travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
Το πρωί στο μικρό ξενοδοχείο δίπλα στη λίμνη Ισσύκ-Κουλ, που είχε και γιούρτες, πήραμε ένα μέτριο πρωινό, αλλά αρκετά χορταστικό. Εγώ έφαγα δύο τηγανιτά αυγά, λίγη μαρμελάδα με ψωμί καθώς και λίγο κεφίρ, ένα ποτήρι δηλαδή.
Στις 8:30 ήρθε ο Κανάτ για να μας μαζέψει. Εμείς αποχαιρετήσαμε όσους από τους ανθρώπους του ξενοδοχείου βρήκαμε και μπήκαμε στο αυτοκίνητο. Εκεί στο μικρό ξενοδοχείο υπήρχαν δύο γυναίκες με 6 μικρά παιδιά, αλλά άντρες δεν είδαμε. Φυσικά υπήρχαν, απλά εμείς δεν τους πήραμε χαμπάρι. Η γυναίκες ήταν δύο αδερφές που δούλευαν αυτό το ξενοδοχείο. Η μία, η οποία ήξερε και λίγα αγγλικά, είπε στο Γιάννη ότι είναι γιατρός και έφυγε από το Μπισκέκ για να έρθει στην επαρχία να βοηθήσει και την αδερφή της στον ξενώνα.
Το πρόγραμμα της σημερινής ημέρας είχε τελικό προορισμό την κωμόπολη Κοτσκόρ, Kochkor, αφού προηγουμένως θα πηγαίναμε σε μία κοιλάδα με το όνομα Shamsy. Όμως το πρόγραμμα μου φάνηκε πολύ φτωχό και είχε λίγη οδήγηση για τον Κανάτ. Επειδή όμως το πρόγραμμα των δύο επόμενων ημερών ήταν αρκετά βαρύ, όταν ήρθε να μας πάρει, του είπα να κάνουμε κάποιες αλλαγές στη διαδρομή και αυτός τις δέχτηκε. Χρειαζόμασταν επί πλέον μία βελτίωση, η οποία όμως προϋπέθεται ότι θα έπρεπε να αλλάξουμε (θα κάνουμε τράμπα) τις διανυκτερεύσεις εκείνης και της επόμενες ημέρας ώστε να βολευτεί το πρόγραμμα. Έτσι ο Κανάτ πήρε τηλέφωνο στα δύο ξενοδοχεία που θα μέναμε τις δυο επόμενες βραδιές και δεν είχαν καμία αντίρρηση να γίνει η αλλαγή. Αντί λοιπόν να κοιμόμασταν στο Κοσκόρ θα πηγαίναμε πρώτα στο Cholpon Ata και την επομένη στο Κοτσκόρ. Ο Κανάτ, μέχρι εγώ να αποφασίσω να τον επιλέξω για το ταξίδι μας, είχε κάνει ένα τυπικό πρόγραμμα, που έχρηζε αλλαγές και βελτιώσεις, εφόσον θα πραγματοποιούσαμε το ταξίδι μαζί. Τις αλλαγές αυτές δεν τις έκανε, οπότε αναγκαστήκαμε και τις κάναμε την τελευταία στιγμή.
Στις επόμενες φωτογραφίες είναι ένα νεκροταφείο. Τα περισσότερα νεκροταφεία τους έμοιαζαν με αρχαιολογικούς χώρους.
Η διαδρομή μας συνεχιζόταν κρατώντας μας αμείωτο ενδιαφέρον:
Η κοπέλα μιλούσε τέλεια αγγλικά και πουλούσε τοπικά προϊόντα. Εγώ αγόρασα κάτι μικρά λευκά τυράκια που ε΄χουν. Ήταν όμως πολύ αλμυρά.
Ιστορικό μνημείο θυμίζοντας σφαγή ντόπιων που δεν ήθελαν να πάνε να πολεμήσουν τους Τούρκους, τους οποίους θεωρούσαν αδέρφια τους:
Έτσι, μετά τις αλλαγές που κάναμε, βάλαμε πρώτο στόχο τον Πύργο στην Μπουράνα, Burana Tower, που ήταν παλιό Μουσουλμανικό θρησκευτικό κέντρο σε ένα από τους δρόμους του Μεταξιού. Νομίζω ήταν από τα πρώτα που ιδρύθηκαν στη χώρα. Μέχρι να φτάσουμε εκεί βέβαια κάναμε τις ανάλογες στάσεις, οι οποίες όμως δεν είχαν και τόσο ενδιαφέρον. Άλλωστε απομακρυνθήκαμε τελικά από την λίμνη Ισσύκ-Κουλ και πήγαμε προς τα δυτικά. Κατεβήκαμε και σε υψόμετρο περίπου 900 μέτρων από τα 1600 που έχει η λίμνη. Ο Πύργος στην Μπουράνα δεν μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, αλλά νομίζω ότι αξίζει μία επίσκεψη λόγω της ιστορικής σημασίας του. Δεν μπορέσαμε να ανέβουμε επάνω στα 24 μέτρα ύψος που είχε, γιατί τα σκαλιά στο εσωτερικό του πύργου ήταν πολύ στενά και απότομα. Όμως κάναμε βόλτα στο μικρό μουσείο και σε κάποια υπαίθρια εκθέματα με προτομές από τάφους και πετρογλυφικές αναπαραστάσεις.
Μετά από μία ώρα περιήγηση πήραμε το δρόμο προς τα ανατολικά επιστρέφοντας αρχικά από τον ίδιο δρόμο. Είναι εκείνος ο οποίος συνδέει την λίμνη Ισσύκ-Κουλ με το Μπισκέκ. (Άλλωστε ο Πύργος που είχαμε πάει απείχε μόλις 80 χλμ από το Μπισκέκ.) Σε πάρα πολλά σημεία συναντούσαμε μηχανήματα και εργαζόμενους οι οποίοι έφτιαχναν το δρόμο, ο οποίος (μας είπε ο Κανάτ) θα κάνει τον γύρο της λίμνης. Κατά τα άλλα ο δρόμος που πηγαίνει προς το Μπισκέκ είναι αρκετά καλός, αλλά περνάει μέσα από ένα σωρό κατοικημένες περιοχές και έτσι το όριο των 90 χλμ. πέφτει συνέχεια στα 50. Ταυτόχρονα δεκάδες αστυνομικά οχήματα ελέγχουν την κυκλοφορία, με αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να βρίσκουν τον μπελά τους, γιατί είναι πολύ δύσκολο να τηρούν τα όρια ταχύτητας. Ευτυχώς τον δικό μας οδηγό δεν τον έγραψαν αν και μερικές φορές ξεπερνούσε τα όρια. Στην επιστροφή βάλαμε για στόχο την κοιλάδα Chon Kemin. Φυσικά αυτό που άξιζε ήταν η διαδρομή. Τραβήξαμε αρκετές φωτογραφίες στις συχνές στάσεις που κάναμε.
Ο οδηγός μας ήταν πολύ πρόθυμος σε όλα. Όχι μόνο σε εκείνα που του ζητούσαμε, αλλά και από μόνος του μας πρότεινε στάσεις, γιατί ήξερε πολύ καλά τους δρόμους. Είναι μικρός σε ηλικία, μόλις 29 ετών και είναι παντρεμένος και έχει και δύο παιδιά που ζουν το καλοκαίρι στην λίμνη Song-Kul, στην οποία έχει και μία επιχείρηση με γιούρτες την οποία δουλεύει με τη σύζυγό του. Μάλιστα μας έψηνε από χθες να ακυρώσουμε την κράτηση που έχουμε κάνει σε δύο γιούρτες ενός ξενοδοχείου και να πάμε στις δικές του γιούρτες. Εμείς, αν και δεν το θέλαμε τόσο, μας έπεισε και του είπαμε να επικοινωνήσει με τις γιούρτες που είχαμε κλείσει για να δει τι γίνεται. Όταν έκανε αυτό, του είπαν ότι αν δεν πάμε θα μας κρατήσουν τα μισά χρήματα, δηλαδή 60 δολάρια και από τους τέσσερις μας. Εκείνος συμφώνησε να του δώσουμε άλλα 60 και να πάμε σε αυτόν. Εμείς συμφωνήσαμε, αφού δεν θα είχαμε οικονομική διαφορά. Όμως και να είχαμε τελικά άξιζε αυτή η αλλαγή, κυρίως για τον Κανάτ, αφού είχε την ευκαιρία να μείνει με την οικογένειά του.
Τελικά ο Κανάτ είχε δύο γιούρτες ελεύθερες και μείναμε στο δικό του γιουρτοξενοδοχείο στη λίμνη Song-Kul. Εγώ ήλπιζα ότι το Booking.com δε θα μου έπαιρνε τελικά τα χρήματα των 60 δολαρίων από το άλλο γιουρτοξενοδοχείο. Όμως επειδή αυτό το ήξεραν οι ιδιοκτήτες του, έπαιρναν τον Κανάτ τηλέφωνο και τον ανάγκασαν να τα πληρώσει εκείνος. Εμείς δεν ξέραμε τίποτα μέχρι που ο Κανάτ μας ζήτησε αυτά τα χρήματα. Αν και του παραπονέθηκα ότι δεν έπρεπε να πληρώσει χωρίς να μας ρωτήσει, του δώσαμε τα 60 δολάρια. Η δικαιοσύνη εν μέσω γιουρτών επικράτησε!
Μετά και από την κοιλάδα Chon Kemin πήραμε το δρόμο για το Cholpon Ata, που είχαμε διαμονή σύμφωνα με την αλλαγή που είχαμε κάνει το πρωί. Πήγαμε σε ένα συμπαθητικό μικρό ξενοδοχείο με 22€ τη βραδιά. Είχαμε ένα καλό δωμάτιο, το οποίο όμως είχε πολύ μικρό μπάνιο, όπως γίνεται συνήθως σε αυτή τη χώρα. Φτάσαμε περίπου στις 6:30 αλλά σύντομα είχαμε βγει έξω και οι τέσσερις για να κάνουμε βόλτα να γνωρίσουμε αυτή την όμορφη πόλη. Είναι παραλιακή στη λίμνη Ισσύκ-Κουλ, στη βόρεια πλευρά της, και το ξενοδοχείο μας είναι πολύ κοντά στη λίμνη. Έτσι αρχικά κάναμε βόλτα σε κάποιες παραλίες και μετά μπήκαμε στην πόλη στον κεντρικό δρόμο να δούμε τι αξιόλογο έχει.
Κάνοντας βόλτα σχεδόν 2 ώρες καταλήξαμε λίγο πριν νυχτώσει σε ένα εστιατόριο για να φάμε πολύ ωραία σουβλάκια. Οι τιμές ήταν λίγο πιο τσιμπημένες από το Καζακστάν, αφού το κάθε σουβλάκι έκανε περίπου 3€. Στο Καζακστάν έκανε λιγότερο από δύο ευρώ το σουβλάκι. Όμως με δύο σουβλάκια χορταίνεις. Εμείς αγοράσαμε και μία μπύρα (1,5 λίτρα) από ένα διπλανό μαγαζί, αφού το εστιατόριο δεν προσέφερε μπύρες και ήπιαμε.
Το μαγαζί που καθίσαμε:
Περπατώντας αργά αργά επιστρέψαμε στο δωμάτιό μας για να ξεκουραστούμε. Το μικρό ξενοδοχείο μας είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ξύλο. Εξωτερικά το βλέπεις ότι είναι ξύλινο αλλά και στο εσωτερικό τα πάντα είναι ξύλινα. Συγκεκριμένα βλέπεις τα κομμάτια από τα χοντρά κλαδιά το δέντρων να είναι οριζόντια και κάποιοι εσωτερικοί τοίχοι να είναι και αυτοί φτιαγμένοι από ξύλο. Πάντως είδαμε πολλά σπίτια να είναι ξύλινα αλλά ξέραμε ότι οι τοίχοι τους στο εσωτερικό ήταν από λαμαρίνα. Δηλαδή έφτιαχναν ένα σπίτι από λαμαρίνες και από τη μία και την άλλη τους πλευρά έβαζαν ξύλα ή σοβάδες. Στα χωριά μάλιστα έβαζαν και λάσπη ανάμεσα στα ξύλα και εξωτερικά έβαζαν ένα πράγμα σαν σοβά, ο οποίος ήταν μάλλον και αυτός από λάσπη και μετά το έβαφαν. Γενικά στα χωριά τα σπίτια ήταν πολύ απλές κατασκευές.
Η ίδια η λίμνη Ισσύκ-Κουλ δεν είναι κάτι ιδιαίτερο. Μόνο στο Cholpon Ata είδαμε ωραίες παραλίες, αλλά μέχρι εκεί. Η ομορφιά της λίμνης έγκειται στις γύρω περιοχές, οι οποίες έχουν πολύ ωραία βράχια, δάση και γενικότερα όμορφη φύση. Το μέγιστο μήκος της λίμνης είναι κάπου 170 χιλιόμετρα και το μέγιστο πλάτος γύρω στα 70, ενώ η επιφάνειά της είναι περίπου 6.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Άρα είναι μία τεράστια λίμνη. Έψαξα στο ίντερνετ και είδα ότι η θερμοκρασία του νερού αυτή την εποχή ήταν περίπου 18 βαθμούς Κελσίου, ενώ το καλοκαίρι ανεβαίνει μέχρι τους 20 και σε ορισμένες παραλίες στους 21 βαθμούς. Αυτό σημαίνει ότι εγώ θα μπορούσα να κολυμπήσω τώρα για λίγα λεπτά και μέχρι ένα τέταρτο, αλλά θα κρύωνα, αυτό είναι σίγουρο. Είδαμε όμως αρκετούς ανθρώπους να κολυμπούν και βέβαια υπάρχουν πολλές εγκαταστάσεις με ξενοδοχεία σε παραλίες, που σημαίνει ότι ο κόσμος τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, που είναι το νερό πιο ζεστό, πηγαίνει για μπάνιο ή τέλος πάντων κάνει διακοπές στην θάλασσα όπως λέμε.