Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Ημέρα έβδομη κυρίες και κύριοι, στα μέσα ακριβώς του ταξιδιού και προτελευταία στην Ιορδανία, σύμφωνα με το πλάνο που ακολουθούσαμε. To πρωινό μας βρήκε σχετικά ανανεωμένους, μιας και η ξεκούραση το προηγούμενο βράδυ ήταν επιτακτική.
Η θέα της λίμνης το πρωί!
Η Α, ξύπνησε αρκετά διψασμένη και πάνω στην ορμή και τη νύστα της, έπιασε καταλάθος το πλαστικό μπουκαλάκι που είχε μέσα τη ρακί που αγοράσαμε από την Άκαμπα πριν από δύο ημέρες. Το τι έγινε στη συνέχεια.. Ψέκασε με αηδία το περιεχόμενο της μεγάλης γουλιάς που έβαλε στο στόμα και βγάζοντας άναρθρες κραυγές, έτρεξε προς το μπάνιο. Το γέλιο μου κόπηκε απότομα όταν γλίστρησε και φαρδιά πλατιά βρέθηκε στο πάτωμα, κάνοντας έναν δυνατό γδούπο κατά τη πτώση της. Για λίγα δευτερόλεπτα πάγωσα, καθώς το κεφάλι της πέρασε σύριζα από τον νιπτήρα.. Ευτυχώς τέλος καλό, όλα καλά όμως όχι! Το τι άκουσα για την ιδέα μου να αφήσω το μπουκάλι με τη ρακί δίπλα σε αυτό του νερού, δεν περιγράφεται με λόγια..
Αρκετές συγνώμες αργότερα και αφού μαζέψαμε για μια ακόμα φορά τα πράγματα μας, φάγαμε γρήγορα πρωινό στο ξενοδοχείο και από νωρίς στηθήκαμε στην είσοδο του φαραγγιού Wadi Mujib, περιμένοντας τη σειρά μας, μιας και η είσοδος γίνεται σε γκρουπ των 15-20 ατόμων ανά είκοσι λεπτά περίπου. Το εν λόγω φαράγγι, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου δικτύου που καταλήγουν στη Νεκρά Θάλασσα. Η διαδρομη που επιλέξαμε ήταν η πιο βατή και κλασική, αλλά και η μόνη διαθέσιμη εκείνη την περίοδο. Το φαράγγι είναι επισκέψιμο από το Μάιο μέχρι τα τέλη Οκτώβρη περίπου, περίοδος που η στάθμη του νερού εντός του θεωρείται ασφαλής. Για τους φυσιολάτρες που θα βρεθούν στη περιοχή, η επίσκεψη επιβάλλεται!
Εντός του φαραγγιού!
Όταν ήρθε η σειρά μας, φορέσαμε -υποχρεωτικά- τα σωσίβια μας και ξεκινήσαμε τη περιπετειώδη και συνάμα παιχνιδιάρικη πορεία μας στο φαράγγι, κόντρα στο ποταμάκι. Μικροί καταρράκτες, βράχια που ανέβαινες με σχοινί, αυτοσχέδιες λιμνούλες, πολλά στενώματα και πανέμορφοι γεωμορφολογικοί σχηματισμοί συμπλήρωναν την περίπου 2,5 ώρες διαδρομή μέχρι το τέλος της. Στα δύσκολα σημεία του φαραγγιού, υπήρχαν εργαζόμενοι που σε βοηθούσαν. Στο τέλος της κλασικής διαδρομής, υπάρχει ένας μεγαλύτερος καταρράκτης και μια ωραία λιμνούλα σχηματίζεται μπροστά του. Το φαράγγι είναι η χαρά του παιδιού και όχι μόνο.
Το τέλος της κλασικής διαδρομής του φαραγγιού!
Ξαποσταίνοντας για λίγο κάτω από ένα βράχο, πιάσαμε κουβέντα με μια παρέα παλαιστίνιων, κάτοικων Ιορδανίας, που κάνανε διακοπές. Ανταλλάξαμε λίγες κουβέντες και η συζήτηση έκλεισε με την ατάκα του ενός που θα θυμάμαι για πάντα. “Δεν θα υπάρξει ποτέ μια καλή περίοδος για να πας στη Παλαιστίνη. Απλά πας." Ίσως ήταν αυτό που χρειαζόμασταν να ακούσουμε για να μας φύγει και το τελεύταιο ψήγμα αμφιβολίας που είχαμε μέσα μας. "Οι κάτοικοι της Παλαιστίνης, νιώθουν υπερηφάνια αν τους πεις ότι είσαι τουρίστας στη γη τους, έτσι, σου συμπεριφέρονται αναλόγως".
Με αυτά τα όμορφα λόγια, αφήσαμε τη παρέα των νεαρών Παλαιστινίων και παραδώσαμε τα κορμιά μας στη ροή του νερού, καθώς είχε φτάσει η ώρα της επιστροφής στην είσοδο-έξοδο του φαραγγιού. Παρασυρόμενοι από το ποταμάκι, μετά από 1.5 ώρα καθοδικής πορείας, ολοκληρώσαμε ενθουσιασμένοι την διαδρομή. Το υπαίθριο, φυσικό λούνα παρκ έφτασε στο τέλος του! Με το χαμόγελο ενός μικρού παιδιού, αλλάξαμε ρούχα και συνεχίσαμε προς την επόμενη περιπέτεια!
Εδώ κολυμπήσαμε!
Στο χάρτη, είχαμε βρεί κάποια σημεία εκεί κοντά που υπήρχαν μικροί αμμουδεροί κολπίσκοι με εύκολη σχετικά πρόσβαση και έτσι εμείς, δεν χάσαμε την ευκαιρία για μια τελευταία βουτιά στη Νεκρά Θάλασσα! Κατηφορίσαμε σε μια που φαινόταν αρκετά αξιόλογη λόγω και των πανέμορφων σχηματισμών από το αλάτι στους βράχους. Κολυμπήσαμε για λίγο, με εμένα να μην αφήνω το βλέμμα μου από το τσαντάκι μέσης που είχε μέσα όλα τα υπάρχοντα μου, καθώς δύο μέτρα παραδίπλα καθόντουσαν, σχετικά ύποπτα, τρεις ντυμένοι νεαροί. Τέλος στην καχυποψία μου, χωρίς όμως να με κάνει να νιώσω καλύτερα, έδωσε το γεγονός ότι οι νεαροί ήταν εκεί, εμφανώς για να σχολιάσουν τουρίστριες με δυτικού τύπου μαγιό.
Οι σχηματισμοί από το αλάτι, φοβεροί!
Στο δρόμο για το αυτοκίνητο, μιας και έπρεπε οπωσδήποτε να ξεβγάλουμε την υπερβολική αλμύρα από τα κορμιά μας, πληρώσαμε 5ε για ένα λεπτό τρεχούμενου νερού από δεξαμενή. Όλα εδώ πληρώνονται σκέφτηκα. Τιμή προσαρμοσμένη στη ζήτηση, μην έχεις παράπονο! Το ηλιοβασίλεμα, μας βρήκε σε ένα ύψωμα του παραλίμνιου δρόμου, να χαζεύουμε το πανέμορφο τοπίο με ένα σαουάρμα στο χέρι, μια κόλα και ένα τσιγάρο αργότερα. “Κάπου εκεί πίσω απ’ τα βουνά είναι η Ιερουσαλήμ, είπα στην Α. Μεθαύριο θα είμαστε εκεί.” Ο ήλιος χάθηκε στη Δύση, και εμείς ξεκινήσαμε τη διαδρομή προς τη Μάνταμπα, στην οποία θα καθόμασταν για λίγες ώρες.
Η ήλιος χάνεται πίσω από τη Δυτική όχθη.
Ανεβαίνοντας προς τις κορυφογραμμές του όρους Νεμπό, σταματήσαμε σε ένα σημείο για να χαζέψουμε τις τελευταίες πινελιές της ημέρας, καθώς η θέα προς τη λίμνη και τα απέναντι παράλια, ήταν καθηλωτική. Στα πάρκινγκ του δρόμου, έβρισκες οικογένειες ντόπιων να είναι μαζεμένες και να τρώνε ή να πίνουν τσάι σαν σε υπαίθριο πικ νικ, μια εικόνα αρκετά όμορφη.
Τελευταίες πινελιές φωτός από το όρος Νεμπό.
Είχε νυχτώσει για τα καλά όταν μπήκαμε στη Μάνταμπα και η μικρή βόλτα που κάναμε στην πόλη δεν μας αποκάλυψε και πολλά, μιας και σχεδόν όλα τα καταστήματα ήταν κλειστά και η κίνηση στους δρόμους ελάχιστη. Εδώ, είναι και το μέρος που ακούσαμε πρώτη φορά ελληνικά μετά από μία εβδομάδα παρουσίας στη χώρα, καθώς η πόλη έχει έντονο ελληνορθόδοξο παρελθόν και ενδιαφέρον. Εμείς, έχοντας ως στόχο την ανεύρεση -τι άλλο- φαγητού, κάναμε μια στάση στο Ayola cafe. Πήραμε μια πίτσα, σχεδόν ίδια με τις κοινές ελληνικές σπέσιαλ πίτσες και δύο ακόμα μαγειρευτά. Το ένα ήρθε σε πήλινο σκεύος σκεπασμένο με ζύμη που είχε ψηθεί στο φούρνο, εσωκλείοντας όλα τα αρώματα. Αρκετά ικανοποιημένοι αλλά όχι ενθουασιασμένοι, ξεκινήσαμε για το Αμμάν, στο οποίο φτάσαμε αργά το βράδυ, παρκάροντας το αυτοκίνητο ακριβώς έξω από το Arabesque Hotel, το πέμπτο και τελευταίο ξενοδοχείο μας στη χώρα. Μια έντονη και γεμάτη νέες εμπειρίες εβδομάδα έφτανε σε λίγο στο τέλος της.
Στη ρεσεψιον, ο υπάλληλος, νομίζοντας ότι μόλις φτάσαμε στη χώρα, μας βομβάρδισε με προσφορές για ημερήσιες εκδρομές και δραστηριότητες. Μετά από ένα δύο λεπτά που κατάφερα επιτέλους να μιλήσω, του είπα “είμαστε εδώ ήδη μια εβδομάδα..”. Το, γιατί δεν μου το λέτε τόση ώρα και κάθομαι και μιλάω, ύφος του, μας έκανε παραλίγο να λυθούμε στα γέλια. Μα αφού δεν μας άφησες να μιλήσουμε άνθρωπέ μου! Μας πήρες από τα μαλλιά! Ευτυχώς που δεν λυθήκαμε στα γέλια δηλαδή, γιατί εγώ ήμουν τα τελευταία λεπτά σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.. Ειδικά όσο είμασταν μέσα στο ασανσέρ είπα στην Α πως αν γίνει το οτιδήποτε και μείνει το ασανσέρ, θα βιώσει μια τρομακτική για αυτήν και ντροπιαστική για εμένα εμπειρία.. Όπως είπαμε και στην αρχή της ιστορίας άλλωστε, κάθε εμπειρία για καλό. Κάθε όμως;
Μπαίνοντας στο δωμάτιο και αφού αποκαταστάθηκε η τάξη στο στομάχι μου, μας έλουσε μια μικρή απογοήτευση. Οι φωτογραφίες του δωματίου και αυτό που βλέπαμε μπροστά μας, ε καμία σχέση. Το, χίλιες και μία νύχτες, ανατολικού τύπου διακόσμησης, δωμάτιο που βλέπαμε στο κινητό μας, ήταν τελικά μισή νύχτα με το ζόρι. Δεν υπήρχε όμως ούτε χρόνος, όυτε όρεξη για μουρμούρα. Είχαμε πέσει με τα μούτρα στο διάβασμα των σημειώσεων που είχαμε για την Παλαιστίνη, καθώς η επόμενη ημέρα θα ήταν και η τελευταία μας στην Ιορδανία, κατά την οποία θα κάναμε ένα μικρό τουρ στα βόρεια της χώρας προτού επιστρέψουμε το αυτοκίνητο, θα βγάζαμε τα εισιτήρια λεωφορείου για την Ιερουσαλήμ και θα κάναμε τη τελευταία μας βόλτα και τις αντίστοιχες αγορές από το Αμμάν.
Το ημερολόγιο την επόμενη μέρα θα έγραφε 7 Οκτωβρίου 2023. Μια ημερομηνία σταθμός στη σύγχρονη παγκόσμια ιστορία.
Η θέα της λίμνης το πρωί!
Η Α, ξύπνησε αρκετά διψασμένη και πάνω στην ορμή και τη νύστα της, έπιασε καταλάθος το πλαστικό μπουκαλάκι που είχε μέσα τη ρακί που αγοράσαμε από την Άκαμπα πριν από δύο ημέρες. Το τι έγινε στη συνέχεια.. Ψέκασε με αηδία το περιεχόμενο της μεγάλης γουλιάς που έβαλε στο στόμα και βγάζοντας άναρθρες κραυγές, έτρεξε προς το μπάνιο. Το γέλιο μου κόπηκε απότομα όταν γλίστρησε και φαρδιά πλατιά βρέθηκε στο πάτωμα, κάνοντας έναν δυνατό γδούπο κατά τη πτώση της. Για λίγα δευτερόλεπτα πάγωσα, καθώς το κεφάλι της πέρασε σύριζα από τον νιπτήρα.. Ευτυχώς τέλος καλό, όλα καλά όμως όχι! Το τι άκουσα για την ιδέα μου να αφήσω το μπουκάλι με τη ρακί δίπλα σε αυτό του νερού, δεν περιγράφεται με λόγια..
Αρκετές συγνώμες αργότερα και αφού μαζέψαμε για μια ακόμα φορά τα πράγματα μας, φάγαμε γρήγορα πρωινό στο ξενοδοχείο και από νωρίς στηθήκαμε στην είσοδο του φαραγγιού Wadi Mujib, περιμένοντας τη σειρά μας, μιας και η είσοδος γίνεται σε γκρουπ των 15-20 ατόμων ανά είκοσι λεπτά περίπου. Το εν λόγω φαράγγι, αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου δικτύου που καταλήγουν στη Νεκρά Θάλασσα. Η διαδρομη που επιλέξαμε ήταν η πιο βατή και κλασική, αλλά και η μόνη διαθέσιμη εκείνη την περίοδο. Το φαράγγι είναι επισκέψιμο από το Μάιο μέχρι τα τέλη Οκτώβρη περίπου, περίοδος που η στάθμη του νερού εντός του θεωρείται ασφαλής. Για τους φυσιολάτρες που θα βρεθούν στη περιοχή, η επίσκεψη επιβάλλεται!
Εντός του φαραγγιού!
Όταν ήρθε η σειρά μας, φορέσαμε -υποχρεωτικά- τα σωσίβια μας και ξεκινήσαμε τη περιπετειώδη και συνάμα παιχνιδιάρικη πορεία μας στο φαράγγι, κόντρα στο ποταμάκι. Μικροί καταρράκτες, βράχια που ανέβαινες με σχοινί, αυτοσχέδιες λιμνούλες, πολλά στενώματα και πανέμορφοι γεωμορφολογικοί σχηματισμοί συμπλήρωναν την περίπου 2,5 ώρες διαδρομή μέχρι το τέλος της. Στα δύσκολα σημεία του φαραγγιού, υπήρχαν εργαζόμενοι που σε βοηθούσαν. Στο τέλος της κλασικής διαδρομής, υπάρχει ένας μεγαλύτερος καταρράκτης και μια ωραία λιμνούλα σχηματίζεται μπροστά του. Το φαράγγι είναι η χαρά του παιδιού και όχι μόνο.
Το τέλος της κλασικής διαδρομής του φαραγγιού!
Ξαποσταίνοντας για λίγο κάτω από ένα βράχο, πιάσαμε κουβέντα με μια παρέα παλαιστίνιων, κάτοικων Ιορδανίας, που κάνανε διακοπές. Ανταλλάξαμε λίγες κουβέντες και η συζήτηση έκλεισε με την ατάκα του ενός που θα θυμάμαι για πάντα. “Δεν θα υπάρξει ποτέ μια καλή περίοδος για να πας στη Παλαιστίνη. Απλά πας." Ίσως ήταν αυτό που χρειαζόμασταν να ακούσουμε για να μας φύγει και το τελεύταιο ψήγμα αμφιβολίας που είχαμε μέσα μας. "Οι κάτοικοι της Παλαιστίνης, νιώθουν υπερηφάνια αν τους πεις ότι είσαι τουρίστας στη γη τους, έτσι, σου συμπεριφέρονται αναλόγως".
Με αυτά τα όμορφα λόγια, αφήσαμε τη παρέα των νεαρών Παλαιστινίων και παραδώσαμε τα κορμιά μας στη ροή του νερού, καθώς είχε φτάσει η ώρα της επιστροφής στην είσοδο-έξοδο του φαραγγιού. Παρασυρόμενοι από το ποταμάκι, μετά από 1.5 ώρα καθοδικής πορείας, ολοκληρώσαμε ενθουσιασμένοι την διαδρομή. Το υπαίθριο, φυσικό λούνα παρκ έφτασε στο τέλος του! Με το χαμόγελο ενός μικρού παιδιού, αλλάξαμε ρούχα και συνεχίσαμε προς την επόμενη περιπέτεια!
Εδώ κολυμπήσαμε!
Στο χάρτη, είχαμε βρεί κάποια σημεία εκεί κοντά που υπήρχαν μικροί αμμουδεροί κολπίσκοι με εύκολη σχετικά πρόσβαση και έτσι εμείς, δεν χάσαμε την ευκαιρία για μια τελευταία βουτιά στη Νεκρά Θάλασσα! Κατηφορίσαμε σε μια που φαινόταν αρκετά αξιόλογη λόγω και των πανέμορφων σχηματισμών από το αλάτι στους βράχους. Κολυμπήσαμε για λίγο, με εμένα να μην αφήνω το βλέμμα μου από το τσαντάκι μέσης που είχε μέσα όλα τα υπάρχοντα μου, καθώς δύο μέτρα παραδίπλα καθόντουσαν, σχετικά ύποπτα, τρεις ντυμένοι νεαροί. Τέλος στην καχυποψία μου, χωρίς όμως να με κάνει να νιώσω καλύτερα, έδωσε το γεγονός ότι οι νεαροί ήταν εκεί, εμφανώς για να σχολιάσουν τουρίστριες με δυτικού τύπου μαγιό.
Οι σχηματισμοί από το αλάτι, φοβεροί!
Στο δρόμο για το αυτοκίνητο, μιας και έπρεπε οπωσδήποτε να ξεβγάλουμε την υπερβολική αλμύρα από τα κορμιά μας, πληρώσαμε 5ε για ένα λεπτό τρεχούμενου νερού από δεξαμενή. Όλα εδώ πληρώνονται σκέφτηκα. Τιμή προσαρμοσμένη στη ζήτηση, μην έχεις παράπονο! Το ηλιοβασίλεμα, μας βρήκε σε ένα ύψωμα του παραλίμνιου δρόμου, να χαζεύουμε το πανέμορφο τοπίο με ένα σαουάρμα στο χέρι, μια κόλα και ένα τσιγάρο αργότερα. “Κάπου εκεί πίσω απ’ τα βουνά είναι η Ιερουσαλήμ, είπα στην Α. Μεθαύριο θα είμαστε εκεί.” Ο ήλιος χάθηκε στη Δύση, και εμείς ξεκινήσαμε τη διαδρομή προς τη Μάνταμπα, στην οποία θα καθόμασταν για λίγες ώρες.
Η ήλιος χάνεται πίσω από τη Δυτική όχθη.
Ανεβαίνοντας προς τις κορυφογραμμές του όρους Νεμπό, σταματήσαμε σε ένα σημείο για να χαζέψουμε τις τελευταίες πινελιές της ημέρας, καθώς η θέα προς τη λίμνη και τα απέναντι παράλια, ήταν καθηλωτική. Στα πάρκινγκ του δρόμου, έβρισκες οικογένειες ντόπιων να είναι μαζεμένες και να τρώνε ή να πίνουν τσάι σαν σε υπαίθριο πικ νικ, μια εικόνα αρκετά όμορφη.
Τελευταίες πινελιές φωτός από το όρος Νεμπό.
Είχε νυχτώσει για τα καλά όταν μπήκαμε στη Μάνταμπα και η μικρή βόλτα που κάναμε στην πόλη δεν μας αποκάλυψε και πολλά, μιας και σχεδόν όλα τα καταστήματα ήταν κλειστά και η κίνηση στους δρόμους ελάχιστη. Εδώ, είναι και το μέρος που ακούσαμε πρώτη φορά ελληνικά μετά από μία εβδομάδα παρουσίας στη χώρα, καθώς η πόλη έχει έντονο ελληνορθόδοξο παρελθόν και ενδιαφέρον. Εμείς, έχοντας ως στόχο την ανεύρεση -τι άλλο- φαγητού, κάναμε μια στάση στο Ayola cafe. Πήραμε μια πίτσα, σχεδόν ίδια με τις κοινές ελληνικές σπέσιαλ πίτσες και δύο ακόμα μαγειρευτά. Το ένα ήρθε σε πήλινο σκεύος σκεπασμένο με ζύμη που είχε ψηθεί στο φούρνο, εσωκλείοντας όλα τα αρώματα. Αρκετά ικανοποιημένοι αλλά όχι ενθουασιασμένοι, ξεκινήσαμε για το Αμμάν, στο οποίο φτάσαμε αργά το βράδυ, παρκάροντας το αυτοκίνητο ακριβώς έξω από το Arabesque Hotel, το πέμπτο και τελευταίο ξενοδοχείο μας στη χώρα. Μια έντονη και γεμάτη νέες εμπειρίες εβδομάδα έφτανε σε λίγο στο τέλος της.
Στη ρεσεψιον, ο υπάλληλος, νομίζοντας ότι μόλις φτάσαμε στη χώρα, μας βομβάρδισε με προσφορές για ημερήσιες εκδρομές και δραστηριότητες. Μετά από ένα δύο λεπτά που κατάφερα επιτέλους να μιλήσω, του είπα “είμαστε εδώ ήδη μια εβδομάδα..”. Το, γιατί δεν μου το λέτε τόση ώρα και κάθομαι και μιλάω, ύφος του, μας έκανε παραλίγο να λυθούμε στα γέλια. Μα αφού δεν μας άφησες να μιλήσουμε άνθρωπέ μου! Μας πήρες από τα μαλλιά! Ευτυχώς που δεν λυθήκαμε στα γέλια δηλαδή, γιατί εγώ ήμουν τα τελευταία λεπτά σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.. Ειδικά όσο είμασταν μέσα στο ασανσέρ είπα στην Α πως αν γίνει το οτιδήποτε και μείνει το ασανσέρ, θα βιώσει μια τρομακτική για αυτήν και ντροπιαστική για εμένα εμπειρία.. Όπως είπαμε και στην αρχή της ιστορίας άλλωστε, κάθε εμπειρία για καλό. Κάθε όμως;
Μπαίνοντας στο δωμάτιο και αφού αποκαταστάθηκε η τάξη στο στομάχι μου, μας έλουσε μια μικρή απογοήτευση. Οι φωτογραφίες του δωματίου και αυτό που βλέπαμε μπροστά μας, ε καμία σχέση. Το, χίλιες και μία νύχτες, ανατολικού τύπου διακόσμησης, δωμάτιο που βλέπαμε στο κινητό μας, ήταν τελικά μισή νύχτα με το ζόρι. Δεν υπήρχε όμως ούτε χρόνος, όυτε όρεξη για μουρμούρα. Είχαμε πέσει με τα μούτρα στο διάβασμα των σημειώσεων που είχαμε για την Παλαιστίνη, καθώς η επόμενη ημέρα θα ήταν και η τελευταία μας στην Ιορδανία, κατά την οποία θα κάναμε ένα μικρό τουρ στα βόρεια της χώρας προτού επιστρέψουμε το αυτοκίνητο, θα βγάζαμε τα εισιτήρια λεωφορείου για την Ιερουσαλήμ και θα κάναμε τη τελευταία μας βόλτα και τις αντίστοιχες αγορές από το Αμμάν.
Το ημερολόγιο την επόμενη μέρα θα έγραφε 7 Οκτωβρίου 2023. Μια ημερομηνία σταθμός στη σύγχρονη παγκόσμια ιστορία.