Señor_Nada
Member
- Μηνύματα
- 1.651
- Likes
- 9.284
- Ταξίδι-Όνειρο
- Άβυσσος
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Tokyo (μέρος 1ο)
- Tokyo (μέρος 2ο)
- Nikko & Tokyo (μέρος 3ο)
- Nagano
- Takayama & Shirakawa-gō
- Kanazawa & Sendai (μέρος 1ο)
- Hirosaki & Sendai (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 1ο)
- Kyoto (μέρος 2ο)
- Kyoto (μέρος 3ο) & Nara
- Osaka (μέρος 1ο)
- Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
- Hiroshima (μέρος 1ο)
- Miyajima & Hiroshima (μέρος 2ο)
- Tokyo (μέρος 4ο)
Osaka (μέρος 2ο) & Himeji
Το καλό με το να πιάνεις κουβέντα με ντόπιους είναι ότι μπορεί να σου ρίξουν καμιά πρόταση που δεν είχες ιδέα. Την προηγούμενη μέρα καθώς έπινα τη μπύρα από γλυκοπατάτα μου πρότειναν να πάω στο Yasaka shrine που ήταν και κοντά στο ξενοδοχείο που έμενα. Δεν κρατήθηκα και είπα όχι ευχαριστώ, έχω δει ήδη πάρα πολλούς ναούς. Όχι μου είπανε καμία σχέση αυτός με ότι άλλο έχεις δει. Μα..... Μέχρι που μου έδειξαν φωτογραφίες και πείστηκα. Το επόμενο πρωί το πρώτο πράγμα που επισκέφθηκα ήταν αυτός ο ναός. Ένας ναός σε σχήμα κεφάλι λιονταριού (ναι αυτό για τους Γιαπωνέζους είναι λιοντάρι, που να δείτε πως απεικόνιζαν τον ελέφαντα!). Η Osaka είναι υπερβολική σε όλα της φαίνεται.
Η τελευταία μέρα θα ήταν χαλαρή με λίγο περπάτημα και χρησιμοποιώντας τα μμμ. Ευκαιρία να γράψω κάποια πράγματα που είδα να ισχύουν γενικά στα μετρό τους. Υπάρχουν βαγόνια μόνο για γυναίκες, θα δείτε να γράφει και στα Αγγλικα women only και να είναι ροζ (η παγκόσμια σταθερά από αρχαιοτάτων χρόνων μπλε=αγόρι ροζ=κορίτσι). Επίσης υπάρχουν καθίσματα για ηλικιωμένους, ανάπηρους, εγκύους κλπ που οι Γιαπωνέζοι τα σέβονταν ακόμα και αν όλες οι θέσεις ήταν πιασμένες και αυτό το κομμάτι άδειο. Όπως έγραψα και στο πρώτο ποστ με την κάρτα suica δεν χρειάζεται να βγάζεις εισιτήριο, χτυπάς την κάρτα στο μπες και στο βγες και χρεώνεται αυτόματα. Εδώ επιτρέψτε μου να μοιραστώ μια ιστορία απ'το Kyoto που ξέχασα να την γράψω σε αντίστοιχο ποστ. Στο Kyoto μπήκα σε λάθος σταθμό. Το συνειδητοποιώ αφού έχω χτυπήσει την suica. Επιστρέφω στα ακυρωτικά για να την χτυπήσω και να βγω πάλι έξω αλλά το μηχάνημα δεν την δέχεται. Εκείνη την ώρα που προσπαθούσα να περάσω κι έριχνα βλαστήμιες, εμφανίζεται ένας Γιαπωνέζος και με ρωτάει ποιο είναι το πρόβλημα. Του εξηγώ, μιλούσε καλά Αγγλικά και καταλάβε και μου λέει μισό λεπτό να εξηγήσω στον υπεύθυνο τι έχει συμβεί. Κοίτα να δεις σκέφτηκα, εδώ οι υπάλληλοι έρχονται από μόνοι τους να βοηθήσουν. Του εξήγησε λοιπόν, ο υπεύθυνος μου άνοιξε τη μπάρα, αφού ευχαρίστησα τον άνθρωπο τον είδα να πηγαίνει στις αποβάθρες και κατάλαβα ότι δεν δούλευε στο σταθμό, ήταν απλά περαστικός....
Στην Osaka υπάρχει πάρκο της Universal studios. Είχα δει ότι είναι λίγο τσίρκο κι εκεί και είπα να πάω να ρίξω μια ματιά. Στο πάρκο δεν υπήρχε περίπτωση να μπω, είχε γύρω στα 60ε η είσοδος. Απογοητεύτηκα γιατί δεν είναι τόσο τσίρκο όσο θα ήθελα.
Παραξενεύτηκα στην αρχή που έβλεπα τον κύριο Μάριο παντού. Μετά θυμήθηκα ότι έχουν φτιάξει ένα τμήμα αφιερωμένο στη Νιντέντο μέσα στο πάρκο. Δεν ξέρω πως ήταν μέσα τα πράγματα, στα εισιτήρια ήταν εντελώς χαλαρά. Έμπαινες κατευθείαν.
Τα μέσα έπαιρνα, χαλαρός ήμουν γιατί να μην πεταχτώ μέχρι τον πύργο Umeda μήπως εντυπωσιαστώ με σύγχρονη αρχιτεκτονική. Χλωμό να εντυπωσιαστώ με κάτι τέτοιο.
Αφού έφτασες μέχρι εκεί δεν πας να φας σε ένα από τα εστιατόρια του; Είχε πάρα πολλά. Η πλάκα ήταν ότι μέσα στο κτίριο τα εστιατόρια ήταν στο παραδοσιακό Γιαπωνέζικο στυλ. Όπου σέρβιραν okonomiyaki γινόταν πανικός με ουρές. Προτίμησα να πάω σε ένα πιο χαλαρό μαγαζί με tempura και να βλέπω τον ψεύτικο καταρράκτη. Η tempura πολύ καλή επίσης!
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και προετοιμασία για μέταλ καταστάσεις. Είχα φέρει μαζί μου μπλούζα των Tool αφού όπως έχει πει ο Κοέλιο αν έχεις μαζί σου μέταλ μπλούζα όλο το σύμπαν θα συνωμοτήσει να πας σε μέταλ συναυλία (ή ο Φρόιντ το είχε πει, ένας απ'τους 2 τέλος πάντων). Το μαγαζί ήταν πολύ κοντά στη Dotonbori όπου έκανα ακόμα μια βόλτα. Έχει και τουρ με βάρκα στο κανάλι, τύφλα να χει η Brugges.
Το μαγαζί λέγεται Godz. Ήταν χωμένο σε μια σούδα. Μπαίνω βλέπω αυτό το καταπληκτικό ασανσέρ και λέω εδώ είμαστε.
Ήταν ένας τύπος που έκοβε εισιτήρια ακριβώς δίπλα. Όχι μου λέει, το ασανσέρ σε πάει σε άλλο μαγαζί, αυτό που ψάχνεις είναι κάτω, στο υπόγειο, εκεί που δεν φωτίζει ο ήλιος, εκεί που τα αυτιά ματώνουν και οι μυρωδιές τσιγαρίλας και μασχαλίλας γεμίζουν τον χώρο, αυτό που ψάχνεις είναι στο υπόγειο. Οκ τη δραματική περιγραφή την πρόσθεσα τώρα. Στο ημιυπόγειο περίμενε μια μεταλού να μου κόψει το εισιτήριο. Είχε περίπου 10ε και περιλάμβανε ποτό. Όπως συνέχισα να κατεβαίνω, οι εικόνες ήταν γνώριμες. Δείχνοντας μου για μια ακόμα φορά ότι το μόνο πράγμα που παραμένει σταθερό στο χωροχρόνο είναι το μέταλ.
Ο συναυλιακός χώρος ήταν πολύ μικρός και η σκηνή στο ύψος της πίστας. Πρέπει να είχε καμιά 50αριά άτομα κι αμφιβάλλω αν χώραγε παραπάνω. Δεν έβλεπα πουθενά το μπαρ. Τι γίνεται ρε παιδιά; Που τα βρήκατε τα πότα; Το μπαρ βρίσκεται ένα όροφο πιο κάτω, εκεί που δεν φυτρώνει γρασίδι, εκεί που δεν... Οκ το κόβω. Το μπαρ ήταν αρκετά μεγάλο και θύμιζε σπηλιά. Κρίμα που δεν πήγα και τις προηγούμενες μέρες. Τα ποτά είχαν παρόμοιες τιμές με τις μπύρες. @psilos3 αν το διαβάζεις προσπέρνα τις επόμενες 2-3 γραμμές, δεν θέλω να σε ταράξω! Η μπύρα δεν μου αρέσει! Πέρα από την ίδια τη γεύση που δεν μου αρέσει, το στόμα που μυρίζει σαν ψόφιος ποντικός μετά και ο πονοκέφαλος που έχεις την επόμενη μέρα αν πιεις πολλές την καθιστά μία από τις τελευταίες επιλογές μου είτε είμαι σε μεταλαδικό είτε στο ετήσιο συνέδριο μπυροποσίας. Τζιν τόνικ για μια ζωή που όσο και να πιω την επόμενη μέρα ούτε πονοκέφαλος ούτε αηδία ούτε τίποτα. Με 500yen που κόστιζε το τζιν τόνικ απλά μηχανικά με το που τελείωνε πήγα κι έπαιρνα άλλο.
Στα του live, έπαιξαν τoπικά συγκροτήματα που ήταν μια χαρά από stoner και πανκ μέχρι grindcore. Η Osaka βλέπετε έχει βγάλει ένα συγκρότημα θρύλο του grindcore που από πολλούς θεωρείται το συγκρότημα που ξεκίνησε το είδος, αναφέρομαι στους S.O.B. Ξεκίνησαν περίπου την ίδια περίοδο με τους Άγγλους Napalm Death. Μην με ρωτήσετε σε τι γλώσσα τραγουδούσαν, ας πούμε στην παγκόσμια γλώσσα του μέταλ ουρλιαχτά, κραυγές και επίκληση στα δαιμόνια. Δεν μου αρέσει να τραβάω φωτογραφίες τυχαίο κόσμο αλλά υπάρχουν οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Είχε γενικά μπόλικες μορφάρες το live αλλά μία ξεχώριζε. Ακόμα και το πως έχει πέσει το φως πάνω του σαν να είναι αυτός ο σταρ της βραδιάς είναι καταπληκτικό. Μια φιγούρα βγαλμένη από άνιμε ή βιντεοπαιχνίδι. Προσκυνώ το μεγαλείο σου! Δεν νομίζω να χρειάζεται να γράψω ποιον εννοώ.
Μοναδικό μελλανό σημείο της βραδιάς όταν με ρώτησε ένας από που είμαι. Γκρις! Ινγκρις! Αι λαβ ινγκλαντ γκερς! Τι ινγκρις ρε, γκρις! Ινγκρις! Αναγκαστικά έβγαλα google translate και γι'αυτό. Επειδή δεν έπιανε σήμα εκεί κάτω, βγήκα έξω, το μετέφρεσα κι επέστρεψα να το δείξω. Δεν μπορούσα να μείνω με τη ρετσινιά!
Καταλαβαίνω γιατί η Ρωσίδα έλεγε ότι η Οσάκα και το Τόκιο δεν έχουν καμία σχέση. Ακόμα και με τόσο λίγο χρόνο που είχα, είδα διαφορά. Η Οσάκα μου έδωσε την αίσθηση ενός πιο λαϊκού μέρους που ο κόσμος είναι λίγο πιο χύμα, λίγο πιο φιλικός (για δεδομένα Ιαπωνίας πάντα), γουστάρει και το κιτς. Το Τόκιο είναι πιο πόλη αν με καταλαβαίνετε. Την Οσάκα την βρήκα πιο ενδιαφέρουσα από το Τόκιο. Δεν ξέρω αν θα την πρότεινα όμως λόγω της έλλειψης αξιοθέατων. Μπορείς βέβαια να κάνεις μπόλικες εκδρομές με βάση την Οσάκα.
Ένα από τα κλασσικά μέρη για μονοήμερη εκδρομή από την Οσάκα είναι το Himeji και συγκεκριμένα το κάστρο του, που ανήκει στη λίστα της Ουνέσκο. Εγώ ήθελα να επισκεφθώ κάτι ακόμα και γι'αυτό έβαλα διανυκτέρευση. Αν σας ενδιαφέρει μόνο το κάστρο σας λέω ότι εύκολα βγαίνει με βάση την Οσάκα.
Κλασσικά με το που έφτασα στην πόλη, η πρώτη μου δουλειά ήταν να αφήσω τα πράγματα στο ξενοδοχείο. Μιας και θα έμενα για μόλις μία μέρα, σκέφτηκα να δώσω άλλη μία ευκαιρία στις κάψουλες. Έκλεισα λοιπόν για μία ακόμα φορά και τελευταία μια κάψουλα που φαινόταν κάπως πιο κυριλέ. Η διεύθυνση του google maps με έβγαλε μέσα σε ένα μαγαζί με pachinko. Έχε γούστο να πρέπει να περνάω από τη Μόρντορ κάθε φορά που θέλω να πάω στο δωμάτιο. Αν δεν γνωρίζετε, τα pachinko είναι κάτι μηχανήματα με κάτι μεταλλικά μπαλάκια που ανάλογα που θα πέσουν μαζεύεις πόντους και κερδίζεις κάτι βραβεία. Τζόγος δηλαδή. Το πιο ανεξήγητο πράγμα στην ιστορία του ανθρώπου για μένα. Να παίζεις τα λεφτά σου σε κάτι που οι πιθανότητες είναι συντριπτικά εις βάρος σου. Μαγαζιά με pachinko έχει σε όλες τις πόλεις της Ιαπωνίας. Αξίζει να μπείτε σε ένα τέτοιο μαγαζί για να δείτε την κατάσταση των Γιαπωνέζων. Μερικοί με το ένα χέρι είναι στο smartphone και με το άλλο ρίχνουν τα μεταλλικά μπαλάκια. Μόνο από τον θόρυβο δεν αντέχεται για πάνω από ένα λέπτο.
Ευτυχώς τελικά υπήρχε ένα ασανσέρ για το ξενοδοχείο κάπου κρυμμένο έξω απ΄το μαγαζί. Η κάψουλα ήταν πράγματι κάπως καλύτερη από το Τόκιο αλλά είχε τα ίδια προβλήματα ανύπαρκτης ηχομόνωσης και όχι το απόλυτο σκότος εντός κάψουλας. Άφησα τα πράγματά μου και ξεκίνησα το πλάνο μου. Ήμουν σίγουρος ότι στο κάστρο θα γίνεται πανικός με τα πρωινά γκρουπ. Είναι το νούμερο ένα κάστρο σε επισκεψιμότητα στην Ιαπωνία. Αποφάσισα να πάω πρώτα στο άλλο μέρος που ήθελα να δω τους ναούς στο βουνό Shosha που έχουν γυριστεί μεταξύ άλλων σκηνές για την ταινία ο τελευταίος σαμουράι. Είχα διαβάσει ότι υπάρχει συνδυαστικό εισιτήριο για το λεωφορείο και το τελεφερίκ που σε ανεβάζει στο βουνό που συμφέρει. Τρόμαξα πάλι να βρω το εκδοτήριο. Είναι στον πρώτο ορόφο (για αυτούς, εμείς το λέμε ισόγειο) του ψηλού κτιρίου.
Το τελεφερίκ είχε μία μίνι ξενάγηση. Η υπάλληλος εκτελούσε ποινή προφανώς τόσο βαριεστημένα που τα έλεγε. Εννοείται μόνο στα Γιαπωνέζικα. Εκεί που σταματά το τελεφερίκ έχει σημείο για θέα.
Όπου έχει ναούς, έχει καμπάνες που μπορείς να χτυπήσεις και να κάνεις μια ευχή.
Το χαρακτηριστικό σε αυτό το χώρο είναι ότι οι ναοί έχουν το χρώμα του ξύλου, πράγμα που στα δικά μου μάτια τους κάνει πιο καλαίσθητους. Καταλαβαίνω γιατί είναι ιδανικό σκηνικό για ταινία.
Όταν έγραψα για το Nikko, είχα γράψει ότι μόνο στο βουνό Shosha είδα κάτι που με εντυπωσίασε ανάλογα. Αναφερόμουν στην παρακάτω εικόνα.
Σαν σύνολο δεν φτάνει το Nikko, είναι εξάλλου κατά πολύ μικρότερος, αλλά είναι εξαιρετικός χώρος. Αξίζει σίγουρα επίσκεψη. Αφού γύρισα τον χώρο, στις 15:00 ήμουν ήδη στο κάστρο. Τρέναρε το λίγο ακόμα σκέφτομαι και πηγαίνω πρώτα στον κήπο του κάστρου. Έχει ξεχωριστό εισιτήριο αλλά μπορείς να πάρεις και συνδυαστικό. Ο ομορφότερος Γιαπωνέζικος κήπος που είδα.
Ήρθε η ώρα του κάστρου. Το κάστρο Himeji είναι το μεγαλύτερο κάστρο της Ιαπωνίας σήμερα και στέκει αγέρωχο εδώ και 700 χρόνια. Κατάφερε να γλιτώσει και από τους βομβαρδισμούς στο 2ο ΠΠ (η πόλη ισοπεδώθηκε) αλλά και από σεισμούς. Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά ότι αυτό το κάστρο δεν χάνεται! Είναι επικό!
Αυτό που δεν με ενθουσίασε είναι το εσωτερικό του κάστρου. Εννοώ τον πύργο που φαίνεται στις φώτο. Παρόλο που δεν είχε πολύ κόσμο, υπήρχε ουρά για να ανέβεις τις σκάλες και μέσα στον χώρο δεν βλέπεις κάτι ουσιαστικό. Από την άλλη υπάρχει ένα άλλο τμήμα που μπορείς να δεις δωμάτια και αξίζει.
Η ιδέα μου να πάω αργά το απόγευμα δούλεψε. Όντως δεν είχε πολύ κόσμο. Μοναδικό πρόβλημα ότι καθώς βγήκα κατάλαβα ότι δεν με φτύνουν, βρέχει. Δεν είχα ομπρέλα μαζί μου και η έλλειψη υπόστεγων είχε σαν αποτέλεσμα να κάνω ένα ντουζάκι στη βροχή. Την πόλη Himeji δεν μπορώ να τη φέρω εικόνα στο μυαλό μου, αποτέλεσμα του τρεξίματος σε αξιοθέατα. Δεν έχω όμως και πολλές φώτο της. Πράγμα που για τα δικά μου δεδομένα σημαίνει ότι ήταν παντελώς αδιάφορη. Θυμάμαι ότι έφαγα κάπου σε μια στοά που εννοείται πως είχε.
Για τους δικούς μου ρυθμούς πάντα και γι'αυτά που ήθελα να δω, η διανυκτέρευση στην πόλη ήταν από τις καλύτερες ιδέες που είχα.
Το καλό με το να πιάνεις κουβέντα με ντόπιους είναι ότι μπορεί να σου ρίξουν καμιά πρόταση που δεν είχες ιδέα. Την προηγούμενη μέρα καθώς έπινα τη μπύρα από γλυκοπατάτα μου πρότειναν να πάω στο Yasaka shrine που ήταν και κοντά στο ξενοδοχείο που έμενα. Δεν κρατήθηκα και είπα όχι ευχαριστώ, έχω δει ήδη πάρα πολλούς ναούς. Όχι μου είπανε καμία σχέση αυτός με ότι άλλο έχεις δει. Μα..... Μέχρι που μου έδειξαν φωτογραφίες και πείστηκα. Το επόμενο πρωί το πρώτο πράγμα που επισκέφθηκα ήταν αυτός ο ναός. Ένας ναός σε σχήμα κεφάλι λιονταριού (ναι αυτό για τους Γιαπωνέζους είναι λιοντάρι, που να δείτε πως απεικόνιζαν τον ελέφαντα!). Η Osaka είναι υπερβολική σε όλα της φαίνεται.
Η τελευταία μέρα θα ήταν χαλαρή με λίγο περπάτημα και χρησιμοποιώντας τα μμμ. Ευκαιρία να γράψω κάποια πράγματα που είδα να ισχύουν γενικά στα μετρό τους. Υπάρχουν βαγόνια μόνο για γυναίκες, θα δείτε να γράφει και στα Αγγλικα women only και να είναι ροζ (η παγκόσμια σταθερά από αρχαιοτάτων χρόνων μπλε=αγόρι ροζ=κορίτσι). Επίσης υπάρχουν καθίσματα για ηλικιωμένους, ανάπηρους, εγκύους κλπ που οι Γιαπωνέζοι τα σέβονταν ακόμα και αν όλες οι θέσεις ήταν πιασμένες και αυτό το κομμάτι άδειο. Όπως έγραψα και στο πρώτο ποστ με την κάρτα suica δεν χρειάζεται να βγάζεις εισιτήριο, χτυπάς την κάρτα στο μπες και στο βγες και χρεώνεται αυτόματα. Εδώ επιτρέψτε μου να μοιραστώ μια ιστορία απ'το Kyoto που ξέχασα να την γράψω σε αντίστοιχο ποστ. Στο Kyoto μπήκα σε λάθος σταθμό. Το συνειδητοποιώ αφού έχω χτυπήσει την suica. Επιστρέφω στα ακυρωτικά για να την χτυπήσω και να βγω πάλι έξω αλλά το μηχάνημα δεν την δέχεται. Εκείνη την ώρα που προσπαθούσα να περάσω κι έριχνα βλαστήμιες, εμφανίζεται ένας Γιαπωνέζος και με ρωτάει ποιο είναι το πρόβλημα. Του εξηγώ, μιλούσε καλά Αγγλικά και καταλάβε και μου λέει μισό λεπτό να εξηγήσω στον υπεύθυνο τι έχει συμβεί. Κοίτα να δεις σκέφτηκα, εδώ οι υπάλληλοι έρχονται από μόνοι τους να βοηθήσουν. Του εξήγησε λοιπόν, ο υπεύθυνος μου άνοιξε τη μπάρα, αφού ευχαρίστησα τον άνθρωπο τον είδα να πηγαίνει στις αποβάθρες και κατάλαβα ότι δεν δούλευε στο σταθμό, ήταν απλά περαστικός....
Στην Osaka υπάρχει πάρκο της Universal studios. Είχα δει ότι είναι λίγο τσίρκο κι εκεί και είπα να πάω να ρίξω μια ματιά. Στο πάρκο δεν υπήρχε περίπτωση να μπω, είχε γύρω στα 60ε η είσοδος. Απογοητεύτηκα γιατί δεν είναι τόσο τσίρκο όσο θα ήθελα.
Παραξενεύτηκα στην αρχή που έβλεπα τον κύριο Μάριο παντού. Μετά θυμήθηκα ότι έχουν φτιάξει ένα τμήμα αφιερωμένο στη Νιντέντο μέσα στο πάρκο. Δεν ξέρω πως ήταν μέσα τα πράγματα, στα εισιτήρια ήταν εντελώς χαλαρά. Έμπαινες κατευθείαν.
Τα μέσα έπαιρνα, χαλαρός ήμουν γιατί να μην πεταχτώ μέχρι τον πύργο Umeda μήπως εντυπωσιαστώ με σύγχρονη αρχιτεκτονική. Χλωμό να εντυπωσιαστώ με κάτι τέτοιο.
Αφού έφτασες μέχρι εκεί δεν πας να φας σε ένα από τα εστιατόρια του; Είχε πάρα πολλά. Η πλάκα ήταν ότι μέσα στο κτίριο τα εστιατόρια ήταν στο παραδοσιακό Γιαπωνέζικο στυλ. Όπου σέρβιραν okonomiyaki γινόταν πανικός με ουρές. Προτίμησα να πάω σε ένα πιο χαλαρό μαγαζί με tempura και να βλέπω τον ψεύτικο καταρράκτη. Η tempura πολύ καλή επίσης!
Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση και προετοιμασία για μέταλ καταστάσεις. Είχα φέρει μαζί μου μπλούζα των Tool αφού όπως έχει πει ο Κοέλιο αν έχεις μαζί σου μέταλ μπλούζα όλο το σύμπαν θα συνωμοτήσει να πας σε μέταλ συναυλία (ή ο Φρόιντ το είχε πει, ένας απ'τους 2 τέλος πάντων). Το μαγαζί ήταν πολύ κοντά στη Dotonbori όπου έκανα ακόμα μια βόλτα. Έχει και τουρ με βάρκα στο κανάλι, τύφλα να χει η Brugges.
Το μαγαζί λέγεται Godz. Ήταν χωμένο σε μια σούδα. Μπαίνω βλέπω αυτό το καταπληκτικό ασανσέρ και λέω εδώ είμαστε.
Ήταν ένας τύπος που έκοβε εισιτήρια ακριβώς δίπλα. Όχι μου λέει, το ασανσέρ σε πάει σε άλλο μαγαζί, αυτό που ψάχνεις είναι κάτω, στο υπόγειο, εκεί που δεν φωτίζει ο ήλιος, εκεί που τα αυτιά ματώνουν και οι μυρωδιές τσιγαρίλας και μασχαλίλας γεμίζουν τον χώρο, αυτό που ψάχνεις είναι στο υπόγειο. Οκ τη δραματική περιγραφή την πρόσθεσα τώρα. Στο ημιυπόγειο περίμενε μια μεταλού να μου κόψει το εισιτήριο. Είχε περίπου 10ε και περιλάμβανε ποτό. Όπως συνέχισα να κατεβαίνω, οι εικόνες ήταν γνώριμες. Δείχνοντας μου για μια ακόμα φορά ότι το μόνο πράγμα που παραμένει σταθερό στο χωροχρόνο είναι το μέταλ.
Ο συναυλιακός χώρος ήταν πολύ μικρός και η σκηνή στο ύψος της πίστας. Πρέπει να είχε καμιά 50αριά άτομα κι αμφιβάλλω αν χώραγε παραπάνω. Δεν έβλεπα πουθενά το μπαρ. Τι γίνεται ρε παιδιά; Που τα βρήκατε τα πότα; Το μπαρ βρίσκεται ένα όροφο πιο κάτω, εκεί που δεν φυτρώνει γρασίδι, εκεί που δεν... Οκ το κόβω. Το μπαρ ήταν αρκετά μεγάλο και θύμιζε σπηλιά. Κρίμα που δεν πήγα και τις προηγούμενες μέρες. Τα ποτά είχαν παρόμοιες τιμές με τις μπύρες. @psilos3 αν το διαβάζεις προσπέρνα τις επόμενες 2-3 γραμμές, δεν θέλω να σε ταράξω! Η μπύρα δεν μου αρέσει! Πέρα από την ίδια τη γεύση που δεν μου αρέσει, το στόμα που μυρίζει σαν ψόφιος ποντικός μετά και ο πονοκέφαλος που έχεις την επόμενη μέρα αν πιεις πολλές την καθιστά μία από τις τελευταίες επιλογές μου είτε είμαι σε μεταλαδικό είτε στο ετήσιο συνέδριο μπυροποσίας. Τζιν τόνικ για μια ζωή που όσο και να πιω την επόμενη μέρα ούτε πονοκέφαλος ούτε αηδία ούτε τίποτα. Με 500yen που κόστιζε το τζιν τόνικ απλά μηχανικά με το που τελείωνε πήγα κι έπαιρνα άλλο.
Στα του live, έπαιξαν τoπικά συγκροτήματα που ήταν μια χαρά από stoner και πανκ μέχρι grindcore. Η Osaka βλέπετε έχει βγάλει ένα συγκρότημα θρύλο του grindcore που από πολλούς θεωρείται το συγκρότημα που ξεκίνησε το είδος, αναφέρομαι στους S.O.B. Ξεκίνησαν περίπου την ίδια περίοδο με τους Άγγλους Napalm Death. Μην με ρωτήσετε σε τι γλώσσα τραγουδούσαν, ας πούμε στην παγκόσμια γλώσσα του μέταλ ουρλιαχτά, κραυγές και επίκληση στα δαιμόνια. Δεν μου αρέσει να τραβάω φωτογραφίες τυχαίο κόσμο αλλά υπάρχουν οι εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Είχε γενικά μπόλικες μορφάρες το live αλλά μία ξεχώριζε. Ακόμα και το πως έχει πέσει το φως πάνω του σαν να είναι αυτός ο σταρ της βραδιάς είναι καταπληκτικό. Μια φιγούρα βγαλμένη από άνιμε ή βιντεοπαιχνίδι. Προσκυνώ το μεγαλείο σου! Δεν νομίζω να χρειάζεται να γράψω ποιον εννοώ.
Μοναδικό μελλανό σημείο της βραδιάς όταν με ρώτησε ένας από που είμαι. Γκρις! Ινγκρις! Αι λαβ ινγκλαντ γκερς! Τι ινγκρις ρε, γκρις! Ινγκρις! Αναγκαστικά έβγαλα google translate και γι'αυτό. Επειδή δεν έπιανε σήμα εκεί κάτω, βγήκα έξω, το μετέφρεσα κι επέστρεψα να το δείξω. Δεν μπορούσα να μείνω με τη ρετσινιά!
Καταλαβαίνω γιατί η Ρωσίδα έλεγε ότι η Οσάκα και το Τόκιο δεν έχουν καμία σχέση. Ακόμα και με τόσο λίγο χρόνο που είχα, είδα διαφορά. Η Οσάκα μου έδωσε την αίσθηση ενός πιο λαϊκού μέρους που ο κόσμος είναι λίγο πιο χύμα, λίγο πιο φιλικός (για δεδομένα Ιαπωνίας πάντα), γουστάρει και το κιτς. Το Τόκιο είναι πιο πόλη αν με καταλαβαίνετε. Την Οσάκα την βρήκα πιο ενδιαφέρουσα από το Τόκιο. Δεν ξέρω αν θα την πρότεινα όμως λόγω της έλλειψης αξιοθέατων. Μπορείς βέβαια να κάνεις μπόλικες εκδρομές με βάση την Οσάκα.
Ένα από τα κλασσικά μέρη για μονοήμερη εκδρομή από την Οσάκα είναι το Himeji και συγκεκριμένα το κάστρο του, που ανήκει στη λίστα της Ουνέσκο. Εγώ ήθελα να επισκεφθώ κάτι ακόμα και γι'αυτό έβαλα διανυκτέρευση. Αν σας ενδιαφέρει μόνο το κάστρο σας λέω ότι εύκολα βγαίνει με βάση την Οσάκα.
Κλασσικά με το που έφτασα στην πόλη, η πρώτη μου δουλειά ήταν να αφήσω τα πράγματα στο ξενοδοχείο. Μιας και θα έμενα για μόλις μία μέρα, σκέφτηκα να δώσω άλλη μία ευκαιρία στις κάψουλες. Έκλεισα λοιπόν για μία ακόμα φορά και τελευταία μια κάψουλα που φαινόταν κάπως πιο κυριλέ. Η διεύθυνση του google maps με έβγαλε μέσα σε ένα μαγαζί με pachinko. Έχε γούστο να πρέπει να περνάω από τη Μόρντορ κάθε φορά που θέλω να πάω στο δωμάτιο. Αν δεν γνωρίζετε, τα pachinko είναι κάτι μηχανήματα με κάτι μεταλλικά μπαλάκια που ανάλογα που θα πέσουν μαζεύεις πόντους και κερδίζεις κάτι βραβεία. Τζόγος δηλαδή. Το πιο ανεξήγητο πράγμα στην ιστορία του ανθρώπου για μένα. Να παίζεις τα λεφτά σου σε κάτι που οι πιθανότητες είναι συντριπτικά εις βάρος σου. Μαγαζιά με pachinko έχει σε όλες τις πόλεις της Ιαπωνίας. Αξίζει να μπείτε σε ένα τέτοιο μαγαζί για να δείτε την κατάσταση των Γιαπωνέζων. Μερικοί με το ένα χέρι είναι στο smartphone και με το άλλο ρίχνουν τα μεταλλικά μπαλάκια. Μόνο από τον θόρυβο δεν αντέχεται για πάνω από ένα λέπτο.
Ευτυχώς τελικά υπήρχε ένα ασανσέρ για το ξενοδοχείο κάπου κρυμμένο έξω απ΄το μαγαζί. Η κάψουλα ήταν πράγματι κάπως καλύτερη από το Τόκιο αλλά είχε τα ίδια προβλήματα ανύπαρκτης ηχομόνωσης και όχι το απόλυτο σκότος εντός κάψουλας. Άφησα τα πράγματά μου και ξεκίνησα το πλάνο μου. Ήμουν σίγουρος ότι στο κάστρο θα γίνεται πανικός με τα πρωινά γκρουπ. Είναι το νούμερο ένα κάστρο σε επισκεψιμότητα στην Ιαπωνία. Αποφάσισα να πάω πρώτα στο άλλο μέρος που ήθελα να δω τους ναούς στο βουνό Shosha που έχουν γυριστεί μεταξύ άλλων σκηνές για την ταινία ο τελευταίος σαμουράι. Είχα διαβάσει ότι υπάρχει συνδυαστικό εισιτήριο για το λεωφορείο και το τελεφερίκ που σε ανεβάζει στο βουνό που συμφέρει. Τρόμαξα πάλι να βρω το εκδοτήριο. Είναι στον πρώτο ορόφο (για αυτούς, εμείς το λέμε ισόγειο) του ψηλού κτιρίου.
Το τελεφερίκ είχε μία μίνι ξενάγηση. Η υπάλληλος εκτελούσε ποινή προφανώς τόσο βαριεστημένα που τα έλεγε. Εννοείται μόνο στα Γιαπωνέζικα. Εκεί που σταματά το τελεφερίκ έχει σημείο για θέα.
Όπου έχει ναούς, έχει καμπάνες που μπορείς να χτυπήσεις και να κάνεις μια ευχή.
Το χαρακτηριστικό σε αυτό το χώρο είναι ότι οι ναοί έχουν το χρώμα του ξύλου, πράγμα που στα δικά μου μάτια τους κάνει πιο καλαίσθητους. Καταλαβαίνω γιατί είναι ιδανικό σκηνικό για ταινία.
Όταν έγραψα για το Nikko, είχα γράψει ότι μόνο στο βουνό Shosha είδα κάτι που με εντυπωσίασε ανάλογα. Αναφερόμουν στην παρακάτω εικόνα.
Σαν σύνολο δεν φτάνει το Nikko, είναι εξάλλου κατά πολύ μικρότερος, αλλά είναι εξαιρετικός χώρος. Αξίζει σίγουρα επίσκεψη. Αφού γύρισα τον χώρο, στις 15:00 ήμουν ήδη στο κάστρο. Τρέναρε το λίγο ακόμα σκέφτομαι και πηγαίνω πρώτα στον κήπο του κάστρου. Έχει ξεχωριστό εισιτήριο αλλά μπορείς να πάρεις και συνδυαστικό. Ο ομορφότερος Γιαπωνέζικος κήπος που είδα.
Ήρθε η ώρα του κάστρου. Το κάστρο Himeji είναι το μεγαλύτερο κάστρο της Ιαπωνίας σήμερα και στέκει αγέρωχο εδώ και 700 χρόνια. Κατάφερε να γλιτώσει και από τους βομβαρδισμούς στο 2ο ΠΠ (η πόλη ισοπεδώθηκε) αλλά και από σεισμούς. Δεν μπορώ να τονίσω αρκετά ότι αυτό το κάστρο δεν χάνεται! Είναι επικό!
Αυτό που δεν με ενθουσίασε είναι το εσωτερικό του κάστρου. Εννοώ τον πύργο που φαίνεται στις φώτο. Παρόλο που δεν είχε πολύ κόσμο, υπήρχε ουρά για να ανέβεις τις σκάλες και μέσα στον χώρο δεν βλέπεις κάτι ουσιαστικό. Από την άλλη υπάρχει ένα άλλο τμήμα που μπορείς να δεις δωμάτια και αξίζει.
Η ιδέα μου να πάω αργά το απόγευμα δούλεψε. Όντως δεν είχε πολύ κόσμο. Μοναδικό πρόβλημα ότι καθώς βγήκα κατάλαβα ότι δεν με φτύνουν, βρέχει. Δεν είχα ομπρέλα μαζί μου και η έλλειψη υπόστεγων είχε σαν αποτέλεσμα να κάνω ένα ντουζάκι στη βροχή. Την πόλη Himeji δεν μπορώ να τη φέρω εικόνα στο μυαλό μου, αποτέλεσμα του τρεξίματος σε αξιοθέατα. Δεν έχω όμως και πολλές φώτο της. Πράγμα που για τα δικά μου δεδομένα σημαίνει ότι ήταν παντελώς αδιάφορη. Θυμάμαι ότι έφαγα κάπου σε μια στοά που εννοείται πως είχε.
Για τους δικούς μου ρυθμούς πάντα και γι'αυτά που ήθελα να δω, η διανυκτέρευση στην πόλη ήταν από τις καλύτερες ιδέες που είχα.