travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
ΚΑΖΑΚΣΤΑΝ – ΚΙΡΓΙΣΤΑΝ, στις πόλεις και στις γιούρτες. Ιούνιος 2024
Η Κεντρική Ασία μου φάνταζε μαγική πριν μια δεκαετία. Διάβαζα τα προγράμματα σε μερικά πρακτορεία που έκαναν κυρίως τα 4 ή και τα 5 «-σταν» και ήταν πανάκριβα. Όμως ουδέποτε μου άρεσε να στοιβάζω σε ένα ταξίδι πολλές χώρες μαζί. Και μιλάμε για τεράστιες χώρες. Έχοντας πάει πλέον στις 4 από τις 5 έχω διαπιστώσει ότι έχουν και τεράστιες διαφορές. Αν μερικές γειτονικές χώρες είναι μικρές σε μέγεθος και παρόμοιες πολιτιστικά και γεωφυσικά, θα μπορούσε σε ένα ταξίδι να χωρέσω μερικές. Όπως στα Βαλκάνια οι χώρες που κάποτε αποτελούσαν την Γιουγκοσλαβία.Στην Κεντρική Ασία στο Ουζμπεκιστάν έχεις να θαυμάσεις κυρίως παλιά τζαμιά και μεντρεσέδες. Οι ιστορικές πόλεις είναι διάσπαρτες στη χώρα και μπορείς να τις επισκέπτεσαι με τα δημόσια μέσα μεταφοράς. Αυτό είναι δύσκολο να γίνει στις υπόλοιπες τρεις χώρες της περιοχής. Η φύση στο Ουζμπεκιστάν έρχεται σε δεύτερη μοίρα. Στο Τατζικιστάν έχει βουνά και ποτάμια. Πολιτιστικά πράγματα έχει ελάχιστα. Οι δρόμοι είναι σε κακή κατάσταση και η μετακίνηση δύσκολη. Αν θες να δεις λεπτομέρειες πρέπει να έχεις ένα καλό αυτοκίνητο με ορεξάτο οδηγό. Το Κιργιστάν έχει σχετικά χαμηλά βουνά, πράσινες κοιλάδες, κοπάδια αλόγων και γιούρτες. Η πρόσβαση σε αυτά είναι σχετικά εύκολη, αλλά τα πιο ωραία σημεία θέλουν έναν καλό γνώστη της περιοχής. Το Καζακστάν, από τις πέντε μόλις μέρες που το επισκέφτηκα, έχει τις δυο μεγάλες πόλεις, Αστάνα και Αλμάτι. Έχει ερημικά τοπία και ήπια βουνά. Έχει επίσης υπέροχα φαράγγια με απίθανους χρωματισμούς. Στο Τουρκμενιστάν δεν έχουμε πάει. Και δεν προβλέπεται στο άμεσο μέλλον με το καθεστώς που έχουν εκεί. Όταν ήμασταν στο Ουζμπεκιστάν, αν δεν ήταν ακόμα η πανδημία του κορονοϊού, θα μπορούσαμε να το επισκεφτούμε για δύο ή τρεις μέρες. Ίσα για να μας φύγει ο καημός.
Από αυτές τις χώρες οι κάτοικοι του Τατζικιστάν, μου φάνηκαν ότι έχουν πιο ισχυρή εθνική ταυτότητα από τους άλλους. Οι υπόλοιποι λαοί, ίσως νιώθουν και λίγο μπερδεμένοι, αφού οι Τούρκοι διεκδικούν την πατρότητά τους (και όχι μόνο). Άλλωστε η γλώσσα που μιλούν μοιάζει πολύ στα τουρκικά, όπως οι ίδιοι μας είπαν. Οι Τατζίκοι όμως μιλούν κάτι πολύ κοντινό στα φαρσί των Περσών. Ίσως γι’ αυτό νιώθουν πιο καθαροί φυλετικά. Όλοι αυτοί οι λαοί συνεχίζουν να έχουν μια μεγάλη συμπάθεια προς τους Ρώσους. Εντύπωση προκαλούν τα σφυροδρέπανα που βλέπεις εδώ κι εκεί. Επίσης και τα αγάλματα του Λένιν. Όχι όμως και του Στάλιν.
Πριν από μερικά χρόνια, ουσιαστικά στις αρχές του 2020, είχα την έμπνευση να κάνω ένα ταξίδι στα βουνά Παμίρ και να το συνδυάσω με επίσκεψη στο Κιργιστάν. Τότε έστελνα μηνύματα σε πρακτορεία για να μας οργανώσουν ένα ταξίδι από το Ντουσανμπέ του Τατζικιστάν και περνώντας από τα Παμίρ να μπούμε στο Κιργιστάν και να καταλήξουμε στο νότιο Καζακστάν, στην πόλη Αλμάτι. Ήταν ακόμα αρχές του 2020 και μόλις είχε αρχίσει ο κορωνοϊός να ταλαιπωρεί όλα τα μέρη του κόσμου. Γι’ αυτό το λόγο το ταξίδι αναβλήθηκε. Θα γινόταν αργότερα. Τότε το πρακτορείο που πιο πολύ είχα έρθει σε επικοινωνία μας ευχήθηκε να περάσει γρήγορα η πανδημία και να πραγματοποιήσουμε το ταξίδι που είχαμε σχεδιάσει.
Όμως όταν τέλειωσε η πανδημία και το 2023 αποφασίσαμε να κάνουμε το ταξίδι, υπήρχε ένα πρόβλημα στα σύνορα του Τατζικιστάν με το Κιργιστάν και έτσι το ταξίδι κόπηκε στα δύο. Εκείνη τη χρονιά κάναμε μόνο το Τατζικιστάν και το 2024 αποφασίσαμε να κάνουμε το υπόλοιπο ταξίδι, δηλαδή το Κιργιστάν και το Καζακστάν. Από τις αρχές της χρονιάς βρήκαμε κάποια εισιτήρια για 4 άτομα. Όλα πήραν το δρόμο τους. Ευτυχώς αυτές οι δύο χώρες δεν χρειάζονται βίζα και δεν είχαμε να ασχοληθούμε με αυτό.
Επικοινώνησα με τον οδηγό που είχαμε στο Τατζικιστάν, που όμως μας είπε ότι δεν μπορούσε να μας εξυπηρετήσει προσωπικά. Μας έδωσε το WhatsApp ενός φίλου του, ο οποίος θα μπορούσε να μας βοηθήσει. Όμως από τη μία ήταν λίγο ακριβός και από την άλλη δεν μπορούσε να έρθει στο Καζακστάν για να μας κάνει το ταξίδι από εκεί. Ούτε είχε κάποιον γνωστό οδηγό για να μας εξυπηρετήσει. Γι’ αυτό και εγώ απευθύνθηκα σε μερικά άλλα γραφεία, που όμως τελικά δεν κατάφερα να συνεργαστώ, αν και μου έστειλαν προσφορές για το ταξίδι μας. Σε όλους έστειλα το ίδιο γράμμα, που εν ολίγοις έλεγε ότι ήμασταν τέσσερα άτομα και θέλαμε να μας παράσχουν αυτοκίνητο και οδηγό από το Αλμάτι μέχρι το Μπισκέκ για 13 μέρες. Τους ανέφερα τα σημεία που θέλαμε να δούμε. Αυτά ήταν πολλά και σίγουρα δε χωρούσαν όλα στο πρόγραμμα. Τους έλεγα ότι εκείνοι θα μας κανόνιζαν τις λεπτομέρειες. Την Αστάνα και το Αλμάτι θα τα βλέπαμε μόνοι μας. Εκείνοι θα μας έπαιρναν ένα πρωί από το Αλμάτι και θα φεύγαμε για το νότιο Καζακστάν και από εκεί στο Κιργιστάν.
Να τονίσω ότι τους διευκρίνιζα πως τα ξενοδοχεία θα τα πληρώναμε μόνοι μας, καθώς και το φαγητό μας. Ήθελα να κάνω εγώ την επιλογή και όχι εκείνοι, που δεν ξέρω που θα μας πήγαιναν. Εννοείται ότι αν κάπου δεν έβρισκα, θα με βοηθούσαν εκείνοι που ήταν ντόπιοι. Όμως βρήκα παντού καταλύματα και σε γενικές γραμμές ήταν καλά. Το φαγητό επίσης ήθελα να το βρίσκουμε μόνοι μας. Έτσι κι αλλιώς σε κάθε κατάλυμα σχεδόν, μπορείς να λες να σου ετοιμάσει κάτι. Το κάναμε και αυτό μερικές φορές. Συνήθως όμως κάναμε βόλτα στις κωμοπόλεις και βρίσκαμε κάπου να φάμε.
Τα μέρη που έλεγα ότι θέλαμε να δούμε ήταν τα εξής:
- Almaty
- Kolsay Lakes
- Saty
- Kaindy Lake
- Charyn Canyon
- Jyrgalan
- Ala Kul Lake
- Altyn Arashan
- Jeti Oguz Village, Canyon
- Karakol
- Barskoon Waterfalls
- Skazka Canyon
- Kaji Say
- Grigorievka Gorge
- Cholpon Ata – Rukh Ordo
- Chon Kemin
- Burana Tower
- Kol Tor Lake
- Shamsy Gorge
- Kochkor
- Son Kol lake
- Naryn
- Kazarman, /Saimaluu Tash
- Tash Rabat
- Osh
- Arslanbob
- Sary Chelek
- Too Ashuu Pass
- Ala Archa NP
- Bishkek
Ο οδηγός αυτός ενώ αρχικά μου είπε ότι μπορεί να έρθει στο Καζακστάν για να μας παραλάβει για να κάνουμε το ταξίδι, λίγο πριν ξεκινήσουμε μου είπε ότι τελικά δεν μπορεί ο ίδιος να έρθει στο Αλμάτι γιατί κάτι του έτυχε. Θα έστελνε όμως να μας οδηγήσει από το Καζακστάν στο Κιργιστάν ένας φίλος του, ο Άιμπεκ. Κι ενώ δεν ξεκινήσαμε καλά, αποδείχτηκε πως ήταν πολύ καλός. Είχε κάποιες οικογενειακές υποχρεώσεις και με τη δική μας ανοχή τις εκπλήρωσε, αλλά εμείς δεν στερηθήκαμε κάτι από το ταξίδι μας. Σίγουρα θα μπορούσα να τον υποχρεώσω να έρθει ο ίδιος στο Αλμάτι να μας πάρει, και θα το έκανε. Στη συνέχεια της ιστορίας θα φανεί πόσο καλός ήταν. Σίγουρα θα υπάρχουν και καλύτεροι, μα είχαμε καλή συνεννόηση και είδαμε περισσότερα από εκείνα που αναμέναμε να δούμε.
Εμείς αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε το ταξίδι μας από το Καζακστάν και να το τελειώσουμε στο Κιργιστάν. Πολλοί άλλοι το κάνουν ακριβώς ανάποδα. Έτσι βγάλαμε εισιτήρια να ξεκινήσουμε το ταξίδι από την πόλη Αστάνα, την πρωτεύουσα δηλαδή του Καζακστάν και μετά από μια διανυκτέρευση να συνεχίσουμε αεροπορικώς μέχρι το Αλμάτι. Εκεί να μείνουμε άλλες δύο βραδιές και την τρίτη μέρα να έρθει ο οδηγός να μας κάνει ένα μικρό ταξίδι 2 ημερών στο νότιο Καζακστάν και μετά να περάσουμε άλλες 11 περίπου μέρες στο Κιργιστάν. Άρα τις τρεις πρώτες μέρες θα ήμασταν μόνοι μας καθώς και μια πρόσθετη μέρα στο τέλος στο Μπισκέκ.