Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.054
- Likes
- 4.779
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Σιγκαπούρη
- 6. Σιγκαπούρη
- 7. Σίδνεϊ
- 8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
- 9. Αϊτουτάκι (Αρχικές Βόλτες)
- 10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
- 11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
- 12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
- 13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
- 14. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Δύση)
- 15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
- 16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα
- 17. Επίλογος
12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
Σήμερα θα ήταν η τελευταία μέρα στο Αϊτουτάκι. Πρακτικά, θα είχα ολόκληρη τη μέρα, με την πτήση να αναχωρεί στις 19:10 το απόγευμα για την πρωτεύουσα Avarua, όπου και θα προσγειωνόταν στις 20:00. Στη Ραροτόνγκα δεν θα προλάβαινα να εξερευνήσω περεταίρω για σήμερα, αντίθετα, θα ξεκινούσα την εξερεύνησή μου το επόμενο πρωί.
Ημέρα 6
Τη σημερινή μέρα, τουλάχιστον στο Αϊτουτάκι, θα την περνούσα τριγύρω από την Ootu. Ύστερα από τα μαζεμένα ευτράπελα κατά τον ερχομό μου στο νησί, τις τελευταίες ημέρες ευτυχώς όλα είχαν κυλήσει ρολόι.
Παρ’όλ’αυτά, ήταν πολλές οι μέρες που είχα ζήσει χωρίς έγνοιες. Κατά τις 10 το πρωί (δεν ξέρω γιατί τελευταία μέρα ), βλέπω μήνυμα από το Booking, το οποίο ήταν από την κυρία που θα μου νοίκιαζε το bungalow στη Ραροτόνγκα. Στην αρχή υποπτεύθηκα ότι θα ήθελε να επιβεβαιώσει την ώρα του check-in. Τελικά, με πληροφορούσε πως το πρώτο βράδυ δεν θα είχε διαθεσιμότητα, και μου είχε κανονίσει να μείνω σε ένα άλλο σπίτι, στην πρωτεύουσα Avarua, για το πρώτο αυτό βράδυ. Λίγο αργότερα με κατατόπισε για το πού βρίσκεται: μετά το KiiKii Motel, υπήρχε ένα meeting house (δεν είχα ιδέα τι ήταν αυτό ), οπότε μπαίνω στο στενάκι προς την παραλία και το εν λόγω σπίτι ήταν ένα που στηριζόταν σε πασσάλους. Δεν είχα πολυκαταλάβει, αλλά σκόπευα να πήγαινα στο KiiKii Motel, να άφηνα το αμάξι, και να συνέχιζα πεζός ψάχνοντας ένα σπίτι σε πασσάλους...
(το βρήκα στην τύχη στο Google Maps, καθώς η πισίνα που φαίνεται στον δορυφορικό χάρτη του '24 δεν υπήρχε όταν πήγα, ενώ από την άλλη το street view του '18 ήταν παλιό)
Αλλά ένα άλλο, ακόμη πιο πρακτικό θέμα, ήταν αυτό του φαγητού. Άσχετα με την αλλαγή της διαμονής, φτάνοντας στις 8 και με τα τελευταία εστιατόρια να κλείνουν στις 9:30 (όπως είχα διαπιστώσει ήδη στο Aitutaki), ήταν εξαιρετικά δύσκολο να προλάβαινα να πάρω τη βαλίτσα, να νοικιάσω αυτοκίνητο, να βρω το καινούριο κατάλυμα και να έβρισκα στη συνέχεια φαγητό. Έτσι, για καλό και για κακό, θα έτρωγα στο Αϊτουτάκι και βραδινό, πριν φύγω για το αεροδρόμιο. Είχα βρει ένα bistro που έλεγε ότι έμενε ανοικτό μέχρι τις 10 (!), αλλά κρατούσα μικρό καλάθι...
Ύστερα από το πρωινό, άρχισα να μαζεύω τα πράγματα για το check out. Όπως και κατά την άφιξή μου, και τώρα που έφευγα είχε έρθει η ιδιοκτήτρια για να με αποχαιρετήσει. Το παραδέχομαι, οι άνθρωποι ήταν πολύ φιλόξενοι. Παρότι το νησί τους βρίσκεται στη μέση του πουθενά, ή μάλλον ακριβώς λόγω αυτού.
Παραθέτω και κάποιες φωτογραφίες από το bungalow, ήταν λιτό αλλά η τοποθεσία του άξιζε και με το παραπάνω.
Το bungalow Aitutaki Seaside, στο οποίο διέμενα στο Αϊτουτάκι
Η τελευταία μέρα ξεκίνησε με βόλτα στην παραλία μπροστά από το bungalow, κολύμπι και βόλτα με το καγιάκ όσο μπορούσα να πλησιάσω με ασφάλεια στον εξωτερικό ύφαλο. Για το φαγητό, η επιλογή ήταν προφανής: το Tavake! Ύστερα από ένα φιλέτο ψάρι, έφυγα για την Ootu.
Λίγο πριν το αεροδρόμιο, βρισκόταν και το μοναδικό βενζινάδικο, το οποίο είχα επιβεβαιώσει από την 3η ημέρα με την πεζοπορία στο Βόρειο τμήμα του νησιού, ότι παρέμενε ανοικτό και κατά τη διάρκεια του μεσημεριού. Αφότου γέμισα το ντεπόζιτο, κατευθύνθηκα προς την Ootu.
Έχοντας χαρτογραφήσει τόσες μέρες τα νερά γύρω από το sandbank, επέλεξα να κάτσω στο σημείο που είχα εντοπίσει πως βάθαιναν περισσότερο για λίγο κολύμπι. Όμως ήμουν άτυχος. Εκείνη την ώρα είχε άμπωτη, οπότε δεν θα είχε κανονικό κολύμπι σήμερα... Ύστερα από πλατσούρισμα και μια βόλτα στο sandbar, κατευθύνθηκα προς το Boat Shed για “βραδινό” Ikamata, παρότι ήταν γύρω στις 4.
Κάνοντας μια παρένθεση, τελικά είχα καταφέρει να γλιτώσω τα χειρότερα με το κάψιμο από τον ήλιο. Με πολύ προσοχή και με μπλούζα και καπέλο ακόμη και στη θάλασσα, είχα κοκκινίσει και ξεφλουδίσει, αλλά ως εκεί. Είχα πάρει πλέον το μάθημά μου για να έχω ήδη από πριν αγοράσει αντηλιακό, αντί να το ψάχνω (και τελικά να μην το βρίσκω ) σε τέτοιου είδους απομονωμένους προορισμούς. Πάντως, είχα φροντίσει να τριπλοτσεκάρω 2-3 καταστήματα στη Ραροτόνγκα που όντως πωλούσαν αντηλιακό, ώστε να είναι το πρώτο πράγμα που θα αγόραζα με το που έφτανα εκεί. Μέχρι και στο Google Maps είχα μπει, για να δω φωτογραφίες από το εσωτερικό των καταστημάτων, ώστε να δω στα ράφια αν έχουν...
Αν και με γεμάτο στομάχι, φεύγοντας από το Boat Shed, κατευθύνθηκα προς το Ootu Channel. Είχα προσέξει πως λόγω της άμπωτης είχαν αποκαλυφθεί οι πέτρες που σχημάτιζαν ένα “μονοπάτι” μέχρι το Akitua Motu. Τελικά, όντως μπορούσες να περπατήσεις μέχρι και το απέναντι motu, χωρίς να βραχείς καθόλου.
Η παραλία Ootu (πάνω), οι εκτεθειμένες λόγω άμπωτης πέτρες προς το Akitua Motu (μέση) και το Ootu Channel (κάτω)
Οι πέτρες, κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, κατά την πλημμυρίδα, όταν έκανα τον γύρο του βορείου τμήματος του νησιού
Το τελευταίο μπάνιο στο Αϊτουτάκι, το έκανα στο Ootu Channel. Αν και το μπάνιο εκεί δεν έλεγε και πολλά. Το κανάλι ήταν ρηχό και με μεγάλες κοτρώνες στον κατά τα άλλα αμμώδη βυθό, ενώ και τα ψάρια ήταν λίγα. Καμία σχέση δηλαδή με την πλευρά του που βγάζει την λιμνοθάλασσα.
Κατά τις 6 παρά, ετοιμάστηκα για να φύγω για το αεροδρόμιο. Και οι "ετοιμασίες" ήταν απλά ένα σκούπισμα με την πετσέτα και να βάλω στεγνά ρούχα: ύστερα από 5 λεπτά ήμουν στο αεροδρόμιο. Και εκεί, το ευχάριστο σοκ. Αν και όταν είχαμε έρθει από τη Ραροτόνγκα υπήρχε ένας υποτυπώδης έλεγχος, στην επιστροφή ήταν όλα χύμα. Δεν ζητούσαν ούτε καν διαβατήριο. Πήγαινες στο γκισέ (που άνοιξε μία ώρα πριν την αναχώρηση), τους έλεγες το όνομα και σου τύπωναν το boarding pass, σε ένα χαρτάκι σαν post-it. Ούτε διασταύρωση στοιχείων, ούτε τίποτα. Το ίδιο και με τις βαλίτσες. Τις έδινες, ούτε τις ζύγιζαν, ούτε ακτίνες: τις έπαιρνε ένας 15χρονος μαζί με 2 παιδιά που δεν πρέπει να πήγαιναν καν γυμνάσιο και τις φόρτωναν στην καρότσα ενός αγροτικού και έφευγαν για το αεροπλάνο. Οι εικόνες αυτές μου φάνηκαν τόσο αναζωογονητικά, μπορώ να πω, πρωτόγνωρες... Κάποιος δυτικός θα μπορούσε να τους χαρακτηρίσει “αφελείς” ή ακόμα και “επικίνδυνα αγαθούς”, αλλά ένας τέτοιος χαρακτηρισμός θα ήταν ιδιαίτερα εγωκεντρικός. Ήταν πολύ όμορφο που συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμα τέτοιοι παράδεισοι στον κόσμο: όπου στον 21ο αιώνα μπορείς να απολαμβάνεις με ασφάλεια αυτή την “παιδική αθωότητα”, όπως το έχω βαπτίσει.
Το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι
Όπως είχα γράψει και στο post του ερχομού μου εδώ, το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι είναι πολύ μικρό. Μόνο μια διαμπερής αίθουσα με τα γκισέ, ένα πάρκινγκ, κάτι καναπέδες αντί για lounges για όσους είχαν κλείσει μεταφορά στα 1-2 "μεγάλα" ξενοδοχεία και οι τουαλέτες.
Ενδιαφέρον παρουσίαζε και η ιστορία του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι κατασκευάστηκε το ’42 από τις ΗΠΑ και τη Νέα Ζηλανδία, για την υποστήριξη της εκστρατείας κατάληψης του Γκουανταλκανάλ στα Ν. Σολόμωντα. Κατασκευάστηκαν 2 διάδρομοι προσγείωσης / απογείωσης από κοράλλια, οι οποίοι είναι ορατοί ακόμη και σήμερα. Από το ’44 έως και το ’46 μειώθηκε η παρουσία των Αμερικανών στο νησί, οπότε και το αεροδρόμιο πέρασε στον έλεγχο της Νέας Ζηλανδίας στα τέλη του ’46.
Το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι, αποτελούσε το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο των Κουκ, μέχρι και το ’74. Τότε επεκτάθηκε το αεροδρόμιο της Ραροτόνγκα, και η διεθνής κίνηση διοχετεύτηκε εκεί. Το σημερινό terminal κατασκευάστηκε το 1997, ενώ μόλις το 2007 κατασκευάστηκε ο ασφάλτινος διάδρομος που χρησιμοποιείται σήμερα και τοποθετήθηκε νυχτερινός φωτισμός.
Το δυτικό άκρο του παλιού, κοραλλένιου, διαδρόμου απογείωσης / προσγείωσης
Στο αεροδρόμιο πέτυχα και τα παιδιά που είχαμε γνωριστεί στη χθεσινή κρουαζιέρα. Όπως μου είχαν πει και από χθες, θα αναχωρούσαν σήμερα μαζί με εμένα για τη Ραροτόνγκα, απ’όπου και αύριο το πρωί θα επέστρεφαν στο Όκλαντ. Αφότου αφήσαμε τις βαλίτσες πιάσαμε ξανά την κουβέντα... Για το πόσο μας άρεσε το Αϊτουτάκι τα είχαμε πει από χθες. Σήμερα κουβεντιάζαμε για τη ζωή γενικότερα στην Ελλάδα και στη Νέα Ζηλανδία.
Το αεροπλάνο που ερχόταν από τη Ραροτόνγκα, προσγειώθηκε στις 18:40. Μέσα σε 20 λεπτά, είχε αποβιβαστεί ο κόσμος, είχε ξεφορτώσει και είχε ξεκινήσει η επιβίβαση για την επιστροφή.
Το αεροπλάνο, με το οποίο θα επιστρέφαμε στη Ραροτόνγκα
Στις 19:10 είχαμε απογειωθεί και επιτέλους μπορούσα να θαυμάσω τη λιμνοθάλασσα από ψηλά. Ο καιρός στον ερχομό δεν μου επέτρεψε να δω τίποτα, όμως στην επιστροφή πήρα το αίμα μου πίσω. Ίσα – ίσα τώρα, πλέον ήξερα τα motu, και αναγνώριζα σε ποια είχαμε πάει την προηγούμενη μέρα!
Η λιμνοθάλασσα του Αϊτουτάκι, με τα motu και τον ύφαλο στην περίμετρο
Παρεμπιπτόντως, ακόμα και στο αεροπλάνο καθόμουν στην ίδια σειρά (διάταξη 1-2) με τα παιδιά από τη Νέα Ζηλανδία. Εγώ έβλεπα τη λιμνοθάλασσα και εκείνα ένα υπέροχο πορτοκαλί ηλιοβασίλεμα.
Εν τέλει, στη Ραροτόνγκα φτάσαμε με πίσσα σκοτάδι, κατά τις 8. Για σήμερα δεν υπήρχαν πολλές επιλογές. Θα παραλάμβανα το αυτοκίνητο από την Avis, θα έβρισκα το δωμάτιο στο οποίο θα διέμενα το πρώτο βράδυ, θα έκανα ένα μπάνιο (ήμουν ακόμα με τα αλάτια ) και θα ξεραινόμουν. Όσον αφορά την Avis, το γραφείο που έχει στο αεροδρόμιο, ανοίγει με βάση τις ώρες που υπάρχει προγραμματισμένη πτήση εξωτερικού. Όμως, μπορείς να τους ενημερώσεις όταν κάνεις την κράτηση, ώστε δίνοντάς τους τον κωδικό της πτήσης σου να ανοίξουν για να σε εξυπηρετήσουν, ακόμη κι αν έρχεσαι από το Αϊτουτάκι (όπως εγώ). Έτσι κι έγινε: το γραφείο ήταν ανοικτό και όταν έφτασα υπήρχαν ήδη μέσα δύο άλλοι πελάτες.
Από την κυρία στο γραφείο, άκουσα και την πρώτη συμβουλή για το νησί: αύριο θα ήταν Σάββατο, οπότε και θα ήταν η μεγάλη μέρα της αγοράς Punanga Nui. Αυτή αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά του νησιού. Ούτως ή άλλως σκόπευα να επισκεφθώ την αγορά, αλλά, με βάση τα λεγόμενα της κυρίας, αύριο πρωί θα ήταν η καλύτερη επιλογή για να το έκανα.
Με την παραλαβή του αυτοκινήτου, ξεκίνησα για να βρω το σπίτι. Από το αεροδρόμιο περνά ο κεντρικός δρόμος που κάνει τον γύρο του νησιού (Ara Tapu), οπότε ξεκίνησα προς τα ανατολικά για να το βρω... Η αλήθεια είναι ότι το KiiKii Motel το περίμενα λίγο μεγαλύτερο. Την πρώτη φορά, μέσα στο βράδυ, το πέρασα από μπροστά του πάνω σε μια στροφή και δεν το κατάλαβα. Κάποια στιγμή το διαπίστωσα, έκανα αναστροφή και γύρισα για να παρκάρω στην άκρη του δρόμου και να συνεχίσω το ψάξιμο με τα πόδια.
Εν τέλει, αφότου μπήκα στις αυλές 2-3 σπιτιών, τελικά το βρήκα! Το σπίτι αυτό δεν φαινόταν από τον δρόμο λόγω της βλάστησης, και ήταν αμέσως μετά από ένα σπίτι με ένα ξύλινο φράχτη (δεν ξέρω, αυτό ήταν το "longhouse" ? - εμένα σαν κανονικών διαστάσεων σπίτι μου φάνηκε). Τελικά, βεβαιώθηκα ότι ήταν αυτό όταν ανέβηκα την εξωτερική σκάλα, άνοιξα την ξεκλείδωτη πόρτα, μπήκα μέσα και το είδα άδειο, αλλά με αναμμένα τα φώτα. Πολύ αστείο σκηνικό, πάντως. Δεν ξέρω τι θα έλεγα αν άνοιγα και έβρισκα κόσμο μέσα βραδιάτικα...
Μέχρι να φέρω το αυτοκίνητο, να ανεβάσω τη χειραποσκευή με πιτζάμες και μια αλλαξιά, να κάνω ένα γρήγορο μπάνιο, είχε περάσει τις 9. Σε εκείνο το σημείο είχα αρχίσει να αμφιταλαντεύομαι: Είχα εντοπίσει, ήδη από το Αϊτουτάκι, το 21.3 Vaiana's Bar & Bistro κοντά στο αεροδρόμιο, το οποίο έλεγε ότι κλείνει στις 10. Το πιο αργό που είχα βρει στα νησιά!
Είχα μια ελαφριά πείνα, οπότε τελικά είπα να πάω έως εκεί, στη χειρότερη έστω για ένα μπέργκερ. Τελικά, όταν έφτασα, το είχε γυρίσει σε μπαρ. Ήταν γεμάτο με ντόπιους και επισκέπτες και με ωραία μουσική (τεράστια η αντίθεση με το Αϊτουτάκι από το οποίο ερχόμουν), αλλά με την κουζίνα να έχει κλείσει στις 9:30.
Αντί λοιπόν για ένα ποτάκι με ψιλοάδειο στομάχι, προτίμησα να επιστρέψω στο δωμάτιο για ύπνο. Αύριο το πρωί θα χλαπάκιαζα στην αγορά, ενώ από εκεί και μετά θα είχα 6 μέρες για να έβλεπα τα αξιοθέατα του νησιού αυτού στο οποίο είχα έρθει...
Σήμερα θα ήταν η τελευταία μέρα στο Αϊτουτάκι. Πρακτικά, θα είχα ολόκληρη τη μέρα, με την πτήση να αναχωρεί στις 19:10 το απόγευμα για την πρωτεύουσα Avarua, όπου και θα προσγειωνόταν στις 20:00. Στη Ραροτόνγκα δεν θα προλάβαινα να εξερευνήσω περεταίρω για σήμερα, αντίθετα, θα ξεκινούσα την εξερεύνησή μου το επόμενο πρωί.
Ημέρα 6
Τη σημερινή μέρα, τουλάχιστον στο Αϊτουτάκι, θα την περνούσα τριγύρω από την Ootu. Ύστερα από τα μαζεμένα ευτράπελα κατά τον ερχομό μου στο νησί, τις τελευταίες ημέρες ευτυχώς όλα είχαν κυλήσει ρολόι.
Παρ’όλ’αυτά, ήταν πολλές οι μέρες που είχα ζήσει χωρίς έγνοιες. Κατά τις 10 το πρωί (δεν ξέρω γιατί τελευταία μέρα ), βλέπω μήνυμα από το Booking, το οποίο ήταν από την κυρία που θα μου νοίκιαζε το bungalow στη Ραροτόνγκα. Στην αρχή υποπτεύθηκα ότι θα ήθελε να επιβεβαιώσει την ώρα του check-in. Τελικά, με πληροφορούσε πως το πρώτο βράδυ δεν θα είχε διαθεσιμότητα, και μου είχε κανονίσει να μείνω σε ένα άλλο σπίτι, στην πρωτεύουσα Avarua, για το πρώτο αυτό βράδυ. Λίγο αργότερα με κατατόπισε για το πού βρίσκεται: μετά το KiiKii Motel, υπήρχε ένα meeting house (δεν είχα ιδέα τι ήταν αυτό ), οπότε μπαίνω στο στενάκι προς την παραλία και το εν λόγω σπίτι ήταν ένα που στηριζόταν σε πασσάλους. Δεν είχα πολυκαταλάβει, αλλά σκόπευα να πήγαινα στο KiiKii Motel, να άφηνα το αμάξι, και να συνέχιζα πεζός ψάχνοντας ένα σπίτι σε πασσάλους...
(το βρήκα στην τύχη στο Google Maps, καθώς η πισίνα που φαίνεται στον δορυφορικό χάρτη του '24 δεν υπήρχε όταν πήγα, ενώ από την άλλη το street view του '18 ήταν παλιό)
Αλλά ένα άλλο, ακόμη πιο πρακτικό θέμα, ήταν αυτό του φαγητού. Άσχετα με την αλλαγή της διαμονής, φτάνοντας στις 8 και με τα τελευταία εστιατόρια να κλείνουν στις 9:30 (όπως είχα διαπιστώσει ήδη στο Aitutaki), ήταν εξαιρετικά δύσκολο να προλάβαινα να πάρω τη βαλίτσα, να νοικιάσω αυτοκίνητο, να βρω το καινούριο κατάλυμα και να έβρισκα στη συνέχεια φαγητό. Έτσι, για καλό και για κακό, θα έτρωγα στο Αϊτουτάκι και βραδινό, πριν φύγω για το αεροδρόμιο. Είχα βρει ένα bistro που έλεγε ότι έμενε ανοικτό μέχρι τις 10 (!), αλλά κρατούσα μικρό καλάθι...
Ύστερα από το πρωινό, άρχισα να μαζεύω τα πράγματα για το check out. Όπως και κατά την άφιξή μου, και τώρα που έφευγα είχε έρθει η ιδιοκτήτρια για να με αποχαιρετήσει. Το παραδέχομαι, οι άνθρωποι ήταν πολύ φιλόξενοι. Παρότι το νησί τους βρίσκεται στη μέση του πουθενά, ή μάλλον ακριβώς λόγω αυτού.
Παραθέτω και κάποιες φωτογραφίες από το bungalow, ήταν λιτό αλλά η τοποθεσία του άξιζε και με το παραπάνω.
Το bungalow Aitutaki Seaside, στο οποίο διέμενα στο Αϊτουτάκι
Η τελευταία μέρα ξεκίνησε με βόλτα στην παραλία μπροστά από το bungalow, κολύμπι και βόλτα με το καγιάκ όσο μπορούσα να πλησιάσω με ασφάλεια στον εξωτερικό ύφαλο. Για το φαγητό, η επιλογή ήταν προφανής: το Tavake! Ύστερα από ένα φιλέτο ψάρι, έφυγα για την Ootu.
Λίγο πριν το αεροδρόμιο, βρισκόταν και το μοναδικό βενζινάδικο, το οποίο είχα επιβεβαιώσει από την 3η ημέρα με την πεζοπορία στο Βόρειο τμήμα του νησιού, ότι παρέμενε ανοικτό και κατά τη διάρκεια του μεσημεριού. Αφότου γέμισα το ντεπόζιτο, κατευθύνθηκα προς την Ootu.
Έχοντας χαρτογραφήσει τόσες μέρες τα νερά γύρω από το sandbank, επέλεξα να κάτσω στο σημείο που είχα εντοπίσει πως βάθαιναν περισσότερο για λίγο κολύμπι. Όμως ήμουν άτυχος. Εκείνη την ώρα είχε άμπωτη, οπότε δεν θα είχε κανονικό κολύμπι σήμερα... Ύστερα από πλατσούρισμα και μια βόλτα στο sandbar, κατευθύνθηκα προς το Boat Shed για “βραδινό” Ikamata, παρότι ήταν γύρω στις 4.
Κάνοντας μια παρένθεση, τελικά είχα καταφέρει να γλιτώσω τα χειρότερα με το κάψιμο από τον ήλιο. Με πολύ προσοχή και με μπλούζα και καπέλο ακόμη και στη θάλασσα, είχα κοκκινίσει και ξεφλουδίσει, αλλά ως εκεί. Είχα πάρει πλέον το μάθημά μου για να έχω ήδη από πριν αγοράσει αντηλιακό, αντί να το ψάχνω (και τελικά να μην το βρίσκω ) σε τέτοιου είδους απομονωμένους προορισμούς. Πάντως, είχα φροντίσει να τριπλοτσεκάρω 2-3 καταστήματα στη Ραροτόνγκα που όντως πωλούσαν αντηλιακό, ώστε να είναι το πρώτο πράγμα που θα αγόραζα με το που έφτανα εκεί. Μέχρι και στο Google Maps είχα μπει, για να δω φωτογραφίες από το εσωτερικό των καταστημάτων, ώστε να δω στα ράφια αν έχουν...
Αν και με γεμάτο στομάχι, φεύγοντας από το Boat Shed, κατευθύνθηκα προς το Ootu Channel. Είχα προσέξει πως λόγω της άμπωτης είχαν αποκαλυφθεί οι πέτρες που σχημάτιζαν ένα “μονοπάτι” μέχρι το Akitua Motu. Τελικά, όντως μπορούσες να περπατήσεις μέχρι και το απέναντι motu, χωρίς να βραχείς καθόλου.
Η παραλία Ootu (πάνω), οι εκτεθειμένες λόγω άμπωτης πέτρες προς το Akitua Motu (μέση) και το Ootu Channel (κάτω)
Οι πέτρες, κάτω από τη στάθμη της θάλασσας, κατά την πλημμυρίδα, όταν έκανα τον γύρο του βορείου τμήματος του νησιού
Το τελευταίο μπάνιο στο Αϊτουτάκι, το έκανα στο Ootu Channel. Αν και το μπάνιο εκεί δεν έλεγε και πολλά. Το κανάλι ήταν ρηχό και με μεγάλες κοτρώνες στον κατά τα άλλα αμμώδη βυθό, ενώ και τα ψάρια ήταν λίγα. Καμία σχέση δηλαδή με την πλευρά του που βγάζει την λιμνοθάλασσα.
Κατά τις 6 παρά, ετοιμάστηκα για να φύγω για το αεροδρόμιο. Και οι "ετοιμασίες" ήταν απλά ένα σκούπισμα με την πετσέτα και να βάλω στεγνά ρούχα: ύστερα από 5 λεπτά ήμουν στο αεροδρόμιο. Και εκεί, το ευχάριστο σοκ. Αν και όταν είχαμε έρθει από τη Ραροτόνγκα υπήρχε ένας υποτυπώδης έλεγχος, στην επιστροφή ήταν όλα χύμα. Δεν ζητούσαν ούτε καν διαβατήριο. Πήγαινες στο γκισέ (που άνοιξε μία ώρα πριν την αναχώρηση), τους έλεγες το όνομα και σου τύπωναν το boarding pass, σε ένα χαρτάκι σαν post-it. Ούτε διασταύρωση στοιχείων, ούτε τίποτα. Το ίδιο και με τις βαλίτσες. Τις έδινες, ούτε τις ζύγιζαν, ούτε ακτίνες: τις έπαιρνε ένας 15χρονος μαζί με 2 παιδιά που δεν πρέπει να πήγαιναν καν γυμνάσιο και τις φόρτωναν στην καρότσα ενός αγροτικού και έφευγαν για το αεροπλάνο. Οι εικόνες αυτές μου φάνηκαν τόσο αναζωογονητικά, μπορώ να πω, πρωτόγνωρες... Κάποιος δυτικός θα μπορούσε να τους χαρακτηρίσει “αφελείς” ή ακόμα και “επικίνδυνα αγαθούς”, αλλά ένας τέτοιος χαρακτηρισμός θα ήταν ιδιαίτερα εγωκεντρικός. Ήταν πολύ όμορφο που συνεχίζουν να υπάρχουν ακόμα τέτοιοι παράδεισοι στον κόσμο: όπου στον 21ο αιώνα μπορείς να απολαμβάνεις με ασφάλεια αυτή την “παιδική αθωότητα”, όπως το έχω βαπτίσει.
Το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι
Όπως είχα γράψει και στο post του ερχομού μου εδώ, το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι είναι πολύ μικρό. Μόνο μια διαμπερής αίθουσα με τα γκισέ, ένα πάρκινγκ, κάτι καναπέδες αντί για lounges για όσους είχαν κλείσει μεταφορά στα 1-2 "μεγάλα" ξενοδοχεία και οι τουαλέτες.
Ενδιαφέρον παρουσίαζε και η ιστορία του αεροδρομίου. Το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι κατασκευάστηκε το ’42 από τις ΗΠΑ και τη Νέα Ζηλανδία, για την υποστήριξη της εκστρατείας κατάληψης του Γκουανταλκανάλ στα Ν. Σολόμωντα. Κατασκευάστηκαν 2 διάδρομοι προσγείωσης / απογείωσης από κοράλλια, οι οποίοι είναι ορατοί ακόμη και σήμερα. Από το ’44 έως και το ’46 μειώθηκε η παρουσία των Αμερικανών στο νησί, οπότε και το αεροδρόμιο πέρασε στον έλεγχο της Νέας Ζηλανδίας στα τέλη του ’46.
Το αεροδρόμιο του Αϊτουτάκι, αποτελούσε το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο των Κουκ, μέχρι και το ’74. Τότε επεκτάθηκε το αεροδρόμιο της Ραροτόνγκα, και η διεθνής κίνηση διοχετεύτηκε εκεί. Το σημερινό terminal κατασκευάστηκε το 1997, ενώ μόλις το 2007 κατασκευάστηκε ο ασφάλτινος διάδρομος που χρησιμοποιείται σήμερα και τοποθετήθηκε νυχτερινός φωτισμός.
Το δυτικό άκρο του παλιού, κοραλλένιου, διαδρόμου απογείωσης / προσγείωσης
Στο αεροδρόμιο πέτυχα και τα παιδιά που είχαμε γνωριστεί στη χθεσινή κρουαζιέρα. Όπως μου είχαν πει και από χθες, θα αναχωρούσαν σήμερα μαζί με εμένα για τη Ραροτόνγκα, απ’όπου και αύριο το πρωί θα επέστρεφαν στο Όκλαντ. Αφότου αφήσαμε τις βαλίτσες πιάσαμε ξανά την κουβέντα... Για το πόσο μας άρεσε το Αϊτουτάκι τα είχαμε πει από χθες. Σήμερα κουβεντιάζαμε για τη ζωή γενικότερα στην Ελλάδα και στη Νέα Ζηλανδία.
Το αεροπλάνο που ερχόταν από τη Ραροτόνγκα, προσγειώθηκε στις 18:40. Μέσα σε 20 λεπτά, είχε αποβιβαστεί ο κόσμος, είχε ξεφορτώσει και είχε ξεκινήσει η επιβίβαση για την επιστροφή.
Το αεροπλάνο, με το οποίο θα επιστρέφαμε στη Ραροτόνγκα
Στις 19:10 είχαμε απογειωθεί και επιτέλους μπορούσα να θαυμάσω τη λιμνοθάλασσα από ψηλά. Ο καιρός στον ερχομό δεν μου επέτρεψε να δω τίποτα, όμως στην επιστροφή πήρα το αίμα μου πίσω. Ίσα – ίσα τώρα, πλέον ήξερα τα motu, και αναγνώριζα σε ποια είχαμε πάει την προηγούμενη μέρα!
Η λιμνοθάλασσα του Αϊτουτάκι, με τα motu και τον ύφαλο στην περίμετρο
Παρεμπιπτόντως, ακόμα και στο αεροπλάνο καθόμουν στην ίδια σειρά (διάταξη 1-2) με τα παιδιά από τη Νέα Ζηλανδία. Εγώ έβλεπα τη λιμνοθάλασσα και εκείνα ένα υπέροχο πορτοκαλί ηλιοβασίλεμα.
Εν τέλει, στη Ραροτόνγκα φτάσαμε με πίσσα σκοτάδι, κατά τις 8. Για σήμερα δεν υπήρχαν πολλές επιλογές. Θα παραλάμβανα το αυτοκίνητο από την Avis, θα έβρισκα το δωμάτιο στο οποίο θα διέμενα το πρώτο βράδυ, θα έκανα ένα μπάνιο (ήμουν ακόμα με τα αλάτια ) και θα ξεραινόμουν. Όσον αφορά την Avis, το γραφείο που έχει στο αεροδρόμιο, ανοίγει με βάση τις ώρες που υπάρχει προγραμματισμένη πτήση εξωτερικού. Όμως, μπορείς να τους ενημερώσεις όταν κάνεις την κράτηση, ώστε δίνοντάς τους τον κωδικό της πτήσης σου να ανοίξουν για να σε εξυπηρετήσουν, ακόμη κι αν έρχεσαι από το Αϊτουτάκι (όπως εγώ). Έτσι κι έγινε: το γραφείο ήταν ανοικτό και όταν έφτασα υπήρχαν ήδη μέσα δύο άλλοι πελάτες.
Από την κυρία στο γραφείο, άκουσα και την πρώτη συμβουλή για το νησί: αύριο θα ήταν Σάββατο, οπότε και θα ήταν η μεγάλη μέρα της αγοράς Punanga Nui. Αυτή αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά του νησιού. Ούτως ή άλλως σκόπευα να επισκεφθώ την αγορά, αλλά, με βάση τα λεγόμενα της κυρίας, αύριο πρωί θα ήταν η καλύτερη επιλογή για να το έκανα.
Με την παραλαβή του αυτοκινήτου, ξεκίνησα για να βρω το σπίτι. Από το αεροδρόμιο περνά ο κεντρικός δρόμος που κάνει τον γύρο του νησιού (Ara Tapu), οπότε ξεκίνησα προς τα ανατολικά για να το βρω... Η αλήθεια είναι ότι το KiiKii Motel το περίμενα λίγο μεγαλύτερο. Την πρώτη φορά, μέσα στο βράδυ, το πέρασα από μπροστά του πάνω σε μια στροφή και δεν το κατάλαβα. Κάποια στιγμή το διαπίστωσα, έκανα αναστροφή και γύρισα για να παρκάρω στην άκρη του δρόμου και να συνεχίσω το ψάξιμο με τα πόδια.
Εν τέλει, αφότου μπήκα στις αυλές 2-3 σπιτιών, τελικά το βρήκα! Το σπίτι αυτό δεν φαινόταν από τον δρόμο λόγω της βλάστησης, και ήταν αμέσως μετά από ένα σπίτι με ένα ξύλινο φράχτη (δεν ξέρω, αυτό ήταν το "longhouse" ? - εμένα σαν κανονικών διαστάσεων σπίτι μου φάνηκε). Τελικά, βεβαιώθηκα ότι ήταν αυτό όταν ανέβηκα την εξωτερική σκάλα, άνοιξα την ξεκλείδωτη πόρτα, μπήκα μέσα και το είδα άδειο, αλλά με αναμμένα τα φώτα. Πολύ αστείο σκηνικό, πάντως. Δεν ξέρω τι θα έλεγα αν άνοιγα και έβρισκα κόσμο μέσα βραδιάτικα...
Μέχρι να φέρω το αυτοκίνητο, να ανεβάσω τη χειραποσκευή με πιτζάμες και μια αλλαξιά, να κάνω ένα γρήγορο μπάνιο, είχε περάσει τις 9. Σε εκείνο το σημείο είχα αρχίσει να αμφιταλαντεύομαι: Είχα εντοπίσει, ήδη από το Αϊτουτάκι, το 21.3 Vaiana's Bar & Bistro κοντά στο αεροδρόμιο, το οποίο έλεγε ότι κλείνει στις 10. Το πιο αργό που είχα βρει στα νησιά!
Είχα μια ελαφριά πείνα, οπότε τελικά είπα να πάω έως εκεί, στη χειρότερη έστω για ένα μπέργκερ. Τελικά, όταν έφτασα, το είχε γυρίσει σε μπαρ. Ήταν γεμάτο με ντόπιους και επισκέπτες και με ωραία μουσική (τεράστια η αντίθεση με το Αϊτουτάκι από το οποίο ερχόμουν), αλλά με την κουζίνα να έχει κλείσει στις 9:30.
Αντί λοιπόν για ένα ποτάκι με ψιλοάδειο στομάχι, προτίμησα να επιστρέψω στο δωμάτιο για ύπνο. Αύριο το πρωί θα χλαπάκιαζα στην αγορά, ενώ από εκεί και μετά θα είχα 6 μέρες για να έβλεπα τα αξιοθέατα του νησιού αυτού στο οποίο είχα έρθει...
Last edited: