Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.054
- Likes
- 4.779
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Σιγκαπούρη
- 6. Σιγκαπούρη
- 7. Σίδνεϊ
- 8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
- 9. Αϊτουτάκι (Αρχικές Βόλτες)
- 10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
- 11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
- 12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
- 13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
- 14. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Δύση)
- 15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
- 16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα
- 17. Επίλογος
13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
Οι 4 πρώτες ημέρες στη Ραροτόνγκα θα ήταν αφιερωμένες στη χαλαρή εξερεύνηση της πρωτεύουσας Avarua και των φυσικών ομορφιών του νησιού. Στις τελευταίες 2 ημέρες, θα επισκεπτόμουν κάποια μουσεία, ενώ ιδανικά, θα ήθελα πάρα πολύ να συμμετείχα και σε μια island night, από τις πολλές που διοργανώνονται στο νησί.
Ημέρα 7
Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας ήταν εξ’αρχής προδιαγεγραμμένο. Αν και δεν ήμουν σε καμία περίπτωση με αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Όπως το είχα σκεφτεί από χθες το βράδυ, το πρωί θα πακετάριζα τα (λίγα) πράγματα που ανέβασα μαζί μου στο προσωρινό κατάλυμα, ενώ με το αμάξι φορτωμένο θα κατευθυνόμουν στην αγορά. Κάποια στιγμή, καιρού επιτρέποντος, θα ήθελα να έκανα και μια βόλτα στην ίδια την Avarua. Το απόγευμα θα κατευθυνόμουν προς τα νοτιοανατολικά του νησιού, για να τακτοποιηθώ στο bungalow που είχα κλείσει, κάνοντας και κάποιες στάσεις καθ’οδόν.
Το σπίτι στο οποίο είχα κοιμηθεί το πρώτο βράδυ, όπως διαπίστωσα και το πρωί υπό το φως του ήλιου, ήταν φοβερό. Μεγάλο, μονοκόμματο σαλόνι - κουζίνα - κρεβατοκάμαρα, με πολύ ευρύχωρο μπάνιο και μια ανάσα κυριολεκτικά από τον ύφαλο. Αν έπρεπε να του προσέπιπτα κάτι, αυτό θα ήταν ότι ήταν πολύ ευήλιο για τα γούστα μου (ξημέρωνε και νωρίς ). Κάλλιστα θα έμενα σε αυτό και για όλο το διάστημα της παραμονής μου στη Ραροτόνγκα. Κάτι ήξεραν και μου το έδωσαν ως αποζημίωση για τη διπλοκράτηση... Ακόμη και χωρίς το πρωινό ακόμα, άραξα κανένα μισάωρο στην βεράντα, ακούγοντας τα κύματα.
Το σπίτι στην Avarua, όπου έμεινα το πρώτο βράδυ
Η θέα προς τον ύφαλο
Τελικά από το σπίτι έφυγα κατά τις 8:30, ακολουθώντας τη συμβουλή της κυρίας από την Avis να επισκεφθώ την αγορά πριν πλακώσει ο πολύς κόσμος. Είχε προτείνει πριν τις 8 να ήμουν εκεί, αλλά ποιος σηκωνόταν τόσο νωρίς...
Η Punanga Nui Market αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά των νησιών και είναι υπαίθρια. Στην αγορά μπορείς να βρεις από χυμούς, αρτοσκευάσματα αλλά και φαγητό, τουριστικές μπλούζες, μέχρι και μαργαριτάρια τετραψήφιου κόστους.
Η αγορά Punanga Nui
Υπήρχε κόσμος στην αγορά, αλλά τα “σπιτάκια” ήταν τόσα που μπορούσες να μπεις μέσα για να χαζέψεις οτιδήποτε κι αν πουλούσαν, χωρίς να τα νιώθεις πήχτρα. Πρώτο μέλημα ήταν το πρωινό, οπότε και ύστερα από ένα αναγνωριστικό γύρο στην αγορά, κατευθύνθηκα σε ένα μικρό φούρνο που είχε πρώτο - πρώτο με το που έμπαινες. Αφότου καταβρόχθισα μια λουκανόπιτα, ένα ντόνατ και χυμό, επέστρεψα πάλι στην αγορά.
Κάποια από τα χειροτεχνήματα που πουλούσαν ήταν πολύ ωραία. Εγώ αγόρασα μια μινιατούρα κανό, ενώ πουλούσαν ακόμα και ολόκληρα τοτέμ ενός μέτρου. Οι περισσότερες μπλούζες ήταν για παιδιά, αλλά βρήκα και στο νούμερό μου και πήρα και μερικές ακόμα ως δώρα. Γενικά, στη συγκεκριμένη αγορά μπορείς να βρεις μαζεμένα τα πάντα. Από περιέργεια, την επισκέφθηκα 2-3 άλλες φορές κατά την παραμονή μου στη Ραροτόνγκα: είναι αλήθεια ότι στο Σάββατο είχε αισθητά τον περισσότερο κόσμο, αλλά ήταν και η μόνη μέρα που όλα τα “σπιτάκια” ήταν ανοιχτά. Τις καθημερινές, πάνω από τα μισά παρέμεναν κλειστά, οπότε έκανα καλά και ακολούθησα τη συμβουλή της κυρίας από την Avis.
Λίγο πριν φύγω, πρόλαβα και ένα χορευτικό σόου, το οποίο κράτησε γύρω στο μισάωρο.
Το χορευτικό σόου στην Pananga Nui
Έχοντας παρκάρει λίγο πιο πέρα από την αγορά, είχα σταμπάρει και το μίνι μάρκετ στο οποίο είχα βρει το αντηλιακό. Έτσι, πριν ξεκινήσω τη βόλτα μου στην Avarua, δεν έχασα την ευκαιρία για τα ψώνια. Νερά, χυμούς, ψωμάκια, μαρμελάδες και φυσικά, επιτέλους, το αντηλιακό. Αφότου τα πέταξα στο αυτοκίνητο (είχα παρκάρει στη σκιά των δέντρων), ξεκίνησα κατά τις 12 για να εξερευνήσω με τα πόδια την Avarua...
Με εξαίρεση την Ara Tapu, όλη η υπόλοιπη Avarua είναι όπως ακριβώς την περιέγραφε ο Lonely Planet: sleepy town. Παλιές μονοκατοικίες, φοίνικες στις αυλές, άδειοι δρόμοι, πλαισιωμένοι με τροπική βλάστηση.
Πρώτη στάση έκανα στον καθεδρικό του St. Joseph, σχεδόν απέναντι από την Punanga Nui. Πρόκειται για καθολική εκκλησία, την οποία δεν μπορείς να μην προσέξεις, ερχόμενος στην Avarua.
Ο καθεδρικός του St Joseph
Λίγο πιο ανατολικά από τον καθεδρικό, στο σημείο που ο δρόμος κάνει διχάλα, υπάρχει μια συστάδα από κοκοφοίνικες. Το Seven-in-One Coconut Tree αποτελούσε παραδοσιακά το όριο μεταξύ 2 βασιλείων του νησιού, ενώ και οι 7 κορμοί του, με βάση τη μυθολογία, αποτελούν ένα μοναδικό δέντρο.
Το Seven-in-One Coconut Tree, το οποίο αποτελούσε παραδοσιακά το όριο μεταξύ των βασιλείων
Στρίβοντας προς το εσωτερικό του νησιού, σε μια κεντρική (τουλάχιστον για τα εκεί δεδομένα ) διασταύρωση, βρίσκεται ο Papeiha Stone. Στο σημείο αυτό, στις 25/7/1823, ο Ταϊτινός Papeiha Teato κήρυξε για πρώτη φορά τη Βίβλο στο νησί (έχοντας προηγηθεί το Αϊτουτάκι).
Ο Papeiha Stone
Η επόμενη σχεδόν μια ώρα πέρασε με βόλτες στα “στενά”. Η όποια κίνηση που είχε στην Ara Tapu, αν μπορείς να την πεις έτσι, είχε εξαφανιστεί και ο κόσμος που έβλεπες έξω ήταν ελάχιστος, ίσως λόγω και της Σαββατομεσημεριάτικης ραστώνης.
Κάνοντας βόλτες στους backroads της Avarua
Επίσης, πέτυχα και τον τοπικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό. Σαν πειρατικός φαινόταν...
Ο τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός TumuTeVarovaro
Αφότου ξαναγύρισα στην αγορά για ένα γρήγορο fish ‘n’ chips, ξεκίνησα να κατευθύνομαι προς το Muri, κοντά στο οποίο βρισκόταν το bungalow στο οποίο θα διέμενα στο νησί. Η λιμνοθάλασσα του Muri είναι το πρώτο αξιοθέατο της Ραροτόνγκα, αλλά και η διαδρομή δεν υπολείπεται ομορφιάς και αξιοθεάτων.
Πρώτη στάση, θα έκανα στο Arai-Te-Tonga marae. Τα marae ήταν, και πολλά παραμένουν ακόμα παρά την έλευση του Χριστιανισμού, ιεροί χώροι λατρείας των προγόνων, ενώ σε αυτά γίνονταν προσφορές στους Θεούς. Το συγκεκριμένο marae, κατασκευάστηκε γύρω στο 1350 μ.Χ. και είναι από τα αρχαιότερα στη Ραροτόνγκα.
Κάποιος που θα αναζητήσει πληροφορίες για την τοπική ιστορία και κουλτούρα, πέρα από το marae, θα συναντήσει και το koutu. Αυτά ήταν χώροι στους οποίους γίνονταν σημαντικές τελετές (π.χ. στέψη ενός ariki, ο οποίος ήταν ο ανώτατος ηγέτης στην κοινωνική ιεραρχία των Πολυνησίων).
Από το Arai-Te-Tonga, το κύριο χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει, είναι το περίγραμμα μιας ορθογώνιας πλατφόρμας 3,8 x 2,9 μέτρων, η οποία έφτανε το μισό μέτρο σε ύψος.
Ό,τι έχει απομείνει από το Arai-Te-Tonga marae
Στην περιοχή υπάρχουν διάσπαρτα και άλλα marae.
Στη συνέχεια, ξεκίνησα να κατευθύνομαι προς τα νότια. Επέλεξα να μην βγω στον καινούριο Ara Tapu, αλλά να κάνω τη διαδρομή μέσω το Ara Metua. Κάτι που με δικαίωσε, έχοντας πλέον κάνει και τις δύο διαδρομές. Ο Ara Metua είναι περισσότερο γραφικός, μίας λωρίδας αλλά χωρίς σχεδόν καθόλου αυτοκίνητα (όχι ότι και στον Ara Tapu έχει καμία κίνηση). Η διαδρομή είχε πολύ πράσινο, ενώ είχες και καλύτερη θέα στα βουνά στο εσωτερικό του νησιού.
Οδηγώντας στον γραφικό Ara Metua
Λίγο πριν την Ngatangiia, βρισκόταν ένα ακόμα marae.
Το marae λίγο πριν την Ngatangiia
Στην ίδια την Ngatangiia, βρίσκονται δύο αξιοθέατα. Το πρώτο είναι η ομώνυμη κάτασπρη εκκλησία, η οποία όμως ήταν κλειστή εκείνη την ώρα.
Η εκκλησία της Ngatangiia
Απέναντι από την εκκλησία, βρίσκεται ο Circle of Seven Stones. Το μνημείο αυτό κατασκευάστηκε το 1992 με αφορμή το 6ο Festival of Pacific Arts. Είναι αφιερωμένο στα 7 κανό (Tainui, Takitumu, Te Arawa, Mataatua, Aotea, Kuranaupo, Tokimaru) που απέπλευσαν από αυτό το σημείο για την ανακάλυψη της Νέας Ζηλανδίας, τον 14ο αιώνα.
Το μνημείο Circle of Seven Stones, προς τιμήν των κανό που απέπλευσαν προς τη Νέα Ζηλανδία
Πίσω από τον Circle of Seven Stones, βρίσκεται το Avana Passage, το οποίο σηματοδοτεί το βόρειο άκρο της λιμνοθάλασσας Muri. Το νησάκι απέναντι, είναι το βορειότερο της Muri, το Motutapu. Οι παραλίες που βλέπουν στη Muri είναι οι πιο διαφημισμένες του νησιού. Είναι βέβαια αλήθεια ότι επισκεπτόμενος λίγες ώρες πριν τα motu του Αϊτουτάκι, η Muri να χαρακτηριζόταν ως ο “φτωχός συγγενής”. Και είναι αλήθεια ότι το τμήμα της παραλίας στο ύψος της Ngatangiia δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Στην ακτή της Ραροτόνγκα υπήρχαν κοτρώνες αντί για άμμο, ενώ και η ίδια η θάλασσα σε εκείνο το σημείο ήταν γεμάτη φύλλα και κλαδάκια από τον αέρα. Το Motutapu απέναντι, πάντως, ήταν ωραίο φόντο για φωτογράφηση.
Η λιμνοθάλασσα Muri, με το Motutapu στο βάθος
Το τμήμα που μου άρεσε περισσότερο στη Muri, ήταν στο ύψος του Fruits of Rarotonga. Όποιος ξεκινήσει να ψάχνει για τη Ραροτόνγκα, θα διαπιστώσει πως το συγκεκριμένο καφέ αποτελεί σημείο αναφοράς στο νησί. Δυστυχώς όταν είχα πάει εγώ, το καφέ ήταν κλειστό λόγω εποχής. Απέναντι από το καφέ (δηλαδή προς την πλευρά της ακτής) υπάρχει χώρος για πάρκινγκ, ενώ υπάρχει και στάση λεωφορείου. Είναι χαρακτηριστικό το σημείο αυτό, οπότε θα το καταλάβεις από μακριά, πριν ακόμα δεις το καφέ. Η παραλία φαινόταν ωραία, με άμμο, χωρίς αέρα και με κούνιες να κρέμονται από κάποιους φοίνικες. Όσο έκανα βόλτα εκεί, πέτυχα και 2-3 οικογένειες ντόπιων.
Η πολύ πιο ωραία παραλία, στο ύψος του Fruits of Rarotonga
Από την πρώτη γρήγορη ματιά, η παραλία σε εκείνο το σημείο μου άρεσε περισσότερο από την πιο γνωστή Muri λίγο βορειότερα. Τέλος πάντων, την παραλία θα την ξαναεπισκεπτόμουν σίγουρα και τις επόμενες μέρες.
Κοντεύοντας πλέον απογευματάκι, συνέχισα για λίγο ακόμα μέχρι το bungalow που είχα κλείσει, το Bella Beach Bungalows. Όπως και στο Αϊτουτάκι, έτσι και εδώ ήταν παραθαλάσσιο bungalow, αυτή τη φορά στο δυτικό άκρο της επαρχίας Titikaveka. Στις εγκαταστάσεις υπήρχαν 4 bungalows που έβλεπαν στη θάλασσα, με χώρο για πάρκινγκ στο πίσω μέρος (από την πλευρά του δρόμου). Όπως και στο Αϊτουτάκι, υπήρχε ένας ενιαίος χώρος σαλόνι - κουζίνα - υπνοδωμάτιο, ενώ και εδώ όλο το σπίτι στηριζόταν σε πασσάλους πάνω από την άμμο.
Το bungalow που είχα κλείσει για διαμονή στη Ραροτόνγκα
Αφότου τακτοποίησα τα πράγματα στο δωμάτιο, δεν έχασα την ευκαιρία για ένα μπάνιο, για να δοκιμάσω τη θάλασσα και εδώ. Σε αντίθεση με το Αϊτουτάκι, τα νερά εδώ βάθαιναν πιο απότομα, μπορούσες και να κολυμπήσεις. Χωρίς να απομακρυνθείς πολύ από την ακτή, το νερό έφτανε μέχρι το στήθος. Επίσης, υπήρχαν ελάχιστα θαλάσσια αγγούρια. Και τα κοράλλια ήταν πολύ λιγότερα: υπήρχαν αραιά και πού λίγοι κοραλλένιοι βράχοι, οι οποίοι ήταν μεγάλοι (γύρω στο 1 - 1,5 μέτρο). Πάντως, όσο καιρό έμεινα δεν τους είδα να εξέχουν από την επιφάνεια της θάλασσας, σε αντίθεση με την άμμο στα αριστερά της παρακάτω φωτογραφίας, όπου όποτε τραβιόταν η θάλασσα σχηματιζόταν ολόκληρο νησάκι. Ψάρια είχε και εδώ, βέβαια όχι στη συγκέντρωση που έβλεπες στο Αϊτουτάκι. Τα νερά ήταν αισθητά πιο κρύα, αλλά γενικά φυσούσε όλες τις μέρες που έμεινα εκεί, οπότε ίσως ήταν και λίγο ιδέα μου.
Η παραλία, μπροστά από το bungalow
Για το βράδυ, είχα επιλέξει για φαγητό το Vaima. Βρισκόταν κοντά στο bungalow και είχε πολύ ωραίες κριτικές στο Google Maps. Το φαγητό ήταν συμπαθητικό, ένα ταπεινό fish-and-chips πήρα. Όμως ο χώρος της ταβέρνας μου άρεσε πολύ, με κάποια τραπέζια στον συστεγασμένο χώρο του κτηρίου, ενώ είχε και καμιά δεκαριά έξω, κυριολεκτικά πάνω στην άμμο!
Το Vaima, στο οποίο έφαγα το βράδυ
Όπως διαπίστωσα από την πρώτη μέρα στη Ραροτόνγκα, πλέον είχα έρθει στον “πολιτισμό”. Αλλά και αυτό με μέτρο. Κόσμο είχε στην Punanga Nui. Ακόμη και στον παραλιακό δρόμο της Avarua περπατούσες άνετα, ενώ από τον πρώτο παράλληλο ή στα κάθετα στενά κυκλοφορούσες μόνος. Άντε να περνούσε κανένα αυτοκίνητο μια στο τόσο. Από την άλλη, σε σχέση με το Αϊτουτάκι η μικρότερη απομόνωση είχε και τα καλά της: είχες μια σχετική ποικιλία από αγαθά στα μίνι μάρκετ (βλ. αντηλιακό )...
Ημέρα 8
Σήμερα ήταν Κυριακή. Ξυπνώντας και λίγο αργά, κατά τις 10:30, σήμερα θα περνούσα την ημέρα μου όπως και οι ντόπιοι: κάνοντας τίποτα.
Η παραλία μπροστά από το ξενοδοχείο θα με καλούσε σήμερα!
Η παραλία μπροστά από το bungalow, υπό το φως του πρωινού
Ύστερα από το πρωινό και ένα μπάνιο στην θάλασσα, ξεκίνησα με το αυτοκίνητο για να βρω κάτι για μεσημεριανό. Η αλήθεια ήταν πως ήθελα να περνούσα και λίγο από το Te Vara Nui, το οποίο διοργανώνει και πολιτιστικές βραδιές, ονόματι “island nights”. Είχα δει μια διαφήμισή του στη στάση του λεωφορείου στη Muri που είχα σταματήσει χθες και ήθελα να δω και από κοντά τι έλεγε.
Το Te Vara Nui
Λίγο πριν φτάσω, πέρασα από μια καντίνα, τη Mooring Fish, που έπαιζε ζωντανή μουσική. Μου άρεσε όπως περνούσα, οπότε άφησα το αυτοκίνητο στο ύψος του Te Vara Nui και πήγα να κάτσω. Ήταν μια παρέα τριών ντόπιων που τραγουδούσαν, πήρα ένα ψαρο-μπέργκερ με πατάτες και απόλαυσα τη μουσική τους για καμία ώρα ακόμα. Παρότι όταν πήγα υπήρχαν 2-3 παρέες, λίγο πριν φύγω τα τραπέζια είχαν γεμίσει.
Το πολύ συμπαθητικό Mooring Fish, στο οποίο έκατσα για μεσημεριανό
Πέρα από το ωραίο βραδινό, για το οποίο θα γράψω στο τέλος, η μέρα αυτή είχε και ένα αστείο ευτράπελο. Γυρνώντας στο bungalow μετά το φαγητό, και ενώ προσπαθούσα να ξεκλειδώσω τη σήτα στην εξώπορτα, έσπασε το κλειδί μέσα στην κλειδαριά. Σιγά-σιγά, κατάφερα να βγάλω το σπασμένο κομμάτι, λίγο προσπαθώντας να το τραβήξω με τα νύχια και λίγο με την πετσέτα του μπάνιου για να μην γλιστράει. Τώρα το θέμα ήταν πώς θα έμπαινα μέσα, αφού η ιδιοκτήτρια του καταλύματος μάλλον κοιμόταν και δεν απαντούσε στο τηλέφωνο. Βέβαια είχα ψάξει για κλειδαρά στο νησί, αλλά που να έβρισκα ανοικτό Κυριακή καταμεσήμερο...
Ευτυχώς, θυμήθηκα πως ένα παράθυρο στο σαλόνι δεν έκλεινε καλά, οπότε το είχα αφήσει ξεκλείδωτο, απλά με τραβηγμένη κουρτίνα και κλειστή τη σήτα. Παίρνω λοιπόν την ξαπλώστρα από τη βεράντα, βγάζω τη σήτα, σκαρφαλώνω πάνω και πηδάω μέσα. Ήταν σίγουρα από τις πιο αστείες στιγμές αυτών των διακοπών...
Το σπασμένο κλειδί
Ύστερα από ένα μεσημεριανό ύπνο, κατευθύνθηκα πάλι προς τη θάλασσα, μπροστά από το σπιτάκι. Εκεί πέρασα όλο το απόγευμα, όπου και μετά από ένα μπάνιο ξεκίνησα να ψάχνω για το μέρος που θα έτρωγα το βράδυ.
Ένα από τα εστιατόρια που είχα εντοπίσει ενώ ήμουν ακόμα στο Αϊτουτάκι, ήταν το Shipwreck Hut, στη νοτιοδυτική ακτή του νησιού. Είχε ωραίες κριτικές, μενού και φωτογραφίες, οπότε δε δυσκολεύτηκα να διαλέξω το πού θα πήγαινα. Το Shipwreck ήταν μεν ξενοδοχειάκι, αλλά είχε και το καφέ μπροστά στη θάλασσα, με ωραία ζωντανή μουσική (και εδώ λόγω Κυριακής), τραπέζια στην άμμο και μια ωραία θέα στο ηλιοβασίλεμα.
Το Shipwreck Hut, με το όμορφο ηλιοβασίλεμα
Πέρα από το σπασμένο κλειδί το μεσημέρι, η σημερινή μέρα πέρασε πολύ νωχελικά, όπως θα άρμοζε σε μια “τοπική” Κυριακή. Επίσης, και το Shipwreck Hut μου άρεσε, τόσο η τοποθεσία του όσο και η ψαρόσουπα που πήρα, οπότε σίγουρα θα το ξανατιμούσα στις διακοπές αυτές.
Ημέρα 9
Και τη σημερινή μέρα θα την περνούσα κατά κύριο λόγο στη θάλασσα. Έτσι λοιπόν, ύστερα από το πρωινό, πήγα για ένα ακόμα μπάνιο και βόλτα με το κανό στη θάλασσα μπροστά από το σπίτι.
Η μόνη εκκρεμότητα που έμενε για σήμερα, ήταν το να αποφασίσω σε ποια island night θα πήγαινα. Είναι αλήθεια πάντως ότι μου άρεσε το Te Vara Nui που είχα δει από τη χθεσινή μέρα, ενώ και έχοντάς το ψάξει και πριν έρθω στα νησιά, μου είχε κάνει καλή εντύπωση. Ρόλο σε αυτό είχαν παίξει και τα διθυραμβικά σχόλια που είχα διαβάσει στο internet, οπότε και αποφάσισα να κάνω την κράτηση σε αυτό. Ας κλείσω λοιπόν αυτή την παρένθεση, θα το γράψω και πιο αναλυτικά στο post για εκείνη τη μέρα!
Για το μεσημέρι επέλεξα να πάω στο Vili's Burger Joint. Αυτό είναι ένα χαμπουργκεράδικο - πιτσαρία, στο οποίο μπορείς είτε να κάτσεις σε κάποιο από τα εκεί τραπέζια, είτε να πάρεις το φαγητό πακέτο. Πήρα φυσικά το Muri Burger, το οποίο ήταν πολύ ωραίο. Με τράβηξε φυσικά ο ανανάς, αλλά σίγουρα στη γεύση έπαιζε ρόλο και η secret sauce που έγραφε και στο μενού.
Στο μπεργκεράδικο αυτό πολλές φορές είχε κόσμο να περιμένει, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν ντόπιοι (πάντα καλό σημάδι αυτό). Δεδομένου ότι είναι ανοικτό και τις Κυριακές, ας το έχει υπόψη όποιος πάει προς τα εκεί.
Το Vili's Burger Joint
Ύστερα από τον μεσημεριανό ύπνο, και το απόγευμα το πέρασα στη θάλασσα. Ξανά μπάνιο και μετά λίγη βόλτα πάνω - κάτω στην παραλία γύρω από το σπιτάκι που έμενα. Για το βράδυ, ξαναπισκέφθηκα το Vili’s, αυτή τη φορά για το έτερο burger που ήθελα να δοκιμάσω, το Kiwi (για την ιστορία το ματς έληξε ισόπαλο 1-1)...
Πανοραμική φωτογραφία της παραλίας μπροστά από το bungalow (πάνω) και η συννεφιασμένη πανσέληνος εκείνο το βράδυ (κάτω)
Και με τη δεύτερη συνεχόμενη μέρα με μπάνια στην θάλασσα, οι μέρες της ξεκούρασης τελείωναν. Από αύριο θα συνέχιζα την εξερεύνηση της Ραροτόνγκα!
Οι 4 πρώτες ημέρες στη Ραροτόνγκα θα ήταν αφιερωμένες στη χαλαρή εξερεύνηση της πρωτεύουσας Avarua και των φυσικών ομορφιών του νησιού. Στις τελευταίες 2 ημέρες, θα επισκεπτόμουν κάποια μουσεία, ενώ ιδανικά, θα ήθελα πάρα πολύ να συμμετείχα και σε μια island night, από τις πολλές που διοργανώνονται στο νησί.
Ημέρα 7
Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας ήταν εξ’αρχής προδιαγεγραμμένο. Αν και δεν ήμουν σε καμία περίπτωση με αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Όπως το είχα σκεφτεί από χθες το βράδυ, το πρωί θα πακετάριζα τα (λίγα) πράγματα που ανέβασα μαζί μου στο προσωρινό κατάλυμα, ενώ με το αμάξι φορτωμένο θα κατευθυνόμουν στην αγορά. Κάποια στιγμή, καιρού επιτρέποντος, θα ήθελα να έκανα και μια βόλτα στην ίδια την Avarua. Το απόγευμα θα κατευθυνόμουν προς τα νοτιοανατολικά του νησιού, για να τακτοποιηθώ στο bungalow που είχα κλείσει, κάνοντας και κάποιες στάσεις καθ’οδόν.
Το σπίτι στο οποίο είχα κοιμηθεί το πρώτο βράδυ, όπως διαπίστωσα και το πρωί υπό το φως του ήλιου, ήταν φοβερό. Μεγάλο, μονοκόμματο σαλόνι - κουζίνα - κρεβατοκάμαρα, με πολύ ευρύχωρο μπάνιο και μια ανάσα κυριολεκτικά από τον ύφαλο. Αν έπρεπε να του προσέπιπτα κάτι, αυτό θα ήταν ότι ήταν πολύ ευήλιο για τα γούστα μου (ξημέρωνε και νωρίς ). Κάλλιστα θα έμενα σε αυτό και για όλο το διάστημα της παραμονής μου στη Ραροτόνγκα. Κάτι ήξεραν και μου το έδωσαν ως αποζημίωση για τη διπλοκράτηση... Ακόμη και χωρίς το πρωινό ακόμα, άραξα κανένα μισάωρο στην βεράντα, ακούγοντας τα κύματα.
Το σπίτι στην Avarua, όπου έμεινα το πρώτο βράδυ
Η θέα προς τον ύφαλο
Τελικά από το σπίτι έφυγα κατά τις 8:30, ακολουθώντας τη συμβουλή της κυρίας από την Avis να επισκεφθώ την αγορά πριν πλακώσει ο πολύς κόσμος. Είχε προτείνει πριν τις 8 να ήμουν εκεί, αλλά ποιος σηκωνόταν τόσο νωρίς...
Η Punanga Nui Market αποτελεί την μεγαλύτερη αγορά των νησιών και είναι υπαίθρια. Στην αγορά μπορείς να βρεις από χυμούς, αρτοσκευάσματα αλλά και φαγητό, τουριστικές μπλούζες, μέχρι και μαργαριτάρια τετραψήφιου κόστους.
Η αγορά Punanga Nui
Υπήρχε κόσμος στην αγορά, αλλά τα “σπιτάκια” ήταν τόσα που μπορούσες να μπεις μέσα για να χαζέψεις οτιδήποτε κι αν πουλούσαν, χωρίς να τα νιώθεις πήχτρα. Πρώτο μέλημα ήταν το πρωινό, οπότε και ύστερα από ένα αναγνωριστικό γύρο στην αγορά, κατευθύνθηκα σε ένα μικρό φούρνο που είχε πρώτο - πρώτο με το που έμπαινες. Αφότου καταβρόχθισα μια λουκανόπιτα, ένα ντόνατ και χυμό, επέστρεψα πάλι στην αγορά.
Κάποια από τα χειροτεχνήματα που πουλούσαν ήταν πολύ ωραία. Εγώ αγόρασα μια μινιατούρα κανό, ενώ πουλούσαν ακόμα και ολόκληρα τοτέμ ενός μέτρου. Οι περισσότερες μπλούζες ήταν για παιδιά, αλλά βρήκα και στο νούμερό μου και πήρα και μερικές ακόμα ως δώρα. Γενικά, στη συγκεκριμένη αγορά μπορείς να βρεις μαζεμένα τα πάντα. Από περιέργεια, την επισκέφθηκα 2-3 άλλες φορές κατά την παραμονή μου στη Ραροτόνγκα: είναι αλήθεια ότι στο Σάββατο είχε αισθητά τον περισσότερο κόσμο, αλλά ήταν και η μόνη μέρα που όλα τα “σπιτάκια” ήταν ανοιχτά. Τις καθημερινές, πάνω από τα μισά παρέμεναν κλειστά, οπότε έκανα καλά και ακολούθησα τη συμβουλή της κυρίας από την Avis.
Λίγο πριν φύγω, πρόλαβα και ένα χορευτικό σόου, το οποίο κράτησε γύρω στο μισάωρο.
Το χορευτικό σόου στην Pananga Nui
Έχοντας παρκάρει λίγο πιο πέρα από την αγορά, είχα σταμπάρει και το μίνι μάρκετ στο οποίο είχα βρει το αντηλιακό. Έτσι, πριν ξεκινήσω τη βόλτα μου στην Avarua, δεν έχασα την ευκαιρία για τα ψώνια. Νερά, χυμούς, ψωμάκια, μαρμελάδες και φυσικά, επιτέλους, το αντηλιακό. Αφότου τα πέταξα στο αυτοκίνητο (είχα παρκάρει στη σκιά των δέντρων), ξεκίνησα κατά τις 12 για να εξερευνήσω με τα πόδια την Avarua...
Με εξαίρεση την Ara Tapu, όλη η υπόλοιπη Avarua είναι όπως ακριβώς την περιέγραφε ο Lonely Planet: sleepy town. Παλιές μονοκατοικίες, φοίνικες στις αυλές, άδειοι δρόμοι, πλαισιωμένοι με τροπική βλάστηση.
Πρώτη στάση έκανα στον καθεδρικό του St. Joseph, σχεδόν απέναντι από την Punanga Nui. Πρόκειται για καθολική εκκλησία, την οποία δεν μπορείς να μην προσέξεις, ερχόμενος στην Avarua.
Ο καθεδρικός του St Joseph
Λίγο πιο ανατολικά από τον καθεδρικό, στο σημείο που ο δρόμος κάνει διχάλα, υπάρχει μια συστάδα από κοκοφοίνικες. Το Seven-in-One Coconut Tree αποτελούσε παραδοσιακά το όριο μεταξύ 2 βασιλείων του νησιού, ενώ και οι 7 κορμοί του, με βάση τη μυθολογία, αποτελούν ένα μοναδικό δέντρο.
Το Seven-in-One Coconut Tree, το οποίο αποτελούσε παραδοσιακά το όριο μεταξύ των βασιλείων
Στρίβοντας προς το εσωτερικό του νησιού, σε μια κεντρική (τουλάχιστον για τα εκεί δεδομένα ) διασταύρωση, βρίσκεται ο Papeiha Stone. Στο σημείο αυτό, στις 25/7/1823, ο Ταϊτινός Papeiha Teato κήρυξε για πρώτη φορά τη Βίβλο στο νησί (έχοντας προηγηθεί το Αϊτουτάκι).
Ο Papeiha Stone
Η επόμενη σχεδόν μια ώρα πέρασε με βόλτες στα “στενά”. Η όποια κίνηση που είχε στην Ara Tapu, αν μπορείς να την πεις έτσι, είχε εξαφανιστεί και ο κόσμος που έβλεπες έξω ήταν ελάχιστος, ίσως λόγω και της Σαββατομεσημεριάτικης ραστώνης.
Κάνοντας βόλτες στους backroads της Avarua
Επίσης, πέτυχα και τον τοπικό ραδιοτηλεοπτικό σταθμό. Σαν πειρατικός φαινόταν...
Ο τοπικός ραδιοφωνικός σταθμός TumuTeVarovaro
Αφότου ξαναγύρισα στην αγορά για ένα γρήγορο fish ‘n’ chips, ξεκίνησα να κατευθύνομαι προς το Muri, κοντά στο οποίο βρισκόταν το bungalow στο οποίο θα διέμενα στο νησί. Η λιμνοθάλασσα του Muri είναι το πρώτο αξιοθέατο της Ραροτόνγκα, αλλά και η διαδρομή δεν υπολείπεται ομορφιάς και αξιοθεάτων.
Πρώτη στάση, θα έκανα στο Arai-Te-Tonga marae. Τα marae ήταν, και πολλά παραμένουν ακόμα παρά την έλευση του Χριστιανισμού, ιεροί χώροι λατρείας των προγόνων, ενώ σε αυτά γίνονταν προσφορές στους Θεούς. Το συγκεκριμένο marae, κατασκευάστηκε γύρω στο 1350 μ.Χ. και είναι από τα αρχαιότερα στη Ραροτόνγκα.
Κάποιος που θα αναζητήσει πληροφορίες για την τοπική ιστορία και κουλτούρα, πέρα από το marae, θα συναντήσει και το koutu. Αυτά ήταν χώροι στους οποίους γίνονταν σημαντικές τελετές (π.χ. στέψη ενός ariki, ο οποίος ήταν ο ανώτατος ηγέτης στην κοινωνική ιεραρχία των Πολυνησίων).
Από το Arai-Te-Tonga, το κύριο χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει, είναι το περίγραμμα μιας ορθογώνιας πλατφόρμας 3,8 x 2,9 μέτρων, η οποία έφτανε το μισό μέτρο σε ύψος.
Ό,τι έχει απομείνει από το Arai-Te-Tonga marae
Στην περιοχή υπάρχουν διάσπαρτα και άλλα marae.
Στη συνέχεια, ξεκίνησα να κατευθύνομαι προς τα νότια. Επέλεξα να μην βγω στον καινούριο Ara Tapu, αλλά να κάνω τη διαδρομή μέσω το Ara Metua. Κάτι που με δικαίωσε, έχοντας πλέον κάνει και τις δύο διαδρομές. Ο Ara Metua είναι περισσότερο γραφικός, μίας λωρίδας αλλά χωρίς σχεδόν καθόλου αυτοκίνητα (όχι ότι και στον Ara Tapu έχει καμία κίνηση). Η διαδρομή είχε πολύ πράσινο, ενώ είχες και καλύτερη θέα στα βουνά στο εσωτερικό του νησιού.
Οδηγώντας στον γραφικό Ara Metua
Λίγο πριν την Ngatangiia, βρισκόταν ένα ακόμα marae.
Το marae λίγο πριν την Ngatangiia
Στην ίδια την Ngatangiia, βρίσκονται δύο αξιοθέατα. Το πρώτο είναι η ομώνυμη κάτασπρη εκκλησία, η οποία όμως ήταν κλειστή εκείνη την ώρα.
Η εκκλησία της Ngatangiia
Απέναντι από την εκκλησία, βρίσκεται ο Circle of Seven Stones. Το μνημείο αυτό κατασκευάστηκε το 1992 με αφορμή το 6ο Festival of Pacific Arts. Είναι αφιερωμένο στα 7 κανό (Tainui, Takitumu, Te Arawa, Mataatua, Aotea, Kuranaupo, Tokimaru) που απέπλευσαν από αυτό το σημείο για την ανακάλυψη της Νέας Ζηλανδίας, τον 14ο αιώνα.
Το μνημείο Circle of Seven Stones, προς τιμήν των κανό που απέπλευσαν προς τη Νέα Ζηλανδία
Πίσω από τον Circle of Seven Stones, βρίσκεται το Avana Passage, το οποίο σηματοδοτεί το βόρειο άκρο της λιμνοθάλασσας Muri. Το νησάκι απέναντι, είναι το βορειότερο της Muri, το Motutapu. Οι παραλίες που βλέπουν στη Muri είναι οι πιο διαφημισμένες του νησιού. Είναι βέβαια αλήθεια ότι επισκεπτόμενος λίγες ώρες πριν τα motu του Αϊτουτάκι, η Muri να χαρακτηριζόταν ως ο “φτωχός συγγενής”. Και είναι αλήθεια ότι το τμήμα της παραλίας στο ύψος της Ngatangiia δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο. Στην ακτή της Ραροτόνγκα υπήρχαν κοτρώνες αντί για άμμο, ενώ και η ίδια η θάλασσα σε εκείνο το σημείο ήταν γεμάτη φύλλα και κλαδάκια από τον αέρα. Το Motutapu απέναντι, πάντως, ήταν ωραίο φόντο για φωτογράφηση.
Η λιμνοθάλασσα Muri, με το Motutapu στο βάθος
Το τμήμα που μου άρεσε περισσότερο στη Muri, ήταν στο ύψος του Fruits of Rarotonga. Όποιος ξεκινήσει να ψάχνει για τη Ραροτόνγκα, θα διαπιστώσει πως το συγκεκριμένο καφέ αποτελεί σημείο αναφοράς στο νησί. Δυστυχώς όταν είχα πάει εγώ, το καφέ ήταν κλειστό λόγω εποχής. Απέναντι από το καφέ (δηλαδή προς την πλευρά της ακτής) υπάρχει χώρος για πάρκινγκ, ενώ υπάρχει και στάση λεωφορείου. Είναι χαρακτηριστικό το σημείο αυτό, οπότε θα το καταλάβεις από μακριά, πριν ακόμα δεις το καφέ. Η παραλία φαινόταν ωραία, με άμμο, χωρίς αέρα και με κούνιες να κρέμονται από κάποιους φοίνικες. Όσο έκανα βόλτα εκεί, πέτυχα και 2-3 οικογένειες ντόπιων.
Η πολύ πιο ωραία παραλία, στο ύψος του Fruits of Rarotonga
Από την πρώτη γρήγορη ματιά, η παραλία σε εκείνο το σημείο μου άρεσε περισσότερο από την πιο γνωστή Muri λίγο βορειότερα. Τέλος πάντων, την παραλία θα την ξαναεπισκεπτόμουν σίγουρα και τις επόμενες μέρες.
Κοντεύοντας πλέον απογευματάκι, συνέχισα για λίγο ακόμα μέχρι το bungalow που είχα κλείσει, το Bella Beach Bungalows. Όπως και στο Αϊτουτάκι, έτσι και εδώ ήταν παραθαλάσσιο bungalow, αυτή τη φορά στο δυτικό άκρο της επαρχίας Titikaveka. Στις εγκαταστάσεις υπήρχαν 4 bungalows που έβλεπαν στη θάλασσα, με χώρο για πάρκινγκ στο πίσω μέρος (από την πλευρά του δρόμου). Όπως και στο Αϊτουτάκι, υπήρχε ένας ενιαίος χώρος σαλόνι - κουζίνα - υπνοδωμάτιο, ενώ και εδώ όλο το σπίτι στηριζόταν σε πασσάλους πάνω από την άμμο.
Το bungalow που είχα κλείσει για διαμονή στη Ραροτόνγκα
Αφότου τακτοποίησα τα πράγματα στο δωμάτιο, δεν έχασα την ευκαιρία για ένα μπάνιο, για να δοκιμάσω τη θάλασσα και εδώ. Σε αντίθεση με το Αϊτουτάκι, τα νερά εδώ βάθαιναν πιο απότομα, μπορούσες και να κολυμπήσεις. Χωρίς να απομακρυνθείς πολύ από την ακτή, το νερό έφτανε μέχρι το στήθος. Επίσης, υπήρχαν ελάχιστα θαλάσσια αγγούρια. Και τα κοράλλια ήταν πολύ λιγότερα: υπήρχαν αραιά και πού λίγοι κοραλλένιοι βράχοι, οι οποίοι ήταν μεγάλοι (γύρω στο 1 - 1,5 μέτρο). Πάντως, όσο καιρό έμεινα δεν τους είδα να εξέχουν από την επιφάνεια της θάλασσας, σε αντίθεση με την άμμο στα αριστερά της παρακάτω φωτογραφίας, όπου όποτε τραβιόταν η θάλασσα σχηματιζόταν ολόκληρο νησάκι. Ψάρια είχε και εδώ, βέβαια όχι στη συγκέντρωση που έβλεπες στο Αϊτουτάκι. Τα νερά ήταν αισθητά πιο κρύα, αλλά γενικά φυσούσε όλες τις μέρες που έμεινα εκεί, οπότε ίσως ήταν και λίγο ιδέα μου.
Η παραλία, μπροστά από το bungalow
Για το βράδυ, είχα επιλέξει για φαγητό το Vaima. Βρισκόταν κοντά στο bungalow και είχε πολύ ωραίες κριτικές στο Google Maps. Το φαγητό ήταν συμπαθητικό, ένα ταπεινό fish-and-chips πήρα. Όμως ο χώρος της ταβέρνας μου άρεσε πολύ, με κάποια τραπέζια στον συστεγασμένο χώρο του κτηρίου, ενώ είχε και καμιά δεκαριά έξω, κυριολεκτικά πάνω στην άμμο!
Το Vaima, στο οποίο έφαγα το βράδυ
Όπως διαπίστωσα από την πρώτη μέρα στη Ραροτόνγκα, πλέον είχα έρθει στον “πολιτισμό”. Αλλά και αυτό με μέτρο. Κόσμο είχε στην Punanga Nui. Ακόμη και στον παραλιακό δρόμο της Avarua περπατούσες άνετα, ενώ από τον πρώτο παράλληλο ή στα κάθετα στενά κυκλοφορούσες μόνος. Άντε να περνούσε κανένα αυτοκίνητο μια στο τόσο. Από την άλλη, σε σχέση με το Αϊτουτάκι η μικρότερη απομόνωση είχε και τα καλά της: είχες μια σχετική ποικιλία από αγαθά στα μίνι μάρκετ (βλ. αντηλιακό )...
Ημέρα 8
Σήμερα ήταν Κυριακή. Ξυπνώντας και λίγο αργά, κατά τις 10:30, σήμερα θα περνούσα την ημέρα μου όπως και οι ντόπιοι: κάνοντας τίποτα.
Η παραλία μπροστά από το ξενοδοχείο θα με καλούσε σήμερα!
Η παραλία μπροστά από το bungalow, υπό το φως του πρωινού
Ύστερα από το πρωινό και ένα μπάνιο στην θάλασσα, ξεκίνησα με το αυτοκίνητο για να βρω κάτι για μεσημεριανό. Η αλήθεια ήταν πως ήθελα να περνούσα και λίγο από το Te Vara Nui, το οποίο διοργανώνει και πολιτιστικές βραδιές, ονόματι “island nights”. Είχα δει μια διαφήμισή του στη στάση του λεωφορείου στη Muri που είχα σταματήσει χθες και ήθελα να δω και από κοντά τι έλεγε.
Το Te Vara Nui
Λίγο πριν φτάσω, πέρασα από μια καντίνα, τη Mooring Fish, που έπαιζε ζωντανή μουσική. Μου άρεσε όπως περνούσα, οπότε άφησα το αυτοκίνητο στο ύψος του Te Vara Nui και πήγα να κάτσω. Ήταν μια παρέα τριών ντόπιων που τραγουδούσαν, πήρα ένα ψαρο-μπέργκερ με πατάτες και απόλαυσα τη μουσική τους για καμία ώρα ακόμα. Παρότι όταν πήγα υπήρχαν 2-3 παρέες, λίγο πριν φύγω τα τραπέζια είχαν γεμίσει.
Το πολύ συμπαθητικό Mooring Fish, στο οποίο έκατσα για μεσημεριανό
Πέρα από το ωραίο βραδινό, για το οποίο θα γράψω στο τέλος, η μέρα αυτή είχε και ένα αστείο ευτράπελο. Γυρνώντας στο bungalow μετά το φαγητό, και ενώ προσπαθούσα να ξεκλειδώσω τη σήτα στην εξώπορτα, έσπασε το κλειδί μέσα στην κλειδαριά. Σιγά-σιγά, κατάφερα να βγάλω το σπασμένο κομμάτι, λίγο προσπαθώντας να το τραβήξω με τα νύχια και λίγο με την πετσέτα του μπάνιου για να μην γλιστράει. Τώρα το θέμα ήταν πώς θα έμπαινα μέσα, αφού η ιδιοκτήτρια του καταλύματος μάλλον κοιμόταν και δεν απαντούσε στο τηλέφωνο. Βέβαια είχα ψάξει για κλειδαρά στο νησί, αλλά που να έβρισκα ανοικτό Κυριακή καταμεσήμερο...
Ευτυχώς, θυμήθηκα πως ένα παράθυρο στο σαλόνι δεν έκλεινε καλά, οπότε το είχα αφήσει ξεκλείδωτο, απλά με τραβηγμένη κουρτίνα και κλειστή τη σήτα. Παίρνω λοιπόν την ξαπλώστρα από τη βεράντα, βγάζω τη σήτα, σκαρφαλώνω πάνω και πηδάω μέσα. Ήταν σίγουρα από τις πιο αστείες στιγμές αυτών των διακοπών...
Το σπασμένο κλειδί
Ύστερα από ένα μεσημεριανό ύπνο, κατευθύνθηκα πάλι προς τη θάλασσα, μπροστά από το σπιτάκι. Εκεί πέρασα όλο το απόγευμα, όπου και μετά από ένα μπάνιο ξεκίνησα να ψάχνω για το μέρος που θα έτρωγα το βράδυ.
Ένα από τα εστιατόρια που είχα εντοπίσει ενώ ήμουν ακόμα στο Αϊτουτάκι, ήταν το Shipwreck Hut, στη νοτιοδυτική ακτή του νησιού. Είχε ωραίες κριτικές, μενού και φωτογραφίες, οπότε δε δυσκολεύτηκα να διαλέξω το πού θα πήγαινα. Το Shipwreck ήταν μεν ξενοδοχειάκι, αλλά είχε και το καφέ μπροστά στη θάλασσα, με ωραία ζωντανή μουσική (και εδώ λόγω Κυριακής), τραπέζια στην άμμο και μια ωραία θέα στο ηλιοβασίλεμα.
Το Shipwreck Hut, με το όμορφο ηλιοβασίλεμα
Πέρα από το σπασμένο κλειδί το μεσημέρι, η σημερινή μέρα πέρασε πολύ νωχελικά, όπως θα άρμοζε σε μια “τοπική” Κυριακή. Επίσης, και το Shipwreck Hut μου άρεσε, τόσο η τοποθεσία του όσο και η ψαρόσουπα που πήρα, οπότε σίγουρα θα το ξανατιμούσα στις διακοπές αυτές.
Ημέρα 9
Και τη σημερινή μέρα θα την περνούσα κατά κύριο λόγο στη θάλασσα. Έτσι λοιπόν, ύστερα από το πρωινό, πήγα για ένα ακόμα μπάνιο και βόλτα με το κανό στη θάλασσα μπροστά από το σπίτι.
Η μόνη εκκρεμότητα που έμενε για σήμερα, ήταν το να αποφασίσω σε ποια island night θα πήγαινα. Είναι αλήθεια πάντως ότι μου άρεσε το Te Vara Nui που είχα δει από τη χθεσινή μέρα, ενώ και έχοντάς το ψάξει και πριν έρθω στα νησιά, μου είχε κάνει καλή εντύπωση. Ρόλο σε αυτό είχαν παίξει και τα διθυραμβικά σχόλια που είχα διαβάσει στο internet, οπότε και αποφάσισα να κάνω την κράτηση σε αυτό. Ας κλείσω λοιπόν αυτή την παρένθεση, θα το γράψω και πιο αναλυτικά στο post για εκείνη τη μέρα!
Για το μεσημέρι επέλεξα να πάω στο Vili's Burger Joint. Αυτό είναι ένα χαμπουργκεράδικο - πιτσαρία, στο οποίο μπορείς είτε να κάτσεις σε κάποιο από τα εκεί τραπέζια, είτε να πάρεις το φαγητό πακέτο. Πήρα φυσικά το Muri Burger, το οποίο ήταν πολύ ωραίο. Με τράβηξε φυσικά ο ανανάς, αλλά σίγουρα στη γεύση έπαιζε ρόλο και η secret sauce που έγραφε και στο μενού.
Στο μπεργκεράδικο αυτό πολλές φορές είχε κόσμο να περιμένει, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν ντόπιοι (πάντα καλό σημάδι αυτό). Δεδομένου ότι είναι ανοικτό και τις Κυριακές, ας το έχει υπόψη όποιος πάει προς τα εκεί.
Το Vili's Burger Joint
Ύστερα από τον μεσημεριανό ύπνο, και το απόγευμα το πέρασα στη θάλασσα. Ξανά μπάνιο και μετά λίγη βόλτα πάνω - κάτω στην παραλία γύρω από το σπιτάκι που έμενα. Για το βράδυ, ξαναπισκέφθηκα το Vili’s, αυτή τη φορά για το έτερο burger που ήθελα να δοκιμάσω, το Kiwi (για την ιστορία το ματς έληξε ισόπαλο 1-1)...
Πανοραμική φωτογραφία της παραλίας μπροστά από το bungalow (πάνω) και η συννεφιασμένη πανσέληνος εκείνο το βράδυ (κάτω)
Και με τη δεύτερη συνεχόμενη μέρα με μπάνια στην θάλασσα, οι μέρες της ξεκούρασης τελείωναν. Από αύριο θα συνέχιζα την εξερεύνηση της Ραροτόνγκα!
Last edited: