Αυστραλία Νησιά Κουκ Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι : Διακοπές στον Παράδεισο

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια

15. Ραροτόνγκα (Te Ara & Te Vara Nui)

Για την τελευταία μέρα είχα αφήσει τα δύο καλύτερα, με βάση όπως τα σχεδίασα αλλά και όπως τελικά τα έζησα. Το μουσείο Te Ara, πολύ καλύτερο εν τέλει από το National Museum, καθώς και την island night στο Te Vara Nui, με την οποία θα έκλεινα αυτές τις διακοπές στα Κουκ. ;)


Ημέρα 12

Σήμερα θα ήταν η τελευταία ημέρα που θα είχα στη Ραροτόνγκα. Το πρωί, θα επισκεπτόμουν το Te Ara, ένα μουσείο για το οποίο είχα διαβάσει πολύ καλές κριτικές και ανυπομονούσα να επισκεφθώ, ύστερα από το μέτριο National Museum που είχα δει χθες. Για το απόγευμα, είχα κλείσει θέση στο Te Vara Nui, το οποίο περιελάμβανε μια ξενάγηση στους χώρους του καθώς και μια island night (γιορτή με φαγητό).

Στο Te Ara, το οποίο βρισκόταν κοντά στο μέρος που έμενα, έφτασα κατά τις 10. Όπως και το National Museum, έτσι και αυτό είναι κυρίως ιστορικό.

Μεγάλο βάρος δίνεται στον εντυπωσιακό εποικισμό των νησιών, ο οποίος έλαβε χώρα πριν από περίπου 2000 χρόνια. Με τη χρήση κανό, οι Πολυνήσιοι εξαπλώθηκαν σιγά - σιγά στον ωκεανό, ανακαλύπτοντας ένα σωρό χαμηλά νησιά και ατόλες, τα οποία ξέφευγαν ξανά και ξανά από τους μεγάλους εξερευνητές του 17ου και 18ου αιώνα.
Είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι όχι μόνο δεν είχαν τα, γνωστά στην Ευρώπη, επιστημονικά όργανα, αλλά χρησιμοποιούσαν κατασκευές (stick charts) από κοχύλια τα οποία έδεναν μεταξύ τους, αναπαριστώντας έτσι τα νησιά που είχαν ανακαλύψει καθώς και τα θαλάσσια ρεύματα. Στη συνέχεια απομνημόνευαν τον “χάρτη” και ανοίγονταν στη θάλασσα απλά έχοντάς τον στο νου. :shock:

194. Εξάπλωση Ειρηνικός.JPG


195. Stick Chart.JPG

Ο εποικισμός των νησιών του Ειρηνικού (πάνω) και ένα stick chart σαν αυτό που χρησιμοποιούσαν οι νησιώτες των Marshall

Επίσης, εξηγούσε την παραδοσιακή ιεραρχία της κοινωνίας στα νησιά, ενώ υπήρχαν και διάφορα τοτέμ.

196. Δομή Κοινωνίας.JPG


197. Ομοιώματα Θεοτήτων.JPG

Η ιεραρχία της κοινωνίας στα νησιά, πριν την άφιξη των Ευρωπαίων (πάνω) και τοτέμ θεοτήτων (κάτω)

Λίγο μετά, δινόταν βάρος στην άφιξη των Ευρωπαίων, αρχικά το 1600 και στη συνέχεια τη δεκαετία του 1770. Γινόταν αναφορά στην άφιξη των Ιεραποστόλων, αρχικά στο Αϊτουτάκι και στη συνέχεια στη Ραροτόνγκα, στις αρχές του 19ου αιώνα και στις συνέπειές της για τον ντόπιο πληθυσμό.

198a. Πρώτη Άφιξη Ευρωπαίων.JPG


198b. Ιεραπόστολοι 1.JPG


198c. Ιεραπόστολοι 2.JPG

Η άφιξη των πρώτων Ευρωπαίων το 1600 (πάνω) και των ιεραποστόλων στα μέσα του 19ου αιώνα (μέση & κάτω)

Με αφορμή τις σημαίες που έχουν αλλάξει κατά καιρούς τα νησιά, εξηγούνταν και από την πλευρά των ίδιων των νησιωτών τα επεκτατικά παιχνίδια της Αγγλίας και της Γαλλίας στην περιοχή του Νότιου Ειρηνικού. Κάτι που οδήγησε αρχικά στη δημιουργία προτεκτοράτου (1888), στη συνέχεια στην παραχώρηση των νησιών στη Νέα Ζηλανδία (1900) και τέλος στην αυτονομία τους (1965). Παρά τα οφέλη αυτής της σχέσης με τη Νέα Ζηλανδία, ή ίσως και λόγω αυτής, πολλοί κάτοικοι των νησιών αποφασίζουν να μεταναστεύσουν εκεί, με αποτέλεσμα ο πληθυσμός των νησιών να φθίνει με το εντυπωσιακό ρυθμό περίπου 3% ανά χρόνο (14.000 κάτοικοι το 2011 έναντι 12.000 το 2016). :(

199a. Σημαίες 1.JPG


199b. Σημαίες 2.JPG


199c. Σημαίες 3.JPG


199d. Σημαίες 4.JPG

Η σημαία των νησιών, όπως έχει αλλάξει τα τελευταία 150 χρόνια

Το μουσείο δεν ήταν μεγάλο, αλλά όμως μου φάνηκε ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Έκατσα εκεί γύρω στο δίωρο, αλλά για κάποιον που θέλει να το δει πιο γρήγορα, πιστεύω και μια ώρα αρκεί.

Για το μεσημέρι, πήγα στο αγαπημένο μου μπεργκεράδικο, το Vili's Burger Joint. Ύστερα από ένα σύντομο φαγητό, επέστρεψα στο bungalow για ένα μπάνιο, αφού το απόγευμα θα είχαμε την πολιτιστική βραδιά στο νησί.


Για την island night, είχα κλείσει θέση στο Te Vara Nui. Το συγκεκριμένο “πολιτιστικό χωριό”, προσφέρει τρία πακέτα για να διαλέξεις. Το πρώτο είναι το “Cultural Village Tour”, διάρκειας 1,5 ώρας, και το δεύτερο είναι το “Over-Water Night Show”, το οποίο διαρκεί γύρω στο 3ωρο (μαζί με το μπουφέ). Εγώ είχα επιλέξει το “Combo Extravaganza”, το οποίο συνδύαζε τα άλλα δύο. Κόστιζε γύρω στα 170 δολάρια (95 ευρώ) και άξιζε και με το παραπάνω. :clap:

Στο “Cultural Village Tour”, ξεκινήσαμε κατά τις 4:30 και με τη συνοδεία 2 ξεναγών κάναμε ένα tour στους χώρους του χωριού. Το tour αυτό δεν είχε μια μόνο θεματολογία. Μας μίλησαν για την ιστορία των νησιών, την ιεραρχία εντός των φυλών καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους και τέλος για την άφιξη των ιεραποστόλων. Εξαιρετικά ενδιαφέρον ήταν το κομμάτι που μας εξηγούσαν για την ζωή πριν την άφιξη της δυτικής τεχνογνωσίας: για τις αρχαίες τεχνικές ψαρέματος, για τη ναυσιπλοΐα, καθώς και για την ιατρική χρήση πολλών ενδημικών φυτών. Ειδικά για την καρύδα, μάθαμε να την ανοίγουμε με το χέρι και ένα ξύλο, ενώ ήταν πολύ εντυπωσιακό πως από τον κοκοφοίνικα τίποτα δεν πήγαινε χαμένο: πέρα από ενυδάτωση με το νερό της καρύδας, η σάρκα χρησίμευε σαν φάρμακο για διάφορες παθήσεις ενώ και ο ίδιο ο κορμός (πέρα από τις προφανείς χρήσεις του ξύλου) χρησιμοποιούταν για την κατασκευή ιδιαίτερα ανθεκτικών σκοινιών. ;)

200a. Cultural Village Tour 1.JPG


200b. Cultural Village Tour 2.JPG


200c. Cultural Village Tour 3.JPG


200d. Cultural Village Tour 4.JPG

Φωτογραφίες από το Cultural Village Tour

Όταν κατά τις 6 ολοκληρώθηκε αυτή η ξενάγηση, κατευθυνθήκαμε σε μια από τις 3 ξύλινες βεράντες γύρω από μια λιμνούλα, στο κέντρο της οποίας υπήρχε και μια εξέδρα. Εκεί είχε μπουφέ και φάγαμε διάφορα τοπικά φαγητά, ενώ είχε και κάποιες λιχουδιές της Ασιατικής κουζίνας.

Το αποκορύφωμα της σημερινής βραδιάς όμως, που περιμέναμε και όλοι, ήταν το σόου με τον χορό και τη φωτιά.

201a. Te Vara Nui Show 1.JPG

Περιμένοντας να αρχίσει το βραδινό show

Τελικά, το σόου ξεκίνησε κατά τις 7:30. Η θεματολογία του ήταν λίγο προβλέψιμη. Ένας αρχηγός φτάνει με το κανό του, συνοδευόμενος από τη φυλή του, σε ένα μακρινό νησί, τη Ραροτόνγκα. Εκεί, οι ιθαγενείς είναι εχθρικοί απέναντί του και ρίχνοντάς τους βέλη δεν τους αφήνουν να αποβιβαστούν στη στεριά. Απεγνωσμένοι από το μακρινό ταξίδι, ο αρχηγός κατεβαίνει στο νησί μαζί με την κόρη του, για να μιλήσει με τον αρχηγό των ιθαγενών. Εκεί ο αρχηγός των ιθαγενών εντυπωσιάζεται από την ομορφιά και τον χορό της. Την ερωτεύεται, επιτρέπει στους ταξιδιώτες να αποβιβαστούν στο νησί του, και τους περιθάλπει. Όσο ψιλο-κλισέ ήταν η ιστορία, τόσο εντυπωσιακό όμως ήταν το θέαμα. Είχε πολύ χορό, μουσική (οι ντράμερς ήταν δίπλα μας, όσοι αντέχαμε μείναμε :haha:) και πολλά κόλπα με φωτιές. :cool: Ήταν ένα πολύ όμορφο θέαμα, ο καλύτερος τρόπος για να κλείσει αυτή η τελευταία μέρα των διακοπών! :xalara:

201b. Te Vara Nui Show 2.png


201c. Te Vara Nui Show 3.png


201d. Te Vara Nui Show 4.png


201e. Te Vara Nui Show 5.png


201f. Te Vara Nui Show 6.png


201g. Te Vara Nui Show 7.png

Φωτογραφίες από το σόου


Η σημερινή μέρα ήταν το καλύτερο τέλος των διακοπών στη Ραροτόνγκα. Το Te Ara μου άρεσε πολύ, θεωρώ ήταν καλύτερο από το National Museum που είχα επισκεφθεί την προηγούμενη μέρα. Παρουσίαζε πολύ όμορφα την ιστορία των νησιών, αν και το γενικό πλαίσιο το είχα ήδη μελετήσει πριν έρθω. Έχω ήδη συγχωρέσει τον υπάλληλο στα σουβενίρ που με πέρασε για Ισπανό στην αρχή... :haha:

Και το Te Vara Nui ήταν αξέχαστο! Όσα βιντεάκια και να δεις στο internet, είναι τελείως διαφορετικό να βλέπεις ένα τέτοιο σόου ζωντανά. Αν δεν έχεις κάνει τη μελέτη σου από πριν, ίσως θα ωφελούσε να συμμετείχες στο cultural tour στις πρώτες μέρες στο νησί και να έπαιρνες κάποια πράγματα “μασημένη τροφή”. Αλλά το σόου με τον χορό και τη φωτιά ήταν τόσο ωραίο, που θα θέλεις να το θυμάσαι ως το τελευταίο βράδυ στο νησί. Η island night στη Ραροτόνγκα, όπως φυσικά και το tour στην λιμνοθάλασσα του Αϊτουτάκι, είναι δύο εμπειρίες, οι οποίες αν και προφανώς απευθύνονται στους ξένους επισκέπτες, σου μένουν αξέχαστες από τις διακοπές σου στα νησιά αυτά!
:minion dancing: :sub: 🇨🇰

 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.051
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βλέπω τώρα τις πτήσεις για τα νησιά Κουκ. Χαρά στο κουράγιο σου.
Μάλλον το συνδύασες με μια καλή στάση στην Αυστραλία. Και καλά έκανες.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.805
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Ωραίος προορισμός με την πολύ καλή γραφή σου όπως πάντα! Αναμένω την συνέχεια.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Βλέπω τώρα τις πτήσεις για τα νησιά Κουκ. Χαρά στο κουράγιο σου.
Μάλλον το συνδύασες με μια καλή στάση στην Αυστραλία. Και καλά έκανες.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
Θα γράψω σε ξεχωριστό post αναλυτικά για τα εισιτήρια. Αν πάρεις το ρίσκο και τα κλείσεις ξεχωριστά, γλιτώνεις γύρω στο χιλιάρικο (ή και παραπάνω) από τις τιμές που σου δίνει το "ενιαίο". Βέβαια αυτή τη φορά, το ρίσκο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Έκανα στάση στην Αυστραλία, αλλά δεν θα την χαρακτήριζα και "καλή"... :haha:

Ωραίος προορισμός με την πολύ καλή γραφή σου όπως πάντα! Αναμένω την συνέχεια.
Σε ευχαριστώ πολύ για τα κολακευτικά σχόλια!!! :)

Κορυφαίος @Nikos1986 με ταξιδάρες όπως πάντα πέρα απ' τα συνηθισμένα.
Θα πω ότι είπα και στη μίνι ιστορία σου, περιμένω να δω ένα μπαράκι στον Ειρηνικό. :cool:
Σε ευχαριστώ! Αν και όχι τόσο φαν της μπύρας (σε αντίθεση με τον αδερφό μου), επισκέφθηκα την τοπική μπυραρία, στην οποία μπορείς να κλείσεις και ξενάγηση! :cool:
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ

Τα νησιά Κουκ, αποτελούμενα από δύο ομάδες νησιών (North & South Group), βρίσκονται στον Νότιο Ειρηνικό, λίγο πάνω από τον Τροπικό του Αιγόκερω, μεταξύ των Σαμόα και της Γαλλικής Πολυνησίας. Απέχουν περίπου 1.200 χιλιόμετρα από την Ταϊτή και 3.500 από τη Νέα Ζηλανδία.

Με έκταση 235 τετραγωνικά χιλιόμετρα, η στεριά που καταλαμβάνουν όλα τα νησιά αθροιστικά είναι λίγο μικρότερη από την Iκαρία. Όμως η ΑΟΖ (και τα “σύνορα”) που θα δει κανείς στον χάρτη, καταλαμβάνει έκταση περίπου 2.000.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, μεγαλύτερη από την έκταση του Μεξικού.

Ακόμα και με τα στάνταρντς των νησιών του Ειρηνικού, έχουν μικρό πληθυσμό: μόλις λίγο πάνω από 15.000 κατοίκους. Απεναντίας, υπάρχει μια δυσανάλογα μεγάλη διασπορά, με 80.000 να έχουν μεταναστεύσει στην Νέα Ζηλανδία και άλλοι 30.000 στην Αυστραλία. Από τους 15.000 κατοίκους, οι 11.000 διαμένουν στο νησί της Ραροτόνγκα, ενώ κοντά άλλοι 2.000 στο Αϊτουτάκι.

Γεωγραφικά, τα νησιά χωρίζονται στη Βόρεια και στη Νότια Ομάδα (Northern & Southern Group). Αυτές οι δύο παράλληλες ομάδες νησιών, απέχουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα η μια από την άλλη. Ειδικά η Νότια Ομάδα αποτελεί πρακτικά προέκταση του νησιωτικού συμπλέγματος Australis της Γαλλικής Πολυνησίας.

Τα νησιά της Βόρειας Ομάδας είναι κοραλλιογενείς ατόλες, με χαμηλό υψόμετρο (ούτε 20 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας). Από δυτικά προς τα ανατολικά, οι ατόλες αυτές είναι: η Pukapuka, το Nassau, το Suwarrow, η Rakahanga, το Manihiki και το Penrhyn. Λέγοντας “ατόλες” εννοούμε μια ρηχή λιμνοθάλασσα, που περιβάλλεται από κοραλλιογενή ύφαλο, ο οποίος περιστασιακά ξεπερνά το επίπεδο της θάλασσας, σχηματίζοντας μικρά νησάκια. Τα νησάκια αυτά, στην τοπική διάλεκτο, ονομάζονται motu.

Από την άλλη, τα νησιά της Νότιας Ομάδας είναι ηφαιστειογενή. Καταλαμβάνουν το (πολύ) περισσότερο τμήμα της χερσαίας έκτασης, και φιλοξενούν το 90+% του πληθυσμού. Τα νησιά αυτά, από τα δυτικά προς τα ανατολικά είναι: το Palmerston (αποτελεί εξαίρεση και είναι ατόλη), το Aitutaki (που αποτελεί και αυτό ατόλη αλλά με ψηλό “κεντρικό νησί” μέσα στη λιμνοθάλασσα), η Rarotonga, το Manuae, το Takutea, το Mangaia, το Atiu, το Mitiaro και το Mauke. Η πρωτεύουσα, Avarua, όπως και το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο, βρίσκονται στη Rarotonga.

2. Χάρτης Cook Islands.png

Χάρτης των Νησιών Κουκ [ πηγή: worldatlas ]

Τα νησιά που δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες, είναι, πέρα από τη Rarotonga, το Aitutaki και το Atiu.

Το 90% των κατοίκων είναι Πολυνησιακής καταγωγής, και ανήκουν στους Maori, όπως και οι ιθαγενείς της Νεάς Ζηλανδίας. Πολλές φορές θα τους ακούσετε να μιλούν μεταξύ τους στη διάλεκτο των Maori, αλλά όλοι μιλούν και Αγγλικά.

Το κλίμα στα νησιά είναι τροπικό, με θερμοκρασίες όλο τον χρόνο γύρω στους 20-25 βαθμούς. Από ρούχα, το πολύ που θα χρειαστεί κανείς είναι ένα λεπτό μακρυμάνικο ή καμία ζακέτα για το βράδυ αν έχει αέρα. Η εποχή των βροχών είναι από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο. Όταν πήγα εγώ, στα μέσα Νοέμβρη ήταν στο όριο, με λίγες βροχές οι οποίες ήταν ουσιαστικά ράντισμα.

Τα Νησιά Κουκ δεν είναι ανεξάρτητη χώρα στα Ηνωμένα Έθνη. Αποτελούν αυτοδιοικούμενη περιοχή σε ελεύθερη διασύνδεση με τη Νέα Ζηλανδία. Οι κάτοικοι των νησιών είναι νεοζηλαδοί υπήκοοι και το νόμισμα που χρησιμοποιούν είναι το δολάριο Νέας Ζηλανδίας. Παρ’όλ’αυτά, υπάρχουν σε κυκλοφορία και “τοπικά” κέρματα, τα οποία όμως γίνονται δεκτά μόνο στα Νησιά Κουκ (δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη Νέα Ζηλανδία ούτε να ανταλλαχθούν στο εξωτερικό). Το συνάλλαγμα που θα βγάλει κάποιος θα είναι δολάρια Νέας Ζηλανδίας και κατά τις συναλλαγές του στα νησιά θα παίρνει “μεικτά” ρέστα.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις

Πρακτικά, ο μόνος βολικός τρόπος για να φτάσεις στα νησιά, είναι μέσω αεροπλάνου. Το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο, βρίσκεται στην πρωτεύουσα Avarua, στο νησί της Rarotonga. Αλλά, ακόμα και έτσι, οι επιλογές είναι μετρημένες: οι μόνες πτήσεις εξωτερικού είναι με Αυστραλία (Σίδνεϊ), Νέα Ζηλανδία (Όκλαντ), Ταϊτή και Χαβάη. Η πτήση από Σίδνεϊ ή Χονολουλού κρατάει γύρω στις 6,5 ώρες, ενώ από το Όκλαντ είναι ένα 4ωρο. Η πτήση από Ταϊτή παίρνει 2,5 ώρες. Παρά τις αποστάσεις, συνήθως τα αεροπλάνα ακόμη και των πτήσεων εξωτερικού είναι συνήθως μικρά (τύπου 321). Το μόνο μεγάλο που είδα ήταν το 787 της Air New Zealand.

Οι πτήσεις εσωτερικού, μονοπωλούνται από την Air Rarotonga. Ο εθνικός αερομεταφορέας χρησιμοποιεί μικρά ελικοφόρα αεροπλάνα. Συνήθως, οι πτήσεις γίνονται από και προς τη Rarotonga. Που σημαίνει ότι για να μεταβείς από ένα άλλο νησί σε κάποιο τρίτο, συνήθως πρέπει να γυρίσεις πίσω στη Rarotonga και να ξαναφύγεις.

3. Air Rarotonga.jpg

Το δίκτυο πτήσεων της Air Rarotonga [ πηγή: Air Rarotonga ]

Οι πτήσεις μεταξύ των νησιών του νοτίου συμπλέγματος διαρκούν το πολύ 1 ώρα και είναι φθηνές. Γύρω στα 150 ευρώ πήγαινε – έλα με βαλίτσα. Δεδομένου ότι τα αεροσκάφη είναι μικρά (π.χ. Saab 340), χειραποσκευές που κανονικά θα τις έπαιρνες στην καμπίνα για να μπουν στα ντουλάπια από πάνω, εδώ δεν χωράνε και αναγκαστικά πάνε μαζί με τις βαλίτσες. Σε καμία από τις δύο πτήσεις εσωτερικού δεν χρεώθηκα επιπλέον για αυτό.

Οι πτήσεις προς τα νησιά του βορείου συμπλέγματος είναι πολύ περιστασιακές, του στυλ μια φορά τη βδομάδα ή τον μήνα. Πτήσεις εκτελούνται προς 3 από αυτά, το Manihiki, το Penrhyn και το Pukapuka. Το κόστος για αυτές κυμαίνεται περίπου στα 1500 ευρώ. Υπάρχουν και πλοία που ταξιδεύουν προς αυτά, οπότε υπάρχει η δυνατότητα η μια μετάβαση να γίνει αεροπορικώς και η άλλη ακτοπλοϊκώς.

Στη Rarotonga υπάρχουν δύο δρομολόγια λεωφορείων που κάνουν το γύρω του νησιού. Το “Clockwise” ακολουθεί τη φορά των δεικτών του ρολογιού και το “Counter-Clockwise” πηγαίνει αντίστροφα. Από αυτά, μόνο το “Clockwise” περνά από το αεροδρόμιο, ενώ είναι και αυτό που εκτελεί πιο πυκνά δρομολόγια και λειτουργεί και τις Κυριακές και τις αργίες. Αφετηρία / Τέρμα κάνουν μπροστά στο Perfumes of Rarotonga, στην Avarua. Στα υπόλοιπα νησιά δεν υπάρχουν ΜΜΜ. Επίσης, στη Rarotonga υπάρχουν κάποια ταξί, ενώ όπως έμαθα και στο Aitutaki υπάρχουν μόλις 2 οδηγοί ταξί, οι οποίοι όμως πολλές φορές κλείνονται από ξενοδοχεία για μεταβάσεις από και προς το αεροδρόμιο.

Άλλοι τρόποι μετακίνησης, είναι το αυτοκίνητο, το μηχανάκι και το ποδήλατο. Από τις γνωστές διεθνείς εταιρίες ενοικίασης, υπάρχει μόνο η Avis και αυτή βρίσκεται μόνο στη Rarotonga. Επίσης, κυκλοφορεί πολύ το σκούτερ εκεί, καθώς και το ποδήλατο. Οι δρόμοι είναι επίπεδοι, τουλάχιστον όσοι κυκλώνουν περιμετρικά το νησί. Στη Rarotonga δεν υπάρχει δρόμος που να διασχίζει κάθετα το νησί, ενώ και στο Aitutaki ο δρόμος που περνά δίπλα από το Maunga Pu και καταλήγει στην προβλήτα κοντά στο μαγαζάκι Stonefish είναι στα καλύτερα σημεία του απλός χωματόδρομος. Παρότι το Google Maps έχει μια τάση να σε στέλνει μέσω αυτού (!), καλύτερα να τον αποφύγετε και να κάνετε λίγα παραπάνω χιλιόμετρα από κάποια παράκαμψη, οδηγώντας σε κάποιο “κανονικό” δρόμο.

Εγώ στη Rarotonga είχα κλείσει αυτοκίνητο με την Avis. Η Avis έχει γραφείο και στο αεροδρόμιο, το οποίο όμως τυπικά ανοίγει όποτε υπάρχει άφιξη / αναχώρηση κάποιας πτήσης εξωτερικού. Οπότε, καλό είναι αν φτάνεις ή φεύγεις προς άλλο νησί (όπως εγώ που πήρα αυτοκίνητο ερχόμενος από Aitutaki), να έχεις δηλώσει τον κωδικό της πτήσης κατά την κράτησή σου για να τους βρεις ανοικτούς.

Στο Aitutaki, καθώς και στα υπόλοιπα “μικρά” νησιά, δεν υπάρχουν οι γνωστές διεθνείς φίρμες ενοικίασης. Είτε θα νοικιάσεις από κάποια τοπική είτε θα συνεννοηθείς με τον ιδιοκτήτη του καταλύματος για να σου προτείνει κάποια λύση. Εγώ είχα κλείσει αμάξι από τη Rino’s, που κυρίως δραστηριοποιείται με ένα οικογενειακό ξενοδοχείο στο νησί. Η κράτηση έγινε μέσω mail που τους έστειλα, καθώς στο site έδινε τη δυνατότητα κράτησης μόνο για τα δωμάτια.

Γενικά, η κράτηση είναι φτηνή, του στυλ 50$ / ημέρα, δηλαδή γύρω στα 30 ευρώ για ένα αμάξι τύπου Yaris. Η βενζίνη είναι σε παρόμοια επίπεδα με εμάς, λίγο πάνω από τα 3 $ / λίτρο. Βέβαια τα χιλιόμετρα είναι λίγα, οπότε θα είναι άθλος το να χρειαστεί να γεμίσεις ολόκληρο το ντεπόζιτο.

Το όριο ταχύτητας είναι σχεδόν παντού 50 χιλιόμετρα την ώρα, το οποίο τηρείται σχεδόν ευλαβικά από όλους. Άντε να πας με 60, αλλά όπως έγραφε και σε μια πινακίδα στην παραλία Ootu στο Aitutaki “Slow Down – Your In Heaven”.

4. Slow Down.JPG

Πάμε χαλαρά :cool:

Και μια προειδοποίηση: δεν παρκάρουμε, ούτε την αράζουμε κάτω από φοινικόδεντρα. Η καρύδα πέφτει χωρίς προειδοποίηση και σπάει κεφάλι / παρμπρίζ κλπ. Είδα 3 φορές να πέφτει στα 4-5 μέτρα από εμένα, και δεν είναι αστείο να τη φας...
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
4. Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα που θα ακολουθούσα ήταν το εξής:

  • 10/11 – 11/11 : Πτήση από Αθήνα για Σίδνεϊ, μέσω Σιγκαπούρης. Θα έφτανα στο Σίδνεϊ το βράδυ της 11/11.
  • 12/11 (Σίδνεϊ) : Βόλτα στο Σίδνεϊ το πρωί και το μεσημέρι. Το απόγευμα θα πήγαινα στο αεροδρόμιο για την πτήση προς Rarotonga.
  • 12/11 (Rarotonga) : Στη Rarotonga θα έφτανα νωρίς το πρωί της 12/11, αφού θα διασχίζαμε την γραμμή αλλαγής ημερομηνίας. Το μεσημεράκι θα έπαιρνα άλλη πτήση για το Aitutaki.
  • 12/11 – 17/11 : Θα εξερευνούσα το Aitutaki.
  • 17/11 : Πτήση το βράδυ προς τη Rarotonga.
  • 18/11 – 23/11 : Θα εξερευνούσα τη Rarotonga.
  • 24/11 – 25/11 : Πρωινή πτήση προς το Σίδνεϊ. Στο Σίδνεϊ θα έφτανα το μεσημεράκι της 25/11, αφότου θα διασχίζαμε πάλι αντίστροφα τη γραμμή αλλαγής ημερομηνίας.
  • 25/11 – 26/11 : Το μεσημέρι και το απόγευμα της 25/11 θα έκανα μια βόλτα στο Σίδνεϊ. Το βράδυ της 25/11 θα αναχωρούσα για Αθήνα, μέσω Άμπου Ντάμπι, όπου και θα έφτανα το μεσημέρι της 26/11.
Οι πτήσεις Αθήνα – Σιγκαπούρη – Σίδνεϊ θα ήταν με τη Scoot.
Οι πτήσεις Σίδνεϊ – Ραροτόνγκα και Ραροτόνγκα – Σίδνεϊ θα ήταν με την JetStar.
Οι πτήσεις Ραροτόνγκα – Αϊτουτάκι και Αϊτουτάκι – Ραροτόνγκα θα ήταν με την Air Rarotonga.
Οι πτήσεις Σίδνεϊ – Αμπου Ντάμπι – Αθήνα θα ήταν με την Etihad.

Στο Σίδνεϊ (στο πήγαινε), θα έμενα στο Travelodge Sydney Airport.
Στο Aitutaki θα έμενα στο Aitutaki Seaside.
Στη Rarotonga θα έμενα στο Bella Beach Bungalows.

Βέβαια, στην πράξη, αυτό το πλάνο δεν ακολουθήθηκε ακριβώς έτσι... :haha:
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.147
Likes
10.944
Πολυ ενδιαφερουσες και κατατοπιστικες πληροφοριες... Τελικα αξιζει σαν προορισμος τις 6 (αν μετρησα καλα :)) μερες ταξιδι?
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.051
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αν κρίνω από τον τίτλο (Σιγκαπούρη) και από τους χρόνους που χρησιμοποιείς (θα έμενα....κλπ), κάποια σχέδια ανατράπηκαν. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Πολυ ενδιαφερουσες και κατατοπιστικες πληροφοριες... Τελικα αξιζει σαν προορισμος τις 6 (αν μετρησα καλα :)) μερες ταξιδι?
Την αναλυτική σούμα θα την κάνω στο τέλος :haha:

Η δυσκολία (αν μπορώ να το πω έτσι) ήταν το ότι έκανα μονοκοπανιά το Αθήνα - Αϊτουτάκι, χωρίς να έχω κοιμηθεί σε κανονικό κρεβάτι σε όλο αυτό το διάστημα, όπως θα εξηγήσω και στα επόμενα posts.

Πριν πεις ότι πας προς τα εκεί πάντως, θα αποδεχθείς ότι είτε πας μέχρι Αυστραλία είτε μέχρι πχ Λος Άντζελες, θα περάσεις ένα καθαρό τουλάχιστον εικοσάωρο στον αέρα.

Είναι αλήθεια ότι με ταλαιπώρησε λίγο το θέμα του ύπνου (περισσότερο ψυχολογικά, διότι πρώτη φορά έχανα πτήση και διανυκτέρευση σε μακρινό ταξίδι), αλλά εν συντομία αν ήταν να ξαναέφευγα αύριο, ήδη θα είχα ξεκινήσει να ετοιμάζω βαλίτσες. :heart: :airplane:

Αν κρίνω από τον τίτλο (Σιγκαπούρη) και από τους χρόνους που χρησιμοποιείς (θα έμενα....κλπ), κάποια σχέδια ανατράπηκαν. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.
Είχε και Σιγκαπούρη, μια αναπάντεχη έκπληξη (όπως την αναπολώ τώρα). Τότε βέβαια αυτό που σκεφτόμουν ήταν μη στράβωνε και άλλο το πράγμα... :)
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
5. Αθήνα - Σιγκαπούρη

Η μεγάλη μέρα του ταξιδιού είχε φτάσει! Ύστερα από κάποιες τελευταίες πρωινές εκκρεμότητες, ήμουν έτοιμος να φύγω.

Θα αναχωρούσαμε από την Αθήνα στις 15:35, με τη Scoot, και θα έφτανα στη Σιγκαπούρη στις 8:55 το επόμενο πρωί. Ύστερα από μόλις 1 ώρα, στις 9:55, θα συνέχιζα για το Σίδνεϊ, όπου και θα έφτανα το ίδιο βράδυ, στις 20:40.

Θα μου πεις μόλις 1 ώρα ανταπόκριση; Το σκεπτικό μου ήταν να έφτανα Σίδνεϊ βραδάκι, όπως και πέρυσι. Μιας και από παλιά δυσκολευόμουν να κοιμηθώ στο αεροπλάνο, είχα βρει το κόλπο της άφιξης κατά το σούρουπο, ώστε να μην έχω προβλήματα με το jet lag. Οπότε, με μόλις μια πτήση τη μέρα από την Αθήνα, ο συνδυασμός αυτός ήταν πρακτικά μονόδρομος. :rolleyes-80:

Επίσης, υπήρχε μόνο μια πτήση από Σίδνεϊ για Rarotonga, η οποία αναχωρούσε καθημερινά στις 21:30. Οπότε, αναγκαστικά το πλάνο έλεγε να έφτανα στο Σίδνεϊ βραδάκι και να κοιμόμουν εκεί. Την επόμενη μέρα θα την είχα ελεύθερη για να κάνω βόλτες στην πόλη και το βράδυ θα ξαναπήγαινα στο αεροδρόμιο για να έφευγα για Rarotonga.

Το ενιαίο εισιτήριο που είχα κλείσει ήταν ένα μαξιλαράκι ασφαλείας. Αν γινόταν η στραβή και έχανα την ανταπόκριση, υπήρχαν κάμποσες πτήσεις μέσα στη μέρα από τη Scoot και τη “μητρική” Singapore για Σίδνεϊ, ώστε να προλάβαινα την πτήση για Rarotonga... :cool:


Ότι κάτι δεν θα πήγαινα καλά, είχε αρχίσει να διαφαίνεται από τη στιγμή που έφτασα στην πύλη του Ελ. Βενιζέλος (στην οποία παρεμπιπτόντως έφτασα μετά από ομολογουμένως γρήγορους ελέγχους). Ενώ η ώρα της αναχώρησης πλησίαζε, το αεροπλάνο της Scoot δεν είχε εμφανιστεί πουθενά. :haha:

Κάνοντας μια παρένθεση, η Αθήνα αποτελεί ενδιάμεση στάση στο δρομολόγιο Bερoλίνo – Αθήνα – Σιγκαπούρη. Όπως φαινόταν, το αεροπλάνο είχε αργήσει να απογειωθεί από τη Γερμανία. Όταν θεωρητικά έφτανε η ώρα της επιβίβασης, κανένα μισάωρο πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση, με βάση το flightradar, το αεροπλάνο πετούσε ακόμα πάνω από τον Βόλο...

Τελικά, το αεροπλάνο έφτασε στην πύλη και άρχισε να κατεβάζει κόσμο την ώρα που είχε προγραμματιστεί η αναχώρησή του. Όταν τελικά επιβιβαστήκαμε, έκλεισαν οι πόρτες και αρχίσαμε να τροχοδρομούμε, είχε περάσει σχεδόν μιάμιση ώρα, ήταν πλέον 5. Πριν καν σηκωθούμε στον αέρα, φαινόταν ότι το άγχος θα με συντρόφευε μέχρι να έφτανα τελικά στο Aitutaki... :rolleyes-80:

5. Αεροδρόμιο ATH.JPG


6. Τροχοδρόμηση.JPG


7. Απογείωση.JPG

Φεύγοντας από την Αθήνα

Η πτήση κύλισε τέλεια, με λίγα κουνήματα πάνω από την Ταϊλάνδη. Μπορώ να πω, ήταν από τις πιο ήσυχες πτήσεις που έχω κάνει, σε πείσμα κιόλας της 11ωρης διάρκειας. :xalara:

Μας σέρβιραν δύο φορές, ενώ κιόλας κατάφερα και κοιμήθηκα και ένα τετράωρο – πεντάωρο. Ένας ύπνος που τελικά θα έκανε τη διαφορά...

8a. Πτήση 1.JPG


8b. Πτήση 2.JPG

Φωτογραφίες από την πτήση προς Σιγκαπούρη

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του πιλότου να το πατήσει, τελικά στη Σιγκαπούρη προσγειωθήκαμε κατά τις 9:20. Πλέον δεν είχα αυταπάτες ότι θα προλάβαινα τη δεύτερη πτήση, που θα αναχωρούσε σε μισή ώρα. Ο νους μου ήταν στο τι κάνεις σε αυτή την περίπτωση, στα διαδικαστικά του να μπω σε άλλη πτήση και στο αν θα είχε επόμενη πτήση αρκετά σύντομα για να προλάβαινα τη διανυκτέρευση στο Σίδνεϊ (είχα και πολλές απαιτήσεις :haha:). Ευτυχώς τουλάχιστον, η πτήση από το Σίδνεϊ προς τη Rarotonga θα έφευγε το επόμενο βράδυ, οπότε εκτός αν κάτι πήγαινε τραγικά στραβά δεν θα είχα πρόβλημα στο να την προλάβω.

9. Προσγείωση.JPG


10. Αεροδρόμιο SIN.JPG

Καταπίνοντας τα τάνκερς :p, όπως είχε πει ένας καθηγητής στη γνωστή ταινία του '80 (πάνω), πριν προσγειωθούμε τελικά στο Changi (κάτω)

Τελικά, βγαίνοντας από τη φυσούνα στο αεροδρόμιο, μας υποδέχτηκαν υπάλληλοι της Scoot. Όσοι είχαν ανταπόκριση για Μελβούρνη και Μπαλί ήταν τυχεροί: θα προλάβαιναν την ανταπόκρισή τους και θα έφευγαν κανονικά σε ένα δίωρο. Όσοι θα συνεχίζαμε για Σίδνεϊ, ήμασταν γύρω στα 30 άτομα, θα μπαίναμε στην βραδινή πτήση της Singapore και θα φτάναμε Σίδνεϊ το επόμενο πρωί, τοπική ώρα. Οπότε, η διανυκτέρευση στο Σίδνεϊ είχε χαθεί. :cry:

Αυτό περιέπλεκε τα πράγματα. Πρώτα απ’όλα, θα είχα όλη τη μέρα στη Σιγκαπούρη, την οποία δεν ήξερα καθόλου. Δεύτερον, το βράδυ θα έπρεπε οπωσδήποτε να κατάφερνα να ξανακοιμηθώ στο αεροπλάνο, καθώς θα φτάναμε στο Σίδνεϊ πρωί και χωρίς να έχω κάπου να κοιμηθώ (έκανα τη βλακεία και ενημέρωσα το ξενοδοχείο ότι δεν θα προλάβαινα να έρθω το βράδυ, οπότε άρπαξαν τα χρήματα και με ενημέρωσαν ότι «δεν μπορώ να κάνω τσεκ-ιν αργά το πρωί» έστω για ένα δίωρο ύπνο σε κανονικό κρεβάτι). :mad:

Στο Σίδνεϊ θα είχα επίσης ολόκληρη τη μέρα, οπότε και το βράδυ στις 21:30 θα πετούσα για Rarotonga. Και ο τρίτος ύπνος θα γινόταν στο κάθισμα του αεροπλάνου.

Ύστερα από τρεις ύπνους σε αεροπλάνα, στη Rarotonga θα έφτανα χαράματα. Εκεί θα έπρεπε να έμενα ξύπνιος μέχρι το μεσημεράκι, όπου και θα έφευγα για το Aitutaki, στο οποίο επιτέλους θα μπορούσα να κοιμηθώ σε κανονικό κρεβάτι. Εν ολίγοις, είχα καταφέρει μεν να κοιμηθώ ένα βράδυ στο αεροπλάνο, αλλά και τα επόμενα δύο βράδια θα τα έβγαζα εν πτήση. o_O


Πρώτο μέλημα ήταν να πάμε στην εξυπηρέτηση της Singapore για να μας εκδώσουν τις καινούριες κάρτες επιβίβασης. Δεν μπορώ να πω, οι υπάλληλοι ευγενικότατοι, μας έδωσαν τα boarding passes για την πτήση της Singapore, καθώς και πάσο για ένα lounge της Singapore. Σε αυτό θα μπορούσαμε να πάμε όσες φορές θέλαμε μέσα στη μέρα, και το φαγητό θα ήταν δωρεάν.

Από την φυσούνα είχα πιάσει την κουβέντα με ένα άλλο παιδί που θα πήγαινε και εκείνος στο Σίδνεϊ (πρώτη φορά στην Αυστραλία) και είχε χάσει την ανταπόκριση. Έτσι, όταν ξεμπερδέψαμε από την υπάλληλο της Singapore κατευθυνθήκαμε προς το lounge για φαγητό.

11. Lounge.JPG

Το lounge στο οποίο είχαμε πάει για φαγητό

Πάνω στην κουβέντα για το πώς θα περνούσαμε τις ώρες στο αεροδρόμιο, καθώς κανείς μας δεν γνώριζε τη Σιγκαπούρη, έπεσε η ιδέα για να παίρναμε κάποιο από τα tours της πόλης. Έχει κάμποσα μέσα στη μέρα εάν έχεις ανταπόκριση πάνω από 5,5 ώρες, και είναι δωρεάν. Σκεφτόμασταν κάποιο που θα περνούσε από τα κύρια αξιοθέατα της πόλης, το οποίο όντως προσφερόταν. Όμως είχαμε χάσει για λίγο την αναχώρηση των 12, με το επόμενο γκρουπ να είναι γύρω στις 5. Αυτό που μπορούσαμε να πάρουμε ήταν ένα “cultural tour” ή κάπως έτσι, το οποίο τελικά δεν μας ενθουσίαζε.

Αμφιταλαντευόμενοι για το τι να κάναμε, μπήκαμε στο κινητό για να δούμε λίγο τα ΜΜΜ της πόλης. Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, στο αεροδρόμιο προσφέρεται δωρεάν Wi-Fi (με χρονικό περιορισμό αλλά όταν σε πετάξει έξω μπορείς να ξαναμπείς manually άμεσα). Υπήρχε μετρό και πήγαινε στο Gardens By The Bay: το γνωστό αξιοθέατο της Σιγκαπούρης με τα τεράστια “λουλούδια”. Τελικά, ενώ εγώ ήθελα να πήγαινα, ο συνεπιβάτης ήταν κάπως διστακτικός να βγει στην άγνωστη πόλη. Μιας και οι ώρες της αναμονής μου φαίνονταν πολλές, επικράτησε η περιέργεια και τελικά ξεκίνησα μόνος μου. Βρήκα ένα γραφείο για να αφήσω την χειραποσκευή και κατευθύνθηκα προς το μετρό...
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.061
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom