BASILISPAP
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 3.123
- Επόμενο Ταξίδι
- Απο εδώ και από εκεί...
- Ταξίδι-Όνειρο
- ΝΖηλανδία,Περού,Κιργιστάν
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Α…
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…
- Aswan για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Α…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Β…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Γ…
- Luxor για 4 διανυκτερεύσεις, μέρος Δ…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Α…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Β…
- Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Γ…
- Επίλογος
Cairo 3 διανυκτερεύσεις μέρος Γ…
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο βλέπουμε ότι οι ουρές για τις πυραμίδες είναι τεράστιες, σήμερα είναι η μέρα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά και πηγαίνουν εκδρομές.
Κλασσικά επιμένουμε με την Uber και (μέχρι να έρθει) ένας τύπος φασκιώνει το κεφάλι της Α με ένα μαντήλι. Είναι δώρο επιμένει, ξέρουμε τι μας περιμένει και αν και τον αγνοούμε αυτός κάνει να φύγει. Επιστρέφει ζητώντας κάτι για τα παιδιά του, κάτι για την φουκαριάρα την μάνα του και με τα πολλά το παίρνει πίσω και μας αφήνει ήσυχους.
Μέσα στο αυτοκίνητο βλέπω την Α να ψάχνει την τσάντα της, έχει ξεχάσει το κινητό της στο ξενοδοχείο. Συζήτηση για επιστροφή αποκλείεται καθώς μιλάμε για πάνω από μια ώρα επιπλέον. Θα της δανείσω το δικό μου για να φωτογραφίσει τα αξιοθέατα.
Στον δρόμο βλέπουμε ουρανοξύστες, παραδίπλα τούβλινα γυμνά χαμόσπιτα πεσμένα στο έδαφος, παιδιά να ζητιανεύουν και παρά πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να βγάλουν τα προς το ζην με διάφορους τρόπους.
Η ακρόπολη του Σαλαντίν.
Σε αντίθεση με ότι διαβάσαμε τελικά το εισιτήριο είναι ενιαίο (11 ευρώ), αφού πληρώσεις μπορείς να δεις τα πάντα. Φτάνουμε λίγο πριν από τις έντεκα το πρωί.
Ατενίζουμε τον εκπληκτικό ορίζοντα της πόλης από ένα σημείο που έχει δει την άνοδο και την πτώση των αυτοκρατοριών. Περπατάμε μέσα από τις αίθουσες και τις αυλές ενός φρουρίου που φιλοξένησε σουλτάνους, βασιλιάδες και προέδρους. Πάμπολλα σχολεία βρίσκονται τριγύρω μας και τα παιδιά ξεχύνονται αφηνιασμένα...
Η ακρόπολη του Καϊρου διαθέτει το πιο εμβληματικό τζαμί της Αιγύπτου και ένα μεσαιωνικό φρούριο που χτίστηκε τον 12ο αιώνα από τον Saladin στους λόφους Μουκάταμ. Κατασκευάστηκε για να υπερασπιστεί την αρχαία πόλη από τους Σταυροφόρους. Προσφέρει απλόχερα μια υπέροχη θέα στο ιστορικό Κάιρο και τους μιναρέδες του. Μπορείτε ακόμη και να δείτε τις πυραμίδες σε μια μέρα με καλή ορατότητα.

Το Τέμενος Saladin Citadel, άλλο ένα δείγμα του ένδοξου παρελθόντος και της αρχιτεκτονικής μαεστρίας της Αιγύπτου με υπέροχα σιντριβάνια στις αυλές του.
Οι μουσουλμάνοι πρέπει να συμμετέχουν σε μια τελετουργία πλυσίματος πριν από την προσευχή. Δεν είναι απαραίτητο για τις γυναίκες να καλύψουν το κεφάλι τους για να εισέλθουν σε ένα τζαμί στην Αίγυπτο, αλλά τα παπούτσια πρέπει να αφαιρούνται (απο όλους) ή να καλύπτονται με κάλυμμα παρακάμπτοντας τον κανόνα.
Το Τζαμί του Muhammad Ali είναι ένα θαυμάσιο δείγμα αρχιτεκτονικής οθωμανικού στιλ.
Η σιλουέτα του είναι ένα από τα σύμβολα του Καϊρου και δεσπόζει στον ανατολικό ορίζοντα της πόλης. Το εσωτερικό του τζαμιού είναι πλούσιο με περίπλοκους τοίχους από αλάβαστρο, φωτιστικά, κόκκινα χαλιά και άφθονο χρυσό. Επίσης μπορεί να φιλοξενήσει έως και 6500 άτομα και ο θόλος του είναι εκπληκτικός, όπως και τα πανέμορφα μωσαϊκά του.

Στην συνέχεια θα δούμε το Τζαμί του Al-Nasir Muhammad.
Εδώ οι ηγεμόνες του Καϊρου προσεύχονταν κάθε Παρασκευή τον 14ο αιώνα και μερικές από τις πέτρες που χρειαστήκαν για την κατασκευή του προέρχονται από την πυραμίδες της Γκίζας.

Επίσης υπάρχουν διάφορα μουσεία όπως το Στρατιωτικό, της Αστυνομίας και άλλα στα οποία τελικά δεν πήγαμε. Σταματήσαμε δυο λεπτά στις παλιές φυλακές για τις απαραίτητες φωτογραφίες πίσω από τα κάγκελα.
Μας πλησιάζει ένας πολύ ευγενικός δάσκαλος και μας ρωτάει αν οι μαθητές του θα μπορούσαν να βγουν φωτογραφία μαζί μας (πρέπει να υπάρχουμε σε πολλά social media Αιγυπτίων μαθητών)! Άντε πάλι τα ίδια, τους αφιερώνουμε 3-4 λεπτά και με τις μοντελίστικες πόζες μας εκστασιάζουμε για άλλη μια φορά τα πλήθη! Ο δάσκαλος εντυπωσιάζεται με αυτά που έχουμε δει τις τελευταίες ήμερες και μας εκμυστηρεύτηκε ότι έχει όνειρο ζωής να δει το Abu Simbel στην συνταξιοδότηση του. Πίνουμε έναν καφέ απολαμβάνοντας την θέα από ψηλά.

Κλείνουμε και πάλι Uber, περιμένοντας μας περιτριγυρίζουν συνεχώς μικροπωλητές από διάφορες χώρες. Μετα από μίση ώρα μας ακυρώνει (βλέπουμε ότι έχει κολλήσει στην απίστευτη κίνηση του κέντρου) και αποφασίζουμε να κατεβούμε στον κεντρικό δρόμο με τα πόδια. Εκεί θα βρούμε ένα τουκ τουκ και με λίγο παζάρι κλείνουμε ίδια τιμή με το Uber. Το προτίμησα, είναι ένα όχημα το οποίο μας αρέσει πολύ για μικρές αποστάσεις. Τελικά θα ξεκινήσουμε στις 13:30 και θα φτάσουμε λίγο πριν από τις 14:00 στην αγορά του Αλ Καλίλι (Khan el-Khalili).
Βρίσκεται στην καρδιά του παλιού Καϊρου, χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και παραμένει ζωτικός κόμβος πολιτιστικής και οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή η αγορά δεν είναι μόνο για ψώνια αλλά μια περιπέτεια στην καρδιά του αιγυπτιακού εμπορίου και παράδοσης. Ένας λαβύρινθος πάγκων, σοκακιών και με παρά πολύ κόσμο τριγύρω μας.
Το Khan El-Khalili προσφέρει έναν θησαυρό μοναδικών ευρημάτων. Από ασημένια κοσμήματα και κεραμικά ζωγραφισμένα στο χέρι μέχρι μπαχαρικά και υφάσματα. Είναι πολύχρωμο, πολυσύχναστο, πολύβουο (γενικά ότι αρχίζει με την λέξη πολύ), γεμάτο μυρωδιές και συναρπαστικό. Ένα μεσαιωνικό εμπορικό κέντρο με στενά δρομάκια (σκέτος λαβύρινθος) που εκτείνονται προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Αγαλματίδια, έπιπλα, αναμνηστικά, κελεμπίες, μπλουζάκια, ρούχα για τον χορό της κοιλιάς, πολυέλαιοι… Η λίστα με τα πράγματα που μπορείτε να αγοράσετε εδώ είναι πραγματικά ατελείωτη. Μια ολόκληρη εμπειρία με τρελή κίνηση, ρύπανση και τις ενοχλήσεις που αναπόφευκτα υφίσταται ο επισκέπτης.

Ήρθε και πάλι η ώρα για τουαλέτα (εκπλαγήκατε; ) και συνήθως όταν την αποζητάς δεν την βρίσκεις. Θα ψάξουμε κάπου να ξαποστάσουμε για έναν καφέ, με απώτερο σκοπό να μην πληρώσουμε για το κατούρημα!
Βλέπουμε (σε ένα από τα εκατοντάδες στενά) να ξεχωρίζει ένας μικρός πάγκος σε μια μικρή αυλή στην οποία κάθονται κάποιες γυναίκες.
Εδώ ο καφές κοστίζει 15 λίρες (29 σεντς) και η τουαλέτα της γειτονιάς πιθανότατα είναι από τις χειρότερες που έχουμε επισκεφθεί αλλά έκανε μια χαρά την δουλειά της, κρίμα που δεν έβγαλα φωτογραφία.
Υποθέτω ότι το υγειονομείο δεν έχει περάσει πότε από εδώ, ευτυχώς τα ποτήρια είναι μιας χρήσης και ο φιλικός ιδιοκτήτης χαίρεται με την παρουσία μας.
Μια ζητιάνα με ένα παιδί στην αγκαλιά της και με εμφανή την παρουσία ενός άλλου στην κοιλιά μας ζητάει κάτι για να φάνε. Οι ντόπιοι της έδωσαν, όποτε ακολουθήσαμε το παράδειγμα τους.
Εδώ είναι μαγαζί του τύπου "ένας τρώει δυο πεθαίνουν", αλλά μας άρεσε.
Οι άνθρωποι μακριά από τον τουρισμό είναι πολύ φιλόξενοι τελικά! Ένα άσχετο σοκάκι, μακάρι να ήξερα που βρίσκεται…

Λογικά το παζάρι πρέπει να είναι πολύ ιδιαίτερο την νύχτα, εμείς όμως σε λίγες ώρες παίρνουμε την πτήση της επιστροφής και δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια.
Κάντε μια βόλτα στα συναρπαστικά σοκάκια και ανακαλύψτε την εκπληκτική μεσαιωνική ισλαμική δόξα της Αιγύπτου. Αν θέλετε να επιστρέψετε, απλώς ρωτήστε προς τα που βρίσκετε το Midan Hussein και θα καταλήξετε ακριβώς από εκεί που ξεκινήσατε.
Μπείτε σε μια χρονοκάψουλα όπου οι απόηχοι των αρχαίων εμπορικών δρόμων συνδυάζονται άψογα με τον ζωντανό παλμό του σύγχρονου Καϊρου. Καλώς ήρθατε στο Khan el-Khalili, ένα δαιδαλώδες παζάρι που συνδυάζει αιώνες ιστορίας, πολιτισμού και εμπορίου.
Περάσαμε στην απέναντι πλευρά όπου πωλούνται κυρίως ρούχα, μπλέξαμε σε μια τρελή συνεχόμενη λαοθάλασσα ψυχών, καρότσια, ζητιάνοι, ρούχα και εσώρουχα κρέμονται από μυριάδες κρεμάστρες... Οι δυνατοί ήχοι από τον κόσμο και η ζωηρή φλυαρία των πωλητών μπορεί να τρελάνει έναν λογικό άνθρωπο, φανταστείτε τι μπορεί να κάνει σε εμάς. Ευτυχώς μετά από περίπου τριάντα λεπτά επιστρέψαμε με το gps σε άλλα ήσυχα σοκάκια.
Κίνηση, βρώμα, σκουπίδια, κοσμηματοπωλεία, καρότσια, ρούχα, φαγώσιμα, άντρες με δίσκους που πάνω τους ισορροπούν δεκάδες ποτήρια τσαγιού και καφέ. Ξάφνου ησυχία, άλλος ένας δρόμος με σιδηρουργεία, ξυλουργεία, χαζοπράγματα φτιαγμένα και καλά ή πραγματικά στο χέρι. Ποδήλατα στα οποία ο οδηγός τους κουβαλάει στο κεφάλι ένα ολόκληρο κατάστημα «Γρηγόρης» με όλα τα αρτοπαρασκευάσματα.
Θα αγοράσουμε κάποια δερμάτινα παπούτσια μετά από παζάρι για τα οποία πληρώσαμε 300 λίρες το καθένα. Αν το δεις σαν παιχνίδι τελικά είναι ωραίο, το κάνω μέχρι ένα σημείο φυσικά καθώς δεν αξίζει να σπαταλάς χρόνο για σαράντα λεπτά του ευρώ. Αρκεί βεβαία να έχεις όρεξη, αλλά τρώγοντας έρχεται λένε...

Έχουμε περάσει ήδη περίπου τέσσερις ώρες στον χώρο, σιγά σιγά σκοτεινιάζει και πρέπει να φύγουμε και από εδώ. Μετα από δυο ακυρώσεις από το Uber λόγω της χαοτικής κίνησης και σαράντα χαμένα λεπτά, επιτελούς εμφανίζεται κάποιος. Παρατηρούμε και μαθαίνουμε ότι στον δρόμο οι άνθρωποι κάνουν περίτεχνες χειρονομίες στα μικρά βανάκια/λεωφορεία ανάλογα με το ποιος είναι ο προορισμός τους και έτσι συνεννοούνται χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν αυτά.
Σκυλιά μοιράζονται το φαγητό με γάτες και ανθρώπους, τριγύρω εικόνες πραγματική γροθιά στο στομάχι μας.… Βλέπεις μια σχετικά καθαρή και μοντέρνα πόλη με όμορφους κήπους, λίγο παραπέρα αναρωτιέσαι αν έπεσε βόμβα. Το Κάιρο μυρίζει Ανατολή και λοξοκοιτάει προς την Δύση. Υπάρχει μια μερίδα ατόμων που εκμεταλλεύεται τον τουρίστα κλαψουρίζοντας, εδώ όλοι φαίνονται να έχουν 2-3-4-7 παιδιά. Δεν μπορείς να κανείς και τίποτα ουσιαστικό, σε κάθε στενό θα δεις και περισσοτέρους ζητιάνους σε άθλια κατάσταση. Μην ακούσω ξανά ότι η ζωή μας είναι δύσκολη, θα έπρεπε να είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι με αυτά που έχουμε, υγεία πάνω από όλα! Κάποτε διάβασα κάτι και μου έμεινε, η σύγκριση είναι η κλέφτρα της χαράς. Comparison is the thief of joy…
Για τελευταίο γεύμα στην χώρα θα επιλέξουμε το Sira restaurant το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Δεν είναι ούτε κάλο, ούτε κακό και εμφανισιακά μοιάζει λίγο με φαστφουντάδικο στο οποίο ξέχασαν κάποια απο τα πράγματα που παραγγείλαμε. Δεν μπορέσαμε να πληρώσουμε με κάρτα, ευτυχώς που είχαμε ακόμα λίγες λίρες και ευρώ.
Θα μείνουμε στην ταράτσα του ξενοδοχείου μας για τουλάχιστον μίση ώρα όπου και θα παρακολουθήσουμε το light show στις πυραμίδες. Νιώθω Κλεοπάτρα στην τοποθεσία Κάιρο (δες φωτογραφίες). Ξαπλώνουμε για πολύ λίγο…
Βγαίνοντας από το ξενοδοχείο βλέπουμε ότι οι ουρές για τις πυραμίδες είναι τεράστιες, σήμερα είναι η μέρα που τα σχολεία παραμένουν κλειστά και πηγαίνουν εκδρομές.
Κλασσικά επιμένουμε με την Uber και (μέχρι να έρθει) ένας τύπος φασκιώνει το κεφάλι της Α με ένα μαντήλι. Είναι δώρο επιμένει, ξέρουμε τι μας περιμένει και αν και τον αγνοούμε αυτός κάνει να φύγει. Επιστρέφει ζητώντας κάτι για τα παιδιά του, κάτι για την φουκαριάρα την μάνα του και με τα πολλά το παίρνει πίσω και μας αφήνει ήσυχους.
Μέσα στο αυτοκίνητο βλέπω την Α να ψάχνει την τσάντα της, έχει ξεχάσει το κινητό της στο ξενοδοχείο. Συζήτηση για επιστροφή αποκλείεται καθώς μιλάμε για πάνω από μια ώρα επιπλέον. Θα της δανείσω το δικό μου για να φωτογραφίσει τα αξιοθέατα.
Στον δρόμο βλέπουμε ουρανοξύστες, παραδίπλα τούβλινα γυμνά χαμόσπιτα πεσμένα στο έδαφος, παιδιά να ζητιανεύουν και παρά πολλοί άνθρωποι προσπαθούν να βγάλουν τα προς το ζην με διάφορους τρόπους.
Η ακρόπολη του Σαλαντίν.
Σε αντίθεση με ότι διαβάσαμε τελικά το εισιτήριο είναι ενιαίο (11 ευρώ), αφού πληρώσεις μπορείς να δεις τα πάντα. Φτάνουμε λίγο πριν από τις έντεκα το πρωί.
Ατενίζουμε τον εκπληκτικό ορίζοντα της πόλης από ένα σημείο που έχει δει την άνοδο και την πτώση των αυτοκρατοριών. Περπατάμε μέσα από τις αίθουσες και τις αυλές ενός φρουρίου που φιλοξένησε σουλτάνους, βασιλιάδες και προέδρους. Πάμπολλα σχολεία βρίσκονται τριγύρω μας και τα παιδιά ξεχύνονται αφηνιασμένα...
Η ακρόπολη του Καϊρου διαθέτει το πιο εμβληματικό τζαμί της Αιγύπτου και ένα μεσαιωνικό φρούριο που χτίστηκε τον 12ο αιώνα από τον Saladin στους λόφους Μουκάταμ. Κατασκευάστηκε για να υπερασπιστεί την αρχαία πόλη από τους Σταυροφόρους. Προσφέρει απλόχερα μια υπέροχη θέα στο ιστορικό Κάιρο και τους μιναρέδες του. Μπορείτε ακόμη και να δείτε τις πυραμίδες σε μια μέρα με καλή ορατότητα.


Το Τέμενος Saladin Citadel, άλλο ένα δείγμα του ένδοξου παρελθόντος και της αρχιτεκτονικής μαεστρίας της Αιγύπτου με υπέροχα σιντριβάνια στις αυλές του.
Οι μουσουλμάνοι πρέπει να συμμετέχουν σε μια τελετουργία πλυσίματος πριν από την προσευχή. Δεν είναι απαραίτητο για τις γυναίκες να καλύψουν το κεφάλι τους για να εισέλθουν σε ένα τζαμί στην Αίγυπτο, αλλά τα παπούτσια πρέπει να αφαιρούνται (απο όλους) ή να καλύπτονται με κάλυμμα παρακάμπτοντας τον κανόνα.
Το Τζαμί του Muhammad Ali είναι ένα θαυμάσιο δείγμα αρχιτεκτονικής οθωμανικού στιλ.
Η σιλουέτα του είναι ένα από τα σύμβολα του Καϊρου και δεσπόζει στον ανατολικό ορίζοντα της πόλης. Το εσωτερικό του τζαμιού είναι πλούσιο με περίπλοκους τοίχους από αλάβαστρο, φωτιστικά, κόκκινα χαλιά και άφθονο χρυσό. Επίσης μπορεί να φιλοξενήσει έως και 6500 άτομα και ο θόλος του είναι εκπληκτικός, όπως και τα πανέμορφα μωσαϊκά του.














Στην συνέχεια θα δούμε το Τζαμί του Al-Nasir Muhammad.
Εδώ οι ηγεμόνες του Καϊρου προσεύχονταν κάθε Παρασκευή τον 14ο αιώνα και μερικές από τις πέτρες που χρειαστήκαν για την κατασκευή του προέρχονται από την πυραμίδες της Γκίζας.






Επίσης υπάρχουν διάφορα μουσεία όπως το Στρατιωτικό, της Αστυνομίας και άλλα στα οποία τελικά δεν πήγαμε. Σταματήσαμε δυο λεπτά στις παλιές φυλακές για τις απαραίτητες φωτογραφίες πίσω από τα κάγκελα.
Μας πλησιάζει ένας πολύ ευγενικός δάσκαλος και μας ρωτάει αν οι μαθητές του θα μπορούσαν να βγουν φωτογραφία μαζί μας (πρέπει να υπάρχουμε σε πολλά social media Αιγυπτίων μαθητών)! Άντε πάλι τα ίδια, τους αφιερώνουμε 3-4 λεπτά και με τις μοντελίστικες πόζες μας εκστασιάζουμε για άλλη μια φορά τα πλήθη! Ο δάσκαλος εντυπωσιάζεται με αυτά που έχουμε δει τις τελευταίες ήμερες και μας εκμυστηρεύτηκε ότι έχει όνειρο ζωής να δει το Abu Simbel στην συνταξιοδότηση του. Πίνουμε έναν καφέ απολαμβάνοντας την θέα από ψηλά.





Κλείνουμε και πάλι Uber, περιμένοντας μας περιτριγυρίζουν συνεχώς μικροπωλητές από διάφορες χώρες. Μετα από μίση ώρα μας ακυρώνει (βλέπουμε ότι έχει κολλήσει στην απίστευτη κίνηση του κέντρου) και αποφασίζουμε να κατεβούμε στον κεντρικό δρόμο με τα πόδια. Εκεί θα βρούμε ένα τουκ τουκ και με λίγο παζάρι κλείνουμε ίδια τιμή με το Uber. Το προτίμησα, είναι ένα όχημα το οποίο μας αρέσει πολύ για μικρές αποστάσεις. Τελικά θα ξεκινήσουμε στις 13:30 και θα φτάσουμε λίγο πριν από τις 14:00 στην αγορά του Αλ Καλίλι (Khan el-Khalili).
Βρίσκεται στην καρδιά του παλιού Καϊρου, χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και παραμένει ζωτικός κόμβος πολιτιστικής και οικονομικής δραστηριότητας. Αυτή η αγορά δεν είναι μόνο για ψώνια αλλά μια περιπέτεια στην καρδιά του αιγυπτιακού εμπορίου και παράδοσης. Ένας λαβύρινθος πάγκων, σοκακιών και με παρά πολύ κόσμο τριγύρω μας.
Το Khan El-Khalili προσφέρει έναν θησαυρό μοναδικών ευρημάτων. Από ασημένια κοσμήματα και κεραμικά ζωγραφισμένα στο χέρι μέχρι μπαχαρικά και υφάσματα. Είναι πολύχρωμο, πολυσύχναστο, πολύβουο (γενικά ότι αρχίζει με την λέξη πολύ), γεμάτο μυρωδιές και συναρπαστικό. Ένα μεσαιωνικό εμπορικό κέντρο με στενά δρομάκια (σκέτος λαβύρινθος) που εκτείνονται προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Αγαλματίδια, έπιπλα, αναμνηστικά, κελεμπίες, μπλουζάκια, ρούχα για τον χορό της κοιλιάς, πολυέλαιοι… Η λίστα με τα πράγματα που μπορείτε να αγοράσετε εδώ είναι πραγματικά ατελείωτη. Μια ολόκληρη εμπειρία με τρελή κίνηση, ρύπανση και τις ενοχλήσεις που αναπόφευκτα υφίσταται ο επισκέπτης.






Ήρθε και πάλι η ώρα για τουαλέτα (εκπλαγήκατε; ) και συνήθως όταν την αποζητάς δεν την βρίσκεις. Θα ψάξουμε κάπου να ξαποστάσουμε για έναν καφέ, με απώτερο σκοπό να μην πληρώσουμε για το κατούρημα!
Βλέπουμε (σε ένα από τα εκατοντάδες στενά) να ξεχωρίζει ένας μικρός πάγκος σε μια μικρή αυλή στην οποία κάθονται κάποιες γυναίκες.
Εδώ ο καφές κοστίζει 15 λίρες (29 σεντς) και η τουαλέτα της γειτονιάς πιθανότατα είναι από τις χειρότερες που έχουμε επισκεφθεί αλλά έκανε μια χαρά την δουλειά της, κρίμα που δεν έβγαλα φωτογραφία.
Υποθέτω ότι το υγειονομείο δεν έχει περάσει πότε από εδώ, ευτυχώς τα ποτήρια είναι μιας χρήσης και ο φιλικός ιδιοκτήτης χαίρεται με την παρουσία μας.
Μια ζητιάνα με ένα παιδί στην αγκαλιά της και με εμφανή την παρουσία ενός άλλου στην κοιλιά μας ζητάει κάτι για να φάνε. Οι ντόπιοι της έδωσαν, όποτε ακολουθήσαμε το παράδειγμα τους.
Εδώ είναι μαγαζί του τύπου "ένας τρώει δυο πεθαίνουν", αλλά μας άρεσε.
Οι άνθρωποι μακριά από τον τουρισμό είναι πολύ φιλόξενοι τελικά! Ένα άσχετο σοκάκι, μακάρι να ήξερα που βρίσκεται…


Λογικά το παζάρι πρέπει να είναι πολύ ιδιαίτερο την νύχτα, εμείς όμως σε λίγες ώρες παίρνουμε την πτήση της επιστροφής και δεν έχουμε αυτή την πολυτέλεια.
Κάντε μια βόλτα στα συναρπαστικά σοκάκια και ανακαλύψτε την εκπληκτική μεσαιωνική ισλαμική δόξα της Αιγύπτου. Αν θέλετε να επιστρέψετε, απλώς ρωτήστε προς τα που βρίσκετε το Midan Hussein και θα καταλήξετε ακριβώς από εκεί που ξεκινήσατε.
Μπείτε σε μια χρονοκάψουλα όπου οι απόηχοι των αρχαίων εμπορικών δρόμων συνδυάζονται άψογα με τον ζωντανό παλμό του σύγχρονου Καϊρου. Καλώς ήρθατε στο Khan el-Khalili, ένα δαιδαλώδες παζάρι που συνδυάζει αιώνες ιστορίας, πολιτισμού και εμπορίου.
Περάσαμε στην απέναντι πλευρά όπου πωλούνται κυρίως ρούχα, μπλέξαμε σε μια τρελή συνεχόμενη λαοθάλασσα ψυχών, καρότσια, ζητιάνοι, ρούχα και εσώρουχα κρέμονται από μυριάδες κρεμάστρες... Οι δυνατοί ήχοι από τον κόσμο και η ζωηρή φλυαρία των πωλητών μπορεί να τρελάνει έναν λογικό άνθρωπο, φανταστείτε τι μπορεί να κάνει σε εμάς. Ευτυχώς μετά από περίπου τριάντα λεπτά επιστρέψαμε με το gps σε άλλα ήσυχα σοκάκια.
Κίνηση, βρώμα, σκουπίδια, κοσμηματοπωλεία, καρότσια, ρούχα, φαγώσιμα, άντρες με δίσκους που πάνω τους ισορροπούν δεκάδες ποτήρια τσαγιού και καφέ. Ξάφνου ησυχία, άλλος ένας δρόμος με σιδηρουργεία, ξυλουργεία, χαζοπράγματα φτιαγμένα και καλά ή πραγματικά στο χέρι. Ποδήλατα στα οποία ο οδηγός τους κουβαλάει στο κεφάλι ένα ολόκληρο κατάστημα «Γρηγόρης» με όλα τα αρτοπαρασκευάσματα.
Θα αγοράσουμε κάποια δερμάτινα παπούτσια μετά από παζάρι για τα οποία πληρώσαμε 300 λίρες το καθένα. Αν το δεις σαν παιχνίδι τελικά είναι ωραίο, το κάνω μέχρι ένα σημείο φυσικά καθώς δεν αξίζει να σπαταλάς χρόνο για σαράντα λεπτά του ευρώ. Αρκεί βεβαία να έχεις όρεξη, αλλά τρώγοντας έρχεται λένε...






Έχουμε περάσει ήδη περίπου τέσσερις ώρες στον χώρο, σιγά σιγά σκοτεινιάζει και πρέπει να φύγουμε και από εδώ. Μετα από δυο ακυρώσεις από το Uber λόγω της χαοτικής κίνησης και σαράντα χαμένα λεπτά, επιτελούς εμφανίζεται κάποιος. Παρατηρούμε και μαθαίνουμε ότι στον δρόμο οι άνθρωποι κάνουν περίτεχνες χειρονομίες στα μικρά βανάκια/λεωφορεία ανάλογα με το ποιος είναι ο προορισμός τους και έτσι συνεννοούνται χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν αυτά.
Σκυλιά μοιράζονται το φαγητό με γάτες και ανθρώπους, τριγύρω εικόνες πραγματική γροθιά στο στομάχι μας.… Βλέπεις μια σχετικά καθαρή και μοντέρνα πόλη με όμορφους κήπους, λίγο παραπέρα αναρωτιέσαι αν έπεσε βόμβα. Το Κάιρο μυρίζει Ανατολή και λοξοκοιτάει προς την Δύση. Υπάρχει μια μερίδα ατόμων που εκμεταλλεύεται τον τουρίστα κλαψουρίζοντας, εδώ όλοι φαίνονται να έχουν 2-3-4-7 παιδιά. Δεν μπορείς να κανείς και τίποτα ουσιαστικό, σε κάθε στενό θα δεις και περισσοτέρους ζητιάνους σε άθλια κατάσταση. Μην ακούσω ξανά ότι η ζωή μας είναι δύσκολη, θα έπρεπε να είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι με αυτά που έχουμε, υγεία πάνω από όλα! Κάποτε διάβασα κάτι και μου έμεινε, η σύγκριση είναι η κλέφτρα της χαράς. Comparison is the thief of joy…
Για τελευταίο γεύμα στην χώρα θα επιλέξουμε το Sira restaurant το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στο ξενοδοχείο μας. Δεν είναι ούτε κάλο, ούτε κακό και εμφανισιακά μοιάζει λίγο με φαστφουντάδικο στο οποίο ξέχασαν κάποια απο τα πράγματα που παραγγείλαμε. Δεν μπορέσαμε να πληρώσουμε με κάρτα, ευτυχώς που είχαμε ακόμα λίγες λίρες και ευρώ.
Θα μείνουμε στην ταράτσα του ξενοδοχείου μας για τουλάχιστον μίση ώρα όπου και θα παρακολουθήσουμε το light show στις πυραμίδες. Νιώθω Κλεοπάτρα στην τοποθεσία Κάιρο (δες φωτογραφίες). Ξαπλώνουμε για πολύ λίγο…





Last edited: