• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Ελ Σαλβαδόρ Νικαράγουα Ονδούρα Λίμνες και Ηφαίστεια

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
  1. Κεφάλαιο 1
  2. Γραφειοκρατικά προβλήματα στο Σαν Σαλβαδόρ
  3. 1η μέρα Σαν Σαλβαδόρ
  4. 1ο ηφαίστειο κ αρχαιολογικοί χώροι
  5. Επίσκεψη στο Κοπάν της Ονδούρας
  6. Λίμνη Coatepeque και αναζήτηση ηφαιστείου Santa Ana
  7. Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
  8. Βόλτες στον Ruta de la Flores
  9. Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
  10. Βόλτα στο Suchitoto
  11. Παραλίες στον Ειρηνικό κ ξανα στο Σαν Σαλβαδόρ
  12. Πτήση κ Άφιξη στη Νικαράγουα
  13. Λίμνη Apoyo κ άφιξη στη Γρανάδα
  14. Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada κ βόλτα στη πόλη Μασάγια
  15. Επίσκεψη στο ηφαίστειο Masaya και στα Pueblos Blancos
  16. Συνέχεια στα Pueblos Blancos με ταυρομαχίες
  17. Ηφαίστειο Mombacho κ βραδινή βόλτα
  18. Νησί Ometepe
  19. San Carlos στα βάθη της χώρας
  20. Ποταμός San Juan κ επίσκεψη στο El Castillo
  21. Μέχρι την Matagalpa
  22. Ταλαιπωρία στους δρόμους της Νικαράγουα
  23. Ανάβαση κ Κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro
  24. Βόλτα στη Λεόν
  25. Ηφαίστειο Telica
  26. Παραλία Las Penitas στον Ειρηνικό και λίμνη Xolotlan
  27. Μανάγουα
  28. Η επιστροφή - μερικές σκέψεις
  29. Η επιστροφή - Άγχος σε αμερικάνικο έδαφος
  30. Επίλογος
  31. Videos

Ανάβαση και κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro.

Μετά από 6 έως 7 ώρες καλού ύπνου ξυπνήσαμε νωρίς το πρωί στο ωραίο μας και ευρύχωρο δωμάτιο στο Estelì. Φτιάξαμε τους καφέδες μας και ετοιμάσαμε τα πράγματά μας για την αναχώρηση. Στις 7:00 ήμασταν έτοιμοι και φορτώσαμε το αυτοκίνητο. Ο οικοδεσπότης μας, ο οποίος λεγόταν Αlex, ήταν εκεί να μας αποχαιρετήσει με το σκυλί του που το ονομάζει Wally, εξ’ ου και το όνομα του μικρού ξενοδοχείου που έχει. Ο Alex σίγουρα είχε ζήσει στην Αμερική γιατί μου είπε ότι εκεί ζουν τα παιδιά του. Άλλωστε η προφορά που μιλούσε τα αγγλικά ήταν αμερικάνικη καθώς και η γυναίκα του ήταν μάλλον Αμερικάνα. Το σπίτι που είχε φτιάξει εκεί ήταν πολύ καλό και κατά κάποιο τρόπο πολυτελείας. Οι χώροι των δωματίων, που ήταν σε δύο επίπεδα, δημιουργούσαν ένα κεφαλαίο Γ. Για να κλείσει το τετράγωνο υπήρχε ένας μεγάλος τοίχος με μία γκαραζόπορτα για τα αυτοκίνητα. Στον υπόλοιπο χώρο υπήρχε μία μεγάλη σχεδόν τετράγωνη αυλή. Μας είπε ότι ήταν το ισπανικό στυλ αυτό. Ήταν πολύ ευγενικός απέναντί μας και ομιλητικός.

Η πόλη δεν μας έδωσε κάτι ιδιαίτερο. Κι όμως διαφημίζεται ως μια πολύ ενδιαφέρουσα πόλη της χώρας. Κοντά όμως στην πόλη και σε απόσταση γύρω στα 8 χλμ, βρίσκεται ένας καταρράκτης που ονομάζεται Estanzuela. Δεν ξέραμε τι ακριβώς θα δούμε αλλά αποφασίσαμε να πάμε αφού ήταν κοντά και ήταν και στο πρόγραμμά μας. Φτάσαμε σύντομα και παρκάραμε το αυτοκίνητο για να περπατήσουμε στη συνέχεια περίπου ένα χιλιόμετρο μέχρι να φτάσουμε στο σημείο ενδιαφέροντος. Αυτή τη φορά ο κόπος μας αποζημιώθηκε γιατί είδαμε ένα πολύ ωραίο καταρράκτη έστω και με λίγο νερό. Ήμασταν οι πρώτοι επισκέπτες, αλλά και μέχρι να φύγουμε δεν είχε έρθει κανείς άλλος.

DSC_0282.JPG



DSC_0286.JPG



DSC_0289.JPG


Φεύγοντας από τον καταρράκτη, είχαμε κατεύθυνση προς την πόλη Λεόν. Ήταν όμως νωρίς και σκεφτήκαμε να επισκεφτούμε πρώτα ένα ηφαίστειο που είναι από τα πιο γνωστά της χώρας. Βάλαμε λοιπόν στον πλοηγό το ηφαίστειο Cerro Negro. Αυτό θεωρητικά βρισκόταν αρκετά κοντά στην πόλη Leon, που θα μέναμε δύο βραδιές. Η απόσταση από τον καταρράκτη μέχρι το ηφαίστειο έβγαινε γύρω στα 130 χλμ, αλλά είχαμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε δύο διαδρομές. Η μία ας πούμε ήταν η Ανατολική ενώ η άλλη ήταν η Δυτική. Τα μισά χιλιόμετρα ήταν διαφορετικά ενώ μετά οι δυο δρόμοι συναντιόντουσαν και τα υπόλοιπα ήταν κοινά μέχρι το ηφαίστειο. Εμείς για κάποιο λόγο πιστεύαμε ότι η δυτική πλευρά είχε καλύτερο δρόμο από την ανατολική. Όμως ο πλοηγός μας κατεύθυνε με το ζόρι στην ανατολική.

Εμείς φοβόμασταν ότι το Google Maps επιλέγει τον συντομότερο χρονικά, αλλά όχι τον καλύτερο. Γι’ αυτό και εμείς πήγαμε πρώτα στο Εστελί (ώστε να βρεθούμε πιο κοντά στη Λεόν) και μετά βάλαμε τον πλοηγό ξανά, οπότε πλέον προτίμησε την δυτική διαδρομή που θέλαμε κι εμείς. Καλού κακού ρωτήσαμε κάποιον περαστικό στην πόλη και μας είπε ότι ο κανονικός δρόμος ήταν από την ανατολική πλευρά. Πίστευε όμως ότι και από την δυτική δεν θα ήταν άσχημος ο δρόμος, αφού τον έδινε το Google. Φυσικά δεν ήξερε τι είχαμε πάθει εμείς τις προηγούμενες ημέρες από κάτι τέτοια. Πάντως δεν είχαμε διάθεση να επιστρέψουμε για να πάμε από την ανατολική και έτσι κινήσαμε προς τη δυτική κατεύθυνση. Στην αρχή φοβηθήκαμε, γιατί ο δρόμος είχε εκείνα τα περίεργα πλακάκια με τα οποία ήταν φτιαγμένοι πάρα πολλοί δρόμοι στη χώρα. Ήταν κάτι πλακάκια σαν σταυρός τα οποία είχαν μία επιφάνεια ας πούμε περίπου 20 επί 20 εκατοστά. Με αυτά στρώνουν τους δρόμους επί σειρά χιλιόμετρων. Όχι βέβαια τις εθνικές οδούς, αλλά είχαμε δει στην επαρχία δεκάδες συνεχόμενα χιλιόμετρα κατασκευασμένα με αυτό το σύστημα.

Στον επόμενο χάρτη φαίνονται οι δυο επιλογές της Google.

1741324955684.png


Περιμέναμε όμως ότι από στιγμή σε στιγμή θα μπούμε σε άσφαλτο φεύγοντας από την κατασκευή με τα πλακάκια. Φτάσαμε στο σημείο να αναζητούμε τις νταλίκες, αλλά νταλίκα δεν υπήρχε πουθενά. Οι νταλίκες πάντα ήταν ένδειξη ότι πας καλά και από καλό δρόμο. Εμείς όμως προχωρούσαμε σταθερά με το αυτοκίνητο και είχαμε μία μέση ταχύτητα περίπου 50 χιλιόμετρα την ώρα, που για Νικαράγουα ήταν πολύ καλή. Ο δρόμος ήταν σχετικά καλός και δεν είχε καθόλου κίνηση. Μόνο κάποια στιγμή περάσαμε από μία μικρή πόλη (το El Sauce) που γινόταν χαμός από μηχανάκια, τρίκυκλα, ταξί και γενικότερα άλλα αυτοκίνητα.

Αυτά τώρα τα διαβάζει κανείς και λέει ότι δεν ήταν τόσο σημαντικά. Αν όμως είσαι στη Νικαράγουα και έχεις πάθει με τους χωματόδρομους, έχεις προβληματισμούς και ανησυχίες εκείνες τις ώρες που είσαι αναποφάσιστος. Παρακολουθείστε μόνο τι συνέβη λίγο αργότερα στην προσπάθειά μας να πάμε στο ηφαίστειο Cerro Negro.

Ο πλοηγός έλεγε ότι θα φτάναμε στο ηφαίστειο περίπου στις 11:00. Όταν μπήκαμε να κάνουμε τα τελευταία χιλιόμετρα που όπως είχα πει πριν ήταν κοινά στις δύο επιλογές που μας έδινε το Google Μaps, γινόταν χαμός από κίνηση με νταλίκες. Γύρω στα 30 χιλιόμετρα πριν φτάσουμε στην πόλη Λεόν στρίψαμε αριστερά για να πάμε προς το ηφαίστειο. Μάλιστα φαινόταν υπέροχο στο βάθος του ορίζοντα. Μετά από 5-6 χιλιόμετρα ο πλοηγός μας έστελνε σε έναν χωματόδρομο πολύ μέτριο. Αποφασίσαμε να μην την ξαναπατήσουμε. Σκεφτήκαμε ότι αν πάμε στη Λεόν, από κει θα είχαμε ένα ασφαλτοστρωμένο δρόμο μέχρι το ηφαίστειο. Το Cerro Negro ήταν από τα πιο διάσημα της χώρας και ήμασταν σίγουροι ότι θα είχε ένα ωραίο και άνετο για χαμηλό αυτοκίνητο δρόμο.

Κι όμως όπως βλέπετε στον επόμενο πρώτο χάρτη της Google δεν υπήρχε άσφαλτος εκεί κοντά. Και φυσικά, όταν είσαι στη Λεόν, σου δίνει και δυο επιλογές, που φαίνονται στο δεύτερο χάρτη. Κι αν είσαι ανυποψίαστος θα νομίζεις ότι οι δρόμοι αυτοί είναι καλοί. Βέβαια με μέση ταχύτητα που δίνει στα 30 περίπου χιλιόμετρα την ώρα, και πολλά λέει, καταλαβαίνεις ότι κάτι δεν πάει καλά. Αλλά είπαμε στη Νικαράγουα πολλά περίεργα να περιμένεις.

1741325040531.png


1741325051920.png

Γυρίσαμε πάλι πίσω λοιπόν από τον πρώτο χωματόδρομο που συναντήσαμε και μπήκαμε ξανά μέσα στην κίνηση του δρόμου. Όμως μετά από λίγο περνούσαμε από την πόλη Telika, που πολύ κοντά σε αυτήν βρισκόταν το ομώνυμο ηφαίστειο, το οποίο ήταν και αυτό σε εκείνα που θέλαμε να δούμε. Σκεφτήκαμε ότι αν βλέπαμε καμία ταμπέλα να λέει για το ηφαίστειο, θα την ακολουθούσαμε να πάμε σε αυτό, και ας πηγαίναμε στο Cerro Negro αργότερα. Κάποια στιγμή, όντως, είδαμε μία ταμπέλα που έλεγε ότι το συγκεκριμένο ηφαίστειο ήταν γύρω στα 20 χιλιόμετρα προς τα δεξιά. Τόσο όμως περίπου ήταν και το Cerro Negro προς τα αριστερά. Προτιμήσαμε την αρχική μας επιλογή και συνεχίσαμε το δρόμο μας προς τα αριστερά.

Φύγαμε λίγο έξω από την πόλη Λεόν και ο πλοηγός μας έλεγε να στρίψουμε σε κάτι στενά και δεν το έκανα. Έβλεπα στο τηλέφωνο (που συνεχώς διόρθωνε τη διαδρομή) ότι τελικά θα μπορούσαμε να πάμε από κάποια στροφή που ο δρόμος φαινόταν καλύτερος. Πράγματι στρίβουμε σε ένα καλό δρόμο και ξαφνικά, σε λίγα μέτρα από τη στροφή, μπαίνουμε σε ένα χωματόδρομο. Σταματώ να σκεφτώ τι θα κάναμε. Μπροστά μας ήταν ένα μικρό άσπρο ΙΧ και σταμάτησε λίγα μέτρα από εμάς. Νόμισα ότι ο οδηγός μάς έκανε νόημα να τον ακολουθήσουμε, λες και τον ξέραμε και από πριν. Είναι σαν κάτι οράματα που βλέπουν μερικοί και μετά λένε ότι είδαν το Χριστό (όχι φαντάρο!) και τους οδήγησε και σώθηκαν. Πάντως εγώ τον ακολούθησα σε ένα πολύ στενό χωμάτινο δρόμο ο οποίος είχε πολύ άμμο. Ήταν δηλαδή και επικίνδυνο να κολλήσεις μέσα στην άμμο αυτή. Άσε που χωρούσε με το ζόρι το αυτοκίνητο. Εγώ τον ακολουθούσα πιστά και έτρεχα για να τον προλαβαίνω.

Κάποια στιγμή μετά από 5-6 χιλιόμετρα το μικρό αυτοκίνητο μπροστά στρίβει δεξιά και σταματάει σε ένα σπίτι που βρισκόταν μες στην ερημιά. Προφανώς ήταν το σπίτι του. Σταματάω και εγώ και βλέπω ότι από μέσα βγήκαν πέντε με έξι παιδιά. Ρωτάω τον οδηγό εάν πάω καλά προς το ηφαίστειο και μου είπε να συνεχίσω και θα πάω μία χαρά. Άλλωστε αυτό μου έδειχνε και ο πλοηγός. Εννοούσε ότι ο δρόμος δεν γινόταν χειρότερος και δεν θα είχαμε πρόβλημα.

Συνεχίσαμε σε αυτό τον απαίσιο δρόμο. Φοβόμουν μην κολλήσει το αμάξι μας, ειδικά όταν έκανα άκρη για να περάσει κάποια μηχανή που διασταυρωνόμασταν. Ευτυχώς κανένα αυτοκίνητο δεν ήρθε, ούτε από μπροστά ούτε και από πίσω μας. Θυμάμαι ότι μέσα μου αλλά και φωναχτά έβριζα, αλλά δεν άλλαζε με αυτό τίποτα. Μετά από περίπου 40 λεπτά φτάσαμε σε ένα σημείο που έλεγε ο πλοηγός ότι θέλαμε ακόμα δυο χιλιόμετρα για να φτάσουμε το ηφαίστειο. Όμως σε εκείνο το σημείο εγώ δεν μπορούσα να προχωρήσω με το αυτοκίνητο, γιατί ο δρόμος είχε μεγάλη ανωμαλία. Θα εύρισκε από κάτω σίγουρα. Η Ντίνα προσφέρθηκε να κατέβη από το αμάξι για να ελαφρύνει. Εγώ εξέτασα επιμελώς το δρόμο αλλά δεν το ρίσκαρα. Αποφασίσαμε να αφήσουμε το αυτοκίνητο εκεί και να συνεχίσουμε με τα πόδια. Έτσι κάναμε. Το έβαλα σε μια άκρη, που ευτυχώς υπήρχε εκεί, και προχωρήσαμε.

DSC_0307.JPG



DSC_0311.JPG



DSC_0314.JPG


Ως εκ θαύματος μετά από 500 μέτρα βρεθήκαμε στο κέντρο υποδοχής του ηφαιστείου που ψάχναμε. Αυτό κι αν ήταν θαύμα! Εκεί μας ζήτησαν 10 δολάρια από τον καθένα για την είσοδο και άλλα 20 δολάρια και από τους δύο μαζί για έναν οδηγό που θα μας ανέβαζε στο ηφαίστειο μέσα σε μία ώρα.

Από τις 11:00 που θα φτάναμε αρχικά, η ώρα είχε πάει 12:30. Είχαμε περάσει τα πάνδεινα μέχρι να φτάσουμε ως εκεί και δεν θα χάναμε το ηφαίστειο για ένα τέτοιο ποσόν. Τα πληρώσαμε και δεν είχαμε μαζί μας όμως νερό (το είχαμε αφήσει στο αμάξι) το οποίο μας υποχρέωσαν να αγοράσουμε αλλιώς δεν μας άφηναν να πάμε. Εμείς δεν θέλαμε να πάρουμε μαζί μας, γιατί θα ήταν κουραστικό να το κουβαλάμε. Ευτυχώς που πήραμε από εκεί ένα λίτρο, γιατί θα είχαμε σκάσει από τη δίψα μέσα στο μεσημέρι.

DSC_0319.JPG


Η ανάβαση ήταν σχετικά εύκολη και το θέαμα από επάνω ήταν φανταστικό. Σε μία ώρα ακριβώς είχαμε φτάσει στο τελευταίο σημείο. Εννοείται το ηφαίστειο ήταν κατάμαυρο όπως έλεγε και το όνομά του. Πολλοί ανέβαιναν μέχρι εκεί πάνω για να κατέβουν μετά από μία πλαγιά που ήταν γεμάτη με λάβα που είχε το μέγεθος βότσαλου. Σαν αμμόλοφος ήταν. Και δεν κατέβαιναν με τα πόδια αλλά με ένα μεγάλο κομμάτι ξύλου σαν snowboard. Είχα διαβάσει ότι το Cerro Negro προτείνεται ακριβώς γι’ αυτό. Έτσι δεν είχα και ιδιαίτερο ενδιαφέρον αρχικά να το επισκεφτώ. Όταν όμως είδε η Ντίνα ότι ήταν ιδιαιτέρως προτεινόμενο, δεν θέλαμε να χάσουμε την ευκαιρία. Πάντως γενικότερα στο ηφαίστειο υπήρχαν και άλλοι επισκέπτες. Εκείνη τη μεσημεριανή ώρα όμως, ήταν φυσικό να μη δούμε πολλούς. Συνήθως ο κόσμος πάει είτε πρωί είτε απόγευμα. Εμείς ως τουρίστες που δεν θέλουν να χάνουν το χρόνο τους, δεν κοιτάμε ώρες.

DSC_0326.JPG



DSC_0328.JPG



DSC_0334.JPG



DSC_0336.JPG



DSC_0338.JPG



DSC_0350.JPG



DSC_0344.JPG



DSC_0354.JPG



DSC_0358.JPG



DSC_0366.JPG



DSC_0371.JPG



DSC_0376.JPG


Αυτό που μας έκανε εντύπωση ήταν ότι δεν είδαμε κανέναν όσο ανεβαίναμε εμείς, να κατεβαίνει. Το λόγο των καταλάβαμε όταν μας είπε ο οδηγός μας ότι θα κατέβουμε και εμείς από κει που κατεβαίνουν τα snowboard. Στην αρχή νομίζαμε ότι αστειευόταν, γιατί η πλαγιά ήταν πολύ απότομη και τεράστια. Όμως αυτός ξεκίνησε να κατεβαίνει και αναγκαστικά και εμείς τον ακολουθήσαμε. Τελικά όχι μόνο δεν ήταν πολύ δύσκολο, αλλά μας άρεσε κιόλας.

DSC_0379.JPG


Για την ιστορία να πούμε ότι στην κορυφή που ανεβήκαμε υπήρχαν δύο-τρεις μικροί κρατήρες εκ των οποίων ο ένας ήταν αρκετά μεγαλύτερος και έβγαζαν λίγο καπνό. Σίγουρα ήταν όμορφα και αν δε φύσαγε θα καθόμασταν περισσότερο. Το ύψος του ήταν χαμηλό στα 728 μέτρα. Θεωρείται πολύ νέο ηφαίστειο αφού η πρώτη έκρηξή του έγινε το 1850 και η τελευταία το 1999.

DSC_0385.JPG



DSC_0401.JPG


Κατεβήκαμε πάλι προς το κέντρο επισκεπτών και αποχαιρετήσαμε τον νεαρό οδηγό μας.

 
Last edited by a moderator:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Στο Σαν Σαλβαδόρ. Γραφειοκρατικά προβλήματα.

Η πτήση μας ήταν στις 06:15 το πρωί. Βάλαμε το ξυπνητήρι στις 02:30. Ήπιαμε ένα καφέ στα γρήγορα και φύγαμε.
DSC_0496.JPG

Είχα κάνει το check in και είχα τα boarding pass και για τις τρεις πτήσεις μέχρι το Σαν Σαλβαδόρ, στο τηλέφωνο. Είχαμε πρώτη στάση στην Φρανκφούρτη και άλλη μία στο Τορόντο. Είχαμε μία παραδοτέα αποσκευή. Τα άλλα ήταν μικρά και θα τα παίρναμε μαζί μας. Σκέφτηκα να πάω στην αυτόματη παράδοση της αποσκευής στο μηχάνημα, αλλά η Lufthansa δεν είχε κόσμο τόσο πρωί και περιμέναμε λίγο στην μικρή ουρά μέχρι να έρθει η σειρά μας. Στον γκισέ η κοπέλα παίρνει τα διαβατήρια και μου ζητά την eTA , Electronic Travel Authorization, για τον Καναδά. Εγώ μένω κάγκελο. Λέω στην κοπέλα ότι οι USA θέλουν την τύπου βίζα ESTA, δεν ξέρω ότι θέλει κι ο Καναδάς, όταν μάλιστα είσαι τράνζιτ από τη χώρα. Αυτή ρωτά κάποιον στο τηλέφωνο που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της.
-Χωρίς αυτήν δε μπορείτε να ταξιδέψετε, μας λέει. Μπορείτε να κάνετε αίτηση τώρα από το κινητό σας και εκδίδεται άμεσα, αν το ζητήσετε.
Μου ήρθε νταμπλάς. Να που χρησίμεψε και μια φορά που πήγαμε τόσο νωρίς στο αεροδρόμιο. Είχα πάνω από μία ώρα καιρό να προσπαθήσω να εκδώσω τα χαρτιά που ήθελα.

Κάθομαι κάπου και παίρνει φωτιά το κινητό. Όντως βλέπω ότι υπήρχε αυτή η eTA και έπρεπε να βγάλω και για τους δυο μας. Υπήρχαν πολλά σάιτ που την εξέδιδαν. Φυσικά κανένα δεν έλεγε αν θα εκδιδόταν άμεσα. Δεν μπορούσα να βρω κάποιο επίσημο του Καναδά και μπαίνω σε ένα που έμοιαζε κάπως με επίσημο και αφού συμπλήρωσα ένα σκασμό στοιχεία, μου ζητούσε 99 δολάρια για να ολοκληρωθεί η αίτηση.
DSC_0065.JPG

Κλείνω την ιστοσελίδα και πάω στις πληροφορίες του αεροδρομίου. Εκεί ευτυχώς ένας κύριος που ήξερε το θέμα, μου έδωσε την επίσημη ιστοσελίδα για να κάνω αίτηση. Πάω πάλι και κάθομαι κάπου για να κάνω τη δουλειά μου. Δεν ήταν και τόσο απλό. Οι Καναδοί για να ξεκινήσεις τη διαδικασία σου εξηγούσαν ακριβώς τι χρειαζόταν κι εγώ έπρεπε να καταλάβω πιο κουμπί να πατήσω για να συνεχίσω. Κάποια στιγμή τα κατάφερα και αρχίζω να δίνω τα στοιχεία μου. Όταν ξεκινήσεις ήταν πιο εύκολο. Εν τέλει τα κατάφερα και πλήρωσα και εφτά καναδέζικα δολάρια. Που εκείνα τα 99!

Όμως πουθενά δεν είχα βάλει ότι βιάζομαι εκτός από ένα μέρος που έλεγε να σημειώσουμε ό,τι θέλουμε. Εγώ έγραψα: I am in a hurry. I am transit at Toronto.

Η Ντίνα όλη αυτή την ώρα δεν έλεγε και πολλά, αφού ήξερε ότι χρειαζόταν ψυχραιμία και δεν έπρεπε να με εκνευρίσει περισσότερο. Πάω να ξεκινήσω και τη διαδικασία της αίτησης και για τη Ντίνα. Άντε πάλι να βρω πως ξεκινώ! Δε θυμόμουν και πολλά από τη δική μου αίτηση που έκανα λίγα λεπτά πριν. Μην τα πολυλογώ, έκανα και της Ντίνας τα ίδια. Εννοείται ότι κράτησα σε screenshot την αποδοχή των δύο αιτήσεων, αν αυτό μπορούσε να βοηθήσει κάπου. Μάλλον δε μπορούσε, γιατί η κοπέλα στον γκισέ ήταν ξεκάθαρη: θέλω την αποδοχή της αίτησης. Αλλά και αυτή να μας περνούσε, φοβόμασταν τους γερμανικούς ελέγχους στη Φρανκφούρτη. Θέλαμε να είμαστε εντάξει με αυτό.

Μόλις τελείωσα την αίτηση της Ντίνας είδα ότι είχε έρθει η δική μου θετική απάντηση: Status : eTA approved. Είχε περάσει μία ώρα. Μέχρι να πάμε πάλι στον γκισέ ήρθε και η έγκριση της Ντίνας. Τα είδε η κοπέλα και μας έδωσε τα κανονικά έντυπα boarding pass για όλες τις πτήσεις. Κάτι βλακείες έλεγε, ότι η μικρή βαλίτσα ήταν δέκα κιλά και όχι οκτώ. Μας ανάγκασε να αφαιρέσουμε για λίγη ώρα κάποια ρούχα μέχρι να την ζυγίσει. Πήγαμε στην πύλη μας και πρώτη φορά δε χρειάστηκε να περιμέναμε καθόλου για την επιβίβαση.
DSC_0055.JPG

Δεν ξέρω τι θα γινόταν αν πήγαινα στο μηχάνημα να δώσω τη μεγάλη βαλίτσα. Μπορεί και τίποτα. Μπορεί όμως κατά την επιβίβαση (στο τσεκ του boarding pass) να ανίχνευαν ότι δεν είχαμε την eTA και να είχαμε πρόβλημα. Και δεν ξέρω αν τότε θα προλάβαινα να κάνω τις αιτήσεις. Δε θέλω να το σκέφτομαι.

Φυσικά για τις τρεις χώρες που θα επισκεπτόμασταν είχα ψάξει αν ήθελαν κάποια βίζα. Δεν ήθελαν. Και επειδή στην επιστροφή θα περνούσαμε από το Μαϊάμι είχα προνοήσει να βγάλω ESTA για τις USA.
Μόνο για τη Νικαράγουα πήρα τηλέφωνο στο προξενείο της Αθήνας και μου είπαν ότι πρέπει να συμπληρώσω ηλεκτρονικά και να στείλω ένα «απλό χαρτί», μία εβδομάδα πριν φύγουμε. Κάποια στιγμή, δεκαπέντε μέρες πριν την αναχώρηση, πάω να δω τι γίνεται με αυτό και βλέπω ότι θα έπρεπε να κατεβάσω το Adobe flash player. Πάω να το κατεβάσω και ζητούσε μηνιαία συνδρομή της τάξης των τριάντα ευρώ. Έδινε και μια εβδομάδα δώρο αλλά δεν ήταν δοκιμαστικό. Μετά τη βδομάδα θα σου έπαιρνε τα χρήματα. Άλλο πρόβλημα αυτό. Είπα να το αφήσω και να συμπληρώσω το χαρτί κατά την άφιξή μας. Μια μέρα πριν φύγουμε με πίεσε η Ντίνα να το τελειώσω άμεσα.
Τηλεφωνώ στο προξενείο και τους έδωσα το email μου και μου έστειλαν το έντυπο. Αυτή τη φορά άνοιγε αλλά δεν μπορούσα να συμπληρώσω στο pdf. Τους ξαναπαίρνω τηλέφωνο και μου είπαν να το εκτυπώσω, να το συμπληρώσω, να το σκανάρω και να τους το στείλω. Τελικά όμως ήθελε ουκ ολίγα πράγματα να συμπληρωθούν. Τα έκανα αυτά.
Απάντηση δεν πήρα όταν το έστειλα, αλλά κρατούσα το πρωτότυπο μαζί μου να τους το δείξω. Τελικά δεν χρειάστηκε αφού στο αεροπλάνο μας έδωσαν ένα αντίστοιχο χαρτί και συμπληρώσαμε.

Θυμάμαι και πριν δυόμισι χρόνια που πήγαμε σε άλλες χώρες τις Κεντρικής Αμερικής, θέλαμε αντί για Γουατεμάλα να πάμε στη Νικαράγουα. Όμως λόγω κορονοϊού ζητούσαν πάλι τόσα πολλά, που λόγω της πανδημίας δεν καταφέρναμε να τα συγκεντρώσουμε και γι’ αυτό δεν πήγαμε.

Στο Τορόντο που περνούσαμε τον έλεγχο των διαβατηρίων, ρώτησα εάν είχαν τη δυνατότητα να δουν την eTA που εκδώσαμε το πρωί στην Αθήνα. Η κοπέλα μου έδειξε ένα μικρό χαρτί που μου είχε βάλει μέσα στο διαβατήριο και μου είπε ότι αυτό ήταν απόδειξη ότι ήμασταν εντάξει καθόλα. Που σημαίνει ότι και η eTA ήταν εγκεκριμένη. Στο αεροδρόμιο στο Τορόντο είχαμε αναμονή τρεις ώρες, αλλά αν και κουρασμένοι πέρασαν σχετικά εύκολα, αφού είχαμε πολύ καλό ίντερνετ.

Όταν θα φτάναμε στο Σαν Σαλβαδόρ θα ήταν σχετικά νωρίς για εκεί, αλλά για μας θα ήταν πάρα πολύ αργά, αφού θα ήταν σχεδόν ξημερώματα της Πέμπτης (στην Ελλάδα). Και θα ήταν ακόμα πιο κουραστικό αφού θα έπρεπε να πάμε να πάρουμε το αυτοκίνητο που είχαμε νοικιάσει και να οδηγήσω πάνω από 40 χιλιόμετρα μέχρι το δωμάτιο που είχαμε κλείσει στην πόλη. Έλπιζα τουλάχιστο το δωμάτιο να ήταν καλό και ο χώρος πράγματι να είχε πάρκινγκ για το αυτοκίνητο όπως έγραφαν. Όλες αυτές οι ταλαιπωρίες με κουράζουν και επίσης με κάνουν να αισθάνομαι λίγο άσχημα πριν ξεκινήσει το ταξίδι.

Στο αεροδρόμιο του San Salvador φτάσαμε στην ώρα μας. Εγώ στη διαδρομή κοιμήθηκα μερικές ώρες και έτσι έφτασα σχετικά ξεκούραστος σε σχέση με την Ντίνα που δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου. Πολύ γρήγορα πήραμε την βαλίτσα από τον ιμάντα και προχωρώντας στην έξοδο συναντήσαμε τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

Εγώ είχα κλείσει αυτοκίνητο στην Europcar μέσω της booking.com. Περιμέναμε λίγο μέχρι να έρθει η κοπέλα στο γκισέ, αφού είχε πάει να παραδώσει ένα άλλο αυτοκίνητο. Όμως μόλις με είδε μου είπε ότι δεν είχε μικρό αυτοκίνητο να μου δώσει και θα μου έδινε χωρίς να καταβάλλω περισσότερα χρήματα ένα μεγαλύτερο. Εγώ είχα κλείσει ένα μικρό, δηλαδή i10 της Hyundai ή Yaris της Toyota. Μου έδωσε όμως ένα τεράστιο Creta Hyundai. Ήταν αρκετά καινούριο και δεν είχε κάνει ούτε 20.000 χιλιόμετρα. Σίγουρα ήταν πολύ καλύτερο από ένα μικρό, αλλά θα ήταν και λίγο πιο δύσκολο να το οδηγώ σε στενούς δρόμους αν χρειαζόταν. Να σημειώσω ότι η κοπέλα δεν ήξερε ούτε μία λέξη στα αγγλικά. Η συνεννοήσεις γινότανε με το google translate. Είχαμε κάποιο τεχνικό πρόβλημα γιατί ήθελε να δεσμεύσει 1.200 δολάρια από μία πιστωτική μου κάρτα. Για κάποιο λόγο αυτό δεν μπορούσε να γίνει και εκεί άρχισαν τα δύσκολα. Εγώ είχα κλείσει πλήρη ασφάλιση αλλά και αυτό το έκανα μέσω της booking.com διότι μου κόστισε αντί για σχεδόν 300 δολάρια μόνο 70. Ξέρω ότι αυτή η οικονομία μπορεί να είχε κάποιες γραφειοκρατικές ή και οικονομικές συνέπειες αλλά το είχα κάνει. Με τα πολλά κατάφερε η κοπέλα και μου δέσμευσα 400 δολάρια και μου παρέδωσε το αυτοκίνητο.

Η ώρα πια είχε φτάσει λίγο μετά τις 9:00 το βράδυ. Η ατμόσφαιρα στο αεροδρόμιο ήταν αρκετά καλή, αφού δεν έκανε πολύ ζέστη όπως περίμενα. Γενικά σε αυτό το ταξίδι δεν αντιμετωπίσαμε πολλή ζέστη. Ειδικά τα βράδια παντού ήταν δροσερά, και ιδιαίτερα στο Ελ Σαλβαδόρ. Η ζέστη της Ασίας εκεί δεν υπήρχε. Ελάχιστες φορές ιδρώσαμε.

Πριν ξεκινήσουμε με το αυτοκίνητο, πήγα σε ένα μαγαζί εκεί δίπλα και αγόρασα μία κάρτα sim για το τηλέφωνο. Έδωσα 15 δολάρια Αμερικής και ήταν για 8 μέρες με 5 giga bytes. Ήταν της εταιρείας Claro. Μου είπαν ότι η ίδια κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Νικαράγουα. Πάντως όταν πήγα στη Νικαράγουα δεν δούλευε και την αντικατέστησα με μια ντόπια. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών είχαν ίσως άλλου είδους κάρτες και δεν χρειάζεται να αλλάζουν όταν μετακινούνται σε αυτές τις χώρες. Όπως επίσης σε πολλές περιπτώσεις δεν χρειάζονται διαβατήρια, μόνο την ταυτότητά τους.

Από το αεροδρόμιο το ξενοδοχείο απέχει κάπου 40 χιλιόμετρα και ο δρόμος ήταν πολύ καλός και μάλιστα χωρίς κίνηση. Σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για να αγοράσουμε νερό και μπύρες και πήγαμε στο ξενοδοχείο. Ευτυχώς είχα μία θέση πάρκιν που δεν μου άρεσε πολύ, αλλά τουλάχιστο το αυτοκίνητο ήταν ασφαλισμένο. Το δωμάτιο αν και μεγάλο δεν ήταν πολύ καλό. Δεν είχε κλιματισμό, αλλά δεν χρειαζόταν. Τουλάχιστο το πρώτο βράδυ έκανε τόση δροσιά που ήμασταν σκεπασμένοι καλά. Το κακό ήταν ότι δεν είχε ζεστό νερό για να κάνουμε μπάνιο, αν και εγώ ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να πέσω κατευθείαν για ύπνο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πέμπτη 9/1/2025 Πρώτη μέρα με βόλτες στο Σαν Σαλβαδόρ και στα πέριξ.

Μετά από τρεις τέσσερις ώρες ύπνο, σε κρεβάτι πια, ξύπνησα και θεωρώ ότι ήμουν αρκετά φρέσκος, μιας και είχα κοιμηθεί και στο αεροπλάνο όπως είπα.

Στις 5:00 το πρωί, φτιάξαμε τα καφεδάκια μας στο δωμάτιο με το ηλεκτρικό μπρίκι. Μάλιστα επειδή είχαν 110 Volt βράζει πιο αργά και έγιναν μια χαρά. Μετά ετοιμαστήκαμε για τη σημερινή βόλτα. Το πρόγραμμα είχε βόλτες στα κεντρικά σημεία της πόλης. Τα είχα καταγράψει και με τα ονόματα αλλά και σε χάρτες και το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν σχετικά κοντά σε όλα αυτά, τα οποία βρίσκονται σε ακτίνα περίπου 2 km.

Στις 7 το πρωί ήμασταν στο δρόμο έξω από το ξενοδοχείο, παίρνοντας κατεύθυνση προς τα ανατολικά, με τα πόδια φυσικά. Να πω εδώ ότι το ξενοδοχείο ήταν αρκετά συμπαθητικό και είχε 7 με 8 δωμάτια. Οι άνθρωποι που έμεναν ήταν κυρίως νέοι και θύμιζε πολύ youth hostel. Δηλαδή είχε μία κοινόχρηστη κουζίνα, αρκετούς κοινόχρηστους χώρους για να κάθονται οι ένοικοι και να τρώνε ή να μιλούν μεταξύ τους. Υπήρχε επίσης ένας υπαίθριος χώρος. Είχε λίγα δωμάτια στο ισόγειο και άλλα τέσσερα στον πρώτο όροφο. Εμείς μέναμε στον επάνω όροφο.
DSC_0007.JPG
DSC_0010.JPG

Μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης, περπατήσαμε περίπου 1,5 χλμ μέσα από δρόμους γεμάτους με μαγαζιά. Όμως ήταν ακόμα νωρίς και ελάχιστα από αυτά είχαν αρχίσει να ανοίγουν. Επισκεφθήκαμε τις βασικές πλατείες της πόλης και είδαμε απ’ έξω τα πιο ενδιαφέροντα κτίρια και εσωτερικά μόνο τις εκκλησίες. Η πλατείες που επισκεφθήκαμε ήταν η εξής: Liberty Plaza, Morazan Plaza και Barrios Plaza. Εκεί ήταν πολύ σημαντικές εκκλησίες καθώς και μερικά άλλα κτίρια με πιο ενδιαφέρον το εθνικό παλάτι. Στο τελευταίο δεν μπήκαμε γιατί δεν μας ήρθε η ιδέα.
DSC_0016.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0051.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0083.JPG

Στους επόμενους χάρτες φαίνονται τα μέρη στα οποία περιφερθήκαμε μερικές ώρες.

1739256831968.png

1739256851553.png

Όμως παραλείψαμε να πάμε στην εκκλησία El Rosario. Ευτυχώς το μεσημέρι με το αυτοκίνητο περάσαμε από κει κοντά και την αναγνωρίσαμε, οπότε κάναμε μία στάση για να τη δούμε και είχε σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον. Σε σχήμα μοιάζει με ένα τεράστιο μισοφέγγαρο με διάμετρο ας πούμε 80 μέτρα και ύψος άλλα 40. Όμως το ενδιαφέρον ήταν ότι οι απεικονίσεις και τα αγάλματα που είχε μέσα ήταν πολύ ιδιαίτερα. Επίσης να πω για τα πάρκινγκ στο Σαν Σαλβαδόρ ότι όλα κοστίζουν ένα δολάριο και έχει πολλά. Σε μερικά, τα πιο ακριβά της πόλης, δίνεις 1 δολάριο για κάθε ώρα. Στα περισσότερα δίνεις ένα δολάριο γιατί ξέρουν ότι δεν θα παρκάρεις περισσότερο από λίγες ώρες. Έτσι δεν μας ένοιαζε να δίνουμε το δολάριο αυτό.​
DSC_0068.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0128.JPG
IMG_20250109_142546.jpg
PANO_20250109_142151.jpg

Μπήκαμε το πρωί και σε μερικές καλούτσικες αγορές και ψωνίσαμε μερικά φθηνά σουβενίρ. Μετά από τρεις ώρες αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, που φτάσαμε στις 10:30 και η καταγραφή των βημάτων του τηλεφώνου μου είχε γράψει σχεδόν 12.000 βήματα, δηλαδή 7 km. Αυτό μας κούρασε και γι’ αυτό αποφασίσαμε να καθίσουμε στο δωμάτιο λίγες ώρες, για την ακρίβεια δύο, να ξεκουραστούμε. Ταυτόχρονα κοιτάξαμε λίγο για το τι θα κάναμε μετά το μεσημέρι και για τη συνέχεια της ημέρας. Αποφασίσαμε να μην περπατήσουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση που είχαμε πάρει το πρωί (όπως ήταν το αρχικό μας πλάνο), αλλά να πάρουμε το αυτοκίνητο για να δούμε κάποια σημεία κοντά στο Σαν Σαλβαδόρ.
IMG_20250109_080542.jpg
IMG_20250109_080756.jpg
IMG_20250109_082129.jpg
IMG_20250109_083808.jpg

Πρώτο προορισμό που βάλαμε ήταν η λίμνη Ilopango, Ιλοπάγκο. Φύγαμε λίγο μετά τις 12 και κάναμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε. Πραγματικά ήταν ένα πολύ όμορφο τοπίο. Σταματήσαμε σε δυο-τρία σημεία για φωτογραφίες. Το ένα ήταν κάτω στο νερό όπου κάναμε και μία μικρή βόλτα σε ένα χωριό και το άλλο ήταν από λίγο πιο ψηλά για να δούμε τη λίμνη από εκεί. Η οδήγηση ήταν αρκετά εύκολη γιατί οδηγούν πολύ προσεκτικά. Ιδιαιτέρως τηρούν με ευλάβεια τα όρια ταχύτητας. Όμως δεν δίνουν ιδιαίτερη προτεραιότητα στους πεζούς ακόμα και στις διαβάσεις και επίσης σπάνια ανάβουν το φλας.
DSC_0087.JPG
DSC_0094.JPG
IMG_20250109_130705.jpg
DSC_0101.JPG
DSC_0107.JPG
DSC_0110.JPG

Φεύγοντας από αυτή τη λίμνη βάλαμε προορισμό στον πλοηγό μας το Puerta del Diablo. Βρίσκεται κοντά στην πόλη και ήταν ένα μέρος που πηγαίνει πολύς κόσμος για να δει τη θέα από ψηλά, πάνω από κάποιους τεράστιους βράχους, προς τις κοιλάδες που τους περιβάλλουν. Από κει πάνω φαίνεται και το υπέροχο χωριό Panchomalco.
DSC_0134.JPG
DSC_0148.JPG
IMG_20250109_151027.jpg

Κι εδώ το χωριό:
DSC_0160.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0178.JPG

Κοντά στο χωριό υπήρχαν αυτά τα κατασκευάσματα:
DSC_0185.JPG
DSC_0189.JPG

Εκεί πήγαμε αμέσως μετά. Παρκάραμε εύκολα και κάναμε βόλτα χωριό. Εκτός από τις γραφικές εικόνες με τους ντόπιους και τα μαγαζιά τους είχε πολύ ενδιαφέρον η εκκλησία του χωριού. Ειδικά το εσωτερικό της ήταν πολύ διαφορετικό από όσα είχαμε δει ως τώρα.

1739256798549.png

Τελευταίος μας προορισμός ήταν ο Mirador Municipal Jose Antonio. Από εκεί υποτίθεται θα βλέπαμε το San Salvador. Και λέω υποτίθεται γιατί τελικά με τα δέντρα που είχε και τα καλώδια από τους στύλους του ρεύματος δεν ήταν εύκολο να δεις την πόλη.
DSC_0190.JPG

Επιστρέψαμε προς το ξενοδοχείο μας όταν πλέον είχε αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι. Δηλαδή κάπου στις 6 και κάτι. Ψάξαμε να βρούμε κάποιο μαγαζί για να αγοράσουμε φαγώσιμα και μπύρες αλλά δυστυχώς αυτό στο Σαν Σαλβαδόρ ήταν μία δύσκολη δουλειά. Μόνο μικρά μαγαζάκια βρίσκαμε και φυσικά διάφορα εστιατόρια και μαγαζιά γρήγορου φαγητού. Ευτυχώς όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο η κοπέλα που μας υποδέχτηκε ήξερε ένα σουπερμάρκετ της προκοπής κοντά μας και σε 5 λεπτά είχαμε πάει με το αυτοκίνητο και ψωνίσαμε διάφορα φαγώσιμα.

Κάπως έτσι εξαντλήσαμε το κομμάτι του Σαν Σαλβαδόρ και των γύρω περιοχών που είχαμε βάλει στο πρόγραμμα. Αν και την επομένη είχαμε σκοπό να πάμε στα δυτικά της πόλης αποφασίσαμε να κάνουμε μόνο μία στάση και να συνεχίσουμε το πρωί πολύ νωρίς για την πόλη Santa Ana που θα μείνουμε για 4 βράδια. Φυσικά στη διαδρομή είχαμε σκοπό να δούμε διάφορα ενδιαφέροντα.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.630
Likes
13.557
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
Αυτο λεω… στερεοτυπικα εντελως εχω συνδεσει το Ελ Σαλβαδορ με συμμοριες, φονους, εγκληματικοτητα και γι’αυτο διαβαζω με ενδιαφερον την ιστορια σου!
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
Η Ντίνα δίπλα μου γέλασε πολύ με αυτό. Σε ευχαριστεί ιδιαιτέρως.
Όμως άλλος περνά τις αγωνίες της οργάνωσης των ταξιδιών μας!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.032
Likes
9.898
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Κι εγώ απολαμβάνω την ιστορία! Ευχαριστώ που με ταξιδεύετε στην αγαπημένη μου περιοχή🌴:cool:🌴
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.967
Likes
17.260
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.630
Likes
13.557
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
Σε ενα ξενο φορουμ διαβαζα οτι συχνα και τουριστας να εισαι σε σταματανε αστυνομικοι για ελεγχο των τατουαζ σου να δουν αν υπαρχει συναφεια με συγκεκριμενα τατουαζ συμμοριων 😳
 

Hayate

Member
Μηνύματα
1.011
Likes
6.449
Επόμενο Ταξίδι
Oπου δεν κανονιζουμε..
Ταξίδι-Όνειρο
Hokkaido χειμωνα
Έπος διαβάζουμε πάλι ..!!

Παρακολουθώ με μεγάλο ενδιαφέρον γιατί ένα tour σε αυτές τις χώρες είναι στα άμεσα σχέδιά μου....Θα υπάρξουν ερωτήσεις σίγουρα😁😁

Η έκπληξη προς το παρόν είναι ότι ο @travelbreak πήγαινε "αδιάβαστος" στον Καναδά😁😁😁..Εννοώ χωρίς ETA
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.999
Μηνύματα
922.744
Μέλη
39.707
Νεότερο μέλος
minagouvra

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom