Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 13/4 Miraflores (Lima)
- 14/4 Miraflores και πτήση για Βολιβία
- 15/4 Santa Cruz de la Sierra
- 16-18/4 Sucre
- 17/4 Sucre
- 18/4 Τελευταία μέρα στο Σούκρε
- 19-21/4 Potosi
- 20/4 2η μέρα Ποτοσι
- 21/4 Potosi mines & Uyuni
- 22/4 Salar de Uyuni
- 23/4 La Paz
- 24/4 Copa Libertadores
- 25/4 Tiwanaku
- 26/4 Valle de la Luna
- 27 & 28/4 Copacabana
- 29 & 30/4 Arequipa
- 1/5 Cusco
- 2/5 Cusco
- 3/5 Cusco Part 3
- 5/5 Sacred Valley
- 7/5 Ollantaytambo & 8/5 Machu Picchu
- 9/5 Puerto Maldonado
- 10/5 Lago Sandoval
- Λίμα & επίλογος
18/4 Τελευταία μέρα στο Σούκρε
Κατεβαίνουμε στο κέντρο για να πάρουμε το βανάκι-αστικό λεωφορείο με κατεύθυνση το κάστρο Glorieta. Αναφέρθηκε και χτες στο μουσείο πετρωμάτων, καθώς άνηκε στο ζευγάρι Argandona-Urioste, το οποίο εκμεταλλευονταν τα ορυχεία ασημιού. Ηταν ιδιαίτερα αγαπητοί στη κοινωνία του Σούκρε καθώς είχαν πλούσιο φιλανθρωπικό έργο.
Το κάστρο ολοκληρώθηκε το 1897. Εξωτερικά παραμένει επιβλητικό. Το εσωτερικό του είναι σε μερικά σημεία κακοσυντηρημένο, κ επίσης ελάχιστα αντικείμενα υπάρχουν ακόμα μέσα. Αυτό σε συνδυασμό με την έλλειψη αγγλόφωνης ξενάγησης (τουλάχιστον την ώρα που πήγαμε) καθιστούν την εμπειρία κάπως ημιτελή. Παρολα αυτά προσφέρει πολύ όμορφη θέα από τις βεράντες του και ακόμα καλύτερη από την οροφή, στην οποία φτάνεις αφού ανέβεις μια ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ και αναίτια στενή ελικοειδή σκάλα.
Ισως ήταν η μέρα, ύπηρχε μια φασαρία και αναστάτωση στο κάστρο. Στην είσοδο κάποιοι τύποι με δερμάτινα ξεφόρτωναν μουσικά όργανα, ενώ στην αυλή γινόταν μια παράσταση-κουκλοθέατρο για μερικά ιδιαίτερα φωνακλάδικα παιδάκια. Καθώς επίσης δίπλα βρίσκεται ένα στρατόπεδο, το οποίο φαντάστηκα ότι έπρεπε να αποφύγουμε να φωτογραφίσουμε.
Μέρος του κάστρου από την αυλή. Ο οβελίσκος είναι εκεί που καταλήγει η ελικοειδής σκάλα. Στην αυλή βλέπετε το κουκλοθέατρο, ενώ με λίγη προσπάθεια θα δείτε και τα παιδάκια που δεν φαίνονται γιατί είναι ντυμένα στα χακί
Η θέα από ψηλά
Μπάνιο-τεστ αχρωματοψίας
Oι τύποι που ξεφόρτωναν τα όργανα ήταν η βολιβιανή μπάντα Stygma. Παρά την punk αισθητική τους με τα δερμάτινα και τα μπλε μαλλιά του μπασίστα, έπαιζαν αυτό το folk-pop που παίζει παντού στη Βολιβία (μαζί με reggaeton). Eίχαν έρθει στο κάστρο να γυρίσουν βιντεοκλιπ
κ εμείς φροντίσαμε να το καταστρέψουμε βγαίνοντας στη βέραντα την ώρα των λήψεων με drone
Να σημειωθεί ότι δεν έκαναν άλλη λήψη εκεί, οπότε ή προλάβαν να γυρίσουν ότι χρειαζόταν ή θα παίξουμε στην βολιβιανή tv
Βανάκι και πίσω στο κέντρο για να πιάσουμε τον ανήφορο και να βρεθούμε στο La Recoleta, μοναστήρι του 1600.
Η πλατεία της περιοχής, χώρος συνάντησης των παιδιών μετά το σχολείο
Το μοναστήρι
Ομορφα τα λιθόστρωτα σοκάκια της γύρω περιοχής
Ο γλύκας στήθηκε για πόζα πριν μας επιτεθεί
Λίγο πιο πέρα υπάρχει ένα μικρό παλάτι-κατοικία, το Guereo Mansion. Δυστυχώς, λόγω ώρας φαντάζομαι, δεν υπήρχε ξενάγηση, οπότε δεν γνωρίζω ιστορικές λεπτομέρειες, Κ εδώ υπάρχει οβελίσκος που προσφέρει όμορφη θέα
Λίγο παρακάτω βρίσκεται το Museo de Arte Indigena, μουσείο τέχνης των αυτόχθονων φυλών που εστιάζει κυρίως στην υφαντική τέχνη και δευτερευόντως στη μουσική. Απλά υπέροχο. Καλοστημένο και αναλυτικό, Δεν υπάρχει ξενάγηση αλλά έχουν βιβλιαράκι στα αγγλικά που εξηγεί όλα τα εκθέματα. Σε χαλαρούς ρυθμούς θα χρειαστείτε σίγουρα 1μιση ώρα. Υπάρχει και κατάστημα με σουβενιρ. Οι φωτογραφίες απαγορεύονται, μόνο τον προαύλιο χώρο έχω να σας δείξω
Νυχτώσαμε όμως, κατεβαίνουμε στον φίλο μας τον Guardamonte για βραδινό και μετά βόλτα στην πλατεία, όπου γνωρίζουμε μια ντόπια δεσποινίδα η οποία προσφέρθηκε να μας δείξει το Sucre by night. Γυρίσαμε κάποια μπαράκια και καταναλώσαμε μπόλικα λίτρα chuflay. Το chuflay είναι η πρόσμιξη singani (λικέρ από απόσταξη σταφυλιών) με τσιτσιμπύρα ή sprite. Κατόπιν υπόδειξης της ντόπιας πήγαμε με τη σπραιτ. Ελαφρύ ποτό με διακριτική γεύση. Δεν ξέρω πόσο αλκοόλ έχει αλλά μετά από τόσα λίτρα μόνο λίγο κεφάλι κάναμε.
Κακή φωτό αλλά φαίνεται η σαμπανιέρα με το chuflay και φέτες λεμόνια μέσα, από εκεί σερβίρεις με μια κουτάλα στα σφηνοπότηρα.
Αργά το βράδυ και αφού μαζέψαμε έναν μεθυσμένο από τη μέση του δρόμου που είχε κάτσει οκλαδόν, φώναζε mierda και οι οδηγοί προσπερνούσαν αδιάφορα, γυρίσαμε για ξεκούραση. Την επόμενη βγαίνουμε πάλι στον δρόμο, αυτή τη φορά με τα βολιβιανά ΚΤΕΛ
Κατεβαίνουμε στο κέντρο για να πάρουμε το βανάκι-αστικό λεωφορείο με κατεύθυνση το κάστρο Glorieta. Αναφέρθηκε και χτες στο μουσείο πετρωμάτων, καθώς άνηκε στο ζευγάρι Argandona-Urioste, το οποίο εκμεταλλευονταν τα ορυχεία ασημιού. Ηταν ιδιαίτερα αγαπητοί στη κοινωνία του Σούκρε καθώς είχαν πλούσιο φιλανθρωπικό έργο.
Το κάστρο ολοκληρώθηκε το 1897. Εξωτερικά παραμένει επιβλητικό. Το εσωτερικό του είναι σε μερικά σημεία κακοσυντηρημένο, κ επίσης ελάχιστα αντικείμενα υπάρχουν ακόμα μέσα. Αυτό σε συνδυασμό με την έλλειψη αγγλόφωνης ξενάγησης (τουλάχιστον την ώρα που πήγαμε) καθιστούν την εμπειρία κάπως ημιτελή. Παρολα αυτά προσφέρει πολύ όμορφη θέα από τις βεράντες του και ακόμα καλύτερη από την οροφή, στην οποία φτάνεις αφού ανέβεις μια ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ και αναίτια στενή ελικοειδή σκάλα.
Ισως ήταν η μέρα, ύπηρχε μια φασαρία και αναστάτωση στο κάστρο. Στην είσοδο κάποιοι τύποι με δερμάτινα ξεφόρτωναν μουσικά όργανα, ενώ στην αυλή γινόταν μια παράσταση-κουκλοθέατρο για μερικά ιδιαίτερα φωνακλάδικα παιδάκια. Καθώς επίσης δίπλα βρίσκεται ένα στρατόπεδο, το οποίο φαντάστηκα ότι έπρεπε να αποφύγουμε να φωτογραφίσουμε.
Μέρος του κάστρου από την αυλή. Ο οβελίσκος είναι εκεί που καταλήγει η ελικοειδής σκάλα. Στην αυλή βλέπετε το κουκλοθέατρο, ενώ με λίγη προσπάθεια θα δείτε και τα παιδάκια που δεν φαίνονται γιατί είναι ντυμένα στα χακί


Η θέα από ψηλά

Μπάνιο-τεστ αχρωματοψίας

Oι τύποι που ξεφόρτωναν τα όργανα ήταν η βολιβιανή μπάντα Stygma. Παρά την punk αισθητική τους με τα δερμάτινα και τα μπλε μαλλιά του μπασίστα, έπαιζαν αυτό το folk-pop που παίζει παντού στη Βολιβία (μαζί με reggaeton). Eίχαν έρθει στο κάστρο να γυρίσουν βιντεοκλιπ
κ εμείς φροντίσαμε να το καταστρέψουμε βγαίνοντας στη βέραντα την ώρα των λήψεων με drone

Να σημειωθεί ότι δεν έκαναν άλλη λήψη εκεί, οπότε ή προλάβαν να γυρίσουν ότι χρειαζόταν ή θα παίξουμε στην βολιβιανή tv

Βανάκι και πίσω στο κέντρο για να πιάσουμε τον ανήφορο και να βρεθούμε στο La Recoleta, μοναστήρι του 1600.
Η πλατεία της περιοχής, χώρος συνάντησης των παιδιών μετά το σχολείο

Το μοναστήρι

Ομορφα τα λιθόστρωτα σοκάκια της γύρω περιοχής


Ο γλύκας στήθηκε για πόζα πριν μας επιτεθεί

Λίγο πιο πέρα υπάρχει ένα μικρό παλάτι-κατοικία, το Guereo Mansion. Δυστυχώς, λόγω ώρας φαντάζομαι, δεν υπήρχε ξενάγηση, οπότε δεν γνωρίζω ιστορικές λεπτομέρειες, Κ εδώ υπάρχει οβελίσκος που προσφέρει όμορφη θέα

Λίγο παρακάτω βρίσκεται το Museo de Arte Indigena, μουσείο τέχνης των αυτόχθονων φυλών που εστιάζει κυρίως στην υφαντική τέχνη και δευτερευόντως στη μουσική. Απλά υπέροχο. Καλοστημένο και αναλυτικό, Δεν υπάρχει ξενάγηση αλλά έχουν βιβλιαράκι στα αγγλικά που εξηγεί όλα τα εκθέματα. Σε χαλαρούς ρυθμούς θα χρειαστείτε σίγουρα 1μιση ώρα. Υπάρχει και κατάστημα με σουβενιρ. Οι φωτογραφίες απαγορεύονται, μόνο τον προαύλιο χώρο έχω να σας δείξω

Νυχτώσαμε όμως, κατεβαίνουμε στον φίλο μας τον Guardamonte για βραδινό και μετά βόλτα στην πλατεία, όπου γνωρίζουμε μια ντόπια δεσποινίδα η οποία προσφέρθηκε να μας δείξει το Sucre by night. Γυρίσαμε κάποια μπαράκια και καταναλώσαμε μπόλικα λίτρα chuflay. Το chuflay είναι η πρόσμιξη singani (λικέρ από απόσταξη σταφυλιών) με τσιτσιμπύρα ή sprite. Κατόπιν υπόδειξης της ντόπιας πήγαμε με τη σπραιτ. Ελαφρύ ποτό με διακριτική γεύση. Δεν ξέρω πόσο αλκοόλ έχει αλλά μετά από τόσα λίτρα μόνο λίγο κεφάλι κάναμε.
Κακή φωτό αλλά φαίνεται η σαμπανιέρα με το chuflay και φέτες λεμόνια μέσα, από εκεί σερβίρεις με μια κουτάλα στα σφηνοπότηρα.

Αργά το βράδυ και αφού μαζέψαμε έναν μεθυσμένο από τη μέση του δρόμου που είχε κάτσει οκλαδόν, φώναζε mierda και οι οδηγοί προσπερνούσαν αδιάφορα, γυρίσαμε για ξεκούραση. Την επόμενη βγαίνουμε πάλι στον δρόμο, αυτή τη φορά με τα βολιβιανά ΚΤΕΛ