Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Ημέρα τρίτη και τι έχουμε σήμερα; Μα ασφαλώς ενοικίαση αυτοκινήτου και απαρχή του μεγαλόπνοου road trip!! To πρωινό ήταν μια κόπια του χτεσινού, το ταξί για τα προάστια που ήταν το σημείο παραλαβής του αυτοκινήτου, μας έκανε ελάχιστες βόλτες παραπάνω, με την φθηνή δικαιολογία (όχι και τόσο φθηνή για την τσέπη) ότι το maps δεν δείχνει τον γρήγορο δρόμο και ότι γνωρίζει αυτός καλύτερα. Χαλάλι, ένα μικρό τουράκι στη πόλη, δεν έβλαψε κανέναν! Παραλάβαμε το αμάξι με τον υπάλληλο να έχει λυθεί από τα γέλια όταν τού είπα να μου υπενθυμίσει τι σημαίνουν τα γράμματα P N D του κιβώτιου ταχυτήτων. Στην αρχή βέβαια γιατί μετά σοβάρεψε κάπως απότομα ρωτώντας με αν όντως ξέρω να οδηγώ. Μην φοβάσαι του λέω, αγόρασα την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη ότι και να γίνει. Ήρθε η σειρά μου να γελάσω και να του πω ότι τα λέμε σε 5 μέρες, αντίο!
Στα πρώτα δύο λεπτά της επαφής μας με την τοπική οδήγηση, πέσαμε πάνω σε ένα Μικέλ καφέ (ναι υπάρχει ένα στο Αμμάν!) και για την τρολιά της υπόθεσης σταματήσαμε για ένα φρέντο εσπρέσο. Η ευγενική υπάλληλος αδιαφόρησε παντελώς στην υπόδειξη της συνταξιδιώτισσάς μου ότι τα Μικέλ είναι από την Λάρισα με ένα βλέμμα του στυλ “Άσε μας κουκλίτσα μου πρωί πρωί”. Ο καφές όπως το περιμέναμε, ήταν δύο δόσεις εσπρέσο αμερικάνο, σε ένα ποτήρι με παγάκια. Ας όψεται!
Δεύτερη στάση κάναμε στην Ακρόπολη της πόλης, χαζεύοντας από τη μια τα απομεινάρια ελληνιστικών και ρωμαικών πολιτισμών και από την άλλη την επιβλητική θέα της πόλης από ψηλά. Σκιπάραμε ευγενικά το μουσείο που βρισκόταν εκεί και αποχωρήσαμε για την πρώτη στάση του ταξιδιού εκτός πρωτευούσης και το όνομα αυτής.. Αction Target Shooting Club! Σας το είπα, δεν είμαστε περίεργοι, κάθε άνθρωπος έχει τα γούστα του. Ο βαριεστημένος υπάλληλος του μέρους, μας είπε τη τιμή, μας έδωσε από ένα glock ανα χείρας και μια χούφτα σφαίρες στο καθένα (25) και μας είπε μπείτε φορέστε προστατευτικά και ρίξτε. Τόσο απλή διαδικασία η αλήθεια είναι πως δεν την περιμέναμε. Χαλάλι!
Ακρόπολη του Αμμάν!
Επόμενη στάση για καφέ δρομίσιο, ψιψιψόνια ταξιδιού από ένα σούπερ μάρκετ και αντίο Βορρά της Ιορδανίας! Ο δρόμος για το νότο είναι μετρίου ποιότητας, συνήθως με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνηση. Αρκετά συχνά συναντάς βουλκανιζατέρ και υπαίθρια κιόσκια που πουλούν καφέ και τσάι. Τα πρώτα γιατί όπως πληροφορηθήκαμε σχεδόν κανένας Ιορδανός δεν αγοράζει καινούρια ελαστικά, συνεπώς στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στις εθνικές οδούς λόγω της ταχύτητας, τα μεταχειρισμένα ελαστικά είναι ευάλωτα. Μέχρι να φτάσουμε στην Άκαμπα, είδαμε πάνω από 4 περιπτώσεις οχημάτων με σκασμένα λάστιχα στην άκρη του δρόμου. Κίνηση ελάχιστη, κυρίως νταλίκες στο δρόμο για το λιμάνι της Άκαμπα και το τοπίο τριγύρω γυμνό ξερό και άνυδρο. Καλώς ήρθατε στην έρημο του πραγματικού.
Στα 2/3 της διαδρομής, μπήκαμε στη πόλη Μa’an για εντοπισμό φαγητού. Εντελώς τυχαία και χωρίς τη χρήση χάρτη, πέσαμε πάνω στο Yemen Palace Mandi, ένα εστιατόριο που έχουν ανοίξει πρόσφυγες από την Υεμένη. Τα δύο πιάτα με κοτόπουλο με πιλάφι που πήραμε, το ένα καυτερό το άλλο όχι, ήταν πεντανόστιμα και τεράστια, σίγουρα πάνω από μισό κιλό η κάθε μερίδα. Για αυτά, τρεις διαφορετικές σάλτσες και 2 πεπσι, πληρώσαμε περίπου 13ε. Εδώ ήταν και η πρώτη φορά που αισθανθήκαμε άβολα βλέμματα προς τη συνταξιδιώτισσα και τις επιλογές της ως προς τη δερματοστιξία. Επαναλαμβάνω, άβολα, όχι επιθετικά ή αρνητικά. Σκασμένοι μεταφορικά από το φαγητό και με εμένα να ιδρώνω και να ρωτάω επανειλημμένα αν κινδυνεύω να σκάσω και κυριολεκτικά, φτάσαμε στο σημείο ελέγχου πριν τη είσοδο στην επαρχεία της Άκαμπα.
Αν βρεθείτε ποτέ πεινασμένοι στο Ma'an, τώρα ξέρετε! Το Yemen Palace Mandi είναι για σένα.
Νομίζω ότι η περιοχή αποτελεί αυτόνομη οικονομική ζώνη και μιας και το λιμάνι της είναι σημείο εισόδου για τα εμπορεύματα από την Ερυθρά θάλασσα, ο έλεγχος σε αυτά είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Με το πέπλο της νύχτας να έχει πέσει τριγύρω, μπήκαμε στη παραθαλάσσια πόλη του ιορδανικού Νότου με πληθυσμό περίπου 90.000 ψυχές. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο ονόματι Neirouck Hotel, αφήσαμε τα πράγματα και βουυρ για πρώτη επαφή με τη πόλη. Περιοριστήκαμε στο παραθαλάσσιο σκέλος, εντυπωσιασμένοι με τις εικόνες δεκάδων ντόπιων σε παρέες να απολαμβάνουν το βράδυ τους στην αμμουδιά της απέραντης παραλίας. Ήταν πραγματικά ένα πολύ όμορφο μέρος με όμορφές εικόνες. Νεαρά ζευγάρια, οικογένειες, παιδιά, η καρδιά της πόλης χτυπάει στη παραλία της. Πλανόδιοι πουλάνε τσάι, ναργιλέδες, κουλούρια, γλυκά, ενώ η εικόνα των φώτων του γειτονικού Ισραηλινού Eliat να χύνονται στην Ερυθρά θάλασσα δίνει μια πρόσθετη νότα ρομαντισμού στο τοπίο. Είναι από τις στιγμές που νιώθεις μια ταξιδιωτική υπερηφάνεια σε συνδυασμό με μια εσωτερική γαλήνη. Ηρεμείς και στοχάζεσαι. Είχα νιώσει έτσι και παλιότερα στη Θεσσαλονίκη, χαζεύοντας μια αντίστοιχη “Φωτιά στο Λιμάνι” του Παυλίδη..
Παραλία της Aqaba το βράδυ. Στο βάθος βρίσκεται το Eliat, πόλη του Ισραήλ.
Για να σας επαναφέρω στο κλίμα, μετά την παραλία φτάσαμε περπατώντας σε ένα μέρος σαν μίνι μολ, και μην μπορώντας να αποδιώξουμε τα δυτικά μας κατάλοιπα βρεθήκαμε να πίνουμε Γκίνες και κοκτειλ σε μια παμπ. Οκ, πιο πολύ το κάναμε για να δούμε τι είδους κόσμος βγαίνει σε τέτοια μαγαζιά και δεν πέσαμε έξω στις αρχικές μας εκτιμήσεις. Ελάχιστοι δυτικοί τουρίστες και ακόμα πιο λίγοι κυριλέ ντυμένοι ντόπιοι. Βέβαια το μαι ται της συντρόφου ήταν.. Χυμός τύπου μότιον με ένα σφηνάκι λευκό ρούμι μέσα αλλά όπως έχουμε ξαναπεί, περί ορέξεως! Ο μπάρμαν ψιλό-στράβωσε όταν του είπα ότι είμαστε από τη Γιουνάν, καθώς μου απάντησε κοφτά “θεωρείς ότι δεν ξέρω Αγγλικά και μου λες Γιουνάν και όχι Γκρις;”. Είπα να του απαντήσω όχι φίλε, απλά σέβομαι τη χώρα που βρίσκομαι και είσαι ο πρώτος αγενής Ιορδανός που συναντάω αλλά όπως επίσης έχουμε ξαναπεί, ας όψεται! Στη συνέχεια δικαιολογήθηκε κάπως για το ύφος του λέγοντας ότι στο μπαρ μέχρι πριν λίγο καιρό είχε πολλούς πελάτες από την Ελλάδα (υπήρχε για λίγα χρόνια αρκέτα οικονομική σύνδεση Αθήνα-Άκαμπα), εξ ου και οι γνώσεις του για τη χώρα μας.
Μετά το μπαρ, ακολούθησε η αναζήτηση βραδινού σαουαρμάδικου και στριφτών τσιγάρων. Για τα τελευταία αγοράσαμε ένα αφορολόγητο καπνό κλασικού μεγέθους στα 14ε (εδώ μάλλον κάποιος μας κορόιδεψε), ενώ για να ικανοποιήσουμε τις ορέξεις μας καταλήξαμε σε ένα κατάστημα της αλυσίδας Reem Shawarma, που ήταν όντως αρκετά δυνατό! Σε όλη τη διαδρομή μέχρι το φαγάδικο, μας συνόδευσε ένα μικρό κοριτσάκι το οποίο ήθελε λεφτά. Δυστυχώς δεν ενέδωσα, καθώς είχα δει προηγουμένως την κυρία που το έστειλε να μας ακολουθήσει.. Στη συνέχεια, όπως και στο Αμμάν, μπήκαμε σε μια κάβα για αγορά ντόπιας μπύρας και ρακί (τα αποστάγματα τσίπουρου στα Βαλκάνια και στην Ανατολή τα λένε ρακ, αράκ, ρακί, ρακιά κλπ) και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μιας και η επόμενη μέρα θα είχε αρκετή πεζοπορία..
Στα πρώτα δύο λεπτά της επαφής μας με την τοπική οδήγηση, πέσαμε πάνω σε ένα Μικέλ καφέ (ναι υπάρχει ένα στο Αμμάν!) και για την τρολιά της υπόθεσης σταματήσαμε για ένα φρέντο εσπρέσο. Η ευγενική υπάλληλος αδιαφόρησε παντελώς στην υπόδειξη της συνταξιδιώτισσάς μου ότι τα Μικέλ είναι από την Λάρισα με ένα βλέμμα του στυλ “Άσε μας κουκλίτσα μου πρωί πρωί”. Ο καφές όπως το περιμέναμε, ήταν δύο δόσεις εσπρέσο αμερικάνο, σε ένα ποτήρι με παγάκια. Ας όψεται!
Δεύτερη στάση κάναμε στην Ακρόπολη της πόλης, χαζεύοντας από τη μια τα απομεινάρια ελληνιστικών και ρωμαικών πολιτισμών και από την άλλη την επιβλητική θέα της πόλης από ψηλά. Σκιπάραμε ευγενικά το μουσείο που βρισκόταν εκεί και αποχωρήσαμε για την πρώτη στάση του ταξιδιού εκτός πρωτευούσης και το όνομα αυτής.. Αction Target Shooting Club! Σας το είπα, δεν είμαστε περίεργοι, κάθε άνθρωπος έχει τα γούστα του. Ο βαριεστημένος υπάλληλος του μέρους, μας είπε τη τιμή, μας έδωσε από ένα glock ανα χείρας και μια χούφτα σφαίρες στο καθένα (25) και μας είπε μπείτε φορέστε προστατευτικά και ρίξτε. Τόσο απλή διαδικασία η αλήθεια είναι πως δεν την περιμέναμε. Χαλάλι!
Ακρόπολη του Αμμάν!
Επόμενη στάση για καφέ δρομίσιο, ψιψιψόνια ταξιδιού από ένα σούπερ μάρκετ και αντίο Βορρά της Ιορδανίας! Ο δρόμος για το νότο είναι μετρίου ποιότητας, συνήθως με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνηση. Αρκετά συχνά συναντάς βουλκανιζατέρ και υπαίθρια κιόσκια που πουλούν καφέ και τσάι. Τα πρώτα γιατί όπως πληροφορηθήκαμε σχεδόν κανένας Ιορδανός δεν αγοράζει καινούρια ελαστικά, συνεπώς στις θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στις εθνικές οδούς λόγω της ταχύτητας, τα μεταχειρισμένα ελαστικά είναι ευάλωτα. Μέχρι να φτάσουμε στην Άκαμπα, είδαμε πάνω από 4 περιπτώσεις οχημάτων με σκασμένα λάστιχα στην άκρη του δρόμου. Κίνηση ελάχιστη, κυρίως νταλίκες στο δρόμο για το λιμάνι της Άκαμπα και το τοπίο τριγύρω γυμνό ξερό και άνυδρο. Καλώς ήρθατε στην έρημο του πραγματικού.
Στα 2/3 της διαδρομής, μπήκαμε στη πόλη Μa’an για εντοπισμό φαγητού. Εντελώς τυχαία και χωρίς τη χρήση χάρτη, πέσαμε πάνω στο Yemen Palace Mandi, ένα εστιατόριο που έχουν ανοίξει πρόσφυγες από την Υεμένη. Τα δύο πιάτα με κοτόπουλο με πιλάφι που πήραμε, το ένα καυτερό το άλλο όχι, ήταν πεντανόστιμα και τεράστια, σίγουρα πάνω από μισό κιλό η κάθε μερίδα. Για αυτά, τρεις διαφορετικές σάλτσες και 2 πεπσι, πληρώσαμε περίπου 13ε. Εδώ ήταν και η πρώτη φορά που αισθανθήκαμε άβολα βλέμματα προς τη συνταξιδιώτισσα και τις επιλογές της ως προς τη δερματοστιξία. Επαναλαμβάνω, άβολα, όχι επιθετικά ή αρνητικά. Σκασμένοι μεταφορικά από το φαγητό και με εμένα να ιδρώνω και να ρωτάω επανειλημμένα αν κινδυνεύω να σκάσω και κυριολεκτικά, φτάσαμε στο σημείο ελέγχου πριν τη είσοδο στην επαρχεία της Άκαμπα.
Αν βρεθείτε ποτέ πεινασμένοι στο Ma'an, τώρα ξέρετε! Το Yemen Palace Mandi είναι για σένα.
Νομίζω ότι η περιοχή αποτελεί αυτόνομη οικονομική ζώνη και μιας και το λιμάνι της είναι σημείο εισόδου για τα εμπορεύματα από την Ερυθρά θάλασσα, ο έλεγχος σε αυτά είναι ιδιαίτερα αυξημένος. Με το πέπλο της νύχτας να έχει πέσει τριγύρω, μπήκαμε στη παραθαλάσσια πόλη του ιορδανικού Νότου με πληθυσμό περίπου 90.000 ψυχές. Φτάσαμε στο ξενοδοχείο ονόματι Neirouck Hotel, αφήσαμε τα πράγματα και βουυρ για πρώτη επαφή με τη πόλη. Περιοριστήκαμε στο παραθαλάσσιο σκέλος, εντυπωσιασμένοι με τις εικόνες δεκάδων ντόπιων σε παρέες να απολαμβάνουν το βράδυ τους στην αμμουδιά της απέραντης παραλίας. Ήταν πραγματικά ένα πολύ όμορφο μέρος με όμορφές εικόνες. Νεαρά ζευγάρια, οικογένειες, παιδιά, η καρδιά της πόλης χτυπάει στη παραλία της. Πλανόδιοι πουλάνε τσάι, ναργιλέδες, κουλούρια, γλυκά, ενώ η εικόνα των φώτων του γειτονικού Ισραηλινού Eliat να χύνονται στην Ερυθρά θάλασσα δίνει μια πρόσθετη νότα ρομαντισμού στο τοπίο. Είναι από τις στιγμές που νιώθεις μια ταξιδιωτική υπερηφάνεια σε συνδυασμό με μια εσωτερική γαλήνη. Ηρεμείς και στοχάζεσαι. Είχα νιώσει έτσι και παλιότερα στη Θεσσαλονίκη, χαζεύοντας μια αντίστοιχη “Φωτιά στο Λιμάνι” του Παυλίδη..
Παραλία της Aqaba το βράδυ. Στο βάθος βρίσκεται το Eliat, πόλη του Ισραήλ.
Για να σας επαναφέρω στο κλίμα, μετά την παραλία φτάσαμε περπατώντας σε ένα μέρος σαν μίνι μολ, και μην μπορώντας να αποδιώξουμε τα δυτικά μας κατάλοιπα βρεθήκαμε να πίνουμε Γκίνες και κοκτειλ σε μια παμπ. Οκ, πιο πολύ το κάναμε για να δούμε τι είδους κόσμος βγαίνει σε τέτοια μαγαζιά και δεν πέσαμε έξω στις αρχικές μας εκτιμήσεις. Ελάχιστοι δυτικοί τουρίστες και ακόμα πιο λίγοι κυριλέ ντυμένοι ντόπιοι. Βέβαια το μαι ται της συντρόφου ήταν.. Χυμός τύπου μότιον με ένα σφηνάκι λευκό ρούμι μέσα αλλά όπως έχουμε ξαναπεί, περί ορέξεως! Ο μπάρμαν ψιλό-στράβωσε όταν του είπα ότι είμαστε από τη Γιουνάν, καθώς μου απάντησε κοφτά “θεωρείς ότι δεν ξέρω Αγγλικά και μου λες Γιουνάν και όχι Γκρις;”. Είπα να του απαντήσω όχι φίλε, απλά σέβομαι τη χώρα που βρίσκομαι και είσαι ο πρώτος αγενής Ιορδανός που συναντάω αλλά όπως επίσης έχουμε ξαναπεί, ας όψεται! Στη συνέχεια δικαιολογήθηκε κάπως για το ύφος του λέγοντας ότι στο μπαρ μέχρι πριν λίγο καιρό είχε πολλούς πελάτες από την Ελλάδα (υπήρχε για λίγα χρόνια αρκέτα οικονομική σύνδεση Αθήνα-Άκαμπα), εξ ου και οι γνώσεις του για τη χώρα μας.
Μετά το μπαρ, ακολούθησε η αναζήτηση βραδινού σαουαρμάδικου και στριφτών τσιγάρων. Για τα τελευταία αγοράσαμε ένα αφορολόγητο καπνό κλασικού μεγέθους στα 14ε (εδώ μάλλον κάποιος μας κορόιδεψε), ενώ για να ικανοποιήσουμε τις ορέξεις μας καταλήξαμε σε ένα κατάστημα της αλυσίδας Reem Shawarma, που ήταν όντως αρκετά δυνατό! Σε όλη τη διαδρομή μέχρι το φαγάδικο, μας συνόδευσε ένα μικρό κοριτσάκι το οποίο ήθελε λεφτά. Δυστυχώς δεν ενέδωσα, καθώς είχα δει προηγουμένως την κυρία που το έστειλε να μας ακολουθήσει.. Στη συνέχεια, όπως και στο Αμμάν, μπήκαμε σε μια κάβα για αγορά ντόπιας μπύρας και ρακί (τα αποστάγματα τσίπουρου στα Βαλκάνια και στην Ανατολή τα λένε ρακ, αράκ, ρακί, ρακιά κλπ) και επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μιας και η επόμενη μέρα θα είχε αρκετή πεζοπορία..