Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Tokyo (μέρος 1ο)
Το ταξίδι με αεροπλάνο είναι για μένα το πιο άχαρο κομμάτι του ταξιδιού, γι’αυτό και ποτέ δεν γράφω κάτι σχετικά με αυτό. Δεν θυμάμαι με ποια εταιρεία έχω πετάξει, σε ποιο terminal, αν σέρβιραν φαγητό και τι. Όλα, ειδικά όσο περνάει ο καιρός, είναι μια θολή εικόνα. Αν μπορούσα να κοιμάμαι σπίτι μου και να ξύπναγα στην άλλη χώρα, ευχαρίστως θα επέλεγα αυτή τη λύση. Σίγουρα προτιμώ τρένο αντί για αεροπλάνο. Σε αυτό το ταξίδι θα κάνω μια εξαίρεση για να πλέξω το εγκώμιο της turkish airlines που νομίζω πήρα πρώτη φορά. Οι πτήσεις ήταν Παρίσι-Κωνσταντινούπολη-Τόκιο και επιστροφή με τον ίδιο τρόπο. Αρχικά πρέπει να ήταν οι πιο αγενείς υπάλληλοι που έχω πετύχει σε πτήση. Μπορώ να πω ότι με εξόργισαν. Από το πως συμπεριφέρονταν οι αεροσυνοδοί μέχρι τους υπάλληλους στα γκισέ. Τι να πρωτοθυμηθώ, έναν υπάλληλο να λέει σε επιβάτη να κάνει στην άκρη λες και μίλαγε σε φίλο του. Την αεροσυνοδό να δίνει λάθος γεύμα στις Γιαπωνέζες που κάθονταν δίπλα μου κι όταν τους ρώταγε τι θέλουν να πιουν κι αυτές δεν άκουγαν, κάνει μια γκριμάτσα απελπισίας στην άλλη αεροσυνοδό. Στο γκισέ να στέλνουν άτομα από γραφείο σε γραφείο λες και ήταν επεισόδιο του ρετιρέ. Μάλιστα μια Αμερικανίδα φώναζε να μιλήσει με τον μάνατζερ που οκ είναι ένα κωμικό κλισέ αλλά η αγανάκτηση της ήταν δικιολογημένη, οι υπάλληλοι συμπεριφέρονταν σαν αναίσθητοι. Να μην ξεχάσω όμως και το φαγητό. Συνήθως πριν τις πτήσεις τσιμπάω κάτι, ακόμα κι αν σερβίρουν φαγητό στην πτήση, αφού το βρίσκω στην καλύτερη αδιάφορο. Καλό φαγητό σε αεροπλάνο που να χω να το θυμάμαι δεν μου έχει τύχει. Τα μόνα φαγητά που θυμάμαι ήταν τα εντελώς χάλια. Η turkish airlines μου πρόσφερε κι εδώ μια υπέροχη ανάμνηση. Στην πτήση Κωνσταντινούπολη Παρίσι ένιωσα ότι κλήθηκα να αναγνωρίσω πτώμα. Σήκωσα διστακτικά το αλουμινόχαρτο, αναγνώρισα το πτώμα και με βουρκωμένα μάτια (από την αναγούλα) το σκέπασα και δεν το ξανακούμπησα. Μια ομελέτα κολύμπαγε σε κάτι ζουμιά. Φοβάμαι ότι αυτή η φρικαλέα εικόνα θα με ακολουθεί για την υπόλοιπη ζωή μου. Σ’ευχαριστώ turkish airlines!
Έφτασα στο αεροδρόμιο Narita και η πρώτη εικόνα που αντίκρισα ήταν η Nintendo και ο σούπερ Μάριος παντού. Η εταιρεία που όχι απλά ανέστησε τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών, αλλά πλέον μιλάμε για μια βιομηχανία με πολλαπλάσια έσοδα από τον κινηματογράφο. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε τα βιντεοπαιχνίδια λόγω της atari κι ενός μεγάλου κραχ είχαν γίνει κόκκινο πανί για τα παιχνιδάδικα, μέχρι που ήρθε η Nintendo με το nes και έγραψε ιστορία. Ακόμα και σήμερα που έχει μια κονσόλα πιο αδύναμη από κινητό και που είναι τόσο εχθρική προς τον καταναλωτή με τιμές φαρμακείου, κολοσσούς όπως η Microsoft δεν τους βλέπει καν. Αν και αυτή η εχθρικότητα προς τον καταναλωτή την κάνει αδιάφορη για μένα και η μόνη κονσόλα της που είχα ποτέ ήταν το gameboy, αναγνωρίζω ότι έχουν το μαγικό άγγιγμα. Μέχρι και υδραυλικό με μουστάκι και μπάκα κατάφεραν να τον κάνουν τον πιο διάσημο ήρωα βιντεοπαιχνιδιών που έχει υπάρξει!
Είχα μπόλικα πράγματα να κάνω πριν μετακινηθώ στην πόλη. Πρώτη μου δουλειά να τραβήξω λεφτά. Οι τράπεζες έχουν διαφορετικά όρια ανάληψης γι’αυτό ρίχτε μια ματιά από πριν. Συνέχισα βγάζοντας την κάρτα suica που λειτουργεί σαν χρεωστική και μπορείς να πληρώνεις με αυτήν. Μου έλυσε τα χέρια, όχι απλά γιατί κουβαλάς λιγότερα λεφτά μαζί σου (μπορείς να έχεις μέχρι 20.000 yen στην κάρτα) αλλά κυρίως γιατί στην συντριπτική πλειοψηφία των μμμ σε όλες τις πόλεις που βρέθηκα μπορείς να πληρώνεις με αυτήν! Δεν χρειάζεται να βγάζεις εισιτήριο κάθε φορά απλά την σκανάρεις στο μπες και στο βγες. Μόνο και μόνο γι’αυτό την προτείνω με χίλια. Μετά πήγα κι αγόρασα μια sim που έδινε μόνο ίντερνετ, πρέπει να κόστιζε γύρω στα 50ε για ένα μήνα. Το pocket wifi κόστιζε τα διπλάσια για το ίδιο διάστημα και με το επιπλέον μειονέκτημα ότι το νοικιάζεις και πρέπει να το επιστρέψεις. Για τελείωμα άφησα την αγορά του jrpass. Όπως περίμενα στην ουρά με την άκρη του ματιού μου είδα μια διαφήμιση για το snow monkey park κοντά στο Nagano. Κάτι μακάκες λέει ζουν σ’ένα φυσικό πάρκο και τα πρωινά πάνε και αράζουν σε μια φυσική πισίνα. Αξίζει να δείτε φωτογραφίες τον χειμώνα που έχει κρύο και έχουν φάτσες ανακούφισης όταν βουτούν στην θερμαινόμενη πισίνα. Πολύ γέλιο. Επί τόπου αλλάζω το πλάνο που ήταν να πάω κάπου κοντά στο Fuji και το αντικαθιστώ με το Nagano και τους μακάκες. Οι υπάλληλοι για το jrpass ήταν πολύ γρήγοροι και πολύ βοηθητικοί. Μου έδωσαν κι ένα μικρό βιβλιαράκι με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες. Μην το αγνοήσετε σας δίνει μασημένη τροφή. Σε αυτή την εμπορική μου συναλλαγή αντίκρισα για πρώτη φορά το πρωτόκολλο πληρωμής. Η υπάλληλος γράφει σε ένα κομπιουτεράκι την τιμή, μου την δείχνει, της δίνω τα λεφτά, μου δείχνει τα λεφτά που της έδωσα, μου δείχνει στο κομπιουτεράκι πόσα ρέστα δικαιούμαι και μου δίνει τα ρέστα απλωμένα. Όλα αυτά με αυτοματοποιημένες κινήσεις σαν ρομπότ κι ενώ ψέλλιζε και κάτι παράλληλα. Αυτό το πρωτόκολλο θα το συναντούσα σχεδόν σε όλες τις συναλλαγές αυτού του ταξιδιού.
Μπορεί να είχα τόσα πράγματα στο μυαλό μου εκείνη τη στιγμή αλλά ήδη είχα πάρει μια πρώτη Γιαπωνέζικη γεύση βλέποντας την συντριπτική πλειοψηφία των υπαλλήλων να φοράει μάσκα. Σε βαθμό που πίστεψα ότι είναι ακόμα υποχρεωτική για τους εργαζόμενους. Όχι, απλά συνιστάται, που για τους Γιαπωνέζους αυτό μεταφράζεται σε υποχρεωτική.
Σκούπα-ρομπότ:
Φυσικά επισκέφθηκα και τις διάσημες τουαλέτες τους. Όπως έγραψα στο πρώτο ποστ, παρατηρητικότητα θέλει και με κοινή λογική βγάζεις άκρη. Μπορεί να φαίνεται πολύπλοκο αλλά δεν είναι. Στη συγκεκριμένη τουαλέτα έχει λεζάντες στα Αγγλικά, ακόμα και να μην είχε, τα σύμβολα πάντα υπήρχαν. Πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρο ποιο είναι το καζανάκι και ποιος ο μπιντές. Το φοβερό τους σύστημα που θα έπρεπε να αντιγράψουμε είναι ότι διαλέγεις πόσο νερό θα πέσει. Αν δείτε εκεί που λέει flush έχει και πιο μικρό σύμβολο που σημαίνει ότι ρίχνει λιγότερο νερό. Δεν υπάρχει λόγος να αδειάζουμε τους καταρράκτες του Νιαγάρα μετά από κάθε χρήση.
Η πιο Γιαπωνέζικη στιγμή συνέβη καθώς περίμενα να περάσω τον τελωνειακό έλεγχο. Ήμουν πρώτος στην ουρά και σε κάποια φάση είχε έρθει κι άλλος υπάλληλος που δεν τον είχα πάρει χαμπάρι. Αυτός που περίμενε από πίσω μου τον είδε και πήγε να περάσει. Τότε εμφανίζεται ένας άλλος υπάλληλος τον σταματάει και μου λέει ότι είναι η σειρά μου. Αυτό είναι κάτι που γινόταν παντού από σούπερ μάρκετ μέχρι σε είσοδο σε μμμ. Αν δεν ήταν η σειρά σου δεν σε άφηναν να συνεχίσεις. Μπορώ να πω ότι χαλάστηκα όταν γύρισα και είδα πάλι το μπάχαλο και την επικράτηση του ισχυρότερου στις ουρές.
Είχα κλείσει διαμονή στην περιοχή Asakusa, κάτι που μου πρότεινε και η Ρωσίδα και ο Γιαπωνέζος. Είχα δει ότι υπήρχε απευθείας τρένο από το αεροδρόμιο Narita μέχρι τον σταθμό Asakusa που ανήκε στη γραμμή jrline, δηλαδή την καλύπτει το jrpass. Όπως και σε άλλες πόλεις όπως Kyoto και Osaka, το jrpass καλύπτει και κάποιες μετακινήσεις εντός πόλης. Εδώ είναι η πρώτη φορά που ζορίστηκα. Το σύστημα με μετρό και τρένα του Tokyo το βρήκα εντελώς μπερδεμένο. Δεν έβγαζα άκρη με τις γραμμές που ήταν σημειωμένες η μία πάνω στην άλλη σαν λαζάνια. Ρωτάω Γιαπωνέζους πως να φτάσω Asakusa και έμοιαζαν το ίδιο μπερδεμένοι με εμένα! Στέλνω στη Ρωσίδα τι να κάνω, έχω χάσει τη μπάλα και μου προτείνει να εμπιστευθώ τυφλά το google maps και αυτό έκανα και μου βγήκε σε καλό. Ήταν η τακτική που ακολούθησα μέχρι το τέλος. Το μπέρδεμα γίνεται γιατί δεν έχουν απλά διαφορετικές γραμμές, έχουν διαφορετικές εταιρείες που σημαίνει ξεχωριστά εισιτήρια και σε κάποιες περιπτώσεις διαφορετική είσοδο στο σταθμό. Φανταστείτε να θέλετε να πάρετε μια γραμμή απ’το Σύνταγμα κι ανάλογα την γραμμή να πρέπει να μπείτε από άλλη είσοδο.
Έφτασα στο capsule hotel που θα έμενα και ήταν ακόμα αρκετά νωρίς για check in. Ο υπάλληλος δεν μίλαγε σχεδόν καθόλου Αγγλικά. Του λέω δεν θέλω να κάνω check in, απλά να αφήσω την αποσκευή κάπου. Με κοίταγε λες και μιλούσα Ελληνικά. Αποσκευή λέω και την δείχνω, τίποτα! Φωνάζει έναν άλλο υπάλληλο, ο οποίος ευτυχώς μιλούσε Αγγλικά, πρέπει να ήταν Ινδός και έβγαλα άκρη. Ώρα για την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην περιοχή μέχρι να ρθει η ώρα του check in.
Δεν θα σταθώ σε ομορφιά πόλεων καθόλου. Δεν νομίζω ότι έχει νόημα. Οι πόλεις έχουν κακάσχημα κτίρια, ακόμα και το Kyoto, για το οποίο θα γράψω τα καλύτερα, έχει κτίρια που κάνουν τον Πειραιά να φαίνεται Παρίσι. Η χώρα υποφέρει από σεισμούς, τυφώνες, τσουνάμι. Αν κάτι είναι λειτουργικό, η ομορφιά είναι δευτερεύουσα. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα είναι ότι σε πολλά σημεία αντί για πεζοδρόμιο είχαν απλά αυτές τις γραμμές για τους πεζούς.
Το δεύτερο είναι τα γραφικά φαγάδικα που περιμένεις στην Ιαπωνία δίπλα σε κτίρια που κρύβουν τον ουρανό. Και τι κτίριο το συγκεκριμένο. Η bandai namco με τ'όνομα. Χρυσή την έχω κάνει αυτή την εταιρεία.
Αν έχετε πάει στο Tokyo και δεν επισκεφθήκατε το μουσείο τσαντών και αποσκευών είναι σαν να μην πήγατε.
Ο πρώτος μου στόχος ήταν ο ναός του 7ου αιώνα Sensō-ji. Η πλειοψηφία των ναών τους είναι φρεσκοβαμμένοι και καλοδιατηρημένοι, πράγμα λογικό αφού εξακολουθούν να έχουν αυτούς τους ναούς για χώρους λατρείας. Η κεντρική πύλη του χώρου.
Με το που την πέρασα είδα μια ατελείωτη σειρά από σουβενιράδικα και φαγάδικα. Είχε και πολύ κόσμο σίγουρα, αυτό όμως δεν με πειράζει, αντίθετα σουβενιράδικα και φαγάδικα σε τέτοια σημεία μου χαλάνε όλη την καλή διάθεση.
Ούτε κρύο ούτε ζέστη από τον χώρο με τους ναούς. Έτσι κι αλλιώς δεν είχα προσδοκίες γι'αυτό απ'το Tokyo.
Μετά τους ναούς πέρασα μια βόλτα απ'τις τοπικές εμπορικές στοές. Στοές είδα σε όλες τις πόλεις που επισκέφθηκα. Γενικά τις βρήκα παλιομοδίτικες, δεν έχουν αυτό το ωραίο κλασσικό των Ευρωπαϊκών. Η συγκεκριμένη ήταν κάπως καλύτερη.
Συνέχισα προς το ξενοδοχείο παράλληλα με τον ποταμό και είδα τον πύργο ύψους 634μ, έναν από τους ψηλότερους στον κόσμο, τον Tokyo Sky Tree. Σου δίνει πανοραμική θέα. Με άφησε ασυγκίνητο.
Αφού έφτασα στο ξενοδοχείο συνειδητοποίησα ότι δεν είχα κοιτάξει αν χρειάζεται αντάπτορας στις πρίζες (θέλει Αμερικάνικου τύπου) και ενώ είχα φέρει ξυριστική μηχανή είχα ξεχάσει το κεφάλι, έπρεπε να αγοράσω ξυραφάκια. Είχα χρόνια να ξυριστώ με το κλασσικό ξυραφάκι, έγινα σαν να πέρασα από τζαμαρία! Πήγα στο πλησιέστερο σούπερ μάρκετ να τα προμηθευτώ. Φτάνει η ώρα να πληρώσω και μου λέει η υπάλληλος να τα βάλω στην υποδοχή της ταμειακής, τα βάζω και μου βγάζει τα ρέστα η ταμειακή απευθείας μόνη της! Φαντάσου είναι η πρώτη μέρα σκεφτόμουν.
Είχα μιλήσει ήδη με τη Ρωσίδα για να συναντηθούμε. Που θες να φάμε με ρώτησε. Η πιο γρήγορη απάντηση που έχω δώσει, κάπου που αν ήμουν μόνος μου δεν θα μπορούσα να παραγγείλω. Η Ρωσίδα μιλάει άπταιστα Γιαπωνέζικα. Μου λέει οκ θα βρω κάτι. Επιστρέφω στην κάψουλα μου κι αφού έχω κάνει μπάνιο κι έχω φορέσει τα ρούχα για να βγω, σκέφτομαι ότι έχω χρόνο ας ξεκουράσω λίγο τα μάτια μου. Η κάψουλα έκλεινε μόνο με ένα κουρτινάκι χωρίς καθόλου ηχομόνωση και δεν εμπόδιζε πλήρως το φως, αλλά για την ώρα δεν έδωσα βάση σε αυτά. Με πήρε ο ύπνος και σε κάποια φάση με ξυπνάει μήνυμα στο κινητό. Κοιμάσαι ε; Μου είχε στείλει και 2 ώρες πριν το όνομα του μαγαζιού που βρήκε κι αν συμφωνώ. Ευτυχώς ήμουν έτοιμος και ήταν κανά 10λεπτο με τα πόδια απ'το ξενοδοχείο.
Επειδή δεν έχει ούτε όνομα στα Αγγλικά θα δώσω την διεύθυνση του: Google Maps
Μόνο που το είδα απέξω ενθουσιάστηκα. Αυτά που έβλεπα στις ταινίες. Ούτε καταλαβαίνεις ότι είναι φαγάδικο, με συρόμενη πόρτα κλπ. Στο βάθος φαίνεται και το Tokyo Sky Tree.
Αυτά τα εστιατόρια μου λέει είναι τύπου izakaya. Αυτά τα μαγαζιά επικεντρώνονται στο σάκε λέει και σερβίρουν φαγητά που να ταιριάζουν με αυτό. Καλά κι εσύ μου πρότεινες να πάρω μπύρα;! Τι διάολο. Μα δεν είναι τέλεια η μπύρα τους; Οι κλασσικές τυποποιημένες μπύρες που έχουμε στην Ευρώπη. Ήμαρτον! Προφανώς συνέχισα με σάκε. Εννοείται πως θα περίμενε την πιο ακατάλληλη στιγμή για να βγάλει σέλφι. Σας είπα είναι ειδική περίπτωση η κοπέλα. Την έχω λογοκρίνει απ'το πλάνο. Αυτή είναι από την σέλφι της με background εμένα σε μια προσωπική στιγμή!
Το φαγητό ήταν φανταστικό. Καλύτερη είσοδο στην χώρα στο θέμα φαγητού δεν θα μπορούσα να κάνω. Πεντανόστιμος τόνος, πεντανόστιμα yakitori κοτόπουλο (καλαμάκια κοτόπουλο δηλαδή, όχι σουβλάκια δεν είναι τυλιγμένα με πίτα!), τέλειο σάκε. Το μενού είναι αυτό:
Την ρωτάω μέσω της μεταφράστριας αν θέλω να το προτείνω σε ανθρώπους που δεν την ομιλούν την Ιαπωνική, τι γίνεται; Μου λέει ετοιμάζουμε τον τελευταίο μήνα την αγγλική έκδοση του μενού. Καλά ένα μήνα για ένα ρημαδομενού κι ακόμα στις ετοιμασίες είστε; Σκέφτηκα από μέσα μου αλλά για λόγους ευγένειας δεν ρώτησα. Είπε πως πάνε και τουρίστες και χρησιμοποιούν app που μεταφράζουν φώτο. Αν πιστεύετε ότι θα βγάλετε άκρη το μαγαζί το προτείνω με χίλια.
Σε κάποια φάση ένας τύπος κομμάτια απ'το μεθύσι πέφτει πάνω στα μπουκάλια που φαίνονται στην αποπάνω φώτο. Πρέπει να ήταν γύρω στα 30 και είχε πάει να φάει λογικά με τους γονείς του! Συνηθισμένη εικόνα μου λέει η Ρωσίδα. Το ποτό τους βαράει εύκολα. Ναι να το δεχτώ αλλά πήγε να ΦΑΕΙ με τους ΓΟΝΕΙΣ του! Ντρέπομαι και μόνο στην ιδέα να πάμε να φάμε οικογενειακώς και να φύγω τύφλα.
Πρώτη μέρα και έχω δει ήδη πολλά που με έχουν κάνει να νιώθω έξω απ'τα νερά μου. Επίσης με προβλημάτισε το γεγονός πως και η Ρωσίδα και ο Γιαπωνέζος πρότειναν να μείνω στην περιοχή Asakusa επειδή υποτίθεται είναι η περιοχή του Tokyo που έχει κρατήσει λίγο απ'τον παλιό χαρακτήρα της πόλης. Δηλαδή οι άλλες περιοχές πως είναι;
Το ταξίδι με αεροπλάνο είναι για μένα το πιο άχαρο κομμάτι του ταξιδιού, γι’αυτό και ποτέ δεν γράφω κάτι σχετικά με αυτό. Δεν θυμάμαι με ποια εταιρεία έχω πετάξει, σε ποιο terminal, αν σέρβιραν φαγητό και τι. Όλα, ειδικά όσο περνάει ο καιρός, είναι μια θολή εικόνα. Αν μπορούσα να κοιμάμαι σπίτι μου και να ξύπναγα στην άλλη χώρα, ευχαρίστως θα επέλεγα αυτή τη λύση. Σίγουρα προτιμώ τρένο αντί για αεροπλάνο. Σε αυτό το ταξίδι θα κάνω μια εξαίρεση για να πλέξω το εγκώμιο της turkish airlines που νομίζω πήρα πρώτη φορά. Οι πτήσεις ήταν Παρίσι-Κωνσταντινούπολη-Τόκιο και επιστροφή με τον ίδιο τρόπο. Αρχικά πρέπει να ήταν οι πιο αγενείς υπάλληλοι που έχω πετύχει σε πτήση. Μπορώ να πω ότι με εξόργισαν. Από το πως συμπεριφέρονταν οι αεροσυνοδοί μέχρι τους υπάλληλους στα γκισέ. Τι να πρωτοθυμηθώ, έναν υπάλληλο να λέει σε επιβάτη να κάνει στην άκρη λες και μίλαγε σε φίλο του. Την αεροσυνοδό να δίνει λάθος γεύμα στις Γιαπωνέζες που κάθονταν δίπλα μου κι όταν τους ρώταγε τι θέλουν να πιουν κι αυτές δεν άκουγαν, κάνει μια γκριμάτσα απελπισίας στην άλλη αεροσυνοδό. Στο γκισέ να στέλνουν άτομα από γραφείο σε γραφείο λες και ήταν επεισόδιο του ρετιρέ. Μάλιστα μια Αμερικανίδα φώναζε να μιλήσει με τον μάνατζερ που οκ είναι ένα κωμικό κλισέ αλλά η αγανάκτηση της ήταν δικιολογημένη, οι υπάλληλοι συμπεριφέρονταν σαν αναίσθητοι. Να μην ξεχάσω όμως και το φαγητό. Συνήθως πριν τις πτήσεις τσιμπάω κάτι, ακόμα κι αν σερβίρουν φαγητό στην πτήση, αφού το βρίσκω στην καλύτερη αδιάφορο. Καλό φαγητό σε αεροπλάνο που να χω να το θυμάμαι δεν μου έχει τύχει. Τα μόνα φαγητά που θυμάμαι ήταν τα εντελώς χάλια. Η turkish airlines μου πρόσφερε κι εδώ μια υπέροχη ανάμνηση. Στην πτήση Κωνσταντινούπολη Παρίσι ένιωσα ότι κλήθηκα να αναγνωρίσω πτώμα. Σήκωσα διστακτικά το αλουμινόχαρτο, αναγνώρισα το πτώμα και με βουρκωμένα μάτια (από την αναγούλα) το σκέπασα και δεν το ξανακούμπησα. Μια ομελέτα κολύμπαγε σε κάτι ζουμιά. Φοβάμαι ότι αυτή η φρικαλέα εικόνα θα με ακολουθεί για την υπόλοιπη ζωή μου. Σ’ευχαριστώ turkish airlines!
Έφτασα στο αεροδρόμιο Narita και η πρώτη εικόνα που αντίκρισα ήταν η Nintendo και ο σούπερ Μάριος παντού. Η εταιρεία που όχι απλά ανέστησε τη βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών, αλλά πλέον μιλάμε για μια βιομηχανία με πολλαπλάσια έσοδα από τον κινηματογράφο. Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε τα βιντεοπαιχνίδια λόγω της atari κι ενός μεγάλου κραχ είχαν γίνει κόκκινο πανί για τα παιχνιδάδικα, μέχρι που ήρθε η Nintendo με το nes και έγραψε ιστορία. Ακόμα και σήμερα που έχει μια κονσόλα πιο αδύναμη από κινητό και που είναι τόσο εχθρική προς τον καταναλωτή με τιμές φαρμακείου, κολοσσούς όπως η Microsoft δεν τους βλέπει καν. Αν και αυτή η εχθρικότητα προς τον καταναλωτή την κάνει αδιάφορη για μένα και η μόνη κονσόλα της που είχα ποτέ ήταν το gameboy, αναγνωρίζω ότι έχουν το μαγικό άγγιγμα. Μέχρι και υδραυλικό με μουστάκι και μπάκα κατάφεραν να τον κάνουν τον πιο διάσημο ήρωα βιντεοπαιχνιδιών που έχει υπάρξει!
Είχα μπόλικα πράγματα να κάνω πριν μετακινηθώ στην πόλη. Πρώτη μου δουλειά να τραβήξω λεφτά. Οι τράπεζες έχουν διαφορετικά όρια ανάληψης γι’αυτό ρίχτε μια ματιά από πριν. Συνέχισα βγάζοντας την κάρτα suica που λειτουργεί σαν χρεωστική και μπορείς να πληρώνεις με αυτήν. Μου έλυσε τα χέρια, όχι απλά γιατί κουβαλάς λιγότερα λεφτά μαζί σου (μπορείς να έχεις μέχρι 20.000 yen στην κάρτα) αλλά κυρίως γιατί στην συντριπτική πλειοψηφία των μμμ σε όλες τις πόλεις που βρέθηκα μπορείς να πληρώνεις με αυτήν! Δεν χρειάζεται να βγάζεις εισιτήριο κάθε φορά απλά την σκανάρεις στο μπες και στο βγες. Μόνο και μόνο γι’αυτό την προτείνω με χίλια. Μετά πήγα κι αγόρασα μια sim που έδινε μόνο ίντερνετ, πρέπει να κόστιζε γύρω στα 50ε για ένα μήνα. Το pocket wifi κόστιζε τα διπλάσια για το ίδιο διάστημα και με το επιπλέον μειονέκτημα ότι το νοικιάζεις και πρέπει να το επιστρέψεις. Για τελείωμα άφησα την αγορά του jrpass. Όπως περίμενα στην ουρά με την άκρη του ματιού μου είδα μια διαφήμιση για το snow monkey park κοντά στο Nagano. Κάτι μακάκες λέει ζουν σ’ένα φυσικό πάρκο και τα πρωινά πάνε και αράζουν σε μια φυσική πισίνα. Αξίζει να δείτε φωτογραφίες τον χειμώνα που έχει κρύο και έχουν φάτσες ανακούφισης όταν βουτούν στην θερμαινόμενη πισίνα. Πολύ γέλιο. Επί τόπου αλλάζω το πλάνο που ήταν να πάω κάπου κοντά στο Fuji και το αντικαθιστώ με το Nagano και τους μακάκες. Οι υπάλληλοι για το jrpass ήταν πολύ γρήγοροι και πολύ βοηθητικοί. Μου έδωσαν κι ένα μικρό βιβλιαράκι με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες. Μην το αγνοήσετε σας δίνει μασημένη τροφή. Σε αυτή την εμπορική μου συναλλαγή αντίκρισα για πρώτη φορά το πρωτόκολλο πληρωμής. Η υπάλληλος γράφει σε ένα κομπιουτεράκι την τιμή, μου την δείχνει, της δίνω τα λεφτά, μου δείχνει τα λεφτά που της έδωσα, μου δείχνει στο κομπιουτεράκι πόσα ρέστα δικαιούμαι και μου δίνει τα ρέστα απλωμένα. Όλα αυτά με αυτοματοποιημένες κινήσεις σαν ρομπότ κι ενώ ψέλλιζε και κάτι παράλληλα. Αυτό το πρωτόκολλο θα το συναντούσα σχεδόν σε όλες τις συναλλαγές αυτού του ταξιδιού.
Μπορεί να είχα τόσα πράγματα στο μυαλό μου εκείνη τη στιγμή αλλά ήδη είχα πάρει μια πρώτη Γιαπωνέζικη γεύση βλέποντας την συντριπτική πλειοψηφία των υπαλλήλων να φοράει μάσκα. Σε βαθμό που πίστεψα ότι είναι ακόμα υποχρεωτική για τους εργαζόμενους. Όχι, απλά συνιστάται, που για τους Γιαπωνέζους αυτό μεταφράζεται σε υποχρεωτική.
Σκούπα-ρομπότ:
Φυσικά επισκέφθηκα και τις διάσημες τουαλέτες τους. Όπως έγραψα στο πρώτο ποστ, παρατηρητικότητα θέλει και με κοινή λογική βγάζεις άκρη. Μπορεί να φαίνεται πολύπλοκο αλλά δεν είναι. Στη συγκεκριμένη τουαλέτα έχει λεζάντες στα Αγγλικά, ακόμα και να μην είχε, τα σύμβολα πάντα υπήρχαν. Πιστεύω ότι είναι ξεκάθαρο ποιο είναι το καζανάκι και ποιος ο μπιντές. Το φοβερό τους σύστημα που θα έπρεπε να αντιγράψουμε είναι ότι διαλέγεις πόσο νερό θα πέσει. Αν δείτε εκεί που λέει flush έχει και πιο μικρό σύμβολο που σημαίνει ότι ρίχνει λιγότερο νερό. Δεν υπάρχει λόγος να αδειάζουμε τους καταρράκτες του Νιαγάρα μετά από κάθε χρήση.
Η πιο Γιαπωνέζικη στιγμή συνέβη καθώς περίμενα να περάσω τον τελωνειακό έλεγχο. Ήμουν πρώτος στην ουρά και σε κάποια φάση είχε έρθει κι άλλος υπάλληλος που δεν τον είχα πάρει χαμπάρι. Αυτός που περίμενε από πίσω μου τον είδε και πήγε να περάσει. Τότε εμφανίζεται ένας άλλος υπάλληλος τον σταματάει και μου λέει ότι είναι η σειρά μου. Αυτό είναι κάτι που γινόταν παντού από σούπερ μάρκετ μέχρι σε είσοδο σε μμμ. Αν δεν ήταν η σειρά σου δεν σε άφηναν να συνεχίσεις. Μπορώ να πω ότι χαλάστηκα όταν γύρισα και είδα πάλι το μπάχαλο και την επικράτηση του ισχυρότερου στις ουρές.
Είχα κλείσει διαμονή στην περιοχή Asakusa, κάτι που μου πρότεινε και η Ρωσίδα και ο Γιαπωνέζος. Είχα δει ότι υπήρχε απευθείας τρένο από το αεροδρόμιο Narita μέχρι τον σταθμό Asakusa που ανήκε στη γραμμή jrline, δηλαδή την καλύπτει το jrpass. Όπως και σε άλλες πόλεις όπως Kyoto και Osaka, το jrpass καλύπτει και κάποιες μετακινήσεις εντός πόλης. Εδώ είναι η πρώτη φορά που ζορίστηκα. Το σύστημα με μετρό και τρένα του Tokyo το βρήκα εντελώς μπερδεμένο. Δεν έβγαζα άκρη με τις γραμμές που ήταν σημειωμένες η μία πάνω στην άλλη σαν λαζάνια. Ρωτάω Γιαπωνέζους πως να φτάσω Asakusa και έμοιαζαν το ίδιο μπερδεμένοι με εμένα! Στέλνω στη Ρωσίδα τι να κάνω, έχω χάσει τη μπάλα και μου προτείνει να εμπιστευθώ τυφλά το google maps και αυτό έκανα και μου βγήκε σε καλό. Ήταν η τακτική που ακολούθησα μέχρι το τέλος. Το μπέρδεμα γίνεται γιατί δεν έχουν απλά διαφορετικές γραμμές, έχουν διαφορετικές εταιρείες που σημαίνει ξεχωριστά εισιτήρια και σε κάποιες περιπτώσεις διαφορετική είσοδο στο σταθμό. Φανταστείτε να θέλετε να πάρετε μια γραμμή απ’το Σύνταγμα κι ανάλογα την γραμμή να πρέπει να μπείτε από άλλη είσοδο.
Έφτασα στο capsule hotel που θα έμενα και ήταν ακόμα αρκετά νωρίς για check in. Ο υπάλληλος δεν μίλαγε σχεδόν καθόλου Αγγλικά. Του λέω δεν θέλω να κάνω check in, απλά να αφήσω την αποσκευή κάπου. Με κοίταγε λες και μιλούσα Ελληνικά. Αποσκευή λέω και την δείχνω, τίποτα! Φωνάζει έναν άλλο υπάλληλο, ο οποίος ευτυχώς μιλούσε Αγγλικά, πρέπει να ήταν Ινδός και έβγαλα άκρη. Ώρα για την πρώτη αναγνωριστική βόλτα στην περιοχή μέχρι να ρθει η ώρα του check in.
Δεν θα σταθώ σε ομορφιά πόλεων καθόλου. Δεν νομίζω ότι έχει νόημα. Οι πόλεις έχουν κακάσχημα κτίρια, ακόμα και το Kyoto, για το οποίο θα γράψω τα καλύτερα, έχει κτίρια που κάνουν τον Πειραιά να φαίνεται Παρίσι. Η χώρα υποφέρει από σεισμούς, τυφώνες, τσουνάμι. Αν κάτι είναι λειτουργικό, η ομορφιά είναι δευτερεύουσα. Το πρώτο πράγμα που παρατήρησα είναι ότι σε πολλά σημεία αντί για πεζοδρόμιο είχαν απλά αυτές τις γραμμές για τους πεζούς.
Το δεύτερο είναι τα γραφικά φαγάδικα που περιμένεις στην Ιαπωνία δίπλα σε κτίρια που κρύβουν τον ουρανό. Και τι κτίριο το συγκεκριμένο. Η bandai namco με τ'όνομα. Χρυσή την έχω κάνει αυτή την εταιρεία.
Αν έχετε πάει στο Tokyo και δεν επισκεφθήκατε το μουσείο τσαντών και αποσκευών είναι σαν να μην πήγατε.
Ο πρώτος μου στόχος ήταν ο ναός του 7ου αιώνα Sensō-ji. Η πλειοψηφία των ναών τους είναι φρεσκοβαμμένοι και καλοδιατηρημένοι, πράγμα λογικό αφού εξακολουθούν να έχουν αυτούς τους ναούς για χώρους λατρείας. Η κεντρική πύλη του χώρου.
Με το που την πέρασα είδα μια ατελείωτη σειρά από σουβενιράδικα και φαγάδικα. Είχε και πολύ κόσμο σίγουρα, αυτό όμως δεν με πειράζει, αντίθετα σουβενιράδικα και φαγάδικα σε τέτοια σημεία μου χαλάνε όλη την καλή διάθεση.
Ούτε κρύο ούτε ζέστη από τον χώρο με τους ναούς. Έτσι κι αλλιώς δεν είχα προσδοκίες γι'αυτό απ'το Tokyo.
Μετά τους ναούς πέρασα μια βόλτα απ'τις τοπικές εμπορικές στοές. Στοές είδα σε όλες τις πόλεις που επισκέφθηκα. Γενικά τις βρήκα παλιομοδίτικες, δεν έχουν αυτό το ωραίο κλασσικό των Ευρωπαϊκών. Η συγκεκριμένη ήταν κάπως καλύτερη.
Συνέχισα προς το ξενοδοχείο παράλληλα με τον ποταμό και είδα τον πύργο ύψους 634μ, έναν από τους ψηλότερους στον κόσμο, τον Tokyo Sky Tree. Σου δίνει πανοραμική θέα. Με άφησε ασυγκίνητο.
Αφού έφτασα στο ξενοδοχείο συνειδητοποίησα ότι δεν είχα κοιτάξει αν χρειάζεται αντάπτορας στις πρίζες (θέλει Αμερικάνικου τύπου) και ενώ είχα φέρει ξυριστική μηχανή είχα ξεχάσει το κεφάλι, έπρεπε να αγοράσω ξυραφάκια. Είχα χρόνια να ξυριστώ με το κλασσικό ξυραφάκι, έγινα σαν να πέρασα από τζαμαρία! Πήγα στο πλησιέστερο σούπερ μάρκετ να τα προμηθευτώ. Φτάνει η ώρα να πληρώσω και μου λέει η υπάλληλος να τα βάλω στην υποδοχή της ταμειακής, τα βάζω και μου βγάζει τα ρέστα η ταμειακή απευθείας μόνη της! Φαντάσου είναι η πρώτη μέρα σκεφτόμουν.
Είχα μιλήσει ήδη με τη Ρωσίδα για να συναντηθούμε. Που θες να φάμε με ρώτησε. Η πιο γρήγορη απάντηση που έχω δώσει, κάπου που αν ήμουν μόνος μου δεν θα μπορούσα να παραγγείλω. Η Ρωσίδα μιλάει άπταιστα Γιαπωνέζικα. Μου λέει οκ θα βρω κάτι. Επιστρέφω στην κάψουλα μου κι αφού έχω κάνει μπάνιο κι έχω φορέσει τα ρούχα για να βγω, σκέφτομαι ότι έχω χρόνο ας ξεκουράσω λίγο τα μάτια μου. Η κάψουλα έκλεινε μόνο με ένα κουρτινάκι χωρίς καθόλου ηχομόνωση και δεν εμπόδιζε πλήρως το φως, αλλά για την ώρα δεν έδωσα βάση σε αυτά. Με πήρε ο ύπνος και σε κάποια φάση με ξυπνάει μήνυμα στο κινητό. Κοιμάσαι ε; Μου είχε στείλει και 2 ώρες πριν το όνομα του μαγαζιού που βρήκε κι αν συμφωνώ. Ευτυχώς ήμουν έτοιμος και ήταν κανά 10λεπτο με τα πόδια απ'το ξενοδοχείο.
Επειδή δεν έχει ούτε όνομα στα Αγγλικά θα δώσω την διεύθυνση του: Google Maps
Μόνο που το είδα απέξω ενθουσιάστηκα. Αυτά που έβλεπα στις ταινίες. Ούτε καταλαβαίνεις ότι είναι φαγάδικο, με συρόμενη πόρτα κλπ. Στο βάθος φαίνεται και το Tokyo Sky Tree.
Αυτά τα εστιατόρια μου λέει είναι τύπου izakaya. Αυτά τα μαγαζιά επικεντρώνονται στο σάκε λέει και σερβίρουν φαγητά που να ταιριάζουν με αυτό. Καλά κι εσύ μου πρότεινες να πάρω μπύρα;! Τι διάολο. Μα δεν είναι τέλεια η μπύρα τους; Οι κλασσικές τυποποιημένες μπύρες που έχουμε στην Ευρώπη. Ήμαρτον! Προφανώς συνέχισα με σάκε. Εννοείται πως θα περίμενε την πιο ακατάλληλη στιγμή για να βγάλει σέλφι. Σας είπα είναι ειδική περίπτωση η κοπέλα. Την έχω λογοκρίνει απ'το πλάνο. Αυτή είναι από την σέλφι της με background εμένα σε μια προσωπική στιγμή!
Το φαγητό ήταν φανταστικό. Καλύτερη είσοδο στην χώρα στο θέμα φαγητού δεν θα μπορούσα να κάνω. Πεντανόστιμος τόνος, πεντανόστιμα yakitori κοτόπουλο (καλαμάκια κοτόπουλο δηλαδή, όχι σουβλάκια δεν είναι τυλιγμένα με πίτα!), τέλειο σάκε. Το μενού είναι αυτό:
Την ρωτάω μέσω της μεταφράστριας αν θέλω να το προτείνω σε ανθρώπους που δεν την ομιλούν την Ιαπωνική, τι γίνεται; Μου λέει ετοιμάζουμε τον τελευταίο μήνα την αγγλική έκδοση του μενού. Καλά ένα μήνα για ένα ρημαδομενού κι ακόμα στις ετοιμασίες είστε; Σκέφτηκα από μέσα μου αλλά για λόγους ευγένειας δεν ρώτησα. Είπε πως πάνε και τουρίστες και χρησιμοποιούν app που μεταφράζουν φώτο. Αν πιστεύετε ότι θα βγάλετε άκρη το μαγαζί το προτείνω με χίλια.
Σε κάποια φάση ένας τύπος κομμάτια απ'το μεθύσι πέφτει πάνω στα μπουκάλια που φαίνονται στην αποπάνω φώτο. Πρέπει να ήταν γύρω στα 30 και είχε πάει να φάει λογικά με τους γονείς του! Συνηθισμένη εικόνα μου λέει η Ρωσίδα. Το ποτό τους βαράει εύκολα. Ναι να το δεχτώ αλλά πήγε να ΦΑΕΙ με τους ΓΟΝΕΙΣ του! Ντρέπομαι και μόνο στην ιδέα να πάμε να φάμε οικογενειακώς και να φύγω τύφλα.
Πρώτη μέρα και έχω δει ήδη πολλά που με έχουν κάνει να νιώθω έξω απ'τα νερά μου. Επίσης με προβλημάτισε το γεγονός πως και η Ρωσίδα και ο Γιαπωνέζος πρότειναν να μείνω στην περιοχή Asakusa επειδή υποτίθεται είναι η περιοχή του Tokyo που έχει κρατήσει λίγο απ'τον παλιό χαρακτήρα της πόλης. Δηλαδή οι άλλες περιοχές πως είναι;