Αίγυπτος Drinkies drinkies?

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν

Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…

Ξημερώνει μια όμορφη μέρα, βλέπουμε αερόστατα από τον κήπο του ξενοδοχείου να διασχίζουν αργά τον ουρανό. Έχουμε κλείσει με τον ιδιοκτήτη, ένα ταξί που θα μας πάει στην κοιλάδα των Βασιλέων σε πολύ λογική τιμή (20 ευρώ) για όλη την μέρα. Καταβροχθίζουμε το νόστιμο πρωινό μας και στις 8 το πρωί βρισκόμαστε ήδη στον δρόμο. Ο οδηγός μας εξηγεί ότι κάποιοι άνθρωποι υποχρεωθήκαν σε έξωση γιατί βρεθήκαν αρχαία κοντά στα σπίτια τους.



DSv23S_20241208_082255_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_135941973.jpg



Φτάνουμε γρήγορα στην Κοιλάδα των Βασιλέων όπου βλέπουμε τεράστιες ουρές, μαγαζάκια και πιεστικούς πωλητές που κυνηγάνε τα μεγάλα γκρουπ τουριστών.
Διαβάζουμε ονόματα όπως KV1 - Ramesses VII, KV2 – Ramesses IV, KV6 - Ramesses IX, KV8 – Merenptah, KV9 - Ramesses V & VI, KV11 - Ramesses III, KV14 - Tausert-Setnakht, KV15 - Seti II, KV16 - Ramesses I, KV43 – Thutmose, KV17 - Seti I, KV47 – Siptah, KV62 – Tutankhamun, άντε τώρα να καταλάβεις τι να πρωτοδείς…

Εισιτήρια και τιμές στα αξιοθέατα θα βρεις εδώ https://egymonuments.com/locations

Μπέρδεμα (γι’ αυτό χρειάζονται οι ταξιδιωτικοί οδηγοί Βασίλη μου) για το τι θα δούμε και που θα πάμε. Τελικά με 750 λίρες (15 ευρώ) έχεις το δικαίωμα να μπεις σε τρεις τάφους και ότι άλλο θέλεις είναι εξτραδάκι. Συμπληρώσαμε και τον πιο ακριβό, του Sety 1 με μόλις 40 ευρώ (!!) ο καθένας! Eπίσης πληρώνουμε κάτι ψιλά για την μεταφορά με ηλεκτρικό λεωφορειάκι για την μικρή απόσταση μεταξύ εισόδου και τάφων. Η Κοιλάδα των Βασιλέων περιέχει πάνω από εξήντα τάφους.
Δεν είμαστε προετοιμασμένοι και προσπαθούμε να αποφασίσουμε τι θα δούμε, λίγο διάβασμα, λίγες εικόνες από το ίντερνετ και οι ουρές που καταδεικνύουν την σπουδαιότητα του αξιοθέατου μας καθοδηγούν τελικά. Στην είσοδο όλων των τάφων περιμένουν φρουροί που θα σφραγίσουν το εισιτήριό μας.


Η Κοιλάδα των Βασιλέων είναι τόπος ταφής για τους Φαραώ που κυβέρνησαν την Αίγυπτο κατά τη διάρκεια του Νέου Βασιλείου της Αιγύπτου. Οι διάσημοι βασιλιάδες αυτής της χρονικής περιόδου περιλαμβάνουν και τον Τουταγχαμών. Είναι ένας από τους πιο αξιόλογους αρχαιολογικούς χώρους στον κόσμο. Εδώ μπορείς να εξερευνήσεις την τελευταία κατοικία τους μέσω ενός υπόγειου δικτύου τούνελ και όμορφα διατηρημένων ταφικών θαλάμων.

Η Δυτική Όχθη, όπου δύει ο ήλιος, αντιπροσωπεύει το βασίλειο των Νεκρών. Οι βασιλιάδες του Νέου Βασιλείου έχτιζαν περίτεχνους τάφους, άφηναν θησαυρούς, όπλα και αγάλματα για να ενσαρκώσουν τους σκλάβους που θα πάρουν μαζί τους στη μετά θάνατον ζωή... Με την βοήθεια της τεχνολογίας (μουμιοποίηση) η ψυχή σου μπαίνει στον κάτω κόσμο για να συναντήσει τον κριτή Οσίρι. Η καρδιά σου ζυγίζεται σε μια ζυγαριά μαζί με ένα φτερό. Αν ζυγίζει ελαφρύτερα από το φτερό, σημαίνει ότι ήσουν καλός και θα μπεις στο Βασίλειο του Οσίρι. Αν όχι, την καρδιά σου θα φάει η θεά Ammit και η ψυχή σου θα καταστραφεί. Ταλαιπωρία και άγχος παντού, στην ζωή και στον θάνατο, εδώ και εκεί, στο τώρα και στο τότε…



1) Ramses 4 - Ο διάδρομος είναι μακρύς και όμορφα λεπτομερής. Ο τάφος είναι επίσης πολύ περίτεχνος, με πολύχρωμες εικόνες που καλύπτουν τους τοίχους και την οροφή. Το κύριο πέρασμα και ο προθάλαμος είναι διακοσμημένοι με σκηνές από το Βιβλίο των Νεκρών. Χανόμαστε στα ιερογλυφικά…




DSv23S_20241208_090744_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_091520_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_091631_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_092157_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_092212_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_092339_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_091315070.jpg PXL_20241208_091650360.jpg PXL_20241208_092352893.jpg PXL_20241208_092624670.jpg



2) Τutankhamun (10 ευρώ). Είναι ο πιο διάσημος τάφος λόγω του ότι η ανακάλυψή του ήταν αρκετά πρόσφατη και ότι παρέμεινε εντελώς ανενόχλητος από ληστές. Η ανακάλυψη του τάφου το 1922 είχε ως αποτέλεσμα ανεκτίμητους θησαυρούς, συμπεριλαμβανομένης της περίφημης χρυσής κεφαλής του. Όλα αυτά έχουν πλέον μεταφερθεί στο Αιγυπτιακό Μουσείο στο Κάιρο. Ο τόπος ανάπαυσης του Τουταγχαμών είναι πολύ μικρός και δεν εντυπωσιάζει σε σύγκριση με τους υπόλοιπους καταπληκτικούς τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Δεν υπάρχει τίποτα περισσότερο από ένα σύντομο, απλό πέρασμα που οδηγεί σε έναν στενό ταφικό θάλαμο χωρίς πολλά σκαλίσματα. Το αποκορύφωμα σχεδόν για όλους είναι το γεγονός ότι η μούμια του Τουταγχαμών εξακολουθεί να βρίσκεται εδώ μέσα. Πέθανε σε πολύ νεαρή ηλικία 19 ετών και βασίλεψε στην Αίγυπτο μόνο για 10 χρόνια. Όμως ακόμα και σήμερα το όνομα και ο θρύλος της κατάρας του είναι πασίγνωστος ανά την υφήλιο.




DSv23S_20241208_094541_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_094544_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_094435404.jpg PXL_20241208_094714807.jpg PXL_20241208_094820536.jpg PXL_20241208_095120206.jpg PXL_20241208_095534076.jpg




3) Ramsses 3, είναι ένας από τους καλύτερα διατηρημένους τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων. Μια απότομη σκάλα καλυμμένη με βαθιά και λεπτομερή ανάγλυφα, οδηγεί σε μεγάλους διαδρόμους διακοσμημένους με πανέμορφα ιερογλυφικά. Διάδρομοι με λεπτομερή έργα τέχνης που προστατεύονται πίσω από γυαλί, οδηγούν στον ταφικό θάλαμο. Υπάρχουν πολλά να δείτε και είχε πολύ κόσμο και ζέστη κατά την επίσκεψή μας.




DSv23S_20241208_101550_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101612_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101839_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101911_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_101947_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102110_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102525_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102615_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102629_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102718_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_102918_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_103009_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_103304_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_101810018.jpg PXL_20241208_102556118.jpg PXL_20241208_102846431.jpg PXL_20241208_102922572.jpg PXL_20241208_103119466.jpg PXL_20241208_103247378.jpg PXL_20241208_103256488.jpg PXL_20241208_103400809.jpg



4) Merenptah (2 ευρώ). Αυτό που κάνει αυτόν τον τάφο μοναδικό είναι οι πολλές πέτρινες σαρκοφάγοι μέσα. Η κύρια βρίσκεται στον τεράστιο ταφικό θάλαμο, μια αίθουσα με θολωτή οροφή. Στους τοίχους υπάρχουν διάφορες ενδιαφέρουσες απεικονίσεις της αρχαίας Αιγύπτου και μυθολογίας. Πολύ ζέστη και εδώ…



DSv23S_20241208_103954_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_104504_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_104622_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_104957_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_104254139.jpg



5) Μια στάση για ξεκούραση, πίνουμε καφέ σε ένα από τους λίγους διαθέσιμους χώρους με την παρέα σπουργιτιών.


PXL_20241208_110052620.jpg PXL_20241208_095628686.jpg



6) Seti I (40 ευρώ), είναι ο πιο ακριβός τάφος στην Κοιλάδα των Βασιλέων, ενώ θεωρείται και ο μακρύτερος και βαθύτερος. Πρόκειται για ένα αριστούργημα μήκους 137 μέτρων με πολύ καλά διατηρημένα ανάγλυφα στους περισσότερους από τους δέκα θαλάμους και στα πλαϊνά δωμάτια. Τα χρώματα στους τοίχους είναι μερικά από τα πιο ζωντανά στη νεκρόπολη και τα σκαλίσματα είναι υπέροχα.
Διαθέτει πολλά μεγάλα, εξαιρετικά διακοσμημένα περάσματα και δύο δωμάτια με πυλώνες. Καταλήγει στον τεράστιο ταφικό θάλαμο (με θολωτό ψηλό ταβάνι) που είναι στολισμένος με πολύχρωμες σκηνές στους τοίχους και μια αστρονομική σκηνή στην οροφή. Πολύ εντυπωσιακές εικόνες, αυτό έλειπε κιόλας με αυτά που πληρώσαμε για να τον επισκεφτούμε!




DSv23S_20241208_112008_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112034_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112235_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112334_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112645_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_112858_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113036_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113055_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113141_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113258_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113421_lmc_8.4.PORTRAIT.jpg DSv23S_20241208_113511_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_113522_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_114044_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_114419_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_112228490.jpg PXL_20241208_112559829.jpg PXL_20241208_112812252.jpg PXL_20241208_112952443.jpg PXL_20241208_113033863.jpg PXL_20241208_113153633.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113203316.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113409715.PORTRAIT~4.jpg PXL_20241208_113452539.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113515945.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113530406.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_113948508.jpg PXL_20241208_114117009.jpg PXL_20241208_114155030.jpg PXL_20241208_114224639.jpg PXL_20241208_114318294.jpg



Επιστρέφουμε στην έξοδο και ο οδηγός μας ανακουφίζεται που μας βλέπει επιτελούς μετά από 3,5 ώρες, συνεχίζουμε με τα επόμενα αξιοθέατα.



7) Hatshepsut
(8 ευρώ). Ο Ναός της Βασίλισσας έχει καταφέρει να κρατηθεί σχετικά ανέπαφος παρόλες τις φυσικές και ανθρώπινες καταστροφές και την ηλικία του. Το 1979 προστέθηκε στον κατάλογο της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, μαζί με άλλους αρχαίους θησαυρούς της Αίγυπτου. Το εσωτερικό του ναού ήταν σχετικά φτωχό, το κύριο χαρακτηριστικό για τους επισκέπτες είναι το εντυπωσιακό εξωτερικό του. Η αρχιτεκτονική του Ναού είναι μια απόδειξη των καλλιτεχνικών και μηχανικών δεξιοτήτων της εποχής του Νέου Βασιλείου. Ανεβαίνεις την ράμπα και θαυμάζεις την θέα, ο ήλιος καίει και ο κόσμος στριμώχνεται μαζί σου.



DSv23S_20241208_122526_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_122639_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_122851_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_122918_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_123151_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_124209_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_124239_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_122153977.jpg PXL_20241208_123141435.jpg PXL_20241208_123234813.jpg PXL_20241208_124010291.jpg PXL_20241208_124308354.jpg PXL_20241208_125048897.jpg



Επιστρέφουμε στο αυτοκίνητο και πολύ γρήγορα βρισκόμαστε στα επόμενα μέρη που ζητάμε να επισκεφτούμε…

8) Sennutem – Ο ναός των τεχνιτών (Artisans), ανήκε σε έναν τεχνίτη που διακοσμούσε τάφους στην Κοιλάδα των Βασιλέων και των Βασιλισσών. Πρόκειται για έναν τάφο με πολλά χρώματα στα μικρά δωμάτια του. Ένας φύλακας κολλάει πάνω μας, ζητάει λεφτά, θέλει να μας βγάλει φωτογραφίες, τουλάχιστον δώστε μου ένα στυλό για τα παιδιά μου (ενώ είναι 60άρης… Στο τέλος μουτρώνει και μας λέει να μην αγγίξουμε τίποτα εκεί μέσα.



PXL_20241208_131320184.jpg PXL_20241208_131341534.jpg PXL_20241208_131441843.jpg PXL_20241208_131651499.jpg PXL_20241208_131704434.jpg PXL_20241208_131755162.jpg PXL_20241208_131928085.jpg



9) Tomb of the workers- Μοιάζει με μια απλοποιημένη εκδοχή των τάφων στην Κοιλάδα των Βασιλέων και είναι διακοσμημένος σε ένα ασυνήθιστο μονόχρωμο στυλ. Τα σχέδια βασίζονται περισσότερο σε εικόνες (παρά σε κείμενο) για να παραπέμπουν στα βιβλία των νεκρών. Απλός και λιτός ο ναός αυτός, οι σκλάβοι δεν ήθελαν φυσικά σε καμία περίπτωση να ξεπεράσουν αυτόν κάποιου Φαραώ.



DSv23S_20241208_132058_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_132431_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_132000907.jpg PXL_20241208_132220397.jpg PXL_20241208_132323566.jpg PXL_20241208_132449169.jpg PXL_20241208_132518379.jpg PXL_20241208_132602631.jpg PXL_20241208_132652439.jpg



10) Deir el-Medina (4 ευρώ), ήταν ένα χωριό της αρχαίας Αιγύπτου στο οποίο διέμεναν τεχνίτες και εργάτες που εργάζονταν στους τάφους στην κοντινή Κοιλάδα των Βασιλέων. Αυτή η κοινότητα ήταν απομονωμένη και προσβάσιμη μόνο μέσω στενών μονοπατιών για την προστασία των μυστικών των τάφων. Είναι ένας μοναδικός αρχαιολογικός χώρος που προσφέρει μια ματιά στο παρελθόν, από τα καλοδιατηρημένα σπίτια μέχρι τους περίτεχνα διακοσμημένους τάφους. Περπατήσαμε την μικρή απόσταση μεταξύ των ερειπίων του χωριού. Ο χαμογελαστός φύλακας σηκώνεται μόλις μας αντιλαμβάνεται, από που είστε, να σας βάλω ένα τσάι, θέλει να μας δείξει κάτι το ιδιαίτερο. Άσε, τα έχουμε δει! Τελικά επιστρέφει μουτρωμένος που δεν κατάφερε κάτι ούτε αυτός. Κάπου υπάρχουν και Ελληνικές επιγραφές!



DSv23S_20241208_133509_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_133559_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_133731_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_133844_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_134029_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_134054_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_133044340.jpg PXL_20241208_133307107.jpg PXL_20241208_133329800.jpg PXL_20241208_133530063.jpg PXL_20241208_133617615.jpg PXL_20241208_133701001.jpg PXL_20241208_133740317.jpg PXL_20241208_133858886.jpg PXL_20241208_134044062.jpg PXL_20241208_134106079.jpg PXL_20241208_134233728.jpg PXL_20241208_134310610.jpg



Μπαίνουμε ακόμα μια φορά στο ταξί μας και θα επιστρέψουμε από τον ίδιο δρόμο για το τελευταίο αξιοθέατο με αρχαιολογικό ενδιαφέρον της ημέρας.


11) Memnon colossus (δωρεάν). Δεν έχουν απομείνει πολλά να δούμε, αλλά αυτό δεν εμποδίζει τους περισσότερους επισκέπτες στο Λούξορ να κάνουν μια γρήγορη στάση εδώ. Σεισμοί, λεηλασίες και ο ίδιος ο χρόνος έχουν αφήσει και εδώ τα σημάδια τους. Τα θρυμματισμένα αγάλματα που βλέπετε σήμερα δεν είναι τίποτα σε σύγκριση με το παρελθόν τους, όταν κατασκευάστηκαν είχαν βαφτεί με έντονα χρώματα! Οι διάσημοι Κολοσσοί του Μέμνωνα είναι δυο πέτρινα αγάλματα (ύψους 18 μέτρων) του Φαραώ Amenhotep III. Στο γόνατο του ενός αγάλματος μπορούμε να διαβάσουμε και πάλι Ελληνικά.



DSv23S_20241208_140443_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241208_140544_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_140416833.jpg PXL_20241208_140433614.jpg PXL_20241208_140710875.jpg



Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, ευχαριστημένοι από την σημερινή μέρα. Πίνουμε από δυο απολαυστικούς φρέσκους χυμούς φρούτων και τσάι καρκαντέ (ιβίσκος) παρέα με την όμορφη γάτα του χώρου.



DSv23S_20241208_152634_lmc_8.4.PORTRAIT.jpg PXL_20241208_163156235.jpg PXL_20241208_163223576.jpg PXL_20241208_163348988.jpg





Ήρθε η ώρα της δύσης και ένας υπάλληλος του ξενοδοχείου θα μας κάνει δωρεάν μια μικρή ξενάγηση γύρω από την ιδιοκτησία τους. Εργάτες δουλεύουν ακόμα στα χωράφια, ερωδιοί, λαχανικά, το φημισμένο φυτό τσάι ιβίσκου, δέντρα με φρούτα και μια πανέμορφη δύση θα κλείσουν μια γεμάτη και όμορφη μέρα.




PXL_20241208_163736177.jpg PXL_20241208_164700860.jpg PXL_20241208_164729047.jpg PXL_20241208_164832178.jpg PXL_20241208_165754992.jpg PXL_20241208_170302017.jpg



Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας όπου και αναζητούμε μια μπύρα. Ο φιλικός Mohammed (ιδιοκτήτης) μας λέει ότι θα στείλει κάποιον να αγοράσει ότι θέλουμε αλλά πρέπει να του δώσουμε χρήματα άμεσα (δύο ευρώ η 500αρα μπύρα, φέρε τέσσερις να χούμε και για αύριο) καθώς δεν μπορεί να αγοράσει αλκοόλ με δικά του αφού είναι χαράμ (απαγορευμένο).
Δέκα λεπτά αργότερα έχουμε το υγρό χρυσάφι στα χέρια μας.

Πάνω στην συζήτηση μαζί του, ευτυχώς αποφασίζουμε να παραγγείλουμε φαγητό εκεί.
Χαλαρώνουμε στον κήπο μας μέχρι που θα βγούμε να πάρουμε νερά και να κάνουμε ακόμα μια μικρή βόλτα για να μας ανοίξει η όρεξη.
Την ίδια ώρα ακούγεται κάποιος ψάλτης, πρόκειται για ένα μνημόσυνο στο οποίο μαζεύονται οι γνωστοί του εκλιπόντος και είναι καλεσμένοι οι πάντες! Ακόμα και εμείς, περνάμε από μπροστά και κάποιοι μας καλούν εγκάρδια για φαγητό… Εμάς τους αμαρτωλούς, που πριν από λίγο πίναμε μπύρα!
Έχει πάει οχτώ η ώρα και μας απλώνουν τα πάντα πάνω στο τραπέζι, σαλάτες, πίτες, ψημένα λαχανικά, ρύζι μέχρι και μια μικρή σχάρα με τα κεμπάπ που ζήτησα. Τρομερό γεύμα με 7 ευρώ το άτομο αν θυμάμαι καλά, με διαφορά το καλύτερο στην χώρα. Ένα ζευγάρι Γάλλων φαίνονται να απολαμβάνουν και αυτοί το δείπνο τους! Θερμοκρασία 13 βαθμοί και η υγρασία εντονότατη.
Πέφτουμε γεμάτοι από εικόνες και φαγητό στο κρεβάτι μας! Βάζουμε ξυπνητήρι στις 4:30 καθώς έχουμε κανονίσει κάτι το ιδιαίτερο…




DSv23S_20241208_173644_lmc_8.4.jpg PXL_20241208_192132905.jpg

 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.921
Likes
23.573
Επόμενο Ταξίδι
Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Ταξιδιωτική ιστορία απο τον αγαπημένο μου συγγραφέα! :clap:Καλά είναι περιττό να σου πω οτι αυτή την ιστορία σου την ανέμενα όσο καμία άλλη ως τώρα! Και θα ζητήσω προκαταβολικά συγνώμη, καθώς θα σε πρήξω λίγο με τις ερωτήσεις... :icon_redface:

Λέω να ξεκινήσω απο τώρα... :)
Έχουμε κλείσει ταξί μεσώ του ξενοδοχείου σε πολύ καλή τιμή (20 ευρω) γιατί αλλιώς λόγω της προχωρημένης ώρας θα ήταν μπέρδεμα. Ο οδηγός μας περιμένει στην έξοδο και μπαίνουμε σε ενα παλίο όχημα που θυμίζει ολίγον νεκροφόρα με κιτς κουρτίνες! Διασχίζουμε το φράγμα, μπαίνουμε στην πόλη, εκατοντάδες ύποπτες φάτσες (πιθανότατα άκακοι άστεγοι) κάθονται τριγύρω από φωτιές σε βαρέλια. Ενδιαφέρουσες εικόνες από την ασφάλεια του αυτοκίνητου μας και 20 λεπτά αργότερα φτάνουμε στην προβλήτα για το Elephantine island. Κατεβαίνουμε τα σκαλιά και στο τέλος τους αντικρύζουμε δεκάδες βάρκες και μεγαλύτερα σκάφη. Μπαίνω στην μια και ο έκπληκτος ιδιοκτήτης με ρωτάει “που ξέρεις που να πας”; Έχω δει την φάτσα σου στο Booking, του απαντώ και ικανοποιημένος λύνει τα σχοινιά. Τραβάει το κορδόνι για να ξεκινήσει ο δίχρονος κινητήρας και η γνώριμη οσμή της εξάτμισης με την λαδίλα γεμίζει την ατμόσφαιρα.
Το ταξί που κλείσατε μέσω του καταλύματος δεν συμπεριλάμβανε στη τιμή τη βαρκάδα μέχρι το νησί όπου βρίσκονταν το κατάλυμα; Γιατί αυτό με το "έχω δει τη φάτσα σου στο booking" με μπέρδεψε λίγο :lol:
 

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Το ταξί που κλείσατε μέσω του καταλύματος δεν συμπεριλάμβανε στη τιμή τη βαρκάδα μέχρι το νησί όπου βρίσκονταν το κατάλυμα; Γιατί αυτό με το "έχω δει τη φάτσα σου στο booking" με μπέρδεψε λίγο :lol:
Καλησπέρα, εννοείται αν μπορώ να βοηθήσω! Για το "αγαπημένος συγγραφέας" και λίγα λες... Νομίζω ότι υπερβάλεις λιγαααακι αλλά με τιμά ο χαρακτηρισμός!

Στην τιμή του ξενοδοχείου συμπεριλαμβάνεται η μεταφορά με την βάρκα από την πόλη (στο check in) και από το νησί (στο check out) αλλά όχι βέβαια και το ταξί από το αεροδρόμιο. Αυτό εννοούσα, ελπίζω τώρα να το ξεκαθάρισα μαζι με μια μικρή αλλαγή στο κείμενο!
Σιγά σιγά θα προσπαθήσω να ανεβάσω την συνέχεια τις επόμενες ημέρες. :)
 
Last edited:

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.921
Likes
23.573
Επόμενο Ταξίδι
Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Καλησπέρα, εννοείται αν μπορώ να βοηθήσω! Για το "αγαπημένος συγγραφέας" και λίγα λες... Νομίζω ότι υπερβάλεις λιγαααακι αλλά με τιμά ο χαρακτηρισμός!
Σου λέω ωραία λόγια σαν μπαξίσι για να συνεχίσεις να γράφεις :p:haha:

Σοβαρά τώρα. Βασικά μας θεωρώ αφηγητές και όχι συγγραφείς, όλους εμάς που έχουμε γράψει ιστορίες. Πιστεύω τώρα σε κάλυψα! Όπως και να έχει απολαμβάνω πάντα να διαβάζω τις ιστορίες που γράφεις απο τότε που μπήκα στο φόρουμ. Έχουν την μοναδική δική σου πινελιά που σε κάνει να διαβάζεις και στο τέλος να λες μα γιατί τελείωσε τώρα, εγώ θέλω κι άλλο!....

Στην τιμή του ξενοδοχείου συμπεριλαμβάνεται η μεταφορά με την βάρκα από την πόλη (στο check in) και από το νησί (στο check out) αλλά όχι βέβαια και το ταξί από το αεροδρόμιο. Αυτό εννοούσα, ελπίζω τώρα να το ξεκαθάρισα μαζι με μια μικρή αλλαγή στο κείμενο!
Τώρα ναι! Όλα κομπλέ

Σιγά σιγά θα προσπαθήσω να ανεβάσω την συνέχεια τις επόμενες ημέρες. :)
Αναμένω με πολύ ενδιαφέρον! Έχεις διορία να τελειώσεις την ιστορία μέχρι τον ερχόμενο Νοέμβριο, μετά καίγεσαι :bleh:
 

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μερος Ά…



Ξυπνάμε στο Abu guesthouse όπου και θα πληρώσουμε 100 ευρώ για τέσσερις βραδιές. Η βρύση στο μπάνιο σχεδόν στάζει και είναι αδύνατον να πλύνουμε τα χέρια μας, ο μαστροχαλαστής μέσα μου θα επιληφθέι και την φτιάχνω γρήγορα. Το βγάλαμε το μεροκάματο μας!
Θερμοκρασία εδάφους στους 15 βαθμούς και ανεβαίνουμε στην ταράτσα για ένα μάλλον απλοϊκό πρωινό. Ένας πολύ συμπαθητικός μπογιατζής (το ξενοδοχείο ετοιμάζει νέα δωμάτια) μας καλημερίζει με το χαρακτηριστικό νεύμα και το χέρι στην καρδιά.
Τριγύρω δέντρα και μια πρώτη μικρή εικόνα του Νείλου με το φως της ημέρας. Ο ήλιος βγαίνει και ζεσταίνει τον χώρο, ένας καθαρός ουρανός και πέρα από εργάτες που δουλεύουν πυρετωδώς δεν ακούς και πολλά.

Το Elephantine island είναι ένα μικροσκοπικό νησί 5800 κάτοικων και αφού εδώ δεν κυκλοφορούν οχήματα, παραμένει ήρεμο και ουσιαστικά αγροτικό. Επίσης είναι γεμάτο από αρχαιολογικούς χώρους, αρχαία μνημειακά ερείπια έτοιμα να ανακαλυφθούν και διαθέτει μια πλούσια και πολύπλευρη ιστορία που εκτείνεται σε χιλιάδες χρόνια.

Τριγύρω παρατημένα κτίρια που έχουν γκρεμιστεί αλλά διατηρούν την ιδιαιτερότητα τους, κάτι που κεντρίζει τον επισκέπτη. Χάνεσαι εύκολα αλλά ουσιαστικά όλοι οι δρόμοι οδηγούν παντού και πουθενά, οι αποστάσεις είναι πολύ μικρές. Την πρώτη φορά (χωρίς gps) το να βρεις ξανά το δωμάτιο σου στα δαιδαλώδεις στενά είναι πραγματικός άθλος.



DSv23S_20241203_125033_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241203_135518_lmc_8.4.jpg PXL_20241203_124137908.jpg PXL_20241203_125020694.jpg PXL_20241203_150854172.PORTRAIT.jpg



Η ήμερα θα περάσει με χαλαρές βόλτες γύρω από το νησάκι καθώς είμαστε αρκετά κουρασμένοι. Από την πλευρά της πόλης βλέπουμε πανάκριβα ξενοδοχεία που έχουν πιάσει τις καλύτερες τοποθεσίες, αυτοκίνητα και εκκωφαντικοί ήχοι, ένας χαμός. Κάτω από τα παπούτσια μας χώμα παντού και ολόγυρα μας ο ξακουστός Νείλος. Τουρίστες έρχονται για ημερησία εξόρμηση ή μένουν όπως και εμείς στο νησί. Από την άλλη πλευρά βλέπουμε μόνο την έρημο, τον θόλο Abu Al-Hawa, το μαυσωλείο του Aga Khan και έναν όμορφο κήπο.



DSv23S_20241203_132509_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241203_133239_lmc_8.4.jpg PXL_20241203_125536280.jpg PXL_20241203_125718453.PORTRAIT.jpg



Περιπλανιόμαστε προς το νότιο άκρο του νησιού, τα αρχαία εδώ δεν προσφέρουν κάτι το συναρπαστικό για το μάτι αλλά εφόσον είναι η πρώτη μας επαφή με την Αίγυπτο, είναι μια χαρά. Βρίσκουμε την μια είσοδο, η οποία τελικά είναι πιθανότατα η δεύτερη έξοδος. Ενώ έχουμε δει ήδη τα μισά και βάλε αξιοθέατα (Ναοί Khnum και Satet), μας εντοπίζει κάποιος και αρχίζει να φωνάζει κουνώντας τα χεριά του. Το παίζω ανέμελος και κοιτάζω τριγύρω σαν να θαυμάζω τα αρχαία. Με τα πολλά έρχεται δίπλα μας και ζητάει να δει τα εισιτήρια μας. Είναι ξεναγός και με πηγαίνει μέχρι την είσοδο για να πληρώσω (την κατάρα του Τουταγχαμών να έχεις), θέλει βεβαία μετά από αυτό να μας γίνει βδέλλα και να μας ξεναγήσει. Αφού του πω ξεκάθαρα και επανειλημμένα (τουλάχιστον 32 φορές) ότι δεν ενδιαφέρομαι, μου ζητάει στο τέλος να του ανταλλάξω 5 ευρώ κέρματα σε χαρτονόμισμα. Οι τράπεζες στην χώρα δεν τα δέχονται όποτε πρέπει να βρουν κάποιον τρόπο για να ανταλλάξουν αυτά που τους αφήνουν για φιλοδώρημα. Προσοχή, κάποιες φόρες δίνουν νομίσματα που δεν είναι ευρώ.



DSv23S_20241203_142042_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241203_145737_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241203_145804_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241203_150021_lmc_8.4.jpg PXL_20241203_141222733.jpg PXL_20241203_141434408.jpg PXL_20241203_142641952.jpg PXL_20241203_142739292.jpg


Μετα από 30 λεπτά ξανάρχεται δίπλα μας και σιγοψυθιρίζει, ελάτε μαζί μου. Θα σας πάω κάτω από τον ναό σε ένα μυστικό μέρος, εδώ έρχονται από όλο τον κόσμο για να προσευχηθούν… Ναι καλά, κλασσική κίνηση για να απαιτήσει λεφτά μετά για τον κόπο του!



PXL_20241203_142832974.jpg PXL_20241203_142939703.jpg PXL_20241203_143250466.jpg PXL_20241203_144659825.jpg PXL_20241203_144742967.PORTRAIT.jpg PXL_20241203_145533760.PORTRAIT.jpg PXL_20241203_145803424.PORTRAIT.jpg PXL_20241203_145913994.jpg PXL_20241203_150023627.jpg PXL_20241203_150103405.jpg



Βγαίνουμε από τον χώρο και επιστρέφουμε στην προβλήτα, χαζεύουμε για λίγο τα χαρακτηριστικά παραδοσιακά σκάφη τύπου Φελούκα και συνεχίζουμε την βόλτα μας.
Βρίσκουμε ένα χαριτωμένο καφέ/εστιατόριο το moon shadow δίπλα στο νερό οπού και θα μείνουμε για πάνω απο μια ώρα!
Ερωδιοί και αλλά πουλιά περιμένουν να πιάσουν το επόμενο γεύμα τους ενώ κοπάδια από ψάρια κρύβονται κάτω από το παχύ πέπλο της πρασινάδας που επιπλέει.


PXL_20241203_123114059.PORTRAIT.jpg PXL_20241203_130004385.jpg PXL_20241203_130421783.jpg PXL_20241203_124737694.jpg


Το βράδυ θα πάμε για φαγητό στο Bob Marley restaurant οπού βρίσκεις και αλκοόλ, στην χώρα δεν έχουν παντού (αφού είναι μουσουλμάνοι). Το αποδεκτό φαγητό συμπληρώνει την πολύ όμορφη υπερυψωμένη θεά της απέναντι πλευράς, συνοδείας μπύρας και ναργιλέ. Τελικό πόσο νομίζω 20+ ευρώ για τους δυο μας. Ήρθε η ώρα για ξεκούραση, ο Μορφέας είναι επιεικής μαζί μας απόψε!


PXL_20241203_193759783.PORTRAIT.jpg PXL_20241203_211252013.jpg
 
Last edited:

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μερος ΄Β…



Μετά το εμφανώς καλύτερο πρωινό και την εγκάρδια καλημέρα με τον μπογιατζή θα πάμε βόλτα με την βάρκα του ανιψιού του ιδιοκτήτη για μίση μέρα (15 ευρώ). Οι τιμές που μας έδωσε ο Abu ήταν οι καλύτερες που βρήκαμε όσο και αν έψαξα, γενικά επιτόπου είναι αισθητά φθηνότερα όλα. Αρχίζουμε με τον κήπο Aswan botanical garden, μας αφήνει στην μια πλευρά του και θα μας περιμένει στην άλλη. Ασιάτες και Αραβόφωνοι τουρίστες έχουν κατακλύσει τον χώρο. Ένας όμορφος κήπος, σίγουρα περισσότερο ενδιαφέρον για τους ντόπιους καθώς για αυτούς είναι σπάνιοι. Αρκετά είδη φυτών και δέντρων με τις πινακίδες στις ρίζες τους που εξηγούν κάποια βασικά πράγματα, περπατάμε χαλαροί απολαμβάνοντας την σκιά τους για περισσότερο απο μία ώρα.



PXL_20241204_103033545.jpg PXL_20241204_103459525.jpg PXL_20241204_104253597.jpg PXL_20241204_104437164.jpg PXL_20241204_104639354.jpg PXL_20241204_105404534.jpg PXL_20241204_105934224.PORTRAIT.jpg PXL_20241204_110057729.jpg PXL_20241204_101939612.jpg



Στο τέλος του κήπου, ένα γνώριμο αγουροξυπνημένο πρόσωπο μας κάνει νόημα και συνεχίζουμε την βαρκάδα μας. Μια πανέμορφη ζεστή ήμερα, ψαράδες βάζουν τα δίχτυα τους για την επόμενη ψαριά. Καμήλες, πουλιά, αμμόλοφοι τριγύρω, κάποιοι βράχοι μοιάζουν με ζώα και ο Νείλος μας αγκαλιάζει!



DSv23S_20241204_110329_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_110910_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_111051_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_111141_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_111335_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_112508_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_113136_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_114029_lmc_8.4 (1).jpg DSv23S_20241204_114222_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241204_132624_lmc_8.4.jpg PXL_20241204_111346988.jpg



Ανεβαίνουμε κόντρα στο ρεύμα του ποταμού για να καταλήξουμε στο Nubian village μια τουριστική χαζομάρα. Highlight η καταπληκτική πίτα Feteer meshaltet με την μελάσα, χαλβά και ένα αρκετά ξινό χυλό τυριού με ταχίνι. Αυτή και μόνο άξιζε την διαδρομή. Αλλιώς πρόκειται για ένα άθλιο θέαμα λίγων κροκόδειλων μέσα σε μια μικρή τσιμεντένια δεξαμενή μεγέθους μπανιέρας. Περνάς δίπλα από τα αμέτρητα μαγαζάκια, ο ξεναγός-οδηγός σου σε πάει για να αγοράσεις απο συγκεκριμένα και να πάρει το κατιτίς του. Στο τρίτο μαγαζί έκανα ξεκάθαρο ότι δεν θέλω να χάσω τον χρόνο μου σε shopping therapy και μούτρωσε λιγάκι, πράγμα φυσικά που με ξένισε. Τέλος πάντως, είναι κάτι στην κουλτούρα τους όποτε το προσπερνάμε.



PXL_20241204_115200407.jpg PXL_20241204_115714647.jpg PXL_20241204_121100211.jpg PXL_20241204_131251884.jpg PXL_20241204_161842887.jpg PXL_20241204_113302451.jpg PXL_20241204_113842135.PORTRAIT.jpg



Ένα δροσερό αεράκι στην επιστροφή και αφήνουμε πίσω μας την φύση, του ζητάμε να μας πάει στην πλευρά της πόλης για να βρούμε τον καταραμένο ταξιδιωτικό οδηγό, δίπλα από τον σταθμό των τραίνων. Δεν χρειάζεται να ρωτήσει κανείς αν βρήκαμε τελικά, η απάντηση είναι απλή και την ξέρετε ήδη! Κλασσικά, όπου και να ψάξαμε δεν είχε αυτό που γυρεύαμε ή ήταν κλειστά.

Η Ασουάν είναι μια πόλη 370000 κάτοικων. Πολλοί ζητάνε ελεημοσύνη/βοήθεια, ακόμα περισσότεροι προσπαθούν να σου πουλήσουν κάτι. Κάνουμε μια βόλτα στην ενδιαφέρουσα αγορά, κάθε ένα μέτρο κάποιος θα σου μιλήσει. Come to my shop, where are you from, just one minute, one dollar madam… Οι εικόνες στα μικρά διπλανά σοκάκια είναι τραγικές, ρακένδυτοι άνθρωποι τρώνε αποφάγια από τα σκουπίδια, παντού βρώμα και δυσωδία.


PXL_20241204_152038514.jpg DSv23S_20241204_150855_lmc_8.4.jpg



Επιστρέφουμε με το πλοιάριο της γραμμής για το νησί μας, ντόπιοι και τουρίστες μαζί για το δυο λεπτών ταξίδι με το αντίτιμο των 10 αιγυπτιακών λιρών (19 σεντς του ευρώ). Οι γυναίκες κάθονται σε διαφορετικό σημείο του σκάφους από τους άντρες και επιτελούς απολαμβάνω την ησυχία μου!



PXL_20241204_161909001.jpg


Πάμε για μια μπύρα στο moon shadow και αγκαλιάζουμε τους χαλαρούς ρυθμούς του νησιού παρέα με την δύση του ηλίου. Στην αρχαιότητα τόσο οι ενήλικες όσο και τα παιδιά έπιναν πολλή μπύρα καθώς θεωρούνταν βασικό μέρος της διατροφής κάθε Αιγύπτιου. Την χρησιμοποιούσαν επίσης για τις σπονδές στους Θεούς τους και μεθούσαν ως μέρος της λατρείας τους. Χικ, στην υγεία σου Οσίρι!


PXL_20241204_164208061.jpg PXL_20241204_171415920.jpg


Φάγαμε στο τίμιο Nile view restaurant, χωρίς αλκοόλ κόστισε περίπου 6-7 ευρώ το άτομο. Δίπλα μας ψαράδες έβαζαν δίχτυα και με ένα μακρύ καλάμι ανακάτευαν τον βυθό κάνοντας θόρυβο για να πιάσουν τα πανικόβλητα ψάρια. Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, οπού και βυθίζομαι σε έναν βαθύ αλλά ανήσυχο ύπνο.


PXL_20241204_180434352.PORTRAIT.jpg PXL_20241204_180549439.jpg PXL_20241204_201343679.jpg
 
Last edited:

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος ΄Γ…

Πρωινό ξύπνημα στις 3:30 και παίρνουμε το πρωινό μας σε πακέτο από το ψυγείο. Έξω από το ξενοδοχείο, μας περιμένουν δυο ανήλικα αγόρια για να μας μεταφέρουν στην απέναντι πλευρά… Έχει αρκετό κρύο και μπαίνουμε στο βαρκάκι, μόλις δυο λεπτά διαδρομή και μας λένε να περιμένουμε το όχημα που θα έρθει άμεσα. Πρόκειται για ένα βανάκι (κόστος 30 ευρώ το άτομο) και θα έχουμε μαζί μας ακόμα επτά συνταξιδιώτες. Η ώρα δείχνει 4:30 όταν ο οδηγός ξεκινάει και αφήνουμε πίσω μας την πόλη.


Σήμερα θα πάμε στο πασίγνωστο Abu Simbel, που είναι και ο βασικός λόγος της διαμονής μας στην περιοχή. Σταματάμε σε ένα βενζινάδικο και ο οδηγός επί δυο λεπτά κουνάει πέρα δώθε το βαν για να χωρέσουν ακόμα λίγες σταγόνες καύσιμου (βενζίνη 25 λεπτά του ευρώ το λίτρο)! Με το που ξεκινάμε, ο Πολωνός (που συμπεριφέρεται και μιλάει σαν να έχει κάνει πολλές «γραμμές» στην ζωή του) θυμάται ότι πρέπει να πάει τουαλέτα. Σε λίγο σταματάμε και σχηματίζουμε ένα υποχρεωτικό κομβόι πριν συνεχίσουμε. Μεταξύ ύπνου και ξύπνιου βλέπω μια πανέμορφη ανατολή, κοιτάζω το κινητό. Απομένουν λιγότερο από δυο ώρες για να φτάσουμε, η συνολική απόσταση είναι 280χλμ και οι ταχύτητες μικρές.


PXL_20241205_060352860.jpg


Στα ανατολικά βλέπουμε τη λίμνη Nasser να αστράφτει στον ανατέλλοντα ήλιο και καταλήγουμε στο πάρκινγκ του Abu Simbel. Βρισκόμαστε δίπλα από τα σύνορα με το Σουδάν, εδώ δεσπόζει η λίμνη και ο ήλιος καίει το κοκκινόλευκο δερματάκι μου… Δεν έχουμε αγοράσει εισιτήρια online αλλά ευτυχώς είμαστε μονοί μας στο ταμείο (η είσοδος κοστίζει 750 λίρες, κάτι λιγότερο από 15 ευρώ). Ένα λεπτό αργότερα θα εμφανιστούν τεράστιες ουρές, σήμερα είμαστε τυχεροί. Τρώμε με λαιμαργία τα τρία μικρά σάντουιτς που έχει ετοιμάσει ο ξενοδόχος και βιαστικά ξεκινάμε την διαδρομή προς το αξιοθέατο.

Οι ναοί βρίσκονται στην άκρη της Σαχάρας, της μεγαλύτερης ερήμου στον κόσμο. Όταν βλέπω το πρώτο κεφάλι του Ραμσή Β να εμφανίζεται πίσω από την όψη του βράχου, ξεχνάω τους υπολοίπους τουρίστες.

Από μακριά θα δείτε τα γιγάντια αγάλματα στον θρόνο τους, όπου και βρίσκονται σε αυτή την στάση για περισσότερο από τρεις χιλιάδες χρόνια. Χωρίς αμφιβολία, οι δύο μυστηριώδεις βραχώδεις ναοί του Abu Simbel είναι από τα πιο σημαντικά και εντυπωσιακά κτίρια από την εποχή των Φαραώ.



DSv23S_20241205_091035_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_091212_lmc_8.4.jpg PXL_20241205_090513135.jpg PXL_20241205_090935352.jpg PXL_20241205_091303991.jpg PXL_20241205_095216909.jpg PXL_20241205_095947222.jpg PXL_20241205_095539097.jpg



Επισκεφτήκαμε πρώτα τον Μεγάλο Ναό, βγάζοντας αρχικά φωτογραφίες απέξω και μετά πηγαίνοντας μέσα. Το εσωτερικό ήταν αρκετά μεγάλο και πολύ εντυπωσιακό ενώ στον χώρο υπάρχει έντονη ζέστη. Σε κάποια σημεία γίνεται το αδιαχώρητο (instagrammers χώνονται και απαιτούν την αποκλειστικότητα για το αξιοθέατο για πολλά λεπτά), οι τοίχοι είναι καλυμμένοι με πολύχρωμες και καλοδιατηρημένες ζωγραφιές και ιερογλυφικά. Η ώρα περνάει και πρέπει να προλάβουμε και τον Μικρό Ναό.



DSv23S_20241205_091406_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_091442_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_091506_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_091913_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_092146_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_092254_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_092859_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_093203_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_095108_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_095115_lmc_8.4.jpg PXL_20241205_091646634.PORTRAIT.jpg PXL_20241205_091739178.PORTRAIT.jpg PXL_20241205_092400436.PORTRAIT.jpg PXL_20241205_093038326.PORTRAIT.jpg


PXL_20241205_093313257.PORTRAIT.jpg PXL_20241205_094053646.jpg PXL_20241205_094533853.jpg PXL_20241205_094144797.jpg PXL_20241205_094817880.jpg DSv23S_20241205_094316_lmc_8.4.jpg



Ο ναός της Nefertari (ή μικρός ναός) είναι λίγο μικρότερος, αλλά εξίσου εντυπωσιακός! Όπως ο Μεγάλος Ναός, έχει και αυτός άριστα διατηρημένες εικόνες.
Το εσωτερικό του Abu Simbel φωτίζεται από τον ήλιο δύο φορές το χρόνο. Πιστεύεται ότι ο άξονας του ναού σχεδιάστηκε από τους Αιγύπτιους τεχνίτες έτσι ώστε στις 22 Οκτωβρίου και στις 22 Φεβρουαρίου οι ακτίνες του ήλιου να διαπερνούν το ιερό και να φωτίζουν τα αγάλματα.



DSv23S_20241205_093246_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_093657_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_093813_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_094028_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_094143_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_101409_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_100145_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_100343_lmc_8.4.jpg DSv23S_20241205_101247_lmc_8.4.jpg PXL_20241205_100145877.jpg PXL_20241205_100911476.jpg PXL_20241205_101018836.jpg



Οι ναοί του Abu Simbel χτίστηκαν αρχικά σε διαφορετική τοποθεσία, στη μέση της σημερινής λίμνης Nasser. Όταν χτίστηκε το φράγμα του Ασουάν, έγινε αντιληπτό ότι οι ναοί θα βυθίζονταν στη δεξαμενή που θα προέκυπτε. Μεταφέρθηκαν τη δεκαετία του 1960 στη σημερινή τους θέση, υπό την επίβλεψη της UNESCO και εξακολουθεί να θεωρείται μια τεράστια αρχαιολογική επιτυχία.

Είναι πανέμορφοι ναοί με απίστευτες εικόνες και ιδιαίτερη ατμόσφαιρα. Αρνητικό ότι μέσα γίνεται το αδιαχώρητο από τις ορδές των αδηφάγων τουριστών και η μεγάλη απόσταση απο το Άσουαν.



PXL_20241205_101634994.jpg PXL_20241205_101826697.jpg PXL_20241205_102059472.jpg PXL_20241205_095334843.jpg



Στην επιστροφή καθυστερούμε λίγο παραπάνω και τώρα πρέπει να προλάβουμε το βανάκι μας. Κάνουμε βιαστικά την σχετικά μεγάλη απόσταση εν μέσω δεκάδων πάγκων με ενθύμια και άλλα. Ενώ θα έπρεπε να πάω τουαλέτα, οι μεγάλες ουρές με αποτρέπουν και μπαίνω στο αυτοκίνητο μας (καλά να πάθω). Φτάσαμε στους ναούς του Abu Simbel γύρω στις 8:30, εξερευνήσαμε την περιοχή και αναχωρήσαμε για το Ασουάν στις 10:30 από τον ίδιο δρόμο.
Ευτυχώς (ενώ το παίζω και καλά άνετος), στα μισά του δρόμου ο οδηγός αποφασίζει να ξαποστάσει σε ένα εστιατόριο και έτσι ξαλαφρώνω ανακουφισμένος...



PXL_20241205_111326505.jpg PXL_20241205_140211415.jpg


Περνάμε πάνω από το φράγμα του Ασουάν, ενός από τα μεγαλύτερα του κόσμου και λίγο μετά επιστρέφουμε στην πόλη. Παραμένουμε σε αυτή την πλευρά, θα ψάξουμε στα βιβλιοπωλεία για να βρούμε τον ταξιδιωτικό οδηγό και θα αγοράσουμε μπύρες (νομίζεις). Το duty free (για τις μπύρες) είναι κλειστό και τα βιβλιοπωλεία δεν έχουν τέτοια πράγματα (ποιος λογικός άνθρωπος πάει εκεί για να πάρει βιβλία; )… Θα πάμε μέχρι και στο Nubian museum γιατί εκεί μέσα υπάρχει βιβλιοπωλείο, φτάνουμε λίγο πριν το κλείσιμο και οι υπάλληλοι δεν μας αφήνουν να περάσουμε χωρίς εισιτήριο…
Ένα τουκ τουκ μας γίνεται κολλιτσίδα για 500 μέτρα, το ίδιο αργότερα και ένας τύπος με άμαξα. Five dollars, three dollars, only one dollar… Free ρωτάω, ok my friend (μετά βεβαία θα σε χρεώσω τριπλά αν έρθεις)!
Επιστρέφουμε στην γνωστή μας προβλήτα και θα μπούμε στην βάρκα για το Elephantine island. Στην διαδρομή συζητάμε με ένα ενδιαφέρον ηλικιωμένο ζευγάρι Αμερικάνων (η γυναίκα δεν αφήνει τον άντρα της να αρθρώσει λέξη).
Στην ταράτσα του ξενοδοχείου ο μπογιατζής μου πιάνει συζήτηση και πάλι στην νοηματική για μια ενδιαφέρουσα τεχνική βαψίματος ξυλόπορτας.


PXL_20241205_143651608.jpg PXL_20241205_143804244.jpg PXL_20241205_144455138.jpg


Απόψε θα φάμε στο moon shadow οπού και κανονίζω με τον σερβιτόρο ανταλλαγή γυναικών (αυτός το ξεκίνησε). Το κακό σε αυτή την περίπτωση είναι ότι Α) δεν έχω δει την δική του και Β) το πακέτο συμπεριλαμβάνει και τα τρία του παιδιά! Τουλάχιστον ελπίζω να έχει λεφτά η νέα νύφη, άντε να ζήσουμε να ευτυχήσουμε!!
Χαλαροί πίνουμε αργά ένα μπουκάλι κρασί (των 10 ευρώ παρακαλώ, όχι τίποτα φτηνιάρικο) κοιτάζοντας το σκοτάδι που πνίγει τα πάντα τριγύρω μας. Το πρώτο ψάρι (του είδους tilapia) ήθελε ακόμα λίγο ψήσιμο, ο σερβιτόρος το κατάλαβε και έφερε ακόμα ένα από μόνος του. Στο διπλανό τραπέζι κάθονται δυο Γάλλοι τους οποίους θα ξαναδούμε και στις επόμενες δυο πόλεις που θα επισκεφθούμε. Επιστρέφοντας μέσα στην νυχτιά και το λιγοστό φως, κάποιοι προσπαθούν να μας βοηθήσουν δείχνοντας μας τον σωστό δρόμο ενώ εμείς θέλουμε να χαθούμε λιγάκι στα στενά. Εδώ οι ντόπιοι είναι πολύ φιλικοί και ειλικρινείς… Καπνοί αναδύονται από κάποια οικόπεδα, λαχανικά περνάνε τις τελευταίες μέρες τους πάνω στο φυτό που τους δίνει ζωή και κάποια βελάσματα από ζώα ακούγονται λίγα μόλις μέτρα δίπλα μας. Α, φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, μπορούμε και από αυτόν τον δρόμο τελικά!! Το τελευταίο μας βράδυ στο νησί έφτασε, άυριο τα μαζεύουμε για αλλού...


PXL_20241205_193043903.jpg PXL_20241205_181518718.jpg PXL_20241205_190007075.NIGHT.jpg
 
Last edited:

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Εγώ αυτό δεν κατάλαβα, έχει δωρεάν κουπόνι η Aegean premium για είσοδο στο business lounge;
Εγινα silver λογω ποντων που μου εδωσε η αιτηση της καρτας, δεν το ξεκαθαρισα ειναι η αληθεια. :)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.921
Likes
23.573
Επόμενο Ταξίδι
Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
θα αγοράσουμε μπύρες (νομίζεις).
Καλά μπύρες έψαχνες εσύ εκτός τουριστικών ορίων; Πέρυσι στο Τατζικιστάν ούτε νερό δεν έπιναν... τσάι, τσάι και μόνο ΤΣΑΪ! :cry:

και τα βιβλιοπωλεία δεν έχουν τέτοια πράγματα (ποιος λογικός άνθρωπος πάει εκεί για να πάρει βιβλία; )…
Δόξα και τιμή στον ανύπαρκτο ταξιδιωτικό οδηγό! :haha:

Με άγχωσες με τις 4 μέρες διαμονή στο Ασουάν. Δεν νομίζω οτι μπορώ να διαθέσω τόσες. Τρεις τις έχω βάλει και θα δω ανάλογα τα αεροπορικά....
 

BASILISPAP

Member
Μηνύματα
585
Likes
3.123
Επόμενο Ταξίδι
Απο εδώ και από εκεί...
Ταξίδι-Όνειρο
ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Καλά μπύρες έψαχνες εσύ εκτός τουριστικών ορίων; Πέρυσι στο Τατζικιστάν ούτε νερό δεν έπιναν... τσάι, τσάι και μόνο ΤΣΑΪ! :cry:


Δόξα και τιμή στον ανύπαρκτο ταξιδιωτικό οδηγό! :haha:

Με άγχωσες με τις 4 μέρες διαμονή στο Ασουάν. Δεν νομίζω οτι μπορώ να διαθέσω τόσες. Τρεις τις έχω βάλει και θα δω ανάλογα τα αεροπορικά....
Καλημέρα!
Είχα διαβάσει για φθηνή μπύρα στο duty free της πόλης, το πρόβλημα ήταν ότι ανοίγει παράξενες ώρες... Το μάθαμε δυστυχώς αργά.
Μην ξεχνάς ότι φτάσαμε μεσάνυχτα και άυπνοι, άρα μπορείς να πεις ότι για κάποιον που ξεκινάει ξεκούραστος από Αθήνα ακόμα και δύο μέρες φτάνουν. Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να πας κατευθείαν στο αεροδρόμιο του Abu Simbel! :)
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.921
Likes
23.573
Επόμενο Ταξίδι
Πολωνία
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Καλησπέρα! :)
για κάποιον που ξεκινάει ξεκούραστος από Αθήνα
Δεν ζω Αθήνα παιδάκι μου! απα πα παααα...
Επίσης υπάρχει η δυνατότητα να πας κατευθείαν στο αεροδρόμιο του Abu Simbel! :)
Το έχω δει το αεροδρόμιο εκεί αλλά δεν με ενθουσιάζει η ιδέα... Επίσης διάβασα οτι το Ασουάν είναι όμορφο και θα ήθελα να το περπατήσω. Δεν πρόκειται να κινηθώ σε όλη τη χώρα, μόνο στο νότο. Επίσης στο Λούξορ μαζί με Κένα, Άβυδο και Σοχάγκ θέλω στάνταρ 6 μέρες... Αναγκαστικά θα μείνουν πράγματα και ψάχνω να προσθέσω και 2 μέρες ακόμα στο ταξίδι. Το ιδανικό για μένα θα ήταν να έβρισκα πτήση απευθείας απο Ελλάδα ή έστω Κωνσταντινούπολη για Λούξορ χωρίς να κατέβω Κάιρο, αλλά είναι δύσκολο και σε χρήμα και σε μίλια και σε χρόνο. Θα το ξανα κοιτάξω όμως γιατί τα αεροπορικά δεν τα έχω κλείσει ακόμα. Ψάχνομαι γενικώς...

Αναμένω συνέχεια!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.928
Μηνύματα
919.016
Μέλη
39.642
Νεότερο μέλος
Maria Valta

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom