Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Hiroshima (μέρος 1ο)
Ξύπνησα νωρίς νωρίς έτοιμος για τον επόμενο προορισμό μου. Έλαβα μήνυμα στο κινητό από τη Ρωσίδα. Δεν πιστεύω να πήγες ή να σκέφτεσαι να πας στο βουνό Koya; Πλησιάζει τυφώνας στην περιοχή. Ευτυχώς το είχα βγάλει τελείως απ'το πλάνο και για την ώρα δεν σκεφτόμουν ότι μπορεί να επηρεάσει το ταξίδι μου ένας τυφώνας.
Πριν τις 10 έχω φτάσει κιόλας στην Hiroshima. Ιδανικά αυτό που θα ήθελα να έχω κάνει είναι να ήμουν στην πόλη στις 6 Αυγούστου, την ημέρα που πραγματοποιούν τελετή στη μνήμη των θυμάτων και γεμίζουν φανάρια τον ποταμό Ōta-gawa. Δυστυχώς ήταν περίπλοκο να προλάβω και το φεστιβάλ Neputa και αυτό.
Στις 6 Αυγούστου λοιπόν το 1945, οι Αμερικάνοι με εντολή του προέδρου Truman έριξαν την ατομική βόμβα στη Hiroshima. Το έγκλημα δεν σταμάτησε εκεί. Απαγόρευσαν στους Γιαπωνέζους να κάνουν έρευνα για τις παρενέργειες της βόμβας κι ενώ οι σύμμαχοι έκαναν κανονικά έρευνες δεν μοιράζονταν τα αποτελέσματα μαζί τους. Ο ακριβής αριθμός των νεκρών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που πέθαναν από παρενέργειες, παραμένει άγνωστος, προφανώς είναι εκατοντάδες χιλιάδες.
Είχα ακούσει/διαβάσει ότι η πόλη έχει ξαναχτιστεί σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορείς να πιστέψεις ότι συνέβη τέτοια τραγωδία στο μέρος και πάλι δεν πίστευα στα μάτια μου. Αν δεν έχετε δει φωτογραφίες μετά την έκρηξη, σας προτρέπω να δείτε. Είναι λες και εξαφανήστηκε η πόλη, ολόκληρα τετράγωνα εξαϋλώθηκαν. Όλη την ώρα σκεφτόμουν τους ανθρώπους που επιβίωσαν και είδαν την πόλη να επανέρχεται. Πως να βλέπουν άραγε αυτό το επίτευγμα της Ιαπωνίας. Για μένα είναι ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα της ανθρωπότητας στη σύγχρονη ιστορία. Αν απλά με άφηνες σε ένα τυχαίο σημείο της πόλης και με ρώταγες που είσαι, πραγματικά δεν θα είχα ιδέα. Μια κλασσική σύγχρονη πόλη της Ιαπωνίας. Με τις διαφημίσεις της:
Με τις στοές της:
Και τα ποτάμια της:
Υπήρχαν κάποια μνημεία σε σημεία που εξηγούσαν τι κτίριο υπήρχε εκεί. Εδώ πχ ήταν ένα σχολείο.
Η Ιαπωνία έχει κρατήσει μόνο ένα κτίριο ακριβώς όπως ήταν μετά τον βομβαρδισμό, το A-bomb dome. Η βόμβα έσκασε πολύ κοντά του και ήταν από τα ελάχιστα κτίρια που δεν έγινε καπνός. Προφανώς σήμερα διατηρείται σε αυτό την κατάσταση με εργασίες συντήρησης. Αποτελεί μνημείο Ουνέσκο πλέον. Πολύ δυνατό μνημείο και σοφή η απόφαση των Γιαπωνέζων να το κρατήσουν σε αυτή την κατάσταση.
Εδώ το πριν και το μετά.
Έχουν και μια φωτογραφία εκεί που δείχνει πως έγινε η γειτονιά. Σε κάποια κτίρια έμειναν απλά τα θεμέλια.
Κοντά στο μνημείο βρίσκεται το πάρκο ειρήνης και μνήμης με μνημεία για τα θύματα.
Πύλες με τη λέξη ειρήνη σε όλες τις γλώσσες.
Για το κενοτάφιο οι Γιαπωνέζοι είχαν σχηματίσει ουρά για να προσευχηθούν.
Εκεί βρίσκεται και το μουσείο ειρήνης. Δεν ξέρω αν φαίνεται από τη φώτο πόσο κόσμο έχει και ότι η ουρά είναι τουλάχιστον τρεις γεμάτες λωρίδες. Το μουσείο είναι μικρό και ο αριθμός επισκεπτών περιορισμένος. Οι τίμιοι Γιαπωνέζοι είχαν ένα πίνακα που έγραφε σε πόση ώρα περίπου θα έμπαινες αν καθόσουν στο τέλος της ουράς. Εκείνη τη στιγμή έγραφε 2 ώρες! Ασ'το λέω για την ώρα, θα μείνεις άλλες 2 μέρες στην πόλη, κάποια στιγμή θα πέσει η κίνηση.
Πάντως από τις πρώτες εικόνες στην πόλη δεν φαινόταν ότι θα αραιώσει ο κόσμος. Είχε πάρα πολλούς τουρίστες. Στα επίπεδα του Kyoto θα έλεγα. Όχι άδικα προφανώς. Είναι πόλη σταθμός για την Ιαπωνία.
Αποφάσισα να πάω μια βόλτα στο κάστρο της πόλης, ήταν γύρω στα 20 λεπτά με τα πόδια από το πάρκο. Το κάστρο το έχουν επαναφέρει σε τέτοιο βαθμό που ξεχνάς σε ποια πόλη είσαι.
Ο εσωτερικός του χώρος είναι μουσείο, αλλά δεν είχα όρεξη να μπω σε άλλο κάστρο. Στον περιβάλλοντα χώρο βρίσκονται επίσης ναοί. Σαν να μην έπεσε βόμβα ποτέ.
Δεν μπορώ να θυμηθώ που έφαγα που σημαίνει ότι δεν ήταν τίποτα άξιο αναφοράς, αυτό που θυμάμαι σίγουρα ήταν οι αδιανόητα μεγάλες ουρές σε όποια μαγαζιά έφτιαχναν okonomiyaki. Είχα πλάνο γι'αυτό όμως. Θα αφιέρωνα μια μέρα μόνο σε φαγητό!
Ξαναπέρασα το απόγευμα μήπως έχει γίνει κανα θαύμα και δεν έχει μεγάλη ουρά. Τζίφος. Μιάμιση ώρα αναμονή έλεγε. Επέστρεψα στο ξενοδοχείο να ξαπλώσω.
Όταν βράδιασε εννοείται επέστρεψα στο πάρκο να δω πως είναι. Πλέον υπήρχε λίγος κόσμος. Υποψιάζομαι ότι πολλοί έρχονται για μονοήμερη χωρίς διανυκτέρευση.
Ο χώρος είναι πολύ ωραίος και το βράδυ.
Το σημείο που έσκασε η βόμβα. Έσκασε πριν ακουμπήσει στο έδαφος.
Η υπόλοιπη πόλη στη γνωστή κατάσταση, φώτα παντού, men information και τα σχετικά. Εδώ θυμάμαι είδα μια γυναίκα κράχτη για men information που ήταν ντυμένη λαγουδάκι με εσώρουχα έξω στο δρόμο. Είχαν σταματήσει κάτι ηλικιωμένες Γιαπώνεζες της μιλούσαν και γέλαγαν όλοι μαζί. Αυτό είναι το κουφό με αυτή τη χώρα. Είναι τόσο ντροπαλοί, τόσο κλειστοί άνθρωποι και ταυτόχρονα έχουν κάτι τέτοια άκυρα πράγματα που τους φαίνονται φυσιολογικά. Προφανώς υπάρχουν χώρες στις οποίες συμβαίνουν πολύ χειρότερα πράγματα. Το παράξενο με την Ιαπωνία είναι ότι κάποια πράγματα μοιάζουν εντελώς ξένα με την ιδιοσυγκρασία τους.
Ένας από τους λόγους που έβαλα την Hiroshima στο τέλος είναι επειδή είχα ακούσει ότι μπορεί να σε ψυχοπλακώσει. Τουλάχιστον την πρώτη μέρα όχι μόνο δεν με ψυχοπλάκωσε αλλά με έκανα να χαρώ για την Ιαπωνία. Ελπίδα μου έδωσε αυτό το μέρος ότι ο άνθρωπος μπορεί να καταφέρει απίστευτα πράγματα.
Ξύπνησα νωρίς νωρίς έτοιμος για τον επόμενο προορισμό μου. Έλαβα μήνυμα στο κινητό από τη Ρωσίδα. Δεν πιστεύω να πήγες ή να σκέφτεσαι να πας στο βουνό Koya; Πλησιάζει τυφώνας στην περιοχή. Ευτυχώς το είχα βγάλει τελείως απ'το πλάνο και για την ώρα δεν σκεφτόμουν ότι μπορεί να επηρεάσει το ταξίδι μου ένας τυφώνας.
Πριν τις 10 έχω φτάσει κιόλας στην Hiroshima. Ιδανικά αυτό που θα ήθελα να έχω κάνει είναι να ήμουν στην πόλη στις 6 Αυγούστου, την ημέρα που πραγματοποιούν τελετή στη μνήμη των θυμάτων και γεμίζουν φανάρια τον ποταμό Ōta-gawa. Δυστυχώς ήταν περίπλοκο να προλάβω και το φεστιβάλ Neputa και αυτό.
Στις 6 Αυγούστου λοιπόν το 1945, οι Αμερικάνοι με εντολή του προέδρου Truman έριξαν την ατομική βόμβα στη Hiroshima. Το έγκλημα δεν σταμάτησε εκεί. Απαγόρευσαν στους Γιαπωνέζους να κάνουν έρευνα για τις παρενέργειες της βόμβας κι ενώ οι σύμμαχοι έκαναν κανονικά έρευνες δεν μοιράζονταν τα αποτελέσματα μαζί τους. Ο ακριβής αριθμός των νεκρών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που πέθαναν από παρενέργειες, παραμένει άγνωστος, προφανώς είναι εκατοντάδες χιλιάδες.
Είχα ακούσει/διαβάσει ότι η πόλη έχει ξαναχτιστεί σε τέτοιο βαθμό που δεν μπορείς να πιστέψεις ότι συνέβη τέτοια τραγωδία στο μέρος και πάλι δεν πίστευα στα μάτια μου. Αν δεν έχετε δει φωτογραφίες μετά την έκρηξη, σας προτρέπω να δείτε. Είναι λες και εξαφανήστηκε η πόλη, ολόκληρα τετράγωνα εξαϋλώθηκαν. Όλη την ώρα σκεφτόμουν τους ανθρώπους που επιβίωσαν και είδαν την πόλη να επανέρχεται. Πως να βλέπουν άραγε αυτό το επίτευγμα της Ιαπωνίας. Για μένα είναι ένα από τα σπουδαιότερα επιτεύγματα της ανθρωπότητας στη σύγχρονη ιστορία. Αν απλά με άφηνες σε ένα τυχαίο σημείο της πόλης και με ρώταγες που είσαι, πραγματικά δεν θα είχα ιδέα. Μια κλασσική σύγχρονη πόλη της Ιαπωνίας. Με τις διαφημίσεις της:
Με τις στοές της:
Και τα ποτάμια της:
Υπήρχαν κάποια μνημεία σε σημεία που εξηγούσαν τι κτίριο υπήρχε εκεί. Εδώ πχ ήταν ένα σχολείο.
Η Ιαπωνία έχει κρατήσει μόνο ένα κτίριο ακριβώς όπως ήταν μετά τον βομβαρδισμό, το A-bomb dome. Η βόμβα έσκασε πολύ κοντά του και ήταν από τα ελάχιστα κτίρια που δεν έγινε καπνός. Προφανώς σήμερα διατηρείται σε αυτό την κατάσταση με εργασίες συντήρησης. Αποτελεί μνημείο Ουνέσκο πλέον. Πολύ δυνατό μνημείο και σοφή η απόφαση των Γιαπωνέζων να το κρατήσουν σε αυτή την κατάσταση.
Εδώ το πριν και το μετά.
Έχουν και μια φωτογραφία εκεί που δείχνει πως έγινε η γειτονιά. Σε κάποια κτίρια έμειναν απλά τα θεμέλια.
Κοντά στο μνημείο βρίσκεται το πάρκο ειρήνης και μνήμης με μνημεία για τα θύματα.
Πύλες με τη λέξη ειρήνη σε όλες τις γλώσσες.
Για το κενοτάφιο οι Γιαπωνέζοι είχαν σχηματίσει ουρά για να προσευχηθούν.
Εκεί βρίσκεται και το μουσείο ειρήνης. Δεν ξέρω αν φαίνεται από τη φώτο πόσο κόσμο έχει και ότι η ουρά είναι τουλάχιστον τρεις γεμάτες λωρίδες. Το μουσείο είναι μικρό και ο αριθμός επισκεπτών περιορισμένος. Οι τίμιοι Γιαπωνέζοι είχαν ένα πίνακα που έγραφε σε πόση ώρα περίπου θα έμπαινες αν καθόσουν στο τέλος της ουράς. Εκείνη τη στιγμή έγραφε 2 ώρες! Ασ'το λέω για την ώρα, θα μείνεις άλλες 2 μέρες στην πόλη, κάποια στιγμή θα πέσει η κίνηση.
Πάντως από τις πρώτες εικόνες στην πόλη δεν φαινόταν ότι θα αραιώσει ο κόσμος. Είχε πάρα πολλούς τουρίστες. Στα επίπεδα του Kyoto θα έλεγα. Όχι άδικα προφανώς. Είναι πόλη σταθμός για την Ιαπωνία.
Αποφάσισα να πάω μια βόλτα στο κάστρο της πόλης, ήταν γύρω στα 20 λεπτά με τα πόδια από το πάρκο. Το κάστρο το έχουν επαναφέρει σε τέτοιο βαθμό που ξεχνάς σε ποια πόλη είσαι.
Ο εσωτερικός του χώρος είναι μουσείο, αλλά δεν είχα όρεξη να μπω σε άλλο κάστρο. Στον περιβάλλοντα χώρο βρίσκονται επίσης ναοί. Σαν να μην έπεσε βόμβα ποτέ.
Δεν μπορώ να θυμηθώ που έφαγα που σημαίνει ότι δεν ήταν τίποτα άξιο αναφοράς, αυτό που θυμάμαι σίγουρα ήταν οι αδιανόητα μεγάλες ουρές σε όποια μαγαζιά έφτιαχναν okonomiyaki. Είχα πλάνο γι'αυτό όμως. Θα αφιέρωνα μια μέρα μόνο σε φαγητό!
Ξαναπέρασα το απόγευμα μήπως έχει γίνει κανα θαύμα και δεν έχει μεγάλη ουρά. Τζίφος. Μιάμιση ώρα αναμονή έλεγε. Επέστρεψα στο ξενοδοχείο να ξαπλώσω.
Όταν βράδιασε εννοείται επέστρεψα στο πάρκο να δω πως είναι. Πλέον υπήρχε λίγος κόσμος. Υποψιάζομαι ότι πολλοί έρχονται για μονοήμερη χωρίς διανυκτέρευση.
Ο χώρος είναι πολύ ωραίος και το βράδυ.
Το σημείο που έσκασε η βόμβα. Έσκασε πριν ακουμπήσει στο έδαφος.
Η υπόλοιπη πόλη στη γνωστή κατάσταση, φώτα παντού, men information και τα σχετικά. Εδώ θυμάμαι είδα μια γυναίκα κράχτη για men information που ήταν ντυμένη λαγουδάκι με εσώρουχα έξω στο δρόμο. Είχαν σταματήσει κάτι ηλικιωμένες Γιαπώνεζες της μιλούσαν και γέλαγαν όλοι μαζί. Αυτό είναι το κουφό με αυτή τη χώρα. Είναι τόσο ντροπαλοί, τόσο κλειστοί άνθρωποι και ταυτόχρονα έχουν κάτι τέτοια άκυρα πράγματα που τους φαίνονται φυσιολογικά. Προφανώς υπάρχουν χώρες στις οποίες συμβαίνουν πολύ χειρότερα πράγματα. Το παράξενο με την Ιαπωνία είναι ότι κάποια πράγματα μοιάζουν εντελώς ξένα με την ιδιοσυγκρασία τους.
Ένας από τους λόγους που έβαλα την Hiroshima στο τέλος είναι επειδή είχα ακούσει ότι μπορεί να σε ψυχοπλακώσει. Τουλάχιστον την πρώτη μέρα όχι μόνο δεν με ψυχοπλάκωσε αλλά με έκανα να χαρώ για την Ιαπωνία. Ελπίδα μου έδωσε αυτό το μέρος ότι ο άνθρωπος μπορεί να καταφέρει απίστευτα πράγματα.