Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Ημέρα δεύτερη στο Αμμάν και μετά από έναν αναζωογονητικό ύπνο ανεβήκαμε για πρωινό στη ταράτσα του ξενοδοχείου. Τουρσιά, αραβικές πίτες, ελιές, τυρί, μελιτζάνες, ντομάτα, αγγούρι, χούμους, βραστά αυγά και τσάι. Ένα combo που θα συναντούσαμε με ελάχιστες παραλλαγές και στα επόμενα ξενοδοχεία. Χαζεύοντας τη πόλη από ψηλά, εντύπωση μου έκανε ότι σε κάθε ταράτσα υπάρχουν πολλές δεξαμενές νερού. Μάθαμε στη συνέχεια ότι η χώρα αποτελεί την 4η στον κόσμο με το μεγαλύτερο πρόβλημα λειψυδρίας. Η βόλτα ξεκίνησε με μια σύντομη στάση για το τρίπτυχο καφέ-τσιγάρο-ναργιλέ στο Central Café, όπου η επιγραφή στην είσοδο λέει ότι είναι από το 1930! Βρίσκεται στον ίδιο χώρο με το old sights of Amman museum.
Συνεχίσαμε, χωρίς πλάνο, βόλτα στη πόλη χαζεύοντας τη θέα μετά από κάθε ανηφόρα και παίρνοντας τις κατάλληλες ανάσες. Ανά διαστήματα, συναντούσαμε όμορφα μεγάλα street artworks, τα περισσότερα των οποίων είχαν ανατολίτικες πινελιές και δένανε άρτια με το τοπίο. Η περιπλάνηση μας έφερε στο περίφημο, 24ωρο παρακαλώ, φούρνο Salah Addin για το ανάλογο refill. Φρεσκοψημένο σε ξυλόφουρνο αφράτο ψωμάκι για σαντουιτς, στη γεύση του τουρκικού κουλουριού. Αφού το παραλάβεις μόνος σου από το πάγκο, συμπληρώνεις αν θες με τυράκι κρέμα, βραστό αυγό, ντομάτα, τουρσί και μπαχαρικά (αλάτι, πιπέρι, ζάαταρ, μπούκοβο). Αποκάλυψη και must try για τους λάτρεις του street food.
Κατηφορίσαμε εμφανώς ικανοποιημένοι προς το κέντρο, όπου μετά από λίγα παζάρια επιβιβαστήκαμε σε ένα ταξί για το επιβλητικό Royal Tank museum στα νότια προάστια της πόλης. Δεν είναι αυτό που περιμένατε, το ξέρω! Όμως, για τους λάτρεις της πολεμικής ιστορίας, των πολεμικών ταινιών και όχι μόνο, το μουσείο αυτό είναι ένα από τα καλύτερα στο είδος του στον κόσμο. Έχει μια τεράστια συλλογή αρμάτων χωρισμένα σε θεματικές κατηγορίες. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι αίθουσες του Β’ ΠΠ και της μάχης του El Karameh, μια ιστορική αρματομαχία ανάμεσα στην Ιορδανία και το Ισραήλ που έλαβε χώρα το 1968 και η κάθε πλευρά δήλωσε νικήτρια. Πρέπει να πάει κανείς; Αν είναι λάτρης όσων προανέφερα ΝΑΙ με κεφαλαία.
Royal Tank Museum
Τι είναι αυτό που ακολουθεί; Ναι! Σωστά μαντέψατε! Φαγητό. Μια μικρή βόλτα στη souq (αγορά) με τα ρούχα και τα νυφικά του κέντρου (δεν παντρεύομαι) και.. Al Hashem Restaurant!! Σε μια στοά στο κέντρο της πόλης, ο ιορδανικός Μπειρακτάρης σε τοπική βερσιόν. Φαλάφελ άλλου επιπέδου, χούμους με γεύση στο θεό, μουταμπέλ να γλύφεις το πιάτο, αραβικές πίτες και λίγη πρασινάδα με ντομάτα κρεμμύδι για συνοδευτικό. 2 τσάι και... 8ε λογαριασμός! Μπορεί να ακούγομαι λίγο υπερβολικός αλλά εμένα μου άρεσε! Απλή, λιτή και γευστική Αραβική κουζίνα. Για τον ανάλογο μεταγευματινό καφέ και τσιγάρο, πήγαμε στον κοινωνικό χώρο Jadal for Knowledge and Culture που είχαμε προσέξει από την προηγούμενη, εντος του οποίου λειτουργεί βιβλιοθήκη, καφενείο, ενώ γίνονται μεταξύ άλλων και μαθήματα ξένων γλωσσών, μουσικών οργάνων και παραδοσιακών χορών. Την ώρα που είμασταν εκεί πέσαμε πάνω σε μάθημα παραδοσιακών ιορδανικών χορών, που μου θύμισαν ελαφρώς τη κινησιολογία των ποντιακών. Οι μαθήτριες ήταν ως επί το πλείστων νεαρές ντόπιες και δυτικές γυναίκες και μπορώ να πω ότι μείναμε απρόσμενα ενθουσιασμένοι από αυτή την εμπειρία.
Al Hashem Restaurant στο κέντρο του Αμμάν.
Το Αμμάν, παρά το μέγεθός του, μορφολογικά σε περιορίζει στο κέντρο του, ιδίως αν κινείσαι με τα πόδια. Το βραδάκι είχε φτάσει για τα καλά, συνεπώς μετά από έναν ακόμα κιουνεφέ στο χέρι από το Habbibah, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο. Λίγο πριν φτάσουμε, σταθήκαμε να χαζέψουμε μαζί με δεκάδες άλλους τουρίστες και ντόπιους, τη μουσική αρμονία ενός παγωτατζίδικου που κάνει θραύση στη πόλη.Μετακόμισε εκεί από τη Δαμασκό της Συρίας τα χρόνια του σκληρού εμφυλίου (που δυστυχώς αναζωπυρώθηκε τον τελευταίο καιρό) και εκτός από τη γεύση του, είναι διάσημο για τον τελετουργικό τρόπο που κατασκευάζουν τα παγωτά, χτυπώντας με τεράστιες κουτάλες το μαστιχωτό παγωτό μέσα σε παγωμένα μεταλλικά δοχεία. Ο ήχος που παράγεται είναι διασκεδαστικός, σαν να ακούς μια κομπανία κρουστών σε πλήρη συγχρονισμό.
Πριν πάμε στο δωμάτιο, πιάσαμε την κουβέντα με έναν ευγενέστατο εργαζόμενο στην ρεσεψιόν, ο οποίος όντας Παλαιστίνιος, μας βοήθησε με πληροφορίες πάσης φύσεως που δεν είχαμε εντοπίσει στο ίντερνετ όπως αν μπορούσαμε όντως να διασχίσουμε τα σύνορα με τα πόδια ή το τρόπο για να φτάσουμε αναίμακτα στη Ναμπλούς. Να ναι καλά το παλικάρι, κρατάμε αυτές τις πληροφορίες κοιτώντας το μέλλον με αισιοδοξία. Για την ώρα είμαστε ακόμα στην..
Συνεχίσαμε, χωρίς πλάνο, βόλτα στη πόλη χαζεύοντας τη θέα μετά από κάθε ανηφόρα και παίρνοντας τις κατάλληλες ανάσες. Ανά διαστήματα, συναντούσαμε όμορφα μεγάλα street artworks, τα περισσότερα των οποίων είχαν ανατολίτικες πινελιές και δένανε άρτια με το τοπίο. Η περιπλάνηση μας έφερε στο περίφημο, 24ωρο παρακαλώ, φούρνο Salah Addin για το ανάλογο refill. Φρεσκοψημένο σε ξυλόφουρνο αφράτο ψωμάκι για σαντουιτς, στη γεύση του τουρκικού κουλουριού. Αφού το παραλάβεις μόνος σου από το πάγκο, συμπληρώνεις αν θες με τυράκι κρέμα, βραστό αυγό, ντομάτα, τουρσί και μπαχαρικά (αλάτι, πιπέρι, ζάαταρ, μπούκοβο). Αποκάλυψη και must try για τους λάτρεις του street food.
Κατηφορίσαμε εμφανώς ικανοποιημένοι προς το κέντρο, όπου μετά από λίγα παζάρια επιβιβαστήκαμε σε ένα ταξί για το επιβλητικό Royal Tank museum στα νότια προάστια της πόλης. Δεν είναι αυτό που περιμένατε, το ξέρω! Όμως, για τους λάτρεις της πολεμικής ιστορίας, των πολεμικών ταινιών και όχι μόνο, το μουσείο αυτό είναι ένα από τα καλύτερα στο είδος του στον κόσμο. Έχει μια τεράστια συλλογή αρμάτων χωρισμένα σε θεματικές κατηγορίες. Ιδιαίτερη εντύπωση μας έκαναν οι αίθουσες του Β’ ΠΠ και της μάχης του El Karameh, μια ιστορική αρματομαχία ανάμεσα στην Ιορδανία και το Ισραήλ που έλαβε χώρα το 1968 και η κάθε πλευρά δήλωσε νικήτρια. Πρέπει να πάει κανείς; Αν είναι λάτρης όσων προανέφερα ΝΑΙ με κεφαλαία.
Royal Tank Museum
Τι είναι αυτό που ακολουθεί; Ναι! Σωστά μαντέψατε! Φαγητό. Μια μικρή βόλτα στη souq (αγορά) με τα ρούχα και τα νυφικά του κέντρου (δεν παντρεύομαι) και.. Al Hashem Restaurant!! Σε μια στοά στο κέντρο της πόλης, ο ιορδανικός Μπειρακτάρης σε τοπική βερσιόν. Φαλάφελ άλλου επιπέδου, χούμους με γεύση στο θεό, μουταμπέλ να γλύφεις το πιάτο, αραβικές πίτες και λίγη πρασινάδα με ντομάτα κρεμμύδι για συνοδευτικό. 2 τσάι και... 8ε λογαριασμός! Μπορεί να ακούγομαι λίγο υπερβολικός αλλά εμένα μου άρεσε! Απλή, λιτή και γευστική Αραβική κουζίνα. Για τον ανάλογο μεταγευματινό καφέ και τσιγάρο, πήγαμε στον κοινωνικό χώρο Jadal for Knowledge and Culture που είχαμε προσέξει από την προηγούμενη, εντος του οποίου λειτουργεί βιβλιοθήκη, καφενείο, ενώ γίνονται μεταξύ άλλων και μαθήματα ξένων γλωσσών, μουσικών οργάνων και παραδοσιακών χορών. Την ώρα που είμασταν εκεί πέσαμε πάνω σε μάθημα παραδοσιακών ιορδανικών χορών, που μου θύμισαν ελαφρώς τη κινησιολογία των ποντιακών. Οι μαθήτριες ήταν ως επί το πλείστων νεαρές ντόπιες και δυτικές γυναίκες και μπορώ να πω ότι μείναμε απρόσμενα ενθουσιασμένοι από αυτή την εμπειρία.
Al Hashem Restaurant στο κέντρο του Αμμάν.
Το Αμμάν, παρά το μέγεθός του, μορφολογικά σε περιορίζει στο κέντρο του, ιδίως αν κινείσαι με τα πόδια. Το βραδάκι είχε φτάσει για τα καλά, συνεπώς μετά από έναν ακόμα κιουνεφέ στο χέρι από το Habbibah, πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το ξενοδοχείο. Λίγο πριν φτάσουμε, σταθήκαμε να χαζέψουμε μαζί με δεκάδες άλλους τουρίστες και ντόπιους, τη μουσική αρμονία ενός παγωτατζίδικου που κάνει θραύση στη πόλη.Μετακόμισε εκεί από τη Δαμασκό της Συρίας τα χρόνια του σκληρού εμφυλίου (που δυστυχώς αναζωπυρώθηκε τον τελευταίο καιρό) και εκτός από τη γεύση του, είναι διάσημο για τον τελετουργικό τρόπο που κατασκευάζουν τα παγωτά, χτυπώντας με τεράστιες κουτάλες το μαστιχωτό παγωτό μέσα σε παγωμένα μεταλλικά δοχεία. Ο ήχος που παράγεται είναι διασκεδαστικός, σαν να ακούς μια κομπανία κρουστών σε πλήρη συγχρονισμό.
Πριν πάμε στο δωμάτιο, πιάσαμε την κουβέντα με έναν ευγενέστατο εργαζόμενο στην ρεσεψιόν, ο οποίος όντας Παλαιστίνιος, μας βοήθησε με πληροφορίες πάσης φύσεως που δεν είχαμε εντοπίσει στο ίντερνετ όπως αν μπορούσαμε όντως να διασχίσουμε τα σύνορα με τα πόδια ή το τρόπο για να φτάσουμε αναίμακτα στη Ναμπλούς. Να ναι καλά το παλικάρι, κρατάμε αυτές τις πληροφορίες κοιτώντας το μέλλον με αισιοδοξία. Για την ώρα είμαστε ακόμα στην..