BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 3.123
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Α…
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Α…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Δ…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Α…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Β…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Γ…
- Επίλογος
Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Β…
Ξυπνάμε, κάνουμε ένα γρήγορο ντους και σχεδόν τρέχουμε για να πάρουμε το πρωινό μας με την μαγική θέα. Αμ δε, κάτι λείπει… Λέτε να κλάπηκαν οι πυραμίδες την νύχτα ή να ήταν ολόγραμμα αυτό που βλέπαμε πριν από λίγες μόλις ώρες; Η ομίχλη έχει πραγματικά καταπιεί τα πάντα!
Αρχικά θέλαμε να ξεκινήσουμε πρωί πρωί με τις πυραμίδες αλλά πρέπει να είμαστε ευέλικτοι, ειδικότερα με κάτι που δεν μπορούμε να αλλάξουμε… Πάνω στο πρωινό αποφασίζουμε να δούμε πρώτα το παλιό Αιγυπτιακό μουσείο καθώς τα σχόλια για το νέο στην Γκίζα είναι ανάμεικτα (φαίνεται ότι δεν είναι ιδιαίτερα έτοιμο). Με την απόφαση συμφωνεί και ο Youssef, μας καθησυχάζει λέγοντας ότι αργότερα θα καθαρίσει η ατμόσφαιρα, ψιθυρίζοντας μέσα από τα δόντια του την λέξη "Λογικά"...
Κάτω από το ξενοδοχείο καβαλάρηδες τρέχουν με τα άλογα τους μήπως και φανεί κάποιος τουρίστας.

Ανοίγουμε την εφαρμογή της Uber και σε δυο λεπτά εμφανίζεται ένας πολύ φιλικός οδηγός ο οποίος θα μας κάνει μια μίνι ξενάγηση. Σκέφτομαι ότι θα μας ζαλίσει για επιπλέον χρήματα αλλά τελικά απλά ήταν ευγενικός και επαγγελματίας. Δεν ζήτησε τίποτα παραπάνω στα 40 λεπτά που διήρκησε η διαδρομή.
Μουσείο.
Εξωτερικά το μουσείο (κόστος 10 ευρώ) είναι ένα όμορφο κτίριο που θύμιζει πάρα πολύ το προεδρικό μέγαρο (Casa Rosada) στο Μπουένος Άιρες.
Το Αιγυπτιακό μουσείο του Καϊρου (EMC) διαθέτει περισσότερα από 150000 αντικείμενα στη συλλογή του (σε δυο ορόφους) και αν δεν ξέρετε τι ψάχνετε, καλή σας τύχη.
Τα εκθέματα του εκτείνονται από την Προδυναστική περίοδο έως την Ελληνορωμαϊκή Εποχή (περίπου 5500 π.Χ. - 364 μ.Χ.).
Αυτό το διάσημο μουσείο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή αντικειμένων της αρχαίας Αιγύπτου στον κόσμο. Πράγματα όπως η διάσημη συλλογή του Τουταγχαμών με την χρυσή μάσκα θανάτου και τη σαρκοφάγο του.

Στον δεύτερο όροφο, μια ουρά μας καθοδηγεί στο δωμάτιο του Τουταγχαμών, τη βασική συλλογή του Αιγυπτιακού Μουσείου και εδώ μέσα δεν επιτρέπονται οι φωτογραφίες. Αυτός είναι ο πρώτος φαραωνικός τάφος που διασώθηκε άθικτος. Μέσα σε μια νύχτα, ο Τουταγχαμών έγινε πασίγνωστο όνομα και ο κόσμος μαγεύτηκε από τον τεράστιο θησαυρό που αποκαλύφθηκε. Η χρυσή ταφική μάσκα του έγινε το πιο αναγνωρίσιμο σύμβολο της αρχαίας Αιγύπτου από τότε. Η μάσκα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από το φυσικό μέγεθος και είναι γεμάτη με πολύτιμα πετράδια.
Στον ίδιο χώρο βρίσκονται επίσης χρυσά κοσμήματα, μικρά αγγεία που χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση των οργάνων του και το χρυσό φέρετρο.
Πρόκειται για μια σουρεαλιστική στιγμή, κοιτάς και συνειδητοποιήσεις ότι αυτά είναι τα υπάρχοντα του Φαραώ αγοριού που προστατεύονταν στον τάφο του για χιλιάδες χρόνια.
Τα εκθέματα του Τουταγχαμών είναι χωρίς αμφιβολία το αποκορύφωμα της επίσκεψης στο Αιγυπτιακό Μουσείο του Καϊρου.
Στον υπόλοιπο όροφο υπάρχουν εκθέματα όπως η καρέκλα του με χρυσό, πετράδια και ελεφαντόδοντο.
Οι τέσσερις θεότητες (γιοι του Ώρου), φρουρούν συγκεκριμένα όργανα για να εξασφαλίστει το πέρασμα στη μετά θάνατον ζωή. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν εμμονή με την προστασία των σωματικών υπολειμμάτων τους μετά το θάνατο, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Παντού βλέπεις επιγραφές με ταφικά ξόρκια για την προστασία τους από τα κακά πνεύματα.

Επίσης πολύ ενδιαφέρον είναι το βασιλικό δωμάτιο της μούμιας, όπου φιλοξενούνται επιπλέον έντεκα φαραωνικοί αξιωματούχοι.
Η μετά θάνατον ζωή ήταν απίστευτα σημαντική για τους Αιγύπτιους. Πίστευαν ότι διατηρώντας το σώμα ενός νεκρού (κάτι που έκαναν μέσω της διαδικασίας της μουμιοποίησης) η ψυχή τους θα ζούσε για πάντα στη μετά θάνατον ζωή. Ξετυλιγμένοι, οι επίδεσμοι μιας αρχαίας αιγυπτιακής μούμιας εκτείνονται για πολλά πολλά μέτρα.
Η σήμανση είναι σχεδόν ανύπαρκτη και οι μικρές σημειώσεις σε ορισμένα αντικείμενα δεν βοηθούν ιδιαίτερα. Επίσης τεράστιο κρίμα που τα περισσότερα εκθέματα δεν έχουν καλύτερο φωτισμό, αλλά δυστυχώς καμένες λάμπες, σκοτεινά δωμάτια (για λογούς οικονομίας; ) και προβολείς στραμμένους σε άσχετα σημεία.

Τριγύρω μας βρίσκεται ότι απομένει από ιστορικά ονόματα όπως οι Akhenaten, Nefertiti, Tutankhamun… Φυσικά, είναι αδύνατο να τα δεις όλα. Θέλω να πω, θα ήταν αδύνατο να δει κανείς έστω και ένα κλάσμα της συλλογής. Θυμηθείτε, υπάρχουν 150000 αντικείμενα συνολικά. Πραγματικά σε αυτό το μουσείο τα βρίσκεις όλα τυχαία, εκτός και αν έχεις ξεναγό.

Έχουν περάσει τρεις ώρες και ο χρόνος πιέζει, αν θέλουμε να δούμε τις πυραμίδες θα πρέπει να ξεκινήσουμε, γκρινιάζω λιγάκι και επιτελούς φεύγουμε. Μας πλησιάζουν διάφοροι αυτοκινητιστές αλλά εμείς επιμένουμε Uber και ξερό ψωμί.
Επιστρέφουμε λοιπόν στην Γκίζα για να δούμε αν καθάρισε η ατμόσφαιρα, χιλιάδες αυτοκίνητα ξεχύνονται δίχως σταματημό… Το κάλο είναι ότι φαίνεται να μην μας καθυστερούν τα ανύπαρκτα φανάρια, υπάρχει πραγματικά μια συνεχόμενη ροή. Δρόμοι με πάμπολλες λωρίδες, γιγαντοαφίσες για τα πάντα, αερογέφυρες, ο Νείλος, δέντρα και ερείπια δίπλα σε κατασκευές που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι στις Ηνωμένες Πολιτείες… Οχήματα υπερμοντέρνα και δίπλα τους άλλα που την τελευταία φορά που περάσαν ΚΤΕΟ πρέπει να ήταν το μακρινό 1960.
Ευτυχώς από μακριά μπορούμε να δούμε ότι η ευχή μας έγινε πραγματικότητα και έτσι χαλαροί σταματάμε λίγο για ένα καφέ στην είσοδο της Σφίγγας. Εκατοντάδες τουρίστες, διπλάσιοι οι επιτήδειοι, ζητιάνοι σε κακή κατάσταση, επαγγελματίες οδοκαθαριστές μαζεύουν ότι υπάρχει στο πάτωμα με γυμνά χέρια και οι ουρές είναι μεγάλες για τα εισιτήρια των αξιοθέατων της Νεκρόπολης της Γκίζας.
Πυραμίδες.
Σχεδόν 5000 χρόνια νωρίτερα, η Μέμφις ήταν η πρωτεύουσα της Αιγύπτου και η Γκίζα χρησίμευε ως τόπος ταφής για τα βασιλικά μέλη.
Οι τρεις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας είναι οι Khufu (Χέοπας), Khafre (Chephren) και Menkaura (Mycerinus) και κατασκευάστηκαν προς τιμή των βασιλιάδων τους. Οι παλαιότερες χτίστηκαν περίπου το 2500 π.Χ.
Βρίσκονται στη δυτική πλευρά του ποταμού Νείλου επειδή αυτή είναι η πλευρά στην οποία δύει ο ήλιος. Πριν από χιλιάδες χρόνια, οι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι οι ζωντανοί έπρεπε να βρίσκονται στην ανατολική πλευρά όπου ανατέλλει ο ήλιος ενώ οι νεκροί στην άλλη πλευρά.
Προτείνω να αγοράσετε εισιτήρια μεσώ του επίσημου ιστότοπου, έτσι αποφεύγετε τις ουρές και τους ενοχλητικούς. Τον Δεκέμβριο του 2024, πληρώσαμε 13 ευρώ το άτομο και επιπλέον επιλέξαμε να μπούμε στην μεγαλύτερη και ακριβότερη πυραμίδα την Khufu με 28 ευρώ.
Περνάμε δείχνοντας το εισιτήριο μας από τον ανιχνευτή μετάλλων, λίγο μετά το κινητό της Α σβήνει και δεν λέει να κάνει επανεκκίνηση. Ευτυχώς μετά από πολλές προσπάθειες τα καταφέρνουμε και επιτέλους ξεχυνόμαστε στην περιοχή.
Ακόμα ένας ντόπιος μας έχει στο στόχαστρο του.. Όχι, δεν θέλω να με βγάλετε φωτογραφία... Όχι δεν θέλω βόλτα με άλογο… Όχι, δεν θέλω να σε πληρώσω για να χαϊδέψεις την καμήλα σου…
Η Σφίγγα είναι δίπλα μας, προσπαθούμε άδικα να κόψουμε δρόμο αλλά από αυτή την πλευρά μόνο μπαίνεις. Θα κάνουμε έναν μικρό κύκλο για να βρεθούμε δίπλα της την ώρα που σκέφτομαι οτι θα μπορούσα να είχα πάει τουαλέτα λίγο νωρίτερα...
Η Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας, με σώμα λιονταριού και κεφάλι φαραώ, αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά ορόσημα της Αιγύπτου. Λαξευμένο από ασβεστόλιθο, αυτό το κολοσσιαίο άγαλμα έχει μήκος 73 και ύψος 20 μέτρα. Φρουρεί το οροπέδιο της Γκίζας, συμβολίζοντας τη δύναμη και τη σοφία και κατασκευάστηκε το 2500πχ.
Η χαμένη μύτη της μεγάλης Σφίγγας παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστήρια της. Μερικοί πιστεύουν ότι η μύτη καταστράφηκε κατά την αραβική εισβολή, η αληθινή αιτία παραμένει όμως ακόμα άγνωστη, κρατώντας το αίνιγμα ζωντανό. Το άγαλμα ήταν αρχικά ζωγραφισμένο με κόκκινο, κίτρινο και μπλε χρώμα!!
Καμήλες, άλογα, ξεναγοί και άλλοι πολύ ενοχλητικοί τύποι που απαιτούν να δουν το εισιτήριο σου ενώ δεν χρειάζεται να το δείξεις σε κανέναν μετά την είσοδο στον χώρο. Αγνοήστε τους πάντες εκτός και αν θέλετε να κάνετε βόλτα με καμήλα ή να αποκτήσετε παρέα για την επόμενη ώρα. Το να είστε ευγενικοί δεν λειτουργεί, καθώς τους ενθαρρύνει να σας ακολουθήσουν και να σας παρενοχλήσουν.

Η πυραμίδα του Χέοπα (Khufu) αποτελείται από 2300000 μπλοκ πέτρας!
Χιλιάδες βιβλία έχουν γραφτεί γι’ αυτές όποτε δεν υπάρχει κάτι να συμπληρώσουμε.
Μερικοί από τους λίθους που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή πολλών από τους ναούς της Αιγύπτου πιστεύεται ότι ζυγίζουν περισσότερο από 50 τόνους. Οι ιστορικοί εξακολουθούν να μην γνωρίζουν πώς μετακινήθηκαν αυτοί κατά την αρχαιότητα. Συνολικά περισσότερες από 144 πυραμίδες είναι διάσπαρτες στην Αίγυπτο.
Οι Πυραμίδες της Γκίζας ήταν κάποτε λαμπερές λευκές και δεν κατασκευάστηκαν από σκλάβους. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι στις πυραμίδες εργάστηκαν αμειβόμενοι εργάτες και χρειάστηκαν περισσότεροι από 100000 άνθρωποι για να χτίσουν αυτήν του Χέοπα σε μόλις τρία χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι δεν κρατούσαν σκλάβους. Το έκαναν, αλλά ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιούνταν για οικιακές εργασίες ή για εργασία στα χωράφια.


Επιτέλους τουαλέτα, σχεδίαζα σύντομα να κρυφτώ σε καμία γωνιά μιας πυραμίδας και με μεγάλη χαρά θα πληρώσω λίγες αιγυπτιακές λίρες για το προνόμιο της χρήσης!
Ο μόνος επιτρεπόμενος τρόπος να ανεβείς πάνω σε πυραμίδα είναι να αγοράσεις εισιτήριο για να μπείς μέσα, καθώς η είσοδος είναι μια μικρή τρύπα σε μια από τις πλευρές της.
Εάν είστε κλειστοφοβικοί, θα πρότεινα να το ξανασκεφτείτε καθώς υπάρχουν ιδιαίτερα στενά περάσματα.
Με την επίδειξη του εισιτηρίου, ο ελεγκτής θέλει να μας βγάλει φωτογραφία ή να μας δείξει και αυτός κάτι που δεν έχουμε παρατηρήσει ήδη… Ουφ, μας κουράσατε…
Αν ψάχνετε για θησαυρό στις πυραμίδες, τότε θα σας απογοητεύσω. Όμως κατασκευαστικά η δομή και τα περάσματα των πυραμίδων είναι εντυπωσιακά.
Είναι πολύ ιδιαίτερο το συναίσθημα να βρίσκεσαι μέσα στο τελευταίο εναπομείναντα θαύμα του αρχαίου κόσμου, ειδικότερα επειδή ήμασταν εκεί σχεδόν μόνοι μας! Στο τέλος φτάνετε στην αίθουσα του βασιλιά και θα δείτε τη άδεια σαρκοφάγο του, ειδικότερα εδώ έχει πολύ ζέστη και οι αφυγραντήρες λειτουργούν συνεχώς. Επιστρέφουμε προς την έξοδο ακριβώς από το ίδιο "μονοπάτι"...


Τρεις ώρες αργότερα ο χώρος κλείνει και φεύγουμε ρίχνοντας μια ακόμα κλεφτή ματιά στο αξιοθέατο. Θα περάσουμε από την άλλη είσοδο/έξοδο, όπου διάφοροι οδηγοί τουκ τουκ θα μας πρήξουν για να μας μεταφέρουν. La shukran (όχι ευχαριστώ, για 800η φορά σήμερα), θέλουμε να περπατήσουμε. Σε αυτή την περιοχή βλέπεις κατεστραμμένα σπίτια παντού, σωρούς από σκουπίδια και εκατοντάδες αυτοκίνητα. Μπαίνουμε με την βοήθεια του gps σε ένα στενό, εδώ επικρατεί ησυχία. Οι άνθρωποι τριγύρω χαμογελούν και μετά το «welcome to Egypt» συνεχίζουν τον δρόμο τους. Ένιωσα όμορφα μέσα στην ασχήμια.
Κάποια δαιμόνια παιδιά αναγνωρίσαν την δίψα μας για κάποια παράνομη ουσία, και ρωτάνε drinkies drinkies (μα πως το καταλάβανε; ) … Είναι το όνομα του καταστήματος (drinkies, εξού και ο τίτλος της ιστορίας μας) το οποίο προμηθεύει τους περισσότερους άπιστους στην περιοχή.
Όχι βεβαία παιδιά, μα για ποιους μας περάσατε; Απλά συνεχίζουμε την αναζήτηση, παίζοντας το αθώοι επισκέπτες… Το πρόβλημα είναι ότι η θέση του καταστήματος στο google maps δεν βρίσκεται στο σωστό σημείο, όποτε άντε να το βρεις. Δέκα λεπτά αργότερα επιστρέφουμε (με την ουρά στα σκέλια) στα παιδιά και τους ζητάμε να μας δείξουν το μαγαζί. Μιας και το αναφέρατε θα μπορούσαμε να πάρουμε μια κάσα, εχμ μια μικρή μπυρίτσα…
Εντυπωσιαστήκαμε από το γεγονός ότι δεν μας ζήτησαν λεφτά, ρώτησαν απλά μια φορά αν μπορούμε να τους αγοράσουμε ένα red bull για να το μοιραστούν και με χαρά τους δώσαμε λίγα ψιλά για ανταμοιβή.
Η τιμή μιας μπύρας αν θυμάμαι καλά ήταν ένα ευρώ για 500ml και πήραμε τέσσερις σε μεταλλικό κουτί για να μην καρφωθούμε στους γύρω μας με τον ήχο του γυαλιού. Επιστροφή στο ξενοδοχείο την ώρα που νυχτώνει και θα πιούμε από μία στην υγεία των πυραμίδων και της τετράποδης φίλης τους.

Ήρθε η ώρα για βραδινό, γενικά η πλευρά αυτή της πόλης δεν έχει πολλές επιλογές για εστιατόρια με τα κριτήρια μας για καλό, φθηνό φαγητό και με ντόπιους πελάτες (λίγη μπίχλα επιτρέπεται/απαιτείται για την ενίσχυση της γεύσης). Επιλέξαμε να επισκεφτούμε το Koshary Hekaya για το ομώνυμο φαγητό (koshary). Ο (αρχικά) χαμογελαστός και φιλικός σερβιτόρος, μας έφερε διάφορα πιατάκια τα οποία δεν ξέρεις αν είναι μέσα στην τιμή. Το φαγητό δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο και στο τέλος αποδείχθηκε ότι προσπάθησε να μας χρεώσει εξτρά για γλυκό και νερό τα οποία δεν παραγγείλαμε. Η χειρόγραφη απόδειξη αρχικά έγραφε 540 λίρες, μετά την ερώτηση μας η νέα τιμή ήταν 500. Μέχρι να φύγουμε είχε κάτι μούτρα μέχρι το πάτωμα, δεν πειράζει πιστεύω ότι θα ξαναπροσπαθήσει με τους επόμενους τουρίστες.
Σχετικά σκοτεινοί δρόμοι με αρκετούς ζητιάνους αλλά γενικά φαίνεται ασφαλής περιοχή. Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας αποκαμωμένοι και πέφτουμε πολύ γρήγορα σε έναν αναζωογονητικό ύπνο δίχως όνειρα… Καληνύχτα!!
Ξυπνάμε, κάνουμε ένα γρήγορο ντους και σχεδόν τρέχουμε για να πάρουμε το πρωινό μας με την μαγική θέα. Αμ δε, κάτι λείπει… Λέτε να κλάπηκαν οι πυραμίδες την νύχτα ή να ήταν ολόγραμμα αυτό που βλέπαμε πριν από λίγες μόλις ώρες; Η ομίχλη έχει πραγματικά καταπιεί τα πάντα!
Αρχικά θέλαμε να ξεκινήσουμε πρωί πρωί με τις πυραμίδες αλλά πρέπει να είμαστε ευέλικτοι, ειδικότερα με κάτι που δεν μπορούμε να αλλάξουμε… Πάνω στο πρωινό αποφασίζουμε να δούμε πρώτα το παλιό Αιγυπτιακό μουσείο καθώς τα σχόλια για το νέο στην Γκίζα είναι ανάμεικτα (φαίνεται ότι δεν είναι ιδιαίτερα έτοιμο). Με την απόφαση συμφωνεί και ο Youssef, μας καθησυχάζει λέγοντας ότι αργότερα θα καθαρίσει η ατμόσφαιρα, ψιθυρίζοντας μέσα από τα δόντια του την λέξη "Λογικά"...
Κάτω από το ξενοδοχείο καβαλάρηδες τρέχουν με τα άλογα τους μήπως και φανεί κάποιος τουρίστας.

Ανοίγουμε την εφαρμογή της Uber και σε δυο λεπτά εμφανίζεται ένας πολύ φιλικός οδηγός ο οποίος θα μας κάνει μια μίνι ξενάγηση. Σκέφτομαι ότι θα μας ζαλίσει για επιπλέον χρήματα αλλά τελικά απλά ήταν ευγενικός και επαγγελματίας. Δεν ζήτησε τίποτα παραπάνω στα 40 λεπτά που διήρκησε η διαδρομή.
Μουσείο.
Εξωτερικά το μουσείο (κόστος 10 ευρώ) είναι ένα όμορφο κτίριο που θύμιζει πάρα πολύ το προεδρικό μέγαρο (Casa Rosada) στο Μπουένος Άιρες.
Το Αιγυπτιακό μουσείο του Καϊρου (EMC) διαθέτει περισσότερα από 150000 αντικείμενα στη συλλογή του (σε δυο ορόφους) και αν δεν ξέρετε τι ψάχνετε, καλή σας τύχη.
Τα εκθέματα του εκτείνονται από την Προδυναστική περίοδο έως την Ελληνορωμαϊκή Εποχή (περίπου 5500 π.Χ. - 364 μ.Χ.).
Αυτό το διάσημο μουσείο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή αντικειμένων της αρχαίας Αιγύπτου στον κόσμο. Πράγματα όπως η διάσημη συλλογή του Τουταγχαμών με την χρυσή μάσκα θανάτου και τη σαρκοφάγο του.












Στον δεύτερο όροφο, μια ουρά μας καθοδηγεί στο δωμάτιο του Τουταγχαμών, τη βασική συλλογή του Αιγυπτιακού Μουσείου και εδώ μέσα δεν επιτρέπονται οι φωτογραφίες. Αυτός είναι ο πρώτος φαραωνικός τάφος που διασώθηκε άθικτος. Μέσα σε μια νύχτα, ο Τουταγχαμών έγινε πασίγνωστο όνομα και ο κόσμος μαγεύτηκε από τον τεράστιο θησαυρό που αποκαλύφθηκε. Η χρυσή ταφική μάσκα του έγινε το πιο αναγνωρίσιμο σύμβολο της αρχαίας Αιγύπτου από τότε. Η μάσκα είναι ελαφρώς μεγαλύτερη από το φυσικό μέγεθος και είναι γεμάτη με πολύτιμα πετράδια.
Στον ίδιο χώρο βρίσκονται επίσης χρυσά κοσμήματα, μικρά αγγεία που χρησιμοποιούνταν για την αποθήκευση των οργάνων του και το χρυσό φέρετρο.
Πρόκειται για μια σουρεαλιστική στιγμή, κοιτάς και συνειδητοποιήσεις ότι αυτά είναι τα υπάρχοντα του Φαραώ αγοριού που προστατεύονταν στον τάφο του για χιλιάδες χρόνια.
Τα εκθέματα του Τουταγχαμών είναι χωρίς αμφιβολία το αποκορύφωμα της επίσκεψης στο Αιγυπτιακό Μουσείο του Καϊρου.
Στον υπόλοιπο όροφο υπάρχουν εκθέματα όπως η καρέκλα του με χρυσό, πετράδια και ελεφαντόδοντο.
Οι τέσσερις θεότητες (γιοι του Ώρου), φρουρούν συγκεκριμένα όργανα για να εξασφαλίστει το πέρασμα στη μετά θάνατον ζωή. Οι αρχαίοι Αιγύπτιοι είχαν εμμονή με την προστασία των σωματικών υπολειμμάτων τους μετά το θάνατο, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Παντού βλέπεις επιγραφές με ταφικά ξόρκια για την προστασία τους από τα κακά πνεύματα.

















Επίσης πολύ ενδιαφέρον είναι το βασιλικό δωμάτιο της μούμιας, όπου φιλοξενούνται επιπλέον έντεκα φαραωνικοί αξιωματούχοι.
Η μετά θάνατον ζωή ήταν απίστευτα σημαντική για τους Αιγύπτιους. Πίστευαν ότι διατηρώντας το σώμα ενός νεκρού (κάτι που έκαναν μέσω της διαδικασίας της μουμιοποίησης) η ψυχή τους θα ζούσε για πάντα στη μετά θάνατον ζωή. Ξετυλιγμένοι, οι επίδεσμοι μιας αρχαίας αιγυπτιακής μούμιας εκτείνονται για πολλά πολλά μέτρα.
Η σήμανση είναι σχεδόν ανύπαρκτη και οι μικρές σημειώσεις σε ορισμένα αντικείμενα δεν βοηθούν ιδιαίτερα. Επίσης τεράστιο κρίμα που τα περισσότερα εκθέματα δεν έχουν καλύτερο φωτισμό, αλλά δυστυχώς καμένες λάμπες, σκοτεινά δωμάτια (για λογούς οικονομίας; ) και προβολείς στραμμένους σε άσχετα σημεία.
















Τριγύρω μας βρίσκεται ότι απομένει από ιστορικά ονόματα όπως οι Akhenaten, Nefertiti, Tutankhamun… Φυσικά, είναι αδύνατο να τα δεις όλα. Θέλω να πω, θα ήταν αδύνατο να δει κανείς έστω και ένα κλάσμα της συλλογής. Θυμηθείτε, υπάρχουν 150000 αντικείμενα συνολικά. Πραγματικά σε αυτό το μουσείο τα βρίσκεις όλα τυχαία, εκτός και αν έχεις ξεναγό.















Έχουν περάσει τρεις ώρες και ο χρόνος πιέζει, αν θέλουμε να δούμε τις πυραμίδες θα πρέπει να ξεκινήσουμε, γκρινιάζω λιγάκι και επιτελούς φεύγουμε. Μας πλησιάζουν διάφοροι αυτοκινητιστές αλλά εμείς επιμένουμε Uber και ξερό ψωμί.
Επιστρέφουμε λοιπόν στην Γκίζα για να δούμε αν καθάρισε η ατμόσφαιρα, χιλιάδες αυτοκίνητα ξεχύνονται δίχως σταματημό… Το κάλο είναι ότι φαίνεται να μην μας καθυστερούν τα ανύπαρκτα φανάρια, υπάρχει πραγματικά μια συνεχόμενη ροή. Δρόμοι με πάμπολλες λωρίδες, γιγαντοαφίσες για τα πάντα, αερογέφυρες, ο Νείλος, δέντρα και ερείπια δίπλα σε κατασκευές που σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν βρίσκεσαι στις Ηνωμένες Πολιτείες… Οχήματα υπερμοντέρνα και δίπλα τους άλλα που την τελευταία φορά που περάσαν ΚΤΕΟ πρέπει να ήταν το μακρινό 1960.
Ευτυχώς από μακριά μπορούμε να δούμε ότι η ευχή μας έγινε πραγματικότητα και έτσι χαλαροί σταματάμε λίγο για ένα καφέ στην είσοδο της Σφίγγας. Εκατοντάδες τουρίστες, διπλάσιοι οι επιτήδειοι, ζητιάνοι σε κακή κατάσταση, επαγγελματίες οδοκαθαριστές μαζεύουν ότι υπάρχει στο πάτωμα με γυμνά χέρια και οι ουρές είναι μεγάλες για τα εισιτήρια των αξιοθέατων της Νεκρόπολης της Γκίζας.
Πυραμίδες.
Σχεδόν 5000 χρόνια νωρίτερα, η Μέμφις ήταν η πρωτεύουσα της Αιγύπτου και η Γκίζα χρησίμευε ως τόπος ταφής για τα βασιλικά μέλη.
Οι τρεις Μεγάλες Πυραμίδες της Γκίζας είναι οι Khufu (Χέοπας), Khafre (Chephren) και Menkaura (Mycerinus) και κατασκευάστηκαν προς τιμή των βασιλιάδων τους. Οι παλαιότερες χτίστηκαν περίπου το 2500 π.Χ.
Βρίσκονται στη δυτική πλευρά του ποταμού Νείλου επειδή αυτή είναι η πλευρά στην οποία δύει ο ήλιος. Πριν από χιλιάδες χρόνια, οι Αιγύπτιοι πίστευαν ότι οι ζωντανοί έπρεπε να βρίσκονται στην ανατολική πλευρά όπου ανατέλλει ο ήλιος ενώ οι νεκροί στην άλλη πλευρά.
Προτείνω να αγοράσετε εισιτήρια μεσώ του επίσημου ιστότοπου, έτσι αποφεύγετε τις ουρές και τους ενοχλητικούς. Τον Δεκέμβριο του 2024, πληρώσαμε 13 ευρώ το άτομο και επιπλέον επιλέξαμε να μπούμε στην μεγαλύτερη και ακριβότερη πυραμίδα την Khufu με 28 ευρώ.
Περνάμε δείχνοντας το εισιτήριο μας από τον ανιχνευτή μετάλλων, λίγο μετά το κινητό της Α σβήνει και δεν λέει να κάνει επανεκκίνηση. Ευτυχώς μετά από πολλές προσπάθειες τα καταφέρνουμε και επιτέλους ξεχυνόμαστε στην περιοχή.
Ακόμα ένας ντόπιος μας έχει στο στόχαστρο του.. Όχι, δεν θέλω να με βγάλετε φωτογραφία... Όχι δεν θέλω βόλτα με άλογο… Όχι, δεν θέλω να σε πληρώσω για να χαϊδέψεις την καμήλα σου…
Η Σφίγγα είναι δίπλα μας, προσπαθούμε άδικα να κόψουμε δρόμο αλλά από αυτή την πλευρά μόνο μπαίνεις. Θα κάνουμε έναν μικρό κύκλο για να βρεθούμε δίπλα της την ώρα που σκέφτομαι οτι θα μπορούσα να είχα πάει τουαλέτα λίγο νωρίτερα...
Η Μεγάλη Σφίγγα της Γκίζας, με σώμα λιονταριού και κεφάλι φαραώ, αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά ορόσημα της Αιγύπτου. Λαξευμένο από ασβεστόλιθο, αυτό το κολοσσιαίο άγαλμα έχει μήκος 73 και ύψος 20 μέτρα. Φρουρεί το οροπέδιο της Γκίζας, συμβολίζοντας τη δύναμη και τη σοφία και κατασκευάστηκε το 2500πχ.
Η χαμένη μύτη της μεγάλης Σφίγγας παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μυστήρια της. Μερικοί πιστεύουν ότι η μύτη καταστράφηκε κατά την αραβική εισβολή, η αληθινή αιτία παραμένει όμως ακόμα άγνωστη, κρατώντας το αίνιγμα ζωντανό. Το άγαλμα ήταν αρχικά ζωγραφισμένο με κόκκινο, κίτρινο και μπλε χρώμα!!
Καμήλες, άλογα, ξεναγοί και άλλοι πολύ ενοχλητικοί τύποι που απαιτούν να δουν το εισιτήριο σου ενώ δεν χρειάζεται να το δείξεις σε κανέναν μετά την είσοδο στον χώρο. Αγνοήστε τους πάντες εκτός και αν θέλετε να κάνετε βόλτα με καμήλα ή να αποκτήσετε παρέα για την επόμενη ώρα. Το να είστε ευγενικοί δεν λειτουργεί, καθώς τους ενθαρρύνει να σας ακολουθήσουν και να σας παρενοχλήσουν.




Η πυραμίδα του Χέοπα (Khufu) αποτελείται από 2300000 μπλοκ πέτρας!
Χιλιάδες βιβλία έχουν γραφτεί γι’ αυτές όποτε δεν υπάρχει κάτι να συμπληρώσουμε.
Μερικοί από τους λίθους που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή πολλών από τους ναούς της Αιγύπτου πιστεύεται ότι ζυγίζουν περισσότερο από 50 τόνους. Οι ιστορικοί εξακολουθούν να μην γνωρίζουν πώς μετακινήθηκαν αυτοί κατά την αρχαιότητα. Συνολικά περισσότερες από 144 πυραμίδες είναι διάσπαρτες στην Αίγυπτο.
Οι Πυραμίδες της Γκίζας ήταν κάποτε λαμπερές λευκές και δεν κατασκευάστηκαν από σκλάβους. Οι ειδικοί πιστεύουν ότι στις πυραμίδες εργάστηκαν αμειβόμενοι εργάτες και χρειάστηκαν περισσότεροι από 100000 άνθρωποι για να χτίσουν αυτήν του Χέοπα σε μόλις τρία χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι αρχαίοι Αιγύπτιοι δεν κρατούσαν σκλάβους. Το έκαναν, αλλά ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιούνταν για οικιακές εργασίες ή για εργασία στα χωράφια.















Επιτέλους τουαλέτα, σχεδίαζα σύντομα να κρυφτώ σε καμία γωνιά μιας πυραμίδας και με μεγάλη χαρά θα πληρώσω λίγες αιγυπτιακές λίρες για το προνόμιο της χρήσης!
Ο μόνος επιτρεπόμενος τρόπος να ανεβείς πάνω σε πυραμίδα είναι να αγοράσεις εισιτήριο για να μπείς μέσα, καθώς η είσοδος είναι μια μικρή τρύπα σε μια από τις πλευρές της.
Εάν είστε κλειστοφοβικοί, θα πρότεινα να το ξανασκεφτείτε καθώς υπάρχουν ιδιαίτερα στενά περάσματα.
Με την επίδειξη του εισιτηρίου, ο ελεγκτής θέλει να μας βγάλει φωτογραφία ή να μας δείξει και αυτός κάτι που δεν έχουμε παρατηρήσει ήδη… Ουφ, μας κουράσατε…
Αν ψάχνετε για θησαυρό στις πυραμίδες, τότε θα σας απογοητεύσω. Όμως κατασκευαστικά η δομή και τα περάσματα των πυραμίδων είναι εντυπωσιακά.
Είναι πολύ ιδιαίτερο το συναίσθημα να βρίσκεσαι μέσα στο τελευταίο εναπομείναντα θαύμα του αρχαίου κόσμου, ειδικότερα επειδή ήμασταν εκεί σχεδόν μόνοι μας! Στο τέλος φτάνετε στην αίθουσα του βασιλιά και θα δείτε τη άδεια σαρκοφάγο του, ειδικότερα εδώ έχει πολύ ζέστη και οι αφυγραντήρες λειτουργούν συνεχώς. Επιστρέφουμε προς την έξοδο ακριβώς από το ίδιο "μονοπάτι"...









Τρεις ώρες αργότερα ο χώρος κλείνει και φεύγουμε ρίχνοντας μια ακόμα κλεφτή ματιά στο αξιοθέατο. Θα περάσουμε από την άλλη είσοδο/έξοδο, όπου διάφοροι οδηγοί τουκ τουκ θα μας πρήξουν για να μας μεταφέρουν. La shukran (όχι ευχαριστώ, για 800η φορά σήμερα), θέλουμε να περπατήσουμε. Σε αυτή την περιοχή βλέπεις κατεστραμμένα σπίτια παντού, σωρούς από σκουπίδια και εκατοντάδες αυτοκίνητα. Μπαίνουμε με την βοήθεια του gps σε ένα στενό, εδώ επικρατεί ησυχία. Οι άνθρωποι τριγύρω χαμογελούν και μετά το «welcome to Egypt» συνεχίζουν τον δρόμο τους. Ένιωσα όμορφα μέσα στην ασχήμια.
Κάποια δαιμόνια παιδιά αναγνωρίσαν την δίψα μας για κάποια παράνομη ουσία, και ρωτάνε drinkies drinkies (μα πως το καταλάβανε; ) … Είναι το όνομα του καταστήματος (drinkies, εξού και ο τίτλος της ιστορίας μας) το οποίο προμηθεύει τους περισσότερους άπιστους στην περιοχή.
Όχι βεβαία παιδιά, μα για ποιους μας περάσατε; Απλά συνεχίζουμε την αναζήτηση, παίζοντας το αθώοι επισκέπτες… Το πρόβλημα είναι ότι η θέση του καταστήματος στο google maps δεν βρίσκεται στο σωστό σημείο, όποτε άντε να το βρεις. Δέκα λεπτά αργότερα επιστρέφουμε (με την ουρά στα σκέλια) στα παιδιά και τους ζητάμε να μας δείξουν το μαγαζί. Μιας και το αναφέρατε θα μπορούσαμε να πάρουμε μια κάσα, εχμ μια μικρή μπυρίτσα…
Εντυπωσιαστήκαμε από το γεγονός ότι δεν μας ζήτησαν λεφτά, ρώτησαν απλά μια φορά αν μπορούμε να τους αγοράσουμε ένα red bull για να το μοιραστούν και με χαρά τους δώσαμε λίγα ψιλά για ανταμοιβή.
Η τιμή μιας μπύρας αν θυμάμαι καλά ήταν ένα ευρώ για 500ml και πήραμε τέσσερις σε μεταλλικό κουτί για να μην καρφωθούμε στους γύρω μας με τον ήχο του γυαλιού. Επιστροφή στο ξενοδοχείο την ώρα που νυχτώνει και θα πιούμε από μία στην υγεία των πυραμίδων και της τετράποδης φίλης τους.



Ήρθε η ώρα για βραδινό, γενικά η πλευρά αυτή της πόλης δεν έχει πολλές επιλογές για εστιατόρια με τα κριτήρια μας για καλό, φθηνό φαγητό και με ντόπιους πελάτες (λίγη μπίχλα επιτρέπεται/απαιτείται για την ενίσχυση της γεύσης). Επιλέξαμε να επισκεφτούμε το Koshary Hekaya για το ομώνυμο φαγητό (koshary). Ο (αρχικά) χαμογελαστός και φιλικός σερβιτόρος, μας έφερε διάφορα πιατάκια τα οποία δεν ξέρεις αν είναι μέσα στην τιμή. Το φαγητό δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο και στο τέλος αποδείχθηκε ότι προσπάθησε να μας χρεώσει εξτρά για γλυκό και νερό τα οποία δεν παραγγείλαμε. Η χειρόγραφη απόδειξη αρχικά έγραφε 540 λίρες, μετά την ερώτηση μας η νέα τιμή ήταν 500. Μέχρι να φύγουμε είχε κάτι μούτρα μέχρι το πάτωμα, δεν πειράζει πιστεύω ότι θα ξαναπροσπαθήσει με τους επόμενους τουρίστες.
Σχετικά σκοτεινοί δρόμοι με αρκετούς ζητιάνους αλλά γενικά φαίνεται ασφαλής περιοχή. Επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας αποκαμωμένοι και πέφτουμε πολύ γρήγορα σε έναν αναζωογονητικό ύπνο δίχως όνειρα… Καληνύχτα!!

Last edited: