Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Για το χαμηλότερο σημείο του πλανήτη μας!! 414 ολόκληρα μέτρα κάτω από το επίπεδο της θάλασσας. Ναι! Αναφέρομαι στο σημερινο μας προορισμό, την ιστορική Νεκρά Θάλασσα. Βέβαια, το πρωινο μας βρήκε αγουροξυπνημένους στο καμπ που διανυκτερεύσαμε καταμεσής της Ερήμου.
Ούτε που καταλάβαμε πως φτάσαμε αισίως στην έκτη μέρα του ταξιδιού.
Σηκωθήκαμε αρκετά νωρίς, για να απολαύσουμε λίγο ακόμα από τη μαγεία του τοπίου. Φάγαμε ένα δυνατό πρωινό, ήπιαμε ένα δυνατότερο καφέ και αποχαιρετήσαμε την έρημο με προορισμό το χωριό του Wadi Rum όπου είχαμε παρκάρει το αυτοκίνητό μας. Χαιρετηθήκαμε εγκάρδια με τον οδηγό μας, μας ευχαρίστησε για τα καλά μας λόγια και το μόνο που μας ζήτησε σαν χάρη είναι, αν το θέλαμε και εμείς, μια καλή κριτική στο γκουγκλ. Αχ νέε μου κόσμε θαυμαστέ.. Χαλάλι! Η τουριστική αξιοποίηση του Wadi Rum μπορεί να είναι έντονη στις μέρες μας, αλλά να μην ξεχνάμε ότι αποτελεί βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας και προσφέρει εργασία σε χιλιάδες κάτοικους της περιοχής.
Αφήνοντας πίσω μας την έρημο, κάναμε στάση στον σταθμό των τραίνων της περιοχής. Η αλήθεια είναι ότι ήταν τόσο έντονες οι εικόνες της προηγούμενης μέρας, που ο πάλαι ποτέ ενεργός σταθμός με την οθωμανικής περιόδου αμαξοστοιχία παρκαρισμένη στις ράγες του, δεν μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Κάπου διαβάσαμε ότι ήταν στα σχέδια να φτάσουν οι γραμμές μέχρι την ιερή πόλη της Μέκκα. Τότε. Γιατί τώρα λειτουργεί σαν αξιοθέατο, προσφέροντας μια θεματική βολτά για τους τουρίστες που αφήνουν πίσω τους την έρημο του Wadi Rum, κάθε πρωί. Εμείς, μετά από λίγες φωτογραφίες, αποχωρήσαμε για να συνεχίσουμε το ταξιδι μας.
Wadi Rum Train Station!
Απέναντι από τον σταθμό έκανα και την πιο περίεργη συνδιαλλαγή της ζωής μου. Μέχρι την επόμενη. Πήρα δύο αραβικούς καφέδες στο χόβολη, λίγα μπισκότα, νερό και πατατάκια πληρώνοντας σε ευρώ και ιορδανικά jod μισά μισά, παίρνωντας ρέστα σε... δολάρια, για κάποιον λόγο που ποτέ δεν κατάλαβα. Αλλά δεν ρώτησα κιόλας. Ο επόμενος προορισμός ήταν μπροστά μας και τα χιλιόμετρα πολλά! Το όνομα αυτού, όπως ξέρετε ήδη, Νεκρά Θάλασσα. Ναι! Θέλαμε και εμείς να βγάλουμε την κλασσική φωτογραφία. Ξέρετε ποια!
Επιλέξαμε να κινηθούμε μέσω του δρόμου που βρίσκεται πλησίον της συνοριακής γραμμής με το Ισραήλ καθώς διαβάσαμε ότι είναι ήσυχος και ερημικός. The loneliness of the long distance.. driver!Έτσι ακριβώς ήταν και το απολάυσαμε στο έπακρο. Μετά από κάποιες ώρες οδήγησης μετά μουσικής, χαζεύοντας το άγριο και συνάμα ελκυστικό τοπίο δεξιά και αριστερά, φτάσαμε στη Feifa, στις παρυφές της Νεκράς θάλασσας.
Ο συνοριακός δρόμος από την Άκαμπα για τη Νεκρά Θάλασσα, έπος!
Το άνυδρο τοπίο της ερήμου έδινε σιγά σιγά τη θέση του σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις. “Σταμάτα όπου μπορείς για την ανάγκη μου”, είπε η Α, όπως και έγινε. Με το που κατέβηκε όμως από το αμάξι, συνέβη το εξής περίεργο. Μύγες! Δεκάδες μύγες. Μπορεί και -χωρίς υπερβολή- εκατοντάδες μύγες να πετάχτηκαν σαν σμήνος από παντού. Τι στο καλό; Συνεχίσαμε βλέποντας στα αριστερά μας αποσβολωμένοι τις παρυφές της ιστορικής λίμνης. Η περιεκτικότητά της σε αλάτι, συνηγορεί στην ύπαρξη δύο τεραστίων περιοχών αφαλάτωσης, από μία σε Ιορδανία και Ισραήλ. Μπαίνοντας στην Gawr Al Mazraah, κάναμε στάση σε ένα φούρνο, καθώς η Α είχε αρχίσει να διαμαρτύρεται. “Πάρε μου ότι βρεις, σε εμπιστεύομαι!”. Έτσι και εγώ όπως μπήκα, βγήκα. Ο λόγος; Μα, μύγες! Δεκάδες μύγες. Μπορεί και -εδώ με αρκετή υπερβολή- εκατοντάδες μύγες να πετάχτηκαν σαν σμήνος από παντού! Πέρα από την πλάκα, το πανέρι με τα κουλούρια, φιλoξενούσε από 1-2 μύγες σε κάθε ένα από αυτά. Τι στο καλό ξανά; Σε κάποια περίεργα φόρουμ του διαδικτύου διάβασα λίγο καιρό αργότερα ότι ήταν η αναπαραγωγική περίοδος των μυγών και το κλίμα του περιβάλλοντος στη περιοχή είναι ιδιαίτερα ευνοικό. Απίστευτο το τι πληροφορία μπορεί να βρει κανείς στο διαδίκτυο!
Φτάνοντας στη Νεκρά Θάλασσα, το άνυδρο τοπίο σταδιακά μεταμορφώνεται.
Νηστικοί και ελάχιστα κουρασμένοι, συνεχίσαμε προς το κατάλυμα μας για απόψε, το Mujib Chalet στις όχθες της νεκράς θάλασσας. Ποιες όχθες θα πει κανείς, καθώς λόγω της μακροχρόνιας λειψυδρίας, η στάθμη των νερών είχε υποχωρήσει δεκάδες μέτρα χαμηλότερα, γεγονός που κάνει το τοπίο ακόμα πιο άγριο και συγκλονιστικό. Σύμφωνα με έρευνες, αν η μείωση της στάθμης συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, η λίμνη θα στεγνώσει σε 30 περίπου χρόνια. Στα σκαριά και πριν την κήρυξη του πολέμου στην ευρύτερη περιοχή, ήταν μια ιδέα που είχε ως στόχο την τροφοδοσία της λίμνης με νερό από την Ερυθρά θάλασσα. Είδομεν!
Η θέα από το Mujib Chalet προς τη λίμνη.
Τα σπιτάκια του chalet, ήταν σε φοβερή τοποθεσία. Ακριβώς απέναντι από την αρχή του φαραγγιού Wadi Μujib, με απρόσκοπτη θέα προς τη λίμνη και τα απέναντι παράλια του Ισραήλ και της Παλαιστίνης. Αφήσαμε τα πράγματα και κατηφορίσαμε προς το νερό, το οποίο ήταν αρκετά ζεστό αλλά ιδιαίτερα ψυχρό ως προς την αίσθηση. Απόκοσμο τοπίο. Ένιωθες κάπως περίεργα. Εγώ βέβαια, ένιωσα ακόμα πιο περίεργα όταν μου μπήκε λίγο νερό στο μάτι και τα έπαθα όλα. Το τσούξιμο ήταν τόσο έντονο, που κατάφερα να ξανά ανοίξω το μάτι μου πέντε λεπτά αργότερα! Εφημερίδα δυστυχώς δεν είχαμε για την ανάλογη φωτογραφία και έτσι μετά από λίγες ακόμα απλωτές, ντυθήκαμε και κινηθήκαμε προς εξεύρεση τροφής στην τριγύρω περιοχή.
Η αγριάδα του τοπίου που λέγαμε...
Οι κριτικές και το διαδίκτυο, μας οδήγησαν στο ΝΕΑ local food, ένα χώρο που λειτουργούν γυναίκες της περιοχής και μαγειρεύουν με ντόπια υλικά. Δυστυχώς, η σούπα με ρύζι που φάγαμε όπως και το κοτόπουλο επίσης με ρύζι, ήταν κάτω του μετρίου. Δεν κατηγορώ το μέρος. Μπορεί να ήταν η στιγμή. Βέβαια και εδώ δεν έλειψαν τι άλλο, οι μύγες! Στη συνέχεια, ήπιαμε από ένα τσάι καπνίζοντας και βλέποντας τον ήλιο να μας αποχαιρετά σιγά σιγά. Αφήσαμε το χώρο εμφανώς ακόμα πεινασμένοι και η στάση στο ψητοπωλείο Dead Sea restaurant λίγο παρακάτω, έσωσε την παρτίδα! Το μαγαζί ήταν γεμάτο ντόπιους και αυτό σαν σημάδι είναι πάντα καλό. Ακόμα καλύτερο ήταν το shawarma και τα κεμπάπ του μαγαζιού! Η Α έπαιζε με κάτι παιδιά που έτρωγαν στο διπλανό τραπέζι και εγώ είχα μείνει έκπληκτος με τις άπειρες φωτογραφίες της βασιλικής οικογένειας που κοσμούσαν το μέρος. Τι στο καλό; Σε σύνδεσμο φίλων της βασιλικής οικογένειας ήρθαμε;
Σύνδεσμος Φίλων Βασιλικής Οικογένειας "DEAD SEA RESTAURANT"
Με την ικανοποίηση να μας χτυπάει φιλικά την πλάτη, πήραμε λίγες προμήθειες για το δωμάτιο, αράξαμε χαζεύοντας τη λίμνη και αποσυρθήκαμε σχετικά νωρίς καθώς το εντατικό πρόγραμμα των τελευταίων ημερών, είχε αρχίσει κάπως να μας εξουθενώνει..
Ούτε που καταλάβαμε πως φτάσαμε αισίως στην έκτη μέρα του ταξιδιού.
Σηκωθήκαμε αρκετά νωρίς, για να απολαύσουμε λίγο ακόμα από τη μαγεία του τοπίου. Φάγαμε ένα δυνατό πρωινό, ήπιαμε ένα δυνατότερο καφέ και αποχαιρετήσαμε την έρημο με προορισμό το χωριό του Wadi Rum όπου είχαμε παρκάρει το αυτοκίνητό μας. Χαιρετηθήκαμε εγκάρδια με τον οδηγό μας, μας ευχαρίστησε για τα καλά μας λόγια και το μόνο που μας ζήτησε σαν χάρη είναι, αν το θέλαμε και εμείς, μια καλή κριτική στο γκουγκλ. Αχ νέε μου κόσμε θαυμαστέ.. Χαλάλι! Η τουριστική αξιοποίηση του Wadi Rum μπορεί να είναι έντονη στις μέρες μας, αλλά να μην ξεχνάμε ότι αποτελεί βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας και προσφέρει εργασία σε χιλιάδες κάτοικους της περιοχής.
Αφήνοντας πίσω μας την έρημο, κάναμε στάση στον σταθμό των τραίνων της περιοχής. Η αλήθεια είναι ότι ήταν τόσο έντονες οι εικόνες της προηγούμενης μέρας, που ο πάλαι ποτέ ενεργός σταθμός με την οθωμανικής περιόδου αμαξοστοιχία παρκαρισμένη στις ράγες του, δεν μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση. Κάπου διαβάσαμε ότι ήταν στα σχέδια να φτάσουν οι γραμμές μέχρι την ιερή πόλη της Μέκκα. Τότε. Γιατί τώρα λειτουργεί σαν αξιοθέατο, προσφέροντας μια θεματική βολτά για τους τουρίστες που αφήνουν πίσω τους την έρημο του Wadi Rum, κάθε πρωί. Εμείς, μετά από λίγες φωτογραφίες, αποχωρήσαμε για να συνεχίσουμε το ταξιδι μας.
Wadi Rum Train Station!
Απέναντι από τον σταθμό έκανα και την πιο περίεργη συνδιαλλαγή της ζωής μου. Μέχρι την επόμενη. Πήρα δύο αραβικούς καφέδες στο χόβολη, λίγα μπισκότα, νερό και πατατάκια πληρώνοντας σε ευρώ και ιορδανικά jod μισά μισά, παίρνωντας ρέστα σε... δολάρια, για κάποιον λόγο που ποτέ δεν κατάλαβα. Αλλά δεν ρώτησα κιόλας. Ο επόμενος προορισμός ήταν μπροστά μας και τα χιλιόμετρα πολλά! Το όνομα αυτού, όπως ξέρετε ήδη, Νεκρά Θάλασσα. Ναι! Θέλαμε και εμείς να βγάλουμε την κλασσική φωτογραφία. Ξέρετε ποια!
Επιλέξαμε να κινηθούμε μέσω του δρόμου που βρίσκεται πλησίον της συνοριακής γραμμής με το Ισραήλ καθώς διαβάσαμε ότι είναι ήσυχος και ερημικός. The loneliness of the long distance.. driver!Έτσι ακριβώς ήταν και το απολάυσαμε στο έπακρο. Μετά από κάποιες ώρες οδήγησης μετά μουσικής, χαζεύοντας το άγριο και συνάμα ελκυστικό τοπίο δεξιά και αριστερά, φτάσαμε στη Feifa, στις παρυφές της Νεκράς θάλασσας.
Ο συνοριακός δρόμος από την Άκαμπα για τη Νεκρά Θάλασσα, έπος!
Το άνυδρο τοπίο της ερήμου έδινε σιγά σιγά τη θέση του σε καλλιεργήσιμες εκτάσεις. “Σταμάτα όπου μπορείς για την ανάγκη μου”, είπε η Α, όπως και έγινε. Με το που κατέβηκε όμως από το αμάξι, συνέβη το εξής περίεργο. Μύγες! Δεκάδες μύγες. Μπορεί και -χωρίς υπερβολή- εκατοντάδες μύγες να πετάχτηκαν σαν σμήνος από παντού. Τι στο καλό; Συνεχίσαμε βλέποντας στα αριστερά μας αποσβολωμένοι τις παρυφές της ιστορικής λίμνης. Η περιεκτικότητά της σε αλάτι, συνηγορεί στην ύπαρξη δύο τεραστίων περιοχών αφαλάτωσης, από μία σε Ιορδανία και Ισραήλ. Μπαίνοντας στην Gawr Al Mazraah, κάναμε στάση σε ένα φούρνο, καθώς η Α είχε αρχίσει να διαμαρτύρεται. “Πάρε μου ότι βρεις, σε εμπιστεύομαι!”. Έτσι και εγώ όπως μπήκα, βγήκα. Ο λόγος; Μα, μύγες! Δεκάδες μύγες. Μπορεί και -εδώ με αρκετή υπερβολή- εκατοντάδες μύγες να πετάχτηκαν σαν σμήνος από παντού! Πέρα από την πλάκα, το πανέρι με τα κουλούρια, φιλoξενούσε από 1-2 μύγες σε κάθε ένα από αυτά. Τι στο καλό ξανά; Σε κάποια περίεργα φόρουμ του διαδικτύου διάβασα λίγο καιρό αργότερα ότι ήταν η αναπαραγωγική περίοδος των μυγών και το κλίμα του περιβάλλοντος στη περιοχή είναι ιδιαίτερα ευνοικό. Απίστευτο το τι πληροφορία μπορεί να βρει κανείς στο διαδίκτυο!
Φτάνοντας στη Νεκρά Θάλασσα, το άνυδρο τοπίο σταδιακά μεταμορφώνεται.
Νηστικοί και ελάχιστα κουρασμένοι, συνεχίσαμε προς το κατάλυμα μας για απόψε, το Mujib Chalet στις όχθες της νεκράς θάλασσας. Ποιες όχθες θα πει κανείς, καθώς λόγω της μακροχρόνιας λειψυδρίας, η στάθμη των νερών είχε υποχωρήσει δεκάδες μέτρα χαμηλότερα, γεγονός που κάνει το τοπίο ακόμα πιο άγριο και συγκλονιστικό. Σύμφωνα με έρευνες, αν η μείωση της στάθμης συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, η λίμνη θα στεγνώσει σε 30 περίπου χρόνια. Στα σκαριά και πριν την κήρυξη του πολέμου στην ευρύτερη περιοχή, ήταν μια ιδέα που είχε ως στόχο την τροφοδοσία της λίμνης με νερό από την Ερυθρά θάλασσα. Είδομεν!
Η θέα από το Mujib Chalet προς τη λίμνη.
Τα σπιτάκια του chalet, ήταν σε φοβερή τοποθεσία. Ακριβώς απέναντι από την αρχή του φαραγγιού Wadi Μujib, με απρόσκοπτη θέα προς τη λίμνη και τα απέναντι παράλια του Ισραήλ και της Παλαιστίνης. Αφήσαμε τα πράγματα και κατηφορίσαμε προς το νερό, το οποίο ήταν αρκετά ζεστό αλλά ιδιαίτερα ψυχρό ως προς την αίσθηση. Απόκοσμο τοπίο. Ένιωθες κάπως περίεργα. Εγώ βέβαια, ένιωσα ακόμα πιο περίεργα όταν μου μπήκε λίγο νερό στο μάτι και τα έπαθα όλα. Το τσούξιμο ήταν τόσο έντονο, που κατάφερα να ξανά ανοίξω το μάτι μου πέντε λεπτά αργότερα! Εφημερίδα δυστυχώς δεν είχαμε για την ανάλογη φωτογραφία και έτσι μετά από λίγες ακόμα απλωτές, ντυθήκαμε και κινηθήκαμε προς εξεύρεση τροφής στην τριγύρω περιοχή.
Η αγριάδα του τοπίου που λέγαμε...
Οι κριτικές και το διαδίκτυο, μας οδήγησαν στο ΝΕΑ local food, ένα χώρο που λειτουργούν γυναίκες της περιοχής και μαγειρεύουν με ντόπια υλικά. Δυστυχώς, η σούπα με ρύζι που φάγαμε όπως και το κοτόπουλο επίσης με ρύζι, ήταν κάτω του μετρίου. Δεν κατηγορώ το μέρος. Μπορεί να ήταν η στιγμή. Βέβαια και εδώ δεν έλειψαν τι άλλο, οι μύγες! Στη συνέχεια, ήπιαμε από ένα τσάι καπνίζοντας και βλέποντας τον ήλιο να μας αποχαιρετά σιγά σιγά. Αφήσαμε το χώρο εμφανώς ακόμα πεινασμένοι και η στάση στο ψητοπωλείο Dead Sea restaurant λίγο παρακάτω, έσωσε την παρτίδα! Το μαγαζί ήταν γεμάτο ντόπιους και αυτό σαν σημάδι είναι πάντα καλό. Ακόμα καλύτερο ήταν το shawarma και τα κεμπάπ του μαγαζιού! Η Α έπαιζε με κάτι παιδιά που έτρωγαν στο διπλανό τραπέζι και εγώ είχα μείνει έκπληκτος με τις άπειρες φωτογραφίες της βασιλικής οικογένειας που κοσμούσαν το μέρος. Τι στο καλό; Σε σύνδεσμο φίλων της βασιλικής οικογένειας ήρθαμε;
Σύνδεσμος Φίλων Βασιλικής Οικογένειας "DEAD SEA RESTAURANT"
Με την ικανοποίηση να μας χτυπάει φιλικά την πλάτη, πήραμε λίγες προμήθειες για το δωμάτιο, αράξαμε χαζεύοντας τη λίμνη και αποσυρθήκαμε σχετικά νωρίς καθώς το εντατικό πρόγραμμα των τελευταίων ημερών, είχε αρχίσει κάπως να μας εξουθενώνει..