Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
Την επόμενη μέρα ήταν η σειρά μου να ξυπνήσω πολύ νωρίς και κατ'επέκταση να γίνω ο ενοχλητικός του θαλάμου. Ο στόχος μου ήταν η πόλη Nikko και συγκεκριμένα το συγκρότημα ναών που βρίσκεται στο βουνό. Λόγω των ταινιών-βιντεοπαιχνιδιών η χαρακτηριστική εικόνα που είχα στο μυαλό μου για την Ιαπωνία ήταν οι ναοί μέσα στα δάση.
Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα το τρένο τους. Είναι υπεράνετο. Πολύ άπλα για τα πόδια, ακόμα και τέρμα πίσω να πας το κάθισμα δεν ενοχλείς. Λίγα λόγια για το πως λειτουργεί το σύστημα αν έχετε αγοράσει το πάσο. Στον πίνακα που έχει τις ανακοινώσεις αναφέρει αν το τρένο έχει θέσεις μόνο με κρατήσεις ή υπάρχουν και θέσεις χωρίς κρατήσεις. Αν το τρένο έχει θέσεις χωρίς κράτηση θα αναγράφονται οι αριθμοί των βαγονιών που δεν χρειάζονται κράτηση. Στα τρένα μπορείτε να μείνετε όρθιοι, άρα ακόμα και γεμάτες να είναι οι θέσεις αν δεν σας πειράζει να είστε όρθιοι θα πάτε στον προορισμό σας. Αν χρειάζεται κράτηση μπορείτε να πάτε είτε στο γκισέ είτε στα αυτόματα μηχανήματα και να κάνετε την κράτησή σας χωρίς έξτρα κόστος αν έχετε το πάσο. Ακόμα κι αν στα τρένα δείτε ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων είναι πολύ πιθανόν να μπορείτε να κάνετε κράτηση για να είστε όρθιοι. Είναι τόσο τίμιοι που αν δουν στο σύστημα τους ότι σε κάποια ενδιάμεση στάση αδειάζει θέση, τότε θα σας δώσουν δύο εισιτήρια, ένα στο όρθιο μέχρι εκείνη την στάση και από εκεί κανονικά στο κάθισμα.
Έφτασα στο Nikko. Στο συγκρότημα των ναών μπορείς να πας απ'τον κεντρικό σταθμό με τα πόδια, είναι γύρω στο μισάωρο. Με την ζέστη που είχε δεν υπήρχε περίπτωση να το έκανα, επιπλέον ήθελα να επισκεφτώ μια λίμνη κι έναν καταρράκτη που ήταν αδύνατον να πάω με τα πόδια. Πηγαίνω στις πληροφορίες για να δω τις επιλογές μου. Ο Γιαπωνέζος υπάλληλος-μορφάρα μου προτείνει να πάρω το λεωφορείο και να πάω πρώτα στη λίμνη γιατί το μεσημέρι περιμένουν βροχή, σε ένα δίωρο το πολύ έχεις δει ότι θες μου λέει, μετά παίρνεις το λεωφορείο και πας στους ναούς, είναι μεσημέρι έχεις πεινάσει, εκεί θα βρεις μπόλικα φαγάδικα, τρως, μετά χορτάτος πας και βλέπεις τους ναούς, κατά τις 17:00 παίρνεις το τρένο για Tokyo. Έτσι ακριβώς μου τα πε! Τον άτιμο με έπεισε. Για το λεωφορείο υπήρχε μονοήμερο εισιτήριο με απεριόριστη χρήση. Αυτό πήρα. Μπορούσες να πληρώσεις μόνο με μετρητά. Κάτι που ίσχυε και σε άλλα λεωφορεία, αλλά και σε κάποιους ναούς.
Το λεωφορείο έκανε περίπου 50 λεπτά να φτάσει στη λίμνη Chūzenji. Οι λίμνες που έχω δει στην Ευρώπη είναι κατά πολύ ανώτερες.
Από εκεί ο καταρράκτης πρέπει να ήταν 10 λεπτά με τα πόδια. Στην διαδρομή έβλεπα πινακίδες που ανέφεραν ότι στην περιοχή υπάρχουν μαϊμούδες, προσοχή μην τις ταΐζετε. Δεν είδα καμία. Έχουν φτιάξει μια πλατφόρμα για να έχεις την καλύτερη δυνατή θέα δωρεάν προς τον καταρράκτη. Υπάρχει άλλη μία πλατφόρμα με πληρωμή την οποία δεν δοκίμασα. Ωραίος ήταν ο καταρράκτης, μπροστά στο καταπληκτικό συγκρότημα ναών σχεδόν έχει σβηστεί απ'τη μνήμη μου.
Όπως είχε προβλέψει ο Γιαπωνέζος έφτασα στο συγκρότημα ναών και πείναγα σαν τρελός. Είχε ένα μαγαζί με ψητό κοτόπουλο στα κάρβουνα και σπιτική λεμονάδα. Ούτε παραγγελιά να το είχα κάνει. Η αδυναμία μου και τα 2 και ήταν πάρα πολύ καλά. Πρώτη φορά έφαγα κοτόπουλο στα κάρβουνα με chopsticks!
Επισκέφθηκα και άλλα δάση με ναούς, το Nikko για εμένα ήταν το πιο όμορφο, με έναν αστερίσκο για το mount Shosha κι ένα εκπληκτικό σημείο που σε ταξίδευε σε μια άλλη εποχή. Σαν σύνολο βάζω το Nikko πάνω από όλα. Το συγκρότημα των ναών του ανήκει στη λίστα της Ουνέσκο. Έχει τέσσερα διαφορετικά σημεία με ναούς, με κάθε ένα να χρεώνει διαφορετική είσοδο, δεν υπήρχε συνδυαστικό εισιτήριο. Πήγα και στα 4.
Η γέφυρα που συνδέει την σύγχρονη πόλη με το κομμάτι των ναών.
Η διαδρομή προς το κύριο κομμάτι των ναών.
Πως να μην έχουν τόση φαντασία στα κινούμενα σχέδια και στα βιντεοπαιχνίδια όταν στην παράδοση τους έχουν τέτοιες εικόνες.
Σε κάποια φάση έπιασε μια καλή μπόρα. Η Ιαπωνία έχει τροπικό κλίμα, να περιμένετε βροχές. Έκανε το σκηνικό ακόμα καλύτερο.
Από τις παραπάνω φώτο ίσως να πιστέψατε ότι το μέρος ήταν άδειο από κόσμο. Έτσι νόμισα κι εγώ μέχρι να πάω στο κομμάτι που θεωρείται το highlight του μέρους, το Toshogu. Το μοναδικό κομμάτι που υπήρχαν ουρές για να αγοράσεις εισιτήριο. Λογικό βέβαια γιατί ήταν όντως το πιο εντυπωσιακό.
Είδα την εικόνα που περίμενα πως και πως να δω. Ένα ελάφι να βόσκει αμέριμνο παραδίπλα.
Για να μπείτε στους ναούς σας ζητούν να βγάλετε τα παπούτσια σας. Εδώ έχει πολλούς οπότε ήμουν στο βγάλε βάλε όλη την ώρα. Μην βαριέστε να το κάνετε αξίζει τον κόπο και το εσωτερικό των ναών τουλάχιστον στο Nikko. Οι φωτογραφίες στο εσωτερικό των περισσότερων ναών απαγορεύεται.
Δεν θέλω να πλατειάζω για τέτοια μέρη ούτε να ποστάρω πολλές φώτο. Το θεωρώ πρώτη προτεραιότητα αν βρεθείτε στο Tokyo. Υπέροχο μέρος.
Όταν επέστρεψα στην κάψουλα πρέπει να ήταν ήδη 7 το απόγευμα. Με ντουζ και λίγη ξεκούραση έπιασε βράδυ. Περιορίστηκα λοιπόν σε βόλτα κοντά στο ξενοδοχείο.
Στο αρχικό μου πλάνο αυτή θα ήταν η τελευταία μέρα στο Tokyo και θα του έδινα επιπλέον μέρες στο τέλος του ταξιδιού. Η Ρωσίδα μου πρότεινε να μείνω και το Σάββατο γιατί έχουν ένα μεγάλο σόου με πυροτεχνήματα, το Sumida River Fireworks Festival. Σοβαρά μου προτείνεις να μείνω για να δω βεγγαλικά; Νόμιζα ότι με συμπαθούσες. Δεν έχεις δει βεγγαλικά στο Tokyo, είναι το κάτι άλλο, δεν θα πιστεύεις στα μάτια σου. Το έλεγε τόσο σοβαρά που είχα αρχίσει να πιστεύω ότι θα βγαίνουν δράκοι και θα φτύνουν φωτιές. Εν τω μεταξύ θα συμμετείχε σε ένα τουρνούα καράτε και δεν θα μπορούσε να έρθει. Ήταν ο ορισμός του να μαζευτούμε να πας. Τέλος πάντων, είχα και κάποια άλλα πράγματα που ήθελα να δω και όντως έμεινα στο Tokyo άλλη μια μέρα. Τα πυροτεχνήματα θα έσκαγαν κοντά στο ξενοδοχείο γι'αυτό αποφάσισα να μείνω άλλη μια μέρα εκεί. Πλήρωνα γύρω στα 7000yen/βραδιά για την επόμενη μέρα μου ζήτησαν 9000... Προφανώς δεν τα άξιζε η κάψουλα τόσα λεφτά. Είναι λέει πολύ μεγάλο το φεστιβάλ και η ζήτηση μεγάλη. Άντε να δούμε.
Ξεκίνησα με βόλτα στην Akihabara που είχα ακούσει να την αποκαλούν τον παράδεισο των βιντεοπαιχνιδιών και των άνιμε. Βιντεοπαιχνίδια γουστάρω φουλ, με χαλαρώνουν και τα θεωρώ έναν απ'τους πιο ευχάριστους τρόπους να μάθεις ξένες γλώσσες. Άνιμε δεν μπορώ να δω, ούτε καν αυτά που θεωρούνται κλασσικά και καλές ταινίες όπως του Miyazaki.Το δε στυλ με τους χαρακτήρες με τα μεγάλα μάτια, τις παιδικές φωνούλες και τα μεγάλα βυζιά όσοι τα γουστάρουν.... get a life.
Η φράση που μου ήρθε στο μυαλό όταν είδα το μέρος είναι περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις. Ένα παλιομοδίτικο μέρος που θα το χαρακτήριζα παρακμιακό. Τα arcades έχουν πεθάνει, παίζεις στο σαλόνι σου πολύ ανώτερα πράγματα. Έχει μαγαζιά με μπόλικα πράγματα να αγοράσεις, αλλά η αλήθεια είναι το όλο κλίμα δεν με τράβαγε και δεν πολυασχολήθηκα.
Εκεί είδα πρώτη φορά πολλά maid cafes, μαγαζιά που οι σερβιτόρες είναι ντυμένες καμαριέρες. Μέχρι εκείνη τη στιγμή πίστευα λανθασμένα ότι αυτά τα μαγαζιά απευθύνονται σε κριντζιάρηδες τουρίστες.
Το πήρα με τα πόδια από την Akihabara μέχρι το Ueno park, ήταν γύρω στα 20 λεπτά απόσταση. Ωραίο πάρκο για βόλτα αυτό. Ξεχνιέσαι λίγο από την αστική ζούγκλα.
Είχε και γήπεδο μπέιζμπολ. Είναι από τα εθνικά τους αθλήματα, είδα γήπεδα σε πάρκα και σε άλλες πόλεις.
Στο πάρκο πήγα κυρίως για να επισκεφθώ το εθνικό μουσείο της πόλης. Το μουσείο θα το έβαζα στα highlight της πόλης. Είχε και προϊστορικά ευρήματα και πιο σύγχρονα μαζί με ιστορικά στοιχεία. Σου δίνει μια καλή εικόνα του Γιαπωνέζικου πολιτισμού στα βάθη των χρόνων. Τρελαίνομαι με τις στολές σαμουράι και πόσο κοντές είναι. Μου φαίνεται αστείο που έχουν αυτό το μυθικό όνομα πολεμιστών και οι στολές μοιάζουν με παιδικές.
Ένα απ'τα πράγματα που ξεχωρίζω στις τέχνες τους είναι η ζωγραφική τους σε χαρτί ή μετάξι. Είναι τόσο ιδιαίτερο το στυλ που ακόμα κι ένα απλό σχέδιο έχει μια άλλη ομορφιά.
Στον κήπο του μουσείου υπήρχε μια παραδοσιακή κατοικία από το 1742, το οποίο έχουν μετατρέψει προσωρινά σε καφέ, νομίζω μέχρι τον Γενάρη του 2024. Είναι το Tohaku Chakan.
Συρόμενες πόρτες, υπέροχες τοιχογραφίες. Μπαίνεις χωρίς παπούτσια και κάθεσαι στο πάτωμα. Για τέσσερα γλυκάκια (αδιάφορα θα τα χαρακτήριζα) και τσάι μάτσα (το σιχαίνομαι) έδωσα 3300yen. Δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά!
Μετά από εδώ πετάχτηκα μια βόλτα πάλι απ'τη Shibuya να την δω και τη μέρα. Δεν αξίζει να γράψω κάτι άλλο σχετικά. Πέρασε και δεν ακούμπησε.
Επέστρεψα κατά τις 17:00 κι έβλεπα ήδη κόσμο να μαζεύεται για να δει τα πυροτεχνήματα. Οι influencers δεν μπορούν να ρισκάρουν, έχουν βάλει τα κιμονό τους και ψάχνουν το ιδανικό background. Βγήκα κατά τις 18:30 και έβλεπα ότι έχουν ζορίσει τα πράγματα. Δεν ήταν εύκολο να βρεις μια καλή θέση με θέα στο ποτάμι απ'όπου και θα τα πετούσαν. Τα ψηλά κτίρια δεν βοηθούσαν σε αυτό. Υπήρχε μπόλικη αστυνομία που φώναζε στον κόσμο να συνεχίσει να προχωράει και να μην συνωστίζονται προφανώς επειδή φοβόντουσαν με τόση κοσμοσυρροή. Πρέπει να είχε μαζευτεί όλο το Tokyo γύρω απ'το ποτάμι. Βρίσκω ένα σημείο με άνοιγμα και μένω εκεί. Αρχίζουν τα πυροτεχνήματα και μετά από κανά μισάωρο βλέποντας αυτό:
Σκέφτομαι, τι κάθομαι και βλέπω; Είναι δυνατόν; Κι αποφασίζω να πάω στην περιοχή Shinjuku που είχα δει ότι βρίσκονται τα μεταλάδικα. Έλα όμως που δεν μπορώ να φύγω από πουθενά. Όλο αυτό το προχωρήστε προχωρήστε των αστυνομικών έχει φρακάρει τους δρόμους. Πάω σε έναν αστυνομικό και τον ρωτάω ευγενικά κυρ αστυφύλαξ θέλω να φύγω από αυτό το πραγματικά λαμπερό γεγονός, υπάρχει κάποια διέξοδος. Μου λέει φοβάμαι πως όχι, μισή ώρα θα κρατήσει ακόμα, περίμενε. Μισή ώρα να κάθομαι να σκέφτομαι το λάθος μου; Όταν τελείωσε αυτό το φιάσκο, ένα ποτάμι κόσμου άρχισε να φεύγει. Ποιο μετρό να πάρω εκείνη την ώρα και τι να κάνω. Περιορίστηκα πάλι σε βόλτες στην Asakusa.
Για πες πως σου φάνηκε μου στέλνει η Ρωσίδα. Ένα μεγάλο λάθος απαντώ. Δεν έκατσες στο σωστό σημείο, δες εδώ τι φώτο ποστάρουν στα φέισμπουκς:
Κρίμα. Κρίμα που δεν πήγα στα μεταλάδικα εξαρχής.
Αυτό που κράτησα απ'τις πρώτες μου μέρες ήταν η όλη παραξενιά και φυσικά το Nikko.
Την επόμενη μέρα ήταν η σειρά μου να ξυπνήσω πολύ νωρίς και κατ'επέκταση να γίνω ο ενοχλητικός του θαλάμου. Ο στόχος μου ήταν η πόλη Nikko και συγκεκριμένα το συγκρότημα ναών που βρίσκεται στο βουνό. Λόγω των ταινιών-βιντεοπαιχνιδιών η χαρακτηριστική εικόνα που είχα στο μυαλό μου για την Ιαπωνία ήταν οι ναοί μέσα στα δάση.
Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα το τρένο τους. Είναι υπεράνετο. Πολύ άπλα για τα πόδια, ακόμα και τέρμα πίσω να πας το κάθισμα δεν ενοχλείς. Λίγα λόγια για το πως λειτουργεί το σύστημα αν έχετε αγοράσει το πάσο. Στον πίνακα που έχει τις ανακοινώσεις αναφέρει αν το τρένο έχει θέσεις μόνο με κρατήσεις ή υπάρχουν και θέσεις χωρίς κρατήσεις. Αν το τρένο έχει θέσεις χωρίς κράτηση θα αναγράφονται οι αριθμοί των βαγονιών που δεν χρειάζονται κράτηση. Στα τρένα μπορείτε να μείνετε όρθιοι, άρα ακόμα και γεμάτες να είναι οι θέσεις αν δεν σας πειράζει να είστε όρθιοι θα πάτε στον προορισμό σας. Αν χρειάζεται κράτηση μπορείτε να πάτε είτε στο γκισέ είτε στα αυτόματα μηχανήματα και να κάνετε την κράτησή σας χωρίς έξτρα κόστος αν έχετε το πάσο. Ακόμα κι αν στα τρένα δείτε ότι δεν υπάρχει διαθεσιμότητα θέσεων είναι πολύ πιθανόν να μπορείτε να κάνετε κράτηση για να είστε όρθιοι. Είναι τόσο τίμιοι που αν δουν στο σύστημα τους ότι σε κάποια ενδιάμεση στάση αδειάζει θέση, τότε θα σας δώσουν δύο εισιτήρια, ένα στο όρθιο μέχρι εκείνη την στάση και από εκεί κανονικά στο κάθισμα.
Έφτασα στο Nikko. Στο συγκρότημα των ναών μπορείς να πας απ'τον κεντρικό σταθμό με τα πόδια, είναι γύρω στο μισάωρο. Με την ζέστη που είχε δεν υπήρχε περίπτωση να το έκανα, επιπλέον ήθελα να επισκεφτώ μια λίμνη κι έναν καταρράκτη που ήταν αδύνατον να πάω με τα πόδια. Πηγαίνω στις πληροφορίες για να δω τις επιλογές μου. Ο Γιαπωνέζος υπάλληλος-μορφάρα μου προτείνει να πάρω το λεωφορείο και να πάω πρώτα στη λίμνη γιατί το μεσημέρι περιμένουν βροχή, σε ένα δίωρο το πολύ έχεις δει ότι θες μου λέει, μετά παίρνεις το λεωφορείο και πας στους ναούς, είναι μεσημέρι έχεις πεινάσει, εκεί θα βρεις μπόλικα φαγάδικα, τρως, μετά χορτάτος πας και βλέπεις τους ναούς, κατά τις 17:00 παίρνεις το τρένο για Tokyo. Έτσι ακριβώς μου τα πε! Τον άτιμο με έπεισε. Για το λεωφορείο υπήρχε μονοήμερο εισιτήριο με απεριόριστη χρήση. Αυτό πήρα. Μπορούσες να πληρώσεις μόνο με μετρητά. Κάτι που ίσχυε και σε άλλα λεωφορεία, αλλά και σε κάποιους ναούς.
Το λεωφορείο έκανε περίπου 50 λεπτά να φτάσει στη λίμνη Chūzenji. Οι λίμνες που έχω δει στην Ευρώπη είναι κατά πολύ ανώτερες.
Από εκεί ο καταρράκτης πρέπει να ήταν 10 λεπτά με τα πόδια. Στην διαδρομή έβλεπα πινακίδες που ανέφεραν ότι στην περιοχή υπάρχουν μαϊμούδες, προσοχή μην τις ταΐζετε. Δεν είδα καμία. Έχουν φτιάξει μια πλατφόρμα για να έχεις την καλύτερη δυνατή θέα δωρεάν προς τον καταρράκτη. Υπάρχει άλλη μία πλατφόρμα με πληρωμή την οποία δεν δοκίμασα. Ωραίος ήταν ο καταρράκτης, μπροστά στο καταπληκτικό συγκρότημα ναών σχεδόν έχει σβηστεί απ'τη μνήμη μου.
Όπως είχε προβλέψει ο Γιαπωνέζος έφτασα στο συγκρότημα ναών και πείναγα σαν τρελός. Είχε ένα μαγαζί με ψητό κοτόπουλο στα κάρβουνα και σπιτική λεμονάδα. Ούτε παραγγελιά να το είχα κάνει. Η αδυναμία μου και τα 2 και ήταν πάρα πολύ καλά. Πρώτη φορά έφαγα κοτόπουλο στα κάρβουνα με chopsticks!
Επισκέφθηκα και άλλα δάση με ναούς, το Nikko για εμένα ήταν το πιο όμορφο, με έναν αστερίσκο για το mount Shosha κι ένα εκπληκτικό σημείο που σε ταξίδευε σε μια άλλη εποχή. Σαν σύνολο βάζω το Nikko πάνω από όλα. Το συγκρότημα των ναών του ανήκει στη λίστα της Ουνέσκο. Έχει τέσσερα διαφορετικά σημεία με ναούς, με κάθε ένα να χρεώνει διαφορετική είσοδο, δεν υπήρχε συνδυαστικό εισιτήριο. Πήγα και στα 4.
Η γέφυρα που συνδέει την σύγχρονη πόλη με το κομμάτι των ναών.
Η διαδρομή προς το κύριο κομμάτι των ναών.
Πως να μην έχουν τόση φαντασία στα κινούμενα σχέδια και στα βιντεοπαιχνίδια όταν στην παράδοση τους έχουν τέτοιες εικόνες.
Σε κάποια φάση έπιασε μια καλή μπόρα. Η Ιαπωνία έχει τροπικό κλίμα, να περιμένετε βροχές. Έκανε το σκηνικό ακόμα καλύτερο.
Από τις παραπάνω φώτο ίσως να πιστέψατε ότι το μέρος ήταν άδειο από κόσμο. Έτσι νόμισα κι εγώ μέχρι να πάω στο κομμάτι που θεωρείται το highlight του μέρους, το Toshogu. Το μοναδικό κομμάτι που υπήρχαν ουρές για να αγοράσεις εισιτήριο. Λογικό βέβαια γιατί ήταν όντως το πιο εντυπωσιακό.
Είδα την εικόνα που περίμενα πως και πως να δω. Ένα ελάφι να βόσκει αμέριμνο παραδίπλα.
Για να μπείτε στους ναούς σας ζητούν να βγάλετε τα παπούτσια σας. Εδώ έχει πολλούς οπότε ήμουν στο βγάλε βάλε όλη την ώρα. Μην βαριέστε να το κάνετε αξίζει τον κόπο και το εσωτερικό των ναών τουλάχιστον στο Nikko. Οι φωτογραφίες στο εσωτερικό των περισσότερων ναών απαγορεύεται.
Δεν θέλω να πλατειάζω για τέτοια μέρη ούτε να ποστάρω πολλές φώτο. Το θεωρώ πρώτη προτεραιότητα αν βρεθείτε στο Tokyo. Υπέροχο μέρος.
Όταν επέστρεψα στην κάψουλα πρέπει να ήταν ήδη 7 το απόγευμα. Με ντουζ και λίγη ξεκούραση έπιασε βράδυ. Περιορίστηκα λοιπόν σε βόλτα κοντά στο ξενοδοχείο.
Στο αρχικό μου πλάνο αυτή θα ήταν η τελευταία μέρα στο Tokyo και θα του έδινα επιπλέον μέρες στο τέλος του ταξιδιού. Η Ρωσίδα μου πρότεινε να μείνω και το Σάββατο γιατί έχουν ένα μεγάλο σόου με πυροτεχνήματα, το Sumida River Fireworks Festival. Σοβαρά μου προτείνεις να μείνω για να δω βεγγαλικά; Νόμιζα ότι με συμπαθούσες. Δεν έχεις δει βεγγαλικά στο Tokyo, είναι το κάτι άλλο, δεν θα πιστεύεις στα μάτια σου. Το έλεγε τόσο σοβαρά που είχα αρχίσει να πιστεύω ότι θα βγαίνουν δράκοι και θα φτύνουν φωτιές. Εν τω μεταξύ θα συμμετείχε σε ένα τουρνούα καράτε και δεν θα μπορούσε να έρθει. Ήταν ο ορισμός του να μαζευτούμε να πας. Τέλος πάντων, είχα και κάποια άλλα πράγματα που ήθελα να δω και όντως έμεινα στο Tokyo άλλη μια μέρα. Τα πυροτεχνήματα θα έσκαγαν κοντά στο ξενοδοχείο γι'αυτό αποφάσισα να μείνω άλλη μια μέρα εκεί. Πλήρωνα γύρω στα 7000yen/βραδιά για την επόμενη μέρα μου ζήτησαν 9000... Προφανώς δεν τα άξιζε η κάψουλα τόσα λεφτά. Είναι λέει πολύ μεγάλο το φεστιβάλ και η ζήτηση μεγάλη. Άντε να δούμε.
Ξεκίνησα με βόλτα στην Akihabara που είχα ακούσει να την αποκαλούν τον παράδεισο των βιντεοπαιχνιδιών και των άνιμε. Βιντεοπαιχνίδια γουστάρω φουλ, με χαλαρώνουν και τα θεωρώ έναν απ'τους πιο ευχάριστους τρόπους να μάθεις ξένες γλώσσες. Άνιμε δεν μπορώ να δω, ούτε καν αυτά που θεωρούνται κλασσικά και καλές ταινίες όπως του Miyazaki.Το δε στυλ με τους χαρακτήρες με τα μεγάλα μάτια, τις παιδικές φωνούλες και τα μεγάλα βυζιά όσοι τα γουστάρουν.... get a life.
Η φράση που μου ήρθε στο μυαλό όταν είδα το μέρος είναι περασμένα μεγαλεία και διηγώντας τα να κλαις. Ένα παλιομοδίτικο μέρος που θα το χαρακτήριζα παρακμιακό. Τα arcades έχουν πεθάνει, παίζεις στο σαλόνι σου πολύ ανώτερα πράγματα. Έχει μαγαζιά με μπόλικα πράγματα να αγοράσεις, αλλά η αλήθεια είναι το όλο κλίμα δεν με τράβαγε και δεν πολυασχολήθηκα.
Εκεί είδα πρώτη φορά πολλά maid cafes, μαγαζιά που οι σερβιτόρες είναι ντυμένες καμαριέρες. Μέχρι εκείνη τη στιγμή πίστευα λανθασμένα ότι αυτά τα μαγαζιά απευθύνονται σε κριντζιάρηδες τουρίστες.
Το πήρα με τα πόδια από την Akihabara μέχρι το Ueno park, ήταν γύρω στα 20 λεπτά απόσταση. Ωραίο πάρκο για βόλτα αυτό. Ξεχνιέσαι λίγο από την αστική ζούγκλα.
Είχε και γήπεδο μπέιζμπολ. Είναι από τα εθνικά τους αθλήματα, είδα γήπεδα σε πάρκα και σε άλλες πόλεις.
Στο πάρκο πήγα κυρίως για να επισκεφθώ το εθνικό μουσείο της πόλης. Το μουσείο θα το έβαζα στα highlight της πόλης. Είχε και προϊστορικά ευρήματα και πιο σύγχρονα μαζί με ιστορικά στοιχεία. Σου δίνει μια καλή εικόνα του Γιαπωνέζικου πολιτισμού στα βάθη των χρόνων. Τρελαίνομαι με τις στολές σαμουράι και πόσο κοντές είναι. Μου φαίνεται αστείο που έχουν αυτό το μυθικό όνομα πολεμιστών και οι στολές μοιάζουν με παιδικές.
Ένα απ'τα πράγματα που ξεχωρίζω στις τέχνες τους είναι η ζωγραφική τους σε χαρτί ή μετάξι. Είναι τόσο ιδιαίτερο το στυλ που ακόμα κι ένα απλό σχέδιο έχει μια άλλη ομορφιά.
Στον κήπο του μουσείου υπήρχε μια παραδοσιακή κατοικία από το 1742, το οποίο έχουν μετατρέψει προσωρινά σε καφέ, νομίζω μέχρι τον Γενάρη του 2024. Είναι το Tohaku Chakan.
Συρόμενες πόρτες, υπέροχες τοιχογραφίες. Μπαίνεις χωρίς παπούτσια και κάθεσαι στο πάτωμα. Για τέσσερα γλυκάκια (αδιάφορα θα τα χαρακτήριζα) και τσάι μάτσα (το σιχαίνομαι) έδωσα 3300yen. Δεν μπορούσα να κάνω διαφορετικά!
Μετά από εδώ πετάχτηκα μια βόλτα πάλι απ'τη Shibuya να την δω και τη μέρα. Δεν αξίζει να γράψω κάτι άλλο σχετικά. Πέρασε και δεν ακούμπησε.
Επέστρεψα κατά τις 17:00 κι έβλεπα ήδη κόσμο να μαζεύεται για να δει τα πυροτεχνήματα. Οι influencers δεν μπορούν να ρισκάρουν, έχουν βάλει τα κιμονό τους και ψάχνουν το ιδανικό background. Βγήκα κατά τις 18:30 και έβλεπα ότι έχουν ζορίσει τα πράγματα. Δεν ήταν εύκολο να βρεις μια καλή θέση με θέα στο ποτάμι απ'όπου και θα τα πετούσαν. Τα ψηλά κτίρια δεν βοηθούσαν σε αυτό. Υπήρχε μπόλικη αστυνομία που φώναζε στον κόσμο να συνεχίσει να προχωράει και να μην συνωστίζονται προφανώς επειδή φοβόντουσαν με τόση κοσμοσυρροή. Πρέπει να είχε μαζευτεί όλο το Tokyo γύρω απ'το ποτάμι. Βρίσκω ένα σημείο με άνοιγμα και μένω εκεί. Αρχίζουν τα πυροτεχνήματα και μετά από κανά μισάωρο βλέποντας αυτό:
Σκέφτομαι, τι κάθομαι και βλέπω; Είναι δυνατόν; Κι αποφασίζω να πάω στην περιοχή Shinjuku που είχα δει ότι βρίσκονται τα μεταλάδικα. Έλα όμως που δεν μπορώ να φύγω από πουθενά. Όλο αυτό το προχωρήστε προχωρήστε των αστυνομικών έχει φρακάρει τους δρόμους. Πάω σε έναν αστυνομικό και τον ρωτάω ευγενικά κυρ αστυφύλαξ θέλω να φύγω από αυτό το πραγματικά λαμπερό γεγονός, υπάρχει κάποια διέξοδος. Μου λέει φοβάμαι πως όχι, μισή ώρα θα κρατήσει ακόμα, περίμενε. Μισή ώρα να κάθομαι να σκέφτομαι το λάθος μου; Όταν τελείωσε αυτό το φιάσκο, ένα ποτάμι κόσμου άρχισε να φεύγει. Ποιο μετρό να πάρω εκείνη την ώρα και τι να κάνω. Περιορίστηκα πάλι σε βόλτες στην Asakusa.
Για πες πως σου φάνηκε μου στέλνει η Ρωσίδα. Ένα μεγάλο λάθος απαντώ. Δεν έκατσες στο σωστό σημείο, δες εδώ τι φώτο ποστάρουν στα φέισμπουκς:
Κρίμα. Κρίμα που δεν πήγα στα μεταλάδικα εξαρχής.
Αυτό που κράτησα απ'τις πρώτες μου μέρες ήταν η όλη παραξενιά και φυσικά το Nikko.