Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 13/4 Miraflores (Lima)
- 14/4 Miraflores και πτήση για Βολιβία
- 15/4 Santa Cruz de la Sierra
- 16-18/4 Sucre
- 17/4 Sucre
- 18/4 Τελευταία μέρα στο Σούκρε
- 19-21/4 Potosi
- 20/4 2η μέρα Ποτοσι
- 21/4 Potosi mines & Uyuni
- 22/4 Salar de Uyuni
- 23/4 La Paz
- 24/4 Copa Libertadores
- 25/4 Tiwanaku
- 26/4 Valle de la Luna
- 27 & 28/4 Copacabana
- 29 & 30/4 Arequipa
- 1/5 Cusco
- 2/5 Cusco
- 3/5 Cusco Part 3
- 5/5 Sacred Valley
- 7/5 Ollantaytambo & 8/5 Machu Picchu
- 9/5 Puerto Maldonado
- 10/5 Lago Sandoval
- Λίμα & επίλογος
2/5 Cusco
Οπως και στην Βολιβία, έτσι κ εδώ, όταν υπάρχει άνεση χρόνου για επίσκεψη σε τοπική αγορά, δεν την αφήνουμε ανεκμετάλλευτη. Θεωρώ τις αγορές το καλύτερο μέρος να παρατηρήσεις την καθημερινότητα και τις συνήθειες των ντόπιων. Κατηφορίζοντας από την κεντρική πλατεία για 10 λεπτά και αφού περάσεις την αψίδα, βρίσκεσαι στην Mercado Central de San Pedro.
Arco de Santa Clara, η αψίδα που χτίστηκε το 1835 προς τιμήν της συνομοσπονδίας Περού-Βολιβίας
Υπολόγιζα 30 με 60 λεπτά για την αγορά. Τελικά μείναμε 4+ ώρες. Υπέροχη αγορά, πολύχρωμη και με μεγάλη ποικιλία προιόντων, από φρούτα κ λαχανικά μέχρι μαντζούνια και βότανα. Επιπλέον πολλοί πάγκοι με σουβενίρ και αναμνηστικά, σε μεγαλύτερη ποικιλία και φθηνότερες τιμές απ'ότι στην πόλη. Οι πωλητές χαμογελαστοί και ομιλητικοί, χωρίς όμως να σε πιέζουν να αγοράσεις. Το μόνο αρνητικό, όπως και σε όλες τις παρόμοιες αγορές, η μυρωδιά στον τομέα των κρεάτων λόγω της ανύπαρκτης συντήρησης.
Πολύχρωμα καλαμπόκια
Το μουσείο των Ινκα που υπολόγιζα να επισκεφτούμε σήμερα, λόγω του ότι αργήσαμε στην αγορά και το μουσείο έκλεινε στις 16.00, μετατέθηκε για την επόμενη. Είχα δει ότι χρειάζεται κανα 2ωρο και δεν ήθελα να το τρέξουμε. Οπότε συνεχίσαμε με βόλτες στα στενά του κέντρου με κατάληξη το Twelve Angled Stone. Πρόκειται για έναν πέτρινο τοίχο, μέρος του παλατιού των Ινκα. Η ιδιαιτερότητά του εντοπίζεται στην αρχιτεκτονική του. Δεν χρησιμοποιήθηκε κονίαμα για την ένωση των λίθων, κάθε πέτρα είναι τέλεια κομμένη ώστε να εφαρμόζει με τις γύρω της, σαν παζλ. Στον τοίχο σχηματίζονται ένα πούμα κ ένα φίδι, όπως φαίνεται και στην πινακίδα:
Τιμή και δόξα σε όποιον κατάφερε να βγάλει καλές φωτογραφίες του τοίχου! Λόγω στενότητας και πολυκοσμίας, εγώ δεν τα κατάφερα (σε πολλαπλές απόπειρες).
Απόψε θα παίρναμε μια ιδέα της νυχτερινής ζωής του Cusco. Πρώτη στάση στο Sumaqcha για φαγητό. Είχα αναφέρει στην αρχή ότι σπάνια προτείνω μέρη για φαγητό και ήδη έκανα μια εξαίρεση για τον ψήστη του Σούκρε. Ε θα κάνω άλλη μια εξαίρεση για το συγκεκριμένο εστιατόριο, κυρίως λόγω του Nestor, του φιλικότατου ιδιοκτήτη. Πρόσχαρος και ευχάριστος, μας εξήγησε πολλά πράγματα για το Κούσκο και μας έδωσε μερικά χρήσιμα tips.
Εκεί δοκίμασα και το πιο νόστιμο Lomo Saltado
(*μια απορία εκτός θέματος αν γνωρίζει κανείς, γιατί το αρχαιοελληνικό Νέστωρ είναι σχετικά διαδεδομένο βαφτιστικό όνομα στην λατινική Αμερική? Ο ''δικός'' μας Nestor δεν γνώριζε)
Οπως είπαμε το Κούσκο έχει έντονη νυχτερινή ζωή. Πολλά μπαράκια και κλαμπ στα στενά περιμετρικά της πλατείας. Κάναμε μια γύρα στα μπαράκια, αποφεύγοντας τα κλαμπ με τη πιτσιρικαρία. Ξεχώρισα το Republica del Pisco, με πολλές παραλλαγές Pisco Sour. Δοκιμάσαμε όσα περισσότερα γινόταν, όλα υπέροχα. M άρεσε μια παραλλαγή με φραγκόσυκο, μου θύμισε το Bajtra της Μάλτας.
Plaza Mayor τη νύχτα
Οπως και στην Βολιβία, έτσι κ εδώ, όταν υπάρχει άνεση χρόνου για επίσκεψη σε τοπική αγορά, δεν την αφήνουμε ανεκμετάλλευτη. Θεωρώ τις αγορές το καλύτερο μέρος να παρατηρήσεις την καθημερινότητα και τις συνήθειες των ντόπιων. Κατηφορίζοντας από την κεντρική πλατεία για 10 λεπτά και αφού περάσεις την αψίδα, βρίσκεσαι στην Mercado Central de San Pedro.
Arco de Santa Clara, η αψίδα που χτίστηκε το 1835 προς τιμήν της συνομοσπονδίας Περού-Βολιβίας

Υπολόγιζα 30 με 60 λεπτά για την αγορά. Τελικά μείναμε 4+ ώρες. Υπέροχη αγορά, πολύχρωμη και με μεγάλη ποικιλία προιόντων, από φρούτα κ λαχανικά μέχρι μαντζούνια και βότανα. Επιπλέον πολλοί πάγκοι με σουβενίρ και αναμνηστικά, σε μεγαλύτερη ποικιλία και φθηνότερες τιμές απ'ότι στην πόλη. Οι πωλητές χαμογελαστοί και ομιλητικοί, χωρίς όμως να σε πιέζουν να αγοράσεις. Το μόνο αρνητικό, όπως και σε όλες τις παρόμοιες αγορές, η μυρωδιά στον τομέα των κρεάτων λόγω της ανύπαρκτης συντήρησης.

Πολύχρωμα καλαμπόκια

Το μουσείο των Ινκα που υπολόγιζα να επισκεφτούμε σήμερα, λόγω του ότι αργήσαμε στην αγορά και το μουσείο έκλεινε στις 16.00, μετατέθηκε για την επόμενη. Είχα δει ότι χρειάζεται κανα 2ωρο και δεν ήθελα να το τρέξουμε. Οπότε συνεχίσαμε με βόλτες στα στενά του κέντρου με κατάληξη το Twelve Angled Stone. Πρόκειται για έναν πέτρινο τοίχο, μέρος του παλατιού των Ινκα. Η ιδιαιτερότητά του εντοπίζεται στην αρχιτεκτονική του. Δεν χρησιμοποιήθηκε κονίαμα για την ένωση των λίθων, κάθε πέτρα είναι τέλεια κομμένη ώστε να εφαρμόζει με τις γύρω της, σαν παζλ. Στον τοίχο σχηματίζονται ένα πούμα κ ένα φίδι, όπως φαίνεται και στην πινακίδα:

Τιμή και δόξα σε όποιον κατάφερε να βγάλει καλές φωτογραφίες του τοίχου! Λόγω στενότητας και πολυκοσμίας, εγώ δεν τα κατάφερα (σε πολλαπλές απόπειρες).
Απόψε θα παίρναμε μια ιδέα της νυχτερινής ζωής του Cusco. Πρώτη στάση στο Sumaqcha για φαγητό. Είχα αναφέρει στην αρχή ότι σπάνια προτείνω μέρη για φαγητό και ήδη έκανα μια εξαίρεση για τον ψήστη του Σούκρε. Ε θα κάνω άλλη μια εξαίρεση για το συγκεκριμένο εστιατόριο, κυρίως λόγω του Nestor, του φιλικότατου ιδιοκτήτη. Πρόσχαρος και ευχάριστος, μας εξήγησε πολλά πράγματα για το Κούσκο και μας έδωσε μερικά χρήσιμα tips.
Εκεί δοκίμασα και το πιο νόστιμο Lomo Saltado

(*μια απορία εκτός θέματος αν γνωρίζει κανείς, γιατί το αρχαιοελληνικό Νέστωρ είναι σχετικά διαδεδομένο βαφτιστικό όνομα στην λατινική Αμερική? Ο ''δικός'' μας Nestor δεν γνώριζε)
Οπως είπαμε το Κούσκο έχει έντονη νυχτερινή ζωή. Πολλά μπαράκια και κλαμπ στα στενά περιμετρικά της πλατείας. Κάναμε μια γύρα στα μπαράκια, αποφεύγοντας τα κλαμπ με τη πιτσιρικαρία. Ξεχώρισα το Republica del Pisco, με πολλές παραλλαγές Pisco Sour. Δοκιμάσαμε όσα περισσότερα γινόταν, όλα υπέροχα. M άρεσε μια παραλλαγή με φραγκόσυκο, μου θύμισε το Bajtra της Μάλτας.
Plaza Mayor τη νύχτα
