Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.054
- Likes
- 4.779
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Σιγκαπούρη
- 6. Σιγκαπούρη
- 7. Σίδνεϊ
- 8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
- 9. Αϊτουτάκι (Αρχικές Βόλτες)
- 10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
- 11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
- 12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
- 13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
- 14. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Δύση)
- 15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
- 16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα
- 17. Επίλογος
17. Επίλογος
Τα νησιά του νοτίου συμπλέγματος των Κουκ αποτελούν, γεωγραφικά, τον μακρινότερο προορισμό από την Ελλάδα. Με μόνες συνδέσεις με τον εξωτερικό κόσμο με την Αυστραλία (Σίδνεϊ), τη Νέα Ζηλανδία (Όκλαντ), την Ταϊτή και τη Χαβάη, οι επιλογές για να πάει κανείς εκεί δεν είναι και πολλές. Οπότε, θέλοντας και μη, το ψάξιμο για την μετάβαση είναι σύντομο. Δεδομένου ότι τα εισιτήρια για Νέα Ζηλανδία είναι ακριβότερα απ’ότι για Αυστραλία και η Air New Zealand βαράει τιμές στο Όκλαντ – Ραροτόνγκα, η μετάβαση μέσω Σίδνεϊ φαίνεται η προφανής επιλογή. Η Ταϊτή είναι μια άλλη εναλλακτική, αλλά πρώτον το ταξίδι ως εκεί πιθανότατα θα κοστίσει περισσότερο απ’ότι ως το Σίδνεϊ, και κατά δεύτερον ό,τι σου προσφέρουν τα Κουκ θα το βρεις και σε διάφορα νησιά των Σοσαϊετέ και Τουαμότου. Τη Χαβάη την άφησα τελευταία και έχω λόγο για αυτό. Περιστασιακά, η Γερμανική Condor βγάζει προσφορές με βαλίτσα για Χαβάη, με τιμές γύρω στα 500-600 ευρώ (βλ. fly4free). Κυρίως από Φρανκφούρτη αλλά καμιά φορά και από άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Βουκουρέστι. Κλείνοντας ξεχωριστά εισιτήρια μέχρι εκεί και από Χονολουλού για Ραροτόνγκα, ίσως το κόστος να πέσει και κάτω από το χιλιάρικο. Πάντως, το αεροπορικό ταξίδι, ακόμη κι αν ήταν non-stop θα έπαιρνε πάνω από 25 ώρες.
Όσον αφορά πάντως αυτό που έψαχνα, τα νησιά κάλυψαν πλήρως τις προσδοκίες μου.
Ειδικά το Αϊτουτάκι, αποτελεί έναν επίγειο παράδεισο. Η λιμνοθάλασσα φαινόταν εξωπραγματικά όμορφη, το ίδιο και τα motu. Όπως ακριβώς φαίνονται και στις φωτογραφίες που βρίσκει κανείς στο internet. Επίσης απέδωσε και το ρίσκο της εποχής: αν και ο Νοέμβριος τυπικά σηματοδοτεί την έναρξη της περιόδου των βροχών, έβρεξε 1-2 μέρες και πρακτικά ο καιρός δεν αποτέλεσε πρόβλημα. Παρά μόνο ο δυνατός ήλιος, που ακόμη κι εκεί το λάθος με το αντηλιακό ήταν δικό μου. Και ο τουρισμός ήταν όσος έπρεπε: δεν ήσουν ο μόνος επισκέπτης στα νησιά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έλεγες ότι έχουν παραδοθεί στον ανεξέλεγκτο τουρισμό. Οπότε, τώρα που πήγα εγώ, ας το διαδώσω...
Ξεπερνώντας το εμπόδιο του κόστους των αεροπορικών, τα χρήματα που θα ξοδέψεις εκεί δεν είναι ιδιαίτερα πολλά. Με τα χρήματα που δίνεις στη Δυτική Ευρώπη για το 3ο υπόγειο, εκεί μένεις σε ένα απλό μεν bungalow, αλλά με μια υπέροχη παραλία μπροστά σου. Επίσης, το κόστος της διατροφής είναι χαμηλό. Με 20-30 ευρώ τρως φρέσκο ψάρι, σαλάτα και αναψυκτικό / μπύρα. Ακόμη και ένα αντίστοιχο tour σαν αυτό της λιμνοθάλασσας, στην Ευρώπη του 2024, θα είχε κόστος πολύ πάνω από τα 100 ευρώ που έδωσα εκεί.
Επίσης, ο κόσμος είναι πολύ ευγενικός. Το καλωσόρισμα με ei, με το που έφτασα στο αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι, ήταν κάτι που δεν είχα ξαναζήσει, ούτε στη Χαβάη. Επίσης, θυμάμαι τον κόσμο που σταματούσε με το αυτοκίνητο όταν με έβλεπαν να κάνω το γύρω του κυρίως νησιού με τα πόδια, προθυμοποιούμενοι να με μεταφέρουν με το αμάξι τους. Αυτά, μαζί με την παντελή απουσία ελέγχων στο αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι, ήταν τρία χαρακτηριστικά της εκεί ζωής που πιστεύω θα θυμάμαι για πάντα.
Έχοντας ξετρελαθεί με το Αϊτουτάκι, το να επισκεφθείς στη συνέχεια οποιοδήποτε νησί του νοτίου συμπλέγματος, η σύγκριση γίνεται αυθόρμητα αλλά είναι και με προδιαγεγραμμένη. Παρ’όλ’αυτά, κρίνοντας ύστερα από κάποιο καιρό και τη Ραροτόνγκα, έχει και αυτή τα δικά της δυνατά σημεία. Περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους σε σχέση με το Αϊτουτάκι (αν και σε αυτό υπάρχουν 2-3 marae), κάποια μικρά έστω μουσεία στα οποία και μπορείς να μάθεις για την ιστορία των νησιών, περισσότερες επιλογές για φαγητό καθώς και για αγορές. Δεν έχει τον εξωτισμό του Αϊτουτάκι, αλλά θα βρει κανείς κάποιες “δυτικές” ανέσεις. Χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό.
Τις μέρες τις είχα μοιράσει σε Αϊτουτάκι (5) και Ραροτόνγκα (6). Η αλήθεια είναι πως τη Ραροτόνγκα την βλέπεις σε 3 μέρες, ίσως βάλε και μια ακόμα αν επιχειρήσεις να κάνεις το Cross-Island Trek. Θεωρώ ως highlight την παρακολούθηση μιας island night, ενώ και η επίσκεψη στην Punanga Nui έχει άλλο αέρα αν γίνει Σάββατο.
Όσον αφορά το Αϊτουτάκι, παρότι υπάρχουν πακέτα ημερήσιας εκδρομής από τη Ραροτόνγκα, θεωρώ έγκλημα το να πας ως εκεί για να το ξεπετάξεις σε λίγες ώρες. Θα επεδίωκα να έμενα εκεί 2-3 μέρες, ακόμη και χωρίς sight-seeing, απλά και μόνο για να ρουφήξω την αύρα του νησιού. Πέρα από το Tapuaetai, μου άρεσε πολύ και το Maina. Οι κριτικές που είχα διαβάσει για αυτό το motu, με έκαναν τελικά να κλείσω το tour που έκλεισα. Είναι αλήθεια ότι το κάθε tour κάνει και διαφορετικές στάσεις: το μόνο κοινό σε όλες είναι το Tapuaetai. Το Teking έκανε στάση στο Maina, άλλα κάνουν στο Akaiami κλπ. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος από το συγκεκριμένο, οπότε, γιατί όχι, το συστήνω και εδώ.
Έχοντας σπάσει το ταμπού των solo ταξιδιών ήδη από την προηγούμενη χρονιά, η εικόνα των Κουκς για εμένα ανταποκρίνεται στην έννοια του “νησιωτικού παράδεισου”. Ναι, τα νησιά είναι μακριά, αλλά στο τέλος οι θυσίες ξεχνιούνται και αυτό που μένει είναι οι υπέροχες αναμνήσεις με τις οποίες φεύγεις από εκεί.
Τα νησιά του νοτίου συμπλέγματος των Κουκ αποτελούν, γεωγραφικά, τον μακρινότερο προορισμό από την Ελλάδα. Με μόνες συνδέσεις με τον εξωτερικό κόσμο με την Αυστραλία (Σίδνεϊ), τη Νέα Ζηλανδία (Όκλαντ), την Ταϊτή και τη Χαβάη, οι επιλογές για να πάει κανείς εκεί δεν είναι και πολλές. Οπότε, θέλοντας και μη, το ψάξιμο για την μετάβαση είναι σύντομο. Δεδομένου ότι τα εισιτήρια για Νέα Ζηλανδία είναι ακριβότερα απ’ότι για Αυστραλία και η Air New Zealand βαράει τιμές στο Όκλαντ – Ραροτόνγκα, η μετάβαση μέσω Σίδνεϊ φαίνεται η προφανής επιλογή. Η Ταϊτή είναι μια άλλη εναλλακτική, αλλά πρώτον το ταξίδι ως εκεί πιθανότατα θα κοστίσει περισσότερο απ’ότι ως το Σίδνεϊ, και κατά δεύτερον ό,τι σου προσφέρουν τα Κουκ θα το βρεις και σε διάφορα νησιά των Σοσαϊετέ και Τουαμότου. Τη Χαβάη την άφησα τελευταία και έχω λόγο για αυτό. Περιστασιακά, η Γερμανική Condor βγάζει προσφορές με βαλίτσα για Χαβάη, με τιμές γύρω στα 500-600 ευρώ (βλ. fly4free). Κυρίως από Φρανκφούρτη αλλά καμιά φορά και από άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, όπως το Βουκουρέστι. Κλείνοντας ξεχωριστά εισιτήρια μέχρι εκεί και από Χονολουλού για Ραροτόνγκα, ίσως το κόστος να πέσει και κάτω από το χιλιάρικο. Πάντως, το αεροπορικό ταξίδι, ακόμη κι αν ήταν non-stop θα έπαιρνε πάνω από 25 ώρες.
Όσον αφορά πάντως αυτό που έψαχνα, τα νησιά κάλυψαν πλήρως τις προσδοκίες μου.
Ειδικά το Αϊτουτάκι, αποτελεί έναν επίγειο παράδεισο. Η λιμνοθάλασσα φαινόταν εξωπραγματικά όμορφη, το ίδιο και τα motu. Όπως ακριβώς φαίνονται και στις φωτογραφίες που βρίσκει κανείς στο internet. Επίσης απέδωσε και το ρίσκο της εποχής: αν και ο Νοέμβριος τυπικά σηματοδοτεί την έναρξη της περιόδου των βροχών, έβρεξε 1-2 μέρες και πρακτικά ο καιρός δεν αποτέλεσε πρόβλημα. Παρά μόνο ο δυνατός ήλιος, που ακόμη κι εκεί το λάθος με το αντηλιακό ήταν δικό μου. Και ο τουρισμός ήταν όσος έπρεπε: δεν ήσουν ο μόνος επισκέπτης στα νησιά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έλεγες ότι έχουν παραδοθεί στον ανεξέλεγκτο τουρισμό. Οπότε, τώρα που πήγα εγώ, ας το διαδώσω...
Ξεπερνώντας το εμπόδιο του κόστους των αεροπορικών, τα χρήματα που θα ξοδέψεις εκεί δεν είναι ιδιαίτερα πολλά. Με τα χρήματα που δίνεις στη Δυτική Ευρώπη για το 3ο υπόγειο, εκεί μένεις σε ένα απλό μεν bungalow, αλλά με μια υπέροχη παραλία μπροστά σου. Επίσης, το κόστος της διατροφής είναι χαμηλό. Με 20-30 ευρώ τρως φρέσκο ψάρι, σαλάτα και αναψυκτικό / μπύρα. Ακόμη και ένα αντίστοιχο tour σαν αυτό της λιμνοθάλασσας, στην Ευρώπη του 2024, θα είχε κόστος πολύ πάνω από τα 100 ευρώ που έδωσα εκεί.
Επίσης, ο κόσμος είναι πολύ ευγενικός. Το καλωσόρισμα με ei, με το που έφτασα στο αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι, ήταν κάτι που δεν είχα ξαναζήσει, ούτε στη Χαβάη. Επίσης, θυμάμαι τον κόσμο που σταματούσε με το αυτοκίνητο όταν με έβλεπαν να κάνω το γύρω του κυρίως νησιού με τα πόδια, προθυμοποιούμενοι να με μεταφέρουν με το αμάξι τους. Αυτά, μαζί με την παντελή απουσία ελέγχων στο αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι, ήταν τρία χαρακτηριστικά της εκεί ζωής που πιστεύω θα θυμάμαι για πάντα.
Έχοντας ξετρελαθεί με το Αϊτουτάκι, το να επισκεφθείς στη συνέχεια οποιοδήποτε νησί του νοτίου συμπλέγματος, η σύγκριση γίνεται αυθόρμητα αλλά είναι και με προδιαγεγραμμένη. Παρ’όλ’αυτά, κρίνοντας ύστερα από κάποιο καιρό και τη Ραροτόνγκα, έχει και αυτή τα δικά της δυνατά σημεία. Περισσότερους αρχαιολογικούς χώρους σε σχέση με το Αϊτουτάκι (αν και σε αυτό υπάρχουν 2-3 marae), κάποια μικρά έστω μουσεία στα οποία και μπορείς να μάθεις για την ιστορία των νησιών, περισσότερες επιλογές για φαγητό καθώς και για αγορές. Δεν έχει τον εξωτισμό του Αϊτουτάκι, αλλά θα βρει κανείς κάποιες “δυτικές” ανέσεις. Χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό.
Τις μέρες τις είχα μοιράσει σε Αϊτουτάκι (5) και Ραροτόνγκα (6). Η αλήθεια είναι πως τη Ραροτόνγκα την βλέπεις σε 3 μέρες, ίσως βάλε και μια ακόμα αν επιχειρήσεις να κάνεις το Cross-Island Trek. Θεωρώ ως highlight την παρακολούθηση μιας island night, ενώ και η επίσκεψη στην Punanga Nui έχει άλλο αέρα αν γίνει Σάββατο.
Όσον αφορά το Αϊτουτάκι, παρότι υπάρχουν πακέτα ημερήσιας εκδρομής από τη Ραροτόνγκα, θεωρώ έγκλημα το να πας ως εκεί για να το ξεπετάξεις σε λίγες ώρες. Θα επεδίωκα να έμενα εκεί 2-3 μέρες, ακόμη και χωρίς sight-seeing, απλά και μόνο για να ρουφήξω την αύρα του νησιού. Πέρα από το Tapuaetai, μου άρεσε πολύ και το Maina. Οι κριτικές που είχα διαβάσει για αυτό το motu, με έκαναν τελικά να κλείσω το tour που έκλεισα. Είναι αλήθεια ότι το κάθε tour κάνει και διαφορετικές στάσεις: το μόνο κοινό σε όλες είναι το Tapuaetai. Το Teking έκανε στάση στο Maina, άλλα κάνουν στο Akaiami κλπ. Έμεινα πολύ ευχαριστημένος από το συγκεκριμένο, οπότε, γιατί όχι, το συστήνω και εδώ.
Έχοντας σπάσει το ταμπού των solo ταξιδιών ήδη από την προηγούμενη χρονιά, η εικόνα των Κουκς για εμένα ανταποκρίνεται στην έννοια του “νησιωτικού παράδεισου”. Ναι, τα νησιά είναι μακριά, αλλά στο τέλος οι θυσίες ξεχνιούνται και αυτό που μένει είναι οι υπέροχες αναμνήσεις με τις οποίες φεύγεις από εκεί.
Last edited: