travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.967
- Likes
- 17.260
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Γραφειοκρατικά προβλήματα στο Σαν Σαλβαδόρ
- 1η μέρα Σαν Σαλβαδόρ
- 1ο ηφαίστειο κ αρχαιολογικοί χώροι
- Επίσκεψη στο Κοπάν της Ονδούρας
- Λίμνη Coatepeque και αναζήτηση ηφαιστείου Santa Ana
- Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
- Βόλτες στον Ruta de la Flores
- Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
- Βόλτα στο Suchitoto
- Παραλίες στον Ειρηνικό κ ξανα στο Σαν Σαλβαδόρ
- Πτήση κ Άφιξη στη Νικαράγουα
- Λίμνη Apoyo κ άφιξη στη Γρανάδα
- Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada κ βόλτα στη πόλη Μασάγια
- Επίσκεψη στο ηφαίστειο Masaya και στα Pueblos Blancos
- Συνέχεια στα Pueblos Blancos με ταυρομαχίες
- Ηφαίστειο Mombacho κ βραδινή βόλτα
- Νησί Ometepe
- San Carlos στα βάθη της χώρας
- Ποταμός San Juan κ επίσκεψη στο El Castillo
- Μέχρι την Matagalpa
- Ταλαιπωρία στους δρόμους της Νικαράγουα
- Ανάβαση κ Κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro
- Βόλτα στη Λεόν
- Ηφαίστειο Telica
- Παραλία Las Penitas στον Ειρηνικό και λίμνη Xolotlan
- Μανάγουα
- Η επιστροφή - μερικές σκέψεις
- Η επιστροφή - Άγχος σε αμερικάνικο έδαφος
- Επίλογος
- Videos
Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
Σήμερα ήταν μία σχετικά χαλαρή ημέρα, αφού δεν είχαμε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα. Η απόσταση από την Santa Ana στο Suchitoto ήταν μόλις 73 χιλιόμετρα σύμφωνα με το google maps. Εμείς βέβαια κάναμε λίγο περισσότερα γιατί κάναμε μία μικρή παράκαμψη για να δούμε τον αρχαιολογικό χώρο Cihuatan. Σίγουρα δεν ήταν και ο πιο σημαντικός του Εl Salvador όμως είχε αρκετό ενδιαφέρον για μας.
Πληρώνοντας την κλασική είσοδο των 5 δολαρίων το κάθε άτομο, συν ένα δολάριο για το πάρκινγκ του αυτοκινήτου μπήκαμε στο χώρο. Τα πιο σημαντικά μέρη που είχε για να δούμε ήταν μία μετρίου μεγέθους πυραμίδα και δύο γήπεδα για να παίζουν το ποδόσφαιρο της εποχής, την λεγόμενη πελότα, οι Μάγιας. Ο χώρος ήταν πολύ περιποιημένος και καθαρός αλλά δεν είχαν γίνει ιδιαίτερες αναστηλώσεις.
Ένα άλλο ενδιαφέρον που είδαμε εκεί ήταν κάποια περίεργα δέντρα και ειδικά ένα που είχε περίεργους καρπούς στρογγυλούς σαν μεγάλα μήλα αλλά με τεράστια πυκνότητα που νόμιζες ότι ήταν πέτρες.
Η διαδρομή μέχρι εκεί, αλλά και γενικότερα οι δρόμοι που κάναμε είχαν αρκετή ομορφιά. Γενικά η χώρα ήταν πολύ πράσινη και όλοι οι δρόμοι ήταν μέσα στα δέντρα και πολύ συχνά μέσα στη ζούγκλα. Δεν μπορώ να πω όμως ότι η ποιότητα των δρόμων στην επαρχία ήταν καλή, αφού η μέση ταχύτητα που είχαμε συνήθως κυμαινόταν από 20 μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα. Άλλο βέβαια όταν μπαίνεις στον εθνικό δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας που συνδέει την πρωτεύουσα με κάποιες πόλεις. Τότε τα όρια ταχύτητας ήταν μέχρι 90 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά και πάλι αυτοί οι δρόμοι περνούν μέσα από κατοικημένες περιοχές και αναγκαστικά κόβεις ταχύτητα.
Εμείς το πρωί φύγαμε λίγο μετά τις 7:00 από το ξενοδοχείο και κατευθυνθήκαμε προς τον προορισμό μας. Αφού είχαμε κάνει δρόμο μισής ώρας θυμηθήκαμε ότι ξεχάσαμε στο ψυγείο κάποια φρούτα και άλλα φαγώσιμα μαζί με μία μπύρα. Αναρωτηθήκαμε για λίγο αν έπρεπε να πάμε να τα πάρουμε. Σκεφτήκαμε ότι τελικά δεν αξίζει τον κόπο, αφού η αξία τους δεν ήταν πάνω από 10 δολάρια. Δεν άξιζε ούτε τον κόπο ούτε το χρήμα, να μπούμε σε μία τέτοια ταλαιπωρία και αφού «κλάψαμε» λίγο αυτά που χάσαμε, συνεχίσαμε την πορεία μας κανονικά.
Όταν τελειώσαμε από τον αρχαιολογικό χώρο, ήταν αρκετά νωρίς για να πάμε στο ξενοδοχείο και συγκεκριμένα λίγο μετά τις 10:00. Αποφασίσαμε όμως να κατευθυνθούμε στο Suchitoto στο οποίο είχαμε κάποια λίγα πράγματα να κάνουμε. Φτάσαμε στην πόλη και συνεχίσαμε τρία ακόμα χιλιόμετρα μέχρι το μικρό λιμάνι της τεχνητής λίμνης Suchitlan. Η λίμνη αυτή δημιουργήθηκε με το φράγμα που έγινε στον ποταμό Lempa. Ήταν αρκετά μεγάλη και πανέμορφη όπως την είδαμε. Οι οδηγοί για την περιοχή συστήνουν μία βαρκάδα σε αυτήν την λίμνη. Αυτό κάναμε και εμείς μόλις πήγαμε. Ένας ντόπιος μας πλησίασε και μας έδειξε σε ένα πίνακα τις δυνατότητες που είχαμε. Ξεκινούσαν οι βαρκάδες από μισή ώρα με κόστος 20 δολάρια για όλους και ανέβαινε μετά το κάθε τέταρτο ή τα 20 λεπτά με το κόστος να ανεβαίνει περίπου 5$. Εμείς λοιπόν προτιμήσαμε να κάνουμε τη βαρκάδα της μίας ώρας με τα 30 δολάρια. Δεν το μετανιώσαμε καθόλου.
Εγώ κάπου είχα διαβάσει ότι είχε ενδιαφέρον το χωριό San Francisco Lempa. Γι’ αυτό ζήτησα από το βαρκάρη, παρ’ ό,τι δεν ήταν στο πρόγραμμά του, να μας περάσει από αυτό το χωριό που δεν ήταν καθόλου μακριά από ένα μικρό λιμάνι που ήταν εκεί, αλλά ούτε και από το σημείο που ξεκινήσαμε. Μάλλον δεν άξιζε την επίσκεψη αυτό το χωριό αν και δεν το είδαμε. Ίσως δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Απλά ο τύπος στο internet που το σύστηνε, το έκανε γιατί ήταν το μοναδικό μέρος που πήγε στη λίμνη, με ένα μικρό φέριμποτ που κάνει τη διαδρομή από το Suchitoto μέχρι απέναντι. Ο βαρκάρης δεν είχε διάθεση πάντως να μας περιμένει μέχρι να πάμε ως εκεί και να επιστρέψουμε.
Μετά ο βαρκάρης μας πήγε προς την κατεύθυνση που ήταν πολλά όμορφα νησάκια και χιλιάδες από πουλιά. Τα περισσότερα θαλασσοκόρακες και πελεκάνοι (αν και μου φάνηκαν μικροί για αυτό το πουλί). Θαλασσοκόρακες έχουμε κι εμείς στην Ελλάδα και είναι ένα είδος κορμοράνου με μαύρο χρώμα και λιγότερο μακρύ λαιμό. Το θέαμα με τα πουλιά ήταν καταπληκτικό και τραβήξαμε εκατοντάδες φωτογραφίες και πολλά κλιπάκια με το βίντεο. Η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε και περίπου στις 12:30 γυρίσαμε πίσω στο λιμάνι.
Εδώ ο πελεκάνος έχει ένα ψάρι στο ράμφος του:
Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η βαρκάδα που κάναμε στη λίμνη και τα σημεία που επισκεφθήκαμε αυτή τη μέρα
.
Σήμερα ήταν μία σχετικά χαλαρή ημέρα, αφού δεν είχαμε να κάνουμε πολλά χιλιόμετρα. Η απόσταση από την Santa Ana στο Suchitoto ήταν μόλις 73 χιλιόμετρα σύμφωνα με το google maps. Εμείς βέβαια κάναμε λίγο περισσότερα γιατί κάναμε μία μικρή παράκαμψη για να δούμε τον αρχαιολογικό χώρο Cihuatan. Σίγουρα δεν ήταν και ο πιο σημαντικός του Εl Salvador όμως είχε αρκετό ενδιαφέρον για μας.

Πληρώνοντας την κλασική είσοδο των 5 δολαρίων το κάθε άτομο, συν ένα δολάριο για το πάρκινγκ του αυτοκινήτου μπήκαμε στο χώρο. Τα πιο σημαντικά μέρη που είχε για να δούμε ήταν μία μετρίου μεγέθους πυραμίδα και δύο γήπεδα για να παίζουν το ποδόσφαιρο της εποχής, την λεγόμενη πελότα, οι Μάγιας. Ο χώρος ήταν πολύ περιποιημένος και καθαρός αλλά δεν είχαν γίνει ιδιαίτερες αναστηλώσεις.





Ένα άλλο ενδιαφέρον που είδαμε εκεί ήταν κάποια περίεργα δέντρα και ειδικά ένα που είχε περίεργους καρπούς στρογγυλούς σαν μεγάλα μήλα αλλά με τεράστια πυκνότητα που νόμιζες ότι ήταν πέτρες.

Η διαδρομή μέχρι εκεί, αλλά και γενικότερα οι δρόμοι που κάναμε είχαν αρκετή ομορφιά. Γενικά η χώρα ήταν πολύ πράσινη και όλοι οι δρόμοι ήταν μέσα στα δέντρα και πολύ συχνά μέσα στη ζούγκλα. Δεν μπορώ να πω όμως ότι η ποιότητα των δρόμων στην επαρχία ήταν καλή, αφού η μέση ταχύτητα που είχαμε συνήθως κυμαινόταν από 20 μέχρι 40 χιλιόμετρα την ώρα. Άλλο βέβαια όταν μπαίνεις στον εθνικό δρόμο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας που συνδέει την πρωτεύουσα με κάποιες πόλεις. Τότε τα όρια ταχύτητας ήταν μέχρι 90 χιλιόμετρα την ώρα, αλλά και πάλι αυτοί οι δρόμοι περνούν μέσα από κατοικημένες περιοχές και αναγκαστικά κόβεις ταχύτητα.
Εμείς το πρωί φύγαμε λίγο μετά τις 7:00 από το ξενοδοχείο και κατευθυνθήκαμε προς τον προορισμό μας. Αφού είχαμε κάνει δρόμο μισής ώρας θυμηθήκαμε ότι ξεχάσαμε στο ψυγείο κάποια φρούτα και άλλα φαγώσιμα μαζί με μία μπύρα. Αναρωτηθήκαμε για λίγο αν έπρεπε να πάμε να τα πάρουμε. Σκεφτήκαμε ότι τελικά δεν αξίζει τον κόπο, αφού η αξία τους δεν ήταν πάνω από 10 δολάρια. Δεν άξιζε ούτε τον κόπο ούτε το χρήμα, να μπούμε σε μία τέτοια ταλαιπωρία και αφού «κλάψαμε» λίγο αυτά που χάσαμε, συνεχίσαμε την πορεία μας κανονικά.
Όταν τελειώσαμε από τον αρχαιολογικό χώρο, ήταν αρκετά νωρίς για να πάμε στο ξενοδοχείο και συγκεκριμένα λίγο μετά τις 10:00. Αποφασίσαμε όμως να κατευθυνθούμε στο Suchitoto στο οποίο είχαμε κάποια λίγα πράγματα να κάνουμε. Φτάσαμε στην πόλη και συνεχίσαμε τρία ακόμα χιλιόμετρα μέχρι το μικρό λιμάνι της τεχνητής λίμνης Suchitlan. Η λίμνη αυτή δημιουργήθηκε με το φράγμα που έγινε στον ποταμό Lempa. Ήταν αρκετά μεγάλη και πανέμορφη όπως την είδαμε. Οι οδηγοί για την περιοχή συστήνουν μία βαρκάδα σε αυτήν την λίμνη. Αυτό κάναμε και εμείς μόλις πήγαμε. Ένας ντόπιος μας πλησίασε και μας έδειξε σε ένα πίνακα τις δυνατότητες που είχαμε. Ξεκινούσαν οι βαρκάδες από μισή ώρα με κόστος 20 δολάρια για όλους και ανέβαινε μετά το κάθε τέταρτο ή τα 20 λεπτά με το κόστος να ανεβαίνει περίπου 5$. Εμείς λοιπόν προτιμήσαμε να κάνουμε τη βαρκάδα της μίας ώρας με τα 30 δολάρια. Δεν το μετανιώσαμε καθόλου.



Εγώ κάπου είχα διαβάσει ότι είχε ενδιαφέρον το χωριό San Francisco Lempa. Γι’ αυτό ζήτησα από το βαρκάρη, παρ’ ό,τι δεν ήταν στο πρόγραμμά του, να μας περάσει από αυτό το χωριό που δεν ήταν καθόλου μακριά από ένα μικρό λιμάνι που ήταν εκεί, αλλά ούτε και από το σημείο που ξεκινήσαμε. Μάλλον δεν άξιζε την επίσκεψη αυτό το χωριό αν και δεν το είδαμε. Ίσως δεν είχε μεγάλο ενδιαφέρον. Απλά ο τύπος στο internet που το σύστηνε, το έκανε γιατί ήταν το μοναδικό μέρος που πήγε στη λίμνη, με ένα μικρό φέριμποτ που κάνει τη διαδρομή από το Suchitoto μέχρι απέναντι. Ο βαρκάρης δεν είχε διάθεση πάντως να μας περιμένει μέχρι να πάμε ως εκεί και να επιστρέψουμε.



Μετά ο βαρκάρης μας πήγε προς την κατεύθυνση που ήταν πολλά όμορφα νησάκια και χιλιάδες από πουλιά. Τα περισσότερα θαλασσοκόρακες και πελεκάνοι (αν και μου φάνηκαν μικροί για αυτό το πουλί). Θαλασσοκόρακες έχουμε κι εμείς στην Ελλάδα και είναι ένα είδος κορμοράνου με μαύρο χρώμα και λιγότερο μακρύ λαιμό. Το θέαμα με τα πουλιά ήταν καταπληκτικό και τραβήξαμε εκατοντάδες φωτογραφίες και πολλά κλιπάκια με το βίντεο. Η ώρα πέρασε χωρίς να το καταλάβουμε και περίπου στις 12:30 γυρίσαμε πίσω στο λιμάνι.
















Εδώ ο πελεκάνος έχει ένα ψάρι στο ράμφος του:





Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η βαρκάδα που κάναμε στη λίμνη και τα σημεία που επισκεφθήκαμε αυτή τη μέρα
.

Last edited by a moderator: