Βολιβία Περού 1 μήνας στις Ανδεις

kpafos

Member
Μηνύματα
81
Likes
854

29 & 30/4 Arequipa

Hρθε η ώρα να αφήσουμε την Βολιβία με τις καλύτερες των εντυπώσεων. Στις 18.00 (υποτίθεται) αναχωρούσαμε για Αρεκίπα, με μια στάση στο Πούνο για αλλαγή λεωφορείου. Μου έκανε εντύπωση η κοσμοπλημμύρα στον σταθμό λεωφορείων του Πούνο παρά την σχετικά περασμένη ώρα (23.00 περίπου).

Σύμφωνα με το ticketsbolivia, 4.30 το πρωί θα ήμασταν στην Αρεκίπα. Τελικά με μικροκαθυστερήσεις από δω και από εκεί φτάσαμε κατά τις 6. Επι της ουσίας δεν άλλαζε κάτι, θα αφήναμε τα πράγματά μας στο ξενοδοχείο και θα βγαίναμε στην πόλη.

Η Arequipa είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη του Περού με πληθυσμό λίγο παραπάνω από 850.000. Σε χαμηλό υψόμετρο (2325μ) σε σχέση με Λα Παζ κ Ποτοσι και εύκολη στο περπάτημα. Eίναι γνωστή ως ''η λευκή πόλη'' λόγω του Sillar, το λευκό ηφαιστειακό πέτρωμα που χρησιμοποιήθηκε αρκετά στο χτίσιμο της πόλης.

Το πρώτο μας πρωινό στην Αρεκίπα πέρασε με περπάτημα στο κέντρο και ψάχνοντας ένα κατάστημα της περουβιανής καρτοκινητής εταιρείας να μας περάσει την περουβιανή sim (την είχαμε ήδη από τη Λίμα). Στο σημείο που μας έδειχνε το maps δεν υπήρχε κάτι τέτοιο και οι ντόπιοι που ρωτήσαμε δεν το ήξεραν. Την λύση έδωσε ένας ντόπιος σε ένα παράπηγμα, ο οποίος επισκεύαζε ηλεκτρικές συσκευές. Σ ένα λεπτό ήταν έτοιμο, και δεν ζήτησε καν λεφτά. Με αφορμή αυτό να αναφέρω ότι στην Αρεκίπα πιστεύω συναντήσαμε τους πιο φιλικούς ντόπιους σε όλο το ταξίδι. Παντού συναντήσαμε καλό κόσμο, πουθενά δεν αντιμετωπίσαμε εχθρότητα ή ''κουμπωμένους'' ανθρώπους, αλλά στην Αρεκίπα οι ντόπιοι παίρνουν ένα συν παραπάνω στην βαθμολογία.

Οι εφημερίδες πάντως δεν είναι τόσο ευοίωνες :haha:
1. δολοφόνος συνεχίζει ασταμάτητος, 2. κλέβουν το φαγητό των παιδιών (?), 3. απαγωγή. Τουλάχιστον η τοπική ομάδα πετάει

πρωτοσελιδα αρεκιπα.jpg



Η κεντρική πλατεία Plaza de Armas

436226645_364287366315226_1637330951136236063_n.jpg



Tα κτίρια από Sillar είναι απλά πανέμορφα

436284411_991861215979484_7679212879180392407_n.jpg



448964333_996402511697295_4513768528036526554_n.jpg



448803203_469514985662943_5630647046471683692_n.jpg



Μεσημέρι κ απόγευμα τα περάσαμε στις αγορές, την κεντρική Mercado San Camilo και κάποιες μικρότερες τριγύρω, καθώς είχαμε και κάποιες παραγγελιές για σουβενίρ συγκεκριμένα από την Αρεκίπα. Πολλές αγορές σημαίνει ανάγκη για ρευστό, καθώς τα pos δεν θεωρούνται αυτονόητα εκεί. Πάμε σε μια τράπεζα με 6 ATM, αρκετός κόσμος να περιμένει αλλά όλοι να χρησιμοποιούν τα 5 από τα 6, ένα συγκεκριμένο δεν το πλησίαζαν. Η αλλεργία μου στο να περιμένω σε ουρές με οδήγησε στο συγκεκριμένο μηχάνημα, το οποίο έβγαζε ήχους σαν modem των 90's. Τίποτα δεν φαινόταν σωστό και πράγματι, αναμενόμενα, μου έφαγε την κάρτα. Είχε πάει 20.00 η ώρα, κλειστή η τράπεζα. Μετά από μερικές κλωτσιές και γλυκόλογα στο μηχάνημα φύγαμε άπραγοι, θα επιστρέφαμε αύριο πρωί πρωί με ανοιχτό το κατάστημα.

Πράγματι, την επόμενη 9 το πρωί ήμασταν ήδη στη τράπεζα. Στον χώρο των ATM είχαν μαζευτεί ήδη 5-6 ντόπιοι συνταξιούχοι. Εξηγούμε στον σεκιούριτι τι έχει συμβεί αλλά δεν φάνηκε ιδιαίτερα συνεργάσιμος. Δεν είμαι σίγουρος αν έστω κατάλαβε το πρόβλημα. Μας παρέπεμψε στον διευθυντή της τράπεζας που όμως δεν είχε έρθει ακόμα. Κάπου εκεί αναλαμβάνουν οι συνταξιούχοι. Αφού παρατήρησαν την αναστάτωση, μας ρώτησαν τι έγινε. Τους εξηγήσαμε με δυσκολία (όλα αυτά στα ισπανικά φυσικά) και αρχίζουν όλοι μαζί να φωνάζουν στον σεκιούριτι. Δεν είμαι σίγουρος τι έλεγαν ακριβώς, από σκόρπιες λέξεις το νόημα ήταν ''δώσε τη κάρτα στα παιδιά'' και ''φέρε εδώ τον Χαβιε''. Τελικά σε ένα λεπτό, αφού ειδοποίησε ο σεκιούριτι μέσα, ο Χαβιε (ο διευθυντής της τράπεζας που τάχα έλειπε) ήρθε και σε 1 λεπτό είχα τη κάρτα πίσω. Δεν έχω λόγια για τους συνταξιούχους, όσα ευχαριστώ και να τους είπα δεν μου φαίνονται αρκετά για την αυθόρμητη και καίρια παρέμβασή τους. Είπαμε, καλοί ντόπιοι.

Αφού λύθηκε η εκκρεμότητα, κατηφορίσαμε στο Cloisters of La Compania. Πρόκειται ουσιαστικά για έναν όμορφο προαύλιο χώρο εκκλησίας, με 2 καφέ μέσα.

Cloisters of The Company.jpg



Aνυπομονούσα για το επόμενο αξιοθέατο, το είχα σταμπάρει από τον σχεδιασμό του ταξιδιού. Δεν βλέπεις κάθε μέρα μούμια μικρού κοριτσιού θύμα ανθρωποθυσίας.
Museo Santuarios Andinos λοιπόν, όπου εκτίθεται η μούμια Juanita. Η είσοδος -αν δεν με γελά η μνήμη μου- ήταν 25 σολ, περίπου 6 ευρώ, με υποχρεωτική αγγλόφωνη ή γαλλόφωνη ξενάγηση διάρκειας 45 λεπτών. Αυστηρή απαγόρευση φωτογραφιών.
Στο μουσείο υπάρχουν αρκετά εκθέματα πριν φτάσετε στην Juanita. Αγγεία, φορεσιές, αγαλματίδια, υφάσματα. Η ξεναγός μας ήταν εξαιρετικά αναλυτική και κρατούσε αμείωτο το ενδιαφέρον.
Η Juanita ήταν μια 15χρόνη Ινκα, η όποια θυσιάστηκε στο όρος Ampato, 75 χιλιόμετρα βορειοδυτικά της Αρεκίπα. Το τελετουργικό της θυσίας ονομαζόταν Capacocha και ήταν συνηθισμένο στους Ινκας. Ο θάνατος προήλθε από χτύπημα στο κεφάλι. Στις αναλύσεις που έγιναν βρέθηκαν ίχνη αλκοόλ και κόκας στο σώμα, μάλλον για να μην έχει πλήρη συναίσθηση το παιδί. Ο πάγος και οι χαμηλές θερμοκρασίες του βουνού διατήρησαν τη μούμια σε καλή κατάσταση. Σίγουρα must see στην Αρεκίπα.

Κάτι ακόμα που είναι γνωστή η Αρεκίπα είναι το καλό φαγητό. Θεωρείται γαστρονομικός προορισμός στο Περού και όχι άδικα. Παντού φάγαμε πολύ καλά, υπέροχα τα φιλέτα αλπακα, αλλά ο έρωτας μου ήταν άλλος:
Queso helado, το ντόπιο παγωτό από γάλα και καρύδα με κανέλλα από πάνω. Ονειρο!

zingaro restaurant arequipa-παγωτο τυρι.jpg



Ενα θέμα που αντιμετωπίζω συχνά στο εξωτερικό είναι τα τσιγάρα. Την μάρκα μου τη βρίσκω σπάνια και την μόνη εναλλακτική που δεν με ενοχλεί ( η γνωστή κόκκινη με το άηχο σύμφωνο), στο Περού την πλήρωσα από 2.5 ευρώ μέχρι 5.5 (!), ανάλογα με το πόσο ήθελε να με κλέψει ο περιπτεράς. Η λύση ήρθε από πλανόδιο στην Plaza de Armas που μας σύστησε τα τσιγάρα Inca. Οκ, ότι πληρώνεις παίρνεις (1.5 το πακέτο), δεν είναι το καλύτερο τσιγάρο του κόσμου, αλλά με μια κούτα βγάλαμε το μισό Περού :haha:
Δεν κατάλαβα βέβαια γιατί το μήνυμα ήταν στα Γκουαρανί

τσιγαρα ινκα.jpg



Δυστυχώς οι 2 μέρες στην Αρεκίπα μας φάνηκαν λίγες, θα ήθελα άλλη μια μέρα για το Ruta del Sillar ή για μια ημερήσια εκδρομή στο Colca Canyon. Στο πρώτο προλαβαίναμε να πάμε με λίγο ζόρι αλλά είμαστε και bon viveur και οι ρυθμοί μας είναι αργοί :haha:
Συμπερασματικά, όμορφη πόλη, εύκολη στην περιήγηση, υπέροχοι ντόπιοι, εξαιρετικό φαγητό και ενδιαφέροντα αξιοθέατα. Στέκεται στη σκιά της φήμης των πιο τουριστικών σημείων του Περού, δεν έχει το όνομα του Κούσκο, αλλά θεωρώ αδικία να μην την επισκεφτεί κάποιος κατά την διάρκεια πολυήμερης παραμονής στο Περού.

 

vasiliss

Member
Μηνύματα
978
Likes
9.005
Επόμενο Ταξίδι
;;;
Ταξίδι-Όνειρο
Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Αμφιταλαντεύτηκα αν θα έγραφα την ιστορία. Υπάρχουν ήδη ιστορίες σε εξέλιξη για το Περού, από ανθρώπους σίγουρα ικανότερους στη συγγραφή από μένα!
Κακώς αμφιταλαντεύτηκες. Καμία ιστορία δεν περισσεύει στο φόρουμ. Ο καθένας έχει κάτι να δώσει, άσχετα με το πόσο "καλά" γράφει. :)
Περιμένουμε με ανυπομονησία την συνέχεια.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.040
Likes
55.472
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Αμφιταλαντεύτηκα αν θα έγραφα την ιστορία
Ένα μήνα στις Άνδεις, σε Περού και Βολιβία μάλιστα και να μη γράψεις; Όχι μόνο αυτό, θα είσαι κι αναλυτικός παρακαλώ! 😊
Καλή αρχή.
 

kpafos

Member
Μηνύματα
81
Likes
854
13/4 Miraflores (Lima)

Τι μπορούσε να πάει στραβά λοιπόν? Περιμέναμε το τρένο το οποίο σύμφωνα με τον πίνακα θα ερχόταν σε 2 λεπτά. Ξαφνικά αλλάζει ο χρόνος στον πίνακα σε 9 και λίγο μετά σε 25. Με τα πολλά διαπιστώνουμε ότι γίνονταν εργασίες στη γραμμή (όλο το προηγούμενο βράδυ έβρεχε καρεκλοπόδαρα, φαντάζομαι σχετίζεται). Πανικός, τρέξιμο στις αποβάθρες με ένα πόδι και φορτωμένος τα μπαγκάζια. Με τα πολλά μπήκαμε στο πρώτο τρένο για Χάγη αν θυμάμαι καλά, από κει αλλαγή τρένου κτλ, μην τα πολυλογώ επιβιβαστήκαμε στο τσακ. Αν αργούσαμε κάπου 5 λεπτά καληνύχτα ζωή.

Ηταν η πρώτη μου υπερατλαντική πτήση, άνετη και ξεκούραστη σε σχέση με αυτό που φανταζόμουν. Βέβαια αυτή την άνεση την πλήρωσα αναδρομικά στο γύρνα. 12ωρη πτήση και προσγειωθήκαμε 3.30 το μεσημέρι στη Λίμα. Ξεμπέρδεψα ταχύτατα με τα διαδικαστικά ( ο φίλος μου κάπου έμπλεξε), βγαίνω έξω για τσιγάρο (η μυρωδιά της ατμόσφαιρας θύμιζε λιμάνι, όχι αεροδρόμιο) και τρώω ντου από τους ταξιτζήδες. Εκεί διαπιστώνω πρώτη φορά ότι τα αγγλικά μου εδώ κάτω είναι άχρηστα και πρέπει να μάθουμε να ζούμε με ισπανικά ( κανείς μας δεν μίλαγε λέξη).

Κάπου εδώ να αναφέρω και το πλάνο. Το ταξίδι ουσιαστικά ξεκινάει από Βολιβία, με μεταμεσονύχτια πτήση Λίμα-Σάντα Κρουζ. Φοβήθηκα πιθανό τζετ λαγκ ή κόπωση ( τίποτε απ αυτά τελικά δεν συνέβη) γι αυτό και άφησα 1μιση μέρα ξεκούραση στη Λίμα, δηλαδή θα πετάγαμε για Βολιβία την επόμενη τα μεσάνυχτα.

Είχαμε και μια πρώτη επαφή με το κυκλοφοριακό χάος της Λίμα. Μιλάμε για πόλη 10 εκατομμυρίων και μια δύσκολη μεσημεριανή ώρα σχολάσματος, αλλά και πάλι, 1+ ώρα για 15 χιλιόμετρα το λες και δοκιμασία υπομονής.

Το ξενοδοχείο μας ήταν ακριβώς απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο Huaca Pucllana, τον οποίο υπολόγιζα ότι θα προλαβαίναμε να επισκεφτούμε σήμερα ( ούτε καν), οπότε προχωρήσαμε στο plan b. Κατεβήκαμε στη κεντρική πλατεία του Μιραφλόρες (Kennedy park, 15 λεπτα περπάτημα απ΄το ξενοδοχείο). Eκεί υπάρχει ένα tourist information center απ όπου προμηθευτήκαμε περουβιανή sim card (δεν θυμάμαι τιμή, θυμάμαι μόνο ότι αν ήθελες να στην εγκαταστήσουν εκεί πλήρωνες +10 sol-2μιση ευρω). Επίσης εκεί αλλάξαμε λεφτά, είχε μερικά ανταλλακτήρια. Αφού τελειώσαμε με αυτά τα διαδικαστικά ήπιαμε ένα καφέ στα σταρμπακς με το φιλικό και ομιλιτικότατο προσωπικό και κάναμε μια βόλτα στο πάρκο. Είχε αρκετό κόσμο. Εν τω μεταξύ στον δρόμο ύπηρχε μια ένταση, μια φασαρία. Διαπιστώσαμε ότι πηγαινοέρχονταν πολλά βανακια με οπαδούς καθώς επίσης και πολλή αστυνομία. Πήραμε μια πρώτη γεύση από τη φημισμένη λατρεία των λατινοαμερικάνων για το ποδοσφαίρο.

Πετύχαμε και λαιβακι στο δημαρχείο
Miraflores City Hall.jpg


Επιστροφή στο ξενοδοχείο για ξεκούραση με μια στάση για φαγητό. Ηρθε η ώρα να ξεκινήσουμε να δοκιμάζουμε ντόπια κουζίνα αρχίζοντας με anticucho, μοσχαρίσια καρδιά στα κάρβουνα. Ισως έχετε δει βίντεο ξένων που δοκίμαζουν και αηδιάζουν, αλλά αυτό για τον Έλληνα που μεγάλωσε με κοκορέτσι και πατσά είναι piece of cake. Κ πράγματι ήταν φανταστικό.

Αυτό από την άλλη είναι μια αηδία 🤮
436259049_1719355168804700_6810060889837412728_n.jpg
 

Taksidiwtis

Member
Μηνύματα
144
Likes
369
Το 2023 μετα απο 12 χρονια ξαναπηγα Περου , αυτο που πεθημησα και εκανα με το που πατησα το ποδι μου στην Λιμα ηταν να ανοιξω μια Inca Cola και φυσικα πριν φυγω πηρα και το σχετικο μπλουζακι.
Αν δεν πιεις Inca Cola δεν εχεις παει στο Περου χαχαχα

Αυτό από την άλλη είναι μια αηδία 🤮
View attachment 470643
[/QUOTE]
 

kpafos

Member
Μηνύματα
81
Likes
854
14/4 Miraflores και πτήση για Βολιβία

Είχαμε free όλη τη μέρα καθώς η πτήση ήταν στις 24.30 τα μεσάνυχτα. Δεν υπήρχε κάποια βιασύνη στο τι θα δούμε καθώς θα επιστρέφαμε στη Λίμα τις τελευταίες 4 μέρες του ταξιδιού. Οπότε το πρόγραμμα ήταν χαλαρό, Huaca Pucllana και περίπατος στο παραλιακό μέτωπο του Miraflores.

Να αναφέρω ότι το Miraflores είναι η ''κυριλέ'' περιοχή της πόλης και πράγματι η διαφορά με τη περιοχή του Callao που είδαμε ερχόμενοι από το αεροδρόμιο ήταν οφθαλμοφανέστατη.

Πρώτα όμως σειρά είχε η Huaca Pucllana η οποία ήταν ακριβώς απέναντι από το ξενοδοχείο. Πρωινό, check out, συννενόηση να αφήσουμε τα σακίδια μας εκεί μέχρι το βράδυ και έτοιμοι.

Η Huaca Pucllana είναι μια πυραμίδα-ιερό των προκολομβιανών πολιτισμών της περιοχής Lima & Wari. Ανακαλύφθηκε τυχαία το 1981, στο σημείο ήταν μια αλάνα όπου έπαιζαν ποδόσφαιρο τα πιτσιρίκια. Πολύ καλά διατηρημένη λόγω του ξηρού κλίματος της περιοχής ( η ξεναγός ανέφερε ότι δυνατή βροχή στη Λίμα είχε δει μόνο μια φορά στη ζωή της όταν ήταν μαθήτρια-τώρα είναι γύρω στα 45-). Η χρήση ήταν για θρησκευτικούς σκοπούς και περιελάμβανε ανθρωποθυσίες. Στον χώρο επίσης υπάρχει φυτώριο με τοπικά φυτά και μερικά λάμα ( δυστυχώς περιφραγμένα).

Η ξενάγηση ήταν αναλυτικότατη, διάρκειας 1 ώρας. Δεν υπάρχει σκια πουθενά, καπέλο και αντηλιακό οπωσδήποτε. Είδα στο ίντερνετ φωτό από τις βραδινές ξεναγήσεις, ευχαρίστως θα ξαναέβλεπα τη πυραμίδα βράδυ. Οπως και να έχει ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική πρώτη επαφή με τους προκολομβιανούς πολιτισμούς της περιοχής. Υπάρχει και μικρό μουσείο στον χώρο.

Οταν λέμε ότι βρίσκεται μες στο κέντρο της πόλης κυριολεκτούμε
436586119_853815786568750_7082515247831622603_n.jpg



436612807_1596286087892538_646524757933180477_n.jpg
436667087_1516558058956016_7021372825900318888_n.jpg


Γνωριμία με τα κοκόφυτα
436341002_1938152719938089_8531906502636177093_n.jpg



Στη συνέχεια κατεβήκαμε στο παραλιακό μέτωπο το οποίο εκτείνεται για αρκετά χιλιόμετρα. Θα περπατήσουμε σχεδόν όλη τη διαδρομή και θα παρακολουθήσουμε τη ρουτίνα των ντόπιων που λόγω Κυριακής το είχαν κατακλύσει.

Ολη η διαδρομή ήταν όμορφη, παντού πεντακάθαρα και προσεγμένα. Η σύγκριση με τα μέρη που ζω συντριπτική.

442466859_983248453173962_6371474183653493578_n.jpg



Ο Ειρηνικός από τη μία, έρημος από την άλλη, ομιχλώδες το αποτέλεσμα
436239179_3675343102680419_1363662684854434942_n.jpg


Το τέλος της διαδρομής μας έβγαλε σ ένα διαμαντάκι, το Place of memory, tolerance and social inclusion. Είναι μουσείο (δωρεάν είσοδος) σχετικά με τις εμφυλιακές συγκρούσεις στο Περού που ξεκίνησαν στα 80's μεταξύ κυβέρνησης και κομμουνιστών (μαοικων) ανταρτών. Εξαιρετική προσέγγιση των γεγονότων, οι Περουβιανοί αντί να θάβουν και να αποκρύπτουν τις μαύρες εμφυλιακές σελίδες της ιστορίας τους, τις ανασύρουν στην επιφάνεια με αντικειμενική προσέγγιση αναδεικνύοντας τα εγκλήματα κ τις θηριωδίες κ των 2 πλευρων και με σωστή καταγραφή των γεγονότων. Μόνο αρνητικό ότι όλα είναι στα ισπανικά, χρείαζεσαι translate για να εμβαθύνεις. Δεν είναι αχανές, κάθε άλλο, αλλά εμπεριέχει μεγάλο όγκο πληροφορίας. Υπάρχει και αρκετό βίαιο υλικό στο μουσείο, κάποιες φωτογραφίες δεν είναι ευχάριστες στο μάτι.

442530339_519924720511408_3802270752435695232_n.jpg


436355578_1529408858006033_620335134697037108_n.jpg

436304743_385392847825335_1805725364289299447_n.jpg



Μετά το μουσείο και την απαραίτητη στάση για καφέ και μετά φαγητό, η ώρα είχε περάσει αρκετά. Φοβούμενοι το κυκλοφοριακό χάος αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε νωρίς για το αεροδρόμιο. Hμασταν οι πρώτοι στο deck της Boa οπότε νομίζαμε θα ξεμπερδεύαμε γρήγορα. Αγγούρια!

H κοπέλα στο deck είχε πολλές απορίες (άσε και τίποτα για τον έλεγχο στο αεροδρόμιο της Σαντα Κρουζ), από το που εργαζόμαστε μέχρι πόσο θα μείνουμε στη Βολιβία, ποιες πόλεις θα επισκεφτούμε και πως θα κινούμαστε από πόλη σε πόλη. Τα βλέμματα απορίας και δυσπιστίας της στις απαντήσεις μου με έκαναν να αναρωτιέμαι για τη βιωσιμότητα του πλάνου μου :haha:

Και όλα αυτά για να καταλήξουμε ότι δεν μπορεί να μας κάνει check in επειδή δεν είχαμε στα χέρια μας αποδεικτικό εξόδου από τη χώρα, κάποιο εισιτήριο μέσου μαζικής μεταφοράς δηλαδή διαδρομής από σημείο της Βολιβίας σε σημείο του Περού.

Δεν ξέρω αν όλα αυτά είναι αυτονόητα και συνηθισμένη ρουτίνα σε αυτές τις χώρες (αν γνωρίζει κάποιος ας ενημερώσει), εγώ είχα μείνει στο ότι δεν χρείαζομαι βιζα για Βολιβία οπότε δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα. Το πλάνο ήταν από την copacabana της Βολιβίας θα παίρναμε λεωφορείο για Πουνο κ έτσι θα φεύγαμε από τη χώρα. Το εισιτήριο θα το βγάζαμε επιτόπου στο κτελ.

Μέσα στην αναταραχή και συγκρατόντας τον συνοδοιπόρο μου να μην σπάσει ότι γράφει Boa εκεί μέσα, μου έρχεται αναλαμπή το ticketsbolivia το οποίο συμβουλευόμουν για τα δρομολόγια του κτελ και είχε και online κρατησεις. Ετσι λύθηκε το πρόβλημα, άσχετα που πάνω στη βιασύνη μου έκλεισα λάθος μέρα. Κρατήστε το αυτό αργότερα που θα εκθειάσω το ticketsbolivia.

H πτήση ήταν περίπου 3 ώρες, θα φτάναμε στο αεροδρόμιο της Σαντα Κρουζ με το εύηχο όνομα Viru Viru γύρω στις 4,30 τα ξημερώματα.
 

erodios

Member
Μηνύματα
214
Likes
792
Ταξίδι-Όνειρο
Στα φεγγάρια μου!
Η ξενάγηση ήταν αναλυτικότατη, διάρκειας 1 ώρας. Δεν υπάρχει σκια πουθενά, καπέλο και αντηλιακό οπωσδήποτε. Είδα στο ίντερνετ φωτό από τις βραδινές ξεναγήσεις, ευχαρίστως θα ξαναέβλεπα τη πυραμίδα βράδυ.
Ισχύει πως η ξενάγηση στη Χουάκα Πουκλάνα συμπεριλαμβάνεται στο εισιτήριο εισόδου και ότι γίνεται από υπαλλήλους του μνημείου; Χρειάστηκε να κάνεις κράτηση του εισιτηρίου από πριν ή το έβγαλες στην είσοδο τη στιγμή της επίσκεψής σου;

Και όλα αυτά για να καταλήξουμε ότι δεν μπορεί να μας κάνει check in επειδή δεν είχαμε στα χέρια μας αποδεικτικό εξόδου από τη χώρα, κάποιο εισιτήριο μέσου μαζικής μεταφοράς δηλαδή διαδρομής από σημείο της Βολιβίας σε σημείο του Περού.
Δεν ξέρω αν όλα αυτά είναι αυτονόητα και συνηθισμένη ρουτίνα σε αυτές τις χώρες (αν γνωρίζει κάποιος ας ενημερώσει), εγώ είχα μείνει στο ότι δεν χρείαζομαι βιζα για Βολιβία οπότε δεν θα υπάρξει κάποιο πρόβλημα.
Δεν έχω εμπειρία συγκεκριμένα από το Περού, αλλά είναι πολύ συνηθισμένο να σου ζητάνε στον έλεγχο έστω και τυπικά ορισμένες φορές τον τόπο/ξενοδοχείο διαμονής, τη διάρκεια του ταξιδιού αλλά και αποδεικτικό στοιχείο/εισιτήριο εξόδου από τη χώρα. Αλλά αυτά γίνονται κατά την είσοδο σε μια χώρα, όχι κατά την έξοδο!
 

GTS

Member
Μηνύματα
7.139
Likes
20.973
Αν από Ευρώπη πας να πετάξεις Βολιβία χωρίς να έχεις εισιτήριο εξόδου από Βολιβία, δε σε αφήνουν.
 

kpafos

Member
Μηνύματα
81
Likes
854
Ισχύει πως η ξενάγηση στη Χουάκα Πουκλάνα συμπεριλαμβάνεται στο εισιτήριο εισόδου και ότι γίνεται από υπαλλήλους του μνημείου; Χρειάστηκε να κάνεις κράτηση του εισιτηρίου από πριν ή το έβγαλες στην είσοδο τη στιγμή της επίσκεψής σου;
Ναι! Συμπεριλαμβάνεται και γίνεται από υπάλληλο του μουσείου. Εισιτήριο βγάλαμε στην είσοδο, δεν χρείαζεται κράτηση. Εχει αγγλόφωνο γκρουπ κάθε 1 ώρα. Δεν υπάρχει περίπτωση να μην βρεις
 

alma

Member
Μηνύματα
4.275
Likes
18.353
Ισχύει πως η ξενάγηση στη Χουάκα Πουκλάνα συμπεριλαμβάνεται στο εισιτήριο εισόδου και ότι γίνεται από υπαλλήλους του μνημείου; Χρειάστηκε να κάνεις κράτηση του εισιτηρίου από πριν ή το έβγαλες στην είσοδο τη στιγμή της επίσκεψής σου;


Δεν έχω εμπειρία συγκεκριμένα από το Περού, αλλά είναι πολύ συνηθισμένο να σου ζητάνε στον έλεγχο έστω και τυπικά ορισμένες φορές τον τόπο/ξενοδοχείο διαμονής, τη διάρκεια του ταξιδιού αλλά και αποδεικτικό στοιχείο/εισιτήριο εξόδου από τη χώρα. Αλλά αυτά γίνονται κατά την είσοδο σε μια χώρα, όχι κατά την έξοδο!
Δεν έχω εμπειρία συγκεκριμένα από το Περού, αλλά είναι πολύ συνηθισμένο να σου ζητάνε στον έλεγχο έστω και τυπικά ορισμένες φορές τον τόπο/ξενοδοχείο διαμονής, τη διάρκεια του ταξιδιού αλλά και αποδεικτικό στοιχείο/εισιτήριο εξόδου από τη χώρα. Αλλά αυτά γίνονται κατά την είσοδο σε μια χώρα, όχι κατά την έξοδο!
Συνήθως ναι
Ωστόσο στην έξοδο από Ιορδανία προς Ισραήλ γινόταν αυστηρός έλεγχος και από την Ιορδανία κατά την έξοδο από τη χώρα.
Μάλλον εξαρτάται από τις χώρες.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.989
Μηνύματα
921.898
Μέλη
39.695
Νεότερο μέλος
Vicky28

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom