Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.054
- Likes
- 4.779
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Σιγκαπούρη
- 6. Σιγκαπούρη
- 7. Σίδνεϊ
- 8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
- 9. Αϊτουτάκι (Αρχικές Βόλτες)
- 10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
- 11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
- 12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
- 13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
- 14. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Δύση)
- 15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
- 16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα
- 17. Επίλογος
8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
Αφότου παρέλαβα τις βαλίτσες, πήγα πάλι για check-in, στο γκισέ της JetStar. Φτάνοντας δεν υπήρχαν πολλά άτομα στην ουρά, αλλά προχωρούσαμε πολύ αργά. Όταν επιτέλους ήρθε η σειρά μου και πήρα το boarding pass, ένιωθα πράγματι τρισευτυχισμένος. Ακόμα και μετά, όταν κατευθύνθηκα στα McDonald’s για φαγητό, προσπαθούσα να πείσω τον εαυτό μου ότι σε ένα τρίωρο θα απογειωνόμασταν για αυτά τα μαγευτικά νησιά.
Το ταξίδι, το οποίο θα διαρκούσε 7 ώρες, θα γινόταν με ένα Α321. Δεν ήξερα πως μπορούσε να έχει τόση αυτονομία το συγκεκριμένο μοντέλο. Και από την JetStar έμεινα ευχαριστημένος. Το φαγητό απλά ήταν μέτριο, αλλά μάλλον έχω ρίξει τις προσδοκίες μου στο συγκεκριμένο τομέα. Επίσης, ο αεροσυνοδός είχε πολύ πλάκα. Αργήσαμε καμία ώρα να ξεκινήσουμε και το έριξε σε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσαν να φτιάξουν. Αλήθεια ή ψέματα, κατάφερε πάντως να μην δυσανασχετήσει κανένας.
Η αναχώρησή μας από το Σίδνεϊ
Από το Σίδνεϊ τελικά αναχωρήσαμε λίγο πριν τις 10:30. Λίγο πριν την απογείωση, μας μοίρασαν κάτι φόρμες για να συμπληρώσουμε, παρόμοιες με εκείνες που είχαμε συμπληρώσει και κατά την είσοδό μας στην Αυστραλία. Αυτές, θα τις παραδίδαμε στον έλεγχο στη Rarotonga, όταν θα φτάναμε γύρω στις 6:30 το πρωί, τοπική ώρα. Το παράδοξο της πτήσης αυτής, ήταν ότι θα αναχωρούσαμε το βράδυ και επειδή θα περνούσαμε την γραμμή αλλαγής ημερομηνίας, θα φτάναμε το πρωί της μέρας που φύγαμε!
Φτάνοντας στη Rarotonga, θα έπρεπε ξανά να παραλάβω τις αποσκευές και να τις ξαναπερνούσα check-in για την σύντομη πτήση για Aitutaki, που θα έφευγε στις 11:15.
Όλως παραδόξως, κατάφερα να κοιμηθώ κάποιες ώρες και σε εκείνη την πτήση. Λίγο κάτω από τετράωρο. Είναι αλήθεια ότι χωρίς αυτούς τους ύπνους στα αεροπλάνα, φτάνοντας τελικά στο Aitutaki για 2-3 μέρες θα ήμουν κοτόπουλο. Το γεγονός ότι προ-κορονοϊού ο “κανονικός” ύπνος στο αεροπλάνο ήταν κάτι ανήκουστο για εμένα, με είχε προβληματίσει πολύ ήδη από τη στιγμή της καθυστερημένης αναχώρησης από την Αθήνα. Από την αρχή διαφαινόταν ότι θα υπήρχε πρόβλημα με την ανταπόκριση στη Σιγκαπούρη, για το οποίο είχα προνοήσει αφήνοντας μεγάλο κενό στο Σίδνεϊ για την ανταπόκριση. Όμως το χάσιμο της διανυκτέρευσης εκεί, με είχε ανησυχήσει πολύ περισσότερο, καθώς, ταξιδεύοντας μόνος δεν είχα την πολυτέλεια του ύπνου στο αεροδρόμιο, ενώ και το να μην έβγαινα για βόλτα στο Σίδνεϊ δεν το διαπραγματευόμουν καν...
Ξύπνησα κάποια στιγμή, γύρω στις 3, ώρα Σίδνεϊ. Έξω είχε αρχίσει να χαράζει.
Το χάραμα πάνω από τα σύννεφα
Πλέον είχε αρχίσει η ανυπομονησία, ενώ από κάποιο σημείο και μετά είχαν ψιλοκαθαρίσει τα σύννεφα από κάτω και άρχιζες να συνειδητοποιείς τον τεράστιο ωκεανό που διέσχιζες σιγά - σιγά.
Κατά τις 4:30 ώρα Σίδνεϊ, κοιτάζοντας τώρα τα timestamps των φωτογραφιών, πρέπει να έβγαλα τις ομορφότερες φωτογραφίες που έχω τραβήξει από αεροπλάνο. Όταν κατεβήκαμε κάτω από τα σύννεφα, τα χρώματα του ουρανού ήταν τόσο μαγευτικά όσο και στη φωτογραφία.
Με το που κατεβήκαμε από τα σύννεφα είδαμε αυτά τα απίστευτα χρώματα... Ακόμα και ξυπνητήρι επιβαλλόταν να βάλεις...
Μετά από κανένα δεκάλεπτο, φάνηκε επιτέλους από το παράθυρο η ΒΔ ακτή της Rarotonga.
Η ΒΔ ακτή της Rarotonga
Τελικά, προσγειωθήκαμε κατά τις 7 το πρωί, τοπική ώρα. Στο τέλος ο αεροσυνοδός μας καθησύχασε: "σας είπα ότι θα καταφέρναμε να φτάναμε σώοι"...
Το αεροπλάνο (πάνω) και η "πύλη" αεροδρομίου (κάτω)
Στη Rarotonga είχα διάφορες εκκρεμότητες που έπρεπε να τακτοποιήσω, πριν φύγω για το Aitutaki. Πρώτα απ’όλα το immigration. Δεύτερον, έπρεπε να έπαιρνα πάλι τις βαλίτσες, ώστε να τις ξαναπεράσω check-in όταν θα άνοιγε κάποια στιγμή το γκισέ της Air Rarotonga. Τρίτον, να αγόραζα ένα τοπικό νούμερο για το κινητό, ώστε να μην έχω τις εξωφρενικές χρεώσεις της περιαγωγής. Και τέταρτο και σημαντικότερο, να έτρωγα...
Στο immigration καθυστερήσαμε λίγο. Αυτό το “island time” που λένε και στους οδηγούς. Όταν φτάσαμε ήμασταν η μόνη πτήση, αλλά χωρίς οι υπάλληλοι να είναι “ψείρες” -ίσα ίσα το αντίθετο θα έλεγα- πηγαίναμε αργά. Φαινόταν να ξέρουν ένα σωρό από τους ντόπιους που πετούσαν μαζί μου και έπιαναν την κουβέντα... Μας σφράγιζαν τα διαβατήρια, ενώ τη φόρμα που είχαμε συμπληρώσει στο αεροπλάνο την δίναμε σε μια άλλη κυρία στην έξοδο, αφότου παίρναμε τις βαλίτσες.
Το αεροδρόμιο ήταν μικρό. Καμία σχέση με τα Ευρωπαϊκά. 3-4 αίθουσες, όλες κι όλες. Για να πας στα γκισέ της Air Rarotonga, έβγαινες από το κτήριο, περπατούσες λίγο δίπλα από τον δρόμο και έμπαινες σε ένα άλλο κτήριο. Ας το πούμε “κτήριο”, ουσιαστικά ήταν μια σκεπή και ήταν ανοικτό από τις 3 πλευρές.
Το αεροδρόμιο αυτό ήταν όλο κι όλο. Παρέα με τις κοτούλες...
Δίπλα από τα lockers που φαίνονται στη φωτογραφία, βρισκόταν το κατάστημα (ας το πούμε έτσι) της Vodafone και ένα άλλο της Avis. Από τη Vodafone πήρα μια κάρτα SIM με τοπικό νούμερο. Αυτή, με 69$ (περίπου 40 ευρώ) σου έδινε 20 GB και 60 λεπτά / 600 SMS για κλήσεις τόσο προς τα Κουκ, όσο και προς διάφορους άλλους προορισμούς (Αυστραλία / Νέα Ζηλανδία / Παπούα Νέα Γουινέα / ΗΠΑ / Καναδάς / Ηνωμένο Βασίλειο / Γαλλία / Γερμανία / Φιλιππίνες / Σαμόα / Νίουε / Τόνγκα / Φίτζι / Ν. Σολομώντα). Τόσο στη Rarotonga όσο και στο Aitutaki υπάρχει δίκτυο 4G και μπορείς να χρησιμοποιήσεις άνετα το Viber για να μιλήσεις με την πατρίδα. Στα υπόλοιπα νησιά είχα διαβάσει για δίκτυο EDGE (προ 3G, δηλαδή τα data πρακτικά δεν είναι αξιοποιήσιμα) αλλά δεν το έχω επιβεβαιώσει. Τα λεπτά επίσης θα χρειαστούν, καθώς όλο και κάποια στιγμή θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις με τον οικοδεσπότη σου για να κάνεις μια επιβεβαίωση ή για να ρωτήσεις κάτι. Οι πληροφορίες στο internet είναι λίγες και πολλές φορές παρωχημένες, κυρίως λόγω του lockdown τα τελευταία χρόνια. Στο σχεδιασμό του ταξιδιού με είχε βοηθήσει πολύ το Curious Kiwi, αλλά και αυτό περιορίζεται στη Rarotonga και στο Aitutaki.
Κλείνοντας την παρένθεση για την SIM, πάμε πάλι στο αεροδρόμιο... Ενώ στο immigration του Σίδνεϊ, όσο περιμέναμε στην ουρά είχε έρθει ένας αστυνομικός με σκύλο και τον έκανε βόλτες δίπλα μας για να μας μυρίσει, στη Rarotonga οι μασκότ του αεροδρομίου ήταν τα κοτοπουλάκια. Πρέπει να είχε τουλάχιστον καμία δεκαριά στα παγκάκια που καθόμουν για να αλλάξω τη SIM στο κινητό.
Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση, ήταν τα διαδικαστικά για την πτήση εσωτερικού. Το γκισέ για το check-in άνοιξε κανένα μισάωρο πριν την ώρα της απογείωσης. Είχαμε μαζευτεί οι επιβάτες στα καθίσματα μπροστά από το γκισέ (που εκεί ήταν και η “πύλη”), υπάλληλος της Air Rarotonga δεν υπήρχε πουθενά, ενώ κανείς μας δεν ήξερε τι γινόταν. Όσους υπαλλήλους του αεροδρομίου ρωτούσαμε (καθαρίστριες, σεκιουριτάδες -λέμε τώρα-) μας έλεγαν “θα έρθει ο τάδε της αεροπορικής σε λίγο”... Το “island time” που λέγαμε... Σίγουρα θα μας έβλεπαν από τις κάμερες (αν υπήρχαν) και θα έλεγαν “τι αγχώνονται αυτοί οι δυτικοί”...
Τελικά, το check-in άνοιξε λίγο πριν την επιβίβαση. Καθώς το αεροπλάνο που θα πετούσαμε ήταν ένα πολύ μικρό Saab 340, κατά το check-in μας ζήτησαν να δώσουμε και τις χειραποσκευές, που θα έλεγες ότι θα τις έπαιρνες στα ντουλάπια πάνω από τα καθίσματα. Παρότι τις δώσαμε και αυτές για check-in, δεν μας χρέωσαν κάτι παραπάνω.
Ούτε ακτίνες Χ, ούτε βγάλε κινητό / κλειδιά / κέρματα / ζώνη. Μόνο τα διαβατήρια ήλεγξαν (στην πτήση της επιστροφής ούτε καν αυτό). Κάπως έτσι πρέπει να ήταν οι πτήσεις όχι απλά πριν την 11/9, αλλά προπολεμικά. Δεν ξέρω πώς να περιέγραφα αυτό το βαθμό ανεμελιάς που ζούσαμε. Ίσως να το χαρακτήριζα “αγαθοσύνη” ή “άγνοια”, αλλά ίσως με αυτό να τους προσέδιδα αρνητική σημασία. Ό,τι κοντινότερο μπορώ να σκεφτώ, χωρίς να κινδυνεύω να το παρεξηγήσω, είναι τουλάχιστον το “αναζωογονητικό”.
Όση ώρα περιμέναμε για να ανοίξει το check-in, μπορούσες να χαζέψεις και να φωτογραφήσεις τα αεροπλάνα που είχαν σταθμεύσει. Όχι ότι ήταν και πολλά.
Το planespotting πολύ εύκολο, απλά ένας φράχτης (με ένα άνοιγμα στο κάτω μέρος για τις κοτούλες)
Ενώ θα φεύγαμε στις 11:15, τελικά ξεκινήσαμε την επιβίβαση στις 11:10.
Η επιβίβαση (πάνω) και το εσωτερικό του μικρού Saab 340 (κάτω)
Τακτοποιηθήκαμε πολύ γρήγορα, στο μικρό αεροπλάνο, και μέσα σε 10 λεπτά ήμασταν ήδη στον αέρα.
Αναχώρηση από τη Rarotonga
Η πτήση πολύ σύντομη, γύρω στα 40 λεπτά. Μια μόνο αεροσυνοδός, που πρέπει να γνώριζε και όλους τους ντόπιους που ήταν στην πτήση. Μας έδωσαν χυμό, και πριν το καταλάβουμε είχαμε αρχίσει να κατεβαίνουμε. Το μόνο πρόβλημα ο χάλια καιρός όσο πλησιάζαμε στο Aitutaki, που δεν μας επέτρεψε να δούμε από ψηλά τη λιμνοθάλασσα. Δεν πειράζει, στην επιστροφή...
Στο Aitutaki φτάσαμε με τον καιρό λες και ήταν έτοιμος να βρέξει. Παρ’όλ’αυτά, τίποτα δεν μπορούσε να μας χαλάσει τη διάθεση. Επιτέλους είχαμε φτάσει!!!
Το αεροδρόμιο του Aitutaki, είναι το πιο μικρό αλλά παίζει και το πιο χαριτωμένο που έχω δει. Ένα μόνο δωμάτιο (καλά, έχει και ένα μικρό δωμάτιο παραδίπλα με τις τουαλέτες), διαμπερές και ένα μικρό πάρκινγκ από πίσω. Ούτε έλεγχοι, ούτε τίποτα. Λες και πηγαίνεις βόλτα με το αυτοκίνητο.
Το αεροδρόμιο του Aitutaki (οι δύο τελευταίες με τον ήλιο είναι από την μέρα της επιστροφής)
Στο αεροδρόμιο είχα συμφωνήσει να παραλάβω και το αυτοκίνητο που θα οδηγούσα τις μέρες που θα έμενα στο Aitutaki. Καθώς θα έφτανα Κυριακή, με είχε προβληματίσει το θέμα της παραλαβής του αυτοκινήτου την πρώτη μέρα, καθώς η αργία της Κυριακής τηρείται σχεδόν ευλαβικά από όλους. Τελικά, είχα βρει το Rino’s, μια οικογενειακή επιχείρηση με ενοικιαζόμενα δωμάτια, η οποία νοικιάζει και αυτοκίνητα και μπορούσε να το έχει έτοιμο προς παράδοση στο αεροδρόμιο όταν θα έφτανα.
Το αμάξι ήταν ένα μικρό Toyota Passo. Το μόνο που με προβλημάτισε ήταν τα λάστιχα, που ήταν τόσο φθαρμένα που απορούσα αν θα κρατιέται στο δρόμο. Τελικά, όπως διαπίστωσα, σε όλο το νησί τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων είναι τόσο φθαρμένα, που ούτε ο αδερφός σου δεν θα σου τα περνούσε ΚΤΕΟ. Πάντως τα όρια ταχύτητας είναι χαμηλά και τηρούνται από όλους, οπότε υποθέτω είναι ασφαλή.
Το αμάξι που είχα στο Aitutaki (λίγα σχόλια για το λάστιχο)
Στο αεροδρόμιο επίσης, με υποδέχτηκαν η οικοδέσποινα και η κόρη της που είχαν το κατάλυμα στο οποίο θα έμενα. Μου είχαν φέρει μέχρι και ei (γιρλάντα) λουλουδιών για τον καλωσόρισμα! Μακράν η πιο όμορφη και ζεστή υποδοχή που μου έχει γίνει, όπου κι έχω πάει.
Παρότι είχα αυτοκίνητο και η διαδρομή ήταν πολύ εύκολη, προσφέρθηκαν να με οδηγήσουν στο κατάλυμα. Επιτέλους, ύστερα από 4 πτήσεις και τόσες ώρες που πια είχα σταματήσει να μετράω, είχα επιτέλους φτάσει στον παράδεισο!
Αφότου παρέλαβα τις βαλίτσες, πήγα πάλι για check-in, στο γκισέ της JetStar. Φτάνοντας δεν υπήρχαν πολλά άτομα στην ουρά, αλλά προχωρούσαμε πολύ αργά. Όταν επιτέλους ήρθε η σειρά μου και πήρα το boarding pass, ένιωθα πράγματι τρισευτυχισμένος. Ακόμα και μετά, όταν κατευθύνθηκα στα McDonald’s για φαγητό, προσπαθούσα να πείσω τον εαυτό μου ότι σε ένα τρίωρο θα απογειωνόμασταν για αυτά τα μαγευτικά νησιά.
Το ταξίδι, το οποίο θα διαρκούσε 7 ώρες, θα γινόταν με ένα Α321. Δεν ήξερα πως μπορούσε να έχει τόση αυτονομία το συγκεκριμένο μοντέλο. Και από την JetStar έμεινα ευχαριστημένος. Το φαγητό απλά ήταν μέτριο, αλλά μάλλον έχω ρίξει τις προσδοκίες μου στο συγκεκριμένο τομέα. Επίσης, ο αεροσυνοδός είχε πολύ πλάκα. Αργήσαμε καμία ώρα να ξεκινήσουμε και το έριξε σε μηχανική βλάβη που δεν μπορούσαν να φτιάξουν. Αλήθεια ή ψέματα, κατάφερε πάντως να μην δυσανασχετήσει κανένας.
Η αναχώρησή μας από το Σίδνεϊ
Από το Σίδνεϊ τελικά αναχωρήσαμε λίγο πριν τις 10:30. Λίγο πριν την απογείωση, μας μοίρασαν κάτι φόρμες για να συμπληρώσουμε, παρόμοιες με εκείνες που είχαμε συμπληρώσει και κατά την είσοδό μας στην Αυστραλία. Αυτές, θα τις παραδίδαμε στον έλεγχο στη Rarotonga, όταν θα φτάναμε γύρω στις 6:30 το πρωί, τοπική ώρα. Το παράδοξο της πτήσης αυτής, ήταν ότι θα αναχωρούσαμε το βράδυ και επειδή θα περνούσαμε την γραμμή αλλαγής ημερομηνίας, θα φτάναμε το πρωί της μέρας που φύγαμε!
Φτάνοντας στη Rarotonga, θα έπρεπε ξανά να παραλάβω τις αποσκευές και να τις ξαναπερνούσα check-in για την σύντομη πτήση για Aitutaki, που θα έφευγε στις 11:15.
Όλως παραδόξως, κατάφερα να κοιμηθώ κάποιες ώρες και σε εκείνη την πτήση. Λίγο κάτω από τετράωρο. Είναι αλήθεια ότι χωρίς αυτούς τους ύπνους στα αεροπλάνα, φτάνοντας τελικά στο Aitutaki για 2-3 μέρες θα ήμουν κοτόπουλο. Το γεγονός ότι προ-κορονοϊού ο “κανονικός” ύπνος στο αεροπλάνο ήταν κάτι ανήκουστο για εμένα, με είχε προβληματίσει πολύ ήδη από τη στιγμή της καθυστερημένης αναχώρησης από την Αθήνα. Από την αρχή διαφαινόταν ότι θα υπήρχε πρόβλημα με την ανταπόκριση στη Σιγκαπούρη, για το οποίο είχα προνοήσει αφήνοντας μεγάλο κενό στο Σίδνεϊ για την ανταπόκριση. Όμως το χάσιμο της διανυκτέρευσης εκεί, με είχε ανησυχήσει πολύ περισσότερο, καθώς, ταξιδεύοντας μόνος δεν είχα την πολυτέλεια του ύπνου στο αεροδρόμιο, ενώ και το να μην έβγαινα για βόλτα στο Σίδνεϊ δεν το διαπραγματευόμουν καν...
Ξύπνησα κάποια στιγμή, γύρω στις 3, ώρα Σίδνεϊ. Έξω είχε αρχίσει να χαράζει.
Το χάραμα πάνω από τα σύννεφα
Πλέον είχε αρχίσει η ανυπομονησία, ενώ από κάποιο σημείο και μετά είχαν ψιλοκαθαρίσει τα σύννεφα από κάτω και άρχιζες να συνειδητοποιείς τον τεράστιο ωκεανό που διέσχιζες σιγά - σιγά.
Κατά τις 4:30 ώρα Σίδνεϊ, κοιτάζοντας τώρα τα timestamps των φωτογραφιών, πρέπει να έβγαλα τις ομορφότερες φωτογραφίες που έχω τραβήξει από αεροπλάνο. Όταν κατεβήκαμε κάτω από τα σύννεφα, τα χρώματα του ουρανού ήταν τόσο μαγευτικά όσο και στη φωτογραφία.
Με το που κατεβήκαμε από τα σύννεφα είδαμε αυτά τα απίστευτα χρώματα... Ακόμα και ξυπνητήρι επιβαλλόταν να βάλεις...
Μετά από κανένα δεκάλεπτο, φάνηκε επιτέλους από το παράθυρο η ΒΔ ακτή της Rarotonga.
Η ΒΔ ακτή της Rarotonga
Τελικά, προσγειωθήκαμε κατά τις 7 το πρωί, τοπική ώρα. Στο τέλος ο αεροσυνοδός μας καθησύχασε: "σας είπα ότι θα καταφέρναμε να φτάναμε σώοι"...
Το αεροπλάνο (πάνω) και η "πύλη" αεροδρομίου (κάτω)
Στη Rarotonga είχα διάφορες εκκρεμότητες που έπρεπε να τακτοποιήσω, πριν φύγω για το Aitutaki. Πρώτα απ’όλα το immigration. Δεύτερον, έπρεπε να έπαιρνα πάλι τις βαλίτσες, ώστε να τις ξαναπεράσω check-in όταν θα άνοιγε κάποια στιγμή το γκισέ της Air Rarotonga. Τρίτον, να αγόραζα ένα τοπικό νούμερο για το κινητό, ώστε να μην έχω τις εξωφρενικές χρεώσεις της περιαγωγής. Και τέταρτο και σημαντικότερο, να έτρωγα...
Στο immigration καθυστερήσαμε λίγο. Αυτό το “island time” που λένε και στους οδηγούς. Όταν φτάσαμε ήμασταν η μόνη πτήση, αλλά χωρίς οι υπάλληλοι να είναι “ψείρες” -ίσα ίσα το αντίθετο θα έλεγα- πηγαίναμε αργά. Φαινόταν να ξέρουν ένα σωρό από τους ντόπιους που πετούσαν μαζί μου και έπιαναν την κουβέντα... Μας σφράγιζαν τα διαβατήρια, ενώ τη φόρμα που είχαμε συμπληρώσει στο αεροπλάνο την δίναμε σε μια άλλη κυρία στην έξοδο, αφότου παίρναμε τις βαλίτσες.
Το αεροδρόμιο ήταν μικρό. Καμία σχέση με τα Ευρωπαϊκά. 3-4 αίθουσες, όλες κι όλες. Για να πας στα γκισέ της Air Rarotonga, έβγαινες από το κτήριο, περπατούσες λίγο δίπλα από τον δρόμο και έμπαινες σε ένα άλλο κτήριο. Ας το πούμε “κτήριο”, ουσιαστικά ήταν μια σκεπή και ήταν ανοικτό από τις 3 πλευρές.
Το αεροδρόμιο αυτό ήταν όλο κι όλο. Παρέα με τις κοτούλες...
Δίπλα από τα lockers που φαίνονται στη φωτογραφία, βρισκόταν το κατάστημα (ας το πούμε έτσι) της Vodafone και ένα άλλο της Avis. Από τη Vodafone πήρα μια κάρτα SIM με τοπικό νούμερο. Αυτή, με 69$ (περίπου 40 ευρώ) σου έδινε 20 GB και 60 λεπτά / 600 SMS για κλήσεις τόσο προς τα Κουκ, όσο και προς διάφορους άλλους προορισμούς (Αυστραλία / Νέα Ζηλανδία / Παπούα Νέα Γουινέα / ΗΠΑ / Καναδάς / Ηνωμένο Βασίλειο / Γαλλία / Γερμανία / Φιλιππίνες / Σαμόα / Νίουε / Τόνγκα / Φίτζι / Ν. Σολομώντα). Τόσο στη Rarotonga όσο και στο Aitutaki υπάρχει δίκτυο 4G και μπορείς να χρησιμοποιήσεις άνετα το Viber για να μιλήσεις με την πατρίδα. Στα υπόλοιπα νησιά είχα διαβάσει για δίκτυο EDGE (προ 3G, δηλαδή τα data πρακτικά δεν είναι αξιοποιήσιμα) αλλά δεν το έχω επιβεβαιώσει. Τα λεπτά επίσης θα χρειαστούν, καθώς όλο και κάποια στιγμή θα χρειαστεί να επικοινωνήσεις με τον οικοδεσπότη σου για να κάνεις μια επιβεβαίωση ή για να ρωτήσεις κάτι. Οι πληροφορίες στο internet είναι λίγες και πολλές φορές παρωχημένες, κυρίως λόγω του lockdown τα τελευταία χρόνια. Στο σχεδιασμό του ταξιδιού με είχε βοηθήσει πολύ το Curious Kiwi, αλλά και αυτό περιορίζεται στη Rarotonga και στο Aitutaki.
Κλείνοντας την παρένθεση για την SIM, πάμε πάλι στο αεροδρόμιο... Ενώ στο immigration του Σίδνεϊ, όσο περιμέναμε στην ουρά είχε έρθει ένας αστυνομικός με σκύλο και τον έκανε βόλτες δίπλα μας για να μας μυρίσει, στη Rarotonga οι μασκότ του αεροδρομίου ήταν τα κοτοπουλάκια. Πρέπει να είχε τουλάχιστον καμία δεκαριά στα παγκάκια που καθόμουν για να αλλάξω τη SIM στο κινητό.
Κάτι άλλο που μου έκανε εντύπωση, ήταν τα διαδικαστικά για την πτήση εσωτερικού. Το γκισέ για το check-in άνοιξε κανένα μισάωρο πριν την ώρα της απογείωσης. Είχαμε μαζευτεί οι επιβάτες στα καθίσματα μπροστά από το γκισέ (που εκεί ήταν και η “πύλη”), υπάλληλος της Air Rarotonga δεν υπήρχε πουθενά, ενώ κανείς μας δεν ήξερε τι γινόταν. Όσους υπαλλήλους του αεροδρομίου ρωτούσαμε (καθαρίστριες, σεκιουριτάδες -λέμε τώρα-) μας έλεγαν “θα έρθει ο τάδε της αεροπορικής σε λίγο”... Το “island time” που λέγαμε... Σίγουρα θα μας έβλεπαν από τις κάμερες (αν υπήρχαν) και θα έλεγαν “τι αγχώνονται αυτοί οι δυτικοί”...
Τελικά, το check-in άνοιξε λίγο πριν την επιβίβαση. Καθώς το αεροπλάνο που θα πετούσαμε ήταν ένα πολύ μικρό Saab 340, κατά το check-in μας ζήτησαν να δώσουμε και τις χειραποσκευές, που θα έλεγες ότι θα τις έπαιρνες στα ντουλάπια πάνω από τα καθίσματα. Παρότι τις δώσαμε και αυτές για check-in, δεν μας χρέωσαν κάτι παραπάνω.
Ούτε ακτίνες Χ, ούτε βγάλε κινητό / κλειδιά / κέρματα / ζώνη. Μόνο τα διαβατήρια ήλεγξαν (στην πτήση της επιστροφής ούτε καν αυτό). Κάπως έτσι πρέπει να ήταν οι πτήσεις όχι απλά πριν την 11/9, αλλά προπολεμικά. Δεν ξέρω πώς να περιέγραφα αυτό το βαθμό ανεμελιάς που ζούσαμε. Ίσως να το χαρακτήριζα “αγαθοσύνη” ή “άγνοια”, αλλά ίσως με αυτό να τους προσέδιδα αρνητική σημασία. Ό,τι κοντινότερο μπορώ να σκεφτώ, χωρίς να κινδυνεύω να το παρεξηγήσω, είναι τουλάχιστον το “αναζωογονητικό”.
Όση ώρα περιμέναμε για να ανοίξει το check-in, μπορούσες να χαζέψεις και να φωτογραφήσεις τα αεροπλάνα που είχαν σταθμεύσει. Όχι ότι ήταν και πολλά.
Το planespotting πολύ εύκολο, απλά ένας φράχτης (με ένα άνοιγμα στο κάτω μέρος για τις κοτούλες)
Ενώ θα φεύγαμε στις 11:15, τελικά ξεκινήσαμε την επιβίβαση στις 11:10.
Η επιβίβαση (πάνω) και το εσωτερικό του μικρού Saab 340 (κάτω)
Τακτοποιηθήκαμε πολύ γρήγορα, στο μικρό αεροπλάνο, και μέσα σε 10 λεπτά ήμασταν ήδη στον αέρα.
Αναχώρηση από τη Rarotonga
Η πτήση πολύ σύντομη, γύρω στα 40 λεπτά. Μια μόνο αεροσυνοδός, που πρέπει να γνώριζε και όλους τους ντόπιους που ήταν στην πτήση. Μας έδωσαν χυμό, και πριν το καταλάβουμε είχαμε αρχίσει να κατεβαίνουμε. Το μόνο πρόβλημα ο χάλια καιρός όσο πλησιάζαμε στο Aitutaki, που δεν μας επέτρεψε να δούμε από ψηλά τη λιμνοθάλασσα. Δεν πειράζει, στην επιστροφή...
Στο Aitutaki φτάσαμε με τον καιρό λες και ήταν έτοιμος να βρέξει. Παρ’όλ’αυτά, τίποτα δεν μπορούσε να μας χαλάσει τη διάθεση. Επιτέλους είχαμε φτάσει!!!
Το αεροδρόμιο του Aitutaki, είναι το πιο μικρό αλλά παίζει και το πιο χαριτωμένο που έχω δει. Ένα μόνο δωμάτιο (καλά, έχει και ένα μικρό δωμάτιο παραδίπλα με τις τουαλέτες), διαμπερές και ένα μικρό πάρκινγκ από πίσω. Ούτε έλεγχοι, ούτε τίποτα. Λες και πηγαίνεις βόλτα με το αυτοκίνητο.
Το αεροδρόμιο του Aitutaki (οι δύο τελευταίες με τον ήλιο είναι από την μέρα της επιστροφής)
Στο αεροδρόμιο είχα συμφωνήσει να παραλάβω και το αυτοκίνητο που θα οδηγούσα τις μέρες που θα έμενα στο Aitutaki. Καθώς θα έφτανα Κυριακή, με είχε προβληματίσει το θέμα της παραλαβής του αυτοκινήτου την πρώτη μέρα, καθώς η αργία της Κυριακής τηρείται σχεδόν ευλαβικά από όλους. Τελικά, είχα βρει το Rino’s, μια οικογενειακή επιχείρηση με ενοικιαζόμενα δωμάτια, η οποία νοικιάζει και αυτοκίνητα και μπορούσε να το έχει έτοιμο προς παράδοση στο αεροδρόμιο όταν θα έφτανα.
Το αμάξι ήταν ένα μικρό Toyota Passo. Το μόνο που με προβλημάτισε ήταν τα λάστιχα, που ήταν τόσο φθαρμένα που απορούσα αν θα κρατιέται στο δρόμο. Τελικά, όπως διαπίστωσα, σε όλο το νησί τα ελαστικά όλων των αυτοκινήτων είναι τόσο φθαρμένα, που ούτε ο αδερφός σου δεν θα σου τα περνούσε ΚΤΕΟ. Πάντως τα όρια ταχύτητας είναι χαμηλά και τηρούνται από όλους, οπότε υποθέτω είναι ασφαλή.
Το αμάξι που είχα στο Aitutaki (λίγα σχόλια για το λάστιχο)
Στο αεροδρόμιο επίσης, με υποδέχτηκαν η οικοδέσποινα και η κόρη της που είχαν το κατάλυμα στο οποίο θα έμενα. Μου είχαν φέρει μέχρι και ei (γιρλάντα) λουλουδιών για τον καλωσόρισμα! Μακράν η πιο όμορφη και ζεστή υποδοχή που μου έχει γίνει, όπου κι έχω πάει.
Παρότι είχα αυτοκίνητο και η διαδρομή ήταν πολύ εύκολη, προσφέρθηκαν να με οδηγήσουν στο κατάλυμα. Επιτέλους, ύστερα από 4 πτήσεις και τόσες ώρες που πια είχα σταματήσει να μετράω, είχα επιτέλους φτάσει στον παράδεισο!
Last edited: