Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.054
- Likes
- 4.779
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Σιγκαπούρη
- 6. Σιγκαπούρη
- 7. Σίδνεϊ
- 8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
- 9. Αϊτουτάκι (Αρχικές Βόλτες)
- 10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
- 11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
- 12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
- 13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
- 14. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Δύση)
- 15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
- 16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα
- 17. Επίλογος
10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
Οι δύο πρώτες ημέρες είχαν περάσει γύρω από το κατάλυμα και με επίσκεψη στην Ootu και στο νησάκι Akitua. Τις επόμενες δύο ημέρες θα εξερευνούσα από στεριάς το κύριο νησί του Aitutaki. Όπως φαίνεται και στον χάρτη, το κυρίως νησί έχει διαστάσεις γύρω στα 8x3 χιλιόμετρα, οπότε ακόμα και περπατώντας μπορείς να δεις ένα μεγάλο τμήμα του.
Χάρτης του κυρίως νησιού του Αϊτουτάκι. Με κόκκινο έχω σημειώσει τη διαδρομή της 3ης ημέρας και με πράσινο τη διαδρομή της 4ης ημέρας [ πηγή: Google Maps ]
Ημέρα 3
Οι βόλτες που είχα κάνει τις προηγούμενες ημέρες στην παραλία μεταξύ του bungalow, του αεροδρομίου και της Ootu, μου κίνησαν το ενδιαφέρον να κάνω τη διαδρομή αυτή και παραθαλάσσια, αντί απλά με το αυτοκίνητο. Έτσι, σήμερα διάλεξα να περπατούσα το βόρειο και το βορειοανατολικό τμήμα του κυρίως νησιού. Για όποιον το επιχειρήσει, τα παπούτσια θα κάνουν τη ζωή του ευκολότερη, καθώς παρά την άμμο υπάρχουν τμήματα με βράχια και βότσαλα. Επίσης σκιά δεν υπάρχει ούτε για δείγμα, οπότε η διαδρομή είναι καλό να γίνει με συννεφιά (όπως έτυχε σε εμένα), καπέλο και μπόλικο νερό.
Έτσι λοιπόν, κατά τις 9:30 το πρωί, μετά από ένα καλό πρωινό, ξεκίνησα να ανεβαίνω την παραλία προς το άκρο του παλιού κοραλλένιου διαδρόμου του αεροδρομίου.
Η διαδρομή μέχρι το κιόσκι που είχα δει την πρώτη μέρα ήταν πολύ σύντομη. Η παραλία ήταν σχεδόν σε όλο το πλάτος της αμμουδιά. Στα δεξιά δέντρα, ενώ στα αριστερά έβλεπες στο βάθος τον ύφαλο. Η θάλασσα ήταν λάδι, ενώ η μόνη διαταραχή στην επιφάνειά της προερχόταν από τα πολυπληθή κοπάδια των ψαριών. Επίσης, είχε την απόλυτη ησυχία. Παρεμπιπτόντως, σε όλη τη διαδρομή μέχρι την Ootu, τους μόνους ανθρώπους που συνάντησα, τους πέτυχα στο κιόσκι...
Χιλιάδες ψάρια στην ακτή δίπλα από τον παλιό κοραλλένιο διάδρομο του αεροδρομίου
Επίσης, υπήρχαν διάσπαρτοι μικροί φοίνικες, που είχαν ξεφυτρώσει από καρύδες που είχαν παρασυρθεί στην παραλία.
Μικροί φοίνικες στο βόρειο τμήμα της Δυτικής Ακτής
Κοντά στο βορειότερο άκρο του νησιού, υπάρχουν κοραλλιογενή βράχια στην ακτή. Αυτά είναι ιδιαίτερα κοφτερά και θέλει προσοχή όταν πατάς πάνω τους. Επίσης, η παραλία ήταν διάσπαρτη με κομμάτια από σπασμένα κοράλλια. Εδώ είναι που το παπούτσι κάνει το περπάτημά σου πολύ πιο εύκολο, αν και λίγο αφότου τράβηξα την πρώτη φωτογραφία τα παπούτσια έγιναν βάρκες από ένα (ομολογουμένως μικρό) κυματάκι...
Τα κοφτερά κοραλλένια βράχια σχηματίζουν φυσικές λιμνούλες (δεν θα βουτούσα εκεί, καθώς τα βράχια κόβουν σαν ξυράφι)
Επίσης, από σε εκείνο το σημείο της διαδρομής υπάρχουν και ένα σωρό καβούρια (όχι ότι δεν είχε και πριν).
Στο νησί (και όχι οποσδήποτε στις παραλίες μόνο) υπήρχαν διάσπαρτα λαγούμια (χωρούσε χέρι μέσα), στα οποία καραδοκούσαν καβούρια
Χοντρικά από εκεί που στο Google Maps φαίνεται η λέσχη γκολφ, το τοπίο αλλάζει προς το άγριο. Ο προστατευτικός ύφαλος πλησιάζει από τα 500-1.000 μέτρα που ήταν στην δυτική ακτή πλέον στα 100, ενώ και τα δέντρα που είχε δίπλα στην παραλία δίνουν τη θέση τους σε ανεμοδαρμένους θάμνους. Επίσης, και η αμμουδιά πλέον γίνεται φανερό ότι στην πραγματικότητα αποτελείται από συνθλιμμένο κοράλλι, που της δίνει ένα εκτυφλωτικό λευκό χρώμα.
Αυτό το τμήμα της διαδρομής ήταν που λάτρεψα περισσότερο. Αν εξαιρέσεις 1-2 μικρά ελικοφόρα που πέρασαν από πάνω μου κατά την τελική προσέγγιση, αυτό το κομμάτι ήταν νομίζω η επιτομή αυτού που σκεφτόμουν ως “βόλτα σε ερημονήσι”.
Το περπάτημα στην κατάλευκη παραλία της ΒΑ ακτής ήταν που λάτρεψα περισσότερο
Επίσης, εδώ συναντούσες και αρκετά κοράλλια.
Ξεβρασμένα κοράλλια στην εν λόγω ακτή
Μια ακόμα έκπληξη με περίμενε προς το τέλος του καινούριου διαδρόμου στο αεροδρομίου. Παρατημένα, σκουριασμένα, μέσα στη θάλασσα, υπήρχαν παρατημένα παλιά αγροτικά ή τρακτέρ. Κάποια από αυτά, ήταν τόσο διαβρωμένα, που με το μαύρο τους χρώμα δεν ξεχώριζες από μακριά αν είναι βράχια ή τέλος πάντων τι ακριβώς είναι, ενώ και στο τέλος έμενες να αναρωτιέσαι πώς και γιατί κατέληξαν εκεί.
Ξεχασμένα στον χρόνο αγροτικά
Ύστερα από αυτό το παράταιρο θέαμα, κατέληξα επιτέλους στο Boat Shed. Όλη αυτή τη διαδρομή, από το bungalow έως εδώ, την έκανα σε λίγο λιγότερο από τρίωρο, όμως με πολλές στάσεις για να αγναντέψω το τοπίο, να απολαύσω τον θόρυβο μόνο από τον αέρα και τα κύματα και να τραβήξω εννοείται πολλές φωτογραφίες.
Ύστερα από ένα ακόμα ikamata (με τα συνοδευτικά του φυσικά ), συνέχισα για να κάνω τον γύρο της χερσονήσου και να καταλήξω στην Ootu. Αν και με σύννεφα και σήμερα, είχε περισσότερο φως από τις προηγούμενες μέρες και επιτέλους είδα αυτό το τιρκουάζ χρώμα στο Ootu Channel.
Το Ootu Channel, στα κανονικά του χρώματα
Βέβαια, ούτε και η Ootu με το sandbank πήγαινε πίσω αυτή τη φορά.
Το ίδιο και η Ootu Beach, με το sandbank που είχα περπατήσει χθες
Αφότου έκατσα καμία ώρα ακόμα στην παραλία, ξεκίνησα για την επιστροφή. Είπα να μην γυρίσω από τον δρόμο από τον οποίο ήρθα, αντίθετα να περνούσα από την προβλήτα της Bishop και να δοκίμαζα να έφτανα μέχρι το αεροδρόμιο παραλιακά. Τελικά, πέρα από τον βάλτο αυτό ήταν αδύνατο, καθώς οι φοίνικες έφταναν κυριολεκτικά μέχρι τη θάλασσα. Οπότε συνέχισα δια ξηράς, παίρνοντας τον δρόμο μέχρι το Koru Cafe. Από εδώ, πέρασα και από 3-4 αγροτόσπιτα.
Ο δρόμος που συνδέει το μικρό βάλτο με το Coru Cafe
Από εδώ συνέχισα στις δύο τεράστιες ευθείες που πηγαίνουν παράλληλα στον καινούριο και στον παλιό διάδρομο του αεροδρομίου. Σε όλο το μήκος υπήρχαν απλά πάσσαλοι με 3-4 σύρματα να εμποδίζουν την είσοδο (βέβαια κάμποσοι πετεινοί μπαινόβγαιναν ανενόχλητοι )...
Η ευθεία που πηγαίνει δίπλα από το νέο διάδρομο του αεροδρομίου
Το τμήμα αυτό ήταν λίγο βαρετό, καθώς δεν υπήρχε θέα της θάλασσας, ενώ και το αεροδρόμιο ήταν ήσυχο. Και η κίνηση ήταν αραιή, αν και τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα ντόπιων προθυμοποιήθηκαν να με πάνε μέχρι το κατάλυμα. Οφείλω να το παραδεχτώ, ο κόσμος ήταν πολύ ευγενικός. Τελικά, στο δωμάτιο έφτασα γύρω στις 3:30...
Το υπόλοιπο της ημέρας πέρασε πολύ νωχελικά. Ύστερα από ένα ντους και τον απαιτούμενο μεσημεριανό ύπνο, σηκώθηκα το απόγευμα για βόλτα με το καγιάκ στη θάλασσα μπροστά στο bungalow. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι με αυτό τελικά ξεχάστηκα, και το διαπίστωσα λίιιγο αργά, κατά τις 8.
Ήθελα να πήγαινα για φαγητό σε κάποια άλλη ταβέρνα του νησιού, εξάλλου δεν υπήρχαν και πολλές. Είδα 2-3 στο Google Maps που έκλειναν σε λίγο, στο Boat Shed είχα πάει το μεσημέρι, το Aunty Odeez δεν το πέτυχα ποτέ ανοικτό, ενώ και το Blue Lagoon που είχα πάει χθες είχε κάποια σύναξη μια θρησκευτική ομάδα του νησιού και δεν υπήρχε θέση ούτε για δείγμα...
Τελικά, τη λύση έδωσε ξανά το Tavake στο οποίο είχα πάει και την πρώτη μέρα. Αν σκοπεύετε να πάτε στο νησί, σημειώστε το, αποτελεί σταθερή αξία και θα σας σώσει ουκ ολίγες φορές!
Ημέρα 4
Έχοντας περπατήσει χθες σε όλη τη βόρεια ακτή του κυρίως νησιού, σήμερα θα εξερευνούσα με το αυτοκίνητο το εσωτερικό. Περισσότερο ήθελα να επισκεπτόμουν τις δύο κορυφές του Aitutaki, την μια στο Piraki Lookout, και την άλλη στο Maunga Pu. Όπως και να είχε, με τα παπούτσια μούσκεμα ακόμα από χθες, η σημερινή μέρα αναγκαστικά θα έβγαινε με το δίχαλο. Μια μικρή λεπτομέρεια, απλά ας αναφερθεί, ώστε ο επόμενος επίδοξος ταξιδιώτης να γνωρίζει ότι, θεωρητικά τουλάχιστον, η ανάβαση στο Maunga Pu μπορεί να γίνει και έτσι. Ανέβηκα, επιβίωσα, κατέβηκα και είμαι ακόμα εδώ…
Ύστερα από το πρωινό, ξεκίνησα με το αυτοκίνητο για τη σημερινή εξερεύνηση. Πριν τις δύο κορυφές, ήθελα να επισκεπτόμουν 2-3 σημεία στην ανατολική ακτή του κυρίως νησιού, προς τη μεριά της λιμνοθάλασσας. Πρώτη στάση θα έκανα στο Stonefish Studio, ένα μικρό μαγαζάκι με ρούχα (κυρίως τουριστικά, αλλά με ωραία σχέδια) για το οποίο είχα διαβάσει καλές κριτικές.
Το μάθημα της μέρας ήταν “μην εμπιστεύεσαι το Google Maps στα άγνωστα μικρά νησάκια”. Αντί να με πάει από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο που κάνει τον κύκλο από τα βόρεια ή από τον δρόμο που διασχίζει κάθετα το νησί από το Amuri, με έκοψε από τον δρόμο που ξεκινά απέναντι από το Paradise Cove, περνά νότια από το Maunga Pu και σε βγάζει λίγο πάνω από τη βορειότερη προβλήτα, στη μεριά της λιμνοθάλασσας. Μιλάμε για χωματόδρομο της κακιάς ώρας. Και η ανηφόρα μέχρι το Maunga Pu είναι το καλό κομμάτι. Μιλάμε για χώμα, σε τμήματα βαθιά αυλακωμένο από αγροτικά. Από το σημείο που αρχίζει η κατηφόρα ο δρόμος στενεύει και από τη βλάστηση δεν βλέπεις πού τελειώνει. Και το ράντισμα που έπεφτε από το πρωί το έκανε ακόμα χειρότερο. Τέλος καλό, όλα καλά...
Τα καλά τμήματα του χωματόδρομου που περιτρέχει το Maunga Pu
Ύστερα από μια σύντομη στάση για να συνέλθω από την οδήγηση και να αγοράσω κάποια αναμνηστικά από το Stonefish Studio, συνέχισα νότια προς την “ενδιάμεση” προβλήτα. Και εδώ οι φοίνικες ζουν και βασιλεύουν, ενώ κανείς θα δει και δέντρα banyan, με τις γνωστές εναέριες ρίζες.
Έχοντας βγει πλέον στην άσφαλτο και κατευθυνόμενος προς την προβλήτα
Ο κύριος λόγος που ήθελα να πάω εκεί, ήταν για να έκλεινα από το Teking την αυριανή κρουαζιέρα στη λιμνοθάλασσα, μιας και το Google Maps το έδειχνε εκεί. Δεύτερο λάθος της μέρας. Στην προβλήτα δεν υπήρχε τίποτα, όμως έκατσα κανένα μισάωρο χαζεύοντας τη λιμνοθάλασσα.
Η προβλήτα που βρίσκεται απέναντι από το Mangere motu
Πριν φύγω, αποφάσισα τελικά να τηλεφωνήσω στην Teking για να ρωτήσω για την κρουαζιέρα που σκεφτόμουν για αύριο. Ο προβληματισμός μου ήταν το γεγονός ότι στο site έγραφε ότι δέχονταν κρατήσεις το συντομότερο για 3 μέρες μετά. Όχι τώρα να ερχόμουν ως εκεί και να έμενα χωρίς την βόλτα στη λιμνοθάλασσα (ακόμη και άκυρο να έτρωγα, θα το ξεκινούσα κολυμπώντας )... Τελικά, δεν υπήρχε πρόβλημα, θα έμπαινα στο αυριανό group κανονικά! Βέβαια δεν είχα συνειδητοποιήσει ακόμα το πόσο θα με μάγευε η κρουαζιέρα, αλλά αυτό είναι μια άλλη (αυριανή) ιστορία...
Προτού κατευθυνθώ προς την πρώτη κορυφή, αυτή του Piraki Lookout, κάτι άλλο είχε τραβήξει την προσοχή μου στο Google Maps: Κανένα χιλιόμετρο νοτιότερα, ήταν σημειωμένο ένα “Banyan Tree”, το οποίο μου τράβηξε την περιέργεια να δω από κοντά, ώστε να διαπιστώσω τι το ιδιαίτερο είχε. Τελικά, όπως διαπίστωσα, δεν πρόκειται για ένα μεμονωμένο δέντρο, αλλά για πολλά, τα οποία όμως δημιουργούν έναν ομολογουμένως εντυπωσιακό θόλο πάνω από τον δρόμο.
Το Banyan Tree, κάτω από το οποίο περνάει ο δρόμος
Στη διαδρομή αυτή βιντεοσκοπούσα με το κινητό τον δρόμο, οπότε μπόρεσα να κάνω extract κάποια καρέ του βίντεο.
Φωτογραφίες από τη διαδρομή μεταξύ Banyan Tree - Piraki Lookout
Από το Banyan Tree έως το Piraki Lookout, η διαδρομή ήταν κανένα τέταρτο. Με το αυτοκίνητο μπορείς να φτάσεις σχεδόν έως το ίδιο το ξέφωτο. Για να είμαι ειλικρινής, η θέα δεν με ξετρέλανε και τόσο. Έβλεπα μεν για πρώτη φορά τη λιμνοθάλασσα από ψηλά (δεν την είχα δει ελέω συννεφιάς ούτε από το αεροπλάνο φτάνοντας), αλλά εμπόδιζαν πολύ τα δέντρα που περιέβαλλαν το ξέφωτο.
Η θέα της λιμνοθάλασσας, από το ξέφωτο του Piraki Lookout
Παρεμπιπτόντως, στο κέντρο του ξέφωτου υπήρχαν δύο μεγάλες κυλινδρικές δεξαμενές νερού: αν κάποιος έκανε ταρζανιές και κατάφερνε να ανέβει πάνω, μάλλον θα απολάμβανε μια περισσότερο ανεμπόδιστη θέα.
Πέρα από τις δεξαμενές, στο ξέφωτο αυτό υπήρχαν και 5-6 κατσικάκια, άλλα δεμένα σε κορμούς δέντρων και άλλα λυτά.
Στο Piraki Lookout δεν συνάντησα άνθρωπο, αλλά υπήρχαν 5-6 κατσίκια
Στο Piraki Lookout έκατσα κανένα μισάωρο, πριν ξεκινήσω για την άλλη κορυφή του νησιού, το Maunga Pu. Από το Piraki Lookout δεν μπορούσα να συνέχιζα στον δρόμο που καταλήγει στους πρόποδες του Maunga Pu, καθώς ο δρόμος ήταν πιθανότατα ιδιωτικός και ήταν κλειστός με μπάρα. Αλλά, και ανοικτός να ήταν, βλέποντάς τον να διασταυρώνεται με τη σκοτώστρα που είχα οδηγήσει το πρωί, δεν θα ξαναπήγαινα μέσω αυτού. Αντίθετα, επέλεξα να κατέβω μέχρι το Amuri και να συνεχίσω από εκεί παραλιακά. Άφησα το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου, εκεί που ξεκινούσε ο “δρόμος” που είχα οδηγήσει και το πρωί και άρχισα να τον ανεβαίνω ποδαράτο (με το δίχαλο).
Η διαδρομή, μέχρι το σημείο που ξεκινούσε το μονοπάτι στα αριστερά, ήταν ασφαλής με τα πόδια, αν και κουραστική λόγω της ανηφόρας. Από τη στιγμή που έμπαινες στο μονοπάτι τα πράγματα γίνονταν ακόμη πιο εύκολα, καθώς πλέον σχεδόν σε όλο το μήκος του ήταν επίπεδο.
Το αρχικό μονοπάτι που ανεβαίνει στο Maunga Pu
Τουλάχιστον μέχρι το σημείο που φτάνει στην κορυφογραμμή και πλέον διακλαδίζεται στα δύο...
Από εδώ έχεις δύο επιλογές. Η μια είναι να πας δεξιά, σε ένα γενικά επίπεδο μονοπάτι, από το οποίο έχεις ωραία θέα στη λιμνοθάλασσα. Τριγύρω υπάρχουν ανεμοδαρμένα χόρτα και θάμνοι, με αποτέλεσμα η θέα να είναι καλύτερη από αυτή στο Piraki Lookout που είχα επισκεφθεί νωρίτερα. Το μονοπάτι αυτό δεν το ακολούθησα έως το τέρμα, αν και με βάση το Google Maps φαίνεται σιγά - σιγά να κατεβαίνει προς την ακτή.
Η πανοραμική θέα, από τη δεξιά διακλάδωση στο Maunga Pu
Η άλλη επιλογή, είναι στη διακλάδωση να πας αριστερά. Το μονοπάτι αυτό καταλήγει σε έναν πυλώνα της Vodafone, που παίζει να καλύπτει και όλο το νησί. Η θέα από εκεί ήταν υπέροχη, αλλά υπάρχουν δύο παγίδες. Πρώτον εκεί πάνω φυσάει πολύ και δεύτερον το μονοπάτι αυτό, αν και σύντομο (άντε το πολύ 250 μέτρα) είναι πέρα από διαβρωμένο και εξαιρετικά απότομο. Είχα και το δίχαλο και το έκανε ακόμα δυσκολότερο. Η ανηφόρα ήταν (σχετικά) εύκολη, καθώς ανά σημεία την έκανα στα τέσσερα, αλλά στο κατέβα τρόμαξα λίγο, αφού είχε αρχίσει να βρέχει και τελικά κατέβηκα και με λίγο τσουλήθρα. Όντως τελικά στις απότομες κλίσεις το ανέβα είναι ευκολότερο από το κατέβα... Τουλάχιστον, όταν κατέβηκα είδα και μια άλλη κοπέλα στη διακλάδωση, αν γκρεμοτσακιζόμουν ίσως να με άκουγε εκείνη...
Η θέα από την κορφή του Maunga Pu, στη βάση του πυλώνα της Vodafone
Σήμερα το πρωί τελικά είχα πάρει μια πρώτη γεύση από το μεγαλείο της λιμνοθάλασσας που θα εξερευνούσα και από κοντά αύριο. Το περπάτημα το είχα ρίξει, οπότε ήταν η ώρα για το φαγητό. Αφότου πήγα για ένα απαραίτητο μπάνιο στο σπίτι, κατευθύνθηκα προς το Avatea Cafe για να φαγητό.
Το απόγευμα σκόπευα να το περάσω στην παραλία μπροστά από το bungalow. Τελικά, όσο περνούσε η ώρα, τόσο άρχιζε να με τρώει η περιέργεια να περπατούσα και λίγο την παραλία προς τα νότια, μιας και τον βορρά τον είχα δει ήδη από την προηγούμενη μέρα. Έβλεπα στο Google Maps και το “Black Rock”, κάτι μου έφερνε από Lost , οπότε κατά τις 5:30 ξεκίνησα το περπάτημα παραλιακά αυτή τη φορά.
Η θάλασσα ήταν λάδι, επικρατούσε η απόλυτη ησυχία, ενώ και σε αυτή τη διαδρομή της 1 ώρας one-way παίζει να συνάντησα 2-3 άτομα. Τα θαλάσσια αγγούρια ήταν πανταχού παρόντα, όπως και κάμποσα οστρακοειδή. Επίσης, πρέπει να ήταν η ώρα της άμπωτης, γιατί πολλά θαλάσσια αγγούρια (αλλά και κάποια ψάρια) είχαν... ξεμείνει στη στεριά.
Η παραλία που εκτεινόταν νότια από το bungalow (πάνω), μαλακά κοράλια (μέση) και τα πανταχού παρόντα θαλάσσια αγγούρια (κάτω)
Πέρα από τα καβούρια, είχαμε και άλλα οστρακοειδή στην παραλία εδώ
Στην επιστροφή, η άμπωτη είχε αφήσει 5-10 ψάρια έξω (έκανα το καθήκον μου ως καλός σαμαρείτης και τα ξαναέριξα στη θάλασσα). Τώρα στο σκοτάδι πόσα μου ξέφυγαν...
Τελικά, όπως διαπίστωσα, Black Rock είναι κάτι μαύροι βράχοι, που βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα, στο ύψος του Pacific Resort.
Οι Black Rocks στο ύψος του Pacific Resort (πάνω και μέση) και η παραλία που εκτεινόταν προς τα νότια (κάτω)
Τα βράχια αυτά φαίνονται ξέμπαρκα στο τοπίο αυτό, με το χρώμα τους να κάνει έντονη αντίθεση με την άμμο. Δεν είδα πουθενά αλλού στην ακτή τέτοια βράχια, οπότε πιθανόν τα κουβάλησαν ως εκεί οι άνθρωποι του διπλανού ξενοδοχείου. Στα βράχια αυτά έκοβε βόλτες και μια γάτα, πιθανότατα του ξενοδοχείου και αυτή.
Η γάτα του ξενοδοχέιου
Παρεμπιπτόντως, στο Aitutaki δεν υπάρχουν καθόλου σκυλιά. Ούτε αδέσποτα ούτε ως κατοικίδια. Οι σκύλοι είχαν γίνει αποδιοπομπαίος τράγος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα για μια επιδημία λέπρας που ξέσπασε στο Aitutaki, οπότε και θανατώθηκαν όλα τα σκυλιά του νησιού και έκτοτε έχει απαγορευτεί η μεταφορά τους στην ατόλη...
Από τις δύο σημερινές “πεζοπορίες”, σίγουρα ξεχώρισε αυτή στο Maunga Pu. Εντάξει, ήταν πρόκληση το να σκαρφαλώσω με το δίχαλο στο σπιτάκι του πυλώνα, αλλά η θέα ήταν πολύ ωραία. Και η διαδρομή προς το Banyan Tree ήταν όμορφη... τουλάχιστον αφότου ξαναβγήκα στην άσφαλτο. Πάντως, ας μην γελιόμαστε, όσο σουρούπωνε τόσο περισσότερο ανυπομονούσα για το αυριανό tour στη λιμνοθάλασσα!
Οι δύο πρώτες ημέρες είχαν περάσει γύρω από το κατάλυμα και με επίσκεψη στην Ootu και στο νησάκι Akitua. Τις επόμενες δύο ημέρες θα εξερευνούσα από στεριάς το κύριο νησί του Aitutaki. Όπως φαίνεται και στον χάρτη, το κυρίως νησί έχει διαστάσεις γύρω στα 8x3 χιλιόμετρα, οπότε ακόμα και περπατώντας μπορείς να δεις ένα μεγάλο τμήμα του.
Χάρτης του κυρίως νησιού του Αϊτουτάκι. Με κόκκινο έχω σημειώσει τη διαδρομή της 3ης ημέρας και με πράσινο τη διαδρομή της 4ης ημέρας [ πηγή: Google Maps ]
Ημέρα 3
Οι βόλτες που είχα κάνει τις προηγούμενες ημέρες στην παραλία μεταξύ του bungalow, του αεροδρομίου και της Ootu, μου κίνησαν το ενδιαφέρον να κάνω τη διαδρομή αυτή και παραθαλάσσια, αντί απλά με το αυτοκίνητο. Έτσι, σήμερα διάλεξα να περπατούσα το βόρειο και το βορειοανατολικό τμήμα του κυρίως νησιού. Για όποιον το επιχειρήσει, τα παπούτσια θα κάνουν τη ζωή του ευκολότερη, καθώς παρά την άμμο υπάρχουν τμήματα με βράχια και βότσαλα. Επίσης σκιά δεν υπάρχει ούτε για δείγμα, οπότε η διαδρομή είναι καλό να γίνει με συννεφιά (όπως έτυχε σε εμένα), καπέλο και μπόλικο νερό.
Έτσι λοιπόν, κατά τις 9:30 το πρωί, μετά από ένα καλό πρωινό, ξεκίνησα να ανεβαίνω την παραλία προς το άκρο του παλιού κοραλλένιου διαδρόμου του αεροδρομίου.
Η διαδρομή μέχρι το κιόσκι που είχα δει την πρώτη μέρα ήταν πολύ σύντομη. Η παραλία ήταν σχεδόν σε όλο το πλάτος της αμμουδιά. Στα δεξιά δέντρα, ενώ στα αριστερά έβλεπες στο βάθος τον ύφαλο. Η θάλασσα ήταν λάδι, ενώ η μόνη διαταραχή στην επιφάνειά της προερχόταν από τα πολυπληθή κοπάδια των ψαριών. Επίσης, είχε την απόλυτη ησυχία. Παρεμπιπτόντως, σε όλη τη διαδρομή μέχρι την Ootu, τους μόνους ανθρώπους που συνάντησα, τους πέτυχα στο κιόσκι...
Χιλιάδες ψάρια στην ακτή δίπλα από τον παλιό κοραλλένιο διάδρομο του αεροδρομίου
Επίσης, υπήρχαν διάσπαρτοι μικροί φοίνικες, που είχαν ξεφυτρώσει από καρύδες που είχαν παρασυρθεί στην παραλία.
Μικροί φοίνικες στο βόρειο τμήμα της Δυτικής Ακτής
Κοντά στο βορειότερο άκρο του νησιού, υπάρχουν κοραλλιογενή βράχια στην ακτή. Αυτά είναι ιδιαίτερα κοφτερά και θέλει προσοχή όταν πατάς πάνω τους. Επίσης, η παραλία ήταν διάσπαρτη με κομμάτια από σπασμένα κοράλλια. Εδώ είναι που το παπούτσι κάνει το περπάτημά σου πολύ πιο εύκολο, αν και λίγο αφότου τράβηξα την πρώτη φωτογραφία τα παπούτσια έγιναν βάρκες από ένα (ομολογουμένως μικρό) κυματάκι...
Τα κοφτερά κοραλλένια βράχια σχηματίζουν φυσικές λιμνούλες (δεν θα βουτούσα εκεί, καθώς τα βράχια κόβουν σαν ξυράφι)
Επίσης, από σε εκείνο το σημείο της διαδρομής υπάρχουν και ένα σωρό καβούρια (όχι ότι δεν είχε και πριν).
Στο νησί (και όχι οποσδήποτε στις παραλίες μόνο) υπήρχαν διάσπαρτα λαγούμια (χωρούσε χέρι μέσα), στα οποία καραδοκούσαν καβούρια
Χοντρικά από εκεί που στο Google Maps φαίνεται η λέσχη γκολφ, το τοπίο αλλάζει προς το άγριο. Ο προστατευτικός ύφαλος πλησιάζει από τα 500-1.000 μέτρα που ήταν στην δυτική ακτή πλέον στα 100, ενώ και τα δέντρα που είχε δίπλα στην παραλία δίνουν τη θέση τους σε ανεμοδαρμένους θάμνους. Επίσης, και η αμμουδιά πλέον γίνεται φανερό ότι στην πραγματικότητα αποτελείται από συνθλιμμένο κοράλλι, που της δίνει ένα εκτυφλωτικό λευκό χρώμα.
Αυτό το τμήμα της διαδρομής ήταν που λάτρεψα περισσότερο. Αν εξαιρέσεις 1-2 μικρά ελικοφόρα που πέρασαν από πάνω μου κατά την τελική προσέγγιση, αυτό το κομμάτι ήταν νομίζω η επιτομή αυτού που σκεφτόμουν ως “βόλτα σε ερημονήσι”.
Το περπάτημα στην κατάλευκη παραλία της ΒΑ ακτής ήταν που λάτρεψα περισσότερο
Επίσης, εδώ συναντούσες και αρκετά κοράλλια.
Ξεβρασμένα κοράλλια στην εν λόγω ακτή
Μια ακόμα έκπληξη με περίμενε προς το τέλος του καινούριου διαδρόμου στο αεροδρομίου. Παρατημένα, σκουριασμένα, μέσα στη θάλασσα, υπήρχαν παρατημένα παλιά αγροτικά ή τρακτέρ. Κάποια από αυτά, ήταν τόσο διαβρωμένα, που με το μαύρο τους χρώμα δεν ξεχώριζες από μακριά αν είναι βράχια ή τέλος πάντων τι ακριβώς είναι, ενώ και στο τέλος έμενες να αναρωτιέσαι πώς και γιατί κατέληξαν εκεί.
Ξεχασμένα στον χρόνο αγροτικά
Ύστερα από αυτό το παράταιρο θέαμα, κατέληξα επιτέλους στο Boat Shed. Όλη αυτή τη διαδρομή, από το bungalow έως εδώ, την έκανα σε λίγο λιγότερο από τρίωρο, όμως με πολλές στάσεις για να αγναντέψω το τοπίο, να απολαύσω τον θόρυβο μόνο από τον αέρα και τα κύματα και να τραβήξω εννοείται πολλές φωτογραφίες.
Ύστερα από ένα ακόμα ikamata (με τα συνοδευτικά του φυσικά ), συνέχισα για να κάνω τον γύρο της χερσονήσου και να καταλήξω στην Ootu. Αν και με σύννεφα και σήμερα, είχε περισσότερο φως από τις προηγούμενες μέρες και επιτέλους είδα αυτό το τιρκουάζ χρώμα στο Ootu Channel.
Το Ootu Channel, στα κανονικά του χρώματα
Βέβαια, ούτε και η Ootu με το sandbank πήγαινε πίσω αυτή τη φορά.
Το ίδιο και η Ootu Beach, με το sandbank που είχα περπατήσει χθες
Αφότου έκατσα καμία ώρα ακόμα στην παραλία, ξεκίνησα για την επιστροφή. Είπα να μην γυρίσω από τον δρόμο από τον οποίο ήρθα, αντίθετα να περνούσα από την προβλήτα της Bishop και να δοκίμαζα να έφτανα μέχρι το αεροδρόμιο παραλιακά. Τελικά, πέρα από τον βάλτο αυτό ήταν αδύνατο, καθώς οι φοίνικες έφταναν κυριολεκτικά μέχρι τη θάλασσα. Οπότε συνέχισα δια ξηράς, παίρνοντας τον δρόμο μέχρι το Koru Cafe. Από εδώ, πέρασα και από 3-4 αγροτόσπιτα.
Ο δρόμος που συνδέει το μικρό βάλτο με το Coru Cafe
Από εδώ συνέχισα στις δύο τεράστιες ευθείες που πηγαίνουν παράλληλα στον καινούριο και στον παλιό διάδρομο του αεροδρομίου. Σε όλο το μήκος υπήρχαν απλά πάσσαλοι με 3-4 σύρματα να εμποδίζουν την είσοδο (βέβαια κάμποσοι πετεινοί μπαινόβγαιναν ανενόχλητοι )...
Η ευθεία που πηγαίνει δίπλα από το νέο διάδρομο του αεροδρομίου
Το τμήμα αυτό ήταν λίγο βαρετό, καθώς δεν υπήρχε θέα της θάλασσας, ενώ και το αεροδρόμιο ήταν ήσυχο. Και η κίνηση ήταν αραιή, αν και τουλάχιστον 5 αυτοκίνητα ντόπιων προθυμοποιήθηκαν να με πάνε μέχρι το κατάλυμα. Οφείλω να το παραδεχτώ, ο κόσμος ήταν πολύ ευγενικός. Τελικά, στο δωμάτιο έφτασα γύρω στις 3:30...
Το υπόλοιπο της ημέρας πέρασε πολύ νωχελικά. Ύστερα από ένα ντους και τον απαιτούμενο μεσημεριανό ύπνο, σηκώθηκα το απόγευμα για βόλτα με το καγιάκ στη θάλασσα μπροστά στο bungalow. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι με αυτό τελικά ξεχάστηκα, και το διαπίστωσα λίιιγο αργά, κατά τις 8.
Ήθελα να πήγαινα για φαγητό σε κάποια άλλη ταβέρνα του νησιού, εξάλλου δεν υπήρχαν και πολλές. Είδα 2-3 στο Google Maps που έκλειναν σε λίγο, στο Boat Shed είχα πάει το μεσημέρι, το Aunty Odeez δεν το πέτυχα ποτέ ανοικτό, ενώ και το Blue Lagoon που είχα πάει χθες είχε κάποια σύναξη μια θρησκευτική ομάδα του νησιού και δεν υπήρχε θέση ούτε για δείγμα...
Τελικά, τη λύση έδωσε ξανά το Tavake στο οποίο είχα πάει και την πρώτη μέρα. Αν σκοπεύετε να πάτε στο νησί, σημειώστε το, αποτελεί σταθερή αξία και θα σας σώσει ουκ ολίγες φορές!
Ημέρα 4
Έχοντας περπατήσει χθες σε όλη τη βόρεια ακτή του κυρίως νησιού, σήμερα θα εξερευνούσα με το αυτοκίνητο το εσωτερικό. Περισσότερο ήθελα να επισκεπτόμουν τις δύο κορυφές του Aitutaki, την μια στο Piraki Lookout, και την άλλη στο Maunga Pu. Όπως και να είχε, με τα παπούτσια μούσκεμα ακόμα από χθες, η σημερινή μέρα αναγκαστικά θα έβγαινε με το δίχαλο. Μια μικρή λεπτομέρεια, απλά ας αναφερθεί, ώστε ο επόμενος επίδοξος ταξιδιώτης να γνωρίζει ότι, θεωρητικά τουλάχιστον, η ανάβαση στο Maunga Pu μπορεί να γίνει και έτσι. Ανέβηκα, επιβίωσα, κατέβηκα και είμαι ακόμα εδώ…
Ύστερα από το πρωινό, ξεκίνησα με το αυτοκίνητο για τη σημερινή εξερεύνηση. Πριν τις δύο κορυφές, ήθελα να επισκεπτόμουν 2-3 σημεία στην ανατολική ακτή του κυρίως νησιού, προς τη μεριά της λιμνοθάλασσας. Πρώτη στάση θα έκανα στο Stonefish Studio, ένα μικρό μαγαζάκι με ρούχα (κυρίως τουριστικά, αλλά με ωραία σχέδια) για το οποίο είχα διαβάσει καλές κριτικές.
Το μάθημα της μέρας ήταν “μην εμπιστεύεσαι το Google Maps στα άγνωστα μικρά νησάκια”. Αντί να με πάει από τον ασφαλτοστρωμένο δρόμο που κάνει τον κύκλο από τα βόρεια ή από τον δρόμο που διασχίζει κάθετα το νησί από το Amuri, με έκοψε από τον δρόμο που ξεκινά απέναντι από το Paradise Cove, περνά νότια από το Maunga Pu και σε βγάζει λίγο πάνω από τη βορειότερη προβλήτα, στη μεριά της λιμνοθάλασσας. Μιλάμε για χωματόδρομο της κακιάς ώρας. Και η ανηφόρα μέχρι το Maunga Pu είναι το καλό κομμάτι. Μιλάμε για χώμα, σε τμήματα βαθιά αυλακωμένο από αγροτικά. Από το σημείο που αρχίζει η κατηφόρα ο δρόμος στενεύει και από τη βλάστηση δεν βλέπεις πού τελειώνει. Και το ράντισμα που έπεφτε από το πρωί το έκανε ακόμα χειρότερο. Τέλος καλό, όλα καλά...
Τα καλά τμήματα του χωματόδρομου που περιτρέχει το Maunga Pu
Ύστερα από μια σύντομη στάση για να συνέλθω από την οδήγηση και να αγοράσω κάποια αναμνηστικά από το Stonefish Studio, συνέχισα νότια προς την “ενδιάμεση” προβλήτα. Και εδώ οι φοίνικες ζουν και βασιλεύουν, ενώ κανείς θα δει και δέντρα banyan, με τις γνωστές εναέριες ρίζες.
Έχοντας βγει πλέον στην άσφαλτο και κατευθυνόμενος προς την προβλήτα
Ο κύριος λόγος που ήθελα να πάω εκεί, ήταν για να έκλεινα από το Teking την αυριανή κρουαζιέρα στη λιμνοθάλασσα, μιας και το Google Maps το έδειχνε εκεί. Δεύτερο λάθος της μέρας. Στην προβλήτα δεν υπήρχε τίποτα, όμως έκατσα κανένα μισάωρο χαζεύοντας τη λιμνοθάλασσα.
Η προβλήτα που βρίσκεται απέναντι από το Mangere motu
Πριν φύγω, αποφάσισα τελικά να τηλεφωνήσω στην Teking για να ρωτήσω για την κρουαζιέρα που σκεφτόμουν για αύριο. Ο προβληματισμός μου ήταν το γεγονός ότι στο site έγραφε ότι δέχονταν κρατήσεις το συντομότερο για 3 μέρες μετά. Όχι τώρα να ερχόμουν ως εκεί και να έμενα χωρίς την βόλτα στη λιμνοθάλασσα (ακόμη και άκυρο να έτρωγα, θα το ξεκινούσα κολυμπώντας )... Τελικά, δεν υπήρχε πρόβλημα, θα έμπαινα στο αυριανό group κανονικά! Βέβαια δεν είχα συνειδητοποιήσει ακόμα το πόσο θα με μάγευε η κρουαζιέρα, αλλά αυτό είναι μια άλλη (αυριανή) ιστορία...
Προτού κατευθυνθώ προς την πρώτη κορυφή, αυτή του Piraki Lookout, κάτι άλλο είχε τραβήξει την προσοχή μου στο Google Maps: Κανένα χιλιόμετρο νοτιότερα, ήταν σημειωμένο ένα “Banyan Tree”, το οποίο μου τράβηξε την περιέργεια να δω από κοντά, ώστε να διαπιστώσω τι το ιδιαίτερο είχε. Τελικά, όπως διαπίστωσα, δεν πρόκειται για ένα μεμονωμένο δέντρο, αλλά για πολλά, τα οποία όμως δημιουργούν έναν ομολογουμένως εντυπωσιακό θόλο πάνω από τον δρόμο.
Το Banyan Tree, κάτω από το οποίο περνάει ο δρόμος
Στη διαδρομή αυτή βιντεοσκοπούσα με το κινητό τον δρόμο, οπότε μπόρεσα να κάνω extract κάποια καρέ του βίντεο.
Φωτογραφίες από τη διαδρομή μεταξύ Banyan Tree - Piraki Lookout
Από το Banyan Tree έως το Piraki Lookout, η διαδρομή ήταν κανένα τέταρτο. Με το αυτοκίνητο μπορείς να φτάσεις σχεδόν έως το ίδιο το ξέφωτο. Για να είμαι ειλικρινής, η θέα δεν με ξετρέλανε και τόσο. Έβλεπα μεν για πρώτη φορά τη λιμνοθάλασσα από ψηλά (δεν την είχα δει ελέω συννεφιάς ούτε από το αεροπλάνο φτάνοντας), αλλά εμπόδιζαν πολύ τα δέντρα που περιέβαλλαν το ξέφωτο.
Η θέα της λιμνοθάλασσας, από το ξέφωτο του Piraki Lookout
Παρεμπιπτόντως, στο κέντρο του ξέφωτου υπήρχαν δύο μεγάλες κυλινδρικές δεξαμενές νερού: αν κάποιος έκανε ταρζανιές και κατάφερνε να ανέβει πάνω, μάλλον θα απολάμβανε μια περισσότερο ανεμπόδιστη θέα.
Πέρα από τις δεξαμενές, στο ξέφωτο αυτό υπήρχαν και 5-6 κατσικάκια, άλλα δεμένα σε κορμούς δέντρων και άλλα λυτά.
Στο Piraki Lookout δεν συνάντησα άνθρωπο, αλλά υπήρχαν 5-6 κατσίκια
Στο Piraki Lookout έκατσα κανένα μισάωρο, πριν ξεκινήσω για την άλλη κορυφή του νησιού, το Maunga Pu. Από το Piraki Lookout δεν μπορούσα να συνέχιζα στον δρόμο που καταλήγει στους πρόποδες του Maunga Pu, καθώς ο δρόμος ήταν πιθανότατα ιδιωτικός και ήταν κλειστός με μπάρα. Αλλά, και ανοικτός να ήταν, βλέποντάς τον να διασταυρώνεται με τη σκοτώστρα που είχα οδηγήσει το πρωί, δεν θα ξαναπήγαινα μέσω αυτού. Αντίθετα, επέλεξα να κατέβω μέχρι το Amuri και να συνεχίσω από εκεί παραλιακά. Άφησα το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου, εκεί που ξεκινούσε ο “δρόμος” που είχα οδηγήσει και το πρωί και άρχισα να τον ανεβαίνω ποδαράτο (με το δίχαλο).
Η διαδρομή, μέχρι το σημείο που ξεκινούσε το μονοπάτι στα αριστερά, ήταν ασφαλής με τα πόδια, αν και κουραστική λόγω της ανηφόρας. Από τη στιγμή που έμπαινες στο μονοπάτι τα πράγματα γίνονταν ακόμη πιο εύκολα, καθώς πλέον σχεδόν σε όλο το μήκος του ήταν επίπεδο.
Το αρχικό μονοπάτι που ανεβαίνει στο Maunga Pu
Τουλάχιστον μέχρι το σημείο που φτάνει στην κορυφογραμμή και πλέον διακλαδίζεται στα δύο...
Από εδώ έχεις δύο επιλογές. Η μια είναι να πας δεξιά, σε ένα γενικά επίπεδο μονοπάτι, από το οποίο έχεις ωραία θέα στη λιμνοθάλασσα. Τριγύρω υπάρχουν ανεμοδαρμένα χόρτα και θάμνοι, με αποτέλεσμα η θέα να είναι καλύτερη από αυτή στο Piraki Lookout που είχα επισκεφθεί νωρίτερα. Το μονοπάτι αυτό δεν το ακολούθησα έως το τέρμα, αν και με βάση το Google Maps φαίνεται σιγά - σιγά να κατεβαίνει προς την ακτή.
Η πανοραμική θέα, από τη δεξιά διακλάδωση στο Maunga Pu
Η άλλη επιλογή, είναι στη διακλάδωση να πας αριστερά. Το μονοπάτι αυτό καταλήγει σε έναν πυλώνα της Vodafone, που παίζει να καλύπτει και όλο το νησί. Η θέα από εκεί ήταν υπέροχη, αλλά υπάρχουν δύο παγίδες. Πρώτον εκεί πάνω φυσάει πολύ και δεύτερον το μονοπάτι αυτό, αν και σύντομο (άντε το πολύ 250 μέτρα) είναι πέρα από διαβρωμένο και εξαιρετικά απότομο. Είχα και το δίχαλο και το έκανε ακόμα δυσκολότερο. Η ανηφόρα ήταν (σχετικά) εύκολη, καθώς ανά σημεία την έκανα στα τέσσερα, αλλά στο κατέβα τρόμαξα λίγο, αφού είχε αρχίσει να βρέχει και τελικά κατέβηκα και με λίγο τσουλήθρα. Όντως τελικά στις απότομες κλίσεις το ανέβα είναι ευκολότερο από το κατέβα... Τουλάχιστον, όταν κατέβηκα είδα και μια άλλη κοπέλα στη διακλάδωση, αν γκρεμοτσακιζόμουν ίσως να με άκουγε εκείνη...
Η θέα από την κορφή του Maunga Pu, στη βάση του πυλώνα της Vodafone
Σήμερα το πρωί τελικά είχα πάρει μια πρώτη γεύση από το μεγαλείο της λιμνοθάλασσας που θα εξερευνούσα και από κοντά αύριο. Το περπάτημα το είχα ρίξει, οπότε ήταν η ώρα για το φαγητό. Αφότου πήγα για ένα απαραίτητο μπάνιο στο σπίτι, κατευθύνθηκα προς το Avatea Cafe για να φαγητό.
Το απόγευμα σκόπευα να το περάσω στην παραλία μπροστά από το bungalow. Τελικά, όσο περνούσε η ώρα, τόσο άρχιζε να με τρώει η περιέργεια να περπατούσα και λίγο την παραλία προς τα νότια, μιας και τον βορρά τον είχα δει ήδη από την προηγούμενη μέρα. Έβλεπα στο Google Maps και το “Black Rock”, κάτι μου έφερνε από Lost , οπότε κατά τις 5:30 ξεκίνησα το περπάτημα παραλιακά αυτή τη φορά.
Η θάλασσα ήταν λάδι, επικρατούσε η απόλυτη ησυχία, ενώ και σε αυτή τη διαδρομή της 1 ώρας one-way παίζει να συνάντησα 2-3 άτομα. Τα θαλάσσια αγγούρια ήταν πανταχού παρόντα, όπως και κάμποσα οστρακοειδή. Επίσης, πρέπει να ήταν η ώρα της άμπωτης, γιατί πολλά θαλάσσια αγγούρια (αλλά και κάποια ψάρια) είχαν... ξεμείνει στη στεριά.
Η παραλία που εκτεινόταν νότια από το bungalow (πάνω), μαλακά κοράλια (μέση) και τα πανταχού παρόντα θαλάσσια αγγούρια (κάτω)
Πέρα από τα καβούρια, είχαμε και άλλα οστρακοειδή στην παραλία εδώ
Στην επιστροφή, η άμπωτη είχε αφήσει 5-10 ψάρια έξω (έκανα το καθήκον μου ως καλός σαμαρείτης και τα ξαναέριξα στη θάλασσα). Τώρα στο σκοτάδι πόσα μου ξέφυγαν...
Τελικά, όπως διαπίστωσα, Black Rock είναι κάτι μαύροι βράχοι, που βρίσκονται δίπλα στη θάλασσα, στο ύψος του Pacific Resort.
Οι Black Rocks στο ύψος του Pacific Resort (πάνω και μέση) και η παραλία που εκτεινόταν προς τα νότια (κάτω)
Τα βράχια αυτά φαίνονται ξέμπαρκα στο τοπίο αυτό, με το χρώμα τους να κάνει έντονη αντίθεση με την άμμο. Δεν είδα πουθενά αλλού στην ακτή τέτοια βράχια, οπότε πιθανόν τα κουβάλησαν ως εκεί οι άνθρωποι του διπλανού ξενοδοχείου. Στα βράχια αυτά έκοβε βόλτες και μια γάτα, πιθανότατα του ξενοδοχείου και αυτή.
Η γάτα του ξενοδοχέιου
Παρεμπιπτόντως, στο Aitutaki δεν υπάρχουν καθόλου σκυλιά. Ούτε αδέσποτα ούτε ως κατοικίδια. Οι σκύλοι είχαν γίνει αποδιοπομπαίος τράγος στις αρχές του προηγούμενου αιώνα για μια επιδημία λέπρας που ξέσπασε στο Aitutaki, οπότε και θανατώθηκαν όλα τα σκυλιά του νησιού και έκτοτε έχει απαγορευτεί η μεταφορά τους στην ατόλη...
Από τις δύο σημερινές “πεζοπορίες”, σίγουρα ξεχώρισε αυτή στο Maunga Pu. Εντάξει, ήταν πρόκληση το να σκαρφαλώσω με το δίχαλο στο σπιτάκι του πυλώνα, αλλά η θέα ήταν πολύ ωραία. Και η διαδρομή προς το Banyan Tree ήταν όμορφη... τουλάχιστον αφότου ξαναβγήκα στην άσφαλτο. Πάντως, ας μην γελιόμαστε, όσο σουρούπωνε τόσο περισσότερο ανυπομονούσα για το αυριανό tour στη λιμνοθάλασσα!
Last edited: