Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Takayama & Shirakawa-gō
Το μία μέρα - μία πόλη πιο σωστά ήταν μία μέρα - μία πόλη και κάτι παραπάνω. Προφανώς ξύπνησα υπερβολικά πρωί γιατί η μέρα θα ήταν μεγάλη. Η απόσταση Nagano Takayama είναι μικρή. Γύρω στις 7 ήμουν ήδη στην Takayama....
Για τις κυλιόμενες σκάλες δεν έχω γράψει ε; Στις περισσότερες κυλιόμενες σκάλες υπήρχαν ταμπέλες που έγραφαν μην περπατάτε.
Στη συντριπτική πλειοψηφία του ο κόσμος έμενε στάσιμος στη μία μεριά της σκάλας. Την άλλη την άφηναν ελεύθερη για ηλικιωμένους και κανά γονιό με παιδί. Τις αποσκευές τους τις έβαζαν μπροστά τους κι όχι δίπλα τους. Αυτό το έκαναν ακόμα κι αν είχε πολύ κόσμο. Μόνο στις μεγαλουπόλεις είδα να πιάνουν και τις 2 μεριές. Το περπάτημα στις κυλιόμενες ήταν σπάνιο ακόμα και στις μεγαλουπόλεις. Αλλά γιατί να σας τα γράφω ξενέρωτα αντί να αφήσω την Ιαπωνία να τα πει με τον δικό της τρόπο;
Η πρώτη μου δουλειά ήταν να βρω τα λεωφορεία προς Shirakawa-gō. Ήταν δίπλα στο σταθμό των τρένων. Είχα κάμποση ελεύθερη ώρα μέχρι να φύγει το λεωφορείο οπότε πήγα για μια πρώτη βόλτα στην πόλη. Αυτή η περιοχή της Ιαπωνίας γλίτωσε τους πολλούς βομβαρδισμούς και γι'αυτό υπάρχουν περισσότερες παραδοσιακές κατοικίες σε συνδυασμό με κακάσχημα κτίρια παραδίπλα φυσικά. Οι πρώτες εικόνες πάντως μου άφησαν θετική εντύπωση.
Είχε και ένα ξεροπόταμο.
Τα υπόλοιπα θα τα βλεπα το απόγευμα. Ήθελα οπωσδήποτε να πιω καφέ μήπως πάρω λίγη ενέργεια γιατί τα πράγματα ζορίζουν. Κατευθύνομαι προς το λεωφορείο και βλέπω να έχει μαζευτεί κόσμος, παίρνω γρήγορα ένα καφέ και μπαίνω στην ουρά που είχε σχηματιστεί. Ήμουν απ'τους τελευταίους που κατάφερε να μπει! Δεν ξέρω αν έβαλαν άλλο λεωφορείο για τους επόμενους ή θα περίμεναν για ώρες. Αν το έχετε στο πλάνο σας να γνωρίζετε ότι μαζεύει πολλούς τουρίστες. Φτάνοντας στο Shirakawa-gō έκανα κάτι για το οποίο δεν είμαι περήφανος. Άφησα το ποτήρι με τον καφέ στο λεωφορείο για σουβενίρ. Ήμουν σίγουρος ότι δεν θα έβρισκα κάδο πουθενά στο χωριό και δεν είχα την όρεξη να το κουβαλάω μέχρι την επιστροφή στο ξενοδοχείο.
Το Shirakawa-gō (όπως και η Gokayama) είναι περιοχές με χωριά που έμειναν αποκομμένα απ'τον εκσυγχρονισμό της Ιαπωνίας μέχρι την δεκαετία του '60. Τότε που άρχισαν να αδειάζουν τα χωριά και ο κόσμος να μετακομίζει στις πόλεις, οι κάτοικοι αυτών των περιοχών ξεκίνησαν ένα κίνημα για να διατηρήσουν τα χωριά το κλασσικό τους στυλ. Έβλεπαν πολύ μπροστά οι άνθρωποι καθώς σήμερα αποτελούν μνημεία Ουνέσκο και φυσικά προσελκύουν πολλούς, πάρα πολλούς θα έλεγα, τουρίστες.
Το σήμα κατατεθέν σε αυτά τα χωριά είναι η αρχιτεκτονική των σπιτιών, που ονομάζονται gasshō-zukuri, με τις αχυρένιες σκέπες σε τριγωνικό σχήμα.
Ακόμα καλύτερα σε συνδυασμό με καλλιέργειες ρυζιού.
Υπήρχαν και κτίρια που δεν ακολουθούσαν αυτό το στυλ αλλά και πάλι ήταν σε πιο κλασσικό Γιαπωνέζικο στυλ κι όχι στο μοντέρνο.
Έχει και ξεροπόταμο με γραφική γεφυρούλα.
Και φυσικά ναούς.
Δεν περίμενα ότι το χωριό θα καλύπτει τέτοια έκταση. Θέλει 2-3 ώρες σίγουρα για να τον γυρίσεις. Αυτή η άπλα είναι που κάνει τους τουρίστες να μην φαίνονται πολλοί. Πιστέψτε με είχε πολλούς τουρίστες.
Σχετικά κοντά στο σταθμό, περίπου ένα τέταρτο με τα πόδια αλλά με κόντρα ανηφόρα, υπάρχει σημείο για να αγναντέψεις το χωριό. Μην το χάσετε! Είναι πολύ ωραία η θέα. Καλύτερα κιόλας να πάτε πρώτα εκεί όσο βαστάνε τα πόδια σας ακόμα, γιατί το μέρος θέλει ξεποδάριασμα για να το γυρίσεις καλά.
Πολύ ωραίο μέρος.
Επέστρεψα στην Takayama κι έτσι όπως ήμουν με την αλμύρα απ'τον ιδρώτα συνέχισα τις βόλτες στην πόλη. Κατευθύνθηκα προς το Hida folk village. Στην διαδρομή υπήρχε ένας φούρνος που μου είχε πει η Ρωσίδα ότι είναι εξαιρετικός. Ο φούρνος είχε Γαλλικά εδέσματα με το κτίριο επίσης να ακολουθεί το Γαλλικό στυλ. Είχε ουρά από Γιαπωνέζους. Δοκίμασα κάποια πράγματα, τα βρήκα απλά οκ.
Το Hida folk village είναι ένα ανοιχτό λαογραφικό μουσείο με διαφορετικά κτίρια (μεταξουργείο, ξυλουργείο, στάβλος κλπ) τοποθετημένα σαν χωριό. Τα κτίρια ήταν όντως λειτουργικά και τα έχουν μεταφέρει αυτούσια στο μουσείο. Δεν είναι ρέπλικες. Στο κάθε ένα μπορείς να μπεις να δεις τον εσωτερικό του χώρο και να διαβάσεις την ιστορία του. Μου αρέσουν γενικά τα λαογραφικά μουσεία και το συγκεκριμένο το βρήκα καταπληκτικό. Το κακό ήταν ότι ήμουν πολύ κουρασμένος και το μουσείο είναι έτσι στημένο σαν χωριό που ήθελε πολύ περπάτημα και βάλε βγάλε τα παπούτσια για να μπαίνεις μέσα στα κτίρια. Ένα απ'τα πράγματα που σίγουρα θα άλλαζα σε αυτό το ταξίδι είναι ότι θα έβαζα 2 μέρες στην Takayama και δεν θα πήγαινα στην Kanazawa. Ήθελα πιο χαλαρούς ρυθμούς στην Takayama.
Γύρισα στο ξενοδοχείο για να κάνω ένα ντουζ και να ξεκουραστώ ελάχιστα, αφού δεν είχα τελειώσει με ότι ήθελα να δω στην Takayama. Κατευθύνομαι στο πάρκο Shiroyama όπου βρίσκονται τα ερείπια του κάστρου της πόλης και δίνει και λίγη θέα. Στην διαδρομή πέρασα από όμορφα σημεία.
Τραβάω την ανηφόρα, φτάνω στο πάρκο, πολύ κοντά στα ερείπια του κάστρου και αντικρίζω αυτή την πινακίδα.
Μεταβολή και πίσω στο ξενοδοχείο για αλλαγή εσωρούχου.
Ακόμα και το πιο μοντέρνο κομμάτι της πόλης δεν ήταν τόσο άσχημο.
Η περιοχή είναι διάσημη για τις σούπες της και για tempura. Σούπες δεν μπορώ να φάω (ειδικά κρεατόσουπες) με το επιπλέον μειονέκτημα να με αηδιάζει ο τρόπος που ρουφάνε τις σούπες οι Γιαπωνέζοι. Έψαχνα ένα μέρος για να φάω που ιδανικά δεν σερβίρει σούπες. Η Ρωσίδα μου πρότεινε το Toshi ten. Σερβίρει μόνο tempura. Δυσκολεύτηκα να βρω το μαγαζί. Δεν θυμάμαι αν είχε καν γραμμένο το όνομα απέξω. Το βρήκα από την τοποθεσία στο google maps. Το μαγαζί ήταν στημένο έτσι ώστε να έχει 6 άτομα που να κάθονται στη μπάρα κι ένα ή το πολύ 2 τραπέζια. Όταν μπήκα καθόταν μια Γιαπωνέζα μόνο. Ο σεφ-σερβιτόρος-μπάρμαν-ιδιοκτήτης δεν μιλούσε Αγγλικά. Το μενού ήταν γραμμένο μόνο στα Γιαπωνέζικα και χωρίς φώτο. Όλη η συνεννόηση έγινε με google translator και voice translator. Κατάλαβα ότι τα πιάτα τα έφερνε σε στυλ τάπας, τελειώνεις το ένα σου φέρνει το επόμενο και είχε την ευκολία να πάρω την επιλογή 8 πιάτων χωρίς να ξέρω τι θα φέρει. Ανάλογα πως του τα σκαγε εκείνη τη στιγμή. Tempura είναι τηγανιτά από λαχανικά μέχρι κρέατα και θαλασσινά με μια κρούστα χυλού. Σε κάθε ένα πιάτο μου λεγε αυτό φα το σκέτο, αυτό βούτα το στο αλάτι, το άλλο σε αυτή τη σάλτσα. Όλα πολύ καλά με ιδιαίτερη μνεία στο τόφου που γενικά δεν μου αρέσει καθόλου αλλά σε tempura ήταν σαν σαγανάκι, στο κοτόπουλο που ήταν τρομερό και στη γλυκοπατάτα tempura με παγωτό για επιδόρπιο.
Είχα πιάσει την κουβέντα με τον σεφ και με την θαμώνα μέσω google translate. Με ρώταγαν για την Ελλάδα, τι θα επισκεφθώ στην Ιαπωνία και τα σχετικά. Ενθουσιάστηκαν όταν τους είπα ότι το φεστιβάλ neputa είναι μέσα στα βασικά πλάνα αυτού του ταξιδιού. Μου έλεγαν ότι είναι πολύ πιθανό να είναι το highlight του ταξιδιού (έπεσαν μέσα!). Τους έδειξα την φώτο με την ταμπέλα προσοχή για αρκούδες και γέλασαν. Α, είναι σπάνιες επιθέσεις. Μια φορά το χρόνο Μάλλον έχουμε διαφορετικά κριτήρια για το τι σημαίνει σπάνιο. Σε κάποια φάση η Γιαπωνέζα φεύγει και όπως με χαιρέταγε, ο σεφ έρχεται με ένα πιατάκι καλαμάρι tempura. Κερασμένο από την Γιαπωνέζα λέει. Κουφάθηκα! Αφού το έφαγα ο σεφ φέρνει ένα πιατάκι χτένια κι ένα ποτήρι σάκε, κερασμένο από μένα λέει. Μαρμάρωσα! Η Ιαπωνία πίστευα ότι είναι η τελευταία χώρα στον πλανήτη που θα κερνούσαν. Το καλό των ταξιδιών, να σου γκρεμίζουν τα στερεότυπα. Στην πορεία είχαν έρθει κι άλλα άτομα στη μπάρα και με όλα πιάσαμε κουβέντα. Σε αυτό το μέρος πρόσεξα πρώτη φορά αυτό που θα έβλεπα μετά σχεδόν σε όλα τα μέρη. Ο κόσμος που πηγαίνει και κάθεται να φάει στο μπαρ θέλει να πιάνει κουβέντα. Είναι φυσιολογικό γι'αυτούς και ένας τρόπος κοινωνικοποίησης. Δεν θα σας κρύψω ότι υπήρχαν φορές που ήθελα απλά να μασαμπουκώσω, δεν είχα όρεξη για παντομίμες και google translate και επέλεγα είτε απομακρυσμένες θέσεις είτε δεν πήγαινα σε τέτοια μαγαζιά που οι πιθανότητες να πιάναμε κουβέντα θεωρούσα ότι ήταν μεγάλες. Εννοείται πως το συγκεκριμένο μαγαζί το προτείνω ανεπιφύλακτα. Μοναδικό μειονέκτημα ότι τηγανίζει μπροστά σου και σου μένει η τηγανίλα στα ρούχα, όπως δυστυχώς συμβαίνει και στις ψησταριές τους και όπου αλλού μαγειρεύουν μπροστά σου.
Θα ήθελα να κάτσω παραπάνω στο μαγαζί αλλά το κουραστικό πρόγραμμα που είχα αποφασίσει να ακολουθήσω θα συνεχιζόταν με αμείωτη κούραση την επόμενη μέρα. Το τελευταίο πράγμα που επισκέφθηκα στην Takayama ήταν η τοπική της αγορά που μου την είχε προτείνει και η Ρωσίδα αλλά και οι θαμώνες του Toshi ten. Τίποτα το αξιοσημείωτο.
Μακάρι να είχα άλλη μια μέρα στην πόλη.
Το μία μέρα - μία πόλη πιο σωστά ήταν μία μέρα - μία πόλη και κάτι παραπάνω. Προφανώς ξύπνησα υπερβολικά πρωί γιατί η μέρα θα ήταν μεγάλη. Η απόσταση Nagano Takayama είναι μικρή. Γύρω στις 7 ήμουν ήδη στην Takayama....
Για τις κυλιόμενες σκάλες δεν έχω γράψει ε; Στις περισσότερες κυλιόμενες σκάλες υπήρχαν ταμπέλες που έγραφαν μην περπατάτε.
Στη συντριπτική πλειοψηφία του ο κόσμος έμενε στάσιμος στη μία μεριά της σκάλας. Την άλλη την άφηναν ελεύθερη για ηλικιωμένους και κανά γονιό με παιδί. Τις αποσκευές τους τις έβαζαν μπροστά τους κι όχι δίπλα τους. Αυτό το έκαναν ακόμα κι αν είχε πολύ κόσμο. Μόνο στις μεγαλουπόλεις είδα να πιάνουν και τις 2 μεριές. Το περπάτημα στις κυλιόμενες ήταν σπάνιο ακόμα και στις μεγαλουπόλεις. Αλλά γιατί να σας τα γράφω ξενέρωτα αντί να αφήσω την Ιαπωνία να τα πει με τον δικό της τρόπο;
Η πρώτη μου δουλειά ήταν να βρω τα λεωφορεία προς Shirakawa-gō. Ήταν δίπλα στο σταθμό των τρένων. Είχα κάμποση ελεύθερη ώρα μέχρι να φύγει το λεωφορείο οπότε πήγα για μια πρώτη βόλτα στην πόλη. Αυτή η περιοχή της Ιαπωνίας γλίτωσε τους πολλούς βομβαρδισμούς και γι'αυτό υπάρχουν περισσότερες παραδοσιακές κατοικίες σε συνδυασμό με κακάσχημα κτίρια παραδίπλα φυσικά. Οι πρώτες εικόνες πάντως μου άφησαν θετική εντύπωση.
Είχε και ένα ξεροπόταμο.
Τα υπόλοιπα θα τα βλεπα το απόγευμα. Ήθελα οπωσδήποτε να πιω καφέ μήπως πάρω λίγη ενέργεια γιατί τα πράγματα ζορίζουν. Κατευθύνομαι προς το λεωφορείο και βλέπω να έχει μαζευτεί κόσμος, παίρνω γρήγορα ένα καφέ και μπαίνω στην ουρά που είχε σχηματιστεί. Ήμουν απ'τους τελευταίους που κατάφερε να μπει! Δεν ξέρω αν έβαλαν άλλο λεωφορείο για τους επόμενους ή θα περίμεναν για ώρες. Αν το έχετε στο πλάνο σας να γνωρίζετε ότι μαζεύει πολλούς τουρίστες. Φτάνοντας στο Shirakawa-gō έκανα κάτι για το οποίο δεν είμαι περήφανος. Άφησα το ποτήρι με τον καφέ στο λεωφορείο για σουβενίρ. Ήμουν σίγουρος ότι δεν θα έβρισκα κάδο πουθενά στο χωριό και δεν είχα την όρεξη να το κουβαλάω μέχρι την επιστροφή στο ξενοδοχείο.
Το Shirakawa-gō (όπως και η Gokayama) είναι περιοχές με χωριά που έμειναν αποκομμένα απ'τον εκσυγχρονισμό της Ιαπωνίας μέχρι την δεκαετία του '60. Τότε που άρχισαν να αδειάζουν τα χωριά και ο κόσμος να μετακομίζει στις πόλεις, οι κάτοικοι αυτών των περιοχών ξεκίνησαν ένα κίνημα για να διατηρήσουν τα χωριά το κλασσικό τους στυλ. Έβλεπαν πολύ μπροστά οι άνθρωποι καθώς σήμερα αποτελούν μνημεία Ουνέσκο και φυσικά προσελκύουν πολλούς, πάρα πολλούς θα έλεγα, τουρίστες.
Το σήμα κατατεθέν σε αυτά τα χωριά είναι η αρχιτεκτονική των σπιτιών, που ονομάζονται gasshō-zukuri, με τις αχυρένιες σκέπες σε τριγωνικό σχήμα.
Ακόμα καλύτερα σε συνδυασμό με καλλιέργειες ρυζιού.
Υπήρχαν και κτίρια που δεν ακολουθούσαν αυτό το στυλ αλλά και πάλι ήταν σε πιο κλασσικό Γιαπωνέζικο στυλ κι όχι στο μοντέρνο.
Έχει και ξεροπόταμο με γραφική γεφυρούλα.
Και φυσικά ναούς.
Δεν περίμενα ότι το χωριό θα καλύπτει τέτοια έκταση. Θέλει 2-3 ώρες σίγουρα για να τον γυρίσεις. Αυτή η άπλα είναι που κάνει τους τουρίστες να μην φαίνονται πολλοί. Πιστέψτε με είχε πολλούς τουρίστες.
Σχετικά κοντά στο σταθμό, περίπου ένα τέταρτο με τα πόδια αλλά με κόντρα ανηφόρα, υπάρχει σημείο για να αγναντέψεις το χωριό. Μην το χάσετε! Είναι πολύ ωραία η θέα. Καλύτερα κιόλας να πάτε πρώτα εκεί όσο βαστάνε τα πόδια σας ακόμα, γιατί το μέρος θέλει ξεποδάριασμα για να το γυρίσεις καλά.
Πολύ ωραίο μέρος.
Επέστρεψα στην Takayama κι έτσι όπως ήμουν με την αλμύρα απ'τον ιδρώτα συνέχισα τις βόλτες στην πόλη. Κατευθύνθηκα προς το Hida folk village. Στην διαδρομή υπήρχε ένας φούρνος που μου είχε πει η Ρωσίδα ότι είναι εξαιρετικός. Ο φούρνος είχε Γαλλικά εδέσματα με το κτίριο επίσης να ακολουθεί το Γαλλικό στυλ. Είχε ουρά από Γιαπωνέζους. Δοκίμασα κάποια πράγματα, τα βρήκα απλά οκ.
Το Hida folk village είναι ένα ανοιχτό λαογραφικό μουσείο με διαφορετικά κτίρια (μεταξουργείο, ξυλουργείο, στάβλος κλπ) τοποθετημένα σαν χωριό. Τα κτίρια ήταν όντως λειτουργικά και τα έχουν μεταφέρει αυτούσια στο μουσείο. Δεν είναι ρέπλικες. Στο κάθε ένα μπορείς να μπεις να δεις τον εσωτερικό του χώρο και να διαβάσεις την ιστορία του. Μου αρέσουν γενικά τα λαογραφικά μουσεία και το συγκεκριμένο το βρήκα καταπληκτικό. Το κακό ήταν ότι ήμουν πολύ κουρασμένος και το μουσείο είναι έτσι στημένο σαν χωριό που ήθελε πολύ περπάτημα και βάλε βγάλε τα παπούτσια για να μπαίνεις μέσα στα κτίρια. Ένα απ'τα πράγματα που σίγουρα θα άλλαζα σε αυτό το ταξίδι είναι ότι θα έβαζα 2 μέρες στην Takayama και δεν θα πήγαινα στην Kanazawa. Ήθελα πιο χαλαρούς ρυθμούς στην Takayama.
Γύρισα στο ξενοδοχείο για να κάνω ένα ντουζ και να ξεκουραστώ ελάχιστα, αφού δεν είχα τελειώσει με ότι ήθελα να δω στην Takayama. Κατευθύνομαι στο πάρκο Shiroyama όπου βρίσκονται τα ερείπια του κάστρου της πόλης και δίνει και λίγη θέα. Στην διαδρομή πέρασα από όμορφα σημεία.
Τραβάω την ανηφόρα, φτάνω στο πάρκο, πολύ κοντά στα ερείπια του κάστρου και αντικρίζω αυτή την πινακίδα.
Μεταβολή και πίσω στο ξενοδοχείο για αλλαγή εσωρούχου.
Ακόμα και το πιο μοντέρνο κομμάτι της πόλης δεν ήταν τόσο άσχημο.
Η περιοχή είναι διάσημη για τις σούπες της και για tempura. Σούπες δεν μπορώ να φάω (ειδικά κρεατόσουπες) με το επιπλέον μειονέκτημα να με αηδιάζει ο τρόπος που ρουφάνε τις σούπες οι Γιαπωνέζοι. Έψαχνα ένα μέρος για να φάω που ιδανικά δεν σερβίρει σούπες. Η Ρωσίδα μου πρότεινε το Toshi ten. Σερβίρει μόνο tempura. Δυσκολεύτηκα να βρω το μαγαζί. Δεν θυμάμαι αν είχε καν γραμμένο το όνομα απέξω. Το βρήκα από την τοποθεσία στο google maps. Το μαγαζί ήταν στημένο έτσι ώστε να έχει 6 άτομα που να κάθονται στη μπάρα κι ένα ή το πολύ 2 τραπέζια. Όταν μπήκα καθόταν μια Γιαπωνέζα μόνο. Ο σεφ-σερβιτόρος-μπάρμαν-ιδιοκτήτης δεν μιλούσε Αγγλικά. Το μενού ήταν γραμμένο μόνο στα Γιαπωνέζικα και χωρίς φώτο. Όλη η συνεννόηση έγινε με google translator και voice translator. Κατάλαβα ότι τα πιάτα τα έφερνε σε στυλ τάπας, τελειώνεις το ένα σου φέρνει το επόμενο και είχε την ευκολία να πάρω την επιλογή 8 πιάτων χωρίς να ξέρω τι θα φέρει. Ανάλογα πως του τα σκαγε εκείνη τη στιγμή. Tempura είναι τηγανιτά από λαχανικά μέχρι κρέατα και θαλασσινά με μια κρούστα χυλού. Σε κάθε ένα πιάτο μου λεγε αυτό φα το σκέτο, αυτό βούτα το στο αλάτι, το άλλο σε αυτή τη σάλτσα. Όλα πολύ καλά με ιδιαίτερη μνεία στο τόφου που γενικά δεν μου αρέσει καθόλου αλλά σε tempura ήταν σαν σαγανάκι, στο κοτόπουλο που ήταν τρομερό και στη γλυκοπατάτα tempura με παγωτό για επιδόρπιο.
Είχα πιάσει την κουβέντα με τον σεφ και με την θαμώνα μέσω google translate. Με ρώταγαν για την Ελλάδα, τι θα επισκεφθώ στην Ιαπωνία και τα σχετικά. Ενθουσιάστηκαν όταν τους είπα ότι το φεστιβάλ neputa είναι μέσα στα βασικά πλάνα αυτού του ταξιδιού. Μου έλεγαν ότι είναι πολύ πιθανό να είναι το highlight του ταξιδιού (έπεσαν μέσα!). Τους έδειξα την φώτο με την ταμπέλα προσοχή για αρκούδες και γέλασαν. Α, είναι σπάνιες επιθέσεις. Μια φορά το χρόνο Μάλλον έχουμε διαφορετικά κριτήρια για το τι σημαίνει σπάνιο. Σε κάποια φάση η Γιαπωνέζα φεύγει και όπως με χαιρέταγε, ο σεφ έρχεται με ένα πιατάκι καλαμάρι tempura. Κερασμένο από την Γιαπωνέζα λέει. Κουφάθηκα! Αφού το έφαγα ο σεφ φέρνει ένα πιατάκι χτένια κι ένα ποτήρι σάκε, κερασμένο από μένα λέει. Μαρμάρωσα! Η Ιαπωνία πίστευα ότι είναι η τελευταία χώρα στον πλανήτη που θα κερνούσαν. Το καλό των ταξιδιών, να σου γκρεμίζουν τα στερεότυπα. Στην πορεία είχαν έρθει κι άλλα άτομα στη μπάρα και με όλα πιάσαμε κουβέντα. Σε αυτό το μέρος πρόσεξα πρώτη φορά αυτό που θα έβλεπα μετά σχεδόν σε όλα τα μέρη. Ο κόσμος που πηγαίνει και κάθεται να φάει στο μπαρ θέλει να πιάνει κουβέντα. Είναι φυσιολογικό γι'αυτούς και ένας τρόπος κοινωνικοποίησης. Δεν θα σας κρύψω ότι υπήρχαν φορές που ήθελα απλά να μασαμπουκώσω, δεν είχα όρεξη για παντομίμες και google translate και επέλεγα είτε απομακρυσμένες θέσεις είτε δεν πήγαινα σε τέτοια μαγαζιά που οι πιθανότητες να πιάναμε κουβέντα θεωρούσα ότι ήταν μεγάλες. Εννοείται πως το συγκεκριμένο μαγαζί το προτείνω ανεπιφύλακτα. Μοναδικό μειονέκτημα ότι τηγανίζει μπροστά σου και σου μένει η τηγανίλα στα ρούχα, όπως δυστυχώς συμβαίνει και στις ψησταριές τους και όπου αλλού μαγειρεύουν μπροστά σου.
Θα ήθελα να κάτσω παραπάνω στο μαγαζί αλλά το κουραστικό πρόγραμμα που είχα αποφασίσει να ακολουθήσω θα συνεχιζόταν με αμείωτη κούραση την επόμενη μέρα. Το τελευταίο πράγμα που επισκέφθηκα στην Takayama ήταν η τοπική της αγορά που μου την είχε προτείνει και η Ρωσίδα αλλά και οι θαμώνες του Toshi ten. Τίποτα το αξιοσημείωτο.
Μακάρι να είχα άλλη μια μέρα στην πόλη.