• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Ιορδανία Μέση Ανατολή... στη μέση

Vsl Fot

New Member
Μηνύματα
4
Likes
47
Εισαγωγή

Το ανεξήγητο πάθος για τα ταξίδια είναι μια κατάσταση που γεφυρώνει το χάσμα ανάμεσα στην επιθυμία και την εκπλήρωσή της. Από μικρό παιδί άκουγα ιστορίες από το ναυτικό πατέρα. Έφηβος, έβλεπα τη μεγαλύτερη αδερφή να ετοιμάζεται και να φεύγει για την επόμενη ταξιδιωτική της περιπέτεια. Έτσι και εγώ, όταν ενηλικιώθηκα είχε φτάσει επιτέλους η ώρα μου να μυηθώ στη μαγεία. Η μύηση έγινε πηδώντας σε ένα τραίνο από τη Θεσσαλονίκη προς τη γειτονική Σόφια. Όλες οι αισθήσεις στο έπακρο. Τι να σου κάνουν τα ναρκωτικά; Δεν ήθελε και πολύ. Αρρώστησα με τα ταξίδια και τα φάρμακα δεν κάνουν τίποτα, κόλλησα, μόνο αυτά έχω μες στο μυαλό που λέει και ένα σύνθημα. Από τότε, πέρασαν κάμποσα χρόνια με κάμποσα ταξίδια ανά την Ευρώπη. Κάπως έτσι, φτάσαμε αισίως στην αρχή του νήματος που θα ξετυλίξει το κουβάρι της παρακάτω ιστορίας.

Καλοκαίρι του 2023 και μετά από μια περίοδο παρατεταμένης εργασιομανίας, η κούραση και τα νεύρα παρέλυαν σιγά σιγά το μεσήλικο κουφάρι μου. Οι θερμοκρασίες στα ύψη, η διάθεση υπό του μηδενός, αλλά στο μυαλό είχε αρχίσει ήδη να πλάθεται το ταξιδιωτικό σενάριο που ξεδιπλώνεται παρακάτω. Αρχές Αυγούστου και ενώ τα στόρυ φίλων και γνωστών που παραθέριζαν ανά την Ελλάδα δεν βοηθούσαν την κατάσταση, πάρθηκε η μεγάλη απόφαση στο δίλημμα που είχαμε θέσει προ ημερών μαζί με τη σύντροφό μου. Ιορδανία η Ισλανδία; Θα μου πείτε, πρέπει οπωσδήποτε να ξεκινάει από Ι; Όχι. Έτυχε. Θέλαμε απλά να πάμε λίγο πιο μακριά από την ηπειρωτική Ευρώπη που είχαμε αποκτήσει κάποιες ταξιδιωτικές εμπειρίες το καθένα τα τελευταία χρόνια.

Προετοιμασία ταξιδιού

Τι θέλεις άνθρωπέ μου; Θάλασσες; βουνά; πόλεις; χωριά; Τα θέλω όλα! Μη τα πολυλογώ, το να αποφασίζεις πιο θα είναι το επόμενο ταξίδι, είναι από τις ομορφότερες σπαζοκεφαλιές που υπάρχουν. Μετά από κάποιες ώρες ευγενικών αντιπαραθέσεων, στα σημεία κέρδισε η Ιορδανία. Μέση Ανατολή, έρημος, φαγητό και γενικότερα μια πρώτη επαφή με τη κουλτούρα και τον πολιτισμό των αραβικών κρατών, ήταν κάποια από τα στοιχεία που έγειραν τη πλάστιγγα. Ιορδανία λοιπόν. Μόνο; Όχι βέβαια. Το αχόρταγο και αδηφάγο ταξιδιωτικό τερατάκι που κατοικεί μέσα μας είχε άλλα σχέδια και πλάνα. Είχαμε ορίσει το ταξίδι μας για τα τέλη Σεπτέμβρη και οι διαθέσιμες ημέρες ήταν πάνω κάτω 15. Συνεπώς, άρχισε να στροβιλίζει στο μυαλό μας η επέκταση του ταξιδιού. Προς τα που όμως. Προς Βορρά (Συρία) και Ανατολή (Ιράκ), τα πράγματα ήταν λίγο σκούρα, ενώ προς νότο (Σαουδική Αραβία) η οργάνωση που απαιτούνταν δεν συμβάδιζε με το χρόνο που είχαμε στη διάθεσή μας. Έτσι πάρθηκε η απόφαση. Εις τη Δύση! Το ταξίδι στην Ιορδανία θα συνεχιζόταν στην Παλαιστίνη (Δυτική Όχθη) και το Ισραήλ. Αν όχι τώρα πότε; Αυτό αναρωτηθήκαμε και δώσαμε τα χέρια. Άλλωστε, κάθε πρόκληση για καλό. Οι επόμενες μέρες του καλοκαιριού κύλησαν όπως θα το περίμενε κανείς. Με το κλιματιστικό μόνιμα στους 24 βαθμούς και παρόλα αυτά το πρόγραμμα να έχει πάρει φωτιά! Οξύμωρο. Γράψε, σβήσε, ψάξε, διάβασε, δες. Ένα από τα ομορφότερα μέρη ενός ταξιδιού είναι η οργάνωση του. Εκεί δημιουργούνται οι προσδοκίες που περιμένουν εκπλήρωση η ματαίωση. Όλα τα συναισθήματα βέβαια, παίζουν το ρόλο τους. Γιατί όπως έχει πει και κάποιος γνωστός, ακόμα και οι αρνητικές εμπειρίες, παραμένουν εμπειρίες και το βίωμα είναι αυτό που διαμορφώνει χαρακτήρες.

Φτάσαμε μέχρι τα μέσα του πολύπαθου Αυγούστου, όπου μια ήρεμη νύχτα σε ένα μπαλκόνι της Ηλιούπολης, συνοδεία ενός μπουκαλιού τεκίλας και χαλαρωτικής μουσικής (το χαλαρωτικής είναι ψέμα), είχαμε μπροστά μας ολοκληρωμένο το πλάνο των δικών μας μετακαλοκαιρινών διακοπών. 15 ημέρες, 3 χώρες, 8 ξενοδοχεία, 1 αυτοκίνητο, κάμποσα ΜΜΜ, ακόμα περισσότερη διάθεση και μια απροσδόκητη αλληλουχία αρνητικών καταστάσεων ήταν μπροστά μας. Το έναυσμα θα δινόταν στις 29 Σεπτέμβρη, με τη μεταμεσονύκτια πτήση της Aegean (ώρα αναχώρησης από το Ελ.Βεν 00.10). Δύο εβδομάδες πριν το ταξίδι είχαν διευθετηθεί και οι τελευταίες λεπτομέρειες. Βίζα εισόδου για την Ιορδανία, Jordan Pass για τους αρχαιολογικούς χώρους, κρατήσεις όλων των ξενοδοχείων, κράτηση αυτοκινήτου, λεωφορεία για τα σύνορα με τη Παλαιστίνη, διαδικασία εισόδου, μετακινήσεις στην εύθραυστη Δυτική Όχθη και πέρασμα στο τελευταίο προορισμό που θα ήταν το Τελ Αβίβ. Οι αποτροπές φίλων και γνωστών (Τι στο καλό πάτε να κάνετε στη Παλαιστίνη), δεν ήταν ικανές να πατήσουν φρένο στα γκάζια μας. Ούτε ένα άρθρο που διάβασα στη Quardian, αν θυμάμαι καλά, το οποίο σχολίαζε την αναγκαιότητα παρέμβασης του κράτους του Ισραήλ για να αντιμετωπίσει την ολοένα και αυξανόμενη επιθετικότητα των Παλαιστινίων. Ήταν η εποχή που είχε ξεσπάσει μια ακόμα αιματηρή εξέγερση στην Τζενίν, πόλη στα βόρεια της Δυτικής όχθης. Τίποτα βέβαια μέχρι τότε δεν προμήνυε την συνέχεια σε αυτή την αέναη διαμάχη. Στο μυαλό μου δε, είχε πρυτανεύσει η λογική του όλα θα πάνε καλά. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή, γιατί όπως είπαμε πρώτος σταθμός του ταξιδιού ήταν η Ιορδανία.
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.228
Likes
27.077
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Θαυμάσιο κείμενο.
Καταπληκτικό ξεκίνημα ιστορίας.
Περιμένω με αγωνία τη συνέχεια.
:welcome2:
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.609
Likes
8.158
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
καλως ηλθες και περιμενουμε τη συνεχιση της ωραιας ιστοριας
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.709
Likes
51.767
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ντεμπούτο με ιστορία, γιατί όχι!
Πολύ δυνατή η αρχή, περιμένουμε τη συνέχεια. :)
 

Vsl Fot

New Member
Μηνύματα
4
Likes
47
Αμμάν ημέρα πρώτη.

Ωχ Αμμάν Αμμάν γειά σου είπαμε και εμείς στις 04.00 περίπου τα ξημερώματα όταν το γεμάτο airbus A320 της Aegean προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο Queen Alia της πρωτεύουσας. Μετά τη κλασική, μετά από κάθε πτήση, επίσκεψη στη τουαλέτα, άκουσα τη φιλική ερώτηση της συντρόφου μου σε μια μαντιλοφορούσα καθαρίστρια εάν θεωρείται προκλητικό να φαίνονται τατουάζ σε γυναικεία χέρια. Όμορφο μου κορίτσι, δεν είπες ότι τα τατουάζ που έχεις είναι κάτι νεκροκεφαλές και κάτι διαόλια, για αυτό και η κυρία σου απάντησε ευγενικά, “ανάλογα τις περιστάσεις”. Που να ξέρε.. Ξεμπερδέψαμε σχετικά γρήγορα από τον έλεγχο διαβατηρίων, όπου ξανάκουσα τη συνοδοιπόρο να έχει ανοίξει μια ακατάληπτη συζήτηση με τον υπάλληλο, καθώς είχαν βουλώσει τα αυτιά της από την πτήση και προσπαθούσε να του εξηγήσει ότι δεν ακούει καλά τις σε -ο θεός να τα κάνει- αγγλικά ερωτήσεις του. Ως δια μαγείας όλα λύθηκαν με ένα απλό its my wife sir, is everything ok; το οποίο οδήγησε σε welcome to Jordan χαμογελαστή αντίδραση. Κοίτα να δεις. Αγορά ντόπιας κάρτας sim, απαραίτητο τσιγάρο, αγορά προπληρωμένου ταξί για το ξενοδοχείο και βουρ για το κέντρο της πόλης!

Το πρώτο ξενοδοχείο της μικρής μας περιπέτειας, ήταν το Arab Tower Hotel στο κέντρο της πόλης. Πάλι καλά που είχα ανοιχτό το gps, γιατί ο νυσταγμένος γκαζιάρης οδηγός του λευκού Toyota είχε ακούσει άλλο όνομα ξενοδοχείου στην άλλη γωνιά της πόλης. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο με την πόλη έρημη και άδεια, αλλά μόλις ισιώσαμε τα κορμιά μας στο κρεβάτι για 2-3 ώρες πολύτιμου ύπνου και ο Μορφέας υποδεχόταν τα ταλαιπωρημένα μας κορμιά, Αμμάν! Το ξενοδοχείο είναι κοντά στο κεντρικό τζαμί της πόλης Grand Hussein, του οποίου η πρωινή προσευχή (όπως και οι υπόλοιπες κατά τη διάρκεια της μέρας) έπαιζε στη διαπασών από τα μεγάφωνα των πανύψηλων μιναρέδων. Βέβαια, το να βλέπεις το ξημέρωμα και δειλά δειλά τη πόλη να ξυπνάει, σε συνδυασμό με το κάλεσμα για προσευχή, ήταν κομματάκι ειδυλλιακό. Το παραδέχομαι. Ακολούθησαν λίγες ώρες ύπνου και ξεχυθήκαμε στη πόλη σαν τον Δώνη το 1996 στο Άμστερνταμ.

jor1.jpg

Η θέα από το παράθυρο του ξενοδοχείου. Στα αριστερά οι μιναρέδες του Grand Hussein.

Το Αμμάν είναι μια άναρχη δομικά μεγαλούπολη 4,5 εκατομμυρίων ψυχών, χτισμένη εξ ολοκλήρου σε λόφους. Όπως μας είπε κάποιος αργότερα, οι κύριοι αυτοί λόφοι είναι 7. Όπως λοιπόν όπου καπνός υπάρχει και φωτιά, έτσι και όπου υπάρχει λόφος, υπάρχει ανηφόρα. Εμπρός λοιπόν καλά μας ποδαράκια. Αχ και βαχ κομμένα! Πρώτες εντυπώσεις; Κίνηση, κόρνες, άναρχα κτήρια και δρόμοι, άπειρα μαγαζάκια παντός είδους, μυρωδιές φαγητού αλλά και σκουπιδιών, βαβούρα, πολύς κόσμος, αλλά, το κυριότερο, καινούριες ταξιδιωτικές εμπειρίες! Κάναμε τη πρώτη στάση για καφέ και ναργιλέ στην Κing Feyzal, στο μπαλκόνι ενός ημιτουριστικού καφενείου. Εδώ ήρθε και η πρώτη έκπληξη. Στον αραβικό καφέ προσθέτουν και κάρδαμο, κάτι που βρήκαμε αρκετά εύγεστο σαν αποτέλεσμα. Συνεχίσαμε περιπλανώμενοι και πρακτικά χαμένοι στις αγορές του κέντρου. Κάθε είδος, έχει τη δική του περιοχή εμπορίου. Ρούχα, φρούτα, λαχανικά, είδη σπιτιού, πάγκοι φαγητού, μαχαιράδικα, οπλοπωλεία, ζωνάδικα κλπ. Πάγκοι και μαγαζιά κυριολεκτικά παντού.

jor2.jpg

Στεγασμένο σκέλος της κεντρικής αγοράς (souk) της πόλης

Στη κεντρική αγορά, δεν μας έκανε εντύπωση η παντελής έλλειψη υγιεινής καθώς κάτι τέτοιο πάνω κάτω το περιμέναμε, αλλά έμεινα σε δύο εικόνες. Πριν αναφερθώ σε αυτές, δεν θα ξεχάσω το πιτσιρικά που μας ακολουθούσε ρίχνοντας μας με το νεροπίστολο του. Αχ και να σε πιάσω μικρέ μπόμπο! Πάμε πίσω στις εικόνες που σας έλεγα. Αρχικά είδα πολλά μαγαζιά εμπορίας μικρών ζώων, στα οποία ήταν κάπως λυπηρό να βλέπεις κουτάβια, γατάκια και πουλιά κάθε είδους στοιβαγμένα σε κοινή θέα στα πεζοδρόμια. Στη συνέχεια, συνάντησα τον απόλυτο πάγκο street food. Αραβική πίτα, λίγη πρασινάδα, ζάαταρ και.. αλειμμένος βραστός εγκέφαλος αρνιού. Δυστυχώς αν και παμφάγος, το ότι ήταν ακόμα σχετικά πρωί, με απέτρεψε ευγενικά.

jor20b.jpg

Κεντρική αγορά στο Αμμάν.

Μετά τη κεντρική αγορά, ανηφορίσαμε προς τη πολυδιαφημισμένη Rainbow street και τα γύρω στενά, η οποία αν και αναφέρεται σε όλους τους ταξιδιωτικούς οδηγούς, την βρήκαμε αδιάφορη άνευρη και οριακά βαρετή. Μόνο δυτικοί τουρίστες και χλιδάτοι ντόπιοι κάνουν τη βόλτα τους εδώ, στο “Κολωνάκι” του Αμμάν. Καταλήξαμε για φαγητό στο Sufra Restaurant που θεωρείται κορυφαίο στη τοπική γαστρονομία. Είναι από τα πιο ακριβά εστιατόρια του Αμμάν, κάτι που φαίνεται και από τον κόσμο που συχνάζει εκεί. Πήραμε χούμους, ένα πιάτο με κοτόπουλο μέσα σε μια πηχτή σούπα από ταχίνι, ένα πιάτο με ψητό κοτόπουλο και καβουρδισμένους ξηρούς καρπούς, καθώς και μια μερίδα ρύζι με κρέας, ψημένα πάνω σε μια κρούστα λίπους. Όλα νόστιμα και η τιμή αν θυμάμαι καλά περίπου στα 15ε το άτομο.

IMG_20230930_145941αα.jpg

Τα κυρίως πιάτα που παραγγείλαμε στο Sufra Restaurant

Με τις κοιλιές φουσκωμένες και τα βήματα αργά, κατηφορίσαμε ξανά προς το κέντρο, κάνοντας μια απαραίτητη στάση ανασυγκρότησης για καφέ στο καφενείο απέναντι από το φημισμένο Habbibah sweets. Εντύπωση μας έκαναν οι ουρές ντόπιων για ένα κομμάτι κιουνεφέ. Είχαμε διαβάσει ότι αποτελεί γαστρονομικό διαμάντι της πόλης, αλλά δεν περίμενα να δω κάτι τέτοιο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μετά τον καφέ, να στηθούμε και εμείς στην ουρά για το πολυπόθητο νέκταρ της ζωής. Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό καθώς η γεύση και η υφή του κιουνεφέ ήταν πραγματικά αλλού!

jor82.jpg

Η βιτρίνα με τους μπακλαβάδες του Habbibah sweets.

Βολτάραμε λίγο ακόμα στο κέντρο και καταλήξαμε να μας βρίσκει το σούρουπο αραχτούς στα πεζούλια έξω από το Roman theatre, εντός του οποίου είχε μια μουσική παράσταση, να απολαμβάνουμε το τσιγάρο μας χαζεύοντας τον κόσμο δεξιά και αριστερά. Βέβαια, όντας κοιλιόδουλοι και μπυρολάγνοι πριν ολοκληρωθεί η πρώτη μέρα της νέας μας ταξιδιωτικής περιπέτειας, πήραμε από ενάμιση shawarma για το ξενοδοχείο αλλά και 2-3 τοπικές μπίρες (Carakale Brewing Company) από μια κάβα στο κέντρο της πόλης. Το Σαουαρμάδικο(εκ του τυρόπιτα, τυροπιτάδικο), κάναμε κάνα εικοσάλεπτο να το βρούμε, γιατί ο φίλος που ρωτήσαμε πιο είναι το αγαπημένο του στη περιοχή, φρόντισε να μας απαντήσει με το όνομα του ιδιοκτήτη και όχι του μαγαζιού, κάτι που είχε σαν αποτέλεσμα ψάχνοντάς το να περάσουμε 3 φορές απ’ έξω..

IMG_20230930_182930αα.jpg

Ημέρα πρώτη τέλος, μετα μουσικής, με τσιγάρο και αγνάντι
 

Vsl Fot

New Member
Μηνύματα
4
Likes
47
Η συνέχεια!!


Ημέρα δεύτερη στο Αμμάν και μετά από έναν αναζωογονητικό ύπνο ανεβήκαμε για πρωινό στη ταράτσα του ξενοδοχείου. Τουρσιά, αραβικές πίτες, ελιές, τυρί, μελιτζάνες, ντομάτα, αγγούρι, χούμους, βραστά αυγά και τσάι. Ένα combo που θα συναντούσαμε με ελάχιστες παραλλαγές και στα επόμενα ξενοδοχεία. Χαζεύοντας τη πόλη από ψηλά, εντύπωση μου έκανε ότι σε κάθε ταράτσα υπάρχουν πολλές δεξαμενές νερού. Μάθαμε στη συνέχεια ότι η χώρα αποτελεί την 4η στον κόσμο με το μεγαλύτερο πρόβλημα λειψυδρίας. Η βόλτα ξεκίνησε με μια σύντομη στάση για το τρίπτυχο καφέ-τσιγάρο-ναργιλέ στο Central Café, όπου η επιγραφή στην είσοδο λέει ότι είναι από το 1930! Βρίσκεται στον ίδιο χώρο με το old sights of Amman museum.

Συνεχίσαμε, χωρίς πλάνο, βόλτα στη πόλη χαζεύοντας τη θέα μετά από κάθε ανηφόρα και παίρνοντας τις κατάλληλες ανάσες. Ανά διαστήματα, συναντούσαμε όμορφα μεγάλα street artworks, τα περισσότερα των οποίων είχαν ανατολίτικες πινελιές και δένανε άρτια με το τοπίο. Η περιπλάνηση μας έφερε στο περίφημο, 24ωρο παρακαλώ, φούρνο Salah Addin για το ανάλογο refill. Φρεσκοψημένο σε ξυλόφουρνο αφράτο ψωμάκι για σαντουιτς, στη γεύση του τουρκικού κουλουριού. Αφού το παραλάβεις μόνος σου από το πάγκο, συμπληρώνεις αν θες με τυράκι κρέμα, βραστό αυγό, ντομάτα, τουρσί και μπαχαρικά (αλάτι, πιπέρι, ζάαταρ, μπούκοβο). Αποκάλυψη και must try για τους λάτρεις του street food.

jod8b.jpg


jor10.jpg


Κατηφορίσαμε εμφανώς ικανοποιημένοι προς το κέντρο, όπου μετά από λίγα παζάρια επιβιβαστήκαμε σε ένα ταξί για το επιβλητικό Royal Tank museum στα νότια προάστια της πόλης. Δεν είναι αυτό που περιμένατε, το ξέρω! Όμως, για τους λάτρεις της πολεμικής ιστορίας, των πολεμικών ταινιών και όχι μόνο, το μουσείο αυτό είναι ένα από τα καλύτερα στο είδος του στον κόσμο. Έχει μια τεράστια συλλογή αρμάτων χωρισμένα σε θεματικές κατηγορίες. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι αίθουσες του Β’ ΠΠ και της μάχης του El Karameh, μια ιστορική αρματομαχία ανάμεσα στην Ιορδανία και το Ισραήλ που έλαβε χώρα το 1968 και η κάθε πλευρά δήλωσε νικήτρια. Πρέπει να πάει κανείς; Αν είναι λάτρης όσων προανέφερα ΝΑΙ με κεφαλαία.

jor12.jpg

Royal Tank Museum

Τι είναι αυτό που ακολουθεί; Ναι! Σωστά μαντέψατε! Φαγητό. Μια μικρή βόλτα στη souq (αγορά) με τα ρούχα και τα νυφικά του κέντρου (δεν παντρεύομαι) και.. Al Hashem Restaurant!! Σε μια στοά στο κέντρο της πόλης, ο ιορδανικός Μπειρακτάρης σε τοπική βερσιόν. Φαλάφελ άλλου επιπέδου, χούμους με γεύση στο θεό, μουταμπέλ να γλύφεις το πιάτο, αραβικές πίτες και λίγη πρασινάδα με ντομάτα κρεμμύδι για συνοδευτικό. 2 τσάι και... 8ε λογαριασμός! Μπορεί να ακούγομαι λίγο υπερβολικός αλλά εμένα μου άρεσε! Απλή, λιτή και γευστική Αραβική κουζίνα. Για τον ανάλογο μεταγευματινό καφέ και τσιγάρο, πήγαμε στον κοινωνικό χώρο Jadal for Knowledge and Culture που είχαμε προσέξει από την προηγούμενη, εντος του οποίου λειτουργεί βιβλιοθήκη, καφενείο, ενώ γίνονται μεταξύ άλλων και μαθήματα ξένων γλωσσών, μουσικών οργάνων και παραδοσιακών χορών. Την ώρα που είμασταν εκεί πέσαμε πάνω σε μάθημα παραδοσιακών ιορδανικών χορών, που μου θύμισαν ελαφρώς τη κινησιολογία των ποντιακών. Οι μαθήτριες ήταν ως επί το πλείστων νεαρές ντόπιες και δυτικές γυναίκες και μπορώ να πω ότι μείναμε απρόσμενα ενθουσιασμένοι από αυτή την εμπειρία.

jor24.jpg

Al Hashem Restaurant στο κέντρο του Αμμάν.

Το Αμμάν, παρά το μέγεθός του, μορφολογικά σε περιορίζει στο κέντρο του, ιδίως αν κινείσαι με τα πόδια. Το βραδάκι είχε φτάσει για τα καλά, συνεπώς μετά από έναν ακόμα κιουνεφέ στο χέρι από το Habbibah, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο. Λίγο πριν φτάσουμε, σταθήκαμε να χαζέψουμε μαζί με δεκάδες άλλους τουρίστες και ντόπιους, τη μουσική αρμονία ενός παγωτατζίδικου που κάνει θραύση στη πόλη.Μετακόμισε εκεί από τη Δαμασκό της Συρίας τα χρόνια του σκληρού εμφυλίου (που δυστυχώς αναζωπυρώθηκε τον τελευταίο καιρό) και εκτός από τη γεύση του, είναι διάσημο για τον τελετουργικό τρόπο που κατασκευάζουν τα παγωτά, χτυπώντας με τεράστιες κουτάλες το μαστιχωτό παγωτό μέσα σε παγωμένα μεταλλικά δοχεία. Ο ήχος που παράγεται είναι διασκεδαστικός, σαν να ακούς μια κομπανία κρουστών σε πλήρη συγχρονισμό.

Πριν πάμε στο δωμάτιο, πιάσαμε την κουβέντα με έναν ευγενέστατο εργαζόμενο στην ρεσεψιόν, ο οποίος όντας Παλαιστίνιος, μας βοήθησε με πληροφορίες πάσης φύσεως που δεν είχαμε εντοπίσει στο ίντερνετ όπως αν μπορούσαμε όντως να διασχίσουμε τα σύνορα με τα πόδια ή το τρόπο για να φτάσουμε αναίμακτα στη Ναμπλούς. Να ναι καλά το παλικάρι, κρατάμε αυτές τις πληροφορίες κοιτώντας το μέλλον με αισιοδοξία. Για την ώρα είμαστε ακόμα στην..

jor4.jpg


Ημέρα τρίτη και τι έχουμε σήμερα; Μα ασφαλώς ενοικίαση αυτοκινήτου και απαρχή του μεγαλόπνοου road trip!! To πρωινό ήταν μια κόπια του χτεσινού, το ταξί για τα προάστια που ήταν το σημείο παραλαβής του αυτοκινήτου, μας έκανε ελάχιστες βόλτες παραπάνω, με την φθηνή δικαιολογία (όχι και τόσο φθηνή για την τσέπη) ότι το maps δεν δείχνει τον γρήγορο δρόμο και ότι γνωρίζει αυτός καλύτερα. Χαλάλι, ένα μικρό τουράκι στη πόλη, δεν έβλαψε κανέναν! Παραλάβαμε το αμάξι με τον υπάλληλο να έχει λυθεί από τα γέλια όταν τού είπα να μου υπενθυμίσει τι σημαίνουν τα γράμματα P N D του κιβώτιου ταχυτήτων. Στην αρχή βέβαια γιατί μετά σοβάρεψε κάπως απότομα ρωτώντας με αν όντως ξέρω να οδηγώ. Μην φοβάσαι του λέω, αγόρασα την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη ότι και να γίνει. Ήρθε η σειρά μου να γελάσω και να του πω ότι τα λέμε σε 5 μέρες, αντίο!

Στα πρώτα δύο λεπτά της επαφής μας με την τοπική οδήγηση, πέσαμε πάνω σε ένα Μικέλ καφέ (ναι υπάρχει ένα στο Αμμάν!) και για την τρολιά της υπόθεσης σταματήσαμε για ένα φρέντο εσπρέσο. Η ευγενική υπάλληλος αδιαφόρησε παντελώς στην υπόδειξη της συνταξιδιώτισσάς μου ότι τα Μικέλ είναι από την Λάρισα με ένα βλέμμα του στυλ “Άσε μας κουκλίτσα μου πρωί πρωί”. Ο καφές όπως το περιμέναμε, ήταν δύο δόσεις εσπρέσο αμερικάνο, σε ένα ποτήρι με παγάκια. Ας όψεται!

Δεύτερη στάση κάναμε στην Ακρόπολη της πόλης, χαζεύοντας από τη μια τα απομεινάρια ελληνιστικών και ρωμαικών πολιτισμών και από την άλλη την επιβλητική θέα της πόλης από ψηλά. Σκιπάραμε ευγενικά το μουσείο που βρισκόταν εκεί και αποχωρήσαμε για την πρώτη στάση του ταξιδιού εκτός πρωτευούσης και το όνομα αυτής.. Αction Target Shooting Club! Σας το είπα, δεν είμαστε περίεργοι, κάθε άνθρωπος έχει τα γούστα του. Ο βαριεστημένος υπάλληλος του μέρους, μας είπε τη τιμή, μας έδωσε από ένα glock ανα χείρας και μια χούφτα σφαίρες στο καθένα (25) και μας είπε μπείτε φορέστε προστατευτικά και ρίξτε. Τόσο απλή διαδικασία η αλήθεια είναι πως δεν την περιμέναμε. Χαλάλι!

jor27.jpg

Ακρόπολη του Αμμάν!

Επόμενη στάση για καφέ δρομίσιο, ψιψιψόνια ταξιδιού από ένα σούπερ μάρκετ και αντίο Βορρά της Ιορδανίας! Ο δρόμος για το νότο είναι μετρίου ποιότητας, συνήθως με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνηση. Αρκετά συχνά συναντάς βουλκανιζατέρ και υπαίθρια κιόσκια που πουλούν καφέ και τσάι. Τα πρώτα γιατί όπως πληροφορηθήκαμε σχεδόν κανένας Ιορδανός δεν αγοράζει καινούρια ελαστικά, συνεπώς στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στις εθνικές οδούς λόγω της ταχύτητας, τα μεταχειρισμένα ελαστικά είναι ευάλωτα. Μέχρι να φτάσουμε στην Άκαμπα, είδαμε πάνω από 4 περιπτώσεις οχημάτων με σκασμένα λάστιχα στην άκρη του δρόμου. Κίνηση ελάχιστη, κυρίως νταλίκες στο δρόμο για το λιμάνι της Άκαμπα και το τοπίο τριγύρω γυμνό ξερό και άνυδρο. Καλώς ήρθατε στην έρημο του πραγματικού.

Στα 2/3 της διαδρομής, μπήκαμε στη πόλη Μa’an για εντοπισμό φαγητού. Εντελώς τυχαία και χωρίς τη χρήση χάρτη, πέσαμε πάνω στο Yemen Palace Mandi, ένα εστιατόριο που έχουν ανοίξει πρόσφυγες από την Υεμένη. Τα δύο πιάτα με κοτόπουλο με πιλάφι που πήραμε, το ένα καυτερό το άλλο όχι, ήταν πεντανόστιμα και τεράστια, σίγουρα πάνω από μισό κιλό η κάθε μερίδα. Για αυτά, τρεις διαφορετικές σάλτσες και 2 πεπσι, πληρώσαμε περίπου 13ε. Εδώ ήταν και η πρώτη φορά που αισθανθήκαμε άβολα βλέμματα προς τη συνταξιδιώτισσα και τις επιλογές της ως προς τη δερματοστιξία. Επαναλαμβάνω, άβολα, όχι επιθετικά ή αρνητικά. Σκασμένοι μεταφορικά από το φαγητό και με εμένα να ιδρώνω και να ρωτάω επανειλημμένα αν κινδυνεύω να σκάσω και κυριολεκτικά, φτάσαμε στο σημείο ελέγχου πριν τη είσοδο στην επαρχεία της Άκαμπα.

jor29.jpg

Αν βρεθείτε ποτέ πεινασμένοι στο Ma'an, τώρα ξέρετε! Το Yemen Palace Mandi είναι για σένα.

Νομίζω ότι η περιοχή αποτελεί αυτόνομη οικονομική ζώνη και μιας και το λιμάνι της είναι σημείο εισόδου για τα εμπορεύματα από την Ερυθρά θάλασσα, ο έλεγχος σε αυτά είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Με το πέπλο της νύχτας να έχει πέσει τριγύρω, μπήκαμε στη παραθαλάσσια πόλη του ιορδανικού Νότου με πληθυσμό περίπου 90.000 ψυχές. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο ονόματι Neirouck Hotel, αφήσαμε τα πράγματα και βουυρ για πρώτη επαφή με τη πόλη. Περιοριστήκαμε στο παραθαλάσσιο σκέλος, εντυπωσιασμένοι με τις εικόνες δεκάδων ντόπιων σε παρέες να απολαμβάνουν το βράδυ τους στην αμμουδιά της απέραντης παραλίας. Ήταν πραγματικά ένα πολύ όμορφο μέρος με όμορφές εικόνες. Νεαρά ζευγάρια, οικογένειες, παιδιά, η καρδιά της πόλης χτυπάει στη παραλία της. Πλανόδιοι πουλάνε τσάι, ναργιλέδες, κουλούρια, γλυκά, ενώ η εικόνα των φώτων του γειτονικού Ισραηλινού Eliat να χύνονται στην Ερυθρά θάλασσα δίνει μια πρόσθετη νότα ρομαντισμού στο τοπίο. Είναι από τις στιγμές που νιώθεις μια ταξιδιωτική υπερηφάνεια σε συνδυασμό με μια εσωτερική γαλήνη. Ηρεμείς και στοχάζεσαι. Είχα νιώσει έτσι και παλιότερα στη Θεσσαλονίκη, χαζεύοντας μια αντίστοιχη “Φωτιά στο Λιμάνι” του Παυλίδη..

jor31.jpg

Παραλία της Aqaba το βράδυ. Στο βάθος βρίσκεται το Eliat, πόλη του Ισραήλ.

Για να σας επαναφέρω στο κλίμα, μετά την παραλία φτάσαμε περπατώντας σε ένα μέρος σαν μίνι μολ, και μην μπορώντας να αποδιώξουμε τα δυτικά μας κατάλοιπα βρεθήκαμε να πίνουμε Γκίνες και κοκτειλ σε μια παμπ. Οκ, πιο πολύ το κάναμε για να δούμε τι είδους κόσμος βγαίνει σε τέτοια μαγαζιά και δεν πέσαμε έξω στις αρχικές μας εκτιμήσεις. Ελάχιστοι δυτικοί τουρίστες και ακόμα πιο λίγοι κυριλέ ντυμένοι ντόπιοι. Βέβαια το μαι ται της συντρόφου ήταν.. Χυμός τύπου μότιον με ένα σφηνάκι λευκό ρούμι μέσα αλλά όπως έχουμε ξαναπεί, περί ορέξεως! Ο μπάρμαν ψιλό-στράβωσε όταν του είπα ότι είμαστε από τη Γιουνάν, καθώς μου απάντησε κοφτά “θεωρείς ότι δεν ξέρω Αγγλικά και μου λες Γιουνάν και όχι Γκρις;”. Είπα να του απαντήσω όχι φίλε, απλά σέβομαι τη χώρα που βρίσκομαι και είσαι ο πρώτος αγενής Ιορδανός που συναντάω αλλά όπως επίσης έχουμε ξαναπεί, ας όψεται! Στη συνέχεια δικαιολογήθηκε κάπως για το ύφος του λέγοντας ότι στο μπαρ μέχρι πριν λίγο καιρό είχε πολλούς πελάτες από την Ελλάδα (υπήρχε για λίγα χρόνια αρκέτα οικονομική σύνδεση Αθήνα-Άκαμπα), εξ ου και οι γνώσεις του για τη χώρα μας.

Μετά το μπαρ, ακολούθησε η αναζήτηση βραδινού σαουαρμάδικου και στριφτών τσιγάρων. Για τα τελευταία αγοράσαμε ένα αφορολόγητο καπνό κλασικού μεγέθους στα 14ε (εδώ μάλλον κάποιος μας κορόιδεψε), ενώ για να ικανοποιήσουμε τις ορέξεις μας καταλήξαμε σε ένα κατάστημα της αλυσίδας Reem Shawarma, που ήταν όντως αρκετά δυνατό! Σε όλη τη διαδρομή μέχρι το φαγάδικο, μας συνόδευσε ένα μικρό κοριτσάκι το οποίο ήθελε λεφτά. Δυστυχώς δεν ενέδωσα, καθώς είχα δει προηγουμένως την κυρία που το έστειλε να μας ακολουθήσει.. Στη συνέχεια, όπως και στο Αμμάν, μπήκαμε σε μια κάβα για αγορά ντόπιας μπύρας και ρακί (τα αποστάγματα τσίπουρου στα Βαλκάνια και στην Ανατολή τα λένε ρακ, αράκ, ρακί, ρακιά κλπ) και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μιας και η επόμενη μέρα θα είχε αρκετή πεζοπορία..
 

Vsl Fot

New Member
Μηνύματα
4
Likes
47
Το επόμενο πρωί, ήταν το τέταρτο στην απάμενη καρδιά της Μέσης Ανατολής. Η Ιορδανία είναι η ασφαλέστερη χώρα της -διαχρονικά- τεταμένης περιοχής, μιας και οι σχέσεις της με τις ΗΠΑ είναι σε καλό, σχετικά, επίπεδο, ενώ έχει αναγνωρίσει και το κράτος του Ισραήλ. Βέβαια, μη φανταστείτε ότι πρόκειται για μια χώρα που βασιλεύει η δημοκρατία. Η βασιλική οικογένεια κινεί τα νήματα εδώ και δεκαετίες στη χώρα, με τον τωρινό βασιλιά Αμπντάλα Β' να έχει αρκετούς οπαδούς στη χώρα.

Πίσω στα δικά μας, καθώς το ξημέρωμα με βρήκε να χαζεύω από το παράθυρο του ξενοδοχείου πόσο κοντά είναι η πόλη του Ελιάτ και παράλληλα να πεινάω σε βαθμό κακουργήματος. Τι περίεργο, θα πει κανείς. Το πλουσιοπάροχο πρωινό του ξενοδοχείου, το μοναδικό σε τέτοια ποικιλία επιλογών σε όλο μας το ταξίδι, ήταν μια όαση κυριολεκτικά. Αφού λάβαμε -και με το παραπάνω- την απαιτούμενη ενέργεια, ξεκινήσαμε χορτάτοι για την Πέτρα!

IMG_20231004_071954ββ.jpg

Η θέα από το ξενοδοχείο. Στο βάθος η πόλη Ελιάτ του Ισραήλ.

Για το συγκεκριμένο μέρος έχουν γραφτεί πολλά και η αλήθεια είναι ότι αξίζουν περισσότερα. Εγώ θα αρκεστώ στο ότι είναι από τα πιο εντυπωσιακά μέρη που έχω βρεθεί στη ζωή μου και θα αναφωνήσω γεμάτος θαυμασμό και περιέργεια προς τους αρχαίους Ναββαταίους, “Τι σκαλίσατε ρε μάγκες”. Η τοπική οικονομία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό από την αξιοποίηση του αρχαιολογικού χώρου, κάτι που μαρτυρά και η παρουσία εκατοντάδων ντόπιων που εργάζονται στο μέρος. Μεταφορείς, καμηλιέρηδες, μικροέμποροι κλπ κλπ. Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν ήταν προσχεδιασμένη, είμασταν πιο πολύ του στυλ πάμε και βλέπουμε. Με τα στόματα ανοιχτά, φτάσαμε στο πρώτο τσεκπόιντ που αποτελεί το θησαυροφυλάκειο και συνεχίσαμε αδιάκοπα και με πολλές παρακάμψεις μέχρι το Μοναστήρι. Βέβαια, για να φτάσει κανείς ως εκεί, πρέπει να περπατήσει και σε 2.5 περίπου χιλιόμετρα, ανηφορικό, βραχώδης μονοπάτι με άπειρα σκαλιά, κάτι που σε συνδυασμό με το ευαίσθητο γόνατο της συντροφιάς μου έκανε τα πράγματα λίγο περιπετειώδη μέχρι..

IMG_20231003_125303.jpg

Η τοπογραφία της περιοχής όπου λαξεύτηκε ανά τους αιώνες η ροδοκόκκινη πόλη της Πέτρας.

Μέχρι να δούμε έκπληκτοι μια Βορειοευρωπαία γύρω στα 60 να ανεβαίνει περπατώντας με ..γύψο στο ένα πόδι!! Αυτό ήταν. Η Α αναθάρρησε, ο εγωισμός της δέχτηκε το κατάλληλο πλήγμα που χρειαζόταν και έτσι λίγη ώρα μετά αντικρύζαμε με τη γλώσσα στο πάτωμα και τις μπλούζες λούτσα στον ιδρώτα το περίφημο Μοναστήρι! Βέβαια, δεν είμασταν για πολλά πολλά. Κατσικωθήκαμε στο λοφάκι απέναντι και δώσαμε στους εαυτούς μας 30 λεπτά για ξεκούραση και αγνάντι. Ο δρόμος της επιστροφής ήταν εξίσου περιπετειώδες, με τα δικά μου γόνατα να αρχίζουν να μου λένε “που μας πας ρε καραμήτρο” και να συζητάμε με την σύντροφο πως μόλις επιστρέψουμε στην Ελλάδα, ξεκινάμε γυμναστική (ακόμα ξεκινάμε). Μετά από 7 ώρες εντός του αρχαιολογικού χώρου και 16 χιλιόμετρα περπάτημα, σύραμε τα κουφάρια μας μέχρι το αυτοκίνητο. Η κούραση μεγάλη, η χαρά μας όμως για αυτά που ζήσαμε εκείνη τη μέρα, ακόμα μεγαλύτερη.

IMG_20231003_144729ββ.jpg

Ed-Deir Monastery στην Πέτρα! Από τον 1ο αιώνα Μ.Χ.. Τα καταφέραμε!

Βράδυ πια, περάσαμε για μια ακόμα φορά τον έλεγχο εισόδου στην Άκαμπα, με τον αστυνόμο να μας λέει σε σπαστά αγγλικά “Ελλάδα!! Τι υπέροχη μουσική! Βέρτης!” και πόσο συμπαθεί τους Έλληνες. Φτάσαμε στη Άκαμπα, όπου σχεδόν μηχανικά κατευθυνθήκαμε για φαγητό στο Al Shami restaurant, γνωστό στη πόλη για τα κρεατικά του. Πήραμε μια ποικιλία ψητών για δύο άτομα που περιείχε κομμάτια από σουβλάκι αρνιού και κοτόπουλου, καθώς και μερικά κεμπάπ. Για τα γύρω γύρω διάφορα τουρσιά που έρχονται μπαι ντιφολτ, μια ποικιλία αλοιφών και κάτι σαν τυροκαυτερή. Τα εξαφανίσαμε μιας και ήταν όλα εξαίσια.

jor30.jpg

Al Shami restaurant στην Άκαμπα!

Η βραδιά συνεχίστηκε με βολτάδα μέχρι την πλατεία της Αραβικής επανάστασης, στο μέσο της οποίας υπήρχε ένας τεράστιος ιστός με μια εξίσου τεράστια Παλαιστινιακή (και όχι Ιορδανική, παρόλο που είναι σχεδόν ίδιες) σημαία. Ο λόγος όπως μάθαμε, είναι για να κάνει ορατή στους γείτονες την αμέριστη αλληλεγγύη της χώρας προς την Παλαιστίνη. Άλλωστε, εκατομμύρια Παλαιστίνιοι ζουν ως πρόσφυγες στην Ιορδανία. Συνεχίσαμε, χαλαρώνοντας στη παραλία της πόλης, συνοδεία ναργιλέ και τσαγιού, πάνω στο κύμα της Ερυθράς Θάλασσας. Καμιά φορά η πολυτέλεια προέρχεται απο τα συναισθήματα τις στιγμής. Μια γουλιά τσάι, μια τζούρα από τον ναργιλέ, αραβική μουσική να ακούγεται από ένα ραδιοφωνάκι παρακάτω, ένα ζευγάρι ντόπιων δίπλα μας να κοιτάει τη θάλασσα και εμείς, παραδομένοι στη στιγμή. Μετά από κάποιον -απροσδιόριστο- χρόνο, κινήσαμε για το ξενοδοχείο μιας και η αυριανή μέρα θα ήταν εξίσου έντονη..

IMG_20231003_213918ββ.jpg

Κάπως έτσι αποχαιρετήσαμε την Ερυθρά θάλασσα για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας..
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.714
Μηνύματα
909.265
Μέλη
39.452
Νεότερο μέλος
thaliakk

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom