travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
Το Καζακστάν είναι μία χώρα σαν και τις υπόλοιπες της Κεντρικής Ασίας. Θεωρείται ασφαλώς η πιο πλούσια και το καταλαβαίνεις χωρίς να στο πουν, εάν πας στην Αστάνα ή στο Αλμάτι. Σε αυτές τις δύο πόλεις είδαμε καινούργιες κατασκευές κτιρίων που δεν έχουμε δει ούτε στο Ουζμπεκιστάν και πολύ περισσότερο στο Τατζικιστάν, που έχουμε πάει. Ούτε όμως στο Κιργιστάν που πήγαμε στη συνέχεια του ταξιδιού. Πέρα όμως από τον πλούτο που έχει, η επαρχία νομίζω είναι ίδια όπως και στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής. Όμως οι χώρες αυτές έχουν μία ιδιαιτερότητα ως προς το ότι ενώ στην επαρχία υπάρχει μία φτώχεια, ταυτόχρονα υπάρχει και μία μικρή αρχοντιά αυτών των ανθρώπων. Νομίζω πως προέρχεται από το καθεστώς που είχαν, όπως είναι το κομμουνιστικό, που τους έκανε να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο. Γι’ αυτό τους βλέπουμε να είναι πολύ σοβαροί άνθρωποι, ακόμα και τα νέα παιδιά. Βέβαια έχει και πολλούς Ρώσους, οι οποίοι είναι αναμειγμένοι με τους ντόπιους και δεν τους παίρνεις εύκολα χαμπάρι.
Στους δρόμους κυκλοφορούν πολύ καλά αυτοκίνητα που στην Ελλάδα θα τα βρεις μονάχα σε περιοχές που κατοικούνται από πολύ πλούσιος. Το ίδιο ισχύει για τα αυτοκίνητα και στο Κιργιστάν.
Επειδή στο κατάλυμα που μέναμε στο Σάτι είχαμε πρωινό, έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τις 8:00 για να αρχίσει το σερβίρισμα. Εμείς φυσικά ξυπνήσαμε κατά τις 6:00 και επειδή στις 7:00 ήμασταν έτοιμοι, για να μην περιμένουμε άσκοπα μέχρι τις 8:00, είπαμε με τη Ντίνα να πάμε μία βόλτα στο χωριό. Πήγαμε προς στη δυτική πλευρά και κοιτούσαμε τα σπίτια. Πολλά από αυτά ήταν περιποιημένα και σίγουρα ήταν ξενώνες, όμως όπως έχω ξαναπεί, χωρίς να έχουν τα περισσότερα και μία ταμπέλα να το δείχνει. Φτάσαμε μέχρι την άκρη του χωριού και ακούγαμε τις αγελάδες που μούγκριζαν μερικές φορές. Όταν φτάσαμε στην άκρη του χωριού στρίψαμε 90 μοίρες και στραφήκαμε προς το ποτάμι. Όμως ήταν αρκετά μακριά για να φτάσουμε ως εκεί και έτσι ξαναστρίψαμε 90 μοίρες και πήγαμε ανατολικά επιστρέφοντας. Χωρίς να έχει τίποτα ιδιαίτερο η βόλτα μας, τουλάχιστον περάσαμε την ώρα μας ευχάριστα.
Λίγο πριν τις 8 είχαμε φτάσει στο δωμάτιο και πήγαμε κατευθείαν για πρωινό. Εγώ έφαγα δύο αυγά τηγανητά και λίγη μαρμελάδα. Είχε και κάποια μπισκότα, τα οποία όμως δεν ακούμπησα γιατί ξέρω ότι αυτά τα έχουν μονίμως εκτεθειμένα πάνω στο τραπέζι, οπότε φοβάμαι λίγο την καθαρότητά τους. Όταν ζητήσαμε καφέ μας είπαν ότι τον χρεώνουν 1000 από τα δικά τους νομίσματα, κάπου δύο ευρώ δηλαδή. Οκ, ήταν από μηχάνημα εσπρέσο. Και μιας και δεν ήξερα το όνομα των νομισμάτων τους, κοίταξα εκείνη τη στιγμή και είδα ότι ονομάζεται τένγκε. Εμείς λοιπόν δεν αγοράσαμε καφέ αλλά τους ζητήσαμε λίγο ζεστό νερό και φτιάξαμε με τα δικά μας φακελάκια. Αυτό που προσέφεραν δωρεάν ήταν το τσάι, πού εμείς σπανίως πίνουμε.
Στις 8:30 ξεκινήσαμε με τον Άιμπεκ για να βρούμε ένα τοπικό αυτοκίνητο που να είναι αρκετά υψηλό και κατάλληλο για κακούς δρόμους, ώστε να μας πάει να δούμε στην λίμνη Kaindy. Δεν ήταν μακριά από το ξενοδοχείο μας ένα σημείο στην άκρη του χωριού που μαζεύονταν αυτού του είδους τα αυτοκίνητα για να τα ενοικιάσει όποιος τα χρειάζεται. Στην άλλη άκρη του χωριού υπήρχε άλλο ένα τέτοιο σημείο. Μας πήρε ένα μεγάλο κλειστό van, το οποίο θα έλεγες ότι είναι σαράβαλο, αλλά μας πήγε και μας έφερε μία χαρά στον προορισμό μας. Πληρώσαμε για όλη αυτή τη διαδρομή 50€ όλοι μαζί. Πολλά μου φάνηκαν αλλά τη διαπραγμάτευση την έκανε ο Άιμπεκ.
Μας πήγε μία διαδρομή ανηφορική περίπου 40 λεπτά όπου μας άφησε σε ένα σημείο και από εκεί θα έπρεπε να πάμε μέχρι τη λίμνη με τα πόδια. Μια απόσταση που κανονικά είναι μισή ώρα ποδαρόδρομο, ή να πάμε με άλογα για να μην κουραστούμε. Την δεύτερη περίπτωση δεν την σκεφτήκαμε καθόλου και ξεκινήσαμε και οι τέσσερις με τα πόδια. Στο σημείο που παρκάραμε γινόταν χαμός από κόσμο: αυτοκίνητα που μετέφεραν τον κόσμο, δεκάδες άλογα για να μεταφέρουν τον κόσμο και πολύς ντόπιος πληθυσμός. Ήμασταν από τους ελάχιστους που ανέβηκαν με τα πόδια. Ένας στους δέκα έπαιρναν άλογα. Από εμάς έτσι κι αλλιώς οι γυναίκες δεν θα ανέβαιναν επ’ ουδενί σε άλογο.
Σε μισή ώρα φτάσαμε σε ένα σημείο από όπου φαινόταν από κάτω η λίμνη και ήταν πολύ όμορφα. Η ώρα είχε περάσει, αλλά δεν είχαμε αργήσει και εγώ σκέφτηκα ότι προλάβαινα να κατέβω σε 20 λεπτά χρόνο που είχα, για να δω και τη λίμνη από κοντά. Το σημείο που ήμασταν ήταν λίγο ψηλότερα από την στάθμη της λίμνης και έπρεπε να κατέβεις και μετά να ανέβεις ξανά για να συνεχίσεις στον κατηφορικό δρόμο μέχρι το πάρκιν.
Η Ντίνα μου είπε ότι μάλλον δεν θα έρθει και έτσι προχώρησα μέχρι την άκρη της όμορφης λίμνης. Αλλά όταν ήμουν έτοιμος να φύγω εκείνη ήδη είχε κατέβει για να δει κι αυτή τη λίμνη πώς φαίνεται δίπλα από το νερό της. Αφού την θαυμάσαμε φύγαμε για να πάμε στο σημείο που μας περίμενε το αυτοκίνητο.
Η λίμνη ήταν πολύ όμορφη και τα χρώματα καταπληκτικά. Νομίζω άξιζε να την δεις και από ψηλά και από χαμηλά. Ίσως αν με ρωτούσε κάποιος από που ήταν πιο όμορφα, μάλλον θα έλεγα από ψηλά. Το καλύτερο είναι να τη δεις και από τα δύο σημεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων πήγαινε μόνο χαμηλά που ήταν το νερό και δεν ανέβαινε επάνω, που πήγαμε εμείς για να τη δει από ψηλά. Άλλωστε εκεί τους κατεύθυναν οι αλογατάρηδες, αφού ελάχιστοι πήγαιναν με τα πόδια όπως πηγαίναμε εμείς. Ίσως πήγαιναν με τα άλογα επειδή ήταν κάτι πολύ φθηνό. Βλέπαμε και νέους ανθρώπους που πήγαιναν με τα ζώα. Άρα δεν ήταν θέμα δυνάμεων. Όμως εμείς δεν μάθαμε την τιμή γιατί δεν ρωτήσαμε, αφού δεν μας ενδιέφερε.
Από το πάρκιν μας πήρε πάλι ο οδηγός της σακαράκας των βουνών και μας κατέβασε στο χωριό που μας είχε αφήσει ο δικός μας οδηγός, και η ώρα που φτάσαμε εκεί ήταν λίγο πριν τις 12. Το περίεργο ήταν ότι σε όλη αυτή την δύσκολη διαδρομή που κάναμε με το βαν, βλέπαμε πολλά ΙΧ να προχωρούν. Εμείς δεν πήγαμε με το Laxus που ήταν σχετικά ψηλό αμάξι και 4x4 και οι ντόπιοι πήγαιναν με μικρά αυτοκίνητα και γεμάτα κόσμο. Είδαμε πάντως ένα κολλημένο σε ένα μικρό ποτάμι. Και ήταν ένα μεγάλο καινούργιο SUV.
Επιστρέψαμε λοιπόν, και πήγαμε για λίγο στο δωμάτιο να πιούμε νερό και να πλυθούμε
Το Καζακστάν είναι μία χώρα σαν και τις υπόλοιπες της Κεντρικής Ασίας. Θεωρείται ασφαλώς η πιο πλούσια και το καταλαβαίνεις χωρίς να στο πουν, εάν πας στην Αστάνα ή στο Αλμάτι. Σε αυτές τις δύο πόλεις είδαμε καινούργιες κατασκευές κτιρίων που δεν έχουμε δει ούτε στο Ουζμπεκιστάν και πολύ περισσότερο στο Τατζικιστάν, που έχουμε πάει. Ούτε όμως στο Κιργιστάν που πήγαμε στη συνέχεια του ταξιδιού. Πέρα όμως από τον πλούτο που έχει, η επαρχία νομίζω είναι ίδια όπως και στις υπόλοιπες χώρες της περιοχής. Όμως οι χώρες αυτές έχουν μία ιδιαιτερότητα ως προς το ότι ενώ στην επαρχία υπάρχει μία φτώχεια, ταυτόχρονα υπάρχει και μία μικρή αρχοντιά αυτών των ανθρώπων. Νομίζω πως προέρχεται από το καθεστώς που είχαν, όπως είναι το κομμουνιστικό, που τους έκανε να συμπεριφέρονται με τέτοιο τρόπο. Γι’ αυτό τους βλέπουμε να είναι πολύ σοβαροί άνθρωποι, ακόμα και τα νέα παιδιά. Βέβαια έχει και πολλούς Ρώσους, οι οποίοι είναι αναμειγμένοι με τους ντόπιους και δεν τους παίρνεις εύκολα χαμπάρι.
Στους δρόμους κυκλοφορούν πολύ καλά αυτοκίνητα που στην Ελλάδα θα τα βρεις μονάχα σε περιοχές που κατοικούνται από πολύ πλούσιος. Το ίδιο ισχύει για τα αυτοκίνητα και στο Κιργιστάν.
Επειδή στο κατάλυμα που μέναμε στο Σάτι είχαμε πρωινό, έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τις 8:00 για να αρχίσει το σερβίρισμα. Εμείς φυσικά ξυπνήσαμε κατά τις 6:00 και επειδή στις 7:00 ήμασταν έτοιμοι, για να μην περιμένουμε άσκοπα μέχρι τις 8:00, είπαμε με τη Ντίνα να πάμε μία βόλτα στο χωριό. Πήγαμε προς στη δυτική πλευρά και κοιτούσαμε τα σπίτια. Πολλά από αυτά ήταν περιποιημένα και σίγουρα ήταν ξενώνες, όμως όπως έχω ξαναπεί, χωρίς να έχουν τα περισσότερα και μία ταμπέλα να το δείχνει. Φτάσαμε μέχρι την άκρη του χωριού και ακούγαμε τις αγελάδες που μούγκριζαν μερικές φορές. Όταν φτάσαμε στην άκρη του χωριού στρίψαμε 90 μοίρες και στραφήκαμε προς το ποτάμι. Όμως ήταν αρκετά μακριά για να φτάσουμε ως εκεί και έτσι ξαναστρίψαμε 90 μοίρες και πήγαμε ανατολικά επιστρέφοντας. Χωρίς να έχει τίποτα ιδιαίτερο η βόλτα μας, τουλάχιστον περάσαμε την ώρα μας ευχάριστα.
Λίγο πριν τις 8 είχαμε φτάσει στο δωμάτιο και πήγαμε κατευθείαν για πρωινό. Εγώ έφαγα δύο αυγά τηγανητά και λίγη μαρμελάδα. Είχε και κάποια μπισκότα, τα οποία όμως δεν ακούμπησα γιατί ξέρω ότι αυτά τα έχουν μονίμως εκτεθειμένα πάνω στο τραπέζι, οπότε φοβάμαι λίγο την καθαρότητά τους. Όταν ζητήσαμε καφέ μας είπαν ότι τον χρεώνουν 1000 από τα δικά τους νομίσματα, κάπου δύο ευρώ δηλαδή. Οκ, ήταν από μηχάνημα εσπρέσο. Και μιας και δεν ήξερα το όνομα των νομισμάτων τους, κοίταξα εκείνη τη στιγμή και είδα ότι ονομάζεται τένγκε. Εμείς λοιπόν δεν αγοράσαμε καφέ αλλά τους ζητήσαμε λίγο ζεστό νερό και φτιάξαμε με τα δικά μας φακελάκια. Αυτό που προσέφεραν δωρεάν ήταν το τσάι, πού εμείς σπανίως πίνουμε.
Στις 8:30 ξεκινήσαμε με τον Άιμπεκ για να βρούμε ένα τοπικό αυτοκίνητο που να είναι αρκετά υψηλό και κατάλληλο για κακούς δρόμους, ώστε να μας πάει να δούμε στην λίμνη Kaindy. Δεν ήταν μακριά από το ξενοδοχείο μας ένα σημείο στην άκρη του χωριού που μαζεύονταν αυτού του είδους τα αυτοκίνητα για να τα ενοικιάσει όποιος τα χρειάζεται. Στην άλλη άκρη του χωριού υπήρχε άλλο ένα τέτοιο σημείο. Μας πήρε ένα μεγάλο κλειστό van, το οποίο θα έλεγες ότι είναι σαράβαλο, αλλά μας πήγε και μας έφερε μία χαρά στον προορισμό μας. Πληρώσαμε για όλη αυτή τη διαδρομή 50€ όλοι μαζί. Πολλά μου φάνηκαν αλλά τη διαπραγμάτευση την έκανε ο Άιμπεκ.
Μας πήγε μία διαδρομή ανηφορική περίπου 40 λεπτά όπου μας άφησε σε ένα σημείο και από εκεί θα έπρεπε να πάμε μέχρι τη λίμνη με τα πόδια. Μια απόσταση που κανονικά είναι μισή ώρα ποδαρόδρομο, ή να πάμε με άλογα για να μην κουραστούμε. Την δεύτερη περίπτωση δεν την σκεφτήκαμε καθόλου και ξεκινήσαμε και οι τέσσερις με τα πόδια. Στο σημείο που παρκάραμε γινόταν χαμός από κόσμο: αυτοκίνητα που μετέφεραν τον κόσμο, δεκάδες άλογα για να μεταφέρουν τον κόσμο και πολύς ντόπιος πληθυσμός. Ήμασταν από τους ελάχιστους που ανέβηκαν με τα πόδια. Ένας στους δέκα έπαιρναν άλογα. Από εμάς έτσι κι αλλιώς οι γυναίκες δεν θα ανέβαιναν επ’ ουδενί σε άλογο.
Σε μισή ώρα φτάσαμε σε ένα σημείο από όπου φαινόταν από κάτω η λίμνη και ήταν πολύ όμορφα. Η ώρα είχε περάσει, αλλά δεν είχαμε αργήσει και εγώ σκέφτηκα ότι προλάβαινα να κατέβω σε 20 λεπτά χρόνο που είχα, για να δω και τη λίμνη από κοντά. Το σημείο που ήμασταν ήταν λίγο ψηλότερα από την στάθμη της λίμνης και έπρεπε να κατέβεις και μετά να ανέβεις ξανά για να συνεχίσεις στον κατηφορικό δρόμο μέχρι το πάρκιν.
Η Ντίνα μου είπε ότι μάλλον δεν θα έρθει και έτσι προχώρησα μέχρι την άκρη της όμορφης λίμνης. Αλλά όταν ήμουν έτοιμος να φύγω εκείνη ήδη είχε κατέβει για να δει κι αυτή τη λίμνη πώς φαίνεται δίπλα από το νερό της. Αφού την θαυμάσαμε φύγαμε για να πάμε στο σημείο που μας περίμενε το αυτοκίνητο.
Η λίμνη ήταν πολύ όμορφη και τα χρώματα καταπληκτικά. Νομίζω άξιζε να την δεις και από ψηλά και από χαμηλά. Ίσως αν με ρωτούσε κάποιος από που ήταν πιο όμορφα, μάλλον θα έλεγα από ψηλά. Το καλύτερο είναι να τη δεις και από τα δύο σημεία. Η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων πήγαινε μόνο χαμηλά που ήταν το νερό και δεν ανέβαινε επάνω, που πήγαμε εμείς για να τη δει από ψηλά. Άλλωστε εκεί τους κατεύθυναν οι αλογατάρηδες, αφού ελάχιστοι πήγαιναν με τα πόδια όπως πηγαίναμε εμείς. Ίσως πήγαιναν με τα άλογα επειδή ήταν κάτι πολύ φθηνό. Βλέπαμε και νέους ανθρώπους που πήγαιναν με τα ζώα. Άρα δεν ήταν θέμα δυνάμεων. Όμως εμείς δεν μάθαμε την τιμή γιατί δεν ρωτήσαμε, αφού δεν μας ενδιέφερε.
Από το πάρκιν μας πήρε πάλι ο οδηγός της σακαράκας των βουνών και μας κατέβασε στο χωριό που μας είχε αφήσει ο δικός μας οδηγός, και η ώρα που φτάσαμε εκεί ήταν λίγο πριν τις 12. Το περίεργο ήταν ότι σε όλη αυτή την δύσκολη διαδρομή που κάναμε με το βαν, βλέπαμε πολλά ΙΧ να προχωρούν. Εμείς δεν πήγαμε με το Laxus που ήταν σχετικά ψηλό αμάξι και 4x4 και οι ντόπιοι πήγαιναν με μικρά αυτοκίνητα και γεμάτα κόσμο. Είδαμε πάντως ένα κολλημένο σε ένα μικρό ποτάμι. Και ήταν ένα μεγάλο καινούργιο SUV.
Επιστρέψαμε λοιπόν, και πήγαμε για λίγο στο δωμάτιο να πιούμε νερό και να πλυθούμε