travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
Στο ωραίο μικρό ξενοδοχείο του Καρακόλ που μείναμε, είχαμε ένα πολύ πλούσιο πρωινό στην ταράτσα του κτιρίου. Δεν ήταν πολύ ψηλά, αφού ήταν στο δεύτερο όροφο και η θέα δεν ήταν καθόλου ενδιαφέρουσα, αλλά τα εδέσματα ήταν αρκετά και πολύ νόστιμα. Δυστυχώς εγώ δεν μπόρεσα να φάω πολλά γιατί είχα το κακό προηγούμενο από την προηγούμενη μέρα με τη μακαρονάδα και την πίτσα που έφαγα. Δεν θα ήμουν υπερβολικός αν έλεγα ότι έφαγα για τουλάχιστον δύο ημέρες το προηγούμενο βράδυ. Στις 8:30 ήρθε ο επίσημος οδηγός μας, δηλαδή ο Κανάτ. Ήταν ένας νεαρός με ένα αυτοκίνητο Lexus και αυτός, σχεδόν ίδιο με του Άιμπεκ.
Ξεκινήσαμε κάνοντας μία πρώτη στάση στην ρωσική εκκλησία για να την επισκεφθούμε και μέσα, αφού την προηγούμενη μέρα δεν μας είχαν αφήσει να μπούμε καθόλου, ούτε καν στον περίβολο. Στις 9:00 ξεκινούσαμε τον δρομολόγιο της ημέρας. Είχα ακούσει πολύ καλά λόγια για την περιοχή της λίμνης και έτσι περίμενα με πολύ ενδιαφέρον να δω αυτά τα πολύ όμορφα μέρη. Είχα ήδη καταλάβει ότι το ενδιαφέρον δεν είναι ακριβώς στη λίμνη, αλλά στα βουνά γύρω από αυτήν.
Ο πρώτος μας προορισμός ήταν η κοιλάδα Jeti Oguz. Βρίσκεται πολύ κοντά στο Καρακόλ και είναι όντως μία κοιλάδα με υπέροχα χαμηλά και ψηλά βουνά και από τις δύο τις πλευρές. Υπήρχε αρκετός κόσμος που είχε πάει για επίσκεψη. Η περιοχή είναι γεμάτη από γιούρτες που χρησιμοποιούνται ως δωμάτια ξενοδοχείων. Οι εικόνες που είδαμε ήταν πολύ όμορφες και με τις γιούρτες, με τα βουνά, με τα δάση καθώς και με τις βουκολικές σκηνές της υπαίθρου. Το πιο ενδιαφέρον σημείο της βόλτας εκεί ήταν οι βράχοι με την υπέροχη ονομασία Broken Heart, αφού ήταν ένας τεράστιος βράχος ο οποίος είχε κοπεί στα δύο, με την απόσταση μεταξύ των δύο κομματιών να είναι κάποια λίγα μέτρα. Όμως εκτός από τον συγκεκριμένο βράχο κοντά σε αυτόν υπήρχαν και άλλοι πολύ όμορφοι βράχοι.
Για να μην τα πολυλογώ φεύγοντας από εκεί συνεχίσαμε για να πάμε να δούμε τον καταρράκτη Barskoon. Ως καταρράκτης δεν έλεγε και πολλά πράγματα. Όμως και πάλι η διαδρομή ως εκεί ήταν πάρα πολύ όμορφη. Και όταν λέω για τη διαδρομή εννοώ εκείνη που κάναμε με το αυτοκίνητο, όχι με τα πόδια, που ήταν μικρή. Συνέχεια λέγαμε στον Κανάτ να σταματήσει για να τραβήξουμε φωτογραφίες. Από μακριά φαινόταν ένας καταρράκτης ο οποίος ήταν πολύ όμορφος, αλλά αυτός ήταν ουσιαστικά ο μακρινός και για να πας εκεί χρειαζόταν σίγουρα πάνω από μία ώρα περπάτημα. Εμείς λοιπόν πήγαμε σε εκείνον που ήταν πιο κοντά και για να ανέβουμε κάναμε λιγότερο από μισή ώρα. Όμως όπως είπα δεν είχε το μεγάλο ενδιαφέρον που περιμέναμε. Όμως και πάλι τα βουνά μονοπώλησαν τον ενδιαφέρον μας.
Οι αποθέωση των βουνών, σε μία άλλη μορφή όμως, ήταν στην τρίτη στάση της ημέρας που ήταν για να δούμε το φαράγγι Skazka. Εκεί είδαμε υπέροχους σχηματισμούς βράχων, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν κόκκινοι. Όμως υπήρχαν κι όλες οι αποχρώσεις ανάμεσα στο κόκκινο και το κίτρινο σε άλλους βράχους και πετρώματα στην περιοχή. Κάναμε δύο ώρες περίπου βόλτες ανάμεσα σε αυτά τα πετρώματα, που βέβαια δεν μπορείς να τα πεις και φαράγγι, αλλά αυτή την ονομασία έχει. Είχε πολύ κόσμο στην περιοχή που είχαν πάει για να κάνουν τις βόλτες τους σε αυτό το υπέροχο μέρος.
Αφού τελειώσαμε και αυτή την επίσκεψη είπαμε στον οδηγό μας, να πάμε με το αυτοκίνητο χωριό Kaji Say. Ήταν ένα μεγάλο και όμορφο χωριό κάτω από τεράστια βράχια βουνού που υψώνονταν ακριβώς πίσω από τα τελευταία σπίτια. Ενθουσιαστήκαμε πολύ από το θέαμα αλλά δυστυχώς θέλαμε πολλές ώρες να έχουμε στη διάθεσή μας για να κάνουμε βόλτα στο φαράγγι που ήταν πίσω από το χωριό και στα βράχια για να τα δούμε από κοντά. Βέβαια είχαμε δει το καλύτερο που ήταν η προηγούμενη στάση μας. Γενικά η περιοχή έχει κιτρινοκόκκινα βράχια που μάλλον είναι περισσότερο διαβρωμένα βράχια και χώματα, προφανώς ηφαιστειακής φύσης. Η διαμόρφωση αυτή τον λόφων, βράχων και βουνών είναι για πολλά χιλιόμετρα κατά μήκος της λίμνης και σε απόσταση 5-6 χλμ από αυτήν.
Οι επόμενες δυο φωτογραφίες είναι από μια άλλη εποχή:
Αφού κάναμε και αυτή τη στάση που δεν ήταν μεγάλης διάρκειας, έπρεπε να πάμε στον προορισμό μας, που ήταν ο τόπος που θα μέναμε το βράδυ. Κανονικά η διαμονή ήταν στο χωριό Bokonbayevo. Όμως εκεί δεν βρήκα κάποιο καλό κατάλυμα και έτσι έκλεισα, πριν από καιρό βέβαια, κατάλυμα δίπλα στη λίμνη στην περιοχή Tong. Η περιοχή αυτή είναι δίπλα στη λίμνη Ισσύκ-Κουλ και έχει πάρα πολλά καταλύματα, πολλά από τα οποία προσφέρουν για διαμονή γιούρτα ή δωμάτιο. Εγώ ένα τέτοιο είχα επιλέξει για την παρέα μας, ώστε να μείνουμε σε ένα δωμάτιο και όχι σε γιούρτα. Το δωμάτιο βέβαια είναι πολύ φτωχικό αλλά σχετικά καινούργιο. Οι άνθρωποι δεν το έχουν προσέξει και τόσο, ίσως επειδή δεν είναι και τόσο επαγγελματίες. Δηλαδή δεν έχει μία καρέκλα ή ένα τραπέζι ή κάπου να ακουμπήσεις τα πράγματα. Έτσι όλες μας οι βαλίτσες και οι τσάντες ήταν απλωμένες κάτω στο πάτωμα, το οποίο είχε μονάχα ένα μικρό χαλί.
Υπενθυμίζω ότι στα χωριά μάς συστήνουν να βγάζουμε τα παπούτσια μας έξω από το δωμάτιο και μέσα να κυκλοφορούμε ξυπόλητοι ή με κάποιες παντόφλες. Αυτό όμως για μας είναι λίγο δύσκολο γιατί μέσα δεν έχει πάντοτε χαλιά και αν είμαστε ξυπόλητοι τα πόδια μας κρυώνουν. Αυτοί βέβαια το έχουν συνηθίσει και τα παπούτσια τους δεν έχουνε κορδόνια για να χρειάζεται να τα λύνουν συνέχεια, κάτι που εμάς μάς είναι πολύ κουραστικό.
Στο δωμάτιο φτάσαμε περίπου στις 5 και ο οδηγός μας έφυγε για να πάει και εγώ δεν ξέρω που για να κοιμηθεί. Εμείς αφού ξεκουραστήκαμε λίγο με την Ντίνα φύγαμε για να πάμε να δούμε λίγο τις παραλίες που βρίσκονται κοντά στη λίμνη. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε και σε 10 λεπτά να φτάσουμε σε μία παραλία, η οποία όμως ήταν γεμάτη με πέτρες. Το ιδιαίτερο ήταν ότι αυτές οι πέτρες ήταν από γρανίτη και οι περισσότερες από αυτές ήταν λευκές, πιστεύω λόγω των αλάτων της λίμνης, η οποία θεωρείται λίγο αλμυρή. Εγώ που δοκίμασα το νερό, είναι υφάλμυρο και κοιτώντας στο internet είδα ότι η λίμνη έχει έξι γραμμάρια αλατιού στο λίτρο, ενώ ας πούμε η Μεσόγειος έχει πάνω από 30 γραμμάρια σε κάθε λίτρο.
Προχωρήσαμε και σε μία αμμουδιά και έβαλα τα πόδια μου μέσα και διαπίστωσα ότι το νερό ήταν πολύ κρύο. Πιστεύω ότι είναι γύρω στους 16 με 17 βαθμούς. Ήταν ωραία η βόλτα μας και γύρω στις 7:30 επιστρέψαμε στο δωμάτιο για φαγητό. Το βράδυ καθίσαμε λίγο με την παρέα μας και λέγαμε διάφορα. Δίπλα μας ήταν και μία Γαλλίδα, η οποία ταξιδεύει μόνη της σε αυτές τις ερημιές.
Η διαδρομή μας:
Στο ωραίο μικρό ξενοδοχείο του Καρακόλ που μείναμε, είχαμε ένα πολύ πλούσιο πρωινό στην ταράτσα του κτιρίου. Δεν ήταν πολύ ψηλά, αφού ήταν στο δεύτερο όροφο και η θέα δεν ήταν καθόλου ενδιαφέρουσα, αλλά τα εδέσματα ήταν αρκετά και πολύ νόστιμα. Δυστυχώς εγώ δεν μπόρεσα να φάω πολλά γιατί είχα το κακό προηγούμενο από την προηγούμενη μέρα με τη μακαρονάδα και την πίτσα που έφαγα. Δεν θα ήμουν υπερβολικός αν έλεγα ότι έφαγα για τουλάχιστον δύο ημέρες το προηγούμενο βράδυ. Στις 8:30 ήρθε ο επίσημος οδηγός μας, δηλαδή ο Κανάτ. Ήταν ένας νεαρός με ένα αυτοκίνητο Lexus και αυτός, σχεδόν ίδιο με του Άιμπεκ.
Ξεκινήσαμε κάνοντας μία πρώτη στάση στην ρωσική εκκλησία για να την επισκεφθούμε και μέσα, αφού την προηγούμενη μέρα δεν μας είχαν αφήσει να μπούμε καθόλου, ούτε καν στον περίβολο. Στις 9:00 ξεκινούσαμε τον δρομολόγιο της ημέρας. Είχα ακούσει πολύ καλά λόγια για την περιοχή της λίμνης και έτσι περίμενα με πολύ ενδιαφέρον να δω αυτά τα πολύ όμορφα μέρη. Είχα ήδη καταλάβει ότι το ενδιαφέρον δεν είναι ακριβώς στη λίμνη, αλλά στα βουνά γύρω από αυτήν.
Ο πρώτος μας προορισμός ήταν η κοιλάδα Jeti Oguz. Βρίσκεται πολύ κοντά στο Καρακόλ και είναι όντως μία κοιλάδα με υπέροχα χαμηλά και ψηλά βουνά και από τις δύο τις πλευρές. Υπήρχε αρκετός κόσμος που είχε πάει για επίσκεψη. Η περιοχή είναι γεμάτη από γιούρτες που χρησιμοποιούνται ως δωμάτια ξενοδοχείων. Οι εικόνες που είδαμε ήταν πολύ όμορφες και με τις γιούρτες, με τα βουνά, με τα δάση καθώς και με τις βουκολικές σκηνές της υπαίθρου. Το πιο ενδιαφέρον σημείο της βόλτας εκεί ήταν οι βράχοι με την υπέροχη ονομασία Broken Heart, αφού ήταν ένας τεράστιος βράχος ο οποίος είχε κοπεί στα δύο, με την απόσταση μεταξύ των δύο κομματιών να είναι κάποια λίγα μέτρα. Όμως εκτός από τον συγκεκριμένο βράχο κοντά σε αυτόν υπήρχαν και άλλοι πολύ όμορφοι βράχοι.
Για να μην τα πολυλογώ φεύγοντας από εκεί συνεχίσαμε για να πάμε να δούμε τον καταρράκτη Barskoon. Ως καταρράκτης δεν έλεγε και πολλά πράγματα. Όμως και πάλι η διαδρομή ως εκεί ήταν πάρα πολύ όμορφη. Και όταν λέω για τη διαδρομή εννοώ εκείνη που κάναμε με το αυτοκίνητο, όχι με τα πόδια, που ήταν μικρή. Συνέχεια λέγαμε στον Κανάτ να σταματήσει για να τραβήξουμε φωτογραφίες. Από μακριά φαινόταν ένας καταρράκτης ο οποίος ήταν πολύ όμορφος, αλλά αυτός ήταν ουσιαστικά ο μακρινός και για να πας εκεί χρειαζόταν σίγουρα πάνω από μία ώρα περπάτημα. Εμείς λοιπόν πήγαμε σε εκείνον που ήταν πιο κοντά και για να ανέβουμε κάναμε λιγότερο από μισή ώρα. Όμως όπως είπα δεν είχε το μεγάλο ενδιαφέρον που περιμέναμε. Όμως και πάλι τα βουνά μονοπώλησαν τον ενδιαφέρον μας.
Οι αποθέωση των βουνών, σε μία άλλη μορφή όμως, ήταν στην τρίτη στάση της ημέρας που ήταν για να δούμε το φαράγγι Skazka. Εκεί είδαμε υπέροχους σχηματισμούς βράχων, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν κόκκινοι. Όμως υπήρχαν κι όλες οι αποχρώσεις ανάμεσα στο κόκκινο και το κίτρινο σε άλλους βράχους και πετρώματα στην περιοχή. Κάναμε δύο ώρες περίπου βόλτες ανάμεσα σε αυτά τα πετρώματα, που βέβαια δεν μπορείς να τα πεις και φαράγγι, αλλά αυτή την ονομασία έχει. Είχε πολύ κόσμο στην περιοχή που είχαν πάει για να κάνουν τις βόλτες τους σε αυτό το υπέροχο μέρος.
Αφού τελειώσαμε και αυτή την επίσκεψη είπαμε στον οδηγό μας, να πάμε με το αυτοκίνητο χωριό Kaji Say. Ήταν ένα μεγάλο και όμορφο χωριό κάτω από τεράστια βράχια βουνού που υψώνονταν ακριβώς πίσω από τα τελευταία σπίτια. Ενθουσιαστήκαμε πολύ από το θέαμα αλλά δυστυχώς θέλαμε πολλές ώρες να έχουμε στη διάθεσή μας για να κάνουμε βόλτα στο φαράγγι που ήταν πίσω από το χωριό και στα βράχια για να τα δούμε από κοντά. Βέβαια είχαμε δει το καλύτερο που ήταν η προηγούμενη στάση μας. Γενικά η περιοχή έχει κιτρινοκόκκινα βράχια που μάλλον είναι περισσότερο διαβρωμένα βράχια και χώματα, προφανώς ηφαιστειακής φύσης. Η διαμόρφωση αυτή τον λόφων, βράχων και βουνών είναι για πολλά χιλιόμετρα κατά μήκος της λίμνης και σε απόσταση 5-6 χλμ από αυτήν.
Οι επόμενες δυο φωτογραφίες είναι από μια άλλη εποχή:
Αφού κάναμε και αυτή τη στάση που δεν ήταν μεγάλης διάρκειας, έπρεπε να πάμε στον προορισμό μας, που ήταν ο τόπος που θα μέναμε το βράδυ. Κανονικά η διαμονή ήταν στο χωριό Bokonbayevo. Όμως εκεί δεν βρήκα κάποιο καλό κατάλυμα και έτσι έκλεισα, πριν από καιρό βέβαια, κατάλυμα δίπλα στη λίμνη στην περιοχή Tong. Η περιοχή αυτή είναι δίπλα στη λίμνη Ισσύκ-Κουλ και έχει πάρα πολλά καταλύματα, πολλά από τα οποία προσφέρουν για διαμονή γιούρτα ή δωμάτιο. Εγώ ένα τέτοιο είχα επιλέξει για την παρέα μας, ώστε να μείνουμε σε ένα δωμάτιο και όχι σε γιούρτα. Το δωμάτιο βέβαια είναι πολύ φτωχικό αλλά σχετικά καινούργιο. Οι άνθρωποι δεν το έχουν προσέξει και τόσο, ίσως επειδή δεν είναι και τόσο επαγγελματίες. Δηλαδή δεν έχει μία καρέκλα ή ένα τραπέζι ή κάπου να ακουμπήσεις τα πράγματα. Έτσι όλες μας οι βαλίτσες και οι τσάντες ήταν απλωμένες κάτω στο πάτωμα, το οποίο είχε μονάχα ένα μικρό χαλί.
Υπενθυμίζω ότι στα χωριά μάς συστήνουν να βγάζουμε τα παπούτσια μας έξω από το δωμάτιο και μέσα να κυκλοφορούμε ξυπόλητοι ή με κάποιες παντόφλες. Αυτό όμως για μας είναι λίγο δύσκολο γιατί μέσα δεν έχει πάντοτε χαλιά και αν είμαστε ξυπόλητοι τα πόδια μας κρυώνουν. Αυτοί βέβαια το έχουν συνηθίσει και τα παπούτσια τους δεν έχουνε κορδόνια για να χρειάζεται να τα λύνουν συνέχεια, κάτι που εμάς μάς είναι πολύ κουραστικό.
Στο δωμάτιο φτάσαμε περίπου στις 5 και ο οδηγός μας έφυγε για να πάει και εγώ δεν ξέρω που για να κοιμηθεί. Εμείς αφού ξεκουραστήκαμε λίγο με την Ντίνα φύγαμε για να πάμε να δούμε λίγο τις παραλίες που βρίσκονται κοντά στη λίμνη. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε και σε 10 λεπτά να φτάσουμε σε μία παραλία, η οποία όμως ήταν γεμάτη με πέτρες. Το ιδιαίτερο ήταν ότι αυτές οι πέτρες ήταν από γρανίτη και οι περισσότερες από αυτές ήταν λευκές, πιστεύω λόγω των αλάτων της λίμνης, η οποία θεωρείται λίγο αλμυρή. Εγώ που δοκίμασα το νερό, είναι υφάλμυρο και κοιτώντας στο internet είδα ότι η λίμνη έχει έξι γραμμάρια αλατιού στο λίτρο, ενώ ας πούμε η Μεσόγειος έχει πάνω από 30 γραμμάρια σε κάθε λίτρο.
Προχωρήσαμε και σε μία αμμουδιά και έβαλα τα πόδια μου μέσα και διαπίστωσα ότι το νερό ήταν πολύ κρύο. Πιστεύω ότι είναι γύρω στους 16 με 17 βαθμούς. Ήταν ωραία η βόλτα μας και γύρω στις 7:30 επιστρέψαμε στο δωμάτιο για φαγητό. Το βράδυ καθίσαμε λίγο με την παρέα μας και λέγαμε διάφορα. Δίπλα μας ήταν και μία Γαλλίδα, η οποία ταξιδεύει μόνη της σε αυτές τις ερημιές.
Η διαδρομή μας: