travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Πάμε Bishkek.
Ο Aral είχε φύγει το προηγούμενο απόγευμα και είχε αφήσει το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ του ξενώνα που μέναμε. Ο Κανάτ με ειδοποίησε μέσω WhatsApp, ότι θα ερχόταν κάποια στιγμή το πρωί. Είχαμε μια μικρή αγωνία για το αν θα τα κατάφερνε στο ραντεβού του. Όμως το πρωί που ξύπνησα μου είχε στείλει μήνυμα ότι θα έρθει στην ώρα του. Πράγματι περίπου στις 7:30 έφτασε στον ξενώνα. Όμως διαπίστωσε ότι πάλι το λάστιχο της πίσω ρόδας είχε ξεφουσκώσει αρκετά, και αφού το αλλάξαμε μαζί βοηθώντας τον, πήγε να το φτιάξει σε ένα βουλκανιζατέρ. Έτσι υπήρξε μία μικρή καθυστέρηση στην αναχώρησή μας. Λίγο πριν τις 9 ξεκινήσαμε φορτωμένοι με τα μπαγάζια μας. Ο τελικός μας προορισμός ήταν το Μπισκέκ, η πρωτεύουσα του Κιργιστάν. Με τις συχνές μικρές καθυστερήσεις που είχαμε στην πρωινή αναχώρηση, δεν προβληματιζόμασταν, αφού βράδιαζε αργά και δεν είχαμε πολλά να κάνουμε στα μέρη που θα καταλήγαμε. Άλλωστε δεν μπορείς να βάζεις τον οδηγό να βρίσκεται στο τιμόνι και περισσότερες από δώδεκα ώρες.
Η διαδρομή ήταν αρκετά μεγάλη αλλά είχε τρομερό ενδιαφέρον. Περάσαμε δύο φορές από υψόμετρο λίγο πάνω από τα τρία χιλιόμετρα. Σε πολλές περιπτώσεις είδαμε φανταστικές εικόνας. Είτε με γιούρτες, άλογα και ντόπιους τσομπάνηδες. Είτε με υπέροχα βουνά, χιονισμένα ή όχι.
Οι ωραίες εικόνες εναλλάσσονταν διαρκώς:
Εδώ έχουν κρεμάσει σε ένα γεφύρι το αρνί για να σιτέψει:
Η πιο ωραία όμως σκηνή συνέβη όταν προσεγγίσαμε για να περάσουμε ένα τούνελ με μήκος 2 περίπου χιλιομέτρων. Όταν φτάσαμε είδαμε μία τεράστια ουρά αυτοκινήτων να περιμένει. Εγώ προχώρησα με τα πόδια μέχρι το τούνελ και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί ήταν κλειστό, μέχρι που άκουσα από μέσα να έρχεται ένας ήχος σαν βελάσματα προβάτων. Όσο περνούσαν τα λεπτά τα βελάσματα ακούγονταν και πιο καθαρά.
Πράγματι, κάποια στιγμή είδαμε να έρχονται εκατοντάδες πρόβατα περνώντας μέσα από το τούνελ. Τα συνόδευαν μερικοί άνθρωποι, καθισμένοι φυσικά πάνω σε άλογα. Και εκεί που λέγαμε ότι τελειώσανε τα πρόβατα, άρα θα φύγουμε, υπήρξε ένα μικρό κενό και ακολούθησαν δεκάδες άλογα μαζί με τους δικούς τους καβαλάρηδες. Είχε κλείσει το τούνελ σίγουρα για περισσότερο από μισή ώρα για να περάσουν τα ζωντανά. Ευτυχώς εμείς δεν περιμέναμε περισσότερα από 20 λεπτά. Όταν ελευθερώθηκε το τούνελ όλα μαζί τα αυτοκίνητα έτρεχαν να μπουν μέσα. Εγώ απόρησα, γιατί σκεφτόμουν ότι από το βάθος θα έρχονταν και τα αυτοκίνητα από την άλλη πλευρά του τούνελ. Πάντως μετά από λίγο η κατάσταση εξομαλύνθηκε, αφού μπαίνοντας και εμείς στο τούνελ είδαμε ότι υπήρχε μία λωρίδα που πήγαινε προς τη μία κατεύθυνση και μία άλλη στην αντίθετη. Άρα όταν συναντήθηκαν οι δύο ορδές των αυτοκινήτων αναγκαστικά μπήκαν σε μια σειρά η κάθε κατεύθυνση.
Εμείς μπήκαμε τελευταίοι στο τούνελ, διότι ο οδηγός μας είχε αρχίσει τις προσευχές. Το είχε παρακάνει τις δύο τρεις τελευταίες ημέρες. Μάλιστα μόλις βγήκαμε από το τούνελ μας πρότεινε να σταματήσουμε για να τραβήξουμε φωτογραφίες, σε ένα πράγματι πολύ όμορφο σημείο. Και εκεί που εμείς τραβούσαμε τις φωτογραφίες μας, τον είδαμε να έχει απλώσει το χαλί του και να κάνει προσευχές με γονυκλισίες και επικύψεις. Ταυτόχρονα κάποιοι περαστικοί τουρίστες κάθονταν και τον τραβούσαν βίντεο και φωτογραφίες. Όταν τελείωσε, συνεχίσαμε την πορεία μας περνώντας από ένα καταπληκτικό φαράγγι. Με τις στάσεις και τις καθυστερήσεις που είχαμε, η ώρα είχε προχωρήσει. Ενώ θα έπρεπε να φτάσουμε στο Μπισκέκ σε πέντε ώρες το πολύ, εμείς κοντεύαμε τις επτά. Όμως πριν τον τελικό προορισμό διαμονής, έπρεπε να επισκεφθούμε και ένα χώρο αναψυχής της πρωτεύουσας, που απέχει 40 χιλιόμετρα από αυτήν και ονομάζεται Ala Archa national park. Γι’ αυτό παρακάμψαμε το Μπισκέκ και αφού πληρώσαμε μία μικρή είσοδο στο πάρκο, ο Κανάτ μας άφησε στο τελευταίο πάρκινγκ για να κάνουμε βόλτα. Εκείνος πήγε για να κοιμηθεί.
Το μέρος εκεί ήταν όντως πολύ όμορφο, αν και όχι εντυπωσιακό σε σχέση με όλα αυτά τα οποία είχαμε δει. Είχε πάρα πολύ ντόπιο πληθυσμό που ερχόταν για να κάνει βόλτα ή να κάνει picnic με τα φαγητά του. Εμείς προχωρήσαμε περίπου 2 χιλιόμετρα μέχρι που τελείωνε ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Εννοείται ότι σε αυτόν δεν περνούσαν αυτοκίνητα ούτε άλλο όχημα. Προχωρήσαμε λίγο και στο χωματόδρομο αλλά χωριζόταν σε δύο κατευθύνσεις. Στη μία έπρεπε να συνεχίσεις αλλά πηγαίνοντας μία ανηφόρα. Στην άλλη κατεύθυνση υπήρχε ένα ποταμάκι το οποίο ήταν δύσκολο να το περάσεις χωρίς να βραχείς. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω. Η συνολική μας βόλτα κράτησε σχεδόν δύο ώρες.
Στο χώρο αυτό ο κόσμος κάνει περπάτημα ανεβαίνοντας πάνω στα βουνά εάν θέλει. Εμείς ήμασταν σε ένα υψόμετρο περίπου 2200 μέτρων. Αυτοί όμως που περπατούσαν για πιο ψηλά μπορούσαν να ανέβουν μέχρι τα 3,5 km. Είχε κάποιους χάρτες εκεί και έλεγαν τα σημεία με τα υψόμετρα. Έλεγαν επίσης ότι θα έπρεπε να περπατάς αρκετές ώρες μέχρι να φτάσεις εκεί. Εμείς όμως επιστρέψαμε για να βρούμε τον Κανάτ και να πάμε στο Μπισκέκ. Όταν φτάσαμε στο αυτοκίνητο φυσικά δεν ήταν εκεί γιατί είχε πάει πάλι να προσευχηθεί. Ευτυχώς δεν άργησε να έρθει και έτσι στις 8:00 είχαμε φτάσει στο ξενοδοχείο και είχαμε παραλάβει τα δωμάτια μας.
Για να τον ευχαριστήσουμε του δώσαμε ένα καλό φιλοδώρημα. Φάνηκε ότι ευχαριστήθηκε από το μέγεθος του φιλοδωρήματος και έφυγε για να πάει να ξεκουραστεί. Όπως είχε πει είχε έρθει την προηγούμενη μέρα στο γάμο της μικρής του αδερφής και τη νύχτα είχε πάρει ταξί για να έρθει να μας βρει στον ξενώνα που ήμασταν. Μάλιστα μας έδειξε και φωτογραφίες από το γάμο. Δεν είχαμε λόγο άλλωστε να αμφισβητήσουμε την αλήθεια εκείνων που μας έλεγε.
Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, ετοιμαστήκαμε για να πάμε βόλτα στο Μπισκέκ και φυσικά να φάμε. Είχε αρχίσει να νυχτώνει και εμείς πήγαμε στην πλατεία της νίκης, Victory Square, που δεν απείχε μακριά από το ξενοδοχείο μας. Και εκεί που τραβούσαμε φωτογραφίες, βλέπουμε στο βάθος τους φωτισμένους μιναρέδες του κεντρικού τζαμιού του Μπισκέκ. Δεν αντισταθήκαμε στην επιθυμία μας να πάμε να το δούμε εκείνη την ώρα. Άλλωστε η απόσταση φαινόταν περίπου 500 μέτρα. Πήγαμε λοιπόν και αφού κάναμε λίγη βόλτα απ’ έξω, είπαμε να προσπαθήσουμε να μπούμε και μέσα. Μόλις είχε τελειώσει η απογευματινή προσευχή των ανθρώπων.
Εγώ μπήκα από μία πόρτα μέσα και έπιασα κουβέντα με έναν πιστό, δηλαδή εκείνος ήρθε και μου έπιασε την κουβέντα. Ήταν Ρώσος μουσουλμάνος από την Σιβηρία. Την ώρα που μιλούσαμε ήρθε ένας φρουρός, ας τον πω έτσι, του τζαμιού και μου έλεγε να βγω έξω διότι φορούσα κοντό παντελόνι. Ο Ρώσος με υπερασπίστηκε, ότι δήθεν δεν ήταν πολύ κοντό, αλλά εγώ του είπα ότι πρέπει να φύγω για να πάω να βρω τους φίλους μου. Έτσι και έγινε και πήγα και βρήκα τους υπόλοιπους, οι οποίοι δεν είχαν καταφέρει να μπουν μέσα στον τζαμί. Αυτό το τζαμί όπως μου είπε εκείνος ο Ρώσος φτιάχτηκε με χρηματοδότηση του τούρκου προέδρου Ερντογάν.
Ακριβώς δίπλα στο τζαμί υπήρχε ένα μικρό φαγάδικο και αποφασίσαμε να καθίσουμε εκεί να φάμε, αφού είδαμε ότι έφτιαχνε σουβλάκια. Δεν προσέξαμε βέβαια ότι ήταν κεμπάπ και τίποτε άλλο. Αυτό βέβαια ήταν καλό, γιατί αφού δεν έφτιαχνε κάτι άλλο, τα κεμπάπ θα ήταν φρέσκα. Πράγματι όλοι έτρωγαν από αυτά διότι δεν είχε ούτε μία σαλάτα για να προσφέρει. Φάγαμε συνολικά 9 κεμπάπ και δύο μεγάλα μπουκάλια με νερό και πληρώσαμε 1000 som, δηλαδή περίπου 11€ όλοι μαζί. Φυσικά μετά από το φαγητό επιστρέψαμε στα δωμάτια μας. Εγώ πέρασα από ένα κατάστημα και αγόρασα μία μεγάλη μπύρα (1,5 λίτρο) για απόψε και ένα σάντουιτς για αύριο.
Η αυριανή ημέρα θα ήταν αφιερωμένη στο Μπισκέκ. Φυσικά ο Κανάτ είχε φύγει δεν θα ήταν μαζί μας, αφού τον αποχαιρετήσαμε και τη βόλτα θα την κάναμε μόνοι μας.
Η σημερινή διαδρομή:
Ο Aral είχε φύγει το προηγούμενο απόγευμα και είχε αφήσει το αυτοκίνητο στο πάρκινγκ του ξενώνα που μέναμε. Ο Κανάτ με ειδοποίησε μέσω WhatsApp, ότι θα ερχόταν κάποια στιγμή το πρωί. Είχαμε μια μικρή αγωνία για το αν θα τα κατάφερνε στο ραντεβού του. Όμως το πρωί που ξύπνησα μου είχε στείλει μήνυμα ότι θα έρθει στην ώρα του. Πράγματι περίπου στις 7:30 έφτασε στον ξενώνα. Όμως διαπίστωσε ότι πάλι το λάστιχο της πίσω ρόδας είχε ξεφουσκώσει αρκετά, και αφού το αλλάξαμε μαζί βοηθώντας τον, πήγε να το φτιάξει σε ένα βουλκανιζατέρ. Έτσι υπήρξε μία μικρή καθυστέρηση στην αναχώρησή μας. Λίγο πριν τις 9 ξεκινήσαμε φορτωμένοι με τα μπαγάζια μας. Ο τελικός μας προορισμός ήταν το Μπισκέκ, η πρωτεύουσα του Κιργιστάν. Με τις συχνές μικρές καθυστερήσεις που είχαμε στην πρωινή αναχώρηση, δεν προβληματιζόμασταν, αφού βράδιαζε αργά και δεν είχαμε πολλά να κάνουμε στα μέρη που θα καταλήγαμε. Άλλωστε δεν μπορείς να βάζεις τον οδηγό να βρίσκεται στο τιμόνι και περισσότερες από δώδεκα ώρες.
Η διαδρομή ήταν αρκετά μεγάλη αλλά είχε τρομερό ενδιαφέρον. Περάσαμε δύο φορές από υψόμετρο λίγο πάνω από τα τρία χιλιόμετρα. Σε πολλές περιπτώσεις είδαμε φανταστικές εικόνας. Είτε με γιούρτες, άλογα και ντόπιους τσομπάνηδες. Είτε με υπέροχα βουνά, χιονισμένα ή όχι.
Οι ωραίες εικόνες εναλλάσσονταν διαρκώς:
Εδώ έχουν κρεμάσει σε ένα γεφύρι το αρνί για να σιτέψει:
Η πιο ωραία όμως σκηνή συνέβη όταν προσεγγίσαμε για να περάσουμε ένα τούνελ με μήκος 2 περίπου χιλιομέτρων. Όταν φτάσαμε είδαμε μία τεράστια ουρά αυτοκινήτων να περιμένει. Εγώ προχώρησα με τα πόδια μέχρι το τούνελ και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί ήταν κλειστό, μέχρι που άκουσα από μέσα να έρχεται ένας ήχος σαν βελάσματα προβάτων. Όσο περνούσαν τα λεπτά τα βελάσματα ακούγονταν και πιο καθαρά.
Πράγματι, κάποια στιγμή είδαμε να έρχονται εκατοντάδες πρόβατα περνώντας μέσα από το τούνελ. Τα συνόδευαν μερικοί άνθρωποι, καθισμένοι φυσικά πάνω σε άλογα. Και εκεί που λέγαμε ότι τελειώσανε τα πρόβατα, άρα θα φύγουμε, υπήρξε ένα μικρό κενό και ακολούθησαν δεκάδες άλογα μαζί με τους δικούς τους καβαλάρηδες. Είχε κλείσει το τούνελ σίγουρα για περισσότερο από μισή ώρα για να περάσουν τα ζωντανά. Ευτυχώς εμείς δεν περιμέναμε περισσότερα από 20 λεπτά. Όταν ελευθερώθηκε το τούνελ όλα μαζί τα αυτοκίνητα έτρεχαν να μπουν μέσα. Εγώ απόρησα, γιατί σκεφτόμουν ότι από το βάθος θα έρχονταν και τα αυτοκίνητα από την άλλη πλευρά του τούνελ. Πάντως μετά από λίγο η κατάσταση εξομαλύνθηκε, αφού μπαίνοντας και εμείς στο τούνελ είδαμε ότι υπήρχε μία λωρίδα που πήγαινε προς τη μία κατεύθυνση και μία άλλη στην αντίθετη. Άρα όταν συναντήθηκαν οι δύο ορδές των αυτοκινήτων αναγκαστικά μπήκαν σε μια σειρά η κάθε κατεύθυνση.
Εμείς μπήκαμε τελευταίοι στο τούνελ, διότι ο οδηγός μας είχε αρχίσει τις προσευχές. Το είχε παρακάνει τις δύο τρεις τελευταίες ημέρες. Μάλιστα μόλις βγήκαμε από το τούνελ μας πρότεινε να σταματήσουμε για να τραβήξουμε φωτογραφίες, σε ένα πράγματι πολύ όμορφο σημείο. Και εκεί που εμείς τραβούσαμε τις φωτογραφίες μας, τον είδαμε να έχει απλώσει το χαλί του και να κάνει προσευχές με γονυκλισίες και επικύψεις. Ταυτόχρονα κάποιοι περαστικοί τουρίστες κάθονταν και τον τραβούσαν βίντεο και φωτογραφίες. Όταν τελείωσε, συνεχίσαμε την πορεία μας περνώντας από ένα καταπληκτικό φαράγγι. Με τις στάσεις και τις καθυστερήσεις που είχαμε, η ώρα είχε προχωρήσει. Ενώ θα έπρεπε να φτάσουμε στο Μπισκέκ σε πέντε ώρες το πολύ, εμείς κοντεύαμε τις επτά. Όμως πριν τον τελικό προορισμό διαμονής, έπρεπε να επισκεφθούμε και ένα χώρο αναψυχής της πρωτεύουσας, που απέχει 40 χιλιόμετρα από αυτήν και ονομάζεται Ala Archa national park. Γι’ αυτό παρακάμψαμε το Μπισκέκ και αφού πληρώσαμε μία μικρή είσοδο στο πάρκο, ο Κανάτ μας άφησε στο τελευταίο πάρκινγκ για να κάνουμε βόλτα. Εκείνος πήγε για να κοιμηθεί.
Το μέρος εκεί ήταν όντως πολύ όμορφο, αν και όχι εντυπωσιακό σε σχέση με όλα αυτά τα οποία είχαμε δει. Είχε πάρα πολύ ντόπιο πληθυσμό που ερχόταν για να κάνει βόλτα ή να κάνει picnic με τα φαγητά του. Εμείς προχωρήσαμε περίπου 2 χιλιόμετρα μέχρι που τελείωνε ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος. Εννοείται ότι σε αυτόν δεν περνούσαν αυτοκίνητα ούτε άλλο όχημα. Προχωρήσαμε λίγο και στο χωματόδρομο αλλά χωριζόταν σε δύο κατευθύνσεις. Στη μία έπρεπε να συνεχίσεις αλλά πηγαίνοντας μία ανηφόρα. Στην άλλη κατεύθυνση υπήρχε ένα ποταμάκι το οποίο ήταν δύσκολο να το περάσεις χωρίς να βραχείς. Γι’ αυτό αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω. Η συνολική μας βόλτα κράτησε σχεδόν δύο ώρες.
Στο χώρο αυτό ο κόσμος κάνει περπάτημα ανεβαίνοντας πάνω στα βουνά εάν θέλει. Εμείς ήμασταν σε ένα υψόμετρο περίπου 2200 μέτρων. Αυτοί όμως που περπατούσαν για πιο ψηλά μπορούσαν να ανέβουν μέχρι τα 3,5 km. Είχε κάποιους χάρτες εκεί και έλεγαν τα σημεία με τα υψόμετρα. Έλεγαν επίσης ότι θα έπρεπε να περπατάς αρκετές ώρες μέχρι να φτάσεις εκεί. Εμείς όμως επιστρέψαμε για να βρούμε τον Κανάτ και να πάμε στο Μπισκέκ. Όταν φτάσαμε στο αυτοκίνητο φυσικά δεν ήταν εκεί γιατί είχε πάει πάλι να προσευχηθεί. Ευτυχώς δεν άργησε να έρθει και έτσι στις 8:00 είχαμε φτάσει στο ξενοδοχείο και είχαμε παραλάβει τα δωμάτια μας.
Για να τον ευχαριστήσουμε του δώσαμε ένα καλό φιλοδώρημα. Φάνηκε ότι ευχαριστήθηκε από το μέγεθος του φιλοδωρήματος και έφυγε για να πάει να ξεκουραστεί. Όπως είχε πει είχε έρθει την προηγούμενη μέρα στο γάμο της μικρής του αδερφής και τη νύχτα είχε πάρει ταξί για να έρθει να μας βρει στον ξενώνα που ήμασταν. Μάλιστα μας έδειξε και φωτογραφίες από το γάμο. Δεν είχαμε λόγο άλλωστε να αμφισβητήσουμε την αλήθεια εκείνων που μας έλεγε.
Αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, ετοιμαστήκαμε για να πάμε βόλτα στο Μπισκέκ και φυσικά να φάμε. Είχε αρχίσει να νυχτώνει και εμείς πήγαμε στην πλατεία της νίκης, Victory Square, που δεν απείχε μακριά από το ξενοδοχείο μας. Και εκεί που τραβούσαμε φωτογραφίες, βλέπουμε στο βάθος τους φωτισμένους μιναρέδες του κεντρικού τζαμιού του Μπισκέκ. Δεν αντισταθήκαμε στην επιθυμία μας να πάμε να το δούμε εκείνη την ώρα. Άλλωστε η απόσταση φαινόταν περίπου 500 μέτρα. Πήγαμε λοιπόν και αφού κάναμε λίγη βόλτα απ’ έξω, είπαμε να προσπαθήσουμε να μπούμε και μέσα. Μόλις είχε τελειώσει η απογευματινή προσευχή των ανθρώπων.
Εγώ μπήκα από μία πόρτα μέσα και έπιασα κουβέντα με έναν πιστό, δηλαδή εκείνος ήρθε και μου έπιασε την κουβέντα. Ήταν Ρώσος μουσουλμάνος από την Σιβηρία. Την ώρα που μιλούσαμε ήρθε ένας φρουρός, ας τον πω έτσι, του τζαμιού και μου έλεγε να βγω έξω διότι φορούσα κοντό παντελόνι. Ο Ρώσος με υπερασπίστηκε, ότι δήθεν δεν ήταν πολύ κοντό, αλλά εγώ του είπα ότι πρέπει να φύγω για να πάω να βρω τους φίλους μου. Έτσι και έγινε και πήγα και βρήκα τους υπόλοιπους, οι οποίοι δεν είχαν καταφέρει να μπουν μέσα στον τζαμί. Αυτό το τζαμί όπως μου είπε εκείνος ο Ρώσος φτιάχτηκε με χρηματοδότηση του τούρκου προέδρου Ερντογάν.
Ακριβώς δίπλα στο τζαμί υπήρχε ένα μικρό φαγάδικο και αποφασίσαμε να καθίσουμε εκεί να φάμε, αφού είδαμε ότι έφτιαχνε σουβλάκια. Δεν προσέξαμε βέβαια ότι ήταν κεμπάπ και τίποτε άλλο. Αυτό βέβαια ήταν καλό, γιατί αφού δεν έφτιαχνε κάτι άλλο, τα κεμπάπ θα ήταν φρέσκα. Πράγματι όλοι έτρωγαν από αυτά διότι δεν είχε ούτε μία σαλάτα για να προσφέρει. Φάγαμε συνολικά 9 κεμπάπ και δύο μεγάλα μπουκάλια με νερό και πληρώσαμε 1000 som, δηλαδή περίπου 11€ όλοι μαζί. Φυσικά μετά από το φαγητό επιστρέψαμε στα δωμάτια μας. Εγώ πέρασα από ένα κατάστημα και αγόρασα μία μεγάλη μπύρα (1,5 λίτρο) για απόψε και ένα σάντουιτς για αύριο.
Η αυριανή ημέρα θα ήταν αφιερωμένη στο Μπισκέκ. Φυσικά ο Κανάτ είχε φύγει δεν θα ήταν μαζί μας, αφού τον αποχαιρετήσαμε και τη βόλτα θα την κάναμε μόνοι μας.
Η σημερινή διαδρομή: