travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
Καζακστάν και Κιργιστάν φημίζονται κυρίως για τη φύση τους. Κι εμείς γι’ αυτό κάναμε αυτό το ταξίδι. Οι πόλεις είναι στις διαδρομές μας αναγκαστικά, αλλά ταυτόχρονα έχουν και το ενδιαφέρον τους. Σε πολλούς ταξιδιώτες αρέσουν περισσότερο οι πόλεις. Τους γεμίζουν. Εγώ μετά το ταξίδι, από κάθε σχεδόν πόλη θυμάμαι μόνο τα βασικά. Η σύζυγός μου όμως το πρώτο διάστημα μετά την επιστροφή μας, θυμάται κάθε κτήριο, καθώς και πότε το είδαμε. Εγώ πάλι θυμάμαι περισσότερο τα βουνά και τα τοπία γενικότερα. Οι επόμενες δέκα περίπου μέρες του ταξιδιού μας θα ήταν γεμάτες από υπέροχη φύση, προς μεγάλη μου χαρά.
Το πρωί του Σαββάτου, λοιπόν, ετοιμάσαμε τα πράγματά μας και κατεβήκαμε στο δρόμο να περιμένουμε τον οδηγό, που θα μας συντρόφευε της επόμενες τρεις ημέρες, μέχρι δηλαδή να πάμε στο Κιργιστάν. Προηγουμένως είχε έρθει ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος για να παραλάβει τα κλειδιά. Ήταν πολύ ευγενικός και το διαμέρισμα όπως είπαμε ευπρεπέστατο, όμως υπήρχε πρόβλημα με την πρόσβαση σε αυτό, αφού ήταν στο δεύτερο όροφο και δεν υπήρχε ασανσέρ. Στο Καζακστάν τον λένε βέβαια τρίτο όροφο.
Ο οδηγός μας, με το όνομα Aibek, σίγουρα μας περίμενε από πολύ νωρίς, αλλά εγώ του είχα στείλει μήνυμα να περιμένει σε μία γωνία και αυτός περίμενε πιο κάτω. Όμως κατάλαβε ότι εμείς τον περιμέναμε, αφού είδε τα τέσσερα άτομα με τις βαλίτσες να κοιτάνε τριγύρω. Ήρθε και μεταφέραμε τα πράγματα στο αυτοκίνητό του, που ήταν ένα Lexus αρκετά μεγάλο. Όμως τα πράγματά μας δεν χωρούσαν στο πορτ μπαγκάζ και ευτυχώς είχε μία μπαγκαζιέρα στην οροφή, όπου βάλαμε ορισμένα από αυτά και έτσι όλοι ήμασταν άνετοι: άνθρωποι και πράγματα. Ξεκινήσαμε λίγο μετά τις 8 λοιπόν με τελικό προορισμό το χωριό Saty πού βρίσκεται σε απόσταση περίπου 4 ωρών από το Αλμάτι. Να υπενθυμίσω ότι ο κανονικός οδηγός μας ήταν ένας άλλος, ο Κανάτ. Απλά κάτι οικογενειακές υποχρεώσεις δεν τον άφησαν να έρθει ο ίδιος στο Καζακστάν και έστειλε τον Άιμπεκ. Εμείς δεν είχαμε θέμα πάντως.
Έγινε μία μικρή παρεξήγηση με τον οδηγό μας, ο οποίος μας ζήτησε να του δώσουμε περίπου 100 δολάρια για να τα μετατρέψει σε ντόπια χρήματα, διότι για κάποιους λόγους δεν είχε δικά του. Εγώ του είπα να βρει ανταλλακτήριο και θα του έδινα τα 100 δολάρια. Όμως εκείνος μιλάει πολύ άσχημα αγγλικά και δεν κατάλαβε αυτό που του είπα. Θεώρησε ότι αφού δεν του έδωσα αμέσως τα 100 δολάρια, δεν ήθελα να του τα δώσω καθόλου. Αργότερα στη διαδρομή κατάλαβα ότι είχε οικονομικό πρόβλημα και του έδωσα τα 100 δολάρια. Όταν σε λίγο τον ρώτησα πού θα τα αλλάξει, μου είπε ότι δεν μπορεί να τα αλλάξει, αφού αυτό δεν έγινε στο Αλμάτι. Δηλαδή στις περιοχές που πηγαίναμε δεν υπήρχαν ανταλλακτήρια. Αφού τον έβλεπα ότι είναι προβληματισμένος του είπα να μου δώσει πίσω τα 100 δολάρια και του έδωσα 45.000 ντόπια νομίσματα, που αντιστοιχούσαν στα 100 δολάρια. Τότε πραγματικά ήταν ευχαριστημένος. Οι οικονομικές αυτές συναλλαγές φαίνονται ασήμαντες, αλλά την επόμενη μέρα, μας δημιούργησαν ένα μικρό πρόβλημα. Θα το δούμε.
Εγώ είχα αυτά τα ντόπια χρήματα για να πληρώσω το δωμάτιο στο χωριό που θα μέναμε δύο βραδιές. Ευτυχώς όμως η γυναίκα που έχει τα δωμάτια δέχτηκε να την πληρώσω με δολάρια και έτσι δεν υπήρξε πρόβλημα. Βέβαια είχα στείλει μήνυμα στον άνθρωπο με τον οποίο είχαμε κλείσει το ταξίδι, και του είπα ότι θα δώσω στον οδηγό μας τα 100 δολάρια. Εκείνος μου απάντησε ότι συμφωνεί και να του δώσω και άλλα 300, οπότε δεν είχα πρόβλημα με αυτό που έκανα.
Φεύγοντας από το Αλμάτι, η διαδρομή δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού η γη ήταν επίπεδη. Κατά διαστήματα υπήρχαν καλλιέργειες, αλλά υπήρχαν και διαστήματα που είχε σκέτο χορτάρι, μάλλον για την κτηνοτροφία. Μετά βέβαια από δύο τρεις ώρες οδήγηση άρχισε ο δρόμος να μας οδηγεί προς τα βουνά. Ο πρώτος στόχος μας ήταν να δούμε το φαράγγι Charyn. Φτάσαμε μετά από τρεις ώρες αφότου είχαμε φύγει από το Αλμάτι, και ο οδηγός μας άφησε να απολαύσουμε το τοπίο.
Το πάρκινγκ και η είσοδος του φαραγγιού ήταν επίπεδο και το φαράγγι εκτεινόταν σε ένα χαμηλότερο επίπεδο, μήκους μερικών χιλιομέτρων. Αρχικά προχωρούσαμε τη διαδρομή στο επάνω επίπεδο και βλέπαμε το φαράγγι από ψηλά προς τα κάτω. Το θέαμα ήταν πολύ όμορφο, αλλά βλέπαμε κάτω στο φαράγγι κόσμο να περπατάει. Ρωτήσαμε κάποιον και μας είπε ότι μπορούμε να πάμε να περπατήσουμε από την είσοδο που είχαμε μπει και εμείς, αλλά προχωρώντας προς τα κάτω. Μπορούσαμε επίσης να πάρουμε ένα αυτοκίνητο να μας κατεβάσει μέχρι το ποτάμι σε μία απόσταση περίπου 4 χιλιομέτρων. Εμείς αφού περπατούσαμε σχεδόν μιάμιση ώρα στο επάνω μέρος, και είχαμε φτάσει στο σημείο που μπορούσαμε να δούμε από κάτω λίγο το ποτάμι, επιστρέψαμε πίσω. Τότε αποφασίσαμε να πάμε να πάρουμε το αυτοκίνητο για να κατέβουμε στο ποτάμι.
Στο αυτοκίνητο δώσαμε το ευτελέστατο ποσόν του ενός ευρώ, και κατεβήκαμε την υπέροχη διαδρομή. Όταν όμως φτάσαμε στο τέλος της και κατεβήκαμε από το φορτηγό, όλοι έτρεχαν να βγάλουν εισιτήρια και έτσι τρέξαμε και εμείς. Εγώ δηλαδή. Τότε κατάλαβα ότι επειδή περίμενε πολύς κόσμος, η επιστροφή μας θα γινόταν μετά από τουλάχιστον μία ώρα. Το άσχημο είναι ότι εκεί δεν είχαμε πολλά πράγματα να κάνουμε. Αφού περπατήσαμε γύρω στα 15 λεπτά τραβώντας φωτογραφίες περιμέναμε το φορτηγό για να επιστρέψουμε. Συνολικά υπήρχαν δύο φορτηγά που έκαναν τη διαδρομή, αλλά τα εισιτήρια που αγόραζες ήταν αριθμημένα και ένα γιγάντιος Καζάκος κοίταζε τα εισιτήρια και δεν σε άφηνε να περάσεις αν δεν ερχόταν η σειρά σου. Έτσι περιμέναμε αρκετή ώρα μέχρι να ανέβουμε επάνω και να συναντήσουμε τον Άιμπεκ.
Όταν φτάσαμε εκεί η ώρα ήταν σχεδόν τρεις και ξεκινήσαμε για τον τελικό μας προορισμό. Στη διαδρομή σταματήσαμε στο Μαύρο Φαράγγι, Black Canyon, που δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, αλλά αφού ήταν στο δρόμο μας καλά κάναμε και το είδαμε.
και τώρα απολαύστε λιβάδια:
Σας θυμίζει κάτι αυτή η φωτογραφία;
Μετά και από αυτή τη μικρή στάση προχωρήσαμε και φτάσαμε λίγο πριν τις 18:00 στο χωριό Σάτι που ήταν το κατάλυμά μας. Είχα κλείσει δωμάτια σε ένα μικρό ξενοδοχείο που όμως για την περιοχή που βρισκόμασταν ήταν αξιοπρεπέστατο. Είχε δωμάτια, που δεν ήταν βέβαια ευρύχωρα, αλλά είχαν δικιά τους τουαλέτα και ήταν αρκετά καθαρά. Πληρώναμε περίπου 41€ τη βραδιά σε κάθε δωμάτιο.
Εγώ βέβαια πλήρωσα με δολάρια, αφού είχα δώσει τα νομίσματα του Καζακστάν στον οδηγό μας. Δεν υπήρξε όμως κάποιο πρόβλημα. Η ιδιοκτήτρια μας πρότεινε να φάμε το φαγητό που είχε ήδη έτοιμο, αλλά εμείς δεν το προτιμήσαμε. Σκεφτήκαμε ότι κάτι θα βρούμε έξω να φάμε. Φύγαμε να κάνουμε μία βόλτα στο χωριό λίγο πριν βραδιάσει, και ψάχνοντας βρήκαμε ένα τύπου εστιατόριο που μας έφτιαξε ένα φαγητό με τηγανιτές πατάτες, ελάχιστα λαχανικά και μοσχαρίσιο κρέας. Είναι αλήθεια ότι αυτό το μαγαζί που φάγαμε απ’ έξω δεν θυμίζει τίποτα περισσότερο από ένα σπίτι, και μάλιστα όχι από τα καλά του χωριού. Όμως εμάς μας προκάλεσε μία μεγάλη φωτογραφία με σουβλάκια στον τοίχο του σπιτιού και γι’ αυτό πήγαμε να ρωτήσουμε. Όταν προχωρήσαμε στην αυλή διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μία αίθουσα που μάλλον απευθυνόταν κυρίως στους ενοίκους του Guest House, που όπως αποδείχτηκε ήταν αυτό το μικρό οίκημα. Και επειδή ήταν μουσουλμάνοι ιδιοκτήτες και δεν σέρβιραν μπύρα, μας έστειλαν στο διπλανό μίνι μάρκετ για να αγοράσουμε. Μέχρι να τελειώσουμε το δείπνο μας είχε βραδιάσει και το κρύο ήταν αρκετά δυνατό. Γυρίσαμε γρήγορα στα δωμάτια μας για να ζεσταθούμε και να ξεκουραστούμε.
Δυστυχώς βραδιάζει πολύ νωρίς, ουσιαστικά κάπου στις 8. Όταν επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο που μένουμε διαπιστώσαμε ότι το πάρκινγκ ήταν γεμάτο αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, που σημαίνει ότι όλα τα δωμάτια ήταν γεμάτα. Αυτή ήταν η πρώτη μας μέρα με τον καινούργιο οδηγό.
Η φύση στη σημερινή διαδρομή μάς άρεσε πάρα πολύ, όταν πλησιάσαμε την περιοχή του φαραγγιού. Να πω ότι το φαράγγι Τσαρίν είναι τεράστιο και εμείς είδαμε μόνο ένα μικρό τμήμα από αυτό. Το κομμάτι το οποίο βλέπαμε από ψηλά ήταν ακριβώς εκείνο το οποίο κάναμε με το φορτηγό όταν κατεβήκαμε για να πάμε στο ποτάμι. Όμως αυτό το ποτάμι έρχεται από ένα άλλο φαράγγι το οποίο εμείς δεν προσεγγίσαμε καθόλου. Πιστεύω ότι είναι το φαράγγι που πήγαμε και είδαμε λίγο μετά, το Black Canyon. Το οποίο Black Canyon δεν είναι τόσο ενδιαφέρον όσο βέβαια το Τσαρίν. Στην ουσία δηλαδή είναι δύο φαράγγια τα οποία στο σημείο που πήγαμε να δούμε το ποτάμι προσεγγίζει το ένα το άλλο. Το ένα από αυτά τα δύο έχει το ποτάμι ενώ το άλλο δεν έχει καθόλου νερό, τουλάχιστο αυτή την εποχή, και έτσι μπορούν τα αυτοκίνητα και κατεβαίνουν κάτω προς το ποτάμι. Εννοείται ότι κατεβαίνουν μονάχα τα φορτηγά που έχει η επιχείρηση του φαραγγιού. Τα αυτοκίνητα ήταν μόνο 2 και χωρούσαν περίπου 12 άτομα το κάθε ένα. Τα οκτώ από αυτά κάθονταν στο πίσω κάθισμα σε καθίσματα που κοίταζαν δεξιά και αριστερά του αυτοκινήτου. Αν ήθελαν να στριμωχτούν στα τέσσερα καθίσματα της κάθε πλευράς, μπορούσε να καθίσει άλλο ένα άτομο. 4-5 άτομα μπορούσαν να καθίσουν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αλλά έτσι δεν θα είχαν την ευκαιρία να έχουν καλή ορατότητα στο φαράγγι. Το Τσαρίν μοιάζει λίγο με το Bryce Canyon που είχαμε δει στην Αμερική. Κυρίως μοιάζουν στα χρώματα και ίσως στο είδος των βράχων. Όμως γενικότερα το φαράγγι Tσαρίν μοιάζει με τα αμερικάνικα.
Το χωριό Saty σίγουρα δεν είναι πολύ μεγάλο, αλλά έχει πάρα πολλά Guest House για τον κόσμο. Είναι βέβαια πολύ μικρά και συνήθως δεν έχουν καθόλου ταμπέλα που να γράφει το τι είναι ή το όνομά τους. Το ότι έχει πολλά Guest House το καταλαβαίνεις όταν κοιτάς τον χάρτη του χωριού που συνέχεια βλέπεις ότι δείχνει αυτά τα μικρά ξενοδοχεία. Πιστεύω ότι εμείς μείναμε σε ένα από τα καλύτερα, από όσα πρόλαβα τουλάχιστον να δω. Έχουμε δει και μεγάλα πούλμαν τα οποία κουβαλάνε προφανώς τουρίστες και μένουν και αυτά σε παρόμοια καταλύματα. Ίσως βέβαια αν έχουν πολύ κόσμο να τους μοιράζουν σε περισσότερα από ένα Guest House.
Καζακστάν και Κιργιστάν φημίζονται κυρίως για τη φύση τους. Κι εμείς γι’ αυτό κάναμε αυτό το ταξίδι. Οι πόλεις είναι στις διαδρομές μας αναγκαστικά, αλλά ταυτόχρονα έχουν και το ενδιαφέρον τους. Σε πολλούς ταξιδιώτες αρέσουν περισσότερο οι πόλεις. Τους γεμίζουν. Εγώ μετά το ταξίδι, από κάθε σχεδόν πόλη θυμάμαι μόνο τα βασικά. Η σύζυγός μου όμως το πρώτο διάστημα μετά την επιστροφή μας, θυμάται κάθε κτήριο, καθώς και πότε το είδαμε. Εγώ πάλι θυμάμαι περισσότερο τα βουνά και τα τοπία γενικότερα. Οι επόμενες δέκα περίπου μέρες του ταξιδιού μας θα ήταν γεμάτες από υπέροχη φύση, προς μεγάλη μου χαρά.
Το πρωί του Σαββάτου, λοιπόν, ετοιμάσαμε τα πράγματά μας και κατεβήκαμε στο δρόμο να περιμένουμε τον οδηγό, που θα μας συντρόφευε της επόμενες τρεις ημέρες, μέχρι δηλαδή να πάμε στο Κιργιστάν. Προηγουμένως είχε έρθει ο ιδιοκτήτης του διαμερίσματος για να παραλάβει τα κλειδιά. Ήταν πολύ ευγενικός και το διαμέρισμα όπως είπαμε ευπρεπέστατο, όμως υπήρχε πρόβλημα με την πρόσβαση σε αυτό, αφού ήταν στο δεύτερο όροφο και δεν υπήρχε ασανσέρ. Στο Καζακστάν τον λένε βέβαια τρίτο όροφο.
Ο οδηγός μας, με το όνομα Aibek, σίγουρα μας περίμενε από πολύ νωρίς, αλλά εγώ του είχα στείλει μήνυμα να περιμένει σε μία γωνία και αυτός περίμενε πιο κάτω. Όμως κατάλαβε ότι εμείς τον περιμέναμε, αφού είδε τα τέσσερα άτομα με τις βαλίτσες να κοιτάνε τριγύρω. Ήρθε και μεταφέραμε τα πράγματα στο αυτοκίνητό του, που ήταν ένα Lexus αρκετά μεγάλο. Όμως τα πράγματά μας δεν χωρούσαν στο πορτ μπαγκάζ και ευτυχώς είχε μία μπαγκαζιέρα στην οροφή, όπου βάλαμε ορισμένα από αυτά και έτσι όλοι ήμασταν άνετοι: άνθρωποι και πράγματα. Ξεκινήσαμε λίγο μετά τις 8 λοιπόν με τελικό προορισμό το χωριό Saty πού βρίσκεται σε απόσταση περίπου 4 ωρών από το Αλμάτι. Να υπενθυμίσω ότι ο κανονικός οδηγός μας ήταν ένας άλλος, ο Κανάτ. Απλά κάτι οικογενειακές υποχρεώσεις δεν τον άφησαν να έρθει ο ίδιος στο Καζακστάν και έστειλε τον Άιμπεκ. Εμείς δεν είχαμε θέμα πάντως.
Έγινε μία μικρή παρεξήγηση με τον οδηγό μας, ο οποίος μας ζήτησε να του δώσουμε περίπου 100 δολάρια για να τα μετατρέψει σε ντόπια χρήματα, διότι για κάποιους λόγους δεν είχε δικά του. Εγώ του είπα να βρει ανταλλακτήριο και θα του έδινα τα 100 δολάρια. Όμως εκείνος μιλάει πολύ άσχημα αγγλικά και δεν κατάλαβε αυτό που του είπα. Θεώρησε ότι αφού δεν του έδωσα αμέσως τα 100 δολάρια, δεν ήθελα να του τα δώσω καθόλου. Αργότερα στη διαδρομή κατάλαβα ότι είχε οικονομικό πρόβλημα και του έδωσα τα 100 δολάρια. Όταν σε λίγο τον ρώτησα πού θα τα αλλάξει, μου είπε ότι δεν μπορεί να τα αλλάξει, αφού αυτό δεν έγινε στο Αλμάτι. Δηλαδή στις περιοχές που πηγαίναμε δεν υπήρχαν ανταλλακτήρια. Αφού τον έβλεπα ότι είναι προβληματισμένος του είπα να μου δώσει πίσω τα 100 δολάρια και του έδωσα 45.000 ντόπια νομίσματα, που αντιστοιχούσαν στα 100 δολάρια. Τότε πραγματικά ήταν ευχαριστημένος. Οι οικονομικές αυτές συναλλαγές φαίνονται ασήμαντες, αλλά την επόμενη μέρα, μας δημιούργησαν ένα μικρό πρόβλημα. Θα το δούμε.
Εγώ είχα αυτά τα ντόπια χρήματα για να πληρώσω το δωμάτιο στο χωριό που θα μέναμε δύο βραδιές. Ευτυχώς όμως η γυναίκα που έχει τα δωμάτια δέχτηκε να την πληρώσω με δολάρια και έτσι δεν υπήρξε πρόβλημα. Βέβαια είχα στείλει μήνυμα στον άνθρωπο με τον οποίο είχαμε κλείσει το ταξίδι, και του είπα ότι θα δώσω στον οδηγό μας τα 100 δολάρια. Εκείνος μου απάντησε ότι συμφωνεί και να του δώσω και άλλα 300, οπότε δεν είχα πρόβλημα με αυτό που έκανα.
Φεύγοντας από το Αλμάτι, η διαδρομή δεν είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, αφού η γη ήταν επίπεδη. Κατά διαστήματα υπήρχαν καλλιέργειες, αλλά υπήρχαν και διαστήματα που είχε σκέτο χορτάρι, μάλλον για την κτηνοτροφία. Μετά βέβαια από δύο τρεις ώρες οδήγηση άρχισε ο δρόμος να μας οδηγεί προς τα βουνά. Ο πρώτος στόχος μας ήταν να δούμε το φαράγγι Charyn. Φτάσαμε μετά από τρεις ώρες αφότου είχαμε φύγει από το Αλμάτι, και ο οδηγός μας άφησε να απολαύσουμε το τοπίο.
Το πάρκινγκ και η είσοδος του φαραγγιού ήταν επίπεδο και το φαράγγι εκτεινόταν σε ένα χαμηλότερο επίπεδο, μήκους μερικών χιλιομέτρων. Αρχικά προχωρούσαμε τη διαδρομή στο επάνω επίπεδο και βλέπαμε το φαράγγι από ψηλά προς τα κάτω. Το θέαμα ήταν πολύ όμορφο, αλλά βλέπαμε κάτω στο φαράγγι κόσμο να περπατάει. Ρωτήσαμε κάποιον και μας είπε ότι μπορούμε να πάμε να περπατήσουμε από την είσοδο που είχαμε μπει και εμείς, αλλά προχωρώντας προς τα κάτω. Μπορούσαμε επίσης να πάρουμε ένα αυτοκίνητο να μας κατεβάσει μέχρι το ποτάμι σε μία απόσταση περίπου 4 χιλιομέτρων. Εμείς αφού περπατούσαμε σχεδόν μιάμιση ώρα στο επάνω μέρος, και είχαμε φτάσει στο σημείο που μπορούσαμε να δούμε από κάτω λίγο το ποτάμι, επιστρέψαμε πίσω. Τότε αποφασίσαμε να πάμε να πάρουμε το αυτοκίνητο για να κατέβουμε στο ποτάμι.
Στο αυτοκίνητο δώσαμε το ευτελέστατο ποσόν του ενός ευρώ, και κατεβήκαμε την υπέροχη διαδρομή. Όταν όμως φτάσαμε στο τέλος της και κατεβήκαμε από το φορτηγό, όλοι έτρεχαν να βγάλουν εισιτήρια και έτσι τρέξαμε και εμείς. Εγώ δηλαδή. Τότε κατάλαβα ότι επειδή περίμενε πολύς κόσμος, η επιστροφή μας θα γινόταν μετά από τουλάχιστον μία ώρα. Το άσχημο είναι ότι εκεί δεν είχαμε πολλά πράγματα να κάνουμε. Αφού περπατήσαμε γύρω στα 15 λεπτά τραβώντας φωτογραφίες περιμέναμε το φορτηγό για να επιστρέψουμε. Συνολικά υπήρχαν δύο φορτηγά που έκαναν τη διαδρομή, αλλά τα εισιτήρια που αγόραζες ήταν αριθμημένα και ένα γιγάντιος Καζάκος κοίταζε τα εισιτήρια και δεν σε άφηνε να περάσεις αν δεν ερχόταν η σειρά σου. Έτσι περιμέναμε αρκετή ώρα μέχρι να ανέβουμε επάνω και να συναντήσουμε τον Άιμπεκ.
Όταν φτάσαμε εκεί η ώρα ήταν σχεδόν τρεις και ξεκινήσαμε για τον τελικό μας προορισμό. Στη διαδρομή σταματήσαμε στο Μαύρο Φαράγγι, Black Canyon, που δεν ήταν κάτι ιδιαίτερο, αλλά αφού ήταν στο δρόμο μας καλά κάναμε και το είδαμε.
και τώρα απολαύστε λιβάδια:
Σας θυμίζει κάτι αυτή η φωτογραφία;
Μετά και από αυτή τη μικρή στάση προχωρήσαμε και φτάσαμε λίγο πριν τις 18:00 στο χωριό Σάτι που ήταν το κατάλυμά μας. Είχα κλείσει δωμάτια σε ένα μικρό ξενοδοχείο που όμως για την περιοχή που βρισκόμασταν ήταν αξιοπρεπέστατο. Είχε δωμάτια, που δεν ήταν βέβαια ευρύχωρα, αλλά είχαν δικιά τους τουαλέτα και ήταν αρκετά καθαρά. Πληρώναμε περίπου 41€ τη βραδιά σε κάθε δωμάτιο.
Εγώ βέβαια πλήρωσα με δολάρια, αφού είχα δώσει τα νομίσματα του Καζακστάν στον οδηγό μας. Δεν υπήρξε όμως κάποιο πρόβλημα. Η ιδιοκτήτρια μας πρότεινε να φάμε το φαγητό που είχε ήδη έτοιμο, αλλά εμείς δεν το προτιμήσαμε. Σκεφτήκαμε ότι κάτι θα βρούμε έξω να φάμε. Φύγαμε να κάνουμε μία βόλτα στο χωριό λίγο πριν βραδιάσει, και ψάχνοντας βρήκαμε ένα τύπου εστιατόριο που μας έφτιαξε ένα φαγητό με τηγανιτές πατάτες, ελάχιστα λαχανικά και μοσχαρίσιο κρέας. Είναι αλήθεια ότι αυτό το μαγαζί που φάγαμε απ’ έξω δεν θυμίζει τίποτα περισσότερο από ένα σπίτι, και μάλιστα όχι από τα καλά του χωριού. Όμως εμάς μας προκάλεσε μία μεγάλη φωτογραφία με σουβλάκια στον τοίχο του σπιτιού και γι’ αυτό πήγαμε να ρωτήσουμε. Όταν προχωρήσαμε στην αυλή διαπιστώσαμε ότι υπήρχε μία αίθουσα που μάλλον απευθυνόταν κυρίως στους ενοίκους του Guest House, που όπως αποδείχτηκε ήταν αυτό το μικρό οίκημα. Και επειδή ήταν μουσουλμάνοι ιδιοκτήτες και δεν σέρβιραν μπύρα, μας έστειλαν στο διπλανό μίνι μάρκετ για να αγοράσουμε. Μέχρι να τελειώσουμε το δείπνο μας είχε βραδιάσει και το κρύο ήταν αρκετά δυνατό. Γυρίσαμε γρήγορα στα δωμάτια μας για να ζεσταθούμε και να ξεκουραστούμε.
Δυστυχώς βραδιάζει πολύ νωρίς, ουσιαστικά κάπου στις 8. Όταν επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο που μένουμε διαπιστώσαμε ότι το πάρκινγκ ήταν γεμάτο αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες, που σημαίνει ότι όλα τα δωμάτια ήταν γεμάτα. Αυτή ήταν η πρώτη μας μέρα με τον καινούργιο οδηγό.
Η φύση στη σημερινή διαδρομή μάς άρεσε πάρα πολύ, όταν πλησιάσαμε την περιοχή του φαραγγιού. Να πω ότι το φαράγγι Τσαρίν είναι τεράστιο και εμείς είδαμε μόνο ένα μικρό τμήμα από αυτό. Το κομμάτι το οποίο βλέπαμε από ψηλά ήταν ακριβώς εκείνο το οποίο κάναμε με το φορτηγό όταν κατεβήκαμε για να πάμε στο ποτάμι. Όμως αυτό το ποτάμι έρχεται από ένα άλλο φαράγγι το οποίο εμείς δεν προσεγγίσαμε καθόλου. Πιστεύω ότι είναι το φαράγγι που πήγαμε και είδαμε λίγο μετά, το Black Canyon. Το οποίο Black Canyon δεν είναι τόσο ενδιαφέρον όσο βέβαια το Τσαρίν. Στην ουσία δηλαδή είναι δύο φαράγγια τα οποία στο σημείο που πήγαμε να δούμε το ποτάμι προσεγγίζει το ένα το άλλο. Το ένα από αυτά τα δύο έχει το ποτάμι ενώ το άλλο δεν έχει καθόλου νερό, τουλάχιστο αυτή την εποχή, και έτσι μπορούν τα αυτοκίνητα και κατεβαίνουν κάτω προς το ποτάμι. Εννοείται ότι κατεβαίνουν μονάχα τα φορτηγά που έχει η επιχείρηση του φαραγγιού. Τα αυτοκίνητα ήταν μόνο 2 και χωρούσαν περίπου 12 άτομα το κάθε ένα. Τα οκτώ από αυτά κάθονταν στο πίσω κάθισμα σε καθίσματα που κοίταζαν δεξιά και αριστερά του αυτοκινήτου. Αν ήθελαν να στριμωχτούν στα τέσσερα καθίσματα της κάθε πλευράς, μπορούσε να καθίσει άλλο ένα άτομο. 4-5 άτομα μπορούσαν να καθίσουν και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αλλά έτσι δεν θα είχαν την ευκαιρία να έχουν καλή ορατότητα στο φαράγγι. Το Τσαρίν μοιάζει λίγο με το Bryce Canyon που είχαμε δει στην Αμερική. Κυρίως μοιάζουν στα χρώματα και ίσως στο είδος των βράχων. Όμως γενικότερα το φαράγγι Tσαρίν μοιάζει με τα αμερικάνικα.
Το χωριό Saty σίγουρα δεν είναι πολύ μεγάλο, αλλά έχει πάρα πολλά Guest House για τον κόσμο. Είναι βέβαια πολύ μικρά και συνήθως δεν έχουν καθόλου ταμπέλα που να γράφει το τι είναι ή το όνομά τους. Το ότι έχει πολλά Guest House το καταλαβαίνεις όταν κοιτάς τον χάρτη του χωριού που συνέχεια βλέπεις ότι δείχνει αυτά τα μικρά ξενοδοχεία. Πιστεύω ότι εμείς μείναμε σε ένα από τα καλύτερα, από όσα πρόλαβα τουλάχιστον να δω. Έχουμε δει και μεγάλα πούλμαν τα οποία κουβαλάνε προφανώς τουρίστες και μένουν και αυτά σε παρόμοια καταλύματα. Ίσως βέβαια αν έχουν πολύ κόσμο να τους μοιράζουν σε περισσότερα από ένα Guest House.