• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Ελ Σαλβαδόρ Νικαράγουα Ονδούρα Λίμνες και Ηφαίστεια

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Γραφειοκρατικά προβλήματα στο Σαν Σαλβαδόρ
  3. 1η μέρα Σαν Σαλβαδόρ
  4. 1ο ηφαίστειο κ αρχαιολογικοί χώροι
  5. Επίσκεψη στο Κοπάν της Ονδούρας
  6. Λίμνη Coatepeque και αναζήτηση ηφαιστείου Santa Ana
  7. Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
  8. Βόλτες στον Ruta de la Flores
  9. Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
  10. Βόλτα στο Suchitoto
  11. Παραλίες στον Ειρηνικό κ ξανα στο Σαν Σαλβαδόρ
  12. Πτήση κ Άφιξη στη Νικαράγουα
  13. Λίμνη Apoyo κ άφιξη στη Γρανάδα
  14. Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada κ βόλτα στη πόλη Μασάγια
  15. Επίσκεψη στο ηφαίστειο Masaya και στα Pueblos Blancos
  16. Συνέχεια στα Pueblos Blancos με ταυρομαχίες
  17. Ηφαίστειο Mombacho κ βραδινή βόλτα
  18. Νησί Ometepe
  19. San Carlos στα βάθη της χώρας
  20. Ποταμός San Juan κ επίσκεψη στο El Castillo
  21. Μέχρι την Matagalpa
  22. Ταλαιπωρία στους δρόμους της Νικαράγουα
  23. Ανάβαση κ Κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro
  24. Βόλτα στη Λεόν
  25. Ηφαίστειο Telica
  26. Παραλία Las Penitas στον Ειρηνικό και λίμνη Xolotlan
  27. Μανάγουα
  28. Η επιστροφή - μερικές σκέψεις
  29. Η επιστροφή - Άγχος σε αμερικάνικο έδαφος
  30. Επίλογος
  31. Videos

Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada και βόλτα στην πόλη Μασάγια.

Τελικά δεν είχαμε ιδιαίτερο πρόβλημα στον ύπνο στο χώρο της κουζίνας που κοιμηθήκαμε. Πάντως όσον αφορά στο θόρυβο, κάπως το λύσαμε το ζήτημα με τη μετακίνηση. Παρ’ όλ’ αυτά το πρωί απευθύνθηκα στην κυρία που ήταν στη ρεσεψιόν όταν φτάσαμε χθες, και φαίνεται να ήταν η πιο ισχυρή εδώ μέσα, και της είπα για το πρόβλημα. Την παρακάλεσα να αλλάξουμε δωμάτιο και ας πάμε και σε κάποιο υποδεέστερο, χωρίς κλιματισμό.

Το πρωί ετοιμάσαμε τον καφέ μας και αφού τον ήπιαμε, περίπου στις 8, φύγαμε με το αυτοκίνητο για να πάμε 5 με 6 χλμ απόσταση, σε ένα χώρο που ήταν οι βάρκες που κάνουν βόλτα στα νησάκια της Γρανάδας, Las Isletas de Granada. Είχαμε ρωτήσει από πριν και ξέραμε πού ακριβώς θα πάμε. Οι περισσότεροι τουρίστες πηγαίνουν περίπου στις 9, αλλά εμείς φτάσαμε πολύ νωρίτερα. Δεν είχε άλλους πελάτες και μας την έπεσαν 2-3 βαρκάρηδες και μετά από αρκετά παζάρια, αλλά χωρίς να είμαστε πιεστικοί, η τιμή τους έπεσε στα 30$ για βαρκάδα μιάμισης ώρας.

DSC_0699.JPG



DSC_0706.JPG



DSC_0695.JPG



DSC_0712.JPG



DSC_0729.JPG



DSC_0735.JPG


Τελικά ήταν μία ώρα και ένα τέταρτο. Σε κάτι τέτοια δεν διαμαρτυρόμαστε, γιατί άλλωστε οι τελευταίες βόλτες ήταν στα νησάκια που ήταν προς την μεριά της λίμνης και όχι προς τη μεριά της ξηράς και εκεί είχε ένα κυματισμό που ήταν ενοχλητικός. Η βαρκάδα ήταν θαυμάσια και πολύ ωραία τα πουλιά που είδαμε. Βέβαια το πιο σημαντικό για μένα ήταν τα μικρά νησάκια τα οποία ήταν καταπράσινα και πολλά από αυτά είχαν μερικά σπίτια επάνω. Πολλά από τα σπίτια ήταν ντόπιων φτωχών ανθρώπων αλλά πολλά άλλα ανήκαν σε πλούσιους, οι οποίοι έφτιαχναν λιμανάκια για να έχουν και τις βάρκες τους.

1740258598978.png


DSC_0746.JPG



DSC_0751.JPG


Την εποχή αυτή που πήγαμε, η λίμνη Νικαράγουα ήταν στην ανώτερη στάθμη της, αφού μετά από λίγους μήνες μας είπε ο βαρκάρης ότι η στάθμη θα πέσει μέχρι και δυόμιση μέτρα πιο κάτω. Αυτό ήταν εμφανές γιατί στα νησάκια βλέπαμε πόρτες οι οποίες ήταν οι μισές μέσα στο νερό. Και μάλιστα έξω στο δρόμο που ενώνει την πόλη της Γρανάδα με αυτή την περιοχή βλέπεις μία σειρά από κολώνες μέσα στο νερό με λαμπτήρες επάνω για φωτισμό το βράδυ. Χρησιμοποιούνται φυσικά όταν το νερό είναι πιο χαμηλά και ασφαλώς υπάρχει δρόμος που περνάει κόσμος ή και αυτοκίνητα.

DSC_0780.JPG



IMG_20250117_083353.jpg



IMG_20250117_085334.jpg



IMG_20250117_090407.jpg



DSC_0784.JPG


Όπως και να είχε, η βαρκάδα κύλησε ομαλά και μας άρεσε. Μετά από αυτήν κάναμε και μία βόλτα τριγύρω για να δούμε τι κάνει ο κόσμος και να τραβήξουμε φωτογραφίες της περιοχής. Εκεί στο δρόμο βλέπαμε κάτι τύπους να προσπαθούν να σταματήσουν τα περαστικά αυτοκίνητα που πήγαιναν για βαρκάδα. Ο καθένας τους είχε βάρκα εκεί στην άκρη της λίμνης και ψάρευε πελάτες. Δεν είδα όμως να σταματά κανένας.

DSC_0811.JPG



DSC_0827.JPG



DSC_0835.JPG



DSC_0855.JPG



DSC_0882.JPG



DSC_0888.JPG



DSC_0900.JPG



DSC_0907.JPG



DSC_0911.JPG



DSC_0914.JPG


Κατά τις 11:00 πήγαμε στο δωμάτιο για να αφήσουμε το αυτοκίνητο και να κάνουμε μία βόλτα στην πόλη. Πήγαμε και είδαμε κυρίως τα σημεία που είχαμε δει και την προηγούμενη μέρα. Θέλαμε επίσης να ξεκουραστούμε το μεσημέρι για να μπορέσουμε το απόγευμα να πάμε στο ηφαίστειο και στην ομώνυμη πόλη Masaya.

DSC_0924.JPG



DSC_0931.JPG



DSC_0938.JPG



DSC_0942.JPG



DSC_0949.JPG



DSC_0957.JPG



DSC_0962.JPG



IMG_20250117_112906.jpg



IMG_20250117_112937.jpg



IMG_20250117_113034.jpg



IMG_20250117_113511.jpg


Τελικά η κυρία στη ρεσεψιόν μας άλλαξε δωμάτιο περίπου στις δύο το μεσημέρι. Μας έδωσε ένα ακριβώς ίδιο δωμάτιο μόνο που ήταν ένα όροφο πιο κάτω. Έτσι όταν ξαπλώσαμε το βράδυ δεν ακουγόταν ο παραμικρός θόρυβος από τα κλιματιστικά. Σίγουρα η πισίνα ήταν δίπλα και μπορεί κάποια στιγμή, αλλά κυρίως το μεσημέρι, να πάει κάποιος να κάνει μπάνιο και να μας ενοχλεί, αλλά δεν υπήρχε πρόβλημα. Μεταφέραμε πολύ γρήγορα τα πράγματά μας και ετοιμαστήκαμε να φύγουμε για την απογευματινή βόλτα.

Φύγαμε και πήγαμε στην πόλη Μασάγια, όπου θέλαμε να δούμε την αγορά με τοπικά είδη που υπήρχε εκεί και ήταν διάσημη. Μέσα στην πόλη, από την πλευρά που την πλησιάσαμε, είχε πάρα πολλή κίνηση στο δρόμο, αλλά βρήκα να παρκάρω σε έναν σχετικά κεντρικό δρόμο, αφού δεν υπήρχε πάρκινγκ επί πληρωμή για τα αυτοκίνητα. Στο ταξίδι αυτό πάντα αναζητώ κανονικό πάρκινγκ όπου θα πληρώσω και να έχω σιγουριά, αλλά αυτό δεν ήταν πάντα εφικτό. Γενικά στους δρόμους υπήρχαν σημεία που μπορείς να παρκάρεις αλλά φοβάσαι κιόλας αφού ακούς ότι γίνονται πάρα πολλά πράγματα. Ρωτώντας φτάσαμε στην αγορά με τα τοπικά είδη και στα γρήγορα ψωνίσαμε μερικά σουβενίρ. Και κάναμε στα γρήγορα για να προλάβουμε να πάμε στο ηφαίστειο Μασάγια, στο οποίο καλό ήταν να βρισκόμασταν στις 5 που ανοίγει η απογευματινή είσοδος.

DSC_0969.JPG



DSC_0972.JPG



DSC_0979.JPG


Φτάσαμε λίγο πριν τις 5 αλλά ο φύλακας μας ενημέρωσε ότι το ηφαίστειο ήταν κλειστό γιατί έγινε κάποια καταστροφή της εξέδρας που υπήρχε, πού και εμείς δεν καταλάβαμε ακριβώς, με αποτέλεσμα αυτό το διάστημα να ήταν κλειστή η βραδινή είσοδος. Μόνο η πρωινή επίσκεψη υπήρχε όπου πας και κάνεις βόλτα, αλλά πρέπει να μπεις μέχρι τις 4:00 το απόγευμα. Αποφασίσαμε λοιπόν να πάμε για πρωινή επίσκεψη κάποια άλλη μέρα.

DSC02549.JPG



IMG_20250117_164816.jpg


Ταλαντευτήκαμε για λίγο μέχρι να αποφασίσουμε που θα πηγαίναμε και τελικά καταλήξαμε να γυρίσουμε πάλι στην πόλη Μασάγια και να δούμε την κεντρική πλατεία. Η άλλη επιλογή μας ήταν να γυρίσουμε βέβαια στο ξενοδοχείο γιατί δεν θα αργούσε να νυχτώσει. Πήγαμε λοιπόν στην πόλη και είδαμε δύο ωραίες πλατείες. Η μία ήταν πιο σύγχρονη με πολλά μαγαζιά και κόσμο. Η άλλη όμως ήταν πιο παλιά και δεν είχε πολλά μαγαζιά, αλλά κλασικά είχε την εκκλησία για τον κόσμο, που όμως εκείνη την ώρα δεν ήταν πολύς, όπως στην προηγούμενη πλατεία.

DSC02550.JPG



IMG_20250117_155306.jpg



IMG_20250117_155909.jpg



IMG_20250117_160228.jpg



IMG_20250117_160120.jpg



IMG_20250117_171112.jpg



IMG_20250117_171702.jpg



IMG_20250117_171710.jpg


Φυσικά δεν καθίσαμε και λίγο πριν νυχτώσει ξεκινήσαμε την επιστροφή. Η Ντίνα φοβόταν πάρα πολύ στη νυχτερινή οδήγηση γιατί όντως ήταν επικίνδυνη, μιας και δεν είχε καθόλου φωτισμό στους δρόμους. Στους οποίους βέβαια δρόμους κυκλοφορούν πάρα πολλοί άνθρωποι ακόμα και ποδήλατα χωρίς φως. Μέχρι και ένα ζευγάρι είδαμε στο σκοτάδι να σπρώχνει ένα καρότσι με το μωρό τους. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο στις 6:30 και το πάρκινγκ ήταν γεμάτο. Το άφησα προσωρινά έξω που υπήρχε χώρος του ξενοδοχείου. Αυτό ήταν μόνιμο πρόβλημα στη Γρανάδα.

IMG_20250117_114254.jpg


Αμέσως φύγαμε για να πάμε για φαγητό αφού είχαμε αποφασίσει ότι σήμερα θα τρώγαμε έξω. Η αρχική σκέψη ήταν να φάμε πίτσα. Όμως 20 μέτρα από το ξενοδοχείο μας βρήκαμε ένα χώρο που είχε διάφορα μαγαζιά για φαγητό και καθίσαμε και φάγαμε ο καθένας από ένα πιάτο με χοιρινό ψητό. Μάλλον τηγανητό ήταν, αλλά δεν είχε σημασία γιατί ήταν κάτι διαφορετικό. Δεν συνοδευόταν από πατάτες αλλά μόνο από τηγανιτή μπανάνα. Η Ντίνα δεν την ακούμπησε βέβαια αλλά εγώ έφαγα και από τη δική της.

IMG_20250117_115840.jpg


Δεν χρειάζεται να πω ότι γυρίσαμε στο δωμάτιο απλά έχοντας αγοράσει ένα μεγάλο μπουκάλι με νερό και ήμασταν πολύ κουρασμένοι για να κάνουμε κάτι διαφορετικό από το να πλυθούμε λίγο και να πέσουμε για ύπνο.

 
Last edited by a moderator:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Στο Σαν Σαλβαδόρ. Γραφειοκρατικά προβλήματα.

Η πτήση μας ήταν στις 06:15 το πρωί. Βάλαμε το ξυπνητήρι στις 02:30. Ήπιαμε ένα καφέ στα γρήγορα και φύγαμε.
DSC_0496.JPG

Είχα κάνει το check in και είχα τα boarding pass και για τις τρεις πτήσεις μέχρι το Σαν Σαλβαδόρ, στο τηλέφωνο. Είχαμε πρώτη στάση στην Φρανκφούρτη και άλλη μία στο Τορόντο. Είχαμε μία παραδοτέα αποσκευή. Τα άλλα ήταν μικρά και θα τα παίρναμε μαζί μας. Σκέφτηκα να πάω στην αυτόματη παράδοση της αποσκευής στο μηχάνημα, αλλά η Lufthansa δεν είχε κόσμο τόσο πρωί και περιμέναμε λίγο στην μικρή ουρά μέχρι να έρθει η σειρά μας. Στον γκισέ η κοπέλα παίρνει τα διαβατήρια και μου ζητά την eTA , Electronic Travel Authorization, για τον Καναδά. Εγώ μένω κάγκελο. Λέω στην κοπέλα ότι οι USA θέλουν την τύπου βίζα ESTA, δεν ξέρω ότι θέλει κι ο Καναδάς, όταν μάλιστα είσαι τράνζιτ από τη χώρα. Αυτή ρωτά κάποιον στο τηλέφωνο που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της.
-Χωρίς αυτήν δε μπορείτε να ταξιδέψετε, μας λέει. Μπορείτε να κάνετε αίτηση τώρα από το κινητό σας και εκδίδεται άμεσα, αν το ζητήσετε.
Μου ήρθε νταμπλάς. Να που χρησίμεψε και μια φορά που πήγαμε τόσο νωρίς στο αεροδρόμιο. Είχα πάνω από μία ώρα καιρό να προσπαθήσω να εκδώσω τα χαρτιά που ήθελα.

Κάθομαι κάπου και παίρνει φωτιά το κινητό. Όντως βλέπω ότι υπήρχε αυτή η eTA και έπρεπε να βγάλω και για τους δυο μας. Υπήρχαν πολλά σάιτ που την εξέδιδαν. Φυσικά κανένα δεν έλεγε αν θα εκδιδόταν άμεσα. Δεν μπορούσα να βρω κάποιο επίσημο του Καναδά και μπαίνω σε ένα που έμοιαζε κάπως με επίσημο και αφού συμπλήρωσα ένα σκασμό στοιχεία, μου ζητούσε 99 δολάρια για να ολοκληρωθεί η αίτηση.
DSC_0065.JPG

Κλείνω την ιστοσελίδα και πάω στις πληροφορίες του αεροδρομίου. Εκεί ευτυχώς ένας κύριος που ήξερε το θέμα, μου έδωσε την επίσημη ιστοσελίδα για να κάνω αίτηση. Πάω πάλι και κάθομαι κάπου για να κάνω τη δουλειά μου. Δεν ήταν και τόσο απλό. Οι Καναδοί για να ξεκινήσεις τη διαδικασία σου εξηγούσαν ακριβώς τι χρειαζόταν κι εγώ έπρεπε να καταλάβω πιο κουμπί να πατήσω για να συνεχίσω. Κάποια στιγμή τα κατάφερα και αρχίζω να δίνω τα στοιχεία μου. Όταν ξεκινήσεις ήταν πιο εύκολο. Εν τέλει τα κατάφερα και πλήρωσα και εφτά καναδέζικα δολάρια. Που εκείνα τα 99!

Όμως πουθενά δεν είχα βάλει ότι βιάζομαι εκτός από ένα μέρος που έλεγε να σημειώσουμε ό,τι θέλουμε. Εγώ έγραψα: I am in a hurry. I am transit at Toronto.

Η Ντίνα όλη αυτή την ώρα δεν έλεγε και πολλά, αφού ήξερε ότι χρειαζόταν ψυχραιμία και δεν έπρεπε να με εκνευρίσει περισσότερο. Πάω να ξεκινήσω και τη διαδικασία της αίτησης και για τη Ντίνα. Άντε πάλι να βρω πως ξεκινώ! Δε θυμόμουν και πολλά από τη δική μου αίτηση που έκανα λίγα λεπτά πριν. Μην τα πολυλογώ, έκανα και της Ντίνας τα ίδια. Εννοείται ότι κράτησα σε screenshot την αποδοχή των δύο αιτήσεων, αν αυτό μπορούσε να βοηθήσει κάπου. Μάλλον δε μπορούσε, γιατί η κοπέλα στον γκισέ ήταν ξεκάθαρη: θέλω την αποδοχή της αίτησης. Αλλά και αυτή να μας περνούσε, φοβόμασταν τους γερμανικούς ελέγχους στη Φρανκφούρτη. Θέλαμε να είμαστε εντάξει με αυτό.

Μόλις τελείωσα την αίτηση της Ντίνας είδα ότι είχε έρθει η δική μου θετική απάντηση: Status : eTA approved. Είχε περάσει μία ώρα. Μέχρι να πάμε πάλι στον γκισέ ήρθε και η έγκριση της Ντίνας. Τα είδε η κοπέλα και μας έδωσε τα κανονικά έντυπα boarding pass για όλες τις πτήσεις. Κάτι βλακείες έλεγε, ότι η μικρή βαλίτσα ήταν δέκα κιλά και όχι οκτώ. Μας ανάγκασε να αφαιρέσουμε για λίγη ώρα κάποια ρούχα μέχρι να την ζυγίσει. Πήγαμε στην πύλη μας και πρώτη φορά δε χρειάστηκε να περιμέναμε καθόλου για την επιβίβαση.
DSC_0055.JPG

Δεν ξέρω τι θα γινόταν αν πήγαινα στο μηχάνημα να δώσω τη μεγάλη βαλίτσα. Μπορεί και τίποτα. Μπορεί όμως κατά την επιβίβαση (στο τσεκ του boarding pass) να ανίχνευαν ότι δεν είχαμε την eTA και να είχαμε πρόβλημα. Και δεν ξέρω αν τότε θα προλάβαινα να κάνω τις αιτήσεις. Δε θέλω να το σκέφτομαι.

Φυσικά για τις τρεις χώρες που θα επισκεπτόμασταν είχα ψάξει αν ήθελαν κάποια βίζα. Δεν ήθελαν. Και επειδή στην επιστροφή θα περνούσαμε από το Μαϊάμι είχα προνοήσει να βγάλω ESTA για τις USA.
Μόνο για τη Νικαράγουα πήρα τηλέφωνο στο προξενείο της Αθήνας και μου είπαν ότι πρέπει να συμπληρώσω ηλεκτρονικά και να στείλω ένα «απλό χαρτί», μία εβδομάδα πριν φύγουμε. Κάποια στιγμή, δεκαπέντε μέρες πριν την αναχώρηση, πάω να δω τι γίνεται με αυτό και βλέπω ότι θα έπρεπε να κατεβάσω το Adobe flash player. Πάω να το κατεβάσω και ζητούσε μηνιαία συνδρομή της τάξης των τριάντα ευρώ. Έδινε και μια εβδομάδα δώρο αλλά δεν ήταν δοκιμαστικό. Μετά τη βδομάδα θα σου έπαιρνε τα χρήματα. Άλλο πρόβλημα αυτό. Είπα να το αφήσω και να συμπληρώσω το χαρτί κατά την άφιξή μας. Μια μέρα πριν φύγουμε με πίεσε η Ντίνα να το τελειώσω άμεσα.
Τηλεφωνώ στο προξενείο και τους έδωσα το email μου και μου έστειλαν το έντυπο. Αυτή τη φορά άνοιγε αλλά δεν μπορούσα να συμπληρώσω στο pdf. Τους ξαναπαίρνω τηλέφωνο και μου είπαν να το εκτυπώσω, να το συμπληρώσω, να το σκανάρω και να τους το στείλω. Τελικά όμως ήθελε ουκ ολίγα πράγματα να συμπληρωθούν. Τα έκανα αυτά.
Απάντηση δεν πήρα όταν το έστειλα, αλλά κρατούσα το πρωτότυπο μαζί μου να τους το δείξω. Τελικά δεν χρειάστηκε αφού στο αεροπλάνο μας έδωσαν ένα αντίστοιχο χαρτί και συμπληρώσαμε.

Θυμάμαι και πριν δυόμισι χρόνια που πήγαμε σε άλλες χώρες τις Κεντρικής Αμερικής, θέλαμε αντί για Γουατεμάλα να πάμε στη Νικαράγουα. Όμως λόγω κορονοϊού ζητούσαν πάλι τόσα πολλά, που λόγω της πανδημίας δεν καταφέρναμε να τα συγκεντρώσουμε και γι’ αυτό δεν πήγαμε.

Στο Τορόντο που περνούσαμε τον έλεγχο των διαβατηρίων, ρώτησα εάν είχαν τη δυνατότητα να δουν την eTA που εκδώσαμε το πρωί στην Αθήνα. Η κοπέλα μου έδειξε ένα μικρό χαρτί που μου είχε βάλει μέσα στο διαβατήριο και μου είπε ότι αυτό ήταν απόδειξη ότι ήμασταν εντάξει καθόλα. Που σημαίνει ότι και η eTA ήταν εγκεκριμένη. Στο αεροδρόμιο στο Τορόντο είχαμε αναμονή τρεις ώρες, αλλά αν και κουρασμένοι πέρασαν σχετικά εύκολα, αφού είχαμε πολύ καλό ίντερνετ.

Όταν θα φτάναμε στο Σαν Σαλβαδόρ θα ήταν σχετικά νωρίς για εκεί, αλλά για μας θα ήταν πάρα πολύ αργά, αφού θα ήταν σχεδόν ξημερώματα της Πέμπτης (στην Ελλάδα). Και θα ήταν ακόμα πιο κουραστικό αφού θα έπρεπε να πάμε να πάρουμε το αυτοκίνητο που είχαμε νοικιάσει και να οδηγήσω πάνω από 40 χιλιόμετρα μέχρι το δωμάτιο που είχαμε κλείσει στην πόλη. Έλπιζα τουλάχιστο το δωμάτιο να ήταν καλό και ο χώρος πράγματι να είχε πάρκινγκ για το αυτοκίνητο όπως έγραφαν. Όλες αυτές οι ταλαιπωρίες με κουράζουν και επίσης με κάνουν να αισθάνομαι λίγο άσχημα πριν ξεκινήσει το ταξίδι.

Στο αεροδρόμιο του San Salvador φτάσαμε στην ώρα μας. Εγώ στη διαδρομή κοιμήθηκα μερικές ώρες και έτσι έφτασα σχετικά ξεκούραστος σε σχέση με την Ντίνα που δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου. Πολύ γρήγορα πήραμε την βαλίτσα από τον ιμάντα και προχωρώντας στην έξοδο συναντήσαμε τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

Εγώ είχα κλείσει αυτοκίνητο στην Europcar μέσω της booking.com. Περιμέναμε λίγο μέχρι να έρθει η κοπέλα στο γκισέ, αφού είχε πάει να παραδώσει ένα άλλο αυτοκίνητο. Όμως μόλις με είδε μου είπε ότι δεν είχε μικρό αυτοκίνητο να μου δώσει και θα μου έδινε χωρίς να καταβάλλω περισσότερα χρήματα ένα μεγαλύτερο. Εγώ είχα κλείσει ένα μικρό, δηλαδή i10 της Hyundai ή Yaris της Toyota. Μου έδωσε όμως ένα τεράστιο Creta Hyundai. Ήταν αρκετά καινούριο και δεν είχε κάνει ούτε 20.000 χιλιόμετρα. Σίγουρα ήταν πολύ καλύτερο από ένα μικρό, αλλά θα ήταν και λίγο πιο δύσκολο να το οδηγώ σε στενούς δρόμους αν χρειαζόταν. Να σημειώσω ότι η κοπέλα δεν ήξερε ούτε μία λέξη στα αγγλικά. Η συνεννοήσεις γινότανε με το google translate. Είχαμε κάποιο τεχνικό πρόβλημα γιατί ήθελε να δεσμεύσει 1.200 δολάρια από μία πιστωτική μου κάρτα. Για κάποιο λόγο αυτό δεν μπορούσε να γίνει και εκεί άρχισαν τα δύσκολα. Εγώ είχα κλείσει πλήρη ασφάλιση αλλά και αυτό το έκανα μέσω της booking.com διότι μου κόστισε αντί για σχεδόν 300 δολάρια μόνο 70. Ξέρω ότι αυτή η οικονομία μπορεί να είχε κάποιες γραφειοκρατικές ή και οικονομικές συνέπειες αλλά το είχα κάνει. Με τα πολλά κατάφερε η κοπέλα και μου δέσμευσα 400 δολάρια και μου παρέδωσε το αυτοκίνητο.

Η ώρα πια είχε φτάσει λίγο μετά τις 9:00 το βράδυ. Η ατμόσφαιρα στο αεροδρόμιο ήταν αρκετά καλή, αφού δεν έκανε πολύ ζέστη όπως περίμενα. Γενικά σε αυτό το ταξίδι δεν αντιμετωπίσαμε πολλή ζέστη. Ειδικά τα βράδια παντού ήταν δροσερά, και ιδιαίτερα στο Ελ Σαλβαδόρ. Η ζέστη της Ασίας εκεί δεν υπήρχε. Ελάχιστες φορές ιδρώσαμε.

Πριν ξεκινήσουμε με το αυτοκίνητο, πήγα σε ένα μαγαζί εκεί δίπλα και αγόρασα μία κάρτα sim για το τηλέφωνο. Έδωσα 15 δολάρια Αμερικής και ήταν για 8 μέρες με 5 giga bytes. Ήταν της εταιρείας Claro. Μου είπαν ότι η ίδια κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Νικαράγουα. Πάντως όταν πήγα στη Νικαράγουα δεν δούλευε και την αντικατέστησα με μια ντόπια. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών είχαν ίσως άλλου είδους κάρτες και δεν χρειάζεται να αλλάζουν όταν μετακινούνται σε αυτές τις χώρες. Όπως επίσης σε πολλές περιπτώσεις δεν χρειάζονται διαβατήρια, μόνο την ταυτότητά τους.

Από το αεροδρόμιο το ξενοδοχείο απέχει κάπου 40 χιλιόμετρα και ο δρόμος ήταν πολύ καλός και μάλιστα χωρίς κίνηση. Σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για να αγοράσουμε νερό και μπύρες και πήγαμε στο ξενοδοχείο. Ευτυχώς είχα μία θέση πάρκιν που δεν μου άρεσε πολύ, αλλά τουλάχιστο το αυτοκίνητο ήταν ασφαλισμένο. Το δωμάτιο αν και μεγάλο δεν ήταν πολύ καλό. Δεν είχε κλιματισμό, αλλά δεν χρειαζόταν. Τουλάχιστο το πρώτο βράδυ έκανε τόση δροσιά που ήμασταν σκεπασμένοι καλά. Το κακό ήταν ότι δεν είχε ζεστό νερό για να κάνουμε μπάνιο, αν και εγώ ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να πέσω κατευθείαν για ύπνο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πέμπτη 9/1/2025 Πρώτη μέρα με βόλτες στο Σαν Σαλβαδόρ και στα πέριξ.

Μετά από τρεις τέσσερις ώρες ύπνο, σε κρεβάτι πια, ξύπνησα και θεωρώ ότι ήμουν αρκετά φρέσκος, μιας και είχα κοιμηθεί και στο αεροπλάνο όπως είπα.

Στις 5:00 το πρωί, φτιάξαμε τα καφεδάκια μας στο δωμάτιο με το ηλεκτρικό μπρίκι. Μάλιστα επειδή είχαν 110 Volt βράζει πιο αργά και έγιναν μια χαρά. Μετά ετοιμαστήκαμε για τη σημερινή βόλτα. Το πρόγραμμα είχε βόλτες στα κεντρικά σημεία της πόλης. Τα είχα καταγράψει και με τα ονόματα αλλά και σε χάρτες και το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν σχετικά κοντά σε όλα αυτά, τα οποία βρίσκονται σε ακτίνα περίπου 2 km.

Στις 7 το πρωί ήμασταν στο δρόμο έξω από το ξενοδοχείο, παίρνοντας κατεύθυνση προς τα ανατολικά, με τα πόδια φυσικά. Να πω εδώ ότι το ξενοδοχείο ήταν αρκετά συμπαθητικό και είχε 7 με 8 δωμάτια. Οι άνθρωποι που έμεναν ήταν κυρίως νέοι και θύμιζε πολύ youth hostel. Δηλαδή είχε μία κοινόχρηστη κουζίνα, αρκετούς κοινόχρηστους χώρους για να κάθονται οι ένοικοι και να τρώνε ή να μιλούν μεταξύ τους. Υπήρχε επίσης ένας υπαίθριος χώρος. Είχε λίγα δωμάτια στο ισόγειο και άλλα τέσσερα στον πρώτο όροφο. Εμείς μέναμε στον επάνω όροφο.
DSC_0007.JPG
DSC_0010.JPG

Μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης, περπατήσαμε περίπου 1,5 χλμ μέσα από δρόμους γεμάτους με μαγαζιά. Όμως ήταν ακόμα νωρίς και ελάχιστα από αυτά είχαν αρχίσει να ανοίγουν. Επισκεφθήκαμε τις βασικές πλατείες της πόλης και είδαμε απ’ έξω τα πιο ενδιαφέροντα κτίρια και εσωτερικά μόνο τις εκκλησίες. Η πλατείες που επισκεφθήκαμε ήταν η εξής: Liberty Plaza, Morazan Plaza και Barrios Plaza. Εκεί ήταν πολύ σημαντικές εκκλησίες καθώς και μερικά άλλα κτίρια με πιο ενδιαφέρον το εθνικό παλάτι. Στο τελευταίο δεν μπήκαμε γιατί δεν μας ήρθε η ιδέα.
DSC_0016.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0051.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0083.JPG

Στους επόμενους χάρτες φαίνονται τα μέρη στα οποία περιφερθήκαμε μερικές ώρες.

1739256831968.png

1739256851553.png

Όμως παραλείψαμε να πάμε στην εκκλησία El Rosario. Ευτυχώς το μεσημέρι με το αυτοκίνητο περάσαμε από κει κοντά και την αναγνωρίσαμε, οπότε κάναμε μία στάση για να τη δούμε και είχε σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον. Σε σχήμα μοιάζει με ένα τεράστιο μισοφέγγαρο με διάμετρο ας πούμε 80 μέτρα και ύψος άλλα 40. Όμως το ενδιαφέρον ήταν ότι οι απεικονίσεις και τα αγάλματα που είχε μέσα ήταν πολύ ιδιαίτερα. Επίσης να πω για τα πάρκινγκ στο Σαν Σαλβαδόρ ότι όλα κοστίζουν ένα δολάριο και έχει πολλά. Σε μερικά, τα πιο ακριβά της πόλης, δίνεις 1 δολάριο για κάθε ώρα. Στα περισσότερα δίνεις ένα δολάριο γιατί ξέρουν ότι δεν θα παρκάρεις περισσότερο από λίγες ώρες. Έτσι δεν μας ένοιαζε να δίνουμε το δολάριο αυτό.​
DSC_0068.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0128.JPG
IMG_20250109_142546.jpg
PANO_20250109_142151.jpg

Μπήκαμε το πρωί και σε μερικές καλούτσικες αγορές και ψωνίσαμε μερικά φθηνά σουβενίρ. Μετά από τρεις ώρες αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, που φτάσαμε στις 10:30 και η καταγραφή των βημάτων του τηλεφώνου μου είχε γράψει σχεδόν 12.000 βήματα, δηλαδή 7 km. Αυτό μας κούρασε και γι’ αυτό αποφασίσαμε να καθίσουμε στο δωμάτιο λίγες ώρες, για την ακρίβεια δύο, να ξεκουραστούμε. Ταυτόχρονα κοιτάξαμε λίγο για το τι θα κάναμε μετά το μεσημέρι και για τη συνέχεια της ημέρας. Αποφασίσαμε να μην περπατήσουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση που είχαμε πάρει το πρωί (όπως ήταν το αρχικό μας πλάνο), αλλά να πάρουμε το αυτοκίνητο για να δούμε κάποια σημεία κοντά στο Σαν Σαλβαδόρ.
IMG_20250109_080542.jpg
IMG_20250109_080756.jpg
IMG_20250109_082129.jpg
IMG_20250109_083808.jpg

Πρώτο προορισμό που βάλαμε ήταν η λίμνη Ilopango, Ιλοπάγκο. Φύγαμε λίγο μετά τις 12 και κάναμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε. Πραγματικά ήταν ένα πολύ όμορφο τοπίο. Σταματήσαμε σε δυο-τρία σημεία για φωτογραφίες. Το ένα ήταν κάτω στο νερό όπου κάναμε και μία μικρή βόλτα σε ένα χωριό και το άλλο ήταν από λίγο πιο ψηλά για να δούμε τη λίμνη από εκεί. Η οδήγηση ήταν αρκετά εύκολη γιατί οδηγούν πολύ προσεκτικά. Ιδιαιτέρως τηρούν με ευλάβεια τα όρια ταχύτητας. Όμως δεν δίνουν ιδιαίτερη προτεραιότητα στους πεζούς ακόμα και στις διαβάσεις και επίσης σπάνια ανάβουν το φλας.
DSC_0087.JPG
DSC_0094.JPG
IMG_20250109_130705.jpg
DSC_0101.JPG
DSC_0107.JPG
DSC_0110.JPG

Φεύγοντας από αυτή τη λίμνη βάλαμε προορισμό στον πλοηγό μας το Puerta del Diablo. Βρίσκεται κοντά στην πόλη και ήταν ένα μέρος που πηγαίνει πολύς κόσμος για να δει τη θέα από ψηλά, πάνω από κάποιους τεράστιους βράχους, προς τις κοιλάδες που τους περιβάλλουν. Από κει πάνω φαίνεται και το υπέροχο χωριό Panchomalco.
DSC_0134.JPG
DSC_0148.JPG
IMG_20250109_151027.jpg

Κι εδώ το χωριό:
DSC_0160.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0178.JPG

Κοντά στο χωριό υπήρχαν αυτά τα κατασκευάσματα:
DSC_0185.JPG
DSC_0189.JPG

Εκεί πήγαμε αμέσως μετά. Παρκάραμε εύκολα και κάναμε βόλτα χωριό. Εκτός από τις γραφικές εικόνες με τους ντόπιους και τα μαγαζιά τους είχε πολύ ενδιαφέρον η εκκλησία του χωριού. Ειδικά το εσωτερικό της ήταν πολύ διαφορετικό από όσα είχαμε δει ως τώρα.

1739256798549.png

Τελευταίος μας προορισμός ήταν ο Mirador Municipal Jose Antonio. Από εκεί υποτίθεται θα βλέπαμε το San Salvador. Και λέω υποτίθεται γιατί τελικά με τα δέντρα που είχε και τα καλώδια από τους στύλους του ρεύματος δεν ήταν εύκολο να δεις την πόλη.
DSC_0190.JPG

Επιστρέψαμε προς το ξενοδοχείο μας όταν πλέον είχε αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι. Δηλαδή κάπου στις 6 και κάτι. Ψάξαμε να βρούμε κάποιο μαγαζί για να αγοράσουμε φαγώσιμα και μπύρες αλλά δυστυχώς αυτό στο Σαν Σαλβαδόρ ήταν μία δύσκολη δουλειά. Μόνο μικρά μαγαζάκια βρίσκαμε και φυσικά διάφορα εστιατόρια και μαγαζιά γρήγορου φαγητού. Ευτυχώς όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο η κοπέλα που μας υποδέχτηκε ήξερε ένα σουπερμάρκετ της προκοπής κοντά μας και σε 5 λεπτά είχαμε πάει με το αυτοκίνητο και ψωνίσαμε διάφορα φαγώσιμα.

Κάπως έτσι εξαντλήσαμε το κομμάτι του Σαν Σαλβαδόρ και των γύρω περιοχών που είχαμε βάλει στο πρόγραμμα. Αν και την επομένη είχαμε σκοπό να πάμε στα δυτικά της πόλης αποφασίσαμε να κάνουμε μόνο μία στάση και να συνεχίσουμε το πρωί πολύ νωρίς για την πόλη Santa Ana που θα μείνουμε για 4 βράδια. Φυσικά στη διαδρομή είχαμε σκοπό να δούμε διάφορα ενδιαφέροντα.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.630
Likes
13.556
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
Αυτο λεω… στερεοτυπικα εντελως εχω συνδεσει το Ελ Σαλβαδορ με συμμοριες, φονους, εγκληματικοτητα και γι’αυτο διαβαζω με ενδιαφερον την ιστορια σου!
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
Η Ντίνα δίπλα μου γέλασε πολύ με αυτό. Σε ευχαριστεί ιδιαιτέρως.
Όμως άλλος περνά τις αγωνίες της οργάνωσης των ταξιδιών μας!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.032
Likes
9.898
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Κι εγώ απολαμβάνω την ιστορία! Ευχαριστώ που με ταξιδεύετε στην αγαπημένη μου περιοχή🌴:cool:🌴
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.630
Likes
13.556
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
Σε ενα ξενο φορουμ διαβαζα οτι συχνα και τουριστας να εισαι σε σταματανε αστυνομικοι για ελεγχο των τατουαζ σου να δουν αν υπαρχει συναφεια με συγκεκριμενα τατουαζ συμμοριων 😳
 

Hayate

Member
Μηνύματα
1.010
Likes
6.445
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Έπος διαβάζουμε πάλι ..!!

Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον γιατί ένα tour σε αυτές τις χώρες είναι στα άμεσα σχέδιά μου....Θα υπάρξουν ερωτήσεις σίγουρα😁😁

Η έκπληξη προς το παρόν είναι ότι ο @travelbreak πήγαινε "αδιάβαστος" στον Καναδά😁😁😁..Εννοώ χωρίς ETA
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.999
Μηνύματα
922.709
Μέλη
39.706
Νεότερο μέλος
Eliza123!?!

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom