travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
Ευτυχώς ξύπνησα στις 6:00 η ώρα στην Αστάνα, δηλαδή τέσσερις τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος, έχοντας κοιμηθεί περίπου 7 ώρες χωρίς διακοπή. Ξεκουράστηκα αρκετά και αφού σηκωθήκαμε και κάναμε τους καφέδες μας, είχαμε συνεννοηθεί με την παρέα ώστε στις 8:00 να ξεκινήσουμε τη βόλτα μας. Είχαμε σκοπό να πάμε στο νότιο μέρος της πόλης για να δούμε κάποια αξιοθέατα. Η απόσταση ήταν περίπου 8 χλμ, προς το μεγάλο τζαμί της Αστάνα, το Grand Μosque Astana, όπως ονομάζεται. Φυσικά δεν γινόταν να πάμε με τα πόδια και έτσι πήραμε ένα ταξί. Περπατήσαμε λίγο μέχρι να φτάσουμε στο τζαμί, γιατί είχε ένα τεράστιο υπό διαμόρφωση κήπο. Θέλαμε να τον δούμε, αλλιώς το αυτοκίνητο θα μπορούσε να πάει να μας αφήσει και δίπλα στην είσοδο.
Ο χώρος εκεί είναι τεράστιος και δεν ξέρω αν ποτέ γεμίσει με κόσμο γιατί μιλάμε ότι έχει έκταση η οποία μπορεί να είναι και ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο, δηλαδή 1.000 στρέμματα. Έχει αρκετά λουλούδια και πολλά μικρά δέντρα, τα οποία τώρα ουσιαστικά έχουν αρχίσει για διαμορφώνονται. Το τζαμί από μακριά είναι πάρα πολύ όμορφο και εσωτερικά ακόμα περισσότερο.
Πήγαμε στην είσοδο, βγάλαμε τα παπούτσια μας και αφού κάναμε κάποιες βόλτες περιφερειακά της κυρίως αίθουσας, μπήκαμε και σε αυτήν. Είναι μία τεράστια αίθουσα η οποία είναι πολύ όμορφη και έχει μίνιμαλ διακόσμηση. Τα πιο ενδιαφέροντα που έχει είναι οι πολυέλεοι και οι τρούλοι που μπορείς να τους διακρίνεις από το εσωτερικό.
Κάναμε εκεί αρκετή ώρα βόλτα και βγαίνοντας έξω στο βάθος φαινόταν μία τεράστια σφαίρα, η οποία είναι ένα μουσείο με το όνομα Nur Alem Museum. Εκεί κοντά είναι και ένα εκθεσιακό κέντρο με μία τεράστια κατασκευή. Περπατώντας αργά μας πήρε μισή ώρα να φτάσουμε. Γενικά έχω πει ότι η Αστάνα είναι γεμάτη τέτοιες ωραίες και οι γιγάντιες κατασκευές, οι οποίες αποτελούν ακόμα και κατοικίες και όχι μόνο κυβερνητικά ή άλλα κτίρια, όπως μουσεία, Εκθεσιακά Κέντρα και λοιπά. Αλλά στη διαδρομή μέχρι το σημείο με αυτή την σφαίρα, είδαμε και το κτίριο του μπαλέτου που δεν είχε όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Προχωρώντας ακόμα πιο βόρεια, προς την περιοχή δηλαδή που μέναμε, πήγαμε σε μία αψίδα την οποία θέλαμε επίσης να δούμε. Ήταν λίγο δύσκολο γιατί είχε αστυνομία που δεν άφηνε τον κόσμο, αφού μάλλον θα πήγαινε εκεί ο Νοτιοκορεάτης επίσημος.
Τα ενδιαφέροντα της δεύτερης μέρας, μαζί και της πρώτης, σε χάρτη:
Την είδαμε πάντως και αυτήν και μετά θέλαμε να πάρουμε ταξί για να επιστρέψουμε πίσω, γιατί η ώρα πλησίαζε 12 και έπρεπε να φύγουμε για το αεροδρόμιο. Βρήκα με δυσκολία ταξί γιατί οι δρόμοι είχαν κλείσει και είχε μεγάλο μποτιλιάρισμα λόγω της επίσκεψης του Νοτιοκορεάτη που λέγαμε. Τελικά καταφέραμε και βρήκαμε ταξί και πήγαμε νωρίς στα δωμάτια να πάρουμε τα πράγματα μας για να κάνουμε το checkout. Μετά με Yandex πάλι καλέσαμε ένα μίνι βαν για να μας μεταφέρει στο αεροδρόμιο. Τα χρήματα που πληρώσαμε αυτή τη φορά ήταν περίπου 8€ μαζί με το πουρμπουάρ και όχι 20 του δώσαμε την προηγούμενη μέρα στο ταξί, χωρίς βέβαια τότε να έχω ακόμα σε χρήση την εφαρμογή της Yandex.
Όταν χρησιμοποιείς την Yandex, από το σύστημα που χρησιμοποιεί η εφαρμογή εντοπίζει το σημείο στο οποίο βρίσκεσαι και από κει θα έρθει να σε πάρει το ταξί. Όμως μπορείς να μετακινηθείς αν θέλεις και ο ταξιτζής βλέπει που έχεις πάει, αλλά πρέπει να πας κάπου κοντά στην αρχική σου θέση και να τον περιμένεις. Η εφαρμογή λοιπόν σου δείχνει πριν κάνεις την επιλογή τι δυνατότητες έχεις για να διαλέξεις όχημα και το κόστος του κάθε οχήματος. Όταν υπάρχει και minivan διαθέσιμο στο δείχνει οπωσδήποτε. Αλλά και να μην υπάρχει, πάλι σου λέει ότι δεν υπάρχει. Αν το επιλέξεις σε ρωτά αν θες να σου στείλει δυο μικρά ταξί. Εννοείται ότι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα επιλέγεις το όχημα το οποίο εσύ επιθυμείς, απαντάει ο οδηγός ότι δέχεται και έρχεται να σε παραλάβει. Στην οθόνη του κινητού βλέπεις τη θέση στην οποία βρίσκεται, καθώς και το χρόνο που χρειάζεται μέχρι να φτάσει σε σένα. Αυτό το τσεκάρεις συνέχεια μέχρι να έρθει, οπότε εσύ πρέπει να βγεις και έχοντας τον αριθμό του αυτοκινήτου και το χρώμα αλλά και το μοντέλο, να του κάνεις νόημα ότι είσαι εσύ εκείνος ο όποιος τον θέλει. Ας μην πω για το πως δουλεύουν στην Uber στην Ελλάδα!
Κάπως έτσι κάναμε και εμείς το μεσημέρι και εντοπίσαμε ένα βαν στην περιοχή μας. Δεν υπήρχε όμως άλλο και περιμέναμε περίπου 10 λεπτά μέχρι να έρθει. Όλα πήγαν μία χαρά. Πήγαμε στο αεροδρόμιο, κάναμε το check-in και δώσαμε τις βαλίτσες κρατώντας μόνο της χειραποσκευές μας. Περάσαμε και τον έλεγχο διαβατηρίων καθώς και χειραποσκευών και περιμέναμε καθισμένοι σε κάποια καθίσματα κοντά στην πύλη που θα είχαμε την αναχώρηση του αεροπλάνου κάπου στις δύο. Εκεί που περιμέναμε χαλαρά, βγαίνει μία ανακοίνωση στα μεγάφωνα και λέει το δικό μου όνομα και του Γιάννη, να εμφανιστούμε σε κάποια πύλη. Πήγαμε λοιπόν αμέσως και μας είπαν ότι βρήκαν κάποιες απαγορευμένες συσκευασίες στις βαλίτσες που είχαμε δώσει για το check-in. Μας οδήγησε μία κοπέλα μέχρι εκεί. Ο Γιάννης ωστόσο φώναζε ότι δεν είχε μαζί του το κλειδί της βαλίτσας. Το είχε η γυναίκα του μαζί της. Η κοπέλα όμως δεν καταλάβαινε γρι αγγλικά και προχωρούσε να εκτελέσει το καθήκον της. Όταν φτάσαμε στις βαλίτσες μας, περνώντας από 3-4 σεκιουριτάδες, εμένα μου είπαν ότι δεν επιτρέπεται να έχω μαζί μου την τσικουδιά που είχα σε ένα μπουκάλι. Βασικά δεν ήξεραν ότι είναι αλκοόλ, αλλά ήθελαν να ελέγξουν αν είναι σφραγισμένο. Και δεν ήταν, αλλά αυτό απαγορευόταν. Σκέτη βλακεία. Είχε η Ντίνα και ένα απολυμαντικό. Θεωρήθηκε πολύ δυνατό χημικό, που και αυτό δεν επιτρεπόταν. Έτσι με έβαλαν και τα πέταξα για να μπορέσει να φύγει η βαλίτσα μου. Στο Γιάννη (αφού έκανε την αντίστροφη πορεία για να φέρει το κλειδί) βρήκαν δύο μπουκάλια, τα οποία όμως είχαν νερό και έτσι του τα άφησαν. Το αποτέλεσμα είναι ότι μείναμε χωρίς ρακή και χωρίς απολυμαντικό.
Το ταξίδι έγινε ομαλά μέχρι την πόλη Αλμάτι. Εκεί φυσικά πάλι με την Yandex πήραμε ταξί για το διαμέρισμα που νοικιάζαμε. Όμως στο αεροδρόμιο δεν βρήκαμε κανένα διαθέσιμο βαν με αποτέλεσμα να πάρουμε δύο αυτοκίνητα. Είχαμε μια σύγχυση μέχρι να φτάσουμε στο διαμέρισμα, αλλά τελικά όλα τα βρήκαμε. Ήταν όμως σχετικά αργά, γι’ αυτό πολύ γρήγορα ετοιμαστήκαμε να φύγουμε και να πάμε να δούμε την πόλη.
Το Αλμάτι είναι τελείως διαφορετικό από την Αστάνα. Η Αστάνα είχε τεράστιους χώρους, τεράστιους δρόμους και τεράστια κτίρια. Όλα ήταν μεγάλα, εκτός από τα δέντρα. Στην Αστάνα όπου και να έστρεφες το βλέμμα σου είχες να δεις κάποια ενδιαφέροντα κτίρια. Αλλά όχι βουνά ή κάτι σχετικό, αφού βρίσκεται σε μία τεράστια πεδινή έκταση. Στο Αλμάτι οι δρόμοι δεν είναι τόσο μεγάλοι, αν και πολύ μεγαλύτεροι από τους δρόμους στην Ευρώπη. Επίσης, τα κτίρια δεν είναι τόσο επιβλητικά όσο στην Αστάνα, αφού δεν έχουν τα φουτουριστικά σχέδια της πρωτεύουσας του Καζακστάν. Πάντως δεν θα έλεγα ότι έχει όμορφα κτίρια. Το θετικό είναι ότι δεν έχει ουρανοξύστες. Βλέπεις μεγάλα σε όγκο κτίρια και οι όροφοι μου φαίνεται ότι ήταν μέχρι τους 20, άντε 25. Επίσης, από ψηλά που πήγαμε να δούμε την πόλη, η περιοχή που μέναμε και θεωρείται κέντρο, είναι χαμένη μέσα στο πράσινο, αφού έχει πάρα πολλούς κήπους και δέντρα και όχι ιδιαίτερα υψηλά κτίρια. Υπάρχουν κάποιες συστάδες κτιρίων με μεγάλο ύψος, αλλά και αυτές είναι έξω από το κέντρο της πόλης και μέσα στο πράσινο. Από τη μία μεριά αν κοιτάξεις την πόλη βλέπεις την πεδιάδα. Όμως αν κοιτάξεις από την άλλη βλέπεις τα ψηλά βουνά που είχαν ακόμα χιόνια.
Το πρώτο απόγευμα λοιπόν που φτάσαμε, κάναμε βόλτα για περίπου 2 ώρες στην περιοχή μας. Ο δρόμος που μέναμε ήταν κεντρικότατος και είχε το όνομα του συγγραφέα Γκόγκολ. Αυτό το δρόμο πήραμε και μετά από περίπου ένα χιλιόμετρο είχαμε φτάσει στην περίφημη εκκλησία Ascension Cathedral. Είναι μία όμορφη εκκλησία με διάφορα χρώματα που μοιάζει λίγο με τις Ρωσικές αλλά μοιάζει και με ένα στυλ ινδουιστικού ναού λόγω χρωμάτων. Δεν μπήκαμε μέσα αλλά απ’ έξω γινόταν ένας χαμός από οικογένειες με τα παιδιά τους που έπαιζαν με διάφορα ενοικιαζόμενα ποδήλατα και αυτοκινητάκια. Κάτι αντίστοιχο είχαμε δει και σε άλλες χώρες της κεντρικής Ασίας που έχουμε πάει. Η εκκλησία βρίσκεται στο πάρκο Panfilov. Όμως μας ξέφυγε και δεν είδαμε το μνημείο των 28 στρατιωτών (που είδαμε την επόμενη μέρα). Πολύ κοντά εκεί ήταν και το πράσινο παζάρι το οποίο επισκεφθήκαμε, αλλά η ώρα ήταν περασμένη και έτσι τα μαγαζιά είχαν κλείσει. Προχωρήσαμε όμως παρακάτω που είδαμε ένα τζαμί και το επισκεφθήκαμε.
Αφού κάναμε και αυτή την επίσκεψη ο ήλιος είχε ήδη πέσει για τα καλά και εμείς πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Πάνω που σκεφτόμασταν να φάμε κάπου είδαμε μπροστά μας ένα εστιατόριο που είχε δύο κολώνες με γύρους όπως έχουμε και στην Ελλάδα τον γύρο για τα σουβλάκια. Ρωτήσαμε και μας είπαν ότι ο ένας ήταν κοτόπουλο και ο άλλος ήταν μοσχάρι. Αποφασίσαμε και καθίσαμε να φάμε. Ο καθένας πήρε ό,τι ήθελε, αφού είχε και μαγειρευτά φαγητά. Δύο τέτοια πιάτα από τα έτοιμα φαγητά πήρα εγώ. Αλκοόλ φυσικά δεν σέρβιραν οπότε ήπιαμε νεράκι. Εννοείται ότι και στο Αλμάτι ήταν πολύ οικονομικό το φαγητό. Δηλαδή με 5 – 6 ευρώ τρως μια χαρά και μία ικανοποιητική ποσότητα. Εγώ έφαγα κοτόπουλο με μανιτάρια, που μου άρεσε πάρα πολύ.
Συνεχίσαμε μετά το δείπνο να πάμε στο διαμέρισμα που μέναμε. Προηγουμένως περάσαμε από ένα σουπερμάρκετ, που ήταν δίπλα και αγοράσαμε διάφορα φαγώσιμα. Εμείς βέβαια αγοράσαμε και λίγο κρασί μιας και πλέον δεν έχουμε την τσικουδιά που μας πήραν στο αεροδρόμιο. Στο Καζακστάν σε όλα τα σουπερμάρκετ βρίσκεις αλκοολούχα ποτά αν και δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Το θέμα είναι ότι δεν πουλάνε τα βαριά ποτά όπως είναι η βότκα παρά μόνο μεταξύ 12 και 9 το βράδυ για λόγους προφύλαξης των αλκοολικών. Έτσι εγώ εκείνο το βράδυ δεν μπόρεσα να πάρω βότκα που όμως πήρα την επόμενη το μεσημέρι.
Το διαμέρισμα που είχα κλείσει βρισκόταν σε μία παλιά πολυκατοικία σοβιετικού στυλ και σίγουρα ήταν χτισμένη από την εποχή του Μπρέζνιεφ, για να μην πω του Στάλιν. Είναι ένα μακρύ κτίριο με τέσσερις, πέντε ορόφους και έχει 5 ή 6 εισόδους, που η κάθε μία οδηγεί στους ορόφους αυτούς. Ο κάθε ένας όροφος έχει δύο ή τρία διαμερίσματα. Το σίγουρο είναι ότι εάν είχα δει απέξω το κτίριο που μέναμε, σίγουρα δεν θα είχα αποφασίσει να το κλείσω. Απέξω είναι πολύ άσχημο και όταν και εμείς ήρθαμε φοβήθηκα ότι κάτι αντίστοιχο θα δούμε και μέσα. Όμως εσωτερικά το διαμέρισμα ήταν αρκετά περιποιημένο. Το μόνο κακό που είχε ήταν ότι είχε ένα μπάνιο που ήταν μόνο για να κάνεις ντους και είχε και ένα νιπτήρα. Δίπλα ακριβώς υπήρχε ένα μικρό wc που είχε μόνο μία λεκάνη και τίποτε άλλο. Είχε μία κουζίνα και ένα σαλόνι εκτός από τα δύο υπνοδωμάτια που μέναμε. Για να μπούμε μέσα βάζαμε ένα μαγνήτη στην πόρτα εισόδου και έτσι μπορούσαμε και την ανοίγαμε. Μετά ανεβαίναμε με τα πόδια στον τρίτο όροφο, που στην ουσία είναι δεύτερος, και ο ιδιοκτήτης μας είπε να χρησιμοποιούμε και τα δύο κλειδιά που απαιτείται για να ανοίξει η πόρτα. Θα έλεγα ότι η διαμονή μας εκεί ήταν αρκετά καλή.
Ευτυχώς ξύπνησα στις 6:00 η ώρα στην Αστάνα, δηλαδή τέσσερις τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος, έχοντας κοιμηθεί περίπου 7 ώρες χωρίς διακοπή. Ξεκουράστηκα αρκετά και αφού σηκωθήκαμε και κάναμε τους καφέδες μας, είχαμε συνεννοηθεί με την παρέα ώστε στις 8:00 να ξεκινήσουμε τη βόλτα μας. Είχαμε σκοπό να πάμε στο νότιο μέρος της πόλης για να δούμε κάποια αξιοθέατα. Η απόσταση ήταν περίπου 8 χλμ, προς το μεγάλο τζαμί της Αστάνα, το Grand Μosque Astana, όπως ονομάζεται. Φυσικά δεν γινόταν να πάμε με τα πόδια και έτσι πήραμε ένα ταξί. Περπατήσαμε λίγο μέχρι να φτάσουμε στο τζαμί, γιατί είχε ένα τεράστιο υπό διαμόρφωση κήπο. Θέλαμε να τον δούμε, αλλιώς το αυτοκίνητο θα μπορούσε να πάει να μας αφήσει και δίπλα στην είσοδο.
Ο χώρος εκεί είναι τεράστιος και δεν ξέρω αν ποτέ γεμίσει με κόσμο γιατί μιλάμε ότι έχει έκταση η οποία μπορεί να είναι και ένα τετραγωνικό χιλιόμετρο, δηλαδή 1.000 στρέμματα. Έχει αρκετά λουλούδια και πολλά μικρά δέντρα, τα οποία τώρα ουσιαστικά έχουν αρχίσει για διαμορφώνονται. Το τζαμί από μακριά είναι πάρα πολύ όμορφο και εσωτερικά ακόμα περισσότερο.
Πήγαμε στην είσοδο, βγάλαμε τα παπούτσια μας και αφού κάναμε κάποιες βόλτες περιφερειακά της κυρίως αίθουσας, μπήκαμε και σε αυτήν. Είναι μία τεράστια αίθουσα η οποία είναι πολύ όμορφη και έχει μίνιμαλ διακόσμηση. Τα πιο ενδιαφέροντα που έχει είναι οι πολυέλεοι και οι τρούλοι που μπορείς να τους διακρίνεις από το εσωτερικό.
Κάναμε εκεί αρκετή ώρα βόλτα και βγαίνοντας έξω στο βάθος φαινόταν μία τεράστια σφαίρα, η οποία είναι ένα μουσείο με το όνομα Nur Alem Museum. Εκεί κοντά είναι και ένα εκθεσιακό κέντρο με μία τεράστια κατασκευή. Περπατώντας αργά μας πήρε μισή ώρα να φτάσουμε. Γενικά έχω πει ότι η Αστάνα είναι γεμάτη τέτοιες ωραίες και οι γιγάντιες κατασκευές, οι οποίες αποτελούν ακόμα και κατοικίες και όχι μόνο κυβερνητικά ή άλλα κτίρια, όπως μουσεία, Εκθεσιακά Κέντρα και λοιπά. Αλλά στη διαδρομή μέχρι το σημείο με αυτή την σφαίρα, είδαμε και το κτίριο του μπαλέτου που δεν είχε όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Προχωρώντας ακόμα πιο βόρεια, προς την περιοχή δηλαδή που μέναμε, πήγαμε σε μία αψίδα την οποία θέλαμε επίσης να δούμε. Ήταν λίγο δύσκολο γιατί είχε αστυνομία που δεν άφηνε τον κόσμο, αφού μάλλον θα πήγαινε εκεί ο Νοτιοκορεάτης επίσημος.
Τα ενδιαφέροντα της δεύτερης μέρας, μαζί και της πρώτης, σε χάρτη:
Την είδαμε πάντως και αυτήν και μετά θέλαμε να πάρουμε ταξί για να επιστρέψουμε πίσω, γιατί η ώρα πλησίαζε 12 και έπρεπε να φύγουμε για το αεροδρόμιο. Βρήκα με δυσκολία ταξί γιατί οι δρόμοι είχαν κλείσει και είχε μεγάλο μποτιλιάρισμα λόγω της επίσκεψης του Νοτιοκορεάτη που λέγαμε. Τελικά καταφέραμε και βρήκαμε ταξί και πήγαμε νωρίς στα δωμάτια να πάρουμε τα πράγματα μας για να κάνουμε το checkout. Μετά με Yandex πάλι καλέσαμε ένα μίνι βαν για να μας μεταφέρει στο αεροδρόμιο. Τα χρήματα που πληρώσαμε αυτή τη φορά ήταν περίπου 8€ μαζί με το πουρμπουάρ και όχι 20 του δώσαμε την προηγούμενη μέρα στο ταξί, χωρίς βέβαια τότε να έχω ακόμα σε χρήση την εφαρμογή της Yandex.
Όταν χρησιμοποιείς την Yandex, από το σύστημα που χρησιμοποιεί η εφαρμογή εντοπίζει το σημείο στο οποίο βρίσκεσαι και από κει θα έρθει να σε πάρει το ταξί. Όμως μπορείς να μετακινηθείς αν θέλεις και ο ταξιτζής βλέπει που έχεις πάει, αλλά πρέπει να πας κάπου κοντά στην αρχική σου θέση και να τον περιμένεις. Η εφαρμογή λοιπόν σου δείχνει πριν κάνεις την επιλογή τι δυνατότητες έχεις για να διαλέξεις όχημα και το κόστος του κάθε οχήματος. Όταν υπάρχει και minivan διαθέσιμο στο δείχνει οπωσδήποτε. Αλλά και να μην υπάρχει, πάλι σου λέει ότι δεν υπάρχει. Αν το επιλέξεις σε ρωτά αν θες να σου στείλει δυο μικρά ταξί. Εννοείται ότι μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα επιλέγεις το όχημα το οποίο εσύ επιθυμείς, απαντάει ο οδηγός ότι δέχεται και έρχεται να σε παραλάβει. Στην οθόνη του κινητού βλέπεις τη θέση στην οποία βρίσκεται, καθώς και το χρόνο που χρειάζεται μέχρι να φτάσει σε σένα. Αυτό το τσεκάρεις συνέχεια μέχρι να έρθει, οπότε εσύ πρέπει να βγεις και έχοντας τον αριθμό του αυτοκινήτου και το χρώμα αλλά και το μοντέλο, να του κάνεις νόημα ότι είσαι εσύ εκείνος ο όποιος τον θέλει. Ας μην πω για το πως δουλεύουν στην Uber στην Ελλάδα!
Κάπως έτσι κάναμε και εμείς το μεσημέρι και εντοπίσαμε ένα βαν στην περιοχή μας. Δεν υπήρχε όμως άλλο και περιμέναμε περίπου 10 λεπτά μέχρι να έρθει. Όλα πήγαν μία χαρά. Πήγαμε στο αεροδρόμιο, κάναμε το check-in και δώσαμε τις βαλίτσες κρατώντας μόνο της χειραποσκευές μας. Περάσαμε και τον έλεγχο διαβατηρίων καθώς και χειραποσκευών και περιμέναμε καθισμένοι σε κάποια καθίσματα κοντά στην πύλη που θα είχαμε την αναχώρηση του αεροπλάνου κάπου στις δύο. Εκεί που περιμέναμε χαλαρά, βγαίνει μία ανακοίνωση στα μεγάφωνα και λέει το δικό μου όνομα και του Γιάννη, να εμφανιστούμε σε κάποια πύλη. Πήγαμε λοιπόν αμέσως και μας είπαν ότι βρήκαν κάποιες απαγορευμένες συσκευασίες στις βαλίτσες που είχαμε δώσει για το check-in. Μας οδήγησε μία κοπέλα μέχρι εκεί. Ο Γιάννης ωστόσο φώναζε ότι δεν είχε μαζί του το κλειδί της βαλίτσας. Το είχε η γυναίκα του μαζί της. Η κοπέλα όμως δεν καταλάβαινε γρι αγγλικά και προχωρούσε να εκτελέσει το καθήκον της. Όταν φτάσαμε στις βαλίτσες μας, περνώντας από 3-4 σεκιουριτάδες, εμένα μου είπαν ότι δεν επιτρέπεται να έχω μαζί μου την τσικουδιά που είχα σε ένα μπουκάλι. Βασικά δεν ήξεραν ότι είναι αλκοόλ, αλλά ήθελαν να ελέγξουν αν είναι σφραγισμένο. Και δεν ήταν, αλλά αυτό απαγορευόταν. Σκέτη βλακεία. Είχε η Ντίνα και ένα απολυμαντικό. Θεωρήθηκε πολύ δυνατό χημικό, που και αυτό δεν επιτρεπόταν. Έτσι με έβαλαν και τα πέταξα για να μπορέσει να φύγει η βαλίτσα μου. Στο Γιάννη (αφού έκανε την αντίστροφη πορεία για να φέρει το κλειδί) βρήκαν δύο μπουκάλια, τα οποία όμως είχαν νερό και έτσι του τα άφησαν. Το αποτέλεσμα είναι ότι μείναμε χωρίς ρακή και χωρίς απολυμαντικό.
Το ταξίδι έγινε ομαλά μέχρι την πόλη Αλμάτι. Εκεί φυσικά πάλι με την Yandex πήραμε ταξί για το διαμέρισμα που νοικιάζαμε. Όμως στο αεροδρόμιο δεν βρήκαμε κανένα διαθέσιμο βαν με αποτέλεσμα να πάρουμε δύο αυτοκίνητα. Είχαμε μια σύγχυση μέχρι να φτάσουμε στο διαμέρισμα, αλλά τελικά όλα τα βρήκαμε. Ήταν όμως σχετικά αργά, γι’ αυτό πολύ γρήγορα ετοιμαστήκαμε να φύγουμε και να πάμε να δούμε την πόλη.
Το Αλμάτι είναι τελείως διαφορετικό από την Αστάνα. Η Αστάνα είχε τεράστιους χώρους, τεράστιους δρόμους και τεράστια κτίρια. Όλα ήταν μεγάλα, εκτός από τα δέντρα. Στην Αστάνα όπου και να έστρεφες το βλέμμα σου είχες να δεις κάποια ενδιαφέροντα κτίρια. Αλλά όχι βουνά ή κάτι σχετικό, αφού βρίσκεται σε μία τεράστια πεδινή έκταση. Στο Αλμάτι οι δρόμοι δεν είναι τόσο μεγάλοι, αν και πολύ μεγαλύτεροι από τους δρόμους στην Ευρώπη. Επίσης, τα κτίρια δεν είναι τόσο επιβλητικά όσο στην Αστάνα, αφού δεν έχουν τα φουτουριστικά σχέδια της πρωτεύουσας του Καζακστάν. Πάντως δεν θα έλεγα ότι έχει όμορφα κτίρια. Το θετικό είναι ότι δεν έχει ουρανοξύστες. Βλέπεις μεγάλα σε όγκο κτίρια και οι όροφοι μου φαίνεται ότι ήταν μέχρι τους 20, άντε 25. Επίσης, από ψηλά που πήγαμε να δούμε την πόλη, η περιοχή που μέναμε και θεωρείται κέντρο, είναι χαμένη μέσα στο πράσινο, αφού έχει πάρα πολλούς κήπους και δέντρα και όχι ιδιαίτερα υψηλά κτίρια. Υπάρχουν κάποιες συστάδες κτιρίων με μεγάλο ύψος, αλλά και αυτές είναι έξω από το κέντρο της πόλης και μέσα στο πράσινο. Από τη μία μεριά αν κοιτάξεις την πόλη βλέπεις την πεδιάδα. Όμως αν κοιτάξεις από την άλλη βλέπεις τα ψηλά βουνά που είχαν ακόμα χιόνια.
Το πρώτο απόγευμα λοιπόν που φτάσαμε, κάναμε βόλτα για περίπου 2 ώρες στην περιοχή μας. Ο δρόμος που μέναμε ήταν κεντρικότατος και είχε το όνομα του συγγραφέα Γκόγκολ. Αυτό το δρόμο πήραμε και μετά από περίπου ένα χιλιόμετρο είχαμε φτάσει στην περίφημη εκκλησία Ascension Cathedral. Είναι μία όμορφη εκκλησία με διάφορα χρώματα που μοιάζει λίγο με τις Ρωσικές αλλά μοιάζει και με ένα στυλ ινδουιστικού ναού λόγω χρωμάτων. Δεν μπήκαμε μέσα αλλά απ’ έξω γινόταν ένας χαμός από οικογένειες με τα παιδιά τους που έπαιζαν με διάφορα ενοικιαζόμενα ποδήλατα και αυτοκινητάκια. Κάτι αντίστοιχο είχαμε δει και σε άλλες χώρες της κεντρικής Ασίας που έχουμε πάει. Η εκκλησία βρίσκεται στο πάρκο Panfilov. Όμως μας ξέφυγε και δεν είδαμε το μνημείο των 28 στρατιωτών (που είδαμε την επόμενη μέρα). Πολύ κοντά εκεί ήταν και το πράσινο παζάρι το οποίο επισκεφθήκαμε, αλλά η ώρα ήταν περασμένη και έτσι τα μαγαζιά είχαν κλείσει. Προχωρήσαμε όμως παρακάτω που είδαμε ένα τζαμί και το επισκεφθήκαμε.
Αφού κάναμε και αυτή την επίσκεψη ο ήλιος είχε ήδη πέσει για τα καλά και εμείς πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Πάνω που σκεφτόμασταν να φάμε κάπου είδαμε μπροστά μας ένα εστιατόριο που είχε δύο κολώνες με γύρους όπως έχουμε και στην Ελλάδα τον γύρο για τα σουβλάκια. Ρωτήσαμε και μας είπαν ότι ο ένας ήταν κοτόπουλο και ο άλλος ήταν μοσχάρι. Αποφασίσαμε και καθίσαμε να φάμε. Ο καθένας πήρε ό,τι ήθελε, αφού είχε και μαγειρευτά φαγητά. Δύο τέτοια πιάτα από τα έτοιμα φαγητά πήρα εγώ. Αλκοόλ φυσικά δεν σέρβιραν οπότε ήπιαμε νεράκι. Εννοείται ότι και στο Αλμάτι ήταν πολύ οικονομικό το φαγητό. Δηλαδή με 5 – 6 ευρώ τρως μια χαρά και μία ικανοποιητική ποσότητα. Εγώ έφαγα κοτόπουλο με μανιτάρια, που μου άρεσε πάρα πολύ.
Συνεχίσαμε μετά το δείπνο να πάμε στο διαμέρισμα που μέναμε. Προηγουμένως περάσαμε από ένα σουπερμάρκετ, που ήταν δίπλα και αγοράσαμε διάφορα φαγώσιμα. Εμείς βέβαια αγοράσαμε και λίγο κρασί μιας και πλέον δεν έχουμε την τσικουδιά που μας πήραν στο αεροδρόμιο. Στο Καζακστάν σε όλα τα σουπερμάρκετ βρίσκεις αλκοολούχα ποτά αν και δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Το θέμα είναι ότι δεν πουλάνε τα βαριά ποτά όπως είναι η βότκα παρά μόνο μεταξύ 12 και 9 το βράδυ για λόγους προφύλαξης των αλκοολικών. Έτσι εγώ εκείνο το βράδυ δεν μπόρεσα να πάρω βότκα που όμως πήρα την επόμενη το μεσημέρι.
Το διαμέρισμα που είχα κλείσει βρισκόταν σε μία παλιά πολυκατοικία σοβιετικού στυλ και σίγουρα ήταν χτισμένη από την εποχή του Μπρέζνιεφ, για να μην πω του Στάλιν. Είναι ένα μακρύ κτίριο με τέσσερις, πέντε ορόφους και έχει 5 ή 6 εισόδους, που η κάθε μία οδηγεί στους ορόφους αυτούς. Ο κάθε ένας όροφος έχει δύο ή τρία διαμερίσματα. Το σίγουρο είναι ότι εάν είχα δει απέξω το κτίριο που μέναμε, σίγουρα δεν θα είχα αποφασίσει να το κλείσω. Απέξω είναι πολύ άσχημο και όταν και εμείς ήρθαμε φοβήθηκα ότι κάτι αντίστοιχο θα δούμε και μέσα. Όμως εσωτερικά το διαμέρισμα ήταν αρκετά περιποιημένο. Το μόνο κακό που είχε ήταν ότι είχε ένα μπάνιο που ήταν μόνο για να κάνεις ντους και είχε και ένα νιπτήρα. Δίπλα ακριβώς υπήρχε ένα μικρό wc που είχε μόνο μία λεκάνη και τίποτε άλλο. Είχε μία κουζίνα και ένα σαλόνι εκτός από τα δύο υπνοδωμάτια που μέναμε. Για να μπούμε μέσα βάζαμε ένα μαγνήτη στην πόρτα εισόδου και έτσι μπορούσαμε και την ανοίγαμε. Μετά ανεβαίναμε με τα πόδια στον τρίτο όροφο, που στην ουσία είναι δεύτερος, και ο ιδιοκτήτης μας είπε να χρησιμοποιούμε και τα δύο κλειδιά που απαιτείται για να ανοίξει η πόρτα. Θα έλεγα ότι η διαμονή μας εκεί ήταν αρκετά καλή.