micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
8/8/2010
Φτάσαμε στο Ναϊρόμπι μια ώρα βάρβαρη: 3:15 το πρωΐ. Άϋπνοι και ταλαιπωρημένοι μετά από 13ώρες στα αεροπλάνα και στο αεροδρόμιο του Καΐρου. Μετά τις απαραίτητες διατυπώσεις για τη βίζα (που τελικά δεν καταφέραμε να καταλάβουμε αν είναι multientryή όχι) ψάξαμε και βρήκαμε το κτίριο απ’όπου θα αναχωρούσε η επόμενη πτήση μας, για Ρουάντα. Κάποιοι υπάλληλοι του αεροδρομίου δε μπορώ να πω ότι μας φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμοι και καλοδιάθετοι, αλλά μάλλον έφταιγε το δύσκολο της ώρας. Π.χ. Στον έλεγχο αποσκευών, αυτός που κοιτούσε το μόνιτορ είχε φορέσει κάτι μεγάλα μαύρα γυαλιά και ψιλοκοιμόταν. Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να δουλεύεις μέσα στην άγρια νύχτα.
Κατά τις 4:30-5:00 βρεθήκαμε να χαζεύουμε τα (ως επί το πλείστον κλειστά) μαγαζάκια του Unit2 του αεροδρομίου JomoKenyatta και να πίνουμε καφέδες περιμένοντας να πάει 6για να ανοίξει το περίπτερο της Safaricomόπου θα βλέπαμε αν θα μπορούσαμε να έχουμε ίντερνετ αυτές τις μέρες. Οι πληροφορίες που είχα πάρει μέσω emailαπό τη safaricomαποδείχτηκαν πιο ακριβείς από αυτά που μας έλεγαν διάφοροι υπάλληλοι του αεροδρομίου σχετικά με το πότε θα ανοίξει η safaricom, και τελικά στις 6ακριβώς η μία και μοναδική υπάλληλος ήταν εκεί. Αν και το περίπτερο είχε πάρα πολλή δουλειά, μέχρι τις 7 καταφέραμε τελικά να τα ρυθμίσουμε όλα και τελικά ναι, θα έχω και ίντερνετ σε όλες τις χώρες. Σε κάποια στιγμή αντάλλαξα και μερικά ευρώ για KenyanShillings. Τα KenyanShillings είναι πολύ πρωτότυπα χαρτονομίσματα: Εκείνο των 1000Ksh απεικονίζει τον JomoKenyatta, ενώ αυτό των 500Ksh έχει πάνω τον JomoKenyatta. Σε αντίθεση με τα παραπάνω, τα 200Ksh δείχνουν τον JomoKenyatta, ενώ, για αλλαγή, τα 100Ksh έχουν τον JomoKenyatta. Τεράστια ποικιλία σε μορφές. Φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν εκείνοι που θα διαμαρτύρονται επειδή το δεύτερο αεροδρόμιο του Ναϊρόμπι ονομάζεται Wilson, ενώ προφανώς θα έπρεπε να λέγεται JomoKenyattaNo.2.
Μετά λοιπόν από παραμονή μερικών ωρών στο αεροδρόμιο, βρεθήκαμε να πετάμε με KenyanAirways για την πρωτεύουσα της Ρουάντα, το Kigali. Η KenyanAirways ομολογουμένως μας έκανε άριστη εντύπωση. Φτάνουμε λοιπόν στο Κιγκάλι όπου θα μας περίμενε ο οδηγός μας για τις επόμενες 5μέρες. Όντως, ο Gastonείναι εκεί με μια ταμπέλα που γράφει «MicMic», μας οδηγεί στο Landcruiser, και ξεκινάμε κατευθείαν για το χωριό Butare. Περνώντας μέσα από Kigali, οι εικόνες μας θυμίζουν πολύ τη Νότια Αφρική: Τα κτίρια είναι παρόμοια με αυτά των Νοτιοαφρικάνικων χωριών, το αγαπημένο μεταφορικό μέσο των ντόπιων είναι τα πόδια τους και παντού υπάρχει κόσμος που περπατάει, ακόμα και όταν νομίζεις ότι είσαι στη μέση του πουθενά.
Βγαίνοντας από το Kigali, αρχίζουμε να βλέπουμε την πραγματική εικόνα της Ρουάντα, η οποία είναι καταπράσινη. Πράσινο, πράσινο και πάλι πράσινο. Πολύ πράσινο. Δάση, καλλιέργειες και δάση. Οι περισσότεροι ντόπιοι είναι αγρότες και τους βλέπουμε είτε στα χωράφια είτε να περπατάνε στο δρόμο. Ο δρόμος είναι με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση αλλά πολύ καλός και η άσφαλτος άψογη. Η κίνηση των οχημάτων είναι ελάχιστη και ο οδηγός μας πολύ γκαζιάρης.
Αύριο είναι μέρα εθνικών εκλογών στη Ρουάντα, και παντού στήνονται κάποιες ξύλινες πύλες διακοσμημένες με πολύχρωμα υφάσματα, σημάδια των εκλογικών κέντρων. Μαθαίνουμε ότι ο τωρινός πρόεδρος, που στις προηγούμενες εκλογές πήρε 95%, είναι και τώρα το ακλόνητο φαβορί. Τέτοια αγάπη του έχουν οι Ρουαντιανοί, που σκέφτονται όταν τελειώσει και η επόμενη επταετής θητεία του να ζητήσουν τροποποίηση του Συντάγματος που δεν επιτρέπει πάνω από δύο θητείες, έτσι ώστε να μπορούν να τον ξαναβγάλουν. Είναι δηλαδή μια περίπτωση JomoKenyatta της Ρουάντα, ή αλλιώς Καραμανλή-Παπανδρέου στο πιο μαύρο.
Μετά από 3-4 καταπράσινες ώρες, φτάνουμε στο Butareκαι κατευθυνόμαστε στο λαογραφικό μουσείο του. Εκεί εντυπωσιαζόμαστε πραγματικά από την τέχνη και την εφευρετικότητα των ντόπιων στις αρχές του αιώνα αλλά και παλιότερα. Τα καλάθια, οι παγίδες, τα σκεύη, οι καλύβες που βλέπουμε δεν είναι καθόλου πρωτόγονα αλλά απαιτούν ΠΟΛΛΗ δουλειά και τέχνη. Αμφιβάλλω αν οι Έλληνες την ίδια εποχή έφτιαχναν τόσο περίτεχνα πράγματα - εγώ τουλάχιστον δεν έχω δει τέτοια λεπτομέρεια σε Ελληνικά λαογραφικά μουσεία (εξαιρουμένων των ενδυμάτων). Στο μουσείο μαθαίνουμε και ότι από όλο αυτό το πράσινο που βλέπουμε, μόνο το 15% έχει μείνει αναλλοίωτο τα τελευταία 2000χρόνια. Σήμερα το περισσότερο πράσινο είναι αποτέλεσμα καλλιεργειών, αναδασώσεων κτλ. Το τί σημαίνει πραγματικό τροπικό δάσος θα το μάθουμε αργότερα.
Μετά από ένα σύντομο γεύμα στο Butare, αναχωρούμε με προορισμό το τροπικό δάσος του Nyungwe. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τροπικό δάσος της Αφρικής. Με το που μπαίνουμε στο εθνικό πάρκο, βλέπω το μέχρι στιγμής πιο εντυπωσιακό θέαμα: Το δάσος είναι απίστευτο. Άλλο το «πράσινο» και άλλο το ΠΡΑΣΙΝΟ. Απίστευτη βλάστηση, οργιώδης, αδιαπέραστη. Ο δρόμος που κόβει το δάσος συνεχίζει να είναι καλός σε γενικές γραμμές, αλλά πλέον έχει συχνά νεροφαγώματα. Αλλά το δάσος είναι απίστευτο. Θέλω να κατέβω και να περπατήσω, να ακούσω τους ήχους του και να μυρίσω τις ευωδιές του. Να περπατήσω στο δρόμο βέβαια, επειδή το να μπεις μέσα στο δάσος είναι εξαιρετικά δύσκολο: Είναι τόσο πυκνή η βλάστηση και τόσο απότομες οι κλίσεις που δεν φτάνεις μακριά. Αλλά βιαζόμαστε για να προλάβουμε το ColobusMonkeytrekking, το οποίο προφανώς πρέπει να γίνει όσο υπάρχει ακόμα φως.
Κατά τις 4το απόγευμα φτάνουμε στο GisakuraGuestHouse το οποίο δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας ή εξυπηρέτησης αλλά βρίσκεται μέσα σε ένα φανταστικό περιβάλλον, πηγμένο στο πράσινο. Λίγο μετά ξεκινάμε και για το monkeytrekking, το οποίο δεν είναι ακριβώς trekkingμια που απλώς περνάμε μέσα από κάποιες φυτείες τσαγιού και σε 10λεπτά βρισκόμαστε με μια ομάδα πιθήκων. Είμαστε μόνο οι δυό μας μαζί με τον οδηγό και τον tracker. Τα πιθηκάκια αυτά είναι πολύ ήσυχα και καταφέρνω να βγάλω μερικές καλές φωτογραφίες. Δεν πρόκειται και για το πιο εντυπωσιακό activity, αλλά είμαι σε μια φάση που μου αρέσουν όλα.
Ακολουθεί δείπνο. Πρωϊνό, μεσημεριανό και δείπνο είναι όλα προπληρωμένα, οπότε κι εμείς τα τρώμε. Προβλέπω αύξηση βάρους… υπό κανονικές συνθήκες τρώμε βασικά το βράδυ, αλλά τώρα…
Κατά τις 9ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πέφτουμε για ύπνο. Είμαστε κομμάτια, το προηγούμενο βράδυ δεν έχουμε κοιμηθεί σχεδόν καθόλου με τις διαδοχικές πτήσεις. Και την επόμενη μέρα έχουμε πρωϊνό ξύπνημα για το trekkingτων χιμπατχζήδων… ΠΟΛΥ πρωϊνό ξύπνημα… δηλαδή στις 4.
Φτάσαμε στο Ναϊρόμπι μια ώρα βάρβαρη: 3:15 το πρωΐ. Άϋπνοι και ταλαιπωρημένοι μετά από 13ώρες στα αεροπλάνα και στο αεροδρόμιο του Καΐρου. Μετά τις απαραίτητες διατυπώσεις για τη βίζα (που τελικά δεν καταφέραμε να καταλάβουμε αν είναι multientryή όχι) ψάξαμε και βρήκαμε το κτίριο απ’όπου θα αναχωρούσε η επόμενη πτήση μας, για Ρουάντα. Κάποιοι υπάλληλοι του αεροδρομίου δε μπορώ να πω ότι μας φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμοι και καλοδιάθετοι, αλλά μάλλον έφταιγε το δύσκολο της ώρας. Π.χ. Στον έλεγχο αποσκευών, αυτός που κοιτούσε το μόνιτορ είχε φορέσει κάτι μεγάλα μαύρα γυαλιά και ψιλοκοιμόταν. Δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα να δουλεύεις μέσα στην άγρια νύχτα.
Κατά τις 4:30-5:00 βρεθήκαμε να χαζεύουμε τα (ως επί το πλείστον κλειστά) μαγαζάκια του Unit2 του αεροδρομίου JomoKenyatta και να πίνουμε καφέδες περιμένοντας να πάει 6για να ανοίξει το περίπτερο της Safaricomόπου θα βλέπαμε αν θα μπορούσαμε να έχουμε ίντερνετ αυτές τις μέρες. Οι πληροφορίες που είχα πάρει μέσω emailαπό τη safaricomαποδείχτηκαν πιο ακριβείς από αυτά που μας έλεγαν διάφοροι υπάλληλοι του αεροδρομίου σχετικά με το πότε θα ανοίξει η safaricom, και τελικά στις 6ακριβώς η μία και μοναδική υπάλληλος ήταν εκεί. Αν και το περίπτερο είχε πάρα πολλή δουλειά, μέχρι τις 7 καταφέραμε τελικά να τα ρυθμίσουμε όλα και τελικά ναι, θα έχω και ίντερνετ σε όλες τις χώρες. Σε κάποια στιγμή αντάλλαξα και μερικά ευρώ για KenyanShillings. Τα KenyanShillings είναι πολύ πρωτότυπα χαρτονομίσματα: Εκείνο των 1000Ksh απεικονίζει τον JomoKenyatta, ενώ αυτό των 500Ksh έχει πάνω τον JomoKenyatta. Σε αντίθεση με τα παραπάνω, τα 200Ksh δείχνουν τον JomoKenyatta, ενώ, για αλλαγή, τα 100Ksh έχουν τον JomoKenyatta. Τεράστια ποικιλία σε μορφές. Φαντάζομαι ότι θα υπάρχουν εκείνοι που θα διαμαρτύρονται επειδή το δεύτερο αεροδρόμιο του Ναϊρόμπι ονομάζεται Wilson, ενώ προφανώς θα έπρεπε να λέγεται JomoKenyattaNo.2.
Μετά λοιπόν από παραμονή μερικών ωρών στο αεροδρόμιο, βρεθήκαμε να πετάμε με KenyanAirways για την πρωτεύουσα της Ρουάντα, το Kigali. Η KenyanAirways ομολογουμένως μας έκανε άριστη εντύπωση. Φτάνουμε λοιπόν στο Κιγκάλι όπου θα μας περίμενε ο οδηγός μας για τις επόμενες 5μέρες. Όντως, ο Gastonείναι εκεί με μια ταμπέλα που γράφει «MicMic», μας οδηγεί στο Landcruiser, και ξεκινάμε κατευθείαν για το χωριό Butare. Περνώντας μέσα από Kigali, οι εικόνες μας θυμίζουν πολύ τη Νότια Αφρική: Τα κτίρια είναι παρόμοια με αυτά των Νοτιοαφρικάνικων χωριών, το αγαπημένο μεταφορικό μέσο των ντόπιων είναι τα πόδια τους και παντού υπάρχει κόσμος που περπατάει, ακόμα και όταν νομίζεις ότι είσαι στη μέση του πουθενά.
Βγαίνοντας από το Kigali, αρχίζουμε να βλέπουμε την πραγματική εικόνα της Ρουάντα, η οποία είναι καταπράσινη. Πράσινο, πράσινο και πάλι πράσινο. Πολύ πράσινο. Δάση, καλλιέργειες και δάση. Οι περισσότεροι ντόπιοι είναι αγρότες και τους βλέπουμε είτε στα χωράφια είτε να περπατάνε στο δρόμο. Ο δρόμος είναι με μια λωρίδα ανά κατεύθυνση αλλά πολύ καλός και η άσφαλτος άψογη. Η κίνηση των οχημάτων είναι ελάχιστη και ο οδηγός μας πολύ γκαζιάρης.
Αύριο είναι μέρα εθνικών εκλογών στη Ρουάντα, και παντού στήνονται κάποιες ξύλινες πύλες διακοσμημένες με πολύχρωμα υφάσματα, σημάδια των εκλογικών κέντρων. Μαθαίνουμε ότι ο τωρινός πρόεδρος, που στις προηγούμενες εκλογές πήρε 95%, είναι και τώρα το ακλόνητο φαβορί. Τέτοια αγάπη του έχουν οι Ρουαντιανοί, που σκέφτονται όταν τελειώσει και η επόμενη επταετής θητεία του να ζητήσουν τροποποίηση του Συντάγματος που δεν επιτρέπει πάνω από δύο θητείες, έτσι ώστε να μπορούν να τον ξαναβγάλουν. Είναι δηλαδή μια περίπτωση JomoKenyatta της Ρουάντα, ή αλλιώς Καραμανλή-Παπανδρέου στο πιο μαύρο.
Μετά από 3-4 καταπράσινες ώρες, φτάνουμε στο Butareκαι κατευθυνόμαστε στο λαογραφικό μουσείο του. Εκεί εντυπωσιαζόμαστε πραγματικά από την τέχνη και την εφευρετικότητα των ντόπιων στις αρχές του αιώνα αλλά και παλιότερα. Τα καλάθια, οι παγίδες, τα σκεύη, οι καλύβες που βλέπουμε δεν είναι καθόλου πρωτόγονα αλλά απαιτούν ΠΟΛΛΗ δουλειά και τέχνη. Αμφιβάλλω αν οι Έλληνες την ίδια εποχή έφτιαχναν τόσο περίτεχνα πράγματα - εγώ τουλάχιστον δεν έχω δει τέτοια λεπτομέρεια σε Ελληνικά λαογραφικά μουσεία (εξαιρουμένων των ενδυμάτων). Στο μουσείο μαθαίνουμε και ότι από όλο αυτό το πράσινο που βλέπουμε, μόνο το 15% έχει μείνει αναλλοίωτο τα τελευταία 2000χρόνια. Σήμερα το περισσότερο πράσινο είναι αποτέλεσμα καλλιεργειών, αναδασώσεων κτλ. Το τί σημαίνει πραγματικό τροπικό δάσος θα το μάθουμε αργότερα.
Μετά από ένα σύντομο γεύμα στο Butare, αναχωρούμε με προορισμό το τροπικό δάσος του Nyungwe. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τροπικό δάσος της Αφρικής. Με το που μπαίνουμε στο εθνικό πάρκο, βλέπω το μέχρι στιγμής πιο εντυπωσιακό θέαμα: Το δάσος είναι απίστευτο. Άλλο το «πράσινο» και άλλο το ΠΡΑΣΙΝΟ. Απίστευτη βλάστηση, οργιώδης, αδιαπέραστη. Ο δρόμος που κόβει το δάσος συνεχίζει να είναι καλός σε γενικές γραμμές, αλλά πλέον έχει συχνά νεροφαγώματα. Αλλά το δάσος είναι απίστευτο. Θέλω να κατέβω και να περπατήσω, να ακούσω τους ήχους του και να μυρίσω τις ευωδιές του. Να περπατήσω στο δρόμο βέβαια, επειδή το να μπεις μέσα στο δάσος είναι εξαιρετικά δύσκολο: Είναι τόσο πυκνή η βλάστηση και τόσο απότομες οι κλίσεις που δεν φτάνεις μακριά. Αλλά βιαζόμαστε για να προλάβουμε το ColobusMonkeytrekking, το οποίο προφανώς πρέπει να γίνει όσο υπάρχει ακόμα φως.
Κατά τις 4το απόγευμα φτάνουμε στο GisakuraGuestHouse το οποίο δεν διεκδικεί δάφνες ποιότητας ή εξυπηρέτησης αλλά βρίσκεται μέσα σε ένα φανταστικό περιβάλλον, πηγμένο στο πράσινο. Λίγο μετά ξεκινάμε και για το monkeytrekking, το οποίο δεν είναι ακριβώς trekkingμια που απλώς περνάμε μέσα από κάποιες φυτείες τσαγιού και σε 10λεπτά βρισκόμαστε με μια ομάδα πιθήκων. Είμαστε μόνο οι δυό μας μαζί με τον οδηγό και τον tracker. Τα πιθηκάκια αυτά είναι πολύ ήσυχα και καταφέρνω να βγάλω μερικές καλές φωτογραφίες. Δεν πρόκειται και για το πιο εντυπωσιακό activity, αλλά είμαι σε μια φάση που μου αρέσουν όλα.
Ακολουθεί δείπνο. Πρωϊνό, μεσημεριανό και δείπνο είναι όλα προπληρωμένα, οπότε κι εμείς τα τρώμε. Προβλέπω αύξηση βάρους… υπό κανονικές συνθήκες τρώμε βασικά το βράδυ, αλλά τώρα…
Κατά τις 9ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ πέφτουμε για ύπνο. Είμαστε κομμάτια, το προηγούμενο βράδυ δεν έχουμε κοιμηθεί σχεδόν καθόλου με τις διαδοχικές πτήσεις. Και την επόμενη μέρα έχουμε πρωϊνό ξύπνημα για το trekkingτων χιμπατχζήδων… ΠΟΛΥ πρωϊνό ξύπνημα… δηλαδή στις 4.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185