Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
Δεν έχω τονίσει ότι οι αποστάσεις μεταξύ των σημείων ενδιαφέροντος του Kyoto είναι πολύ μεγάλες. Υπάρχουν μετρό και τρένο που πηγαίνουν σε όλα τα σημαντικά αξιοθεάτα. Με αναμονές και περπάτημα μπορεί να σας πάρει πάνω από ώρα για να φτάσετε απ'το ένα σημείο στο άλλο. Δεν με πτόεισαι αυτό και για κάποιο λόγο για τη σημερινή μέρα είχα επιλέξει να επισκεφθώ μερικά σημεία στην ανατολή και άλλα στη δύση. Μην ρωτάτε το γιατί, δεν είχα πολύ χρόνο. Ξεκίνημα με την Arashiyama, προάστιο του Kyoto στα δυτικά. Επειδή η περιοχή έχει κάποια τρανταχτά αξιοθέατα γινόταν χαμός από κόσμο ήδη στο τρένο. Πρώτη στάση στο ναό Tenryū-ji. Πολύ όμορφος ναός και αυτός με πολύ ωραίο κήπο.
Πολύ κοντά στο ναό βρίσκεται ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της πόλης, το περίφημο δάσος μπαμπού. Αρχικά όπως έχω ήδη γράψει αλλά και δείξει με φωτογραφίες, μπαμπού μπορείτε να δείτε και σε άλλα μέρη. Δεν είναι τοσο φωτογενή το παραδέχομαι αλλά δεν είναι και τόσο στημένα. Εδώ μου έδωσε την αίσθηση ότι σε κάποια σημεία το μονοπάτι δεν εξυπηρετούσε σε κάτι απλά είχε ανοιχτεί για να τραβάς φωτογραφίες ή να σε πηγαίνουν καροτσάκι.
Το κεντρικό μονοπάτι είναι ωραίο, δεν μπορώ να πω το αντίθετο. Η κοσμοσυρροή για ένα τέτοιο μέρος είναι που με παραξανεύει. Αν απλά περιφερόμασταν στο δάσος θα το καταλάβαινα. Περπάτημα σε ένα τόσο στημένο μονοπάτι για να κυκλοφορούν οι φώτο στα ιντερνετς #kyoto δεν είναι στα ενδιαφέροντα μου. Μην κρίνετε από αυτή τη φώτο, γινόταν πανικός από ακούραστους influencers.
Για να μην σκέφτομαι ότι πήγα τσάμπα μέχρι εκεί, συνέχισα μέχρι το Ōkōchi Sansō, το σπίτι ένος κινηματογραφικού αστέρα της δεκατίας του '20. Μια ταπεινή βιλίτσα με ένα ταπεινό κήπο που παρέπεμπε σε δάσος. Χρέωνε είσοδο σε αυτό το κομμάτι, το δάσος μπαμπού δεν χρεώνει.
Η τοποθεσία του είναι ωραία γιατί έχεις θέα στην πόλη.
Αφού το είδα κι αυτό, ήταν η ώρα για το τρίτο και τελευταίο μέρος στην Arashiyama που ήθελα να δω. Το πάρκο με τους μακάκες. Ναι υπάρχει πάρκο με μακάκες και εδώ. Καλά και τότε γιατί έτρεχες στο Nagano;! Ίσως αναρωτηθείτε. Στο Nagano οι μαϊμούδες δεν ζούσαν στο πάρκο. Ανάλογα με τι κέφια θα ξυπνήσουν, κατεβαίνουν να ρίξουν καμιά βουτιά στη πισίνα και να αράξουν εκεί. Από αυτά που είχα διαβάσει και δει σε φώτο σε οι μαϊμούδες ζουν σε αυτό το πάρκο και αν πας τις βλέπεις 100% που για μένα είναι τεράστιο αρνητικό.
Ας ξεκινήσω όμως με τα θετικά. Μου άρεσε η διαδρομή από το δάσος με τα μπαμπού μέχρι το πάρκο. Ωραία φύση και αρκετά παραδοσιακά μέρη που δεν περίμενα σε τόσο τουριστικοποιημένο μέρος.
Απ'το πάρκο είχες ωραία θέα προς την πόλη.
Και τώρα πάμε στα αρνητικά. Οι μαϊμούδες ακόμα κι αν έχουν συνηθίσει την ανθρώπινη παρουσία, παραμένουν άγρια ζώα. Είναι αυτονόητο πως δεν τις κοιτάς στα μάτια, ούτε πλησιάζεις το κινητό σου στην μούρη τους για να τις τραβήξεις. Αυτονόητα πράγματα για τα οποία υπήρχαν ταμπέλες αλλά και σχετικές ανακοινώσεις από μεγάφωνο. Τι μ'αυτό; Για κάποιους μια δαγκωνιά, μια γρατζουνιά είναι παράσημο και μια ωραία ιστορία να διηγούνται. Οι συμπεριφορές των ανθρώπων εδώ ήταν για φτύσιμο. Πλησίαζαν τα κινητά στη μούρη τους, φώναζαν. Υπάρχουν φύλακες αλλά τι να προλάβουν να μαζέψουν κι αυτοί. Το να πω ότι απογοητεύτηκα είναι λίγο. Οι μαϊμούδες εδώ πέρα εννοείται πως είναι επιθετικές και λογικό το βρίσκω. Νιώθουν ότι απειλούνται. Σε κάποια φάση μια μαϊμού όρμηξε σε ένα μπουλούκι. Νομίζω την γλίτωσαν όλοι. Αν θέλετε να δείτε μαϊμούδες, να πάτε, θα δείτε σίγουρα.
Το κωμικοτραγικό είναι ότι υπάρχει και αυτό το κτίριο που μπορείς να δεις από πολύ κοντά τις μαϊμούδες με κάγκελο, σαν ανάποδος ζωολογικός κήπος. Ή εναλλακτικός τίτλος της φωτογραφίας "όταν ο άνθρωπος έχει αποτύχει".
Καθώς κατέβαινα, περπατούσε μπροστά μου μια οικογένεια. Εκείνη την ώρα ένας μακάκας περνούσε από πολύ κοντά τους. Η γυναίκα σκέφτηκε ότι είναι καλή ιδέα να το τραβήξει φώτο ή βίντεο όσο πιο κοντά μπορούσε. Ο μακάκας αφηνίασε και πήγε να μου αρπάξει το πόδι, ευτυχώς το τράβηξα γρήγορα και συνέχισα να περπατώ γρήγορα. Η γυναίκα γυρίζει και με ρωτάει αν μας ακολουθεί. Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Απάντησα ευγενικά όχι και συνέχισα βλέποντας τον άντρα να γελά. Είναι φοβερό τι κόσμος κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Πραγματικά τρομακτικό! Συνέχισα το δρόμο μου, το τελευταίο πράγμα που ήθελα εκείνη τη στιγμή ήταν να τσακωθώ με αυτά τα σούργελα.
Έκατσα κάπου να φάω, δεν μπορώ με τίποτα να θυμηθώ που και τι έφαγα. Γενικά στο Kyoto δεν μπορώ να θυμηθώ που έφαγα, απόδειξη ότι ήμουν όλη μέρα στο τρέξιμο και είχα συνέχεια στο μυαλό μου τι θα δω μετά και όχι να ευχαριστηθώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αφού έφαγα μετακινήθηκα στα ανατολικά για να επισκεφθώ το Fushimi-Inari Taisha, shrine αφιερωμένο στο θεό του ρυζιού και του σάκε. Από τους τοπ προορισμούς για τους ινφλουενσερς και αυτός καθώς εκεί βρίσκονται πάνω από 10.000 πύλες torii που οδηγούν στο ναό στην κορυφή του βούνου και που προφανώς κανείς δε νοιάστηκε γι'αυτόν.
Πύλες και αγάλματα αλεπούδων παντού.
Όσο πλησίαζα στην κορυφή υπήρχαν ελάχιστοι άνθρωποι.
Ήμουν σίγουρος ότι καθώς ανέβαινα είδα μια ταμπέλα που έλεγε πανοραμική θέα από την κορυφή. Μάλλον τελικά ήταν Mandela effect αφού δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Μόνο ο ναός. Θα σας έλεγα να μην το δοκιμάσετε στο σπίτι. Αυτή η ανάβαση ήταν μάλλον το πιο κουραστικό πράγμα που έκανα στο ταξίδι. Ανεβαίνεις σκαλιά για χιλιόμετρα. Ακόμα και στο κατέβασμα τα φτυσα. Δεν άξιζε για να δω αυτό.
Όταν επέστρεψα στο ξενοδοχείο προφανώς έπεσα ξερός.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι την επόμενη μέρα δεν είχα προγραμματίσει νέο ξεποδάριασμα. Τη Nara μπορούσα να την επισκεφθώ και από την Osaka. Προτίμησα να την επισκεφθώ από το Kyoto γιατί πίστευα ότι από την Osaka θα κάνω μονοήμερη στο βουνό Koya. Προφανώς αυτό δεν έγινε ποτέ.
Η Nara είναι επίσης πολύ δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες και το τρένο ξεφόρτωσε ένα τεράστιο μπουλούκι. Για να αποφύγω το μπουλούκι έκανα μια μικρή βόλτα στο σύγχρονο κομμάτι της πόλης για να πιω κι ένα καφέ. Τίποτα το αξιοσημείωτο.
Η Nara ήταν πρωτεύουσα της Ιαπωνίας πριν από το Kyoto. Σήμερα μπορούμε να δούμε μπόλικους από τους ναούς στους λόφους, ενώ και το μέρος έχει χιλιάδες ελάφια. Τα ελάφια είναι για μένα η αχίλλειος πτέρνα της Nara και θα ξεκινήσω κατευθείαν με αυτό. Στο Nikko είδα ένα ελάφι να βόσκει αμέριμνο στο δάσος κοντά στους ναούς. Δεν το ενοχλούσαν δεν ενοχλούσε. Αν δεν έκανε κέφι εκείνη τη στιγμή να φάει εκεί, θα έφευγα χωρίς να το δω. Προτιμώ αυτό παρά να δω πολλά ελάφια στην κατάσταση που τα είδα στη Nara. Για κάποιο λόγο που δεν κατάλαβα επιτρεπόταν να δώσεις φαγητό στα ελάφια. Μάλιστα υπήρχε ολόκληρη μπίζνα που πούλαγαν κρακεράκια για ελάφια. Τι πιο ωραία φώτο για το insta σας από το να ταΐζετε ελάφια; Το απότέλεσμα ήταν κάτι κρακεροεξαρτημένα ελάφια να παίρνουν από πίσω τους τουρίστες σαν ζόμπι.
Το δεν πλησιάζουμε τα ζώα εδώ προφανώς δεν υπάρχει. Αν μπορέσουμε να τα πάρουμε και αγκαλιά ακόμα καλύτερα. Μου θύμισε πάρκα στην Ευρώπη.
Υπήρχαν κάτι ταμπέλες που έλεγαν μην τα πλησιάζετε πολύ, είναι άγρια ζώα κλπ αλλά δεν ίδρωσε το αυτί κανενός. Είδα τουλάχιστον 3 περιπτώσεις που εγκεφαλικά νεκροί ενήλικες έπιαναν τα ελάφια από τα κέρατα. Πέρασα από αυτό το πάρκο με γοργό βηματισμό να δω όσο το δυνατόν λιγότερες καφρίλες. Τουλάχιστον γέλασα με αυτόν τον άρχοντα που μπλοκάρει την είσοδο στο μαγαζί.
Όπως έγραψα και για τη Nikko τέτοια μέρη είναι άχαστα και δεν μου αρέσει να πλατειάζω. Αν θέλετε να δείτε εντυπωσιακούς ναούς θα τους δείτε.
Σε αυτό το ναό ήταν ένας από τους ελάχιστους βούδες που επιτρεπόταν η φωτογράφιση. Πάρτε την ευλογία του με το μεσαίο δάχτυλο.
Σε κάποια φάση άκουσα φασαρία σε κάτι χόρτα και ενθουσιάστηκα πιστεύοντας ότι είναι ο τανούκης ο μεγαλοπρεπής. Τελικά ήταν απλά ένας ασβός.
Υπάρχει κι ένας λόφος που προσφέρει θέα κι εννοείται έχει και ελάφια. Έχει είσοδο αλλά με πολύ χαμηλό εισιτήριο. Δεν μπήκα.
Ο χώρος με τους ναούς είναι αρκετά μεγάλος, θέλει πολλές ώρες να τον γυρίσεις. Πέρα από τους ναούς έχει και πολύ ωραίο μουσείο. Θα σας έλεγα ότι ο χώρος θέλει 4 ώρες μίνιμουμ.
Ήταν ήδη αργά, έκατσα να φάω κάτι στη Nara γιατί δεν θα επέστρεφα αμέσως στο ξενοδοχείο. Ήθελα κάτι ακόμα να δω στο Kyoto. Έκατσα να φάω σε ένα μαγαζί της στοάς που εννοείται υπάρχει και στη Nara.
Με το που γύρισα στο Kyoto πήγα να δω το κάστρο. Ήταν αργά, ήξερα ότι δεν μπορώ να μπω μέσα, απλά έριξα μια ματιά απέξω.
Η ξάπλα όταν επέστρεψα στο ξενοδοχείο ήταν λυτρωτική. Αφού ξεκουράστηκα λίγο, ήθελα να ξαναδώ τη Higashiyama, να φύγω απ'το Kyoto με αυτή την ωραία εικόνα. Σηκώνομαι και κουτσαίνω! Κλάταρα. Είχα άλλες 10 μέρες μπροστά μου έπρεπε να συνέλθω. Δεν βγήκα λοιπόν και ήλπιζα όταν σηκωθώ το επόμενο πρωί να έχω επανέλθει στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.
Δεν έχω τονίσει ότι οι αποστάσεις μεταξύ των σημείων ενδιαφέροντος του Kyoto είναι πολύ μεγάλες. Υπάρχουν μετρό και τρένο που πηγαίνουν σε όλα τα σημαντικά αξιοθεάτα. Με αναμονές και περπάτημα μπορεί να σας πάρει πάνω από ώρα για να φτάσετε απ'το ένα σημείο στο άλλο. Δεν με πτόεισαι αυτό και για κάποιο λόγο για τη σημερινή μέρα είχα επιλέξει να επισκεφθώ μερικά σημεία στην ανατολή και άλλα στη δύση. Μην ρωτάτε το γιατί, δεν είχα πολύ χρόνο. Ξεκίνημα με την Arashiyama, προάστιο του Kyoto στα δυτικά. Επειδή η περιοχή έχει κάποια τρανταχτά αξιοθέατα γινόταν χαμός από κόσμο ήδη στο τρένο. Πρώτη στάση στο ναό Tenryū-ji. Πολύ όμορφος ναός και αυτός με πολύ ωραίο κήπο.
Πολύ κοντά στο ναό βρίσκεται ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα της πόλης, το περίφημο δάσος μπαμπού. Αρχικά όπως έχω ήδη γράψει αλλά και δείξει με φωτογραφίες, μπαμπού μπορείτε να δείτε και σε άλλα μέρη. Δεν είναι τοσο φωτογενή το παραδέχομαι αλλά δεν είναι και τόσο στημένα. Εδώ μου έδωσε την αίσθηση ότι σε κάποια σημεία το μονοπάτι δεν εξυπηρετούσε σε κάτι απλά είχε ανοιχτεί για να τραβάς φωτογραφίες ή να σε πηγαίνουν καροτσάκι.
Το κεντρικό μονοπάτι είναι ωραίο, δεν μπορώ να πω το αντίθετο. Η κοσμοσυρροή για ένα τέτοιο μέρος είναι που με παραξανεύει. Αν απλά περιφερόμασταν στο δάσος θα το καταλάβαινα. Περπάτημα σε ένα τόσο στημένο μονοπάτι για να κυκλοφορούν οι φώτο στα ιντερνετς #kyoto δεν είναι στα ενδιαφέροντα μου. Μην κρίνετε από αυτή τη φώτο, γινόταν πανικός από ακούραστους influencers.
Για να μην σκέφτομαι ότι πήγα τσάμπα μέχρι εκεί, συνέχισα μέχρι το Ōkōchi Sansō, το σπίτι ένος κινηματογραφικού αστέρα της δεκατίας του '20. Μια ταπεινή βιλίτσα με ένα ταπεινό κήπο που παρέπεμπε σε δάσος. Χρέωνε είσοδο σε αυτό το κομμάτι, το δάσος μπαμπού δεν χρεώνει.
Η τοποθεσία του είναι ωραία γιατί έχεις θέα στην πόλη.
Αφού το είδα κι αυτό, ήταν η ώρα για το τρίτο και τελευταίο μέρος στην Arashiyama που ήθελα να δω. Το πάρκο με τους μακάκες. Ναι υπάρχει πάρκο με μακάκες και εδώ. Καλά και τότε γιατί έτρεχες στο Nagano;! Ίσως αναρωτηθείτε. Στο Nagano οι μαϊμούδες δεν ζούσαν στο πάρκο. Ανάλογα με τι κέφια θα ξυπνήσουν, κατεβαίνουν να ρίξουν καμιά βουτιά στη πισίνα και να αράξουν εκεί. Από αυτά που είχα διαβάσει και δει σε φώτο σε οι μαϊμούδες ζουν σε αυτό το πάρκο και αν πας τις βλέπεις 100% που για μένα είναι τεράστιο αρνητικό.
Ας ξεκινήσω όμως με τα θετικά. Μου άρεσε η διαδρομή από το δάσος με τα μπαμπού μέχρι το πάρκο. Ωραία φύση και αρκετά παραδοσιακά μέρη που δεν περίμενα σε τόσο τουριστικοποιημένο μέρος.
Απ'το πάρκο είχες ωραία θέα προς την πόλη.
Και τώρα πάμε στα αρνητικά. Οι μαϊμούδες ακόμα κι αν έχουν συνηθίσει την ανθρώπινη παρουσία, παραμένουν άγρια ζώα. Είναι αυτονόητο πως δεν τις κοιτάς στα μάτια, ούτε πλησιάζεις το κινητό σου στην μούρη τους για να τις τραβήξεις. Αυτονόητα πράγματα για τα οποία υπήρχαν ταμπέλες αλλά και σχετικές ανακοινώσεις από μεγάφωνο. Τι μ'αυτό; Για κάποιους μια δαγκωνιά, μια γρατζουνιά είναι παράσημο και μια ωραία ιστορία να διηγούνται. Οι συμπεριφορές των ανθρώπων εδώ ήταν για φτύσιμο. Πλησίαζαν τα κινητά στη μούρη τους, φώναζαν. Υπάρχουν φύλακες αλλά τι να προλάβουν να μαζέψουν κι αυτοί. Το να πω ότι απογοητεύτηκα είναι λίγο. Οι μαϊμούδες εδώ πέρα εννοείται πως είναι επιθετικές και λογικό το βρίσκω. Νιώθουν ότι απειλούνται. Σε κάποια φάση μια μαϊμού όρμηξε σε ένα μπουλούκι. Νομίζω την γλίτωσαν όλοι. Αν θέλετε να δείτε μαϊμούδες, να πάτε, θα δείτε σίγουρα.
Το κωμικοτραγικό είναι ότι υπάρχει και αυτό το κτίριο που μπορείς να δεις από πολύ κοντά τις μαϊμούδες με κάγκελο, σαν ανάποδος ζωολογικός κήπος. Ή εναλλακτικός τίτλος της φωτογραφίας "όταν ο άνθρωπος έχει αποτύχει".
Καθώς κατέβαινα, περπατούσε μπροστά μου μια οικογένεια. Εκείνη την ώρα ένας μακάκας περνούσε από πολύ κοντά τους. Η γυναίκα σκέφτηκε ότι είναι καλή ιδέα να το τραβήξει φώτο ή βίντεο όσο πιο κοντά μπορούσε. Ο μακάκας αφηνίασε και πήγε να μου αρπάξει το πόδι, ευτυχώς το τράβηξα γρήγορα και συνέχισα να περπατώ γρήγορα. Η γυναίκα γυρίζει και με ρωτάει αν μας ακολουθεί. Μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι. Απάντησα ευγενικά όχι και συνέχισα βλέποντας τον άντρα να γελά. Είναι φοβερό τι κόσμος κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Πραγματικά τρομακτικό! Συνέχισα το δρόμο μου, το τελευταίο πράγμα που ήθελα εκείνη τη στιγμή ήταν να τσακωθώ με αυτά τα σούργελα.
Έκατσα κάπου να φάω, δεν μπορώ με τίποτα να θυμηθώ που και τι έφαγα. Γενικά στο Kyoto δεν μπορώ να θυμηθώ που έφαγα, απόδειξη ότι ήμουν όλη μέρα στο τρέξιμο και είχα συνέχεια στο μυαλό μου τι θα δω μετά και όχι να ευχαριστηθώ. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αφού έφαγα μετακινήθηκα στα ανατολικά για να επισκεφθώ το Fushimi-Inari Taisha, shrine αφιερωμένο στο θεό του ρυζιού και του σάκε. Από τους τοπ προορισμούς για τους ινφλουενσερς και αυτός καθώς εκεί βρίσκονται πάνω από 10.000 πύλες torii που οδηγούν στο ναό στην κορυφή του βούνου και που προφανώς κανείς δε νοιάστηκε γι'αυτόν.
Πύλες και αγάλματα αλεπούδων παντού.
Όσο πλησίαζα στην κορυφή υπήρχαν ελάχιστοι άνθρωποι.
Ήμουν σίγουρος ότι καθώς ανέβαινα είδα μια ταμπέλα που έλεγε πανοραμική θέα από την κορυφή. Μάλλον τελικά ήταν Mandela effect αφού δεν υπήρχε αυτή η δυνατότητα. Μόνο ο ναός. Θα σας έλεγα να μην το δοκιμάσετε στο σπίτι. Αυτή η ανάβαση ήταν μάλλον το πιο κουραστικό πράγμα που έκανα στο ταξίδι. Ανεβαίνεις σκαλιά για χιλιόμετρα. Ακόμα και στο κατέβασμα τα φτυσα. Δεν άξιζε για να δω αυτό.
Όταν επέστρεψα στο ξενοδοχείο προφανώς έπεσα ξερός.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει ότι την επόμενη μέρα δεν είχα προγραμματίσει νέο ξεποδάριασμα. Τη Nara μπορούσα να την επισκεφθώ και από την Osaka. Προτίμησα να την επισκεφθώ από το Kyoto γιατί πίστευα ότι από την Osaka θα κάνω μονοήμερη στο βουνό Koya. Προφανώς αυτό δεν έγινε ποτέ.
Η Nara είναι επίσης πολύ δημοφιλής προορισμός για τους τουρίστες και το τρένο ξεφόρτωσε ένα τεράστιο μπουλούκι. Για να αποφύγω το μπουλούκι έκανα μια μικρή βόλτα στο σύγχρονο κομμάτι της πόλης για να πιω κι ένα καφέ. Τίποτα το αξιοσημείωτο.
Η Nara ήταν πρωτεύουσα της Ιαπωνίας πριν από το Kyoto. Σήμερα μπορούμε να δούμε μπόλικους από τους ναούς στους λόφους, ενώ και το μέρος έχει χιλιάδες ελάφια. Τα ελάφια είναι για μένα η αχίλλειος πτέρνα της Nara και θα ξεκινήσω κατευθείαν με αυτό. Στο Nikko είδα ένα ελάφι να βόσκει αμέριμνο στο δάσος κοντά στους ναούς. Δεν το ενοχλούσαν δεν ενοχλούσε. Αν δεν έκανε κέφι εκείνη τη στιγμή να φάει εκεί, θα έφευγα χωρίς να το δω. Προτιμώ αυτό παρά να δω πολλά ελάφια στην κατάσταση που τα είδα στη Nara. Για κάποιο λόγο που δεν κατάλαβα επιτρεπόταν να δώσεις φαγητό στα ελάφια. Μάλιστα υπήρχε ολόκληρη μπίζνα που πούλαγαν κρακεράκια για ελάφια. Τι πιο ωραία φώτο για το insta σας από το να ταΐζετε ελάφια; Το απότέλεσμα ήταν κάτι κρακεροεξαρτημένα ελάφια να παίρνουν από πίσω τους τουρίστες σαν ζόμπι.
Το δεν πλησιάζουμε τα ζώα εδώ προφανώς δεν υπάρχει. Αν μπορέσουμε να τα πάρουμε και αγκαλιά ακόμα καλύτερα. Μου θύμισε πάρκα στην Ευρώπη.
Υπήρχαν κάτι ταμπέλες που έλεγαν μην τα πλησιάζετε πολύ, είναι άγρια ζώα κλπ αλλά δεν ίδρωσε το αυτί κανενός. Είδα τουλάχιστον 3 περιπτώσεις που εγκεφαλικά νεκροί ενήλικες έπιαναν τα ελάφια από τα κέρατα. Πέρασα από αυτό το πάρκο με γοργό βηματισμό να δω όσο το δυνατόν λιγότερες καφρίλες. Τουλάχιστον γέλασα με αυτόν τον άρχοντα που μπλοκάρει την είσοδο στο μαγαζί.
Όπως έγραψα και για τη Nikko τέτοια μέρη είναι άχαστα και δεν μου αρέσει να πλατειάζω. Αν θέλετε να δείτε εντυπωσιακούς ναούς θα τους δείτε.
Σε αυτό το ναό ήταν ένας από τους ελάχιστους βούδες που επιτρεπόταν η φωτογράφιση. Πάρτε την ευλογία του με το μεσαίο δάχτυλο.
Σε κάποια φάση άκουσα φασαρία σε κάτι χόρτα και ενθουσιάστηκα πιστεύοντας ότι είναι ο τανούκης ο μεγαλοπρεπής. Τελικά ήταν απλά ένας ασβός.
Υπάρχει κι ένας λόφος που προσφέρει θέα κι εννοείται έχει και ελάφια. Έχει είσοδο αλλά με πολύ χαμηλό εισιτήριο. Δεν μπήκα.
Ο χώρος με τους ναούς είναι αρκετά μεγάλος, θέλει πολλές ώρες να τον γυρίσεις. Πέρα από τους ναούς έχει και πολύ ωραίο μουσείο. Θα σας έλεγα ότι ο χώρος θέλει 4 ώρες μίνιμουμ.
Ήταν ήδη αργά, έκατσα να φάω κάτι στη Nara γιατί δεν θα επέστρεφα αμέσως στο ξενοδοχείο. Ήθελα κάτι ακόμα να δω στο Kyoto. Έκατσα να φάω σε ένα μαγαζί της στοάς που εννοείται υπάρχει και στη Nara.
Με το που γύρισα στο Kyoto πήγα να δω το κάστρο. Ήταν αργά, ήξερα ότι δεν μπορώ να μπω μέσα, απλά έριξα μια ματιά απέξω.
Η ξάπλα όταν επέστρεψα στο ξενοδοχείο ήταν λυτρωτική. Αφού ξεκουράστηκα λίγο, ήθελα να ξαναδώ τη Higashiyama, να φύγω απ'το Kyoto με αυτή την ωραία εικόνα. Σηκώνομαι και κουτσαίνω! Κλάταρα. Είχα άλλες 10 μέρες μπροστά μου έπρεπε να συνέλθω. Δεν βγήκα λοιπόν και ήλπιζα όταν σηκωθώ το επόμενο πρωί να έχω επανέλθει στις εργοστασιακές ρυθμίσεις.