• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Ελ Σαλβαδόρ Νικαράγουα Ονδούρα Λίμνες και Ηφαίστεια

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Γραφειοκρατικά προβλήματα στο Σαν Σαλβαδόρ
  3. 1η μέρα Σαν Σαλβαδόρ
  4. 1ο ηφαίστειο κ αρχαιολογικοί χώροι
  5. Επίσκεψη στο Κοπάν της Ονδούρας
  6. Λίμνη Coatepeque και αναζήτηση ηφαιστείου Santa Ana
  7. Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
  8. Βόλτες στον Ruta de la Flores
  9. Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
  10. Βόλτα στο Suchitoto
  11. Παραλίες στον Ειρηνικό κ ξανα στο Σαν Σαλβαδόρ
  12. Πτήση κ Άφιξη στη Νικαράγουα
  13. Λίμνη Apoyo κ άφιξη στη Γρανάδα
  14. Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada κ βόλτα στη πόλη Μασάγια
  15. Επίσκεψη στο ηφαίστειο Masaya και στα Pueblos Blancos
  16. Συνέχεια στα Pueblos Blancos με ταυρομαχίες
  17. Ηφαίστειο Mombacho κ βραδινή βόλτα
  18. Νησί Ometepe
  19. San Carlos στα βάθη της χώρας
  20. Ποταμός San Juan κ επίσκεψη στο El Castillo
  21. Μέχρι την Matagalpa
  22. Ταλαιπωρία στους δρόμους της Νικαράγουα
  23. Ανάβαση κ Κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro
  24. Βόλτα στη Λεόν
  25. Ηφαίστειο Telica
  26. Παραλία Las Penitas στον Ειρηνικό και λίμνη Xolotlan
  27. Μανάγουα
  28. Η επιστροφή - μερικές σκέψεις
  29. Η επιστροφή - Άγχος σε αμερικάνικο έδαφος
  30. Επίλογος
  31. Videos

Συνέχεια στα Los Pueblos Blancos με ταυρομαχίες στους δρόμους

Συνεχίσαμε την πορεία μας και επισκεφθήκαμε διαδοχικά τα χωριά Niquinohomo και Masatepe. Το δεύτερο ήταν αρκετά μεγάλο και είχε και το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Συνεχίσαμε στο χωριό San Juan de Oriente.

DSC_0090.JPG

Και ο κλασικός αγρότης που υπάρχει παντού στη Νικαράγουα:

DSC_0092.JPG


DSC_0093.JPG



DSC_0095.JPG



DSC_0107.JPG



IMG_20250118_122902.jpg


IMG_20250118_142503.jpg


IMG_20250118_122228.jpg



DSC_0112.JPG



DSC_0113.JPG



DSC_0117.JPG



IMG_20250118_143458.jpg



DSC_0122.JPG



DSC_0123.JPG



DSC_0128.JPG



DSC_0129.JPG



DSC_0133.JPG


Εκεί κοντά ήταν και το τελευταίο χωριό που είχαμε σκοπό να επισκεφθούμε και ονομάζεται Diriomo. Ήμασταν στο κεντρικό δρόμο και ετοιμαζόμασταν να στρίψουμε δεξιά για να μπούμε στο χωριό. Μπροστά από εκεί που θα στρίβουμε είδαμε μαζεμένο κόσμο και καταλάβαμε ότι κάτι συνέβαινε. Ένας αστυνομικός μας σταμάτησε και περιμέναμε να δούμε τι πρόκειται να γίνει. Εμείς με το αυτοκίνητο ήμασταν οι πρώτοι που είχαν ακινητοποιήσει οι αστυνομικοί.

IMG_20250118_150026.jpg



IMG_20250118_150043.jpg



IMG_20250118_150854.jpg



IMG_20250118_151211.jpg

Αμέσως μετά είδαμε να βγαίνουν από ένα κάθετο δρόμο του χωριού άλογα με αναβάτες και πολύς κόσμος να τους ακολουθεί, εκτός από εκείνους που ήταν ήδη μέσα στο δρόμο μπροστά μας. Δεν καταλάβαμε τι μπορεί να συμβαίνει αλλά καταλάβαμε ότι επρόκειτο για μία γιορτή. Ζήτησα από τον αστυνομικό να μου επιτρέψει να στρίψω δεξιά για να πάω να παρκάρω. Εκείνος με άφησε, γιατί βέβαια δεν μπορούσα να πάω ευθεία ούτε πέντε μέτρα, αφού είχε μαζευτεί πολύς κόσμος και πολλοί ιππείς. Πράγματι έστριψα σε ένα δρόμο και μετά από 200 μέτρα πάρκαρα σε ένα σημείο που δεν ενοχλούσα. Γενικά στα χωριά το παρκάρισμα ήταν πολύ εύκολο, αρκεί να μη θέλεις να παρκάρεις ακριβώς πάνω στην πλατεία. Και θεωρώ επίσης ότι δεν ήταν και επικίνδυνο για ένα αυτοκίνητο.

DSC_0163.JPG



DSC_0170.JPG



DSC_0173.JPG



DSC_0174.JPG



IMG_20250118_151416.jpg



IMG_20250118_151552.jpg



IMG_20250118_151637.jpg

Παρκάραμε λοιπόν και γυρίσαμε πίσω στο κεντρικό δρόμο όπου τότε καταλάβαμε περί τίνος επρόκειτο. Ο κόσμος είχε δεμένο από το λαιμό και τα κέρατα ένα ταύρο και κάποιοι τον κυνηγούσαν σαν να κάνουν ταυρομαχίες στους δρόμους. Κάποιοι κρατούσαν το ζώο και το πράγμα γινότανε πολύ επικίνδυνο γιατί του έδιναν αέρα να κινείται. Μερικές φορές τους ξέφευγε και άντε να τον μαζέψουν. Καλού κακού πάντως υπήρχαν πολλοί αστυνομικοί, ασθενοφόρο και διασώστες. Οι ιππείς ουσιαστικά αποτελούσαν μία ασπίδα για τον κόσμο, ώστε ο ταύρος να μην επιτεθεί πρώτα στους ανθρώπους που ήταν με τα πόδια, αλλά να αντιμετωπίσει τα άλογα τα οποία όμως μάλλον φοβόταν.

DSC_0178.JPG



IMG_20250118_153720.jpg



DSC_0181.JPG



DSC_0187.JPG



IMG_20250118_154610.jpg

Τα άλογα με τους αναβάτες τους πρέπει να ήταν περισσότερα από 100. Ο κόσμος ήταν πάρα πολύς, αλλά οι περισσότεροι ήταν θεατές. Μόνο κάποιοι νέοι και παιδιά έτρεχαν κοντά στον ταύρο προκαλώντας τον να τους επιτεθεί. Ήμασταν τυχεροί που βρεθήκαμε σε ένα τέτοιο θέαμα, άσχετα με την αγριότητα που αυτό μπορεί να είχε. Φυσικά τα παιδιά τραβούσαν τον ταύρο από την ουρά ή τον προκαλούσαν από μπροστά του με φωνές και χοροπηδητά για να τους επιτεθεί. Υπήρχε σίγουρα κι άλλος ένας τουλάχιστον ταύρος, ίσως και δύο, οι οποίοι όμως δεν ήταν τόσο επιθετικοί, και όσο κι αν τα παιδιά τους προκαλούσαν εκείνοι ήταν αδιάφοροι.

DSC_0201.JPG



DSC_0217.JPG



DSC_0221.JPG



DSC_0231.JPG

Όλο το πλήθος με τους αναβάτες, μαζί και εμείς βέβαια, έφυγαν μετά από λίγο από το κεντρικό δρόμο και ανέβηκαν ένα κάθετο και κατευθυνθήκαμε όλοι μαζί προς το χωριό Diria. Εμείς από μια απόσταση παρακολουθούσαμε όλη τη φάση. Κάθε τόσο τα παιδιά, ακόμα και οι ιππείς, οπισθοχωρούσαν τρέχοντας. Προφανώς τους κυνηγούσε ο ταύρος. Ουσιαστικά όμως εκείνοι ήταν αυτοί που κατεύθυναν τον ταύρο όπου ήθελαν, ειδικά οι άνθρωποι που κρατούσαν το σκοινί που ήταν δεμένος.

Ανεβήκαμε προς το δεύτερο χωριό και σε ένα σημείο είχαν σταματήσει για αρκετή ώρα όλοι αυτοί οι άνθρωποι. Σε όλη τη διάρκεια που ήμασταν εκεί, τουλάχιστον τρεις φορές ο ταύρος πέρασε μπροστά μας και σε απόσταση 2-3 μέτρα. Η Ντίνα φοβόταν λίγο αλλά εγώ δεν ξέρω γιατί είχα εμπιστοσύνη ότι δεν μπορούσε να συμβεί κάτι. Μόνο που όταν πλησίαζε ο ταύρος εγώ άρπαζα την Ντίνα και την τραβούσα να πάμε σε κάποιο πεζοδρόμιο για προστασία. Ειδικά όμως την τελευταία φορά που πέρασε από κοντά μας ο ταύρος, ήμασταν σε ένα σημείο που πιστεύαμε ότι ήταν το πιο ασφαλές. Δεν προλάβαμε να το σκεφτούμε και ο ταύρος ξέφυγε από αυτούς που τον είχαν δεμένο και ήρθε ακριβώς εκεί που ήμασταν. Ευτυχώς πέρασε δίπλα μας και προσπάθησε να επιτεθεί σε δύο ιππείς. Τότε ήταν που αποφασίσαμε και εμείς να φύγουμε αφού είχαμε μείνει ήδη πάνω από μία ώρα βλέποντας το θέαμα.

IMG_20250118_154626.jpg



IMG_20250118_154627.jpg

Αφού τραβήξαμε κάποιες φωτογραφίες από το χωριό κατευθυνθήκαμε στο αυτοκίνητο για να πάμε να δούμε και το άλλο χωριό από όπου είχαν ξεκινήσει όλοι αυτοί οι άνθρωποι, το Diriomo.

DSC_0238.JPG



DSC_0253.JPG

Πήγαμε και το είδαμε και μας άρεσε και αυτό όπως και τα υπόλοιπα.

DSC_0263.JPG



IMG_20250118_163131.jpg



DSC_0264.JPG

Μερικά από αυτά τα χωριά είχαν κάποιες ιδιαιτερότητες. Άλλα πάλι δεν είχαν μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα αλλά ήταν πάντα όμορφα. Όμως είχε ήδη αρχίσει να βραδιάζει αλλά προλάβαμε με το φως και επισκεφθήκαμε ένα παλιό σιδηροδρομικό σταθμό μέσα στην πόλη της Γρανάδα.

DSC_0273.JPG



DSC_0268.JPG



DSC_0986.JPG

Ορίστε και η διαδρομή της ημέρας:

1740459913342.png

Η σημερινή μέρα μπορεί να μην είχε τα πολλά χιλιόμετρα, αλλά είχε μεγάλο ενδιαφέρον με τις πολλές στάσεις που κάναμε. Και φυσικά δεν ήταν μόνο αυτές που ανέφερα αλλά ήταν και άλλες σε σημεία τα οποία δεν είχαν κάποια ονομασία και έτσι δεν μπορώ να τα αναφέρω. Αν και περιμέναμε για τη σημερινή μέρα το πιο ενδιαφέρον να ήταν το ηφαίστειο Μασάγια, τελικά το πιο ενδιαφέρον ήταν το κυνήγι του ταύρου. Από κάπου ψηλά είδαμε και τη Λίμνη Μασάγια, αλλά δεν είδαμε κάποιο δρόμο για να την επισκεφτούμε. Μπορεί τα χωριά να ήταν φτωχικά (α ρε έρμη επανάσταση!) αλλά είχαν τεράστιο ενδιαφέρον.


 
Last edited by a moderator:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Στο Σαν Σαλβαδόρ. Γραφειοκρατικά προβλήματα.

Η πτήση μας ήταν στις 06:15 το πρωί. Βάλαμε το ξυπνητήρι στις 02:30. Ήπιαμε ένα καφέ στα γρήγορα και φύγαμε.
DSC_0496.JPG

Είχα κάνει το check in και είχα τα boarding pass και για τις τρεις πτήσεις μέχρι το Σαν Σαλβαδόρ, στο τηλέφωνο. Είχαμε πρώτη στάση στην Φρανκφούρτη και άλλη μία στο Τορόντο. Είχαμε μία παραδοτέα αποσκευή. Τα άλλα ήταν μικρά και θα τα παίρναμε μαζί μας. Σκέφτηκα να πάω στην αυτόματη παράδοση της αποσκευής στο μηχάνημα, αλλά η Lufthansa δεν είχε κόσμο τόσο πρωί και περιμέναμε λίγο στην μικρή ουρά μέχρι να έρθει η σειρά μας. Στον γκισέ η κοπέλα παίρνει τα διαβατήρια και μου ζητά την eTA , Electronic Travel Authorization, για τον Καναδά. Εγώ μένω κάγκελο. Λέω στην κοπέλα ότι οι USA θέλουν την τύπου βίζα ESTA, δεν ξέρω ότι θέλει κι ο Καναδάς, όταν μάλιστα είσαι τράνζιτ από τη χώρα. Αυτή ρωτά κάποιον στο τηλέφωνο που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της.
-Χωρίς αυτήν δε μπορείτε να ταξιδέψετε, μας λέει. Μπορείτε να κάνετε αίτηση τώρα από το κινητό σας και εκδίδεται άμεσα, αν το ζητήσετε.
Μου ήρθε νταμπλάς. Να που χρησίμεψε και μια φορά που πήγαμε τόσο νωρίς στο αεροδρόμιο. Είχα πάνω από μία ώρα καιρό να προσπαθήσω να εκδώσω τα χαρτιά που ήθελα.

Κάθομαι κάπου και παίρνει φωτιά το κινητό. Όντως βλέπω ότι υπήρχε αυτή η eTA και έπρεπε να βγάλω και για τους δυο μας. Υπήρχαν πολλά σάιτ που την εξέδιδαν. Φυσικά κανένα δεν έλεγε αν θα εκδιδόταν άμεσα. Δεν μπορούσα να βρω κάποιο επίσημο του Καναδά και μπαίνω σε ένα που έμοιαζε κάπως με επίσημο και αφού συμπλήρωσα ένα σκασμό στοιχεία, μου ζητούσε 99 δολάρια για να ολοκληρωθεί η αίτηση.
DSC_0065.JPG

Κλείνω την ιστοσελίδα και πάω στις πληροφορίες του αεροδρομίου. Εκεί ευτυχώς ένας κύριος που ήξερε το θέμα, μου έδωσε την επίσημη ιστοσελίδα για να κάνω αίτηση. Πάω πάλι και κάθομαι κάπου για να κάνω τη δουλειά μου. Δεν ήταν και τόσο απλό. Οι Καναδοί για να ξεκινήσεις τη διαδικασία σου εξηγούσαν ακριβώς τι χρειαζόταν κι εγώ έπρεπε να καταλάβω πιο κουμπί να πατήσω για να συνεχίσω. Κάποια στιγμή τα κατάφερα και αρχίζω να δίνω τα στοιχεία μου. Όταν ξεκινήσεις ήταν πιο εύκολο. Εν τέλει τα κατάφερα και πλήρωσα και εφτά καναδέζικα δολάρια. Που εκείνα τα 99!

Όμως πουθενά δεν είχα βάλει ότι βιάζομαι εκτός από ένα μέρος που έλεγε να σημειώσουμε ό,τι θέλουμε. Εγώ έγραψα: I am in a hurry. I am transit at Toronto.

Η Ντίνα όλη αυτή την ώρα δεν έλεγε και πολλά, αφού ήξερε ότι χρειαζόταν ψυχραιμία και δεν έπρεπε να με εκνευρίσει περισσότερο. Πάω να ξεκινήσω και τη διαδικασία της αίτησης και για τη Ντίνα. Άντε πάλι να βρω πως ξεκινώ! Δε θυμόμουν και πολλά από τη δική μου αίτηση που έκανα λίγα λεπτά πριν. Μην τα πολυλογώ, έκανα και της Ντίνας τα ίδια. Εννοείται ότι κράτησα σε screenshot την αποδοχή των δύο αιτήσεων, αν αυτό μπορούσε να βοηθήσει κάπου. Μάλλον δε μπορούσε, γιατί η κοπέλα στον γκισέ ήταν ξεκάθαρη: θέλω την αποδοχή της αίτησης. Αλλά και αυτή να μας περνούσε, φοβόμασταν τους γερμανικούς ελέγχους στη Φρανκφούρτη. Θέλαμε να είμαστε εντάξει με αυτό.

Μόλις τελείωσα την αίτηση της Ντίνας είδα ότι είχε έρθει η δική μου θετική απάντηση: Status : eTA approved. Είχε περάσει μία ώρα. Μέχρι να πάμε πάλι στον γκισέ ήρθε και η έγκριση της Ντίνας. Τα είδε η κοπέλα και μας έδωσε τα κανονικά έντυπα boarding pass για όλες τις πτήσεις. Κάτι βλακείες έλεγε, ότι η μικρή βαλίτσα ήταν δέκα κιλά και όχι οκτώ. Μας ανάγκασε να αφαιρέσουμε για λίγη ώρα κάποια ρούχα μέχρι να την ζυγίσει. Πήγαμε στην πύλη μας και πρώτη φορά δε χρειάστηκε να περιμέναμε καθόλου για την επιβίβαση.
DSC_0055.JPG

Δεν ξέρω τι θα γινόταν αν πήγαινα στο μηχάνημα να δώσω τη μεγάλη βαλίτσα. Μπορεί και τίποτα. Μπορεί όμως κατά την επιβίβαση (στο τσεκ του boarding pass) να ανίχνευαν ότι δεν είχαμε την eTA και να είχαμε πρόβλημα. Και δεν ξέρω αν τότε θα προλάβαινα να κάνω τις αιτήσεις. Δε θέλω να το σκέφτομαι.

Φυσικά για τις τρεις χώρες που θα επισκεπτόμασταν είχα ψάξει αν ήθελαν κάποια βίζα. Δεν ήθελαν. Και επειδή στην επιστροφή θα περνούσαμε από το Μαϊάμι είχα προνοήσει να βγάλω ESTA για τις USA.
Μόνο για τη Νικαράγουα πήρα τηλέφωνο στο προξενείο της Αθήνας και μου είπαν ότι πρέπει να συμπληρώσω ηλεκτρονικά και να στείλω ένα «απλό χαρτί», μία εβδομάδα πριν φύγουμε. Κάποια στιγμή, δεκαπέντε μέρες πριν την αναχώρηση, πάω να δω τι γίνεται με αυτό και βλέπω ότι θα έπρεπε να κατεβάσω το Adobe flash player. Πάω να το κατεβάσω και ζητούσε μηνιαία συνδρομή της τάξης των τριάντα ευρώ. Έδινε και μια εβδομάδα δώρο αλλά δεν ήταν δοκιμαστικό. Μετά τη βδομάδα θα σου έπαιρνε τα χρήματα. Άλλο πρόβλημα αυτό. Είπα να το αφήσω και να συμπληρώσω το χαρτί κατά την άφιξή μας. Μια μέρα πριν φύγουμε με πίεσε η Ντίνα να το τελειώσω άμεσα.
Τηλεφωνώ στο προξενείο και τους έδωσα το email μου και μου έστειλαν το έντυπο. Αυτή τη φορά άνοιγε αλλά δεν μπορούσα να συμπληρώσω στο pdf. Τους ξαναπαίρνω τηλέφωνο και μου είπαν να το εκτυπώσω, να το συμπληρώσω, να το σκανάρω και να τους το στείλω. Τελικά όμως ήθελε ουκ ολίγα πράγματα να συμπληρωθούν. Τα έκανα αυτά.
Απάντηση δεν πήρα όταν το έστειλα, αλλά κρατούσα το πρωτότυπο μαζί μου να τους το δείξω. Τελικά δεν χρειάστηκε αφού στο αεροπλάνο μας έδωσαν ένα αντίστοιχο χαρτί και συμπληρώσαμε.

Θυμάμαι και πριν δυόμισι χρόνια που πήγαμε σε άλλες χώρες τις Κεντρικής Αμερικής, θέλαμε αντί για Γουατεμάλα να πάμε στη Νικαράγουα. Όμως λόγω κορονοϊού ζητούσαν πάλι τόσα πολλά, που λόγω της πανδημίας δεν καταφέρναμε να τα συγκεντρώσουμε και γι’ αυτό δεν πήγαμε.

Στο Τορόντο που περνούσαμε τον έλεγχο των διαβατηρίων, ρώτησα εάν είχαν τη δυνατότητα να δουν την eTA που εκδώσαμε το πρωί στην Αθήνα. Η κοπέλα μου έδειξε ένα μικρό χαρτί που μου είχε βάλει μέσα στο διαβατήριο και μου είπε ότι αυτό ήταν απόδειξη ότι ήμασταν εντάξει καθόλα. Που σημαίνει ότι και η eTA ήταν εγκεκριμένη. Στο αεροδρόμιο στο Τορόντο είχαμε αναμονή τρεις ώρες, αλλά αν και κουρασμένοι πέρασαν σχετικά εύκολα, αφού είχαμε πολύ καλό ίντερνετ.

Όταν θα φτάναμε στο Σαν Σαλβαδόρ θα ήταν σχετικά νωρίς για εκεί, αλλά για μας θα ήταν πάρα πολύ αργά, αφού θα ήταν σχεδόν ξημερώματα της Πέμπτης (στην Ελλάδα). Και θα ήταν ακόμα πιο κουραστικό αφού θα έπρεπε να πάμε να πάρουμε το αυτοκίνητο που είχαμε νοικιάσει και να οδηγήσω πάνω από 40 χιλιόμετρα μέχρι το δωμάτιο που είχαμε κλείσει στην πόλη. Έλπιζα τουλάχιστο το δωμάτιο να ήταν καλό και ο χώρος πράγματι να είχε πάρκινγκ για το αυτοκίνητο όπως έγραφαν. Όλες αυτές οι ταλαιπωρίες με κουράζουν και επίσης με κάνουν να αισθάνομαι λίγο άσχημα πριν ξεκινήσει το ταξίδι.

Στο αεροδρόμιο του San Salvador φτάσαμε στην ώρα μας. Εγώ στη διαδρομή κοιμήθηκα μερικές ώρες και έτσι έφτασα σχετικά ξεκούραστος σε σχέση με την Ντίνα που δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου. Πολύ γρήγορα πήραμε την βαλίτσα από τον ιμάντα και προχωρώντας στην έξοδο συναντήσαμε τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

Εγώ είχα κλείσει αυτοκίνητο στην Europcar μέσω της booking.com. Περιμέναμε λίγο μέχρι να έρθει η κοπέλα στο γκισέ, αφού είχε πάει να παραδώσει ένα άλλο αυτοκίνητο. Όμως μόλις με είδε μου είπε ότι δεν είχε μικρό αυτοκίνητο να μου δώσει και θα μου έδινε χωρίς να καταβάλλω περισσότερα χρήματα ένα μεγαλύτερο. Εγώ είχα κλείσει ένα μικρό, δηλαδή i10 της Hyundai ή Yaris της Toyota. Μου έδωσε όμως ένα τεράστιο Creta Hyundai. Ήταν αρκετά καινούριο και δεν είχε κάνει ούτε 20.000 χιλιόμετρα. Σίγουρα ήταν πολύ καλύτερο από ένα μικρό, αλλά θα ήταν και λίγο πιο δύσκολο να το οδηγώ σε στενούς δρόμους αν χρειαζόταν. Να σημειώσω ότι η κοπέλα δεν ήξερε ούτε μία λέξη στα αγγλικά. Η συνεννοήσεις γινότανε με το google translate. Είχαμε κάποιο τεχνικό πρόβλημα γιατί ήθελε να δεσμεύσει 1.200 δολάρια από μία πιστωτική μου κάρτα. Για κάποιο λόγο αυτό δεν μπορούσε να γίνει και εκεί άρχισαν τα δύσκολα. Εγώ είχα κλείσει πλήρη ασφάλιση αλλά και αυτό το έκανα μέσω της booking.com διότι μου κόστισε αντί για σχεδόν 300 δολάρια μόνο 70. Ξέρω ότι αυτή η οικονομία μπορεί να είχε κάποιες γραφειοκρατικές ή και οικονομικές συνέπειες αλλά το είχα κάνει. Με τα πολλά κατάφερε η κοπέλα και μου δέσμευσα 400 δολάρια και μου παρέδωσε το αυτοκίνητο.

Η ώρα πια είχε φτάσει λίγο μετά τις 9:00 το βράδυ. Η ατμόσφαιρα στο αεροδρόμιο ήταν αρκετά καλή, αφού δεν έκανε πολύ ζέστη όπως περίμενα. Γενικά σε αυτό το ταξίδι δεν αντιμετωπίσαμε πολλή ζέστη. Ειδικά τα βράδια παντού ήταν δροσερά, και ιδιαίτερα στο Ελ Σαλβαδόρ. Η ζέστη της Ασίας εκεί δεν υπήρχε. Ελάχιστες φορές ιδρώσαμε.

Πριν ξεκινήσουμε με το αυτοκίνητο, πήγα σε ένα μαγαζί εκεί δίπλα και αγόρασα μία κάρτα sim για το τηλέφωνο. Έδωσα 15 δολάρια Αμερικής και ήταν για 8 μέρες με 5 giga bytes. Ήταν της εταιρείας Claro. Μου είπαν ότι η ίδια κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Νικαράγουα. Πάντως όταν πήγα στη Νικαράγουα δεν δούλευε και την αντικατέστησα με μια ντόπια. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών είχαν ίσως άλλου είδους κάρτες και δεν χρειάζεται να αλλάζουν όταν μετακινούνται σε αυτές τις χώρες. Όπως επίσης σε πολλές περιπτώσεις δεν χρειάζονται διαβατήρια, μόνο την ταυτότητά τους.

Από το αεροδρόμιο το ξενοδοχείο απέχει κάπου 40 χιλιόμετρα και ο δρόμος ήταν πολύ καλός και μάλιστα χωρίς κίνηση. Σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για να αγοράσουμε νερό και μπύρες και πήγαμε στο ξενοδοχείο. Ευτυχώς είχα μία θέση πάρκιν που δεν μου άρεσε πολύ, αλλά τουλάχιστο το αυτοκίνητο ήταν ασφαλισμένο. Το δωμάτιο αν και μεγάλο δεν ήταν πολύ καλό. Δεν είχε κλιματισμό, αλλά δεν χρειαζόταν. Τουλάχιστο το πρώτο βράδυ έκανε τόση δροσιά που ήμασταν σκεπασμένοι καλά. Το κακό ήταν ότι δεν είχε ζεστό νερό για να κάνουμε μπάνιο, αν και εγώ ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να πέσω κατευθείαν για ύπνο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πέμπτη 9/1/2025 Πρώτη μέρα με βόλτες στο Σαν Σαλβαδόρ και στα πέριξ.

Μετά από τρεις τέσσερις ώρες ύπνο, σε κρεβάτι πια, ξύπνησα και θεωρώ ότι ήμουν αρκετά φρέσκος, μιας και είχα κοιμηθεί και στο αεροπλάνο όπως είπα.

Στις 5:00 το πρωί, φτιάξαμε τα καφεδάκια μας στο δωμάτιο με το ηλεκτρικό μπρίκι. Μάλιστα επειδή είχαν 110 Volt βράζει πιο αργά και έγιναν μια χαρά. Μετά ετοιμαστήκαμε για τη σημερινή βόλτα. Το πρόγραμμα είχε βόλτες στα κεντρικά σημεία της πόλης. Τα είχα καταγράψει και με τα ονόματα αλλά και σε χάρτες και το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν σχετικά κοντά σε όλα αυτά, τα οποία βρίσκονται σε ακτίνα περίπου 2 km.

Στις 7 το πρωί ήμασταν στο δρόμο έξω από το ξενοδοχείο, παίρνοντας κατεύθυνση προς τα ανατολικά, με τα πόδια φυσικά. Να πω εδώ ότι το ξενοδοχείο ήταν αρκετά συμπαθητικό και είχε 7 με 8 δωμάτια. Οι άνθρωποι που έμεναν ήταν κυρίως νέοι και θύμιζε πολύ youth hostel. Δηλαδή είχε μία κοινόχρηστη κουζίνα, αρκετούς κοινόχρηστους χώρους για να κάθονται οι ένοικοι και να τρώνε ή να μιλούν μεταξύ τους. Υπήρχε επίσης ένας υπαίθριος χώρος. Είχε λίγα δωμάτια στο ισόγειο και άλλα τέσσερα στον πρώτο όροφο. Εμείς μέναμε στον επάνω όροφο.
DSC_0007.JPG
DSC_0010.JPG

Μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης, περπατήσαμε περίπου 1,5 χλμ μέσα από δρόμους γεμάτους με μαγαζιά. Όμως ήταν ακόμα νωρίς και ελάχιστα από αυτά είχαν αρχίσει να ανοίγουν. Επισκεφθήκαμε τις βασικές πλατείες της πόλης και είδαμε απ’ έξω τα πιο ενδιαφέροντα κτίρια και εσωτερικά μόνο τις εκκλησίες. Η πλατείες που επισκεφθήκαμε ήταν η εξής: Liberty Plaza, Morazan Plaza και Barrios Plaza. Εκεί ήταν πολύ σημαντικές εκκλησίες καθώς και μερικά άλλα κτίρια με πιο ενδιαφέρον το εθνικό παλάτι. Στο τελευταίο δεν μπήκαμε γιατί δεν μας ήρθε η ιδέα.
DSC_0016.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0051.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0083.JPG

Στους επόμενους χάρτες φαίνονται τα μέρη στα οποία περιφερθήκαμε μερικές ώρες.

1739256831968.png

1739256851553.png

Όμως παραλείψαμε να πάμε στην εκκλησία El Rosario. Ευτυχώς το μεσημέρι με το αυτοκίνητο περάσαμε από κει κοντά και την αναγνωρίσαμε, οπότε κάναμε μία στάση για να τη δούμε και είχε σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον. Σε σχήμα μοιάζει με ένα τεράστιο μισοφέγγαρο με διάμετρο ας πούμε 80 μέτρα και ύψος άλλα 40. Όμως το ενδιαφέρον ήταν ότι οι απεικονίσεις και τα αγάλματα που είχε μέσα ήταν πολύ ιδιαίτερα. Επίσης να πω για τα πάρκινγκ στο Σαν Σαλβαδόρ ότι όλα κοστίζουν ένα δολάριο και έχει πολλά. Σε μερικά, τα πιο ακριβά της πόλης, δίνεις 1 δολάριο για κάθε ώρα. Στα περισσότερα δίνεις ένα δολάριο γιατί ξέρουν ότι δεν θα παρκάρεις περισσότερο από λίγες ώρες. Έτσι δεν μας ένοιαζε να δίνουμε το δολάριο αυτό.​
DSC_0068.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0128.JPG
IMG_20250109_142546.jpg
PANO_20250109_142151.jpg

Μπήκαμε το πρωί και σε μερικές καλούτσικες αγορές και ψωνίσαμε μερικά φθηνά σουβενίρ. Μετά από τρεις ώρες αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, που φτάσαμε στις 10:30 και η καταγραφή των βημάτων του τηλεφώνου μου είχε γράψει σχεδόν 12.000 βήματα, δηλαδή 7 km. Αυτό μας κούρασε και γι’ αυτό αποφασίσαμε να καθίσουμε στο δωμάτιο λίγες ώρες, για την ακρίβεια δύο, να ξεκουραστούμε. Ταυτόχρονα κοιτάξαμε λίγο για το τι θα κάναμε μετά το μεσημέρι και για τη συνέχεια της ημέρας. Αποφασίσαμε να μην περπατήσουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση που είχαμε πάρει το πρωί (όπως ήταν το αρχικό μας πλάνο), αλλά να πάρουμε το αυτοκίνητο για να δούμε κάποια σημεία κοντά στο Σαν Σαλβαδόρ.
IMG_20250109_080542.jpg
IMG_20250109_080756.jpg
IMG_20250109_082129.jpg
IMG_20250109_083808.jpg

Πρώτο προορισμό που βάλαμε ήταν η λίμνη Ilopango, Ιλοπάγκο. Φύγαμε λίγο μετά τις 12 και κάναμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε. Πραγματικά ήταν ένα πολύ όμορφο τοπίο. Σταματήσαμε σε δυο-τρία σημεία για φωτογραφίες. Το ένα ήταν κάτω στο νερό όπου κάναμε και μία μικρή βόλτα σε ένα χωριό και το άλλο ήταν από λίγο πιο ψηλά για να δούμε τη λίμνη από εκεί. Η οδήγηση ήταν αρκετά εύκολη γιατί οδηγούν πολύ προσεκτικά. Ιδιαιτέρως τηρούν με ευλάβεια τα όρια ταχύτητας. Όμως δεν δίνουν ιδιαίτερη προτεραιότητα στους πεζούς ακόμα και στις διαβάσεις και επίσης σπάνια ανάβουν το φλας.
DSC_0087.JPG
DSC_0094.JPG
IMG_20250109_130705.jpg
DSC_0101.JPG
DSC_0107.JPG
DSC_0110.JPG

Φεύγοντας από αυτή τη λίμνη βάλαμε προορισμό στον πλοηγό μας το Puerta del Diablo. Βρίσκεται κοντά στην πόλη και ήταν ένα μέρος που πηγαίνει πολύς κόσμος για να δει τη θέα από ψηλά, πάνω από κάποιους τεράστιους βράχους, προς τις κοιλάδες που τους περιβάλλουν. Από κει πάνω φαίνεται και το υπέροχο χωριό Panchomalco.
DSC_0134.JPG
DSC_0148.JPG
IMG_20250109_151027.jpg

Κι εδώ το χωριό:
DSC_0160.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0178.JPG

Κοντά στο χωριό υπήρχαν αυτά τα κατασκευάσματα:
DSC_0185.JPG
DSC_0189.JPG

Εκεί πήγαμε αμέσως μετά. Παρκάραμε εύκολα και κάναμε βόλτα χωριό. Εκτός από τις γραφικές εικόνες με τους ντόπιους και τα μαγαζιά τους είχε πολύ ενδιαφέρον η εκκλησία του χωριού. Ειδικά το εσωτερικό της ήταν πολύ διαφορετικό από όσα είχαμε δει ως τώρα.

1739256798549.png

Τελευταίος μας προορισμός ήταν ο Mirador Municipal Jose Antonio. Από εκεί υποτίθεται θα βλέπαμε το San Salvador. Και λέω υποτίθεται γιατί τελικά με τα δέντρα που είχε και τα καλώδια από τους στύλους του ρεύματος δεν ήταν εύκολο να δεις την πόλη.
DSC_0190.JPG

Επιστρέψαμε προς το ξενοδοχείο μας όταν πλέον είχε αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι. Δηλαδή κάπου στις 6 και κάτι. Ψάξαμε να βρούμε κάποιο μαγαζί για να αγοράσουμε φαγώσιμα και μπύρες αλλά δυστυχώς αυτό στο Σαν Σαλβαδόρ ήταν μία δύσκολη δουλειά. Μόνο μικρά μαγαζάκια βρίσκαμε και φυσικά διάφορα εστιατόρια και μαγαζιά γρήγορου φαγητού. Ευτυχώς όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο η κοπέλα που μας υποδέχτηκε ήξερε ένα σουπερμάρκετ της προκοπής κοντά μας και σε 5 λεπτά είχαμε πάει με το αυτοκίνητο και ψωνίσαμε διάφορα φαγώσιμα.

Κάπως έτσι εξαντλήσαμε το κομμάτι του Σαν Σαλβαδόρ και των γύρω περιοχών που είχαμε βάλει στο πρόγραμμα. Αν και την επομένη είχαμε σκοπό να πάμε στα δυτικά της πόλης αποφασίσαμε να κάνουμε μόνο μία στάση και να συνεχίσουμε το πρωί πολύ νωρίς για την πόλη Santa Ana που θα μείνουμε για 4 βράδια. Φυσικά στη διαδρομή είχαμε σκοπό να δούμε διάφορα ενδιαφέροντα.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.630
Likes
13.556
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
Αυτο λεω… στερεοτυπικα εντελως εχω συνδεσει το Ελ Σαλβαδορ με συμμοριες, φονους, εγκληματικοτητα και γι’αυτο διαβαζω με ενδιαφερον την ιστορια σου!
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
Η Ντίνα δίπλα μου γέλασε πολύ με αυτό. Σε ευχαριστεί ιδιαιτέρως.
Όμως άλλος περνά τις αγωνίες της οργάνωσης των ταξιδιών μας!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.032
Likes
9.898
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Κι εγώ απολαμβάνω την ιστορία! Ευχαριστώ που με ταξιδεύετε στην αγαπημένη μου περιοχή🌴:cool:🌴
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.630
Likes
13.556
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
Σε ενα ξενο φορουμ διαβαζα οτι συχνα και τουριστας να εισαι σε σταματανε αστυνομικοι για ελεγχο των τατουαζ σου να δουν αν υπαρχει συναφεια με συγκεκριμενα τατουαζ συμμοριων 😳
 

Hayate

Member
Μηνύματα
1.010
Likes
6.445
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Έπος διαβάζουμε πάλι ..!!

Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον γιατί ένα tour σε αυτές τις χώρες είναι στα άμεσα σχέδιά μου....Θα υπάρξουν ερωτήσεις σίγουρα😁😁

Η έκπληξη προς το παρόν είναι ότι ο @travelbreak πήγαινε "αδιάβαστος" στον Καναδά😁😁😁..Εννοώ χωρίς ETA
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.999
Μηνύματα
922.709
Μέλη
39.706
Νεότερο μέλος
Eliza123!?!

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom