Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Tokyo (μέρος 4ο)
Είχε φτάσει η μέρα που θα επέστρεφα στο Tokyo. Με τα προβλήματα που υπήρχαν την προηγούμενη μέρα, πήγα στο σταθμό όσο νωρίτερα μπορούσα. Οι πρώτες εικόνες στο σταθμό του τρένου προμηνύουν καταστροφή! Ατέλειωτες ουρές, μπλοκαρισμένη η είσοδος στις αποβάθρες και δημοσιογράφοι να κάνουν ρεπορτάζ για το μπάχαλο. Υπήρχε ένας πίνακας που έγραφε κάτι στα Γιαπωνέζικα. Όταν είδα στις ταμπέλες ότι όλα τα γρήγορα τρένα έχουν σταματήσει τα δρομολόγια, λόγω τυφώνα στη διαδρομή προς Tokyo, μου κόπηκαν τα πόδια. Το πλάνο μου ήταν να πάω στο Tokyo σχετικά νωρίς, να επισκεφθώ κάποια πράγματα στην πόλη και την επόμενη μέρα να πήγαινα στην Kamakura που έχει παραλία για καμιά βουτιά. Το σχέδιο αυτό ναυάγησε.
Χωρίς να χάσω χρόνο, πηγαίνω στις πληροφορίες. Μου είπαν ότι μπορεί να μην λειτουργήσει κανένα γρήγορο τρένο σήμερα. Μου πρότειναν να δω μήπως μπορώ να πάρω λεωφορείο. Ρωτάω λοιπόν στα λεωφορεία, μου είπαν ότι έχει μόνο νυχτερινό λεωφορείο προς Tokyo και είναι γεμάτο. H απελπισία αρχίζει να μεγαλώνει. Συνομιλία με τη Ρωσίδα για να δω τι επιλογές έχω. Η συμβουλή της ήταν να πάρω το τοπικό τρένο που λειτουργούσε μέχρι κάποιο σημείο, να πάω σε άλλο σταθμό που κάνει στάση το γρήγορο τρένο και να δω μήπως τότε έχει ανοίξει η γραμμή και θα έχω κερδίσει λίγο χρόνο.
Η τοπική γραμμή όντως λειτουργούσε. Μπορούσα να φτάσω μέχρι την Osaka μέσω της Okayama. Σκέφτηκα να πάω στην Okayama καλύτερα και στο χειρότερο σενάριο να δω μια νέα πόλη. Τα τοπικά τρένα ήταν πολύ αργά, ενώ λόγω της κατάστασης, η αναμονή σε κάθε σταθμό ήταν μεγάλη. Φτάνω στην Okayama, τα γρήγορα τρένα εξακολουθούν να είναι σταματημένα. Ρωτάω έναν υπάλληλο αν υπάρχει φως στο τούνελ. Ο υπερτίμιος υπάλληλος σε πολύ καλά Αγγλικά μου είπε ότι είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρω να ταξιδέψω απόψε στο Tokyo αλλά καλύτερα να πάω να περιμένω στην Osaka να δω τι θα γίνει και αυτό έπραξα.
Όταν έφτασα στην Osaka είδα την χειρότερη κατάσταση από όλους τους σταθμούς. Μια τεράστια ανθρώπινη μάζα απλωμένη στο σταθμό. Εδώ μπορούσες να πας στις αποβάθρες αλλά οι ταμπέλες έγραφαν ότι μπορεί να μην λειτουργήσει κανένα γρήγορο τρένο και συμβούλευαν να ματαιώσουμε τα ταξίδια μας προς Tokyo. Είχε μεσημεριάσει και το στομάχι μου είχε κολλήσει στην πλάτη, είπα να πάω να φάω σε ένα απ'τα εστιατόρια του ξενοδοχείου. Μάταια! Ήταν όλα γεμάτα. Απογοητευμένος πάω και παίρνω ένα καφέ και κάτι να φάω από ένα μινι μάρκετ και κατευθύνομαι στην αποβάθρα χωρίς καμιά ελπίδα. Βλέπω ότι υπάρχει ένα τρένο που γράφει προορισμός Tokyo και είναι τιγκαρισμένο. Στις πόρτες περιμένουν κάτι ατέλειωτες ουρές. Εκείνη τη στιγμή ακούω τον χαρακτηριστικό ήχο πριν κλείσουν οι πόρτες και βλέπω μια γιαπωνέζα μακριά απ'την αρχή της ουράς να τρέχει και να μπαίνει σε ένα βαγόνι που είχε ακόμα χώρο! Έκανα ακριβώς το ίδιο! Οι πόρτες έκλεισαν! Τελικός προορισμός Tokyo! Το τρένο ήταν ασφυκτικά γεμάτο και σε κάθε στάση τα πράγματα στένευαν ακόμα πιο πολύ. Θυμάμαι σε ένα σταθμό μια ηλικιωμένη γυναίκα που ήθελε να μπει. Ήταν με το χαμόγελο στα χείλη αλλά έσπρωχνε λυσσασμένα με τους αγκώνες για να μπει. Τελικά η γιαγιάκα λειτούργησε σαν δούρειος ίππος για τουλάχιστον άλλα 5 άτομα που κατάφεραν να μπουν. Σε όλη την διαδρομή δεν πρέπει να είδα ούτε ψιχάλα.
Ήταν περασμένες 22:00 όταν έφτασα επιτέλους στο Tokyo μετά από μια σειρά τυχαίων γεγονότων. Ήμουν υπερβολικά τυχερός. Το πρόβλημα συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα απ'ότι είδα με το πλήθος των επιβατών να αυξάνεται.
Είχα κλείσει διαμονή πάλι στην Asakusa για τις 2 τελευταίες μέρες. Είχα φτάσει πολύ αργά το πρώτο βράδυ, πέρα από την εξάντληση που ένιωθα, οι επιλογές μου ήταν περιορισμένες. Έκανα βόλτα στο ναό Sensō-ji που ομολογώ ότι μου άρεσε περισσότερο το βράδυ. Ίσως να φταίει η χαρά μου που κατάφερα να φτάσω στο Tokyo.
Έφαγα σε ένα μαγαζί που βρισκόταν στις στοές. Ήταν καλό αλλά δεν θυμάμαι όνομα. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι παράγγελνα από το κινητό και μου το έφερναν στο τραπέζι. Παράγγελνα ασταμάτητα ομολογώ.
Ότι είχα προγραμματίσει να κάνω την προτελευταία μέρα, το έκανα τελικά την τελευταία. Η αρχή έγινε με την περιοχή Kappabashi που έμοιαζε ιδανική για την αγορά σουβενίρ. Από το ξενοδοχείο που έμενα ήταν περίπου 10 λεπτά με τα πόδια. Η Kappabashi έχει λίγη υπερβολή, αλλά δεν φτάνει την Osaka. Κρατάει το πιο σοβαρό προφίλ του Tokyo.
Πήγαινα από μαγαζί σε μαγαζί, από πόρτα σε πόρτα μέχρι να βρω αγάλματα tanuki. Ένας καταστηματάρχης με παρέπεμψε σε άλλον επιχειρηματία, μάλιστα με συνόδευσε μέχρι το μαγαζί του. Ήταν ένας ηλικιωμένος που είχε διπλώσει απ'την καμπούρα. Η συνεννόηση έγινε με παντομίμα. Ο ηλικιωμένος κύριος ακολούθησε το πρωτόκολλο πληρωμής, δηλαδή υπολόγισε τα ρέστα σε κομπιουτεράκι και μου τα έδειξε. Χρησιμοποίησε την αιχμή της τεχνολογίας.
Αφού τελείωσα με τις αγορές κατευθύνθηκα στην περιοχή Sinjuku. Η περιοχή με τα μαγαζιά, τα μπαρ, τα εστιατόρια. Εδώ που χτυπάει η καρδιά του σύγχρονου Tokyo που λέμε.
Έξω απ'το σταθμό έχει άλλη μία 3d διαφήμιση, αν σας αρέσουν αυτά.
Μην περιμένετε να γράψω καλά σχόλια για τέτοια μέρη. Με πιάνει πονοκέφαλος από τις τόσες οπτικοακουστικές πληροφορίες.
Στην περιοχή βρίσκεται ο κινηματογράφος της εταιρείας Toho με το άγαλμα του Godzilla. Να αποθεώσω ταινία godzilla ή θα φάω γιαούρτια; Η πρώτη ταινία του 1954 είναι μια αντιπολεμική ταινία με ξεκάθαρη κριτική στην χρήση της ατομικής βόμβας. Έχει σχολιασμό ακόμα και στην ηθική στις επιστήμες και την ατομική ευθύνη που φυσικά πάντα υπάρχει. Ναι έχει κι ένα τέρας με αποκριατική στολή αγορασμένη από τα τζάμπο αλλά το μήνυμα της ταινίας δεν αλλάζει. Το Χόλιγουντ πήρε αυτήν την ταινία, έκοψε ότι δεν τους άρεσε, πρόσθεσε κι ένα κομμάτι Αμερικανιά και την έκανε σαν τα μούτρα του και σαν τον κώλο του, επιτρέψτε μου την έκφραση. Η αλήθεια είναι πως το ξεφτίλισαν και οι Γιαπωνέζοι με τα σήκουελς. Όπως και να χει, το μεγαλείο της ορίτζιναλ ταινίας παραμένει.
Για να φάω επέλεξα την περιοχή με το γραφικό δρομάκι Omoide Yokocho.
Σε εκείνη την περιοχή έχει πολλά μπαρ επίσης.
Gira Gira girls! Είναι ξεκάθαρο!
Στη Sinjuku θα επέστρεφα το βράδυ για τα μεταλλάδικα. Για την ώρα είπα να κάνω μια βόλτα στη Nakano Broadway. Είχα διαβάσει ότι είναι η νέα Μέκκα για τα άνιμε. Η Akihabara έχει πεθάνει, να ζήσει η Nakano Broadway διάβαζα. Βρίσκεται μέσα σε μια στοά που θα την χαρακτήριζα την πιο όμορφη που είδα στην Ιαπωνία.
Από εκεί που ξεκινά η Nakano Broadway γίνεται πιο παρακμιακό το σκηνικό. Να πω ότι από το λίγο που είδα τις τιμές, μου φάνηκαν υπερβολικά καλές. Ειδικά στα μεταχειρισμένα προϊόντα. Μεταχειρισμένο nintendo switch κόστιζε κάτω από 20.000yen. Αν σας ενδιαφέρει το σπορ, αξίζει πέρασμα από εδώ. Με την Akihabara δεν ασχολήθηκα για νας σας πω πως είναι συγκριτικά οι τιμές αλλά και μόνο που περνάς από αυτή την όμορφη στοά αντί από εκείνο το χάλι-λεωφόρο με τα maid cafes, εννοείται πως προτείνω αυτό.
Τι έχει καταφέρει η ανθρωπότητα; Μπορεί να κατανοήσει την λειτουργία του σύμπαντος, έφτιαξε υπολογιστές που χωρούν στην τσέπη της, κατάφερε να πάει στο φεγγάρι. Μήπως όμως τελικά οι μηχανές γίνονται εξυπνότερες και οι άνθρωποι χαζότεροι; Αυτά τα υπαρξιακά ερωτήματα μου γεννήθηκαν καθώς έβλεπα τους Γιαπωνέζους να ποντάρουν σε ψηφιακά άλογα!
Αρκετά με αυτά, επιστροφή για ξεκούραση και προετοιμασία για άλλη μια μέταλ εμπειρία.
Η τιμημένη μπλούζα των Tool εφορέθη για ακόμα μια φορά και επιστροφή στην Sinjuku. Το βράδυ η Sinjuku μου φάνηκε ακόμα χειρότερη, με όλα τα φώτα να τυφλώνουν. Υπήρχε κι ένα φαινόμενο πολύ ενοχλητικό. Αρκετοί Αφρικάνοι (λόγω προφοράς φαντάζομαι ότι ήταν Αφρικάνοι) έρχονταν και πρότειναν κάποιο μπαρ με σέξυ κορίτσια. Επέμεναν και ήταν πολύ κουραστικοί. Πήγαινα στοχευμένα σε ένα μπαρ. Ιδανικά θα ήθελα να πάω σε όλα τα μεταλ μπαρ που είχα σημειώσει και αυτό ήταν το πλάνο αν έφτανα νωρίς την προηγούμενη μέρα. Με την πρωινή πτήση που είχα, έπρεπε να αρκεστώ σε ένα μαγαζί και αυτό ήταν το Godz.
Ναι στο Godz πήγα στη Sinjuku. Το μπαρ-συναυλιακός χώρος στην Osaka λεγόταν Hogake. Πόνεσε η ψυχή μου όταν είδα το λάθος μου και δεν μπορώ να το διορθώσω! Καλύτερα να κάνω λάθη ναών ή δρόμων παρά τέτοια μαγαζιά! Hogake λοιπόν στην Osaka, Godz στην Sinjuku!
Εννοείται πως και το Godz ήταν σε υπόγειο. Όταν κατέβαινα τις σκάλες, αντίκρισα την γνώριμη εικόνα με τι αφίσες και ακούω να παίζει η κομματάρα vice grip. Ενθουσιάστηκα πριν καν μπω.
Είχα διαβάσει σε κριτικές όχι έχει φαγητό και καλές επιλογές μάλιστα. Σχεδίαζα λοιπόν να φάω εκεί. Βλέπω στον κατάλογο μόνο ξηρούς καρπούς, πατατάκια και ελιές. Ή Άγγλοι ή Αμερικάνοι πρέπει να είχαν γράψει τις κριτικές, δεν εξηγείται διαφορετικά. Είχε κοκτέιλ ρούμι με χυμό ανανά και λεμόνι. Πιο ονειρικό ποτό δεν θα μπορούσα να φανταστώ. Είχε 1000yen, ήπια 3, αν είχα πάει την προηγούμενη μέρα θα έπινα μέχρι να ταβλιαστώ. Πρέπει να βγει νόμος που να υποχρεώνει τα μπαρ να σερβίρουν αυτό το ποτό για να πάρουν άδεια.
Η μουσική ήταν όλα τα λεφτά και την έβαζε μια Γιαπωνέζα που είχε το μεταλικό στυλάκι που είναι η αδυναμία μου Αν και πρέπει να τις έριχνα 15 χρόνια. Έβαλε και Tool έβαλε και Γιαπωνέζικο μέταλ μέχρι και Thy Antichrist (Κολομβιάνικο μπλακ μέταλ) έβαλε η θεούλα. Σε κάποια φάση ανέλαβε την μουσική ένας ακατάλληλος. Έτσι κι αλλιως δεν μπορούσα να κάτσω μέχρι πολύ αργά (είναι ανοιχτό μέχρι τις 5), η αμπαλίαση του με έδιωξε μια ώρα αρχύτερα. Θυμάμαι ότι το κομμάτι που με έσπασε ήταν από falling in reverse, υπάρχει τελικά κάτι χειρότερο μουσικά από Γιαπωνέζικη ποπ. Το djιλικι δεν είναι εύκολο πράμα και κακώς υποτιμάται. Δεν μπορεί να βάζεις ότι σου αρέσει να ακούς σπίτι σου που μπορεί να μην κολλάει με ότι παίζει μέχρι εκείνη την ώρα. Μου άρεσε το μαγαζί πάντως, είναι κυρίως μέταλ (όλες οι υποκατηγορίες) όχι ροκ.
Δεν κοιμήθηκα πολύ, η πτήση ήταν πρωινή και η απόσταση μέχρι το αεροδρόμιο πάνω από μία ώρα. Η τελευταία ανάμνηση μου από την Ιαπωνία είναι να μπαίνω από λάθος είσοδο σε σταθμό του Tokyo. Έχω εξηγήσει το μπέρδεμα με το μετρό του Tokyo στην αρχή της ιστορίας, δεν κατάφερα να το συνηθίσω ποτέ. Έτσι όπως κοιτάω σαν χαμένος το κινητό μου και τις ταμπέλες, έρχεται μια Γιαπωνέζα και με ρωτάει αν μπορεί να βοηθήσει. Ίδια περίπτωση με το Kyoto. Μια επιβάτης που απλά ήθελε να βοηθήσει τον αδαή τουρίστα. Όλη αυτή η συμπεριφορά και η ευγένεια που είχα συνηθίσει γκρεμίστηκε με το που πάτησα το πόδι μου στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Ένα χάος, μια αγένεια και κάτι τουαλέτες που σιχαινόμουν να πατήσω. Δεν έχω πάει ακόμα Κωνσταντινούπολη και με την απογοήτευση που έφαγα από το αεροδρόμιο κιόλας δεν το βλέπω να γίνεται σύντομα.
Το ταξίδι στην Ιαπωνία με κούρασε πολύ. Ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέχρι σήμερα. Ο κύριος λόγος που έφτιαξα τόσο βαρύ πρόγραμμα είναι επειδή πίστευα ότι δεν θα ξαναπάω. Έτσι είναι. Μου άρεσε η Ιαπωνία αλλά είδα ότι ήθελα/ονειρεύομουν να δω. Δεν υπάρχει λόγος για μένα να ξαναπάω. Ενθουσιάστηκα με το Kyoto. Είναι μια πόλη ανοιχτό μουσείο. Το βάζω στην κατηγορία Παρίσι, Ρώμη. Σε μια πόλη μπορείς να δεις τα πάντα. Γνωρίζοντας πως έχουν τα πράγματα, θα έβγαζα τις 2 μέρες του Sendai και θα της έδινα στο Kyoto και την μέρα της Kanazawa θα την έδινα στην Takayama. Αυτές οι μικρές αλλαγές θα έκαναν το ταξίδι αρκετά πιο ξεκούραστο. Το φεστιβάλ Neputa ήταν σίγουρα το highlight του ταξιδιού. Την Hiroshima θα την θυμάμαι με νοσταλγία σε μερικά χρόνια πιστεύω. Osaka καρακιτσαριό αλλά γούσταρα φουλ. Πάρκο με μακάκες λατρεία. Himeji έπος. Nikko υπέροχο. Δυστυχώς το Tokyo ήταν σκέτη απογοήτευση. Δεν είχα απαιτήσεις σε θέμα ομορφιάς ή αξιοθέατων αλλά δεν το περίμενα τόσο νερόβραστο.
Η συμπάθεια για την χώρα σίγουρα μεγάλωσε!
Είχε φτάσει η μέρα που θα επέστρεφα στο Tokyo. Με τα προβλήματα που υπήρχαν την προηγούμενη μέρα, πήγα στο σταθμό όσο νωρίτερα μπορούσα. Οι πρώτες εικόνες στο σταθμό του τρένου προμηνύουν καταστροφή! Ατέλειωτες ουρές, μπλοκαρισμένη η είσοδος στις αποβάθρες και δημοσιογράφοι να κάνουν ρεπορτάζ για το μπάχαλο. Υπήρχε ένας πίνακας που έγραφε κάτι στα Γιαπωνέζικα. Όταν είδα στις ταμπέλες ότι όλα τα γρήγορα τρένα έχουν σταματήσει τα δρομολόγια, λόγω τυφώνα στη διαδρομή προς Tokyo, μου κόπηκαν τα πόδια. Το πλάνο μου ήταν να πάω στο Tokyo σχετικά νωρίς, να επισκεφθώ κάποια πράγματα στην πόλη και την επόμενη μέρα να πήγαινα στην Kamakura που έχει παραλία για καμιά βουτιά. Το σχέδιο αυτό ναυάγησε.
Χωρίς να χάσω χρόνο, πηγαίνω στις πληροφορίες. Μου είπαν ότι μπορεί να μην λειτουργήσει κανένα γρήγορο τρένο σήμερα. Μου πρότειναν να δω μήπως μπορώ να πάρω λεωφορείο. Ρωτάω λοιπόν στα λεωφορεία, μου είπαν ότι έχει μόνο νυχτερινό λεωφορείο προς Tokyo και είναι γεμάτο. H απελπισία αρχίζει να μεγαλώνει. Συνομιλία με τη Ρωσίδα για να δω τι επιλογές έχω. Η συμβουλή της ήταν να πάρω το τοπικό τρένο που λειτουργούσε μέχρι κάποιο σημείο, να πάω σε άλλο σταθμό που κάνει στάση το γρήγορο τρένο και να δω μήπως τότε έχει ανοίξει η γραμμή και θα έχω κερδίσει λίγο χρόνο.
Η τοπική γραμμή όντως λειτουργούσε. Μπορούσα να φτάσω μέχρι την Osaka μέσω της Okayama. Σκέφτηκα να πάω στην Okayama καλύτερα και στο χειρότερο σενάριο να δω μια νέα πόλη. Τα τοπικά τρένα ήταν πολύ αργά, ενώ λόγω της κατάστασης, η αναμονή σε κάθε σταθμό ήταν μεγάλη. Φτάνω στην Okayama, τα γρήγορα τρένα εξακολουθούν να είναι σταματημένα. Ρωτάω έναν υπάλληλο αν υπάρχει φως στο τούνελ. Ο υπερτίμιος υπάλληλος σε πολύ καλά Αγγλικά μου είπε ότι είναι πολύ πιθανό να μην καταφέρω να ταξιδέψω απόψε στο Tokyo αλλά καλύτερα να πάω να περιμένω στην Osaka να δω τι θα γίνει και αυτό έπραξα.
Όταν έφτασα στην Osaka είδα την χειρότερη κατάσταση από όλους τους σταθμούς. Μια τεράστια ανθρώπινη μάζα απλωμένη στο σταθμό. Εδώ μπορούσες να πας στις αποβάθρες αλλά οι ταμπέλες έγραφαν ότι μπορεί να μην λειτουργήσει κανένα γρήγορο τρένο και συμβούλευαν να ματαιώσουμε τα ταξίδια μας προς Tokyo. Είχε μεσημεριάσει και το στομάχι μου είχε κολλήσει στην πλάτη, είπα να πάω να φάω σε ένα απ'τα εστιατόρια του ξενοδοχείου. Μάταια! Ήταν όλα γεμάτα. Απογοητευμένος πάω και παίρνω ένα καφέ και κάτι να φάω από ένα μινι μάρκετ και κατευθύνομαι στην αποβάθρα χωρίς καμιά ελπίδα. Βλέπω ότι υπάρχει ένα τρένο που γράφει προορισμός Tokyo και είναι τιγκαρισμένο. Στις πόρτες περιμένουν κάτι ατέλειωτες ουρές. Εκείνη τη στιγμή ακούω τον χαρακτηριστικό ήχο πριν κλείσουν οι πόρτες και βλέπω μια γιαπωνέζα μακριά απ'την αρχή της ουράς να τρέχει και να μπαίνει σε ένα βαγόνι που είχε ακόμα χώρο! Έκανα ακριβώς το ίδιο! Οι πόρτες έκλεισαν! Τελικός προορισμός Tokyo! Το τρένο ήταν ασφυκτικά γεμάτο και σε κάθε στάση τα πράγματα στένευαν ακόμα πιο πολύ. Θυμάμαι σε ένα σταθμό μια ηλικιωμένη γυναίκα που ήθελε να μπει. Ήταν με το χαμόγελο στα χείλη αλλά έσπρωχνε λυσσασμένα με τους αγκώνες για να μπει. Τελικά η γιαγιάκα λειτούργησε σαν δούρειος ίππος για τουλάχιστον άλλα 5 άτομα που κατάφεραν να μπουν. Σε όλη την διαδρομή δεν πρέπει να είδα ούτε ψιχάλα.
Ήταν περασμένες 22:00 όταν έφτασα επιτέλους στο Tokyo μετά από μια σειρά τυχαίων γεγονότων. Ήμουν υπερβολικά τυχερός. Το πρόβλημα συνεχίστηκε και την επόμενη μέρα απ'ότι είδα με το πλήθος των επιβατών να αυξάνεται.
Είχα κλείσει διαμονή πάλι στην Asakusa για τις 2 τελευταίες μέρες. Είχα φτάσει πολύ αργά το πρώτο βράδυ, πέρα από την εξάντληση που ένιωθα, οι επιλογές μου ήταν περιορισμένες. Έκανα βόλτα στο ναό Sensō-ji που ομολογώ ότι μου άρεσε περισσότερο το βράδυ. Ίσως να φταίει η χαρά μου που κατάφερα να φτάσω στο Tokyo.
Έφαγα σε ένα μαγαζί που βρισκόταν στις στοές. Ήταν καλό αλλά δεν θυμάμαι όνομα. Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι παράγγελνα από το κινητό και μου το έφερναν στο τραπέζι. Παράγγελνα ασταμάτητα ομολογώ.
Ότι είχα προγραμματίσει να κάνω την προτελευταία μέρα, το έκανα τελικά την τελευταία. Η αρχή έγινε με την περιοχή Kappabashi που έμοιαζε ιδανική για την αγορά σουβενίρ. Από το ξενοδοχείο που έμενα ήταν περίπου 10 λεπτά με τα πόδια. Η Kappabashi έχει λίγη υπερβολή, αλλά δεν φτάνει την Osaka. Κρατάει το πιο σοβαρό προφίλ του Tokyo.
Πήγαινα από μαγαζί σε μαγαζί, από πόρτα σε πόρτα μέχρι να βρω αγάλματα tanuki. Ένας καταστηματάρχης με παρέπεμψε σε άλλον επιχειρηματία, μάλιστα με συνόδευσε μέχρι το μαγαζί του. Ήταν ένας ηλικιωμένος που είχε διπλώσει απ'την καμπούρα. Η συνεννόηση έγινε με παντομίμα. Ο ηλικιωμένος κύριος ακολούθησε το πρωτόκολλο πληρωμής, δηλαδή υπολόγισε τα ρέστα σε κομπιουτεράκι και μου τα έδειξε. Χρησιμοποίησε την αιχμή της τεχνολογίας.
Αφού τελείωσα με τις αγορές κατευθύνθηκα στην περιοχή Sinjuku. Η περιοχή με τα μαγαζιά, τα μπαρ, τα εστιατόρια. Εδώ που χτυπάει η καρδιά του σύγχρονου Tokyo που λέμε.
Έξω απ'το σταθμό έχει άλλη μία 3d διαφήμιση, αν σας αρέσουν αυτά.
Μην περιμένετε να γράψω καλά σχόλια για τέτοια μέρη. Με πιάνει πονοκέφαλος από τις τόσες οπτικοακουστικές πληροφορίες.
Στην περιοχή βρίσκεται ο κινηματογράφος της εταιρείας Toho με το άγαλμα του Godzilla. Να αποθεώσω ταινία godzilla ή θα φάω γιαούρτια; Η πρώτη ταινία του 1954 είναι μια αντιπολεμική ταινία με ξεκάθαρη κριτική στην χρήση της ατομικής βόμβας. Έχει σχολιασμό ακόμα και στην ηθική στις επιστήμες και την ατομική ευθύνη που φυσικά πάντα υπάρχει. Ναι έχει κι ένα τέρας με αποκριατική στολή αγορασμένη από τα τζάμπο αλλά το μήνυμα της ταινίας δεν αλλάζει. Το Χόλιγουντ πήρε αυτήν την ταινία, έκοψε ότι δεν τους άρεσε, πρόσθεσε κι ένα κομμάτι Αμερικανιά και την έκανε σαν τα μούτρα του και σαν τον κώλο του, επιτρέψτε μου την έκφραση. Η αλήθεια είναι πως το ξεφτίλισαν και οι Γιαπωνέζοι με τα σήκουελς. Όπως και να χει, το μεγαλείο της ορίτζιναλ ταινίας παραμένει.
Για να φάω επέλεξα την περιοχή με το γραφικό δρομάκι Omoide Yokocho.
Σε εκείνη την περιοχή έχει πολλά μπαρ επίσης.
Gira Gira girls! Είναι ξεκάθαρο!
Στη Sinjuku θα επέστρεφα το βράδυ για τα μεταλλάδικα. Για την ώρα είπα να κάνω μια βόλτα στη Nakano Broadway. Είχα διαβάσει ότι είναι η νέα Μέκκα για τα άνιμε. Η Akihabara έχει πεθάνει, να ζήσει η Nakano Broadway διάβαζα. Βρίσκεται μέσα σε μια στοά που θα την χαρακτήριζα την πιο όμορφη που είδα στην Ιαπωνία.
Από εκεί που ξεκινά η Nakano Broadway γίνεται πιο παρακμιακό το σκηνικό. Να πω ότι από το λίγο που είδα τις τιμές, μου φάνηκαν υπερβολικά καλές. Ειδικά στα μεταχειρισμένα προϊόντα. Μεταχειρισμένο nintendo switch κόστιζε κάτω από 20.000yen. Αν σας ενδιαφέρει το σπορ, αξίζει πέρασμα από εδώ. Με την Akihabara δεν ασχολήθηκα για νας σας πω πως είναι συγκριτικά οι τιμές αλλά και μόνο που περνάς από αυτή την όμορφη στοά αντί από εκείνο το χάλι-λεωφόρο με τα maid cafes, εννοείται πως προτείνω αυτό.
Τι έχει καταφέρει η ανθρωπότητα; Μπορεί να κατανοήσει την λειτουργία του σύμπαντος, έφτιαξε υπολογιστές που χωρούν στην τσέπη της, κατάφερε να πάει στο φεγγάρι. Μήπως όμως τελικά οι μηχανές γίνονται εξυπνότερες και οι άνθρωποι χαζότεροι; Αυτά τα υπαρξιακά ερωτήματα μου γεννήθηκαν καθώς έβλεπα τους Γιαπωνέζους να ποντάρουν σε ψηφιακά άλογα!
Αρκετά με αυτά, επιστροφή για ξεκούραση και προετοιμασία για άλλη μια μέταλ εμπειρία.
Η τιμημένη μπλούζα των Tool εφορέθη για ακόμα μια φορά και επιστροφή στην Sinjuku. Το βράδυ η Sinjuku μου φάνηκε ακόμα χειρότερη, με όλα τα φώτα να τυφλώνουν. Υπήρχε κι ένα φαινόμενο πολύ ενοχλητικό. Αρκετοί Αφρικάνοι (λόγω προφοράς φαντάζομαι ότι ήταν Αφρικάνοι) έρχονταν και πρότειναν κάποιο μπαρ με σέξυ κορίτσια. Επέμεναν και ήταν πολύ κουραστικοί. Πήγαινα στοχευμένα σε ένα μπαρ. Ιδανικά θα ήθελα να πάω σε όλα τα μεταλ μπαρ που είχα σημειώσει και αυτό ήταν το πλάνο αν έφτανα νωρίς την προηγούμενη μέρα. Με την πρωινή πτήση που είχα, έπρεπε να αρκεστώ σε ένα μαγαζί και αυτό ήταν το Godz.
Ναι στο Godz πήγα στη Sinjuku. Το μπαρ-συναυλιακός χώρος στην Osaka λεγόταν Hogake. Πόνεσε η ψυχή μου όταν είδα το λάθος μου και δεν μπορώ να το διορθώσω! Καλύτερα να κάνω λάθη ναών ή δρόμων παρά τέτοια μαγαζιά! Hogake λοιπόν στην Osaka, Godz στην Sinjuku!
Εννοείται πως και το Godz ήταν σε υπόγειο. Όταν κατέβαινα τις σκάλες, αντίκρισα την γνώριμη εικόνα με τι αφίσες και ακούω να παίζει η κομματάρα vice grip. Ενθουσιάστηκα πριν καν μπω.
Είχα διαβάσει σε κριτικές όχι έχει φαγητό και καλές επιλογές μάλιστα. Σχεδίαζα λοιπόν να φάω εκεί. Βλέπω στον κατάλογο μόνο ξηρούς καρπούς, πατατάκια και ελιές. Ή Άγγλοι ή Αμερικάνοι πρέπει να είχαν γράψει τις κριτικές, δεν εξηγείται διαφορετικά. Είχε κοκτέιλ ρούμι με χυμό ανανά και λεμόνι. Πιο ονειρικό ποτό δεν θα μπορούσα να φανταστώ. Είχε 1000yen, ήπια 3, αν είχα πάει την προηγούμενη μέρα θα έπινα μέχρι να ταβλιαστώ. Πρέπει να βγει νόμος που να υποχρεώνει τα μπαρ να σερβίρουν αυτό το ποτό για να πάρουν άδεια.
Η μουσική ήταν όλα τα λεφτά και την έβαζε μια Γιαπωνέζα που είχε το μεταλικό στυλάκι που είναι η αδυναμία μου Αν και πρέπει να τις έριχνα 15 χρόνια. Έβαλε και Tool έβαλε και Γιαπωνέζικο μέταλ μέχρι και Thy Antichrist (Κολομβιάνικο μπλακ μέταλ) έβαλε η θεούλα. Σε κάποια φάση ανέλαβε την μουσική ένας ακατάλληλος. Έτσι κι αλλιως δεν μπορούσα να κάτσω μέχρι πολύ αργά (είναι ανοιχτό μέχρι τις 5), η αμπαλίαση του με έδιωξε μια ώρα αρχύτερα. Θυμάμαι ότι το κομμάτι που με έσπασε ήταν από falling in reverse, υπάρχει τελικά κάτι χειρότερο μουσικά από Γιαπωνέζικη ποπ. Το djιλικι δεν είναι εύκολο πράμα και κακώς υποτιμάται. Δεν μπορεί να βάζεις ότι σου αρέσει να ακούς σπίτι σου που μπορεί να μην κολλάει με ότι παίζει μέχρι εκείνη την ώρα. Μου άρεσε το μαγαζί πάντως, είναι κυρίως μέταλ (όλες οι υποκατηγορίες) όχι ροκ.
Δεν κοιμήθηκα πολύ, η πτήση ήταν πρωινή και η απόσταση μέχρι το αεροδρόμιο πάνω από μία ώρα. Η τελευταία ανάμνηση μου από την Ιαπωνία είναι να μπαίνω από λάθος είσοδο σε σταθμό του Tokyo. Έχω εξηγήσει το μπέρδεμα με το μετρό του Tokyo στην αρχή της ιστορίας, δεν κατάφερα να το συνηθίσω ποτέ. Έτσι όπως κοιτάω σαν χαμένος το κινητό μου και τις ταμπέλες, έρχεται μια Γιαπωνέζα και με ρωτάει αν μπορεί να βοηθήσει. Ίδια περίπτωση με το Kyoto. Μια επιβάτης που απλά ήθελε να βοηθήσει τον αδαή τουρίστα. Όλη αυτή η συμπεριφορά και η ευγένεια που είχα συνηθίσει γκρεμίστηκε με το που πάτησα το πόδι μου στο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης. Ένα χάος, μια αγένεια και κάτι τουαλέτες που σιχαινόμουν να πατήσω. Δεν έχω πάει ακόμα Κωνσταντινούπολη και με την απογοήτευση που έφαγα από το αεροδρόμιο κιόλας δεν το βλέπω να γίνεται σύντομα.
Το ταξίδι στην Ιαπωνία με κούρασε πολύ. Ίσως περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μέχρι σήμερα. Ο κύριος λόγος που έφτιαξα τόσο βαρύ πρόγραμμα είναι επειδή πίστευα ότι δεν θα ξαναπάω. Έτσι είναι. Μου άρεσε η Ιαπωνία αλλά είδα ότι ήθελα/ονειρεύομουν να δω. Δεν υπάρχει λόγος για μένα να ξαναπάω. Ενθουσιάστηκα με το Kyoto. Είναι μια πόλη ανοιχτό μουσείο. Το βάζω στην κατηγορία Παρίσι, Ρώμη. Σε μια πόλη μπορείς να δεις τα πάντα. Γνωρίζοντας πως έχουν τα πράγματα, θα έβγαζα τις 2 μέρες του Sendai και θα της έδινα στο Kyoto και την μέρα της Kanazawa θα την έδινα στην Takayama. Αυτές οι μικρές αλλαγές θα έκαναν το ταξίδι αρκετά πιο ξεκούραστο. Το φεστιβάλ Neputa ήταν σίγουρα το highlight του ταξιδιού. Την Hiroshima θα την θυμάμαι με νοσταλγία σε μερικά χρόνια πιστεύω. Osaka καρακιτσαριό αλλά γούσταρα φουλ. Πάρκο με μακάκες λατρεία. Himeji έπος. Nikko υπέροχο. Δυστυχώς το Tokyo ήταν σκέτη απογοήτευση. Δεν είχα απαιτήσεις σε θέμα ομορφιάς ή αξιοθέατων αλλά δεν το περίμενα τόσο νερόβραστο.
Η συμπάθεια για την χώρα σίγουρα μεγάλωσε!