BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 3.123
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Α…
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Α…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Δ…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Α…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Β…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Γ…
- Επίλογος
Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
Ξημερώνει μια όμορφη μέρα, βλέπουμε αερόστατα από τον κήπο του ξενοδοχείου να διασχίζουν αργά τον ουρανό. Έχουμε κλείσει με τον ιδιοκτήτη, ένα ταξί που θα μας πάει στην κοιλάδα των Βασιλέων σε πολύ λογική τιμή (20 ευρώ) για όλη την μέρα. Καταβροχθίζουμε το νόστιμο πρωινό μας και στις 8 το πρωί βρισκόμαστε ήδη στον δρόμο. Ο οδηγός μας εξηγεί ότι κάποιοι άνθρωποι υποχρεωθήκαν σε έξωση γιατί βρεθήκαν αρχαία κοντά στα σπίτια τους.

Φτάνουμε γρήγορα στην Κοιλάδα των Βασιλέων όπου βλέπουμε τεράστιες ουρές, μαγαζάκια και πιεστικούς πωλητές που κυνηγάνε τα μεγάλα γκρουπ τουριστών.
Διαβάζουμε ονόματα όπως KV1 - Ramesses VII, KV2 – Ramesses IV, KV6 - Ramesses IX, KV8 – Merenptah, KV9 - Ramesses V & VI, KV11 - Ramesses III, KV14 - Tausert-Setnakht, KV15 - Seti II, KV16 - Ramesses I, KV43 – Thutmose, KV17 - Seti I, KV47 – Siptah, KV62 – Tutankhamun, άντε τώρα να καταλάβεις τι να πρωτοδείς…
Εισιτήρια και τιμές στα αξιοθέατα θα βρεις εδώ https://egymonuments.com/locations
Μπέρδεμα (γι’ αυτό χρειάζονται οι ταξιδιωτικοί οδηγοί Βασίλη μου) για το τι θα δούμε και που θα πάμε. Τελικά με 750 λίρες (15 ευρώ) έχεις το δικαίωμα να μπεις σε τρεις τάφους και ότι άλλο θέλεις είναι εξτραδάκι. Συμπληρώσαμε και τον πιο ακριβό, του Sety 1 με μόλις 40 ευρώ (!!) ο καθένας! Eπίσης πληρώνουμε κάτι ψιλά για την μεταφορά με ηλεκτρικό λεωφορειάκι για την μικρή απόσταση μεταξύ εισόδου και τάφων. Η Κοιλάδα των Βασιλέων περιέχει πάνω από εξήντα τάφους.
Δεν είμαστε προετοιμασμένοι και προσπαθούμε να αποφασίσουμε τι θα δούμε, λίγο διάβασμα, λίγες εικόνες από το ίντερνετ και οι ουρές που καταδεικνύουν την σπουδαιότητα του αξιοθέατου μας καθοδηγούν τελικά. Στην είσοδο όλων των τάφων περιμένουν φρουροί που θα σφραγίσουν το εισιτήριό μας.
Η Κοιλάδα των Βασιλέων είναι τόπος ταφής για τους Φαραώ που κυβέρνησαν την Αίγυπτο κατά τη διάρκεια του Νέου Βασιλείου της Αιγύπτου. Οι διάσημοι βασιλιάδες αυτής της χρονικής περιόδου περιλαμβάνουν και τον Τουταγχαμών. Είναι ένας από τους πιο αξιόλογους αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο. Εδώ μπορείς να εξερευνήσεις την τελευταία κατοικία τους μέσω ενός υπόγειου δικτύου τούνελ και όμορφα διατηρημένων ταφικών θαλάμων.
Η Δυτική Όχθη, όπου δύει ο ήλιος, αντιπροσωπεύει το βασίλειο των Νεκρών. Οι βασιλιάδες του Νέου Βασιλείου έχτιζαν περίτεχνους τάφους, άφηναν θησαυρούς, όπλα και αγάλματα για να ενσαρκώσουν τους σκλάβους που θα πάρουν μαζί τους στη μετά θάνατον ζωή... Με την βοήθεια της τεχνολογίας (μουμιοποίηση) η ψυχή σου μπαίνει στον κάτω κόσμο για να συναντήσει τον κριτή Οσίρι. Η καρδιά σου ζυγίζεται σε μια ζυγαριά μαζί με ένα φτερό. Αν ζυγίζει ελαφρύτερα από το φτερό, σημαίνει ότι ήσουν καλός και θα μπεις στο Βασίλειο του Οσίρι. Αν όχι, την καρδιά σου θα φάει η θεά Ammit και η ψυχή σου θα καταστραφεί. Ταλαιπωρία και άγχος παντού, στην ζωή και στον θάνατο, εδώ και εκεί, στο τώρα και στο τότε…
1) Ramses 4 - Ο διάδρομος είναι μακρύς και όμορφα λεπτομερής. Ο τάφος είναι επίσης πολύ περίτεχνος, με πολύχρωμες εικόνες που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή. Το κύριο πέρασμα και ο προθάλαμος είναι διακοσμημένοι με σκηνές από το Βιβλίο των Νεκρών. Χανόμαστε στα ιερογλυφικά…

2) Τutankhamun (10 ευρώ). Είναι ο πιο διάσημος τάφος λόγω του ότι η ανακάλυψή του ήταν αρκετά πρόσφατη και ότι παρέμεινε εντελώς ανενόχλητος από ληστές. Η ανακάλυψη του τάφου το 1922 είχε ως αποτέλεσμα ανεκτίμητους θησαυρούς, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης χρυσής κεφαλής του. Όλα αυτά έχουν πλέον μεταφερθεί στο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο. Ο τόπος ανάπαυσης του Τουταγχαμών είναι πολύ μικρός και δεν εντυπωσιάζει σε σύγκριση με τους υπόλοιπους καταπληκτικούς τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από ένα σύντομο, απλό πέρασμα που οδηγεί σε έναν στενό ταφικό θάλαμο χωρίς πολλά σκαλίσματα. Το αποκορύφωμα σχεδόν για όλους είναι το γεγονός ότι η μούμια του Τουταγχαμών εξακολουθεί να βρίσκεται εδώ μέσα. Πέθανε σε πολύ νεαρή ηλικία 19 ετών και βασίλεψε στην Αίγυπτο μόνο για 10 χρόνια. Όμως ακόμα και σήμερα το όνομα και ο θρύλος της κατάρας του είναι πασίγνωστος ανά την υφήλιο.

3) Ramsses 3, είναι ένας από τους καλύτερα διατηρημένους τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Μια απότομη σκάλα καλυμμένη με βαθιά και λεπτομερή ανάγλυφα, οδηγεί σε μεγάλους διαδρόμους διακοσμημένους με πανέμορφα ιερογλυφικά. Διάδρομοι με λεπτομερή έργα τέχνης που προστατεύονται πίσω από γυαλί, οδηγούν στον ταφικό θάλαμο. Υπάρχουν πολλά να δείτε και είχε πολύ κόσμο και ζέστη κατά την επίσκεψή μας.

4) Merenptah (2 ευρώ). Αυτό που κάνει αυτόν τον τάφο μοναδικό είναι οι πολλές πέτρινες σαρκοφάγοι μέσα. Η κύρια βρίσκεται στον τεράστιο ταφικό θάλαμο, μια αίθουσα με θολωτή οροφή. Στους τοίχους υπάρχουν διάφορες ενδιαφέρουσες απεικονίσεις της αρχαίας Αιγύπτου και μυθολογίας. Πολύ ζέστη και εδώ…

5) Μια στάση για ξεκούραση, πίνουμε καφέ σε ένα από τους λίγους διαθέσιμους χώρους με την παρέα σπουργιτιών.

6) Seti I (40 ευρώ), είναι ο πιο ακριβός τάφος στην Κοιλάδα των Βασιλέων, ενώ θεωρείται και ο μακρύτερος και βαθύτερος. Πρόκειται για ένα αριστούργημα μήκους 137 μέτρων με πολύ καλά διατηρημένα ανάγλυφα στους περισσότερους από τους δέκα θαλάμους και στα πλαϊνά δωμάτια. Τα χρώματα στους τοίχους είναι μερικά από τα πιο ζωντανά στη νεκρόπολη και τα σκαλίσματα είναι υπέροχα.
Διαθέτει πολλά μεγάλα, εξαιρετικά διακοσμημένα περάσματα και δύο δωμάτια με πυλώνες. Καταλήγει στον τεράστιο ταφικό θάλαμο (με θολωτό ψηλό ταβάνι) που είναι στολισμένος με πολύχρωμες σκηνές στους τοίχους και μια αστρονομική σκηνή στην οροφή. Πολύ εντυπωσιακές εικόνες, αυτό έλειπε κιόλας με αυτά που πληρώσαμε για να τον επισκεφτούμε!

Επιστρέφουμε στην έξοδο και ο οδηγός μας ανακουφίζεται που μας βλέπει επιτελούς μετά από 3,5 ώρες, συνεχίζουμε με τα επόμενα αξιοθέατα.
7) Hatshepsut (8 ευρώ). Ο Ναός της Βασίλισσας έχει καταφέρει να κρατηθεί σχετικά ανέπαφος παρόλες τις φυσικές και ανθρώπινες καταστροφές και την ηλικία του. Το 1979 προστέθηκε στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, μαζί με άλλους αρχαίους θησαυρούς της Αίγυπτου. Το εσωτερικό του ναού ήταν σχετικά φτωχό, το κύριο χαρακτηριστικό για τους επισκέπτες είναι το εντυπωσιακό εξωτερικό του. Η αρχιτεκτονική του Ναού είναι μια απόδειξη των καλλιτεχνικών και μηχανικών δεξιοτήτων της εποχής του Νέου Βασιλείου. Ανεβαίνεις την ράμπα και θαυμάζεις την θέα, ο ήλιος καίει και ο κόσμος στριμώχνεται μαζί σου.

Επιστρέφουμε στο αυτοκίνητο και πολύ γρήγορα βρισκόμαστε στα επόμενα μέρη που ζητάμε να επισκεφτούμε…
8) Sennutem – Ο ναός των τεχνιτών (Artisans), ανήκε σε έναν τεχνίτη που διακοσμούσε τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων και των Βασιλισσών. Πρόκειται για έναν τάφο με πολλά χρώματα στα μικρά δωμάτια του. Ένας φύλακας κολλάει πάνω μας, ζητάει λεφτά, θέλει να μας βγάλει φωτογραφίες, τουλάχιστον δώστε μου ένα στυλό για τα παιδιά μου (ενώ είναι 60άρης… Στο τέλος μουτρώνει και μας λέει να μην αγγίξουμε τίποτα εκεί μέσα.

9) Tomb of the workers- Μοιάζει με μια απλοποιημένη εκδοχή των τάφων στην Κοιλάδα των Βασιλέων και είναι διακοσμημένος σε ένα ασυνήθιστο μονόχρωμο στυλ. Τα σχέδια βασίζονται περισσότερο σε εικόνες (παρά σε κείμενο) για να παραπέμπουν στα βιβλία των νεκρών. Απλός και λιτός ο ναός αυτός, οι σκλάβοι δεν ήθελαν φυσικά σε καμία περίπτωση να ξεπεράσουν αυτόν κάποιου Φαραώ.

10) Deir el-Medina (4 ευρώ), ήταν ένα χωριό της αρχαίας Αιγύπτου στο οποίο διέμεναν τεχνίτες και εργάτες που εργάζονταν στους τάφους στην κοντινή Κοιλάδα των Βασιλέων. Αυτή η κοινότητα ήταν απομονωμένη και προσβάσιμη μόνο μέσω στενών μονοπατιών για την προστασία των μυστικών των τάφων. Είναι ένας μοναδικός αρχαιολογικός χώρος που προσφέρει μια ματιά στο παρελθόν, από τα καλοδιατηρημένα σπίτια μέχρι τους περίτεχνα διακοσμημένους τάφους. Περπατήσαμε την μικρή απόσταση μεταξύ των ερειπίων του χωριού. Ο χαμογελαστός φύλακας σηκώνεται μόλις μας αντιλαμβάνεται, από που είστε, να σας βάλω ένα τσάι, θέλει να μας δείξει κάτι το ιδιαίτερο. Άσε, τα έχουμε δει! Τελικά επιστρέφει μουτρωμένος που δεν κατάφερε κάτι ούτε αυτός. Κάπου υπάρχουν και Ελληνικές επιγραφές!

Μπαίνουμε ακόμα μια φορά στο ταξί μας και θα επιστρέψουμε από τον ίδιο δρόμο για το τελευταίο αξιοθέατο με αρχαιολογικό ενδιαφέρον της ημέρας.
11) Memnon colossus (δωρεάν). Δεν έχουν απομείνει πολλά να δούμε, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους περισσότερους επισκέπτες στο Λούξορ να κάνουν μια γρήγορη στάση εδώ. Σεισμοί, λεηλασίες και ο ίδιος ο χρόνος έχουν αφήσει και εδώ τα σημάδια τους. Τα θρυμματισμένα αγάλματα που βλέπετε σήμερα δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με το παρελθόν τους, όταν κατασκευάστηκαν είχαν βαφτεί με έντονα χρώματα! Οι διάσημοι Κολοσσοί του Μέμνωνα είναι δυο πέτρινα αγάλματα (ύψους 18 μέτρων) του Φαραώ Amenhotep III. Στο γόνατο του ενός αγάλματος μπορούμε να διαβάσουμε και πάλι Ελληνικά.

Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, ευχαριστημένοι από την σημερινή μέρα. Πίνουμε από δυο απολαυστικούς φρέσκους χυμούς φρούτων και τσάι καρκαντέ (ιβίσκος) παρέα με την όμορφη γάτα του χώρου.

Ήρθε η ώρα της δύσης και ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου θα μας κάνει δωρεάν μια μικρή ξενάγηση γύρω από την ιδιοκτησία τους. Εργάτες δουλεύουν ακόμα στα χωράφια, ερωδιοί, λαχανικά, το φημισμένο φυτό τσάι ιβίσκου, δέντρα με φρούτα και μια πανέμορφη δύση θα κλείσουν μια γεμάτη και όμορφη μέρα.

Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας όπου και αναζητούμε μια μπύρα. Ο φιλικός Mohammed (ιδιοκτήτης) μας λέει ότι θα στείλει κάποιον να αγοράσει ότι θέλουμε αλλά πρέπει να του δώσουμε χρήματα άμεσα (δύο ευρώ η 500αρα μπύρα, φέρε τέσσερις να χούμε και για αύριο) καθώς δεν μπορεί να αγοράσει αλκοόλ με δικά του αφού είναι χαράμ (απαγορευμένο).
Δέκα λεπτά αργότερα έχουμε το υγρό χρυσάφι στα χέρια μας.
Πάνω στην συζήτηση μαζί του, ευτυχώς αποφασίζουμε να παραγγείλουμε φαγητό εκεί.
Χαλαρώνουμε στον κήπο μας μέχρι που θα βγούμε να πάρουμε νερά και να κάνουμε ακόμα μια μικρή βόλτα για να μας ανοίξει η όρεξη.
Την ίδια ώρα ακούγεται κάποιος ψάλτης, πρόκειται για ένα μνημόσυνο στο οποίο μαζεύονται οι γνωστοί του εκλιπόντος και είναι καλεσμένοι οι πάντες! Ακόμα και εμείς, περνάμε από μπροστά και κάποιοι μας καλούν εγκάρδια για φαγητό… Εμάς τους αμαρτωλούς, που πριν από λίγο πίναμε μπύρα!
Έχει πάει οχτώ η ώρα και μας απλώνουν τα πάντα πάνω στο τραπέζι, σαλάτες, πίτες, ψημένα λαχανικά, ρύζι μέχρι και μια μικρή σχάρα με τα κεμπάπ που ζήτησα. Τρομερό γεύμα με 7 ευρώ το άτομο αν θυμάμαι καλά, με διαφορά το καλύτερο στην χώρα. Ένα ζευγάρι Γάλλων φαίνονται να απολαμβάνουν και αυτοί το δείπνο τους! Θερμοκρασία 13 βαθμοί και η υγρασία εντονότατη.
Πέφτουμε γεμάτοι από εικόνες και φαγητό στο κρεβάτι μας! Βάζουμε ξυπνητήρι στις 4:30 καθώς έχουμε κανονίσει κάτι το ιδιαίτερο…
Ξημερώνει μια όμορφη μέρα, βλέπουμε αερόστατα από τον κήπο του ξενοδοχείου να διασχίζουν αργά τον ουρανό. Έχουμε κλείσει με τον ιδιοκτήτη, ένα ταξί που θα μας πάει στην κοιλάδα των Βασιλέων σε πολύ λογική τιμή (20 ευρώ) για όλη την μέρα. Καταβροχθίζουμε το νόστιμο πρωινό μας και στις 8 το πρωί βρισκόμαστε ήδη στον δρόμο. Ο οδηγός μας εξηγεί ότι κάποιοι άνθρωποι υποχρεωθήκαν σε έξωση γιατί βρεθήκαν αρχαία κοντά στα σπίτια τους.


Φτάνουμε γρήγορα στην Κοιλάδα των Βασιλέων όπου βλέπουμε τεράστιες ουρές, μαγαζάκια και πιεστικούς πωλητές που κυνηγάνε τα μεγάλα γκρουπ τουριστών.
Διαβάζουμε ονόματα όπως KV1 - Ramesses VII, KV2 – Ramesses IV, KV6 - Ramesses IX, KV8 – Merenptah, KV9 - Ramesses V & VI, KV11 - Ramesses III, KV14 - Tausert-Setnakht, KV15 - Seti II, KV16 - Ramesses I, KV43 – Thutmose, KV17 - Seti I, KV47 – Siptah, KV62 – Tutankhamun, άντε τώρα να καταλάβεις τι να πρωτοδείς…
Εισιτήρια και τιμές στα αξιοθέατα θα βρεις εδώ https://egymonuments.com/locations
Μπέρδεμα (γι’ αυτό χρειάζονται οι ταξιδιωτικοί οδηγοί Βασίλη μου) για το τι θα δούμε και που θα πάμε. Τελικά με 750 λίρες (15 ευρώ) έχεις το δικαίωμα να μπεις σε τρεις τάφους και ότι άλλο θέλεις είναι εξτραδάκι. Συμπληρώσαμε και τον πιο ακριβό, του Sety 1 με μόλις 40 ευρώ (!!) ο καθένας! Eπίσης πληρώνουμε κάτι ψιλά για την μεταφορά με ηλεκτρικό λεωφορειάκι για την μικρή απόσταση μεταξύ εισόδου και τάφων. Η Κοιλάδα των Βασιλέων περιέχει πάνω από εξήντα τάφους.
Δεν είμαστε προετοιμασμένοι και προσπαθούμε να αποφασίσουμε τι θα δούμε, λίγο διάβασμα, λίγες εικόνες από το ίντερνετ και οι ουρές που καταδεικνύουν την σπουδαιότητα του αξιοθέατου μας καθοδηγούν τελικά. Στην είσοδο όλων των τάφων περιμένουν φρουροί που θα σφραγίσουν το εισιτήριό μας.
Η Κοιλάδα των Βασιλέων είναι τόπος ταφής για τους Φαραώ που κυβέρνησαν την Αίγυπτο κατά τη διάρκεια του Νέου Βασιλείου της Αιγύπτου. Οι διάσημοι βασιλιάδες αυτής της χρονικής περιόδου περιλαμβάνουν και τον Τουταγχαμών. Είναι ένας από τους πιο αξιόλογους αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο. Εδώ μπορείς να εξερευνήσεις την τελευταία κατοικία τους μέσω ενός υπόγειου δικτύου τούνελ και όμορφα διατηρημένων ταφικών θαλάμων.
Η Δυτική Όχθη, όπου δύει ο ήλιος, αντιπροσωπεύει το βασίλειο των Νεκρών. Οι βασιλιάδες του Νέου Βασιλείου έχτιζαν περίτεχνους τάφους, άφηναν θησαυρούς, όπλα και αγάλματα για να ενσαρκώσουν τους σκλάβους που θα πάρουν μαζί τους στη μετά θάνατον ζωή... Με την βοήθεια της τεχνολογίας (μουμιοποίηση) η ψυχή σου μπαίνει στον κάτω κόσμο για να συναντήσει τον κριτή Οσίρι. Η καρδιά σου ζυγίζεται σε μια ζυγαριά μαζί με ένα φτερό. Αν ζυγίζει ελαφρύτερα από το φτερό, σημαίνει ότι ήσουν καλός και θα μπεις στο Βασίλειο του Οσίρι. Αν όχι, την καρδιά σου θα φάει η θεά Ammit και η ψυχή σου θα καταστραφεί. Ταλαιπωρία και άγχος παντού, στην ζωή και στον θάνατο, εδώ και εκεί, στο τώρα και στο τότε…
1) Ramses 4 - Ο διάδρομος είναι μακρύς και όμορφα λεπτομερής. Ο τάφος είναι επίσης πολύ περίτεχνος, με πολύχρωμες εικόνες που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή. Το κύριο πέρασμα και ο προθάλαμος είναι διακοσμημένοι με σκηνές από το Βιβλίο των Νεκρών. Χανόμαστε στα ιερογλυφικά…










2) Τutankhamun (10 ευρώ). Είναι ο πιο διάσημος τάφος λόγω του ότι η ανακάλυψή του ήταν αρκετά πρόσφατη και ότι παρέμεινε εντελώς ανενόχλητος από ληστές. Η ανακάλυψη του τάφου το 1922 είχε ως αποτέλεσμα ανεκτίμητους θησαυρούς, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης χρυσής κεφαλής του. Όλα αυτά έχουν πλέον μεταφερθεί στο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο. Ο τόπος ανάπαυσης του Τουταγχαμών είναι πολύ μικρός και δεν εντυπωσιάζει σε σύγκριση με τους υπόλοιπους καταπληκτικούς τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από ένα σύντομο, απλό πέρασμα που οδηγεί σε έναν στενό ταφικό θάλαμο χωρίς πολλά σκαλίσματα. Το αποκορύφωμα σχεδόν για όλους είναι το γεγονός ότι η μούμια του Τουταγχαμών εξακολουθεί να βρίσκεται εδώ μέσα. Πέθανε σε πολύ νεαρή ηλικία 19 ετών και βασίλεψε στην Αίγυπτο μόνο για 10 χρόνια. Όμως ακόμα και σήμερα το όνομα και ο θρύλος της κατάρας του είναι πασίγνωστος ανά την υφήλιο.







3) Ramsses 3, είναι ένας από τους καλύτερα διατηρημένους τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Μια απότομη σκάλα καλυμμένη με βαθιά και λεπτομερή ανάγλυφα, οδηγεί σε μεγάλους διαδρόμους διακοσμημένους με πανέμορφα ιερογλυφικά. Διάδρομοι με λεπτομερή έργα τέχνης που προστατεύονται πίσω από γυαλί, οδηγούν στον ταφικό θάλαμο. Υπάρχουν πολλά να δείτε και είχε πολύ κόσμο και ζέστη κατά την επίσκεψή μας.





















4) Merenptah (2 ευρώ). Αυτό που κάνει αυτόν τον τάφο μοναδικό είναι οι πολλές πέτρινες σαρκοφάγοι μέσα. Η κύρια βρίσκεται στον τεράστιο ταφικό θάλαμο, μια αίθουσα με θολωτή οροφή. Στους τοίχους υπάρχουν διάφορες ενδιαφέρουσες απεικονίσεις της αρχαίας Αιγύπτου και μυθολογίας. Πολύ ζέστη και εδώ…





5) Μια στάση για ξεκούραση, πίνουμε καφέ σε ένα από τους λίγους διαθέσιμους χώρους με την παρέα σπουργιτιών.


6) Seti I (40 ευρώ), είναι ο πιο ακριβός τάφος στην Κοιλάδα των Βασιλέων, ενώ θεωρείται και ο μακρύτερος και βαθύτερος. Πρόκειται για ένα αριστούργημα μήκους 137 μέτρων με πολύ καλά διατηρημένα ανάγλυφα στους περισσότερους από τους δέκα θαλάμους και στα πλαϊνά δωμάτια. Τα χρώματα στους τοίχους είναι μερικά από τα πιο ζωντανά στη νεκρόπολη και τα σκαλίσματα είναι υπέροχα.
Διαθέτει πολλά μεγάλα, εξαιρετικά διακοσμημένα περάσματα και δύο δωμάτια με πυλώνες. Καταλήγει στον τεράστιο ταφικό θάλαμο (με θολωτό ψηλό ταβάνι) που είναι στολισμένος με πολύχρωμες σκηνές στους τοίχους και μια αστρονομική σκηνή στην οροφή. Πολύ εντυπωσιακές εικόνες, αυτό έλειπε κιόλας με αυτά που πληρώσαμε για να τον επισκεφτούμε!































Επιστρέφουμε στην έξοδο και ο οδηγός μας ανακουφίζεται που μας βλέπει επιτελούς μετά από 3,5 ώρες, συνεχίζουμε με τα επόμενα αξιοθέατα.
7) Hatshepsut (8 ευρώ). Ο Ναός της Βασίλισσας έχει καταφέρει να κρατηθεί σχετικά ανέπαφος παρόλες τις φυσικές και ανθρώπινες καταστροφές και την ηλικία του. Το 1979 προστέθηκε στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, μαζί με άλλους αρχαίους θησαυρούς της Αίγυπτου. Το εσωτερικό του ναού ήταν σχετικά φτωχό, το κύριο χαρακτηριστικό για τους επισκέπτες είναι το εντυπωσιακό εξωτερικό του. Η αρχιτεκτονική του Ναού είναι μια απόδειξη των καλλιτεχνικών και μηχανικών δεξιοτήτων της εποχής του Νέου Βασιλείου. Ανεβαίνεις την ράμπα και θαυμάζεις την θέα, ο ήλιος καίει και ο κόσμος στριμώχνεται μαζί σου.













Επιστρέφουμε στο αυτοκίνητο και πολύ γρήγορα βρισκόμαστε στα επόμενα μέρη που ζητάμε να επισκεφτούμε…
8) Sennutem – Ο ναός των τεχνιτών (Artisans), ανήκε σε έναν τεχνίτη που διακοσμούσε τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων και των Βασιλισσών. Πρόκειται για έναν τάφο με πολλά χρώματα στα μικρά δωμάτια του. Ένας φύλακας κολλάει πάνω μας, ζητάει λεφτά, θέλει να μας βγάλει φωτογραφίες, τουλάχιστον δώστε μου ένα στυλό για τα παιδιά μου (ενώ είναι 60άρης… Στο τέλος μουτρώνει και μας λέει να μην αγγίξουμε τίποτα εκεί μέσα.







9) Tomb of the workers- Μοιάζει με μια απλοποιημένη εκδοχή των τάφων στην Κοιλάδα των Βασιλέων και είναι διακοσμημένος σε ένα ασυνήθιστο μονόχρωμο στυλ. Τα σχέδια βασίζονται περισσότερο σε εικόνες (παρά σε κείμενο) για να παραπέμπουν στα βιβλία των νεκρών. Απλός και λιτός ο ναός αυτός, οι σκλάβοι δεν ήθελαν φυσικά σε καμία περίπτωση να ξεπεράσουν αυτόν κάποιου Φαραώ.









10) Deir el-Medina (4 ευρώ), ήταν ένα χωριό της αρχαίας Αιγύπτου στο οποίο διέμεναν τεχνίτες και εργάτες που εργάζονταν στους τάφους στην κοντινή Κοιλάδα των Βασιλέων. Αυτή η κοινότητα ήταν απομονωμένη και προσβάσιμη μόνο μέσω στενών μονοπατιών για την προστασία των μυστικών των τάφων. Είναι ένας μοναδικός αρχαιολογικός χώρος που προσφέρει μια ματιά στο παρελθόν, από τα καλοδιατηρημένα σπίτια μέχρι τους περίτεχνα διακοσμημένους τάφους. Περπατήσαμε την μικρή απόσταση μεταξύ των ερειπίων του χωριού. Ο χαμογελαστός φύλακας σηκώνεται μόλις μας αντιλαμβάνεται, από που είστε, να σας βάλω ένα τσάι, θέλει να μας δείξει κάτι το ιδιαίτερο. Άσε, τα έχουμε δει! Τελικά επιστρέφει μουτρωμένος που δεν κατάφερε κάτι ούτε αυτός. Κάπου υπάρχουν και Ελληνικές επιγραφές!


















Μπαίνουμε ακόμα μια φορά στο ταξί μας και θα επιστρέψουμε από τον ίδιο δρόμο για το τελευταίο αξιοθέατο με αρχαιολογικό ενδιαφέρον της ημέρας.
11) Memnon colossus (δωρεάν). Δεν έχουν απομείνει πολλά να δούμε, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους περισσότερους επισκέπτες στο Λούξορ να κάνουν μια γρήγορη στάση εδώ. Σεισμοί, λεηλασίες και ο ίδιος ο χρόνος έχουν αφήσει και εδώ τα σημάδια τους. Τα θρυμματισμένα αγάλματα που βλέπετε σήμερα δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με το παρελθόν τους, όταν κατασκευάστηκαν είχαν βαφτεί με έντονα χρώματα! Οι διάσημοι Κολοσσοί του Μέμνωνα είναι δυο πέτρινα αγάλματα (ύψους 18 μέτρων) του Φαραώ Amenhotep III. Στο γόνατο του ενός αγάλματος μπορούμε να διαβάσουμε και πάλι Ελληνικά.





Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, ευχαριστημένοι από την σημερινή μέρα. Πίνουμε από δυο απολαυστικούς φρέσκους χυμούς φρούτων και τσάι καρκαντέ (ιβίσκος) παρέα με την όμορφη γάτα του χώρου.




Ήρθε η ώρα της δύσης και ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου θα μας κάνει δωρεάν μια μικρή ξενάγηση γύρω από την ιδιοκτησία τους. Εργάτες δουλεύουν ακόμα στα χωράφια, ερωδιοί, λαχανικά, το φημισμένο φυτό τσάι ιβίσκου, δέντρα με φρούτα και μια πανέμορφη δύση θα κλείσουν μια γεμάτη και όμορφη μέρα.






Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας όπου και αναζητούμε μια μπύρα. Ο φιλικός Mohammed (ιδιοκτήτης) μας λέει ότι θα στείλει κάποιον να αγοράσει ότι θέλουμε αλλά πρέπει να του δώσουμε χρήματα άμεσα (δύο ευρώ η 500αρα μπύρα, φέρε τέσσερις να χούμε και για αύριο) καθώς δεν μπορεί να αγοράσει αλκοόλ με δικά του αφού είναι χαράμ (απαγορευμένο).
Δέκα λεπτά αργότερα έχουμε το υγρό χρυσάφι στα χέρια μας.
Πάνω στην συζήτηση μαζί του, ευτυχώς αποφασίζουμε να παραγγείλουμε φαγητό εκεί.
Χαλαρώνουμε στον κήπο μας μέχρι που θα βγούμε να πάρουμε νερά και να κάνουμε ακόμα μια μικρή βόλτα για να μας ανοίξει η όρεξη.
Την ίδια ώρα ακούγεται κάποιος ψάλτης, πρόκειται για ένα μνημόσυνο στο οποίο μαζεύονται οι γνωστοί του εκλιπόντος και είναι καλεσμένοι οι πάντες! Ακόμα και εμείς, περνάμε από μπροστά και κάποιοι μας καλούν εγκάρδια για φαγητό… Εμάς τους αμαρτωλούς, που πριν από λίγο πίναμε μπύρα!
Έχει πάει οχτώ η ώρα και μας απλώνουν τα πάντα πάνω στο τραπέζι, σαλάτες, πίτες, ψημένα λαχανικά, ρύζι μέχρι και μια μικρή σχάρα με τα κεμπάπ που ζήτησα. Τρομερό γεύμα με 7 ευρώ το άτομο αν θυμάμαι καλά, με διαφορά το καλύτερο στην χώρα. Ένα ζευγάρι Γάλλων φαίνονται να απολαμβάνουν και αυτοί το δείπνο τους! Θερμοκρασία 13 βαθμοί και η υγρασία εντονότατη.
Πέφτουμε γεμάτοι από εικόνες και φαγητό στο κρεβάτι μας! Βάζουμε ξυπνητήρι στις 4:30 καθώς έχουμε κανονίσει κάτι το ιδιαίτερο…


Last edited: