Αυστραλία Νησιά Κουκ Ραροτόνγκα - Αϊτουτάκι : Διακοπές στον Παράδεισο

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια

16. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ - Άμπου Ντάμπι - Αθήνα

Το ταξίδι της επιστροφής φαινόταν (και ήταν) πιο σύντομο από το πήγαινε. Θα αναχωρούσα από τη Ραροτόνγκα στις 9 το πρωί και ύστερα από ένα έξι ώρες και κάτι θα έφτανα στο Σίδνεϊ στις 12:30 το μεσημεράκι της επόμενης μέρας. Στο Σίδνεϊ θα είχα τη μέρα ελεύθερη, μέχρι τις 21:25, οπότε και θα πετούσα για το Άμπου Ντάμπι, στο οποίο θα έφτανα λίγο πριν τις 5, τα επόμενα χαράματα. Από εκεί, στις 9:15 το πρωί θα ξεκινούσα για την Αθήνα, φτάνοντας σε εμάς στις 12:35 το μεσημεράκι.

Ύστερα λοιπόν από ένα γρήγορο πρωινό, ξεκίνησα για το αεροδρόμιο. Σήμερα η μέρα ήταν μουντή, ενώ από τα μέσα της διαδρομής είχε αρχίσει να βρέχει. Πάντως, μεταξύ μας, μια χαρά τελικά είχε κάτσει το ρίσκο του καιρού. Παρότι ο Νοέμβριος σηματοδοτεί την έναρξη της περιόδου των βροχών, κανονική βροχή συνάντησα πρώτη φορά σήμερα, 24/11. :cool:

Φτάνοντας στο αεροδρόμιο της Ραροτόνγκα, άφησα το αυτοκίνητο στο γκισέ της Avis. Σε αντίθεση με την παραλαβή του, που ουσιαστικά δεν είχε κόσμο, στην παράδοσή του γινόταν ένας χαμός. Είχε μόλις φτάσει το αεροπλάνο από το Σίδνεϊ, αυτό που θα έπαιρνα για τον γυρισμό, και είχε κάμποσα άτομα μπροστά. Τρεις από αυτούς δεν είχαν κάνει καν κράτηση από πριν. Έφαγα λίγη ώρα στην ουρά... :haha:

Αφότου άφησα τα κλειδιά και ευχαρίστησα την κυρία για τη συμβουλή της να επισκεφθώ την πρώτη μέρα την Punanga Nui, ξεκίνησα για το γκισέ. Ο υπάλληλος του check-in μας έδινε κάρτες, τις οποίες συμπληρώναμε με τα συνηθισμένα στοιχεία: αριθμός πτήσης, ονοματεπώνυμο κλπ. Την κάρτα αυτή την παραδίναμε στους υπαλλήλους του immigration, πριν τον έλεγχο των χειραποσκευών. Εν τέλει, επιβιβαστήκαμε στο γεμάτο και πάλι αεροπλάνο και αρχίσαμε να τροχοδρομούμε, υπό βροχή, κανένα τέταρτο πριν την προγραμματισμένη ώρα απογείωσης. Η πτήση από τη Ραροτόνγκα προς το Σίδνεϊ θα ήταν η πρώτη που θα έκανα ολόκληρη υπό το φως του ήλιου (πέρα από το σύντομο πήγαινε - έλα στο Αϊτουτάκι). :p

202a. Ραροτόνγκα.JPG


202b. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ 1.JPG


202c. Ραροτόνγκα - Σίδνεϊ 2.JPG

Φεύγοντας από τη Ραροτόνγκα (πάνω), και καθ'οδόν για την Τόνγκα (μέση & κάτω)

Αφότου ανεβήκαμε πάνω από τα σύννεφα, η πτήση κύλισε μια χαρά. Πλέον είχαμε ήλιο, ενώ από κάτω επιτέλους έβλεπες το απέραντο της θάλασσας και περιστασιακά και κάποια στεριά. Πέρα από την Τόνγκα, ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε το τοπίο στο σημείο που εκβάλλει ο Wairoa, καμιά 50αριά χιλιόμετρα βόρεια του Όκλαντ της Νέας Ζηλανδίας! Ευτυχώς το πετύχαμε χωρίς σύννεφα! ;)

202d. Wairoa 1.JPG


202e. Wairoa 2.JPG


202f. Wairoa 3.JPG

Το σημείο που ο Wairoa εκβάλλει στον ωκεανό

Η επόμενη στεριά που θα βλέπαμε θα ήταν η Αυστραλία. Κρυφά ήλπιζα ότι θα έβλεπα και το λιμάνι για φωτογράφηση, αλλά τελικά προσεγγίσαμε από τα νότια. :cry: Περάσαμε από τα προάστια Bundeena, Cronulla, και τον Bottany Bay.

202g. Port Hacking.JPG


202h. Cronulla Peninsula.JPG


202i. Bottany Bay.JPG

Το Port Hacking (πάνω), η Cronulla Peninsula (μέση) και ο Bottany Bay (κάτω), λίγο πριν την προσγείωση στο Σίδνεϊ

Αν και ο ουρανός από τη Νέα Ζηλανδία έως το Σίδνεϊ ήταν ανέφελος, πάνω από τη στεριά της Αυστραλίας είχαν πλακώσει μαύρα σύννεφα, ενώ με το που προσγειωθήκαμε διαπιστώσαμε ότι μόλις είχε βρέξει και είχε αέρα και ψύχρα.

Όντας ερωτευμένος με την πόλη, ακόμη και με τις λίγες ώρες που θα είχα για την ανταπόκριση, δεν θα έχανα την ευκαιρία να κατέβω στο λιμάνι. Στην πορεία, ο αέρας και η ψύχρα αποδείχθηκαν τα μικρά προβλήματα. Στον έλεγχο διαβατηρίων συνάντησα μια ατέλειωτη ουρά, πρέπει να έφαγα στην αναμονή τουλάχιστον 1,5 ώρα. :icon_evil: Κάποια στιγμή, όταν τελείωσα, κατευθύνθηκα γρήγορα στο γραφείο για να αφήσω τις βαλίτσες και έτρεξα προς το μετρό.

Τσάμπα κόπος... Το τριήμερο αυτό, θα γίνονταν έργα στις γραμμές του μετρό και είχαν κλείσει διάφοροι σταθμοί τριγύρω από το αεροδρόμιο, συμπεριλαμβανομένων και των 2 σταθμών που το εξυπηρετούν. Αντ’αυτού, είχαν βάλει λεωφορεία, ένα δρομολόγιο εκ των οποίων κατευθυνόταν προς το λιμάνι. Αυτό θα έκανε στάσεις σε διάφορους σταθμούς του μετρό (πρώτα σε κάποιους κλειστούς και στη συνέχεια σε ανοικτούς), μέχρι να καταλήξει στην Circular Quay. :rolleyes-80:
Για κάποιον ανεξήγητο λόγο, ήμουν σίγουρος ότι η πρώτη ανοικτή στάση ήταν η Mascot, σχετικά κοντά στο αεροδρόμιο. Οπότε κατέβηκα εκεί, ελπίζοντας ότι παίρνοντας από εκεί το μετρό θα γλίτωνα χρόνο από την κίνηση στο κέντρο. Δυστυχώς, πηγαίνοντας προς τις σκάλες του μετρό, βλέπω εργάτες και συνειδητοποιώ ότι τελικά η στάση ήταν και αυτή κλειστή. Κάπου εκεί αρχίζει καπάκι να ρίχνει και καρεκλοπόδαρα... :haha:

Οπότε, ξαναεπιστρέφω στη στάση του λεωφορείου, για να περιμένω το επόμενο δρομολόγιο από το αεροδρόμιο. Το οποίο, τουλάχιστον, πέρασε σχετικά γρήγορα. Πάντως είχε και τα αστεία του. Ήμουν εγώ, ο ξένος, παραδίπλα κάτι γιαγιάδες από εκεί και έψαχναν να βρουν πού είναι τελικά η πρώτη στάση του μετρό για να κατέβουν. Ρωτάνε εμένα, αρχίζω να ψάχνω στο κινητό, βγάζω και το σχεδιάγραμμα του μετρό, τελικά το βρίσκουμε. Ρίξαμε ένα γέλιο πάντως, που έπεσαν στην περίπτωση, στον επισκέπτη για να τις κατατοπίσει. :haha:

Τελικά, έχοντας προσγειωθεί στις 12:30, κοιτάζοντας τώρα τους χρόνους στις φωτογραφίες, έφτασα στην Circular Quay υπό βροχή λίγο πριν τις 4. Ήταν από τις φορές που έλεγες “επιτέλους τα κατάφερα”! Ευτυχώς ήξερα τα κατατόπια, οπότε πήγα γραμμή προς κάτι McDonald’s που είχε εκεί, ώστε αφενός να φάω κάτι στα γρήγορα και αφετέρου να κερδίσω λίγο χρόνο μπας και σταματούσε η βροχή.

203. Υπόστεγο Circular Quay.JPG

Έχοντας φτάσει με τα πολλά στη Circular Quay :clap:

Σε αυτό ήμουν τυχερός. Μέχρι να τελειώσω το φαγητό η βροχή σταμάτησε. Φυσικά δεν έχασα χρόνο. Θα είχα μία ώρα ακόμα για να έκανα μια γρήγορη βόλτα, πριν πάρω πάλι το τραμ και το λεωφορείο για το αεροδρόμιο.

203a. Γέφυρα.JPG


203b. Όπερα.JPG

Η Γέφυρα (πάνω) και η Όπερα (κάτω), στην Κυκλική Αποβάθρα

203c. Circular Quay.JPG


203d. Customs House.JPG

Η θέα προς την CBD (πάνω) και το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο στο Customs' House (κάτω)

Επιστρέφοντας στο αεροδρόμιο, άρχισε και πάλι να βρέχει. Πάντως, ακόμη και την τελευταία μέρα και σε πείσμα των συγκυριών, στο Σίδνεϊ, την βόλτα την έκανα! :cool:
Στο αεροδρόμιο έφτασα λίγο πριν τις 7, οπότε και έκλεινε το γραφείο που είχα αφήσει τις βαλίτσες. Παρέλαβα τις βαλίτσες, έκανα check-in στην Etihad και περίμενα την επιβίβαση στο αεροπλάνο που θα έφευγε ακριβώς στις 21:15.

204. Etihad 777.JPG

Στο 777 της Etihad, λίγο πριν την αναχώρηση

Φτάνοντας στο Άμπου Ντάμπι στις 4 και κάτι τα χαράματα, όλη η σχεδόν 15ωρη πτήση κύλισε στο σκοτάδι. Πέρα από τις ταινίες που είδα και ύπνο που έριξα, το άλλο αξιοσημείωτο που θυμάμαι από την πτήση αυτή ήταν οι πάμπολλες αστραπές που βλέπαμε από το παράθυρο, πετώντας πάνω από τη νότια Ινδία και τη Σρι Λάνκα. :shock: Δυστυχώς με την πίσσα σκοτάδι έξω, το κινητό δεν εστίαζε εύκολα και βλέποντας τα βίντεο που τράβηξα, δεν φαίνονται καθαρά...

Τελικά στο αεροδρόμιο προσγειωθήκαμε μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα. Στο συγκεκριμένο αεροδρόμιο είχα βρεθεί τελευταία φορά το 2011 και αυτό που θυμόμουν ήταν ότι το αεροδρόμιο μου είχε φανεί μικρό. Προφανώς είχαν γίνει εργασίες επέκτασης όλα αυτά τα χρόνια. Το αεροδρόμιο πλέον είναι μεγάλο, εντυπωσιακό και μέσα αλλά και έξω, με τις κυματιστές οροφές και τους μεγάλους ενιαίους χώρους. :) Επίσης, παρά την ώρα, πολλά μαγαζιά ήταν ανοικτά, οπότε και έκατσα για να φάω πρωινό. Η τελευταία πτήση αυτού του ταξιδιού, θα αναχωρούσε λίγο μετά τις 9 για την Αθήνα.

205. Αεροδρόμιο Άμπου Ντάμπι 1.JPG

Μία από τις μεγάλες αίθουσες του αεροδρομίου του Άμπου Ντάμπι

Κάπου μόλις τελείωσα με το πρωινό και άρχισα να κατευθύνομαι προς την πύλη, ο ήλιος είχε αρχίσει να ανατέλλει. Η μέρα επιτέλους ξημέρωνε.

206a. Ανατολή 1.JPG


206b. Ανατολή 2.JPG

Χαζεύοντας την ανατολή, ενώ περιμένουμε την πτήση για Αθήνα

207a. Αεροδρόμιο Άμπου Ντάμπι 2.JPG


207b. Αεροδρόμιο Άμπου Ντάμπι 3.JPG

Το εσωτερικό του αεροδρομίου, πηγαίνοντας προς την πύλη

Τελικά, και από εδώ απογειωθήκαμε στην ώρα μας, 9:15 ακριβώς. Τελειώνοντας με τις πτήσεις του ταξιδιού, οι μόνες που καθυστέρησαν (και η μία χάθηκε) ήταν αυτές στο πήγαινε στο Σίδνεϊ. Μικρό εν τέλει το κακό, όπως τελικά εξελίχθηκε το όλο ταξίδι...

207c. Αεροδρόμιο Άμπου Ντάμπι 4.JPG

Η εντυπωσιακή, κυματιστή, οροφή του αεροδρομίου

208a. Yas Island 1.JPG


208b. Yas Island 2.JPG


208c. Yas Island 3.JPG

Το Yas Island, με την πίστα της Formula 1 και ο θόλος του Ferrari World

Αν θυμάμαι καλά, πρέπει να πετάξαμε πάνω από Σαουδική Αραβία και Αίγυπτο. Για όσο μας το επέτρεπαν τα σύννεφα, θυμάμαι βλέπαμε αρχικά έρημο, θάλασσα, έρημο και στη συνέχεια διασχίσαμε την Ελλάδα από τα νότια προς βορά.

209a. Έρημος 1.JPG


209b. Θάλασσα 1.JPG


209c. Έρημος 2.JPG


209d. Θάλασσα 2.JPG

Φωτογραφίες από τη μικρή παράκαμψη που κάναμε, μέχρι να βγούμε στη Μεσόγειο

209e. Αιγαίο.JPG


209f. Βάρκιζα.JPG


209g. Αθήνα.JPG

Φτάνοντας στην Αττική (πάνω), η Βάρκιζα (μέση) και τροχοδρομώντας προς την πύλη του Ελ. Βενιζέλου (κάτω)

Περάσαμε πάνω από τη Βάρκιζα και φτάσαμε στην Αθήνα, μαζί με τις αδερφικές Αραβικές, γύρω στις 1 παρά τέταρτο.

 
Last edited:

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.051
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βλέπω τώρα τις πτήσεις για τα νησιά Κουκ. Χαρά στο κουράγιο σου.
Μάλλον το συνδύασες με μια καλή στάση στην Αυστραλία. Και καλά έκανες.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
 

KIKI

Member
Μηνύματα
2.805
Likes
7.801
Επόμενο Ταξίδι
Ιορδανία
Ταξίδι-Όνειρο
Αφρική Ναμιμπια
Ωραίος προορισμός με την πολύ καλή γραφή σου όπως πάντα! Αναμένω την συνέχεια.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Βλέπω τώρα τις πτήσεις για τα νησιά Κουκ. Χαρά στο κουράγιο σου.
Μάλλον το συνδύασες με μια καλή στάση στην Αυστραλία. Και καλά έκανες.
Περιμένουμε τη συνέχεια.
Θα γράψω σε ξεχωριστό post αναλυτικά για τα εισιτήρια. Αν πάρεις το ρίσκο και τα κλείσεις ξεχωριστά, γλιτώνεις γύρω στο χιλιάρικο (ή και παραπάνω) από τις τιμές που σου δίνει το "ενιαίο". Βέβαια αυτή τη φορά, το ρίσκο δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Έκανα στάση στην Αυστραλία, αλλά δεν θα την χαρακτήριζα και "καλή"... :haha:

Ωραίος προορισμός με την πολύ καλή γραφή σου όπως πάντα! Αναμένω την συνέχεια.
Σε ευχαριστώ πολύ για τα κολακευτικά σχόλια!!! :)

Κορυφαίος @Nikos1986 με ταξιδάρες όπως πάντα πέρα απ' τα συνηθισμένα.
Θα πω ότι είπα και στη μίνι ιστορία σου, περιμένω να δω ένα μπαράκι στον Ειρηνικό. :cool:
Σε ευχαριστώ! Αν και όχι τόσο φαν της μπύρας (σε αντίθεση με τον αδερφό μου), επισκέφθηκα την τοπική μπυραρία, στην οποία μπορείς να κλείσεις και ξενάγηση! :cool:
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
2. Λίγα Λόγια για τα Νησιά Κουκ

Τα νησιά Κουκ, αποτελούμενα από δύο ομάδες νησιών (North & South Group), βρίσκονται στον Νότιο Ειρηνικό, λίγο πάνω από τον Τροπικό του Αιγόκερω, μεταξύ των Σαμόα και της Γαλλικής Πολυνησίας. Απέχουν περίπου 1.200 χιλιόμετρα από την Ταϊτή και 3.500 από τη Νέα Ζηλανδία.

Με έκταση 235 τετραγωνικά χιλιόμετρα, η στεριά που καταλαμβάνουν όλα τα νησιά αθροιστικά είναι λίγο μικρότερη από την Iκαρία. Όμως η ΑΟΖ (και τα “σύνορα”) που θα δει κανείς στον χάρτη, καταλαμβάνει έκταση περίπου 2.000.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, μεγαλύτερη από την έκταση του Μεξικού.

Ακόμα και με τα στάνταρντς των νησιών του Ειρηνικού, έχουν μικρό πληθυσμό: μόλις λίγο πάνω από 15.000 κατοίκους. Απεναντίας, υπάρχει μια δυσανάλογα μεγάλη διασπορά, με 80.000 να έχουν μεταναστεύσει στην Νέα Ζηλανδία και άλλοι 30.000 στην Αυστραλία. Από τους 15.000 κατοίκους, οι 11.000 διαμένουν στο νησί της Ραροτόνγκα, ενώ κοντά άλλοι 2.000 στο Αϊτουτάκι.

Γεωγραφικά, τα νησιά χωρίζονται στη Βόρεια και στη Νότια Ομάδα (Northern & Southern Group). Αυτές οι δύο παράλληλες ομάδες νησιών, απέχουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα η μια από την άλλη. Ειδικά η Νότια Ομάδα αποτελεί πρακτικά προέκταση του νησιωτικού συμπλέγματος Australis της Γαλλικής Πολυνησίας.

Τα νησιά της Βόρειας Ομάδας είναι κοραλλιογενείς ατόλες, με χαμηλό υψόμετρο (ούτε 20 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας). Από δυτικά προς τα ανατολικά, οι ατόλες αυτές είναι: η Pukapuka, το Nassau, το Suwarrow, η Rakahanga, το Manihiki και το Penrhyn. Λέγοντας “ατόλες” εννοούμε μια ρηχή λιμνοθάλασσα, που περιβάλλεται από κοραλλιογενή ύφαλο, ο οποίος περιστασιακά ξεπερνά το επίπεδο της θάλασσας, σχηματίζοντας μικρά νησάκια. Τα νησάκια αυτά, στην τοπική διάλεκτο, ονομάζονται motu.

Από την άλλη, τα νησιά της Νότιας Ομάδας είναι ηφαιστειογενή. Καταλαμβάνουν το (πολύ) περισσότερο τμήμα της χερσαίας έκτασης, και φιλοξενούν το 90+% του πληθυσμού. Τα νησιά αυτά, από τα δυτικά προς τα ανατολικά είναι: το Palmerston (αποτελεί εξαίρεση και είναι ατόλη), το Aitutaki (που αποτελεί και αυτό ατόλη αλλά με ψηλό “κεντρικό νησί” μέσα στη λιμνοθάλασσα), η Rarotonga, το Manuae, το Takutea, το Mangaia, το Atiu, το Mitiaro και το Mauke. Η πρωτεύουσα, Avarua, όπως και το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο, βρίσκονται στη Rarotonga.

2. Χάρτης Cook Islands.png

Χάρτης των Νησιών Κουκ [ πηγή: worldatlas ]

Τα νησιά που δέχονται τους περισσότερους επισκέπτες, είναι, πέρα από τη Rarotonga, το Aitutaki και το Atiu.

Το 90% των κατοίκων είναι Πολυνησιακής καταγωγής, και ανήκουν στους Maori, όπως και οι ιθαγενείς της Νεάς Ζηλανδίας. Πολλές φορές θα τους ακούσετε να μιλούν μεταξύ τους στη διάλεκτο των Maori, αλλά όλοι μιλούν και Αγγλικά.

Το κλίμα στα νησιά είναι τροπικό, με θερμοκρασίες όλο τον χρόνο γύρω στους 20-25 βαθμούς. Από ρούχα, το πολύ που θα χρειαστεί κανείς είναι ένα λεπτό μακρυμάνικο ή καμία ζακέτα για το βράδυ αν έχει αέρα. Η εποχή των βροχών είναι από τον Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο. Όταν πήγα εγώ, στα μέσα Νοέμβρη ήταν στο όριο, με λίγες βροχές οι οποίες ήταν ουσιαστικά ράντισμα.

Τα Νησιά Κουκ δεν είναι ανεξάρτητη χώρα στα Ηνωμένα Έθνη. Αποτελούν αυτοδιοικούμενη περιοχή σε ελεύθερη διασύνδεση με τη Νέα Ζηλανδία. Οι κάτοικοι των νησιών είναι νεοζηλαδοί υπήκοοι και το νόμισμα που χρησιμοποιούν είναι το δολάριο Νέας Ζηλανδίας. Παρ’όλ’αυτά, υπάρχουν σε κυκλοφορία και “τοπικά” κέρματα, τα οποία όμως γίνονται δεκτά μόνο στα Νησιά Κουκ (δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη Νέα Ζηλανδία ούτε να ανταλλαχθούν στο εξωτερικό). Το συνάλλαγμα που θα βγάλει κάποιος θα είναι δολάρια Νέας Ζηλανδίας και κατά τις συναλλαγές του στα νησιά θα παίρνει “μεικτά” ρέστα.
 
Last edited:

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
3. Πρόσβαση & Μετακινήσεις

Πρακτικά, ο μόνος βολικός τρόπος για να φτάσεις στα νησιά, είναι μέσω αεροπλάνου. Το μοναδικό διεθνές αεροδρόμιο, βρίσκεται στην πρωτεύουσα Avarua, στο νησί της Rarotonga. Αλλά, ακόμα και έτσι, οι επιλογές είναι μετρημένες: οι μόνες πτήσεις εξωτερικού είναι με Αυστραλία (Σίδνεϊ), Νέα Ζηλανδία (Όκλαντ), Ταϊτή και Χαβάη. Η πτήση από Σίδνεϊ ή Χονολουλού κρατάει γύρω στις 6,5 ώρες, ενώ από το Όκλαντ είναι ένα 4ωρο. Η πτήση από Ταϊτή παίρνει 2,5 ώρες. Παρά τις αποστάσεις, συνήθως τα αεροπλάνα ακόμη και των πτήσεων εξωτερικού είναι συνήθως μικρά (τύπου 321). Το μόνο μεγάλο που είδα ήταν το 787 της Air New Zealand.

Οι πτήσεις εσωτερικού, μονοπωλούνται από την Air Rarotonga. Ο εθνικός αερομεταφορέας χρησιμοποιεί μικρά ελικοφόρα αεροπλάνα. Συνήθως, οι πτήσεις γίνονται από και προς τη Rarotonga. Που σημαίνει ότι για να μεταβείς από ένα άλλο νησί σε κάποιο τρίτο, συνήθως πρέπει να γυρίσεις πίσω στη Rarotonga και να ξαναφύγεις.

3. Air Rarotonga.jpg

Το δίκτυο πτήσεων της Air Rarotonga [ πηγή: Air Rarotonga ]

Οι πτήσεις μεταξύ των νησιών του νοτίου συμπλέγματος διαρκούν το πολύ 1 ώρα και είναι φθηνές. Γύρω στα 150 ευρώ πήγαινε – έλα με βαλίτσα. Δεδομένου ότι τα αεροσκάφη είναι μικρά (π.χ. Saab 340), χειραποσκευές που κανονικά θα τις έπαιρνες στην καμπίνα για να μπουν στα ντουλάπια από πάνω, εδώ δεν χωράνε και αναγκαστικά πάνε μαζί με τις βαλίτσες. Σε καμία από τις δύο πτήσεις εσωτερικού δεν χρεώθηκα επιπλέον για αυτό.

Οι πτήσεις προς τα νησιά του βορείου συμπλέγματος είναι πολύ περιστασιακές, του στυλ μια φορά τη βδομάδα ή τον μήνα. Πτήσεις εκτελούνται προς 3 από αυτά, το Manihiki, το Penrhyn και το Pukapuka. Το κόστος για αυτές κυμαίνεται περίπου στα 1500 ευρώ. Υπάρχουν και πλοία που ταξιδεύουν προς αυτά, οπότε υπάρχει η δυνατότητα η μια μετάβαση να γίνει αεροπορικώς και η άλλη ακτοπλοϊκώς.

Στη Rarotonga υπάρχουν δύο δρομολόγια λεωφορείων που κάνουν το γύρω του νησιού. Το “Clockwise” ακολουθεί τη φορά των δεικτών του ρολογιού και το “Counter-Clockwise” πηγαίνει αντίστροφα. Από αυτά, μόνο το “Clockwise” περνά από το αεροδρόμιο, ενώ είναι και αυτό που εκτελεί πιο πυκνά δρομολόγια και λειτουργεί και τις Κυριακές και τις αργίες. Αφετηρία / Τέρμα κάνουν μπροστά στο Perfumes of Rarotonga, στην Avarua. Στα υπόλοιπα νησιά δεν υπάρχουν ΜΜΜ. Επίσης, στη Rarotonga υπάρχουν κάποια ταξί, ενώ όπως έμαθα και στο Aitutaki υπάρχουν μόλις 2 οδηγοί ταξί, οι οποίοι όμως πολλές φορές κλείνονται από ξενοδοχεία για μεταβάσεις από και προς το αεροδρόμιο.

Άλλοι τρόποι μετακίνησης, είναι το αυτοκίνητο, το μηχανάκι και το ποδήλατο. Από τις γνωστές διεθνείς εταιρίες ενοικίασης, υπάρχει μόνο η Avis και αυτή βρίσκεται μόνο στη Rarotonga. Επίσης, κυκλοφορεί πολύ το σκούτερ εκεί, καθώς και το ποδήλατο. Οι δρόμοι είναι επίπεδοι, τουλάχιστον όσοι κυκλώνουν περιμετρικά το νησί. Στη Rarotonga δεν υπάρχει δρόμος που να διασχίζει κάθετα το νησί, ενώ και στο Aitutaki ο δρόμος που περνά δίπλα από το Maunga Pu και καταλήγει στην προβλήτα κοντά στο μαγαζάκι Stonefish είναι στα καλύτερα σημεία του απλός χωματόδρομος. Παρότι το Google Maps έχει μια τάση να σε στέλνει μέσω αυτού (!), καλύτερα να τον αποφύγετε και να κάνετε λίγα παραπάνω χιλιόμετρα από κάποια παράκαμψη, οδηγώντας σε κάποιο “κανονικό” δρόμο.

Εγώ στη Rarotonga είχα κλείσει αυτοκίνητο με την Avis. Η Avis έχει γραφείο και στο αεροδρόμιο, το οποίο όμως τυπικά ανοίγει όποτε υπάρχει άφιξη / αναχώρηση κάποιας πτήσης εξωτερικού. Οπότε, καλό είναι αν φτάνεις ή φεύγεις προς άλλο νησί (όπως εγώ που πήρα αυτοκίνητο ερχόμενος από Aitutaki), να έχεις δηλώσει τον κωδικό της πτήσης κατά την κράτησή σου για να τους βρεις ανοικτούς.

Στο Aitutaki, καθώς και στα υπόλοιπα “μικρά” νησιά, δεν υπάρχουν οι γνωστές διεθνείς φίρμες ενοικίασης. Είτε θα νοικιάσεις από κάποια τοπική είτε θα συνεννοηθείς με τον ιδιοκτήτη του καταλύματος για να σου προτείνει κάποια λύση. Εγώ είχα κλείσει αμάξι από τη Rino’s, που κυρίως δραστηριοποιείται με ένα οικογενειακό ξενοδοχείο στο νησί. Η κράτηση έγινε μέσω mail που τους έστειλα, καθώς στο site έδινε τη δυνατότητα κράτησης μόνο για τα δωμάτια.

Γενικά, η κράτηση είναι φτηνή, του στυλ 50$ / ημέρα, δηλαδή γύρω στα 30 ευρώ για ένα αμάξι τύπου Yaris. Η βενζίνη είναι σε παρόμοια επίπεδα με εμάς, λίγο πάνω από τα 3 $ / λίτρο. Βέβαια τα χιλιόμετρα είναι λίγα, οπότε θα είναι άθλος το να χρειαστεί να γεμίσεις ολόκληρο το ντεπόζιτο.

Το όριο ταχύτητας είναι σχεδόν παντού 50 χιλιόμετρα την ώρα, το οποίο τηρείται σχεδόν ευλαβικά από όλους. Άντε να πας με 60, αλλά όπως έγραφε και σε μια πινακίδα στην παραλία Ootu στο Aitutaki “Slow Down – Your In Heaven”.

4. Slow Down.JPG

Πάμε χαλαρά :cool:

Και μια προειδοποίηση: δεν παρκάρουμε, ούτε την αράζουμε κάτω από φοινικόδεντρα. Η καρύδα πέφτει χωρίς προειδοποίηση και σπάει κεφάλι / παρμπρίζ κλπ. Είδα 3 φορές να πέφτει στα 4-5 μέτρα από εμένα, και δεν είναι αστείο να τη φας...
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
4. Πρόγραμμα

Το πρόγραμμα που θα ακολουθούσα ήταν το εξής:

  • 10/11 – 11/11 : Πτήση από Αθήνα για Σίδνεϊ, μέσω Σιγκαπούρης. Θα έφτανα στο Σίδνεϊ το βράδυ της 11/11.
  • 12/11 (Σίδνεϊ) : Βόλτα στο Σίδνεϊ το πρωί και το μεσημέρι. Το απόγευμα θα πήγαινα στο αεροδρόμιο για την πτήση προς Rarotonga.
  • 12/11 (Rarotonga) : Στη Rarotonga θα έφτανα νωρίς το πρωί της 12/11, αφού θα διασχίζαμε την γραμμή αλλαγής ημερομηνίας. Το μεσημεράκι θα έπαιρνα άλλη πτήση για το Aitutaki.
  • 12/11 – 17/11 : Θα εξερευνούσα το Aitutaki.
  • 17/11 : Πτήση το βράδυ προς τη Rarotonga.
  • 18/11 – 23/11 : Θα εξερευνούσα τη Rarotonga.
  • 24/11 – 25/11 : Πρωινή πτήση προς το Σίδνεϊ. Στο Σίδνεϊ θα έφτανα το μεσημεράκι της 25/11, αφότου θα διασχίζαμε πάλι αντίστροφα τη γραμμή αλλαγής ημερομηνίας.
  • 25/11 – 26/11 : Το μεσημέρι και το απόγευμα της 25/11 θα έκανα μια βόλτα στο Σίδνεϊ. Το βράδυ της 25/11 θα αναχωρούσα για Αθήνα, μέσω Άμπου Ντάμπι, όπου και θα έφτανα το μεσημέρι της 26/11.
Οι πτήσεις Αθήνα – Σιγκαπούρη – Σίδνεϊ θα ήταν με τη Scoot.
Οι πτήσεις Σίδνεϊ – Ραροτόνγκα και Ραροτόνγκα – Σίδνεϊ θα ήταν με την JetStar.
Οι πτήσεις Ραροτόνγκα – Αϊτουτάκι και Αϊτουτάκι – Ραροτόνγκα θα ήταν με την Air Rarotonga.
Οι πτήσεις Σίδνεϊ – Αμπου Ντάμπι – Αθήνα θα ήταν με την Etihad.

Στο Σίδνεϊ (στο πήγαινε), θα έμενα στο Travelodge Sydney Airport.
Στο Aitutaki θα έμενα στο Aitutaki Seaside.
Στη Rarotonga θα έμενα στο Bella Beach Bungalows.

Βέβαια, στην πράξη, αυτό το πλάνο δεν ακολουθήθηκε ακριβώς έτσι... :haha:
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.147
Likes
10.945
Πολυ ενδιαφερουσες και κατατοπιστικες πληροφοριες... Τελικα αξιζει σαν προορισμος τις 6 (αν μετρησα καλα :)) μερες ταξιδι?
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.857
Likes
16.051
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αν κρίνω από τον τίτλο (Σιγκαπούρη) και από τους χρόνους που χρησιμοποιείς (θα έμενα....κλπ), κάποια σχέδια ανατράπηκαν. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Πολυ ενδιαφερουσες και κατατοπιστικες πληροφοριες... Τελικα αξιζει σαν προορισμος τις 6 (αν μετρησα καλα :)) μερες ταξιδι?
Την αναλυτική σούμα θα την κάνω στο τέλος :haha:

Η δυσκολία (αν μπορώ να το πω έτσι) ήταν το ότι έκανα μονοκοπανιά το Αθήνα - Αϊτουτάκι, χωρίς να έχω κοιμηθεί σε κανονικό κρεβάτι σε όλο αυτό το διάστημα, όπως θα εξηγήσω και στα επόμενα posts.

Πριν πεις ότι πας προς τα εκεί πάντως, θα αποδεχθείς ότι είτε πας μέχρι Αυστραλία είτε μέχρι πχ Λος Άντζελες, θα περάσεις ένα καθαρό τουλάχιστον εικοσάωρο στον αέρα.

Είναι αλήθεια ότι με ταλαιπώρησε λίγο το θέμα του ύπνου (περισσότερο ψυχολογικά, διότι πρώτη φορά έχανα πτήση και διανυκτέρευση σε μακρινό ταξίδι), αλλά εν συντομία αν ήταν να ξαναέφευγα αύριο, ήδη θα είχα ξεκινήσει να ετοιμάζω βαλίτσες. :heart: :airplane:

Αν κρίνω από τον τίτλο (Σιγκαπούρη) και από τους χρόνους που χρησιμοποιείς (θα έμενα....κλπ), κάποια σχέδια ανατράπηκαν. Περιμένουμε με ενδιαφέρον τη συνέχεια.
Είχε και Σιγκαπούρη, μια αναπάντεχη έκπληξη (όπως την αναπολώ τώρα). Τότε βέβαια αυτό που σκεφτόμουν ήταν μη στράβωνε και άλλο το πράγμα... :)
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.054
Likes
4.779
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
5. Αθήνα - Σιγκαπούρη

Η μεγάλη μέρα του ταξιδιού είχε φτάσει! Ύστερα από κάποιες τελευταίες πρωινές εκκρεμότητες, ήμουν έτοιμος να φύγω.

Θα αναχωρούσαμε από την Αθήνα στις 15:35, με τη Scoot, και θα έφτανα στη Σιγκαπούρη στις 8:55 το επόμενο πρωί. Ύστερα από μόλις 1 ώρα, στις 9:55, θα συνέχιζα για το Σίδνεϊ, όπου και θα έφτανα το ίδιο βράδυ, στις 20:40.

Θα μου πεις μόλις 1 ώρα ανταπόκριση; Το σκεπτικό μου ήταν να έφτανα Σίδνεϊ βραδάκι, όπως και πέρυσι. Μιας και από παλιά δυσκολευόμουν να κοιμηθώ στο αεροπλάνο, είχα βρει το κόλπο της άφιξης κατά το σούρουπο, ώστε να μην έχω προβλήματα με το jet lag. Οπότε, με μόλις μια πτήση τη μέρα από την Αθήνα, ο συνδυασμός αυτός ήταν πρακτικά μονόδρομος. :rolleyes-80:

Επίσης, υπήρχε μόνο μια πτήση από Σίδνεϊ για Rarotonga, η οποία αναχωρούσε καθημερινά στις 21:30. Οπότε, αναγκαστικά το πλάνο έλεγε να έφτανα στο Σίδνεϊ βραδάκι και να κοιμόμουν εκεί. Την επόμενη μέρα θα την είχα ελεύθερη για να κάνω βόλτες στην πόλη και το βράδυ θα ξαναπήγαινα στο αεροδρόμιο για να έφευγα για Rarotonga.

Το ενιαίο εισιτήριο που είχα κλείσει ήταν ένα μαξιλαράκι ασφαλείας. Αν γινόταν η στραβή και έχανα την ανταπόκριση, υπήρχαν κάμποσες πτήσεις μέσα στη μέρα από τη Scoot και τη “μητρική” Singapore για Σίδνεϊ, ώστε να προλάβαινα την πτήση για Rarotonga... :cool:


Ότι κάτι δεν θα πήγαινα καλά, είχε αρχίσει να διαφαίνεται από τη στιγμή που έφτασα στην πύλη του Ελ. Βενιζέλος (στην οποία παρεμπιπτόντως έφτασα μετά από ομολογουμένως γρήγορους ελέγχους). Ενώ η ώρα της αναχώρησης πλησίαζε, το αεροπλάνο της Scoot δεν είχε εμφανιστεί πουθενά. :haha:

Κάνοντας μια παρένθεση, η Αθήνα αποτελεί ενδιάμεση στάση στο δρομολόγιο Bερoλίνo – Αθήνα – Σιγκαπούρη. Όπως φαινόταν, το αεροπλάνο είχε αργήσει να απογειωθεί από τη Γερμανία. Όταν θεωρητικά έφτανε η ώρα της επιβίβασης, κανένα μισάωρο πριν την προγραμματισμένη αναχώρηση, με βάση το flightradar, το αεροπλάνο πετούσε ακόμα πάνω από τον Βόλο...

Τελικά, το αεροπλάνο έφτασε στην πύλη και άρχισε να κατεβάζει κόσμο την ώρα που είχε προγραμματιστεί η αναχώρησή του. Όταν τελικά επιβιβαστήκαμε, έκλεισαν οι πόρτες και αρχίσαμε να τροχοδρομούμε, είχε περάσει σχεδόν μιάμιση ώρα, ήταν πλέον 5. Πριν καν σηκωθούμε στον αέρα, φαινόταν ότι το άγχος θα με συντρόφευε μέχρι να έφτανα τελικά στο Aitutaki... :rolleyes-80:

5. Αεροδρόμιο ATH.JPG


6. Τροχοδρόμηση.JPG


7. Απογείωση.JPG

Φεύγοντας από την Αθήνα

Η πτήση κύλισε τέλεια, με λίγα κουνήματα πάνω από την Ταϊλάνδη. Μπορώ να πω, ήταν από τις πιο ήσυχες πτήσεις που έχω κάνει, σε πείσμα κιόλας της 11ωρης διάρκειας. :xalara:

Μας σέρβιραν δύο φορές, ενώ κιόλας κατάφερα και κοιμήθηκα και ένα τετράωρο – πεντάωρο. Ένας ύπνος που τελικά θα έκανε τη διαφορά...

8a. Πτήση 1.JPG


8b. Πτήση 2.JPG

Φωτογραφίες από την πτήση προς Σιγκαπούρη

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες του πιλότου να το πατήσει, τελικά στη Σιγκαπούρη προσγειωθήκαμε κατά τις 9:20. Πλέον δεν είχα αυταπάτες ότι θα προλάβαινα τη δεύτερη πτήση, που θα αναχωρούσε σε μισή ώρα. Ο νους μου ήταν στο τι κάνεις σε αυτή την περίπτωση, στα διαδικαστικά του να μπω σε άλλη πτήση και στο αν θα είχε επόμενη πτήση αρκετά σύντομα για να προλάβαινα τη διανυκτέρευση στο Σίδνεϊ (είχα και πολλές απαιτήσεις :haha:). Ευτυχώς τουλάχιστον, η πτήση από το Σίδνεϊ προς τη Rarotonga θα έφευγε το επόμενο βράδυ, οπότε εκτός αν κάτι πήγαινε τραγικά στραβά δεν θα είχα πρόβλημα στο να την προλάβω.

9. Προσγείωση.JPG


10. Αεροδρόμιο SIN.JPG

Καταπίνοντας τα τάνκερς :p, όπως είχε πει ένας καθηγητής στη γνωστή ταινία του '80 (πάνω), πριν προσγειωθούμε τελικά στο Changi (κάτω)

Τελικά, βγαίνοντας από τη φυσούνα στο αεροδρόμιο, μας υποδέχτηκαν υπάλληλοι της Scoot. Όσοι είχαν ανταπόκριση για Μελβούρνη και Μπαλί ήταν τυχεροί: θα προλάβαιναν την ανταπόκρισή τους και θα έφευγαν κανονικά σε ένα δίωρο. Όσοι θα συνεχίζαμε για Σίδνεϊ, ήμασταν γύρω στα 30 άτομα, θα μπαίναμε στην βραδινή πτήση της Singapore και θα φτάναμε Σίδνεϊ το επόμενο πρωί, τοπική ώρα. Οπότε, η διανυκτέρευση στο Σίδνεϊ είχε χαθεί. :cry:

Αυτό περιέπλεκε τα πράγματα. Πρώτα απ’όλα, θα είχα όλη τη μέρα στη Σιγκαπούρη, την οποία δεν ήξερα καθόλου. Δεύτερον, το βράδυ θα έπρεπε οπωσδήποτε να κατάφερνα να ξανακοιμηθώ στο αεροπλάνο, καθώς θα φτάναμε στο Σίδνεϊ πρωί και χωρίς να έχω κάπου να κοιμηθώ (έκανα τη βλακεία και ενημέρωσα το ξενοδοχείο ότι δεν θα προλάβαινα να έρθω το βράδυ, οπότε άρπαξαν τα χρήματα και με ενημέρωσαν ότι «δεν μπορώ να κάνω τσεκ-ιν αργά το πρωί» έστω για ένα δίωρο ύπνο σε κανονικό κρεβάτι). :mad:

Στο Σίδνεϊ θα είχα επίσης ολόκληρη τη μέρα, οπότε και το βράδυ στις 21:30 θα πετούσα για Rarotonga. Και ο τρίτος ύπνος θα γινόταν στο κάθισμα του αεροπλάνου.

Ύστερα από τρεις ύπνους σε αεροπλάνα, στη Rarotonga θα έφτανα χαράματα. Εκεί θα έπρεπε να έμενα ξύπνιος μέχρι το μεσημεράκι, όπου και θα έφευγα για το Aitutaki, στο οποίο επιτέλους θα μπορούσα να κοιμηθώ σε κανονικό κρεβάτι. Εν ολίγοις, είχα καταφέρει μεν να κοιμηθώ ένα βράδυ στο αεροπλάνο, αλλά και τα επόμενα δύο βράδια θα τα έβγαζα εν πτήση. o_O


Πρώτο μέλημα ήταν να πάμε στην εξυπηρέτηση της Singapore για να μας εκδώσουν τις καινούριες κάρτες επιβίβασης. Δεν μπορώ να πω, οι υπάλληλοι ευγενικότατοι, μας έδωσαν τα boarding passes για την πτήση της Singapore, καθώς και πάσο για ένα lounge της Singapore. Σε αυτό θα μπορούσαμε να πάμε όσες φορές θέλαμε μέσα στη μέρα, και το φαγητό θα ήταν δωρεάν.

Από την φυσούνα είχα πιάσει την κουβέντα με ένα άλλο παιδί που θα πήγαινε και εκείνος στο Σίδνεϊ (πρώτη φορά στην Αυστραλία) και είχε χάσει την ανταπόκριση. Έτσι, όταν ξεμπερδέψαμε από την υπάλληλο της Singapore κατευθυνθήκαμε προς το lounge για φαγητό.

11. Lounge.JPG

Το lounge στο οποίο είχαμε πάει για φαγητό

Πάνω στην κουβέντα για το πώς θα περνούσαμε τις ώρες στο αεροδρόμιο, καθώς κανείς μας δεν γνώριζε τη Σιγκαπούρη, έπεσε η ιδέα για να παίρναμε κάποιο από τα tours της πόλης. Έχει κάμποσα μέσα στη μέρα εάν έχεις ανταπόκριση πάνω από 5,5 ώρες, και είναι δωρεάν. Σκεφτόμασταν κάποιο που θα περνούσε από τα κύρια αξιοθέατα της πόλης, το οποίο όντως προσφερόταν. Όμως είχαμε χάσει για λίγο την αναχώρηση των 12, με το επόμενο γκρουπ να είναι γύρω στις 5. Αυτό που μπορούσαμε να πάρουμε ήταν ένα “cultural tour” ή κάπως έτσι, το οποίο τελικά δεν μας ενθουσίαζε.

Αμφιταλαντευόμενοι για το τι να κάναμε, μπήκαμε στο κινητό για να δούμε λίγο τα ΜΜΜ της πόλης. Κάνοντας μια μικρή παρένθεση, στο αεροδρόμιο προσφέρεται δωρεάν Wi-Fi (με χρονικό περιορισμό αλλά όταν σε πετάξει έξω μπορείς να ξαναμπείς manually άμεσα). Υπήρχε μετρό και πήγαινε στο Gardens By The Bay: το γνωστό αξιοθέατο της Σιγκαπούρης με τα τεράστια “λουλούδια”. Τελικά, ενώ εγώ ήθελα να πήγαινα, ο συνεπιβάτης ήταν κάπως διστακτικός να βγει στην άγνωστη πόλη. Μιας και οι ώρες της αναμονής μου φαίνονταν πολλές, επικράτησε η περιέργεια και τελικά ξεκίνησα μόνος μου. Βρήκα ένα γραφείο για να αφήσω την χειραποσκευή και κατευθύνθηκα προς το μετρό...
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.652
Μηνύματα
906.061
Μέλη
39.400
Νεότερο μέλος
geotheoh

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom