travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
Ήταν ωραίος ο ξενώνας που μείναμε στο Ναρίν. Είχε και πολύ καλό πρωινό. Αυγά ομελέτα με χορταρικά μέσα, κέικ, κρέπες, φρούτα και καφέ. Έφαγα αρκετά και με κράτησαν όλη τη μέρα.
Όταν ήρθε ο Κανάτ να μας πάρει, πήγαμε αρχικά για μια βόλτα στην πόλη. Το Ναρίν έχει ένα κεντρικό δρόμο και σε 7 με 8 χιλιόμετρα η πόλη εκτείνεται και από τις δύο πλευρές του (το είπα και στη χθεσινή ανάρτηση). Κάπου εκεί είναι και το ομώνυμο ποτάμι. Είδαμε, εκτός από τα χθεσινά, ένα τζαμί και μερικά αγάλματα.
Μετά πήραμε το δρόμο για την λίμνη Song-Kul που θα μέναμε. Ταυτόχρονα όμως άρχισε και η βροχή. Κρίμα και άδικο. Η διαδρομή φάνηκε καταπληκτική. Όμως από τη μία η βροχή και από την άλλη η χαμηλή νέφωση, εμπόδιζαν εμάς να δούμε και να φωτογραφίσουμε. Πάντως κάναμε αρκετές στάσεις και με τις ομπρέλες τραβήξαμε ό,τι μπορέσαμε.
Ο δρόμος περνούσε από βουνά με λίγη βλάστηση και πολύ γρασίδι. Πρέπει να ήταν υπέροχος, απ’ όσο μπορέσαμε να δούμε. Αργότερα αρχίσαμε την ανηφόρα σε ένα δαιδαλώδη δρόμο, χωμάτινο εννοείται, που μας άρεσε πολύ. Αφού κάναμε 32 συνεχόμενες φουρκέτες φτάσαμε στην κορυφή.
Συνεχίσαμε σε ένα απαίσιο γεμάτο λάσπες δρόμο. Πολλές φορές το αμάξι γλιστρούσε αν και ήταν 4x4. Σε μία περίπτωση μάλιστα έκανε και μία ολόκληρη περιστροφή. Είχαμε εμπιστοσύνη και γελούσαμε. Η λίμνη βρίσκεται σε υψόμετρο ακριβώς τριών χιλιομέτρων. Εμείς την προσεγγίσαμε από τα ανατολικά και οι γιούρτες του Κανάτ που θα μέναμε ήταν βόρεια. Μόλις ξεκίνησε η λίμνη άρχισαν και τα γιουρτοξενοδοχεία. Είτε σε ομάδες είτε μεμονωμένα.
Μετά από μερικά χιλιόμετρα δίπλα στη λίμνη, φτάσαμε σε μια ομάδα με είκοσι περίπου γιούρτες, που θα μέναμε σε δύο από αυτές και ταυτόχρονα σταμάτησε η βροχή. Και μέχρι το βράδυ δεν άρχισε ξανά. Αυτό ήταν το τυχερό της ημέρας μας.
Εδώ οι τουαλέτες του γιουρτοξενοδοχείου μας:
Εδώ ολόκληρο το μέρος που μείναμε:
Αφού τακτοποιηθήκαμε στη δική του γιούρτα το καθένα ζεύγος, ντυθήκαμε καλά και βγήκαμε να περπατήσουμε γύρω. Η θερμοκρασία πρέπει να ήταν κάπου δώδεκα βαθμούς. Αργότερα βγήκε και λίγο ήλιος. Πρώτα πήγαμε λίγο ανηφορικά αλλά το υψόμετρο μας έκανε να αλλάξουμε σχέδια. Όμως ήταν υπέροχα.
Προχωρώντας δυτικά εμείς, κοντά στη λίμνη, είδαμε σε ένα γειτονικό yurt camp μία ομάδα Ισπανών να κάνουν ιππασία και μετά να παίζουν ποδόσφαιρο. Προχωρήσαμε κι άλλο δυτικά και βλέπουμε ένα μοσχάρι να κείτεται στο χορτάρι. Στην αρχή νομίζαμε πως ήταν ψόφιο, αλλά είδα να κουνά κάποια στιγμή την ουρά του. Πλησίασα και είδα ότι είχε μπλεχτεί το ένα του κέρατο και το ένα πόδι σε κάτι κλωστές και υφάσματα από ένα μεγάλο πεταμένο στρώμα. Σίγουρα δε μπορούσα να κάνω τίποτα αν και το ήθελα. Γι’ αυτό βλέποντας σε μία απόσταση πεντακόσια με εξακόσια μέτρα τρεις γιούρτες, πήγα προς τα εκεί να ζητήσω βοήθεια. Βρήκα μερικούς τσοπαναραίους να κάθονται χαλαροί. Αγγλικά φυσικά δε μιλούσαν. Όμως τους έδειξα δύο φωτογραφίες (για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε) με το μοσχάρι και κατάλαβαν. Τους έδειξα που ήταν, γιατί από εκεί δε φαινόταν, και έτρεξαν τρεις από αυτούς με τα άλογα για να το ελευθερώσουν. Πήγαμε κι εμείς από κοντά. Έκαναν πάνω από δεκαπέντε λεπτά για να κόψουν τις κλωστές και να το ελευθερώσουν. Με ευχαρίστησαν φυσικά και συνεχίσαμε το δρόμο μας.
Εδώ το μοσχάρι που είχε μπερδευτεί στο στρώμα:
Κι εδώ οι τρεις σωτήρες του:
Αφού το έσωσαν, εκείνο διστακτικά προχωρά:
Στις γιούρτες μας φτάσαμε ύστερα από τρεις ώρες συνολική βόλτα. Εγώ έπιασα κουβέντα με τρεις επισκέπτες ενός γκρουπ που έμεναν κι αυτοί στο χώρο μας. Είχαν έρθει αργότερα από εμάς. Στις 7 δειπνήσαμε όλοι μαζί κάποια τοπικά εδέσματα.
Μετά το φαγητό στην ίδια γιούρτα, που λειτουργούσε ως εστιατόριο, μίλησε ο ντόπιος αρχηγός του γκρουπ για την ιστορία της περιοχής και ακούγαμε κι εμείς. Που να βγαίναμε έξω στο κρύο! Πέρασε λίγο η ώρα. Φυσικά όταν βραδιάζει δεν έχεις και πολλά να κάνεις. Εμείς χωθήκαμε στη γιούρτα μας, που είχε αναμμένη σόμπα και ήταν ζεστά.
Στο χάρτη φαίνεται η σημερινή διαδρομή και το γιουρτοξενοδοχείο που μείναμε, και ονομαζόταν Rima Yurt Camp.
Ήταν ωραίος ο ξενώνας που μείναμε στο Ναρίν. Είχε και πολύ καλό πρωινό. Αυγά ομελέτα με χορταρικά μέσα, κέικ, κρέπες, φρούτα και καφέ. Έφαγα αρκετά και με κράτησαν όλη τη μέρα.
Όταν ήρθε ο Κανάτ να μας πάρει, πήγαμε αρχικά για μια βόλτα στην πόλη. Το Ναρίν έχει ένα κεντρικό δρόμο και σε 7 με 8 χιλιόμετρα η πόλη εκτείνεται και από τις δύο πλευρές του (το είπα και στη χθεσινή ανάρτηση). Κάπου εκεί είναι και το ομώνυμο ποτάμι. Είδαμε, εκτός από τα χθεσινά, ένα τζαμί και μερικά αγάλματα.
Μετά πήραμε το δρόμο για την λίμνη Song-Kul που θα μέναμε. Ταυτόχρονα όμως άρχισε και η βροχή. Κρίμα και άδικο. Η διαδρομή φάνηκε καταπληκτική. Όμως από τη μία η βροχή και από την άλλη η χαμηλή νέφωση, εμπόδιζαν εμάς να δούμε και να φωτογραφίσουμε. Πάντως κάναμε αρκετές στάσεις και με τις ομπρέλες τραβήξαμε ό,τι μπορέσαμε.
Ο δρόμος περνούσε από βουνά με λίγη βλάστηση και πολύ γρασίδι. Πρέπει να ήταν υπέροχος, απ’ όσο μπορέσαμε να δούμε. Αργότερα αρχίσαμε την ανηφόρα σε ένα δαιδαλώδη δρόμο, χωμάτινο εννοείται, που μας άρεσε πολύ. Αφού κάναμε 32 συνεχόμενες φουρκέτες φτάσαμε στην κορυφή.
Συνεχίσαμε σε ένα απαίσιο γεμάτο λάσπες δρόμο. Πολλές φορές το αμάξι γλιστρούσε αν και ήταν 4x4. Σε μία περίπτωση μάλιστα έκανε και μία ολόκληρη περιστροφή. Είχαμε εμπιστοσύνη και γελούσαμε. Η λίμνη βρίσκεται σε υψόμετρο ακριβώς τριών χιλιομέτρων. Εμείς την προσεγγίσαμε από τα ανατολικά και οι γιούρτες του Κανάτ που θα μέναμε ήταν βόρεια. Μόλις ξεκίνησε η λίμνη άρχισαν και τα γιουρτοξενοδοχεία. Είτε σε ομάδες είτε μεμονωμένα.
Μετά από μερικά χιλιόμετρα δίπλα στη λίμνη, φτάσαμε σε μια ομάδα με είκοσι περίπου γιούρτες, που θα μέναμε σε δύο από αυτές και ταυτόχρονα σταμάτησε η βροχή. Και μέχρι το βράδυ δεν άρχισε ξανά. Αυτό ήταν το τυχερό της ημέρας μας.
Εδώ οι τουαλέτες του γιουρτοξενοδοχείου μας:
Εδώ ολόκληρο το μέρος που μείναμε:
Αφού τακτοποιηθήκαμε στη δική του γιούρτα το καθένα ζεύγος, ντυθήκαμε καλά και βγήκαμε να περπατήσουμε γύρω. Η θερμοκρασία πρέπει να ήταν κάπου δώδεκα βαθμούς. Αργότερα βγήκε και λίγο ήλιος. Πρώτα πήγαμε λίγο ανηφορικά αλλά το υψόμετρο μας έκανε να αλλάξουμε σχέδια. Όμως ήταν υπέροχα.
Προχωρώντας δυτικά εμείς, κοντά στη λίμνη, είδαμε σε ένα γειτονικό yurt camp μία ομάδα Ισπανών να κάνουν ιππασία και μετά να παίζουν ποδόσφαιρο. Προχωρήσαμε κι άλλο δυτικά και βλέπουμε ένα μοσχάρι να κείτεται στο χορτάρι. Στην αρχή νομίζαμε πως ήταν ψόφιο, αλλά είδα να κουνά κάποια στιγμή την ουρά του. Πλησίασα και είδα ότι είχε μπλεχτεί το ένα του κέρατο και το ένα πόδι σε κάτι κλωστές και υφάσματα από ένα μεγάλο πεταμένο στρώμα. Σίγουρα δε μπορούσα να κάνω τίποτα αν και το ήθελα. Γι’ αυτό βλέποντας σε μία απόσταση πεντακόσια με εξακόσια μέτρα τρεις γιούρτες, πήγα προς τα εκεί να ζητήσω βοήθεια. Βρήκα μερικούς τσοπαναραίους να κάθονται χαλαροί. Αγγλικά φυσικά δε μιλούσαν. Όμως τους έδειξα δύο φωτογραφίες (για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε) με το μοσχάρι και κατάλαβαν. Τους έδειξα που ήταν, γιατί από εκεί δε φαινόταν, και έτρεξαν τρεις από αυτούς με τα άλογα για να το ελευθερώσουν. Πήγαμε κι εμείς από κοντά. Έκαναν πάνω από δεκαπέντε λεπτά για να κόψουν τις κλωστές και να το ελευθερώσουν. Με ευχαρίστησαν φυσικά και συνεχίσαμε το δρόμο μας.
Εδώ το μοσχάρι που είχε μπερδευτεί στο στρώμα:
Κι εδώ οι τρεις σωτήρες του:
Αφού το έσωσαν, εκείνο διστακτικά προχωρά:
Στις γιούρτες μας φτάσαμε ύστερα από τρεις ώρες συνολική βόλτα. Εγώ έπιασα κουβέντα με τρεις επισκέπτες ενός γκρουπ που έμεναν κι αυτοί στο χώρο μας. Είχαν έρθει αργότερα από εμάς. Στις 7 δειπνήσαμε όλοι μαζί κάποια τοπικά εδέσματα.
Μετά το φαγητό στην ίδια γιούρτα, που λειτουργούσε ως εστιατόριο, μίλησε ο ντόπιος αρχηγός του γκρουπ για την ιστορία της περιοχής και ακούγαμε κι εμείς. Που να βγαίναμε έξω στο κρύο! Πέρασε λίγο η ώρα. Φυσικά όταν βραδιάζει δεν έχεις και πολλά να κάνεις. Εμείς χωθήκαμε στη γιούρτα μας, που είχε αναμμένη σόμπα και ήταν ζεστά.
Στο χάρτη φαίνεται η σημερινή διαδρομή και το γιουρτοξενοδοχείο που μείναμε, και ονομαζόταν Rima Yurt Camp.