Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Ημέρα πέμπτη στα εδάφη της Ιορδανίας και βάση του προγράμματος που είχαμε βγάλει, σήμερα ήρθε η ώρα της φημισμένης ερήμου Wadi Rum! Στη γη των Βεδουίνων, στη γη που περιπλανήθηκε για λίγο ο Λώρενς της Αραβίας, στη γη που γυρίστηκαν σκηνές του Star Wars, στη γη του απόκοσμου και συγκλονιστικά ωραίου. Τι και αν ο τουρισμός έχει εισβάλλει για τα καλά και εδώ, η συνολική εμπειρία είναι καθηλωτική! Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή της ημέρας.
Όπως ήταν αναμενόμενο, στο πρωινό του ξενοδοχείου για μια ακόμα ημέρα δώσαμε ρέστα. Ήταν άλλωστε και το τελευταίο πρωινό στο νότο. Οκ, φθηνή δικαιολογία, το ξέρω. Φάγαμε και ετοιμάσαμε τα πράγματα μας, καθώς δεν θα επιστρέφαμε ξανά στην Άκαμπα. Νέοι προορισμοί και νέοι ορίζοντες ανοίγονταν μπροστά μας. Όσο πλησιάζαμε προς την έρημο, το τοπίο άρχιζε να παίρνει σιγά σιγά τα χαρακτηριστικά εκείνα που την έχουν κάνει μοναδική σε όλο τον πλανήτη. Ιδιαίτεροι γεωμορφολογικοί σχηματισμοί, τεράστιοι ορεινοί όγκοι τριγύρω, αμμόλοφοι και γούστα! Πολλά γούστα!
Wadi Rum. Καλώς ήρθατε στην έρημο του πραγματικού.
Για να μην αργήσουμε στο ραντεβού που είχαμε για την ξενάγηση, παρακάμψαμε τον σταθμό τραίνων του Wadi Rum, με σκοπό να κάνουμε μια στάση την επόμενη μέρα. Φτάσαμε νωρίς το πρωί στην είσοδο του εθνικού πάρκου όπου τσέκαραν το jordan pass και συνεχίσαμε μέχρι το σπίτι της οικογένειας που είχε αναλάβει την τύχη μας για το επόμενο 24ωρο. Πατέρας, θείοι, παιδιά(6 αγόρια και 5 κορίτσια), ξαδέρφια, ο καθένας είχε το ρόλο του σε μία από τις πολλές οικογενειακές -κατά βάση- τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Από το χωριό Wadi Rum ξεκινάνε οι περισσότερες εξορμήσεις στην περιοχή.
Αφού τακτοποιηθήκαμε, πηδήξαμε στην τροποποιημένη καρότσα ενός αγροτικού και παρέα με ένα ζευγάρι ενός Σλοβάκου και μιας Παλαιστίνιας, κάτω από την καθοδήγηση του (συγχωρείστε με δεν θυμάμαι όνομα) μεγαλύτερου υιού της οικογένειας, θα αλωνίζαμε στην έρημο για το επόμενο 10ωρο. Επιλέξαμε ένα από τα φουλ ημερήσια προγράμματα, με το οποίο έκανες στάση σε όλα τα κύρια τουριστικά σημεία της ερήμου (Lawrence springs, Al Ramal red sand dunes, Khazali canyon, Little bridge, Um Frouth rock arch, Burdah canyon, Mushroom rock, Abu Khasaba canyon κλπ). Κάθε σημείο μοναδικό, κάθε μέτρο γης και χίλιες διαφορετικές εικόνες. Το βλέμμα σου χάνεται και εσύ μοιάζεις σαν παιδάκι ξέγνοιαστο στην αλάνα.
Το μεγαλείο της ερήμου, τελειωμό δεν έχει.
Σε κάθε στάση υπήρχε αναψυκτήριο που μπορούσες να πιείς τσάι η καφέ. Εκτός από τη μαγεία του τοπίου, κρατάω και μια όμορφη εικόνα με ντόπιους και τουρίστες να παίζουν βόλει σε ένα αυτοσχέδιο φιλέ κοντά στο mushroom rock. Στο μέσο της διαδρομής και στο μέσο του πουθενά, σταματήσαμε κάτω από ένα τεράστιο βράχο για γεύμα, το οποίο μαγείρεψε ανάβοντας φωτιά ο οδηγός μας. Απλός αρακάς, με χούμους, μελιτζανοσαλάτα και αραβικές πίτες. Καταβροχθήσαμε ότι μας αναλογούσε καθώς η ανάγκη για ενέργεια ήταν έντονη και κάπου εκεί πάθαμε το πρώτο σοκ της ημέρας. Το άλλο ζευγάρι μας ρώτησε αν όντως χορτάσαμε γιατί στο καμπ που θα μέναμε το βράδυ καταμεσής της ερήμου, είχε μόνο τσάι και νερό (είχαν πάει από την προηγούμενη μέρα στο καμπ). Πανικός! Είμαστε ακόμα εδώ και εγώ πεινάω ακόμα, τι είναι αυτά που μου λες; Είχα αρχίσει ήδη να σκαρφίζομαι σενάρια επιβίωσης και καταστροφολογίας.
Beach Volley Wadi Rum Edition
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το εντυπωσιακό του τοπίου με έκανε γρήγορα να ξεχάσω την πείνα μου. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η Παλαιστίνια συνεπιβάτης μας, μας έδωσε και αυτή με τη σειρά της πρόσθετες πληροφορίες για τη Δυτική Όχθη, όπως για παράδειγμα ότι το νοστιμότερο κιουνεφέ του κόσμου θα το βρεις στην κεντρική πλατεία της Ναμπλούς! Οι ώρες στην έρημο περνούσαν ευχάριστα, την ίδια ώρα που τα αστειάκια με τον οδηγό έδιναν και έπαιρναν. Σε κάθε στάση πριν φύγουμε για την επόμενη έμπαινε στο αμάξι και έλεγε “τα λέμε αύριο, γειά!”, ενώ κάποια στιγμή ξεκίνησε και το εθιμοτυπικό παζάρι για την τιμή της Α. Λυπάμαι, αν και το σκέφτηκα καινούριε μου φίλε, οι 15 καμήλες που μου προσέφερες, δηλαδή περίπου 22.500 ευρώ, δεν είναι ικανές να απαλύνουν το πόνο του αποχωρισμού. Για λίγες παραπάνω το συζητάμε. Βέβαια, όλα τα παραπάνω, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι εντάσσονται σε ένα καθημερινό επαναλαμβανόμενο παιχνίδι των οδηγών της περιοχής με τους επιβάτες. Αλίμονο στον άγνωστο σύζυγο που είπε κάποτε το δέχομαι..
Εδώ, ζυγίζω ακόμα το αν θα δεχτώ την πρόταση... Τι είμαστε άλλωστε, κόκκοι άμμου και εμείς...
Η περιήγηση στη έρημο του Wadi Rum είχε σαν τελευταία στάση το Abu Khasaba canyon, το οποίο βρήκα και πιο εντυπωσιακό. Στο τέλος του, είχες και την επιλογή να κάνεις sandboard σε έναν τεράστιο αμμόλοφο. Το ηλιοβασίλεμα, μας βρήκε σε ένα απόμερο μέρος που οδήγησε ο φίλος μας, με τρομερή θέα σε μια τεράστια αχανής έρημη έκταση, πίνοντας τσάι και αποχαιρετώντας τον ήλιο, “Γειά σου ήλιε, τα λέμε αύριο”.
Είχε ήδη νυχτώσει όταν περάσαμε τη πύλη του καμπ όπου θα διανυκτερεύαμε απόψε. “Τακτοποιήστε τα πράγματα σας και ελάτε για την τελετή του φαγητού”, είπε ο οδηγός. Φαγητό; Άκουσα καλά; Τι φάση; Το ζευγάρι αντιλήφθηκε το σκάλωμα μου και η κοπέλα είπε γελώντας “όντως ακόμα πιστεύεις ότι δεν έχει φαγητό;”. Είχαμε ξεχάσει εντελώς ότι όταν κλείναμε την εκδρομή έγραφε για απεριόριστο φαγητό στο χώρο του καμπ... Το οποίο αποτελούσε ένας τεράστιος μπουφές με κάθε λογής τοπικό έδεσμα. Κυρίαρχο πιάτο ήταν το -σε παραδοσιακό Βεδουίνικο ψήσιμο μέσα στη γη- κοτόπουλο με πατάτες και λαχανικά. Ε ναι ρε φίλε! Τώρα μάλιστα! Τώρα μιλάμε σωστά! Αφού φάγαμε τον αγλέορα, οι οικοδεσπότες μας κάλεσαν να χορέψουμε μαζί τους και αυτό ήταν κάτι πραγματικά δύσκολο για την ώρα! Λίγο πριν το τέλος της μέρας, αποτραβηχτήκαμε λίγο από το καμπ, για να πιούμε ένα τσάι κάτω από το φως του φεγγαριού ακούγοντας χαλαρή μουσική και καπνίζοντας.
Τα παγκάκια που αποτραβηχτήκαμε το προηγούμενο βράδυ!
Αν βρεθείς στην Ιορδανία και δεν επισκεφτείς το Wadi Rum, είναι σαν να είσαι στην Ελλάδα και δεν έχεις δει τη θάλασσα. Γίνεται; Μπορεί! Αξιζει; Εσείς τι λέτε! Ένας καλός ύπνος ήταν και σήμερα απαραίτητος γιατί την επόμενη μέρα είχαμε ταξίδι για...
Όπως ήταν αναμενόμενο, στο πρωινό του ξενοδοχείου για μια ακόμα ημέρα δώσαμε ρέστα. Ήταν άλλωστε και το τελευταίο πρωινό στο νότο. Οκ, φθηνή δικαιολογία, το ξέρω. Φάγαμε και ετοιμάσαμε τα πράγματα μας, καθώς δεν θα επιστρέφαμε ξανά στην Άκαμπα. Νέοι προορισμοί και νέοι ορίζοντες ανοίγονταν μπροστά μας. Όσο πλησιάζαμε προς την έρημο, το τοπίο άρχιζε να παίρνει σιγά σιγά τα χαρακτηριστικά εκείνα που την έχουν κάνει μοναδική σε όλο τον πλανήτη. Ιδιαίτεροι γεωμορφολογικοί σχηματισμοί, τεράστιοι ορεινοί όγκοι τριγύρω, αμμόλοφοι και γούστα! Πολλά γούστα!
Wadi Rum. Καλώς ήρθατε στην έρημο του πραγματικού.
Για να μην αργήσουμε στο ραντεβού που είχαμε για την ξενάγηση, παρακάμψαμε τον σταθμό τραίνων του Wadi Rum, με σκοπό να κάνουμε μια στάση την επόμενη μέρα. Φτάσαμε νωρίς το πρωί στην είσοδο του εθνικού πάρκου όπου τσέκαραν το jordan pass και συνεχίσαμε μέχρι το σπίτι της οικογένειας που είχε αναλάβει την τύχη μας για το επόμενο 24ωρο. Πατέρας, θείοι, παιδιά(6 αγόρια και 5 κορίτσια), ξαδέρφια, ο καθένας είχε το ρόλο του σε μία από τις πολλές οικογενειακές -κατά βάση- τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.
Από το χωριό Wadi Rum ξεκινάνε οι περισσότερες εξορμήσεις στην περιοχή.
Αφού τακτοποιηθήκαμε, πηδήξαμε στην τροποποιημένη καρότσα ενός αγροτικού και παρέα με ένα ζευγάρι ενός Σλοβάκου και μιας Παλαιστίνιας, κάτω από την καθοδήγηση του (συγχωρείστε με δεν θυμάμαι όνομα) μεγαλύτερου υιού της οικογένειας, θα αλωνίζαμε στην έρημο για το επόμενο 10ωρο. Επιλέξαμε ένα από τα φουλ ημερήσια προγράμματα, με το οποίο έκανες στάση σε όλα τα κύρια τουριστικά σημεία της ερήμου (Lawrence springs, Al Ramal red sand dunes, Khazali canyon, Little bridge, Um Frouth rock arch, Burdah canyon, Mushroom rock, Abu Khasaba canyon κλπ). Κάθε σημείο μοναδικό, κάθε μέτρο γης και χίλιες διαφορετικές εικόνες. Το βλέμμα σου χάνεται και εσύ μοιάζεις σαν παιδάκι ξέγνοιαστο στην αλάνα.
Το μεγαλείο της ερήμου, τελειωμό δεν έχει.
Σε κάθε στάση υπήρχε αναψυκτήριο που μπορούσες να πιείς τσάι η καφέ. Εκτός από τη μαγεία του τοπίου, κρατάω και μια όμορφη εικόνα με ντόπιους και τουρίστες να παίζουν βόλει σε ένα αυτοσχέδιο φιλέ κοντά στο mushroom rock. Στο μέσο της διαδρομής και στο μέσο του πουθενά, σταματήσαμε κάτω από ένα τεράστιο βράχο για γεύμα, το οποίο μαγείρεψε ανάβοντας φωτιά ο οδηγός μας. Απλός αρακάς, με χούμους, μελιτζανοσαλάτα και αραβικές πίτες. Καταβροχθήσαμε ότι μας αναλογούσε καθώς η ανάγκη για ενέργεια ήταν έντονη και κάπου εκεί πάθαμε το πρώτο σοκ της ημέρας. Το άλλο ζευγάρι μας ρώτησε αν όντως χορτάσαμε γιατί στο καμπ που θα μέναμε το βράδυ καταμεσής της ερήμου, είχε μόνο τσάι και νερό (είχαν πάει από την προηγούμενη μέρα στο καμπ). Πανικός! Είμαστε ακόμα εδώ και εγώ πεινάω ακόμα, τι είναι αυτά που μου λες; Είχα αρχίσει ήδη να σκαρφίζομαι σενάρια επιβίωσης και καταστροφολογίας.
Beach Volley Wadi Rum Edition
Η αλήθεια βέβαια είναι ότι το εντυπωσιακό του τοπίου με έκανε γρήγορα να ξεχάσω την πείνα μου. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, η Παλαιστίνια συνεπιβάτης μας, μας έδωσε και αυτή με τη σειρά της πρόσθετες πληροφορίες για τη Δυτική Όχθη, όπως για παράδειγμα ότι το νοστιμότερο κιουνεφέ του κόσμου θα το βρεις στην κεντρική πλατεία της Ναμπλούς! Οι ώρες στην έρημο περνούσαν ευχάριστα, την ίδια ώρα που τα αστειάκια με τον οδηγό έδιναν και έπαιρναν. Σε κάθε στάση πριν φύγουμε για την επόμενη έμπαινε στο αμάξι και έλεγε “τα λέμε αύριο, γειά!”, ενώ κάποια στιγμή ξεκίνησε και το εθιμοτυπικό παζάρι για την τιμή της Α. Λυπάμαι, αν και το σκέφτηκα καινούριε μου φίλε, οι 15 καμήλες που μου προσέφερες, δηλαδή περίπου 22.500 ευρώ, δεν είναι ικανές να απαλύνουν το πόνο του αποχωρισμού. Για λίγες παραπάνω το συζητάμε. Βέβαια, όλα τα παραπάνω, είμαι σχεδόν σίγουρος ότι εντάσσονται σε ένα καθημερινό επαναλαμβανόμενο παιχνίδι των οδηγών της περιοχής με τους επιβάτες. Αλίμονο στον άγνωστο σύζυγο που είπε κάποτε το δέχομαι..
Εδώ, ζυγίζω ακόμα το αν θα δεχτώ την πρόταση... Τι είμαστε άλλωστε, κόκκοι άμμου και εμείς...
Η περιήγηση στη έρημο του Wadi Rum είχε σαν τελευταία στάση το Abu Khasaba canyon, το οποίο βρήκα και πιο εντυπωσιακό. Στο τέλος του, είχες και την επιλογή να κάνεις sandboard σε έναν τεράστιο αμμόλοφο. Το ηλιοβασίλεμα, μας βρήκε σε ένα απόμερο μέρος που οδήγησε ο φίλος μας, με τρομερή θέα σε μια τεράστια αχανής έρημη έκταση, πίνοντας τσάι και αποχαιρετώντας τον ήλιο, “Γειά σου ήλιε, τα λέμε αύριο”.
Είχε ήδη νυχτώσει όταν περάσαμε τη πύλη του καμπ όπου θα διανυκτερεύαμε απόψε. “Τακτοποιήστε τα πράγματα σας και ελάτε για την τελετή του φαγητού”, είπε ο οδηγός. Φαγητό; Άκουσα καλά; Τι φάση; Το ζευγάρι αντιλήφθηκε το σκάλωμα μου και η κοπέλα είπε γελώντας “όντως ακόμα πιστεύεις ότι δεν έχει φαγητό;”. Είχαμε ξεχάσει εντελώς ότι όταν κλείναμε την εκδρομή έγραφε για απεριόριστο φαγητό στο χώρο του καμπ... Το οποίο αποτελούσε ένας τεράστιος μπουφές με κάθε λογής τοπικό έδεσμα. Κυρίαρχο πιάτο ήταν το -σε παραδοσιακό Βεδουίνικο ψήσιμο μέσα στη γη- κοτόπουλο με πατάτες και λαχανικά. Ε ναι ρε φίλε! Τώρα μάλιστα! Τώρα μιλάμε σωστά! Αφού φάγαμε τον αγλέορα, οι οικοδεσπότες μας κάλεσαν να χορέψουμε μαζί τους και αυτό ήταν κάτι πραγματικά δύσκολο για την ώρα! Λίγο πριν το τέλος της μέρας, αποτραβηχτήκαμε λίγο από το καμπ, για να πιούμε ένα τσάι κάτω από το φως του φεγγαριού ακούγοντας χαλαρή μουσική και καπνίζοντας.
Τα παγκάκια που αποτραβηχτήκαμε το προηγούμενο βράδυ!
Αν βρεθείς στην Ιορδανία και δεν επισκεφτείς το Wadi Rum, είναι σαν να είσαι στην Ελλάδα και δεν έχεις δει τη θάλασσα. Γίνεται; Μπορεί! Αξιζει; Εσείς τι λέτε! Ένας καλός ύπνος ήταν και σήμερα απαραίτητος γιατί την επόμενη μέρα είχαμε ταξίδι για...