Nikos1986
Member
- Μηνύματα
- 1.054
- Likes
- 4.779
- Επόμενο Ταξίδι
- Κανάρια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αυστραλία - Καλιφόρνια
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ
- 3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις
- 4. Πρόγραμμα
- 5. Αθήνα - Σιγκαπούρη
- 6. Σιγκαπούρη
- 7. Σίδνεϊ
- 8. Σίδνεϊ - Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι
- 9. Αϊτουτάκι (Αρχικές Βόλτες)
- 10. Αϊτουτάκι (Εξερεύνηση Κυρίως Νησιού)
- 11. Αϊτουτάκι (Γύρος Λιμνοθάλασσας)
- 12. Αϊτουτάκι - Ραροτόνγκα
- 13. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Ανατολή)
- 14. Ραροτόνγκα (Αβαρούα & Δύση)
- 15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
- 16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα
- 17. Επίλογος
15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)
Για την τελευταία μέρα είχα αφήσει τα δύο καλύτερα, με βάση όπως τα σχεδίασα αλλά και όπως τελικά τα έζησα. Το μουσείο Te Ara, πολύ καλύτερο εν τέλει από το National Museum, καθώς και την island night στο Te Vara Nui, με την οποία θα έκλεινα αυτές τις διακοπές στα Κουκ.
Ημέρα 12
Σήμερα θα ήταν η τελευταία ημέρα που θα είχα στη Ραροτόνγκα. Το πρωί, θα επισκεπτόμουν το Te Ara, ένα μουσείο για το οποίο είχα διαβάσει πολύ καλές κριτικές και ανυπομονούσα να επισκεφθώ, ύστερα από το μέτριο National Museum που είχα δει χθες. Για το απόγευμα, είχα κλείσει θέση στο Te Vara Nui, το οποίο περιελάμβανε μια ξενάγηση στους χώρους του καθώς και μια island night (γιορτή με φαγητό).
Στο Te Ara, το οποίο βρισκόταν κοντά στο μέρος που έμενα, έφτασα κατά τις 10. Όπως και το National Museum, έτσι και αυτό είναι κυρίως ιστορικό.
Μεγάλο βάρος δίνεται στον εντυπωσιακό εποικισμό των νησιών, ο οποίος έλαβε χώρα πριν από περίπου 2000 χρόνια. Με τη χρήση κανό, οι Πολυνήσιοι εξαπλώθηκαν σιγά - σιγά στον ωκεανό, ανακαλύπτοντας ένα σωρό χαμηλά νησιά και ατόλες, τα οποία ξέφευγαν ξανά και ξανά από τους μεγάλους εξερευνητές του 17ου και 18ου αιώνα.
Είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι όχι μόνο δεν είχαν τα, γνωστά στην Ευρώπη, επιστημονικά όργανα, αλλά χρησιμοποιούσαν κατασκευές (stick charts) από κοχύλια τα οποία έδεναν μεταξύ τους, αναπαριστώντας έτσι τα νησιά που είχαν ανακαλύψει καθώς και τα θαλάσσια ρεύματα. Στη συνέχεια απομνημόνευαν τον “χάρτη” και ανοίγονταν στη θάλασσα απλά έχοντάς τον στο νου.
Ο εποικισμός των νησιών του Ειρηνικού (πάνω) και ένα stick chart σαν αυτό που χρησιμοποιούσαν οι νησιώτες των Marshall
Επίσης, εξηγούσε την παραδοσιακή ιεραρχία της κοινωνίας στα νησιά, ενώ υπήρχαν και διάφορα τοτέμ.
Η ιεραρχία της κοινωνίας στα νησιά, πριν την άφιξη των Ευρωπαίων (πάνω) και τοτέμ θεοτήτων (κάτω)
Λίγο μετά, δινόταν βάρος στην άφιξη των Ευρωπαίων, αρχικά το 1600 και στη συνέχεια τη δεκαετία του 1770. Γινόταν αναφορά στην άφιξη των Ιεραποστόλων, αρχικά στο Αϊτουτάκι και στη συνέχεια στη Ραροτόνγκα, στις αρχές του 19ου αιώνα και στις συνέπειές της για τον ντόπιο πληθυσμό.
Η άφιξη των πρώτων Ευρωπαίων το 1600 (πάνω) και των ιεραποστόλων στα μέσα του 19ου αιώνα (μέση & κάτω)
Με αφορμή τις σημαίες που έχουν αλλάξει κατά καιρούς τα νησιά, εξηγούνταν και από την πλευρά των ίδιων των νησιωτών τα επεκτατικά παιχνίδια της Αγγλίας και της Γαλλίας στην περιοχή του Νότιου Ειρηνικού. Κάτι που οδήγησε αρχικά στη δημιουργία προτεκτοράτου (1888), στη συνέχεια στην παραχώρηση των νησιών στη Νέα Ζηλανδία (1900) και τέλος στην αυτονομία τους (1965). Παρά τα οφέλη αυτής της σχέσης με τη Νέα Ζηλανδία, ή ίσως και λόγω αυτής, πολλοί κάτοικοι των νησιών αποφασίζουν να μεταναστεύσουν εκεί, με αποτέλεσμα ο πληθυσμός των νησιών να φθίνει με το εντυπωσιακό ρυθμό περίπου 3% ανά χρόνο (14.000 κάτοικοι το 2011 έναντι 12.000 το 2016).
Η σημαία των νησιών, όπως έχει αλλάξει τα τελευταία 150 χρόνια
Το μουσείο δεν ήταν μεγάλο, αλλά όμως μου φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Έκατσα εκεί γύρω στο δίωρο, αλλά για κάποιον που θέλει να το δει πιο γρήγορα, πιστεύω και μια ώρα αρκεί.
Για το μεσημέρι, πήγα στο αγαπημένο μου μπεργκεράδικο, το Vili's Burger Joint. Ύστερα από ένα σύντομο φαγητό, επέστρεψα στο bungalow για ένα μπάνιο, αφού το απόγευμα θα είχαμε την πολιτιστική βραδιά στο νησί.
Για την island night, είχα κλείσει θέση στο Te Vara Nui. Το συγκεκριμένο “πολιτιστικό χωριό”, προσφέρει τρία πακέτα για να διαλέξεις. Το πρώτο είναι το “Cultural Village Tour”, διάρκειας 1,5 ώρας, και το δεύτερο είναι το “Over-Water Night Show”, το οποίο διαρκεί γύρω στο 3ωρο (μαζί με το μπουφέ). Εγώ είχα επιλέξει το “Combo Extravaganza”, το οποίο συνδύαζε τα άλλα δύο. Κόστιζε γύρω στα 170 δολάρια (95 ευρώ) και άξιζε και με το παραπάνω.
Στο “Cultural Village Tour”, ξεκινήσαμε κατά τις 4:30 και με τη συνοδεία 2 ξεναγών κάναμε ένα tour στους χώρους του χωριού. Το tour αυτό δεν είχε μια μόνο θεματολογία. Μας μίλησαν για την ιστορία των νησιών, την ιεραρχία εντός των φυλών καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους και τέλος για την άφιξη των ιεραποστόλων. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν το κομμάτι που μας εξηγούσαν για την ζωή πριν την άφιξη της δυτικής τεχνογνωσίας: για τις αρχαίες τεχνικές ψαρέματος, για τη ναυσιπλοΐα, καθώς και για την ιατρική χρήση πολλών ενδημικών φυτών. Ειδικά για την καρύδα, μάθαμε να την ανοίγουμε με το χέρι και ένα ξύλο, ενώ ήταν πολύ εντυπωσιακό πως από τον κοκοφοίνικα τίποτα δεν πήγαινε χαμένο: πέρα από ενυδάτωση με το νερό της καρύδας, η σάρκα χρησίμευε σαν φάρμακο για διάφορες παθήσεις ενώ και ο ίδιο ο κορμός (πέρα από τις προφανείς χρήσεις του ξύλου) χρησιμοποιούταν για την κατασκευή ιδιαίτερα ανθεκτικών σκοινιών.
Φωτογραφίες από το Cultural Village Tour
Όταν κατά τις 6 ολοκληρώθηκε αυτή η ξενάγηση, κατευθυνθήκαμε σε μια από τις 3 ξύλινες βεράντες γύρω από μια λιμνούλα, στο κέντρο της οποίας υπήρχε και μια εξέδρα. Εκεί είχε μπουφέ και φάγαμε διάφορα τοπικά φαγητά, ενώ είχε και κάποιες λιχουδιές της Ασιατικής κουζίνας.
Το αποκορύφωμα της σημερινής βραδιάς όμως, που περιμέναμε και όλοι, ήταν το σόου με τον χορό και τη φωτιά.
Περιμένοντας να αρχίσει το βραδινό show
Τελικά, το σόου ξεκίνησε κατά τις 7:30. Η θεματολογία του ήταν λίγο προβλέψιμη. Ένας αρχηγός φτάνει με το κανό του, συνοδευόμενος από τη φυλή του, σε ένα μακρινό νησί, τη Ραροτόνγκα. Εκεί, οι ιθαγενείς είναι εχθρικοί απέναντί του και ρίχνοντάς τους βέλη δεν τους αφήνουν να αποβιβαστούν στη στεριά. Απεγνωσμένοι από το μακρινό ταξίδι, ο αρχηγός κατεβαίνει στο νησί μαζί με την κόρη του, για να μιλήσει με τον αρχηγό των ιθαγενών. Εκεί ο αρχηγός των ιθαγενών εντυπωσιάζεται από την ομορφιά και τον χορό της. Την ερωτεύεται, επιτρέπει στους ταξιδιώτες να αποβιβαστούν στο νησί του, και τους περιθάλπει. Όσο ψιλο-κλισέ ήταν η ιστορία, τόσο εντυπωσιακό όμως ήταν το θέαμα. Είχε πολύ χορό, μουσική (οι ντράμερς ήταν δίπλα μας, όσοι αντέχαμε μείναμε ) και πολλά κόλπα με φωτιές. Ήταν ένα πολύ όμορφο θέαμα, ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτή η τελευταία μέρα των διακοπών!
Φωτογραφίες από το σόου
Η σημερινή μέρα ήταν το καλύτερο τέλος των διακοπών στη Ραροτόνγκα. Το Te Ara μου άρεσε πολύ, θεωρώ ήταν καλύτερο από το National Museum που είχα επισκεφθεί την προηγούμενη μέρα. Παρουσίαζε πολύ όμορφα την ιστορία των νησιών, αν και το γενικό πλαίσιο το είχα ήδη μελετήσει πριν έρθω. Έχω ήδη συγχωρέσει τον υπάλληλο στα σουβενίρ που με πέρασε για Ισπανό στην αρχή...
Και το Te Vara Nui ήταν αξέχαστο! Όσα βιντεάκια και να δεις στο internet, είναι τελείως διαφορετικό να βλέπεις ένα τέτοιο σόου ζωντανά. Αν δεν έχεις κάνει τη μελέτη σου από πριν, ίσως θα ωφελούσε να συμμετείχες στο cultural tour στις πρώτες μέρες στο νησί και να έπαιρνες κάποια πράγματα “μασημένη τροφή”. Αλλά το σόου με τον χορό και τη φωτιά ήταν τόσο ωραίο, που θα θέλεις να το θυμάσαι ως το τελευταίο βράδυ στο νησί. Η island night στη Ραροτόνγκα, όπως φυσικά και το tour στην λιμνοθάλασσα του Αϊτουτάκι, είναι δύο εμπειρίες, οι οποίες αν και προφανώς απευθύνονται στους ξένους επισκέπτες, σου μένουν αξέχαστες από τις διακοπές σου στα νησιά αυτά!
Για την τελευταία μέρα είχα αφήσει τα δύο καλύτερα, με βάση όπως τα σχεδίασα αλλά και όπως τελικά τα έζησα. Το μουσείο Te Ara, πολύ καλύτερο εν τέλει από το National Museum, καθώς και την island night στο Te Vara Nui, με την οποία θα έκλεινα αυτές τις διακοπές στα Κουκ.
Ημέρα 12
Σήμερα θα ήταν η τελευταία ημέρα που θα είχα στη Ραροτόνγκα. Το πρωί, θα επισκεπτόμουν το Te Ara, ένα μουσείο για το οποίο είχα διαβάσει πολύ καλές κριτικές και ανυπομονούσα να επισκεφθώ, ύστερα από το μέτριο National Museum που είχα δει χθες. Για το απόγευμα, είχα κλείσει θέση στο Te Vara Nui, το οποίο περιελάμβανε μια ξενάγηση στους χώρους του καθώς και μια island night (γιορτή με φαγητό).
Στο Te Ara, το οποίο βρισκόταν κοντά στο μέρος που έμενα, έφτασα κατά τις 10. Όπως και το National Museum, έτσι και αυτό είναι κυρίως ιστορικό.
Μεγάλο βάρος δίνεται στον εντυπωσιακό εποικισμό των νησιών, ο οποίος έλαβε χώρα πριν από περίπου 2000 χρόνια. Με τη χρήση κανό, οι Πολυνήσιοι εξαπλώθηκαν σιγά - σιγά στον ωκεανό, ανακαλύπτοντας ένα σωρό χαμηλά νησιά και ατόλες, τα οποία ξέφευγαν ξανά και ξανά από τους μεγάλους εξερευνητές του 17ου και 18ου αιώνα.
Είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι όχι μόνο δεν είχαν τα, γνωστά στην Ευρώπη, επιστημονικά όργανα, αλλά χρησιμοποιούσαν κατασκευές (stick charts) από κοχύλια τα οποία έδεναν μεταξύ τους, αναπαριστώντας έτσι τα νησιά που είχαν ανακαλύψει καθώς και τα θαλάσσια ρεύματα. Στη συνέχεια απομνημόνευαν τον “χάρτη” και ανοίγονταν στη θάλασσα απλά έχοντάς τον στο νου.
Ο εποικισμός των νησιών του Ειρηνικού (πάνω) και ένα stick chart σαν αυτό που χρησιμοποιούσαν οι νησιώτες των Marshall
Επίσης, εξηγούσε την παραδοσιακή ιεραρχία της κοινωνίας στα νησιά, ενώ υπήρχαν και διάφορα τοτέμ.
Η ιεραρχία της κοινωνίας στα νησιά, πριν την άφιξη των Ευρωπαίων (πάνω) και τοτέμ θεοτήτων (κάτω)
Λίγο μετά, δινόταν βάρος στην άφιξη των Ευρωπαίων, αρχικά το 1600 και στη συνέχεια τη δεκαετία του 1770. Γινόταν αναφορά στην άφιξη των Ιεραποστόλων, αρχικά στο Αϊτουτάκι και στη συνέχεια στη Ραροτόνγκα, στις αρχές του 19ου αιώνα και στις συνέπειές της για τον ντόπιο πληθυσμό.
Η άφιξη των πρώτων Ευρωπαίων το 1600 (πάνω) και των ιεραποστόλων στα μέσα του 19ου αιώνα (μέση & κάτω)
Με αφορμή τις σημαίες που έχουν αλλάξει κατά καιρούς τα νησιά, εξηγούνταν και από την πλευρά των ίδιων των νησιωτών τα επεκτατικά παιχνίδια της Αγγλίας και της Γαλλίας στην περιοχή του Νότιου Ειρηνικού. Κάτι που οδήγησε αρχικά στη δημιουργία προτεκτοράτου (1888), στη συνέχεια στην παραχώρηση των νησιών στη Νέα Ζηλανδία (1900) και τέλος στην αυτονομία τους (1965). Παρά τα οφέλη αυτής της σχέσης με τη Νέα Ζηλανδία, ή ίσως και λόγω αυτής, πολλοί κάτοικοι των νησιών αποφασίζουν να μεταναστεύσουν εκεί, με αποτέλεσμα ο πληθυσμός των νησιών να φθίνει με το εντυπωσιακό ρυθμό περίπου 3% ανά χρόνο (14.000 κάτοικοι το 2011 έναντι 12.000 το 2016).
Η σημαία των νησιών, όπως έχει αλλάξει τα τελευταία 150 χρόνια
Το μουσείο δεν ήταν μεγάλο, αλλά όμως μου φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Έκατσα εκεί γύρω στο δίωρο, αλλά για κάποιον που θέλει να το δει πιο γρήγορα, πιστεύω και μια ώρα αρκεί.
Για το μεσημέρι, πήγα στο αγαπημένο μου μπεργκεράδικο, το Vili's Burger Joint. Ύστερα από ένα σύντομο φαγητό, επέστρεψα στο bungalow για ένα μπάνιο, αφού το απόγευμα θα είχαμε την πολιτιστική βραδιά στο νησί.
Για την island night, είχα κλείσει θέση στο Te Vara Nui. Το συγκεκριμένο “πολιτιστικό χωριό”, προσφέρει τρία πακέτα για να διαλέξεις. Το πρώτο είναι το “Cultural Village Tour”, διάρκειας 1,5 ώρας, και το δεύτερο είναι το “Over-Water Night Show”, το οποίο διαρκεί γύρω στο 3ωρο (μαζί με το μπουφέ). Εγώ είχα επιλέξει το “Combo Extravaganza”, το οποίο συνδύαζε τα άλλα δύο. Κόστιζε γύρω στα 170 δολάρια (95 ευρώ) και άξιζε και με το παραπάνω.
Στο “Cultural Village Tour”, ξεκινήσαμε κατά τις 4:30 και με τη συνοδεία 2 ξεναγών κάναμε ένα tour στους χώρους του χωριού. Το tour αυτό δεν είχε μια μόνο θεματολογία. Μας μίλησαν για την ιστορία των νησιών, την ιεραρχία εντός των φυλών καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους και τέλος για την άφιξη των ιεραποστόλων. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν το κομμάτι που μας εξηγούσαν για την ζωή πριν την άφιξη της δυτικής τεχνογνωσίας: για τις αρχαίες τεχνικές ψαρέματος, για τη ναυσιπλοΐα, καθώς και για την ιατρική χρήση πολλών ενδημικών φυτών. Ειδικά για την καρύδα, μάθαμε να την ανοίγουμε με το χέρι και ένα ξύλο, ενώ ήταν πολύ εντυπωσιακό πως από τον κοκοφοίνικα τίποτα δεν πήγαινε χαμένο: πέρα από ενυδάτωση με το νερό της καρύδας, η σάρκα χρησίμευε σαν φάρμακο για διάφορες παθήσεις ενώ και ο ίδιο ο κορμός (πέρα από τις προφανείς χρήσεις του ξύλου) χρησιμοποιούταν για την κατασκευή ιδιαίτερα ανθεκτικών σκοινιών.
Φωτογραφίες από το Cultural Village Tour
Όταν κατά τις 6 ολοκληρώθηκε αυτή η ξενάγηση, κατευθυνθήκαμε σε μια από τις 3 ξύλινες βεράντες γύρω από μια λιμνούλα, στο κέντρο της οποίας υπήρχε και μια εξέδρα. Εκεί είχε μπουφέ και φάγαμε διάφορα τοπικά φαγητά, ενώ είχε και κάποιες λιχουδιές της Ασιατικής κουζίνας.
Το αποκορύφωμα της σημερινής βραδιάς όμως, που περιμέναμε και όλοι, ήταν το σόου με τον χορό και τη φωτιά.
Περιμένοντας να αρχίσει το βραδινό show
Τελικά, το σόου ξεκίνησε κατά τις 7:30. Η θεματολογία του ήταν λίγο προβλέψιμη. Ένας αρχηγός φτάνει με το κανό του, συνοδευόμενος από τη φυλή του, σε ένα μακρινό νησί, τη Ραροτόνγκα. Εκεί, οι ιθαγενείς είναι εχθρικοί απέναντί του και ρίχνοντάς τους βέλη δεν τους αφήνουν να αποβιβαστούν στη στεριά. Απεγνωσμένοι από το μακρινό ταξίδι, ο αρχηγός κατεβαίνει στο νησί μαζί με την κόρη του, για να μιλήσει με τον αρχηγό των ιθαγενών. Εκεί ο αρχηγός των ιθαγενών εντυπωσιάζεται από την ομορφιά και τον χορό της. Την ερωτεύεται, επιτρέπει στους ταξιδιώτες να αποβιβαστούν στο νησί του, και τους περιθάλπει. Όσο ψιλο-κλισέ ήταν η ιστορία, τόσο εντυπωσιακό όμως ήταν το θέαμα. Είχε πολύ χορό, μουσική (οι ντράμερς ήταν δίπλα μας, όσοι αντέχαμε μείναμε ) και πολλά κόλπα με φωτιές. Ήταν ένα πολύ όμορφο θέαμα, ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτή η τελευταία μέρα των διακοπών!
Φωτογραφίες από το σόου
Η σημερινή μέρα ήταν το καλύτερο τέλος των διακοπών στη Ραροτόνγκα. Το Te Ara μου άρεσε πολύ, θεωρώ ήταν καλύτερο από το National Museum που είχα επισκεφθεί την προηγούμενη μέρα. Παρουσίαζε πολύ όμορφα την ιστορία των νησιών, αν και το γενικό πλαίσιο το είχα ήδη μελετήσει πριν έρθω. Έχω ήδη συγχωρέσει τον υπάλληλο στα σουβενίρ που με πέρασε για Ισπανό στην αρχή...
Και το Te Vara Nui ήταν αξέχαστο! Όσα βιντεάκια και να δεις στο internet, είναι τελείως διαφορετικό να βλέπεις ένα τέτοιο σόου ζωντανά. Αν δεν έχεις κάνει τη μελέτη σου από πριν, ίσως θα ωφελούσε να συμμετείχες στο cultural tour στις πρώτες μέρες στο νησί και να έπαιρνες κάποια πράγματα “μασημένη τροφή”. Αλλά το σόου με τον χορό και τη φωτιά ήταν τόσο ωραίο, που θα θέλεις να το θυμάσαι ως το τελευταίο βράδυ στο νησί. Η island night στη Ραροτόνγκα, όπως φυσικά και το tour στην λιμνοθάλασσα του Αϊτουτάκι, είναι δύο εμπειρίες, οι οποίες αν και προφανώς απευθύνονται στους ξένους επισκέπτες, σου μένουν αξέχαστες από τις διακοπές σου στα νησιά αυτά!
Last edited: