Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- 13/4 Miraflores (Lima)
- 14/4 Miraflores και πτήση για Βολιβία
- 15/4 Santa Cruz de la Sierra
- 16-18/4 Sucre
- 17/4 Sucre
- 18/4 Τελευταία μέρα στο Σούκρε
- 19-21/4 Potosi
- 20/4 2η μέρα Ποτοσι
- 21/4 Potosi mines & Uyuni
- 22/4 Salar de Uyuni
- 23/4 La Paz
- 24/4 Copa Libertadores
- 25/4 Tiwanaku
- 26/4 Valle de la Luna
- 27 & 28/4 Copacabana
- 29 & 30/4 Arequipa
- 1/5 Cusco
- 2/5 Cusco
- 3/5 Cusco Part 3
- 5/5 Sacred Valley
- 7/5 Ollantaytambo & 8/5 Machu Picchu
- 9/5 Puerto Maldonado
- 10/5 Lago Sandoval
- Λίμα & επίλογος
7/5 Ollantaytambo & 8/5 Machu Picchu
Την τελευταία ημέρα μας στο Κούσκο είχαμε προγραμματίσει εκδρομή στο rainbow mountain. Δυστυχώς λόγω απροόπτου φάγαμε όλη τη μέρα σε νοσοκομείο, οπότε έμεινε άλλη μια εκκρεμότητα για την επόμενη φορά.
Κατόπιν παρότρυνσης συνφορουμίτισσας να μην ξεπετάξουμε το Ollantaytambo, επιλέχθηκε ως η βάση μας προς Machu Picchu με 2 διανυκτερεύσεις, για να έχουμε μια ολόκληρη μέρα και κάτι ψιλά για το χωριό.
Το uber από Κούσκο δια του 3 έβγαινε σε καλή τιμή για τα 60 χιλιόμετρα και τη 1+ ώρα απόσταση. Αλλος ένας λαλίστατος ταξιτζής που δεν πτοήθηκε από έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας. Με Spanglish και παντομίμα πέρασε ευχάριστα η -έτσι κ αλλιώς όμορφη- διαδρομή.
Το Ollantaytambo είναι ένα πανέμορφο χωριό 3.000 κατοίκων σε υψόμετρο σχεδόν 2.800μ. Πολλά μικρά λιθόστρωτα σοκάκια με το ρυάκι να τα διασχίζει στο πλάι. Μια κεντρική πλατεία με καταστήματα εστίασης τριγύρω και ο μεγάλος κατηφορικός δρόμος προς στον σταθμό των τρένων. Το Ollantaytambo αποτελεί ένα από τα σημεία εκκίνησης προς Machu Picchu, μια διαδρομή μίας ώρας και κάτι με τρένο.
Αλλη μια Plaza de Armas, η πιο λιτή ως τώρα
Ο κεντρικός δρόμος προς την πλατεία, με hostel και ανταλλακτήρια
Σοκάκια
Εδώ θα δοκιμάζαμε και το περιβόητο Cuy, δηλαδή ινδικό χοιρίδιο ψητό. Είναι παραδοσιακό εθνικό πιάτο στο Περού. Το ινδικό χοιρίδιο θεωρείται superfood, με ευεργετικές ιδιότητες όχι μόνο ως τροφή. Το αίμα του χρησιμοποιείται σε εγκαύματα και γενικότερες αλλοιώσεις του δέρματος.
Επισκεφτήκαμε μια φάρμα χοιριδίων, από την παραγωγή στην κατανάλωση. Η πρώτη εικόνα σίγουρα δεν σε δελεάζει. Δεν μπορώ να πω ότι μ άρεσε, βαριά κ έντονη γεύση (σε συνδυασμό με πολλά μυρωδικά). Η ξεροψημένη πετσούλα πάντως ήταν νόστιμη.
Η φάρμα των cuy
Κ από εκεί στο πιάτο
Την επόμενη μέρα, ήδη από τις 7 ήμασταν στον σταθμό των τρένων. Είδα 2 διαφορετικές εταιρείες τρένων για το ίδιο δρομολόγιο, τα τρένα φεύγουν κοντά κοντά και εξωτερικά φαίνονται ίδια, φαντάζομαι δεν έχει καμία ουσιαστική διαφορά ποια εταιρεία θα επιλέξεις.
1+ ώρα μετά φτάσαμε στο Aguas Calientes, το τελευταίο χωριό πριν το Machu Picchu. Από εκεί πήραμε το (πανάκριβο) λεωφορείο και 20 λεπτά αργότερα βρισκόμασταν στην είσοδο του χώρου.
Aguas Calientes
Για το Machu Picchu δεν έχω να πω κάτι. Ολοι το γνωρίζετε, όλοι έχετε δει φωτογραφίες και βίντεο. Μια καθηλωτική κατασκευή μέσα σε καταπράσινο τοπίο, μη ορατή από μακριά μέχρι να περάσεις και την τελευταία στροφή, όπου σε αρπάζει από τα μούτρα με την πρώτη ματιά. Μοναδική η ενέργεια του χώρου, αξίζει να αφιερώσεις λίγα λεπτά καθισμένος ψηλά στο γρασίδι, σε μια ήσυχη μεριά (όσο είναι δυνατόν αυτό) και να ''συνδεθείς'' με το μέρος. Από τις επισκέψεις που δεν περιγράφονται, απλά τις βιώνεις.
Με το Μachu Picchu ολοκληρώθηκε το ορεινό τμήμα του ταξιδιού. Από την επόμενη και για 6 μέρες θα είμαστε σε χαμηλά υψόμετρα και θα δούμε ένα διαφορετικό Περού.
Την τελευταία ημέρα μας στο Κούσκο είχαμε προγραμματίσει εκδρομή στο rainbow mountain. Δυστυχώς λόγω απροόπτου φάγαμε όλη τη μέρα σε νοσοκομείο, οπότε έμεινε άλλη μια εκκρεμότητα για την επόμενη φορά.
Κατόπιν παρότρυνσης συνφορουμίτισσας να μην ξεπετάξουμε το Ollantaytambo, επιλέχθηκε ως η βάση μας προς Machu Picchu με 2 διανυκτερεύσεις, για να έχουμε μια ολόκληρη μέρα και κάτι ψιλά για το χωριό.
Το uber από Κούσκο δια του 3 έβγαινε σε καλή τιμή για τα 60 χιλιόμετρα και τη 1+ ώρα απόσταση. Αλλος ένας λαλίστατος ταξιτζής που δεν πτοήθηκε από έλλειψη κοινής γλώσσας επικοινωνίας. Με Spanglish και παντομίμα πέρασε ευχάριστα η -έτσι κ αλλιώς όμορφη- διαδρομή.
Το Ollantaytambo είναι ένα πανέμορφο χωριό 3.000 κατοίκων σε υψόμετρο σχεδόν 2.800μ. Πολλά μικρά λιθόστρωτα σοκάκια με το ρυάκι να τα διασχίζει στο πλάι. Μια κεντρική πλατεία με καταστήματα εστίασης τριγύρω και ο μεγάλος κατηφορικός δρόμος προς στον σταθμό των τρένων. Το Ollantaytambo αποτελεί ένα από τα σημεία εκκίνησης προς Machu Picchu, μια διαδρομή μίας ώρας και κάτι με τρένο.
Αλλη μια Plaza de Armas, η πιο λιτή ως τώρα

Ο κεντρικός δρόμος προς την πλατεία, με hostel και ανταλλακτήρια

Σοκάκια


Εδώ θα δοκιμάζαμε και το περιβόητο Cuy, δηλαδή ινδικό χοιρίδιο ψητό. Είναι παραδοσιακό εθνικό πιάτο στο Περού. Το ινδικό χοιρίδιο θεωρείται superfood, με ευεργετικές ιδιότητες όχι μόνο ως τροφή. Το αίμα του χρησιμοποιείται σε εγκαύματα και γενικότερες αλλοιώσεις του δέρματος.
Επισκεφτήκαμε μια φάρμα χοιριδίων, από την παραγωγή στην κατανάλωση. Η πρώτη εικόνα σίγουρα δεν σε δελεάζει. Δεν μπορώ να πω ότι μ άρεσε, βαριά κ έντονη γεύση (σε συνδυασμό με πολλά μυρωδικά). Η ξεροψημένη πετσούλα πάντως ήταν νόστιμη.
Η φάρμα των cuy

Κ από εκεί στο πιάτο

Την επόμενη μέρα, ήδη από τις 7 ήμασταν στον σταθμό των τρένων. Είδα 2 διαφορετικές εταιρείες τρένων για το ίδιο δρομολόγιο, τα τρένα φεύγουν κοντά κοντά και εξωτερικά φαίνονται ίδια, φαντάζομαι δεν έχει καμία ουσιαστική διαφορά ποια εταιρεία θα επιλέξεις.
1+ ώρα μετά φτάσαμε στο Aguas Calientes, το τελευταίο χωριό πριν το Machu Picchu. Από εκεί πήραμε το (πανάκριβο) λεωφορείο και 20 λεπτά αργότερα βρισκόμασταν στην είσοδο του χώρου.
Aguas Calientes

Για το Machu Picchu δεν έχω να πω κάτι. Ολοι το γνωρίζετε, όλοι έχετε δει φωτογραφίες και βίντεο. Μια καθηλωτική κατασκευή μέσα σε καταπράσινο τοπίο, μη ορατή από μακριά μέχρι να περάσεις και την τελευταία στροφή, όπου σε αρπάζει από τα μούτρα με την πρώτη ματιά. Μοναδική η ενέργεια του χώρου, αξίζει να αφιερώσεις λίγα λεπτά καθισμένος ψηλά στο γρασίδι, σε μια ήσυχη μεριά (όσο είναι δυνατόν αυτό) και να ''συνδεθείς'' με το μέρος. Από τις επισκέψεις που δεν περιγράφονται, απλά τις βιώνεις.


Με το Μachu Picchu ολοκληρώθηκε το ορεινό τμήμα του ταξιδιού. Από την επόμενη και για 6 μέρες θα είμαστε σε χαμηλά υψόμετρα και θα δούμε ένα διαφορετικό Περού.