Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Επίλογος
Υπάρχουν στιγμές που η πραγματικότητα και τα γεγονότα, ξεπερνούν το προσωπικό βίωμα. Στις 7/10/23, ξέσπασε άλλος ένας αιματηρός πόλεμος στη Μέση Ανατολή, ο οποίος συνεχίζεται με αμείωτη ένταση και προεκτάσεις έως την ώρα που γράφεται αυτό το κείμενο. Σε αυτές τις στιγμές, αντικρύζοντας την κρισιμότητα και τραγικότητα της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί, οφείλουμε πρώτα και κύρια να παραμείνουμε άνθρωποι. Σεβόμενος τα παραπάνω, ακολουθεί ο επίλογος της πρώτης ταξιδιωτικής μου ιστορίας.
Ξυπνήσαμε αρκετά νωρίς μιας και η ημέρα θα ήταν πολύ έντονη οργανωτικά. Περίπου στις 8, ενημερώθηκα από ένα φίλο για μια εν εξελίξει κατάσταση στο νότιο Ισραήλ και τη λωρίδα της Γάζας. Η Α, αδυνατώντας να διανοηθεί το εύρος των γεγονότων, προσπαθούσε τα πρώτα λεπτά με λογικά επιχειρήματα να με πείσει να συνεχίσουμε το πρόγραμμά μας ως έχει. Όμως, με το πέρασμα του χρόνου, ολοένα και περισσότερες πληροφορίες κατέκλυζαν τα δημοσιογραφικά μέσα. Στις 1 περίπου το μεσημέρι, κηρύχτηκε και επίσημα ο πόλεμος. Στο μεσοδιάστημα, κάναμε μια δυο απόπειρες να καλέσουμε την ελληνική πρεσβεία στο Ισραήλ, αλλά θεωρήσαμε ότι ίσως υπήρχε κόσμος που είχε περισσότερο ανάγκη αυτήν την επικοινωνία.
Με το κεφάλι θολωμένο, πήγαμε μέχρι τον σταθμό των λεωφορείων που εκτελεί τα δρομολόγια Αμμάν - Ιερουσαλήμ. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο, βγάλαμε κανονικά τα εισιτήριο μας για το πρωί της επόμενης μέρας. Αποφασίσαμε να κάνουμε μια βόλτα με το αμάξι προς το Βορρά της χώρας, μέχρι να έχουμε και εμείς μια πιο ξεκάθαρη εικόνα στο μυαλό μας. Στο αυτοκίνητο επικρατούσε σιωπή.
Στη Γέρασα, κάναμε μια στάση για να αποφασίσουμε πως θα κινηθούμε. Τα γεγονότα, μας είχαν ξεπεράσει και από ότι διαβάζαμε στο διαδίκτυο, η ελληνική πρεσβεία είχε ήδη σχέδιο εκκένωσης για τους Έλληνες πολίτες που βρίσκονταν στη χώρα. Αν δεν κάνω λάθος, την επόμενη μέρα περίπου 200 άτομα, στην πλειοψηφία τους τουρίστες, οδηγήθηκαν με πούλμαν, συνοδεία προσωπικού ασφαλείας, στο αεροδρόμιο του Τελ Αβίβ και με πτήση τσάρτερ εγκατέλειψαν την περιοχή. Καταλάβαμε ότι κάπου εδώ τελείωνε και το ταξίδι μας στη Μέση Ανατολή.
Την επόμενη μέρα θα πετάγαμε για τη Βουδαπέστη. Δεν θέλαμε να παραμείνουμε άλλο στην Ιορδανία, καθώς τα εισιτήρια της επιστροφής μας, ήταν για μια εβδομάδα μετά, από το αεροδρόμιο Μπεν Χουριόν του Τέλ Αβίβ, ενώ δεν γνωρίζαμε την εξέλιξη των γεγονότων στην περιοχή. Από ότι είδαμε, τις επόμενες ημέρες στο Αμμάν έλαβαν χώρα μεγάλες συγκεντρώσεις, με πολλές εξ αυτών να καταλήγουν σε συγκρούσεις, ενώ ακυρώθηκαν και όλες οι πτήσεις από το Μπεν Χουριόν.
Μετά τη Γέρασα, βρεθήκαμε οδηγώντας μέχρι το συνοριακό πέρασμα Ιορδανίας - Συρίας, λίγο έξω από την πόλη Al Ramtha. Ήταν ένας οδηγικός σιωπηλός χρόνος που χρειαζόμασταν για να συνειδητοποιήσουμε κάπως τα γεγονότα. Το βράδυ αφού επιστρέψαμε το αυτοκίνητο, βλέπαμε και τις πρώτες συγκεντρώσεις στην πόλη.
Κάτσαμε να φάμε σε ένα μαγαζί κοντά στο ξενοδοχείο, με πραγματικά αρνητική εντύπωση να μας κάνει ότι η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου διασκέδαζε σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Μια τέτοια κατάσταση, βιώσαμε και νωρίτερα στη Γέρασα, όταν οι υπάλληλοι του καφέ που κάτσαμε να σκεφτούμε το νέο μας σχέδιο, μας έβαλαν Καρρά στη διαπασών και έλεγαν να τους κάνουμε καλή κριτική στο διαδίκτυο. Παραβλέποντας αυτά τα γεγονότα, κατευθυνθήκαμε προς το ξενοδοχείο.
Από το προηγούμενο βράδυ καταλάβαινα πως κάτι δεν πάει καλά με την υγεία μου και μαντεύοντας σωστά, εκείνο ήταν ένας πραγματικός εφιάλτης. Άρχισα να ανεβάζω πυρετό σε σημείο που δεν μπόρεσα να κλείσω μάτι όλη τη νύχτα. Η Α, προσπαθούσε με κομπρέσες να με βοηθήσει. Μέσα σε όλη τη κατάσταση, που ήταν ήδη αρνητικά φορτισμένη, ο ρεσεψιονίστ χτύπησε την πόρτα μας στις 2 το βράδυ! Εμφανώς τρομοκρατημένη, η Α άνοιξε την πόρτα με τον υπάλληλο να λέει απλά “συγνώμη, μπέρδεψα το δωμάτιο, με το δίπλα”. Παραβλέποντας την απαράδεκτη συμπεριφορά του και το ότι το ταξί που ζητήσαμε στις 6 το πρωί λόγω πτήσης, το κάλεσε στις 6.30 για να έρθει στις 7, φτάσαμε νωρίς το πρωί στο διεθνές αεροδρόμιο του Αμμάν.
Η περιπέτεια μας δεν τελείωσε εδώ, καθώς ο υπάλληλος στο γκισέ της εταιρίας που θα πετάγαμε, μας ενημέρωσε ότι δεν μας βρίσκει στο σύστημα. Τα αγγλικά του ήταν οριακά ανύπαρκτα, ενώ ένας αστυνομικός που ήρθε να δει τι συμβαίνει μας είπε σε σοβαρό ύφος πως, “όπως δεν μιλάς και εσύ αραβικά, έτσι και αυτός δεν μιλάει αγγλικά”. Με τα πολλά, την ώρα που η Α έβγαλε άκρη, λίγη ώρα πριν την επιβίβασή μας, σε ένα γραφείο ελέγχου διαβατηρίων, εγώ είχα κάνει ήδη 6 φορές εμετό στις τουαλέτες του αεροδρομίου.
Μετά από πέντε ώρες θα προσγειωνόμασταν στη Βουδαπέστη, όπου θα αναρρώναμε, για τις επόμενες 4 ημέρες, από οξεία γαστρεντερίτιδα, στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Όπως ήταν αναμενόμενο, την δεύτερη ημέρα των συμπτωμάτων, κόλλησε και η Α.
Κάπου εδώ κλείνω την πρώτη μου απόπειρα ταξιδιωτικής καταγραφής. Η Ιορδανία ήταν για μας μια ευχάριστη ταξιδιωτική περιπέτεια και αναζήτηση. Όσο για το σκέλος που αφήσαμε στη μέση, φύγαμε από την Μέση Ανατολή με την υπόσχεση κάποια στιγμή να γευτούμε στην Ναμπλούς τον νοστιμότερο κιουνεφέ του κόσμου. Σε έναν κόσμο που ευχομάστε και παλεύουμε να γίνει πιο όμορφος για όλους. Στο επανιδείν.