travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.518
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Αναχώρηση-Άφιξη στην Αστάνα.
- Δεύτερη μέρα στην Αστάνα και πτήση για Αλμάτι. Πρώτη μέρα στο Αλμάτι.
- Αλμάτι, δεύτερη μέρα.
- Φύγαμε από το Αλμάτι με τις καλύτερες εντυπώσεις, για τα βουνά.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνη Kaindy.
- Δεύτερη μέρα στο Saty, Λίμνες Kolsay.
- Ο δρόμος για το Καρακόλ. Κιργιστάν.
- Στα νότια μέρη της λίμνης Ισσύκ Κουλ, Issyk-Kul, Ζεστό-Νερό.
- Αλλαγή προγράμματος. Πύργος Μπουράνα.
- Στην ύπαιθρο του Κιργιστάν. Κοτσκόρ.
- Tash Rabat και Naryn.
- Από το Naryn στη λίμνη Song Kul
- Από τη Song Kul στο Kazarman.
- Στην Osh.
- Υπέροχη διαδρομή για την περιοχή Sary Chelek.
- Από λίμνες σε ποτάμια και πάλι λίμνες.
- Πάμε Bishkek.
- Βόλτες στο Bishkek.
- Επιστροφή στην Αθήνα.
- Βίντεο Ι
- Βίντεο ΙΙ
Tash Rabat και Naryn.
Μείναμε το βράδυ στο Κοτσκόρ, το οποίο σαν πόλη δεν έλεγε τίποτα, όπως πιστεύω και οι περισσότερες μικρές πόλεις στο Κιργιστάν. Το πρωί ξεκινήσαμε στις 7:30 με προορισμό το Tash Rabat. Βρίσκεται στο κέντρο του Κιργιστάν και αποτελεί ένα παλιό Καραβάν Σαράι στο δρόμο του μεταξιού. Μέχρι να φτάσουμε κάναμε περισσότερες από 5 ώρες, γιατί κάναμε συχνές στάσεις για φωτογραφίες. Αλλά και από μόνος του ο Κανάτ σταματούσε πολύ συχνά για τον ίδιο λόγο. Το Tash Rabat απέχει από το Naryn, που ήταν ο τόπος της αποψινής διαμονής μας, περίπου 2 ώρες.
Όταν φτάσαμε στο Naryn συνεχίσαμε τον δρόμο που πηγαίνει μέχρι την Κίνα και κάπου στρίψαμε αριστερά, και σε 14 χλμ είναι το παλιό Καραβάν Σαράι. Αυτά τα τελευταία χιλιόμετρα είναι χωματόδρομος σε σχετικά καλή κατάσταση, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι όμορφες εικόνες. Παντού βλέπεις γιούρτες, κοπάδια με άλογα, με αγελάδες, με πρόβατα και κατσίκες. Είδαμε και ένα γιακ. Στο ταξίδι αυτό πολλά γιακ δεν είδαμε. Μόνο αυτό και άλλη μια φορά μερικά, κοντά στη λίμνη Σονγκ. Οι περιοχές αυτές είναι σε μεγάλο υψόμετρο, γύρω στα τρία χλμ, και οι κτηνοτρόφοι φέρνουν τα κοπάδια το καλοκαίρι να βοσκήσουν. Το χειμώνα κατεβαίνουν στα πιο πεδινά μέρη. Το καλοκαίρι δεν επιτρέπεται όλα αυτά τα ζώα να είναι μέσα στα χωριά και έχει τόσο πολύ χορτάρι στα βουνά που οι βοσκοί τα πηγαίνουν εκεί για να βοσκήσουν. Το χαρακτηριστικό σε αυτές τις βόλτες που κάναμε είναι ότι πολλοί κτηνοτρόφοι προσφέρουν άλογα για ιππασία και πουλάνε γάλα αλόγων. Κάποια στιγμή ο οδηγός μας σταμάτησε για να αγοράσει ένα μπουκάλι και μας έδωσε να δοκιμάσουμε. Εγώ ήπια μόνο μία γουλιά και δεν μου άρεσε καθόλου γιατί ήταν αρκετά ξινό. Εκείνος όσο οδηγούσε το έπινε και ένιωθε πολύ χαρούμενος και ικανοποιημένος από τη γεύση.
Το Καραβάν Σαράι που πήγαμε ήταν αναπαλαιωμένο και μπαίνοντας μέσα ένιωθες πολύ κρύο. Όταν φτάσαμε δεν υπήρχαν άλλοι επισκέπτες και μια γριούλα (τι γριούλα δηλαδή, που μπορεί να ήταν νεότερη από εμένα) φορώντας ένα σωρό ρούχα μας άνοιξε. Σε λίγη ώρα είχαν καταφτάσει και άλλοι επισκέπτες, κυρίως ντόπιοι. Αν έξω είχε 12 βαθμούς μέσα μπορεί να είχε και 5 βαθμούς λιγότερους. Το κτήριο είχε το ενδιαφέρον του αλλά όχι ότι ήταν και κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Όμως, όπως είπα, εντυπωσιακά ήταν τα τοπία μέχρι να φτάσουμε ως εκεί.
Στο χώρο μείναμε περίπου μία ώρα. Εκεί γύρω είχε πολλές γιούρτες, αν θέλει κάποιος να νοικιάσει για να μείνει. Άλλωστε δυο κοριτσάκια, με ελάχιστα αγγλικά που ήξεραν, μας ανέφεραν τις υπηρεσίες που διέθεταν οι γιούρτες και τα άλογα του μπαμπά τους. Το τοπίο εκεί έχει λίγα δέντρα και είναι καταπράσινο από το χορτάρι. Το ωραίο είναι ότι δεν έχει πολλά βράχια και οι λόφοι με το πράσινο χορτάρι έχουν μία ομαλή καμπυλότητα.
Κάναμε πολλές στάσεις κι όταν πηγαίναμε στο Τας Ραμπάτ, αλλά και στην επιστροφή. Δεν χορταίναμε να τραβάμε φωτογραφίες και ας ξέραμε ότι είναι παρόμοιες ή και τα ίδια σημεία τις πιο πολλές φορές. Στο δρόμο συναντήσαμε ένα νεαρό Τσέχο με το σακίδιο στην πλάτη να κάνει οτοστόπ. Πήγαινε ανατολικά προς την Κίνα. Γενικά στο Κιργιστάν κάνουν πολλοί οτοστόπ, κυρίως ντόπιοι. Ο Κανάτ μας είπε ότι αν σταματήσει κάποιος και τους πάρει στο τέλος πρέπει να του δώσουν κάποια λίγα χρήματα για τη μεταφορά. Μα και οι οδηγοί σε αυτό ελπίζουν.
Επιστρέψαμε στον Naryn, που είναι η μεγαλύτερη πόλη της περιοχής. Έχει πάρει το όνομά της από το ποτάμι που τη διασχίζει, και είναι από τα μεγαλύτερα της χώρας. Φτάσαμε περίπου στις 5:00 το απόγευμα και κλασικά, αφού ξεκουραστήκαμε μέχρι τις 6:30, βγήκαμε για μία βόλτα καθώς και για φαγητό. Τελικά το ξενοδοχείο που μένουμε είναι σχετικά μακριά από το κέντρο της πόλης, η οποία έχει 40.000 κατοίκους. Προσπάθησα να κλείσω όσο πιο κεντρικά μέρη για τη διαμονή μας, αλλά δε μου έβγαιναν πάντα. Αναγκαστήκαμε και πήραμε ένα ταξί και μας πήγε την απόσταση των πέντε χιλιόμετρων μέχρι το κέντρο. Όλη η πόλη είναι χτισμένη πολύ κοντά στον κεντρικό δρόμο που τη διασχίζει. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο μακρόστενη.
Εκεί δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερο να δούμε, σύμφωνα με το Google. Αλλά το ενδιαφέρον ήταν ότι περνώντας έξω από το θέατρο, μία κυρία μας έκανε νόημα να πάμε να δούμε μέσα στο κτίριο. Είδαμε ότι είχε παράσταση εκείνη την ώρα και οι άνθρωποι μας έβαλαν μέσα, χωρίς βέβαια να μας ζητήσουν εισιτήριο για να δούμε την παράσταση. Είχε δημοτικά τραγούδια, από ντόπιους να υποθέσω τραγουδιστές. Οι περισσότεροι ήταν γυναίκες, και μάλιστα μεγάλης ηλικίας, που τραγουδούσαν φορώντας παραδοσιακές στολές. Γι’ αυτό λέω ότι είχε αρκετό ενδιαφέρον και καθίσαμε περισσότερη από μισή ώρα.
Όταν βγήκαμε έξω είχε σχεδόν βραδιάσει και αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό. Βρήκαμε ένα εστιατόριο και φάγαμε την πολύ πρωτότυπη πίτσα. Δεν πήραμε τίποτε άλλο γιατί ούτε διψούσαμε ούτε είχε μπύρα. Δεν πεινούσαμε περισσότερο και με μία μεγάλη πίτσα χορτάσαμε.
Όταν τελειώσαμε το φαγητό βγήκαμε έξω και είχε αρχίσει να βρέχει. Γι’ αυτό πήραμε πάλι ένα ταξί και δίνοντάς του λίγο παραπάνω από ένα ευρώ μας πήγε στο ξενοδοχείο μας.
Τελικά τα ταξί στο Κιργιστάν είναι πολύ φθηνά. Σίγουρα αν σε δουν τουρίστα μπορεί να σου πάρουν κάτι παραπάνω. Γι’ αυτό το να μας πάρει 100 som για να μας μεταφέρει το βράδυ μες στη βροχή για 5 χιλιόμετρα απόσταση, είναι τσάμπα. Άρα ο άλλος που μας πήρε 150 λίγο νωρίτερα για να μας πάει στο κέντρο, μάλλον μας «έκλεψε». Στις κωμοπόλεις υπάρχουν ταξί με ταμπέλα. Έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για την Γιάντεξ. Μόνο στο Μπισκέκ τη χρησιμοποίησα πάλι.
Και το φαγητό φυσικά είναι πολύ φθηνό αφού φάγαμε την πίτσα πληρώνοντας λιγότερο από 7€. Μάλιστα εκεί που τρώγαμε την πίτσα έβλεπα στα άλλα τραπέζια να τρώνε κάτι λιχουδιές, που αν δεν φοβόμουν να μην την πατήσω σίγουρα θα δοκίμαζα από αυτά. Και όχι να φάω τρία κομμάτια πίτσα, 100% για λόγους ασφαλείας. Πάντως υπάρχουν διαφορές από μαγαζί σε μαγαζί. Για παράδειγμα έχουμε δει το ίδιο σουβλάκι σε μαγαζί με 150 som και σε άλλο μαγαζί με 250. Και η ποιότητα των μαγαζιών δεν είχε μεγάλες διαφορές. Σε πολλά εστιατόρια βρίσκεις να πιείς μπύρα αλλά σε άλλα δεν σου προσφέρουν. Εκεί που φάγαμε την πίτσα είχε ταμπελίτσα που έλεγε ότι απαγορεύεται το αλκοόλ.
Να κάνω τώρα μία μικρή σύγκριση ανάμεσα στο Κιργιστάν και στο Τατζικιστάν, που είχαμε πάει πέρυσι. Το Τατζικιστάν είχε μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά αυτό κυρίως για τα βουνά του. Τα βουνά ήταν εντυπωσιακά και πιο πολύ πετρώδη με σχετικά λίγη βλάστηση και λιγότερο χορτάρι. Στο Κιργιστάν υπάρχουν βέβαια και βουνά πολύ ψηλά που βλέπεις τις κορυφές τους γεμάτες χιόνια, αλλά μέχρι τα 3 ή ίσως και παραπάνω χιλιόμετρα υπάρχουν βουνά τα οποία μοιάζουν με λόφους με πολύ απαλό ανάγλυφο, γι’ αυτό και τα ζώα ανεβοκατεβαίνουν τρώγοντας χορτάρι. Σε κάποια σημεία το Κιργιστάν μου θυμίζει την Μογγολία. Μιλώντας για βουνά λοιπόν το Τατζικιστάν μας είχε εντυπωσιάσει περισσότερο, αν και οι εικόνες του ήταν λίγο μονότονες. Εκείνη την ώρα όμως δεν το καταλάβαινες αυτό. Το Κιργιστάν έχει μεγαλύτερη ποικιλία. Αυτή η εναλλαγή του τοπίου είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Συνολικά λοιπόν θα έλεγα ότι το Κιργιστάν έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Πέρυσι δεν κάναμε πολύ περπάτημα, αφού μας πήγαινε το αυτοκίνητο εκεί που θέλαμε να δούμε κάτι και δεν χρειαζόταν να περπατήσουμε πάρα πολύ. Μάλλον έφταιγε και ο οδηγός μας ο οποίος ήταν καλός αλλά τεμπέλης. Στο Κιργιστάν όμως περπατάμε συνέχεια γιατί έχει φαράγγια τα οποία θέλουμε να δούμε από κοντά και κάποια άλλα μέρη με φυσική ομορφιά. Και ο Κανάτ είναι πολύ πρόθυμος, όπως έχω ήδη αναφέρει.
Να και η σημερινή μας διαδρομή, από το Κοτσκόρ στο Τας Ραμπάτ και μετά στο Ναρύν:
Μείναμε το βράδυ στο Κοτσκόρ, το οποίο σαν πόλη δεν έλεγε τίποτα, όπως πιστεύω και οι περισσότερες μικρές πόλεις στο Κιργιστάν. Το πρωί ξεκινήσαμε στις 7:30 με προορισμό το Tash Rabat. Βρίσκεται στο κέντρο του Κιργιστάν και αποτελεί ένα παλιό Καραβάν Σαράι στο δρόμο του μεταξιού. Μέχρι να φτάσουμε κάναμε περισσότερες από 5 ώρες, γιατί κάναμε συχνές στάσεις για φωτογραφίες. Αλλά και από μόνος του ο Κανάτ σταματούσε πολύ συχνά για τον ίδιο λόγο. Το Tash Rabat απέχει από το Naryn, που ήταν ο τόπος της αποψινής διαμονής μας, περίπου 2 ώρες.
Όταν φτάσαμε στο Naryn συνεχίσαμε τον δρόμο που πηγαίνει μέχρι την Κίνα και κάπου στρίψαμε αριστερά, και σε 14 χλμ είναι το παλιό Καραβάν Σαράι. Αυτά τα τελευταία χιλιόμετρα είναι χωματόδρομος σε σχετικά καλή κατάσταση, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει είναι οι όμορφες εικόνες. Παντού βλέπεις γιούρτες, κοπάδια με άλογα, με αγελάδες, με πρόβατα και κατσίκες. Είδαμε και ένα γιακ. Στο ταξίδι αυτό πολλά γιακ δεν είδαμε. Μόνο αυτό και άλλη μια φορά μερικά, κοντά στη λίμνη Σονγκ. Οι περιοχές αυτές είναι σε μεγάλο υψόμετρο, γύρω στα τρία χλμ, και οι κτηνοτρόφοι φέρνουν τα κοπάδια το καλοκαίρι να βοσκήσουν. Το χειμώνα κατεβαίνουν στα πιο πεδινά μέρη. Το καλοκαίρι δεν επιτρέπεται όλα αυτά τα ζώα να είναι μέσα στα χωριά και έχει τόσο πολύ χορτάρι στα βουνά που οι βοσκοί τα πηγαίνουν εκεί για να βοσκήσουν. Το χαρακτηριστικό σε αυτές τις βόλτες που κάναμε είναι ότι πολλοί κτηνοτρόφοι προσφέρουν άλογα για ιππασία και πουλάνε γάλα αλόγων. Κάποια στιγμή ο οδηγός μας σταμάτησε για να αγοράσει ένα μπουκάλι και μας έδωσε να δοκιμάσουμε. Εγώ ήπια μόνο μία γουλιά και δεν μου άρεσε καθόλου γιατί ήταν αρκετά ξινό. Εκείνος όσο οδηγούσε το έπινε και ένιωθε πολύ χαρούμενος και ικανοποιημένος από τη γεύση.
Το Καραβάν Σαράι που πήγαμε ήταν αναπαλαιωμένο και μπαίνοντας μέσα ένιωθες πολύ κρύο. Όταν φτάσαμε δεν υπήρχαν άλλοι επισκέπτες και μια γριούλα (τι γριούλα δηλαδή, που μπορεί να ήταν νεότερη από εμένα) φορώντας ένα σωρό ρούχα μας άνοιξε. Σε λίγη ώρα είχαν καταφτάσει και άλλοι επισκέπτες, κυρίως ντόπιοι. Αν έξω είχε 12 βαθμούς μέσα μπορεί να είχε και 5 βαθμούς λιγότερους. Το κτήριο είχε το ενδιαφέρον του αλλά όχι ότι ήταν και κάτι ιδιαίτερα εντυπωσιακό. Όμως, όπως είπα, εντυπωσιακά ήταν τα τοπία μέχρι να φτάσουμε ως εκεί.
Στο χώρο μείναμε περίπου μία ώρα. Εκεί γύρω είχε πολλές γιούρτες, αν θέλει κάποιος να νοικιάσει για να μείνει. Άλλωστε δυο κοριτσάκια, με ελάχιστα αγγλικά που ήξεραν, μας ανέφεραν τις υπηρεσίες που διέθεταν οι γιούρτες και τα άλογα του μπαμπά τους. Το τοπίο εκεί έχει λίγα δέντρα και είναι καταπράσινο από το χορτάρι. Το ωραίο είναι ότι δεν έχει πολλά βράχια και οι λόφοι με το πράσινο χορτάρι έχουν μία ομαλή καμπυλότητα.
Κάναμε πολλές στάσεις κι όταν πηγαίναμε στο Τας Ραμπάτ, αλλά και στην επιστροφή. Δεν χορταίναμε να τραβάμε φωτογραφίες και ας ξέραμε ότι είναι παρόμοιες ή και τα ίδια σημεία τις πιο πολλές φορές. Στο δρόμο συναντήσαμε ένα νεαρό Τσέχο με το σακίδιο στην πλάτη να κάνει οτοστόπ. Πήγαινε ανατολικά προς την Κίνα. Γενικά στο Κιργιστάν κάνουν πολλοί οτοστόπ, κυρίως ντόπιοι. Ο Κανάτ μας είπε ότι αν σταματήσει κάποιος και τους πάρει στο τέλος πρέπει να του δώσουν κάποια λίγα χρήματα για τη μεταφορά. Μα και οι οδηγοί σε αυτό ελπίζουν.
Επιστρέψαμε στον Naryn, που είναι η μεγαλύτερη πόλη της περιοχής. Έχει πάρει το όνομά της από το ποτάμι που τη διασχίζει, και είναι από τα μεγαλύτερα της χώρας. Φτάσαμε περίπου στις 5:00 το απόγευμα και κλασικά, αφού ξεκουραστήκαμε μέχρι τις 6:30, βγήκαμε για μία βόλτα καθώς και για φαγητό. Τελικά το ξενοδοχείο που μένουμε είναι σχετικά μακριά από το κέντρο της πόλης, η οποία έχει 40.000 κατοίκους. Προσπάθησα να κλείσω όσο πιο κεντρικά μέρη για τη διαμονή μας, αλλά δε μου έβγαιναν πάντα. Αναγκαστήκαμε και πήραμε ένα ταξί και μας πήγε την απόσταση των πέντε χιλιόμετρων μέχρι το κέντρο. Όλη η πόλη είναι χτισμένη πολύ κοντά στον κεντρικό δρόμο που τη διασχίζει. Αυτός είναι και ο λόγος που είναι τόσο μακρόστενη.
Εκεί δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερο να δούμε, σύμφωνα με το Google. Αλλά το ενδιαφέρον ήταν ότι περνώντας έξω από το θέατρο, μία κυρία μας έκανε νόημα να πάμε να δούμε μέσα στο κτίριο. Είδαμε ότι είχε παράσταση εκείνη την ώρα και οι άνθρωποι μας έβαλαν μέσα, χωρίς βέβαια να μας ζητήσουν εισιτήριο για να δούμε την παράσταση. Είχε δημοτικά τραγούδια, από ντόπιους να υποθέσω τραγουδιστές. Οι περισσότεροι ήταν γυναίκες, και μάλιστα μεγάλης ηλικίας, που τραγουδούσαν φορώντας παραδοσιακές στολές. Γι’ αυτό λέω ότι είχε αρκετό ενδιαφέρον και καθίσαμε περισσότερη από μισή ώρα.
Όταν βγήκαμε έξω είχε σχεδόν βραδιάσει και αποφασίσαμε να πάμε για φαγητό. Βρήκαμε ένα εστιατόριο και φάγαμε την πολύ πρωτότυπη πίτσα. Δεν πήραμε τίποτε άλλο γιατί ούτε διψούσαμε ούτε είχε μπύρα. Δεν πεινούσαμε περισσότερο και με μία μεγάλη πίτσα χορτάσαμε.
Όταν τελειώσαμε το φαγητό βγήκαμε έξω και είχε αρχίσει να βρέχει. Γι’ αυτό πήραμε πάλι ένα ταξί και δίνοντάς του λίγο παραπάνω από ένα ευρώ μας πήγε στο ξενοδοχείο μας.
Τελικά τα ταξί στο Κιργιστάν είναι πολύ φθηνά. Σίγουρα αν σε δουν τουρίστα μπορεί να σου πάρουν κάτι παραπάνω. Γι’ αυτό το να μας πάρει 100 som για να μας μεταφέρει το βράδυ μες στη βροχή για 5 χιλιόμετρα απόσταση, είναι τσάμπα. Άρα ο άλλος που μας πήρε 150 λίγο νωρίτερα για να μας πάει στο κέντρο, μάλλον μας «έκλεψε». Στις κωμοπόλεις υπάρχουν ταξί με ταμπέλα. Έτσι δεν υπάρχει ανάγκη για την Γιάντεξ. Μόνο στο Μπισκέκ τη χρησιμοποίησα πάλι.
Και το φαγητό φυσικά είναι πολύ φθηνό αφού φάγαμε την πίτσα πληρώνοντας λιγότερο από 7€. Μάλιστα εκεί που τρώγαμε την πίτσα έβλεπα στα άλλα τραπέζια να τρώνε κάτι λιχουδιές, που αν δεν φοβόμουν να μην την πατήσω σίγουρα θα δοκίμαζα από αυτά. Και όχι να φάω τρία κομμάτια πίτσα, 100% για λόγους ασφαλείας. Πάντως υπάρχουν διαφορές από μαγαζί σε μαγαζί. Για παράδειγμα έχουμε δει το ίδιο σουβλάκι σε μαγαζί με 150 som και σε άλλο μαγαζί με 250. Και η ποιότητα των μαγαζιών δεν είχε μεγάλες διαφορές. Σε πολλά εστιατόρια βρίσκεις να πιείς μπύρα αλλά σε άλλα δεν σου προσφέρουν. Εκεί που φάγαμε την πίτσα είχε ταμπελίτσα που έλεγε ότι απαγορεύεται το αλκοόλ.
Να κάνω τώρα μία μικρή σύγκριση ανάμεσα στο Κιργιστάν και στο Τατζικιστάν, που είχαμε πάει πέρυσι. Το Τατζικιστάν είχε μεγάλο ενδιαφέρον, αλλά αυτό κυρίως για τα βουνά του. Τα βουνά ήταν εντυπωσιακά και πιο πολύ πετρώδη με σχετικά λίγη βλάστηση και λιγότερο χορτάρι. Στο Κιργιστάν υπάρχουν βέβαια και βουνά πολύ ψηλά που βλέπεις τις κορυφές τους γεμάτες χιόνια, αλλά μέχρι τα 3 ή ίσως και παραπάνω χιλιόμετρα υπάρχουν βουνά τα οποία μοιάζουν με λόφους με πολύ απαλό ανάγλυφο, γι’ αυτό και τα ζώα ανεβοκατεβαίνουν τρώγοντας χορτάρι. Σε κάποια σημεία το Κιργιστάν μου θυμίζει την Μογγολία. Μιλώντας για βουνά λοιπόν το Τατζικιστάν μας είχε εντυπωσιάσει περισσότερο, αν και οι εικόνες του ήταν λίγο μονότονες. Εκείνη την ώρα όμως δεν το καταλάβαινες αυτό. Το Κιργιστάν έχει μεγαλύτερη ποικιλία. Αυτή η εναλλαγή του τοπίου είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Συνολικά λοιπόν θα έλεγα ότι το Κιργιστάν έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Πέρυσι δεν κάναμε πολύ περπάτημα, αφού μας πήγαινε το αυτοκίνητο εκεί που θέλαμε να δούμε κάτι και δεν χρειαζόταν να περπατήσουμε πάρα πολύ. Μάλλον έφταιγε και ο οδηγός μας ο οποίος ήταν καλός αλλά τεμπέλης. Στο Κιργιστάν όμως περπατάμε συνέχεια γιατί έχει φαράγγια τα οποία θέλουμε να δούμε από κοντά και κάποια άλλα μέρη με φυσική ομορφιά. Και ο Κανάτ είναι πολύ πρόθυμος, όπως έχω ήδη αναφέρει.
Να και η σημερινή μας διαδρομή, από το Κοτσκόρ στο Τας Ραμπάτ και μετά στο Ναρύν: