Vsl Fot
Member
- Μηνύματα
- 8
- Likes
- 120
Το επόμενο πρωί, ήταν το τέταρτο στην απάμενη καρδιά της Μέσης Ανατολής. Η Ιορδανία είναι η ασφαλέστερη χώρα της -διαχρονικά- τεταμένης περιοχής, μιας και οι σχέσεις της με τις ΗΠΑ είναι σε καλό, σχετικά, επίπεδο, ενώ έχει αναγνωρίσει και το κράτος του Ισραήλ. Βέβαια, μη φανταστείτε ότι πρόκειται για μια χώρα που βασιλεύει η δημοκρατία. Η βασιλική οικογένεια κινεί τα νήματα εδώ και δεκαετίες στη χώρα, με τον τωρινό βασιλιά Αμπντάλα Β' να έχει αρκετούς οπαδούς στη χώρα.
Πίσω στα δικά μας, καθώς το ξημέρωμα με βρήκε να χαζεύω από το παράθυρο του ξενοδοχείου πόσο κοντά είναι η πόλη του Ελιάτ και παράλληλα να πεινάω σε βαθμό κακουργήματος. Τι περίεργο, θα πει κανείς. Το πλουσιοπάροχο πρωινό του ξενοδοχείου, το μοναδικό σε τέτοια ποικιλία επιλογών σε όλο μας το ταξίδι, ήταν μια όαση κυριολεκτικά. Αφού λάβαμε -και με το παραπάνω- την απαιτούμενη ενέργεια, ξεκινήσαμε χορτάτοι για την Πέτρα!
Η θέα από το ξενοδοχείο. Στο βάθος η πόλη Ελιάτ του Ισραήλ.
Για το συγκεκριμένο μέρος έχουν γραφτεί πολλά και η αλήθεια είναι ότι αξίζουν περισσότερα. Εγώ θα αρκεστώ στο ότι είναι από τα πιο εντυπωσιακά μέρη που έχω βρεθεί στη ζωή μου και θα αναφωνήσω γεμάτος θαυμασμό και περιέργεια προς τους αρχαίους Ναββαταίους, “Τι σκαλίσατε ρε μάγκες”. Η τοπική οικονομία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό από την αξιοποίηση του αρχαιολογικού χώρου, κάτι που μαρτυρά και η παρουσία εκατοντάδων ντόπιων που εργάζονται στο μέρος. Μεταφορείς, καμηλιέρηδες, μικροέμποροι κλπ κλπ. Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν ήταν προσχεδιασμένη, είμασταν πιο πολύ του στυλ πάμε και βλέπουμε. Με τα στόματα ανοιχτά, φτάσαμε στο πρώτο τσεκπόιντ που αποτελεί το θησαυροφυλάκειο και συνεχίσαμε αδιάκοπα και με πολλές παρακάμψεις μέχρι το Μοναστήρι. Βέβαια, για να φτάσει κανείς ως εκεί, πρέπει να περπατήσει και σε 2.5 περίπου χιλιόμετρα, ανηφορικό, βραχώδης μονοπάτι με άπειρα σκαλιά, κάτι που σε συνδυασμό με το ευαίσθητο γόνατο της συντροφιάς μου έκανε τα πράγματα λίγο περιπετειώδη μέχρι..
Η τοπογραφία της περιοχής όπου λαξεύτηκε ανά τους αιώνες η ροδοκόκκινη πόλη της Πέτρας.
Μέχρι να δούμε έκπληκτοι μια Βορειοευρωπαία γύρω στα 60 να ανεβαίνει περπατώντας με ..γύψο στο ένα πόδι!! Αυτό ήταν. Η Α αναθάρρησε, ο εγωισμός της δέχτηκε το κατάλληλο πλήγμα που χρειαζόταν και έτσι λίγη ώρα μετά αντικρύζαμε με τη γλώσσα στο πάτωμα και τις μπλούζες λούτσα στον ιδρώτα το περίφημο Μοναστήρι! Βέβαια, δεν είμασταν για πολλά πολλά. Κατσικωθήκαμε στο λοφάκι απέναντι και δώσαμε στους εαυτούς μας 30 λεπτά για ξεκούραση και αγνάντι. Ο δρόμος της επιστροφής ήταν εξίσου περιπετειώδες, με τα δικά μου γόνατα να αρχίζουν να μου λένε “που μας πας ρε καραμήτρο” και να συζητάμε με την σύντροφο πως μόλις επιστρέψουμε στην Ελλάδα, ξεκινάμε γυμναστική (ακόμα ξεκινάμε). Μετά από 7 ώρες εντός του αρχαιολογικού χώρου και 16 χιλιόμετρα περπάτημα, σύραμε τα κουφάρια μας μέχρι το αυτοκίνητο. Η κούραση μεγάλη, η χαρά μας όμως για αυτά που ζήσαμε εκείνη τη μέρα, ακόμα μεγαλύτερη.
Ed-Deir Monastery στην Πέτρα! Από τον 1ο αιώνα Μ.Χ.. Τα καταφέραμε!
Βράδυ πια, περάσαμε για μια ακόμα φορά τον έλεγχο εισόδου στην Άκαμπα, με τον αστυνόμο να μας λέει σε σπαστά αγγλικά “Ελλάδα!! Τι υπέροχη μουσική! Βέρτης!” και πόσο συμπαθεί τους Έλληνες. Φτάσαμε στη Άκαμπα, όπου σχεδόν μηχανικά κατευθυνθήκαμε για φαγητό στο Al Shami restaurant, γνωστό στη πόλη για τα κρεατικά του. Πήραμε μια ποικιλία ψητών για δύο άτομα που περιείχε κομμάτια από σουβλάκι αρνιού και κοτόπουλου, καθώς και μερικά κεμπάπ. Για τα γύρω γύρω διάφορα τουρσιά που έρχονται μπαι ντιφολτ, μια ποικιλία αλοιφών και κάτι σαν τυροκαυτερή. Τα εξαφανίσαμε μιας και ήταν όλα εξαίσια.
Al Shami restaurant στην Άκαμπα!
Η βραδιά συνεχίστηκε με βολτάδα μέχρι την πλατεία της Αραβικής επανάστασης, στο μέσο της οποίας υπήρχε ένας τεράστιος ιστός με μια εξίσου τεράστια Παλαιστινιακή (και όχι Ιορδανική, παρόλο που είναι σχεδόν ίδιες) σημαία. Ο λόγος όπως μάθαμε, είναι για να κάνει ορατή στους γείτονες την αμέριστη αλληλεγγύη της χώρας προς την Παλαιστίνη. Άλλωστε, εκατομμύρια Παλαιστίνιοι ζουν ως πρόσφυγες στην Ιορδανία. Συνεχίσαμε, χαλαρώνοντας στη παραλία της πόλης, συνοδεία ναργιλέ και τσαγιού, πάνω στο κύμα της Ερυθράς Θάλασσας. Καμιά φορά η πολυτέλεια προέρχεται απο τα συναισθήματα τις στιγμής. Μια γουλιά τσάι, μια τζούρα από τον ναργιλέ, αραβική μουσική να ακούγεται από ένα ραδιοφωνάκι παρακάτω, ένα ζευγάρι ντόπιων δίπλα μας να κοιτάει τη θάλασσα και εμείς, παραδομένοι στη στιγμή. Μετά από κάποιον -απροσδιόριστο- χρόνο, κινήσαμε για το ξενοδοχείο μιας και η αυριανή μέρα θα ήταν εξίσου έντονη..
Κάπως έτσι αποχαιρετήσαμε την Ερυθρά θάλασσα για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας..
Πίσω στα δικά μας, καθώς το ξημέρωμα με βρήκε να χαζεύω από το παράθυρο του ξενοδοχείου πόσο κοντά είναι η πόλη του Ελιάτ και παράλληλα να πεινάω σε βαθμό κακουργήματος. Τι περίεργο, θα πει κανείς. Το πλουσιοπάροχο πρωινό του ξενοδοχείου, το μοναδικό σε τέτοια ποικιλία επιλογών σε όλο μας το ταξίδι, ήταν μια όαση κυριολεκτικά. Αφού λάβαμε -και με το παραπάνω- την απαιτούμενη ενέργεια, ξεκινήσαμε χορτάτοι για την Πέτρα!
Η θέα από το ξενοδοχείο. Στο βάθος η πόλη Ελιάτ του Ισραήλ.
Για το συγκεκριμένο μέρος έχουν γραφτεί πολλά και η αλήθεια είναι ότι αξίζουν περισσότερα. Εγώ θα αρκεστώ στο ότι είναι από τα πιο εντυπωσιακά μέρη που έχω βρεθεί στη ζωή μου και θα αναφωνήσω γεμάτος θαυμασμό και περιέργεια προς τους αρχαίους Ναββαταίους, “Τι σκαλίσατε ρε μάγκες”. Η τοπική οικονομία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό από την αξιοποίηση του αρχαιολογικού χώρου, κάτι που μαρτυρά και η παρουσία εκατοντάδων ντόπιων που εργάζονται στο μέρος. Μεταφορείς, καμηλιέρηδες, μικροέμποροι κλπ κλπ. Η διαδρομή που επιλέξαμε δεν ήταν προσχεδιασμένη, είμασταν πιο πολύ του στυλ πάμε και βλέπουμε. Με τα στόματα ανοιχτά, φτάσαμε στο πρώτο τσεκπόιντ που αποτελεί το θησαυροφυλάκειο και συνεχίσαμε αδιάκοπα και με πολλές παρακάμψεις μέχρι το Μοναστήρι. Βέβαια, για να φτάσει κανείς ως εκεί, πρέπει να περπατήσει και σε 2.5 περίπου χιλιόμετρα, ανηφορικό, βραχώδης μονοπάτι με άπειρα σκαλιά, κάτι που σε συνδυασμό με το ευαίσθητο γόνατο της συντροφιάς μου έκανε τα πράγματα λίγο περιπετειώδη μέχρι..
Η τοπογραφία της περιοχής όπου λαξεύτηκε ανά τους αιώνες η ροδοκόκκινη πόλη της Πέτρας.
Μέχρι να δούμε έκπληκτοι μια Βορειοευρωπαία γύρω στα 60 να ανεβαίνει περπατώντας με ..γύψο στο ένα πόδι!! Αυτό ήταν. Η Α αναθάρρησε, ο εγωισμός της δέχτηκε το κατάλληλο πλήγμα που χρειαζόταν και έτσι λίγη ώρα μετά αντικρύζαμε με τη γλώσσα στο πάτωμα και τις μπλούζες λούτσα στον ιδρώτα το περίφημο Μοναστήρι! Βέβαια, δεν είμασταν για πολλά πολλά. Κατσικωθήκαμε στο λοφάκι απέναντι και δώσαμε στους εαυτούς μας 30 λεπτά για ξεκούραση και αγνάντι. Ο δρόμος της επιστροφής ήταν εξίσου περιπετειώδες, με τα δικά μου γόνατα να αρχίζουν να μου λένε “που μας πας ρε καραμήτρο” και να συζητάμε με την σύντροφο πως μόλις επιστρέψουμε στην Ελλάδα, ξεκινάμε γυμναστική (ακόμα ξεκινάμε). Μετά από 7 ώρες εντός του αρχαιολογικού χώρου και 16 χιλιόμετρα περπάτημα, σύραμε τα κουφάρια μας μέχρι το αυτοκίνητο. Η κούραση μεγάλη, η χαρά μας όμως για αυτά που ζήσαμε εκείνη τη μέρα, ακόμα μεγαλύτερη.
Ed-Deir Monastery στην Πέτρα! Από τον 1ο αιώνα Μ.Χ.. Τα καταφέραμε!
Βράδυ πια, περάσαμε για μια ακόμα φορά τον έλεγχο εισόδου στην Άκαμπα, με τον αστυνόμο να μας λέει σε σπαστά αγγλικά “Ελλάδα!! Τι υπέροχη μουσική! Βέρτης!” και πόσο συμπαθεί τους Έλληνες. Φτάσαμε στη Άκαμπα, όπου σχεδόν μηχανικά κατευθυνθήκαμε για φαγητό στο Al Shami restaurant, γνωστό στη πόλη για τα κρεατικά του. Πήραμε μια ποικιλία ψητών για δύο άτομα που περιείχε κομμάτια από σουβλάκι αρνιού και κοτόπουλου, καθώς και μερικά κεμπάπ. Για τα γύρω γύρω διάφορα τουρσιά που έρχονται μπαι ντιφολτ, μια ποικιλία αλοιφών και κάτι σαν τυροκαυτερή. Τα εξαφανίσαμε μιας και ήταν όλα εξαίσια.
Al Shami restaurant στην Άκαμπα!
Η βραδιά συνεχίστηκε με βολτάδα μέχρι την πλατεία της Αραβικής επανάστασης, στο μέσο της οποίας υπήρχε ένας τεράστιος ιστός με μια εξίσου τεράστια Παλαιστινιακή (και όχι Ιορδανική, παρόλο που είναι σχεδόν ίδιες) σημαία. Ο λόγος όπως μάθαμε, είναι για να κάνει ορατή στους γείτονες την αμέριστη αλληλεγγύη της χώρας προς την Παλαιστίνη. Άλλωστε, εκατομμύρια Παλαιστίνιοι ζουν ως πρόσφυγες στην Ιορδανία. Συνεχίσαμε, χαλαρώνοντας στη παραλία της πόλης, συνοδεία ναργιλέ και τσαγιού, πάνω στο κύμα της Ερυθράς Θάλασσας. Καμιά φορά η πολυτέλεια προέρχεται απο τα συναισθήματα τις στιγμής. Μια γουλιά τσάι, μια τζούρα από τον ναργιλέ, αραβική μουσική να ακούγεται από ένα ραδιοφωνάκι παρακάτω, ένα ζευγάρι ντόπιων δίπλα μας να κοιτάει τη θάλασσα και εμείς, παραδομένοι στη στιγμή. Μετά από κάποιον -απροσδιόριστο- χρόνο, κινήσαμε για το ξενοδοχείο μιας και η αυριανή μέρα θα ήταν εξίσου έντονη..
Κάπως έτσι αποχαιρετήσαμε την Ερυθρά θάλασσα για να συνεχίσουμε το ταξίδι μας..