• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιο - Αύγουστο 2020 !

Περού Περού τέσσερα χρόνια αργότερα, ή αλλιώς «Ο επιμένων νικά»

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.477
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Η συνέχεια στην Sacred Valley



Μόνο οκτώ χιλιόμετρα χωματόδρομου κράτησε η επόμενη διαδρομή, μιας και μετά από μια ώρα στις αλυκές ξαναμπήκαμε στο όχημα για να συνεχίσουμε, ανεβαίνοντας ακόμη ψηλότερα. Όπως ήδη θα φαντάζεστε, η επόμενη στάση μας αφορούσε το Moray, στο οποίο εκδώσαμε πολύ-εισιτήριο κόστους 70 Soles κατ’ άτομο προκειμένου να εισέλθουμε:

Scan20003.JPG

DSC_0044.JPG

DSC_0048.JPG


Εδώ βρίσκονται οι περίφημες αναβαθμίδες των Ίνκας, άψογα διατηρημένες οι περισσότερες με την πρώτη και μεγαλύτερη να κυριαρχεί στο τοπίο και τα μάτια μας:

DSC_0051.JPG
DSC_0052.JPG


Καταλάβαμε σχεδόν αμέσως πως σε τέτοιο υψόμετρο δε μας παίρνει για περιπατητικές μαγκιές, έτσι ξεκινήσαμε το περιμετρικό μονοπάτι με αρκετά χαλαρό ρυθμό ως οφείλαμε

DSC_0057.JPG


Δεν είναι λίγοι αυτοί που εικάζουν πως το σύμπλεγμα αναβαθμίδων (ή πεζουλών όπως θα λέγαμε σ’ ένα κυκλαδίτικο νησί) ανάμεσα στα βουνά, αφορά κάποιο τελετουργικό κομμάτι, η επικρατέστερη όμως εκδοχή είναι πως επρόκειτο για χώρο καλλιέργειας, με την εντυπωσιακή ιδιότητα μάλιστα του διαφορετικού κλίματος σε κάθε (!) επίπεδο, γεγονός που φανερώνει την εντυπωσιακή πρόοδο αυτού του διορατικού & πανέξυπνου για την εποχή του πολιτισμού:

DSC_0065.JPG

DSC_0069.JPG


Κάναμε μια μεγάλη βόλτα περίπου της μιας ώρας αγναντεύοντας το τοπίο, συνεχίσαμε λίγο και στο χώρο με τα αναμνηστικά και τα τοπικά προϊόντα, αναχωρώντας από διαφορετικό δρόμο και συγκεκριμένα ακόμη ένα χωματόδρομο για επιστροφή:

DSC_0068.JPG
DSC_0079.JPG


Θαυμάστε τις εικόνες της ιερής κοιλάδας από ψηλά, σε μια ακόμη στάση που έκανε ο οδηγός μας προκειμένου να φωτογραφήσουμε. Εικόνες που θα μείνουν μια ζωή για μένα χαραγμένες στη μνήμη και την καρδιά μου:

DSC_0087.JPG

DSC_0092.JPG


Με το χαμόγελο στα χείλη επιστρέφαμε από τον ίδιο δρόμο προς το Ollantaytambo, με μια ιδέα να καρφώνεται άμεσα στο μυαλό μας όμως για σύντομη στάση, κάτι που πραγματοποιήθηκε λίγα χιλιόμετρα έξω απ’ το χωριό:

DSC_0100.JPG


Δε γίνεται βλέπετε να υπάρχει τοπική μπυραρία με παραγωγή, εμφιάλωση και διαθέσιμο κήπο (Cerveceria del Valle Sagrado) και δυο τύποι σαν εμάς να περάσουν απλά και να την αγνοήσουν. Κατευθείαν είπαμε στον Ράμπο να κάνει στην άκρη για λίγα λεπτά -ο οποίος ως άψογος επαγγελματίας αρνήθηκε το κέρασμα- και μπήκαμε μέσα στον όμορφο χώρο. Μόλις είδαν το φωτογραφικό κι όχι μόνο ενδιαφέρον μου, με οδήγησαν σε μια πολύ ευγενική πράξη και στο χώρο παραγωγής, φωτογραφία του οποίου βλέπετε πιο πάνω. Ίσως να με πέρασαν για κινηματογραφιστή ή ινφλουένσερ οι άνθρωποι, που να ξέρουν τι πραγματικά είμαι:

DSC_0097.JPG


Το εξαιρετικό Pint με την τοπική ΙΡΑ σε συνδυασμό με το πικάντικο ψημένο καλαμπόκι που μας κέρασαν και δοκιμάζαμε για πρώτη φορά ήταν ακριβώς ότι χρειαζόμασταν την ώρα εκείνη:

DSC_0102.JPG


Θα μπορούσαμε κάλλιστα να μείνουμε ως το βράδυ για να δείξουμε το ποιόν μας, ωστόσο δεν έπρεπε να καθυστερήσουμε άλλο τον άνθρωπο που μας περίμενε, είχαμε εξάλλου και συνέχεια με εξαιρετικό ενδιαφέρον, άλλη μία εντός της ίδιας μέρας. Έτσι, την ώρα που επιτέλους ο φωτεινός ήλιος απλωνόταν στην κοιλάδα περνούσαμε την πύλη του «Sitio Arqueológico De Ollantaytambo», σε μια πλήρη αντίθεση σε σχέση με τη σκοτεινή εικόνα που είχαμε δει το ίδιο πρωί:

DSC_0108.JPG
DSC_0109.JPG


Εισιτήριο δε χρειάστηκε, μιας και το προαναφερθέν συμπεριλάμβανε αυτόν και μερικούς ακόμα χώρους (Chinchero, Pisaq, Moray), κάτι που σίγουρα συμφέρει όποιον έχει σκοπό να τους επισκεφτεί εντός 24ώρου. Όπως εύκολα μπορείτε να δείτε και να καταλάβετε το συγκεκριμένο αρχαιολογικό πάρκο με τις πλατφόρμες που καλούμασταν ν’ ανέβουμε, προσέλκυε αρκετά μεγάλο αριθμό τουριστών που καταφθάνουν σωρηδόν στο χωριό:

DSC_0114.JPG
DSC_0117.JPG


Ένας από τους κύριους λόγους γι’ αυτό είναι η εξερεύνηση του πολεοδομικού σχεδιασμού των Ίνκας ο οποίος διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση έως σήμερα. Ήταν και η δική μας πρώτη σημαντική επαφή με την αρχιτεκτονική των εντυπωσιακών πέτρινων οικοδομικών υλικών που βρέθηκαν εκεί πάνω σε πλήρη αρμονία, κάτι που δημιουργούσε εύλογες απορίες:

DSC_0120.JPG
DSC_0123.JPG


Λίγο πριν το τέλος της ανάβασης βρίσκεται και ο Ναός του ήλιου, όπου γινόταν το αδιαχώρητο, με την περιμετρική θέα προς όλες τις κατευθύνσεις του χωριού να είναι υπέροχη:

DSC_0129.JPG

DSC_0137.JPG


Αναρωτιέστε ακόμη αν αξίζει η επίσκεψη και η διαμονή σ’ αυτό το υπέροχο μέρος; Δε νομίζω.

Κατεβήκαμε με προσοχή τα σκαλιά του αρχαιολογικού χώρου με σκοπό να τον εξερευνήσουμε λίγο ακόμη, βλέποντας και τις πηγές που καταλήγουν σ’ αυτόν από τα βουνά ως τους χώρους λατρείας, αλλά και για πρώτη φορά τα περίφημα Αλπάκα των Άνδεων, λίγο πριν φτάσουμε προς την έξοδο και την ανοικτή αγορά:

DSC_0153.JPG

DSC_0155.JPG


Είχαμε μπροστά μας μερικά ακόμη πραγματάκια να δούμε…
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.477
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ένα μόνο δείγμα των Άνδεων, τα καλύτερα ακολουθούν!

Οι συνήθειες δεν ξεχνιούνται ούτε και σ αυτό το υψόμετρο..
Και σε κανένα υψόμετρο, άμα δε τιμάς τις παραδόσεις δε πάει καλά η εκδρομή! :haha:

Εκπληκτικές εικόνες οι οποίες αποτυπώνονται στο μάτι και μένουν κατευθείαν στο μυαλό
Έτσι είναι η Ιερή κοιλάδα, δε μπορεί να σ' αφήσει ασυγκίνητο με όσα θαυμαστά βλέπεις.;)
Πλέον και για μένα η επίσκεψη σε τοπικές ζυθοποιίες στα ταξίδια μου είναι must.
Το συγκεκριμένο το είχα ξεσηκώσει από πριν, έτσι ήταν στους στόχους μας να κάνουμε μια επίσκεψη μιας και απείχε λιγότερο των 6 χιλιομέτρων από το Olla. Έτσι μόλις είδαμε ότι περνάμε απέξω και μας παίρνει χρονικά δε χάσαμε ευκαιρία κι άξιζε με το παραπάνω. :)
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.055
Likes
4.782
Επόμενο Ταξίδι
Κανάρια
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Εξαιρετική η περιγραφή, και οι φωτογραφίες φαίνονται τόσο απόκοσμες για εμάς τους Ευρωπαίους! :shock:

Διαβάζοντας την ιστορία σου, καταλαβαίνω πως το Μάτσου Πίτσου απλά είναι το κερασάκι στην τούρτα, αν μπορώ να το πω έτσι, σε μία ανεξάντλητη χώρα.

Όντας ακόμη στο μέσον της ιστορίας, καλά έκανες και επέμεινες στο να κυνηγήσεις τον στόχο του '20. Πάντα τέτοιες εικόνες!!! Περιμένω κι εγώ τη συνέχεια!

:trekker:
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.477
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ollantaytambo για λίγο ακόμη



Περάσαμε εν συντομία από την όμορφη ανοικτή αγορά που είχε το ενδιαφέρον της, δεν ήμασταν όμως σε φάση ακόμη για ψώνια, ψάχνοντας κάτι καλύτερο παραδίπλα για μια στάση μετά από τόση ορθοστασία και περπάτημα. Μπορεί να μη του φαίνεται εκ πρώτης, ωστόσο η διαδικασία αυτή σε υψόμετρο σε συνδυασμό με την κούραση του ταξιδιού είναι απείρως πιο εξαντλητική:

DSC_0156.JPG
DSC_0160.JPG


Ένα από τα κλασσικά μπαράκια του χωριού με happy hour απέναντι από τον αρχαιολογικό χώρο μας τράβηξε αμέσως την προσοχή, προκειμένου να πιούμε από 2-3 Pisco Sour για να έρθουμε στα ίσια μας, την ώρα που ο καιρός έδειχνε και πάλι να αλλάζει βγάζοντας λίγο περισσότερο κρύο:

DSC_0163.JPG
DSC_0164.JPG


Η απόφαση μας για τον υπολειπόμενο χρόνο που είχαμε το φως της ημέρας μαζί μας, ήταν να εξερευνήσουμε για λίγο ακόμα το πανέμορφο αυτό μέρος, μιας και περνούσαμε τις τελευταίες ώρες μας εκεί, κινούμενοι αρχικά αντίθετα της πλατείας και περιφερειακά:

DSC_0166.JPG
DSC_0169.JPG


Δε ξέρω τι άλλο μπορώ να σας γράψω, ίσως έχω γίνει ήδη κουραστικός τώρα που το σκέφτομαι με λόγια και εικόνες. Πετρόχτιστα στενάκια, όμορφα σπίτια και αυλές με οικόσιτα συνθέτουν την πανδαισία του μέρους:

DSC_0172.JPG
DSC_0176.JPG


Βλέπετε θέλαμε να ρουφήξουμε πραγματικά όσες περισσότερες εικόνες προλαβαίναμε, με μια υποψία πείνας να υπάρχει ήδη στην ατμόσφαιρα. Όχι τίποτε άλλο, σε κάθε γωνία έβλεπες κι έναν ξυλόφουρνο ν’ ανάβει, έτσι ακόμη κι αν δεν ήθελες το σκεφτόσουν…

DSC_0180.JPG
DSC_0186.JPG


Κάπως έτσι βγήκαμε μέσα από τους μικρούς δρόμους στην πλατεία, όπου διαπιστώσαμε πως ήταν εν εξελίξει ένα χορευτικό τοπικό δρώμενο, με αρκετούς ντόπιους να το παρακολουθούν και να διασκεδάζουν, κάτι που κάναμε κι εμείς για λίγα λεπτά:

DSC_0189.JPG
DSC_0192.JPG


Ακολούθως είπαμε να κάνουμε ένα πέρασμα από την αγορά «Mercado San Pedro» του Olla που βρίσκεται λίγα μέτρα παραδίπλα, προκειμένου να πάρουμε κι από εκεί μια γεύση καθώς κάτι τέτοια είναι που μου αρέσουν πολύ στα ταξίδια:

DSC_0201.JPG
DSC_0196.JPG


Πιάσαμε σχεδόν νύχτα και το καλύτερο που ‘χαμε να κάνουμε ήταν να γυρίσουμε στο Hostel να γίνουμε λίγο άνθρωποι ώστε να ξαναβγούμε μια και καλή προς τα έξω, κάτι που κάναμε εν τέλει κοντά στις οκτώ. Με την πείνα να χτυπάει κόκκινα παραδόξως για εμάς στρωθήκαμε στο πρώτο μαγαζί που βρήκαμε στην πλατεία. Ο κανόνας «καθόμαστε εκεί που έχει κόσμο, καλά θα είναι» βρήκε εφαρμογή και στην περίπτωση μας, με το κατάστημα να γεμίζει τα τραπέζια του λίγο μετά. Δε θυμάμαι τι παρήγγειλα, κάτι άλλο σε σχέση από αυτό που μου έφεραν, το οποίο ήταν όμως εξαιρετικό. Κοτόπουλο κάπως, το έφαγα με μεγάλη όρεξη:

DSC_0202b.jpg

DSC_0202c.jpg


Ξάφνου και χωρίς να το περιμένουμε ακούστηκαν πάλι ψαλμωδίες και φάνηκε πολύς κόσμος. Τι φάση, κάθε μέρα περιφορά επιταφίου έχουν σ’ αυτά τα μέρη, δε μπορώ να καταλάβω:

DSC_0202e.jpg


Το γεγονός όμως της ημέρας δεν ήταν άλλο από τον ποδοσφαιρικό αγώνα της εθνικής, κάτι που καταλάβαμε πάρα πολύ καλά στο κλασσικό μπαράκι που πήγαμε να πιούμε τα Pisco μας. Η αγωνία και οι πανηγυρισμοί των ντόπιων για ένα αδιάφορο φιλικό ματς με τη Δομινικανή δημοκρατία είναι κάτι αδιανόητο για τα δικά μας δεδομένα. Για να κάνετε τον παραλληλισμό, φανταστείτε την Ελλάδα να παίζει φιλικό πχ με τη Μάλτα και τα καφενεία να ναι γεμάτα με μας να ουρλιάζουμε σε κάθε γκολ. Δε γίνονται αυτά:

DSC_0202h.jpg


Κάτω αριστερά μπορείτε να δείτε με ζουμ κάτι που μου τράβηξε ιδιαίτερα την προσοχή στο τραπέζι που χα μπροστά μου, με δυο ντόπιους δηλαδή να πίνουνε μπύρες με μεζέ φύλλα κόκας, γεγονός τρομερά περίεργο στα μάτια μου!

Πέρα από το παιχνίδι όμως που κάποια στιγμή τελείωσε, οι εκδηλώσεις στην πλατεία συνεχιζόντουσαν, με αποκορύφωμα μια συναυλία τοπικής μπάντας που άρεσε πολύ στον κόσμο απ’ ότι κατάλαβα, και το ίδιο συνέβη και με μας.


DSC_0202j.jpg

  • Λες να πιούμε εδώ τις τελευταίες;
  • Και δε τις πίνουμε φίλε
DSC_0202k.jpg


Ακολουθούσε μια πολύ απαιτητική μέρα… ;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.477
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Εξαιρετική η περιγραφή, και οι φωτογραφίες φαίνονται τόσο απόκοσμες για εμάς τους Ευρωπαίους! :shock:
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε. Όντως είναι εικόνες τόσο διαφορετικές στα μάτια μας που δε βλέπεις εύκολα αλλού. Το έχω ξαναπεί άλλωστε, ένα ταξίδι τέτοιο εκτός Ευρώπης είναι υπεράνω σύγκρισης με οτιδήποτε κοντινό.
Διαβάζοντας την ιστορία σου, καταλαβαίνω πως το Μάτσου Πίτσου απλά είναι το κερασάκι στην τούρτα, αν μπορώ να το πω έτσι, σε μία ανεξάντλητη χώρα.
Λογικό δεν είναι, εφόσον μιλάμε για ένα από τα επτά σύγχρονα θαύματα του κόσμου; Όταν αναφερθεί κάποιος στο Περού είναι η πρώτη σκέψη που κάνουν όλοι και δικαίως, σε μια χώρα όμως που πολύ σωστά είπες, πρόκειται για το κερασάκι στην τούρτα. Το κατάλαβα κι εγώ κι ας είδα πολύ, πολύ, πολύ λίγα απ' όσα σπουδαία έχει. ;)
Όντας ακόμη στο μέσον της ιστορίας, καλά έκανες και επέμεινες στο να κυνηγήσεις τον στόχο του '20. Πάντα τέτοιες εικόνες!!! Περιμένω κι εγώ τη συνέχεια!
Και πάλι σ' ευχαριστώ, η συνέχεια περιλαμβάνει πολύ ωραία πράγματα, μείνε συντονισμένος!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.477
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ξεκινώντας για το θαύμα



Το εγερτήριο ήταν για τις πέντε το πρωί μ’ εμένα να ξυπνάω λίγο νωρίτερα χωρίς κάποιο λόγο, βρίζοντας όμως για ιδιαίτερο λόγο, μιας και η δυνατή βροχή ακουγόταν ήδη πάνω στη στέγη με τη σπουδαία αυτή μέρα ν’ αρχίζει με τους χειρότερους οιωνούς για μας.

Ο ιδιοκτήτης μας χάρισε από ένα πλαστικό πόντσο και στεναχωρήθηκε που δε μας είχε έτοιμο πρωινό να πάρουμε μαζί μας, δε γινόταν όμως να περιμένουμε. Μέχρι να φτάσουμε στην πλατεία είχαμε γίνει κιόλας μούσκεμα, εμείς και τα πράγματα μας, οπότε δεν είχε νόημα για κάποιο μοτοταξί. Θα το πηγαίναμε έτσι μέχρι το σταθμό των τρένων, βρεγμένοι ως το κόκκαλο που λέει κάποιο άσμα, για μια μικρή αναμονή πριν ξεκινήσει υπό βροχή το σόου της επιβίβασης με κοπέλες να χορεύουν ντυμένες παραδοσιακά κρατώντας ταμπελάκια:

DSC_0203b.jpg
DSC_0203de.jpg


Η ίδια υπερπαραγωγή συνεχίζει και εντός βαγονιού με κάποια μικρά θεατρικά δρώμενα να παίζονται κατά τη διάρκεια της διαδρομής, αν και τα νεύρα μου δε μπορώ να πω ότι ηρέμησαν ιδιαίτερα, μιας και ο κλιματισμός παρέμενε στο κρύο, με τη βροχή να στεγνώνει όσο γινόταν πάνω μας μ’ αυτόν εδώ τον τρόπο. Σκουπίζοντας συχνά το τζάμι κατάφερα να πάρω και μερικές φωτογραφίες, σ’ ένα δρομολόγιο που αν συνδυαζόταν με καλό καιρό θα ήταν φανταστικό:

DSC_0204b.jpg
DSC_0231.JPG


Πριν συμπληρωθούν δύο ώρες είχαμε φτάσει στο χωριό Aguas Calientes, όπου το τρένο τερματίζει. Βγήκαμε έξω με τη βροχή να πέφτει ακατάπαυστα, ευτυχώς όμως είχαμε τους ανθρώπους του τρένου να καθοδηγούν όλους όσους έχουμε το πλήρες πακέτο εισιτηρίου, μέχρι να μας παραλάβει η υπεύθυνη του γραφείου και να μας οδηγήσει σ’ ένα από τα καφέ δίπλα απ’ την αφετηρία των λεωφορείων για να μας δώσει κατεύθυνση:

DSC_0246.JPG


Η ουρά που ξεκινούσε από νωρίς ήταν ήδη τεράστια, με όλο και περισσότερο κόσμο να καταφτάνει στο ίδιο σημείο, το λεγόμενο σημείο εκκίνησης:

DSC_0247.JPG

DSC_0248.JPG


Είχαμε κάποιο χρόνο μπροστά μας για να πάρουμε δυνάμεις, κι αφού βάλαμε τη περιβόητη αναμνηστική σφραγίδα στο διαβατήριο μας, γνωρίσαμε τον ξεναγό που θα κάναμε μαζί του την περιήγηση και μπήκαμε κι εμείς στην ουρά. Κάτσε απ’ τα δεξιά του λεωφορείου για τις καλύτερες λήψεις μου είπε ο Λίο -αν θυμάμαι σωστά το Ασιατικό (!) όνομα του- με τον καιρό να μη βοηθάει ιδιαίτερα όμως στα 20 λεπτά που κάναμε να φτάσουμε στο μνημείο:

MachuPicchuStamp.jpg

DSC_0266.JPG

DSC_0268.JPG


Εκεί συγκεντρωθήκαμε κι ως γκρουπ, τέσσερα άτομα όλοι κι όλοι τον αριθμό για αγγλόφωνη ξενάγηση, σχεδόν πριβέ δηλαδή με την τύχη να ξεκινά επιτέλους να μας χαμογελάει. Αφού τσεκάραμε τα εισιτήρια, ελεγχθήκαμε ονομαστικά για τρίτη φορά (οι άλλες δύο πριν την επιβίβαση) και ξεκινήσαμε να κάνουμε τα πρώτα μας βήματα μέσα στο σπουδαίο αυτό χώρο. Απίστευτο κι επιτέλους πραγματικό!

DSC_0270.JPG
DSC_0272.JPG


Τα πρώτα κτίσματα δεν άργησαν αν φανούν στα μάτια μας, με την ομίχλη να είναι ακόμα ιδιαίτερα έντονη στα τριγύρω βουνά κι όχι μόνο:

DSC_0274.JPG


Ακολουθώντας τον ξεναγό ξεκινήσαμε την ανάβαση στα σκαλάκια, που μας υποσχέθηκε πως δε θα ‘ναι δύσκολη, όχι ότι αντιμετωπίζαμε κάποιο πρόβλημα δηλαδή μιας και κινούμασταν σε υψόμετρο μόνο 2.430 μέτρων, πταίσματα με λίγα λόγια!

DSC_0283.JPG


  • Μην ανησυχείς, ο καιρός θα βοηθήσει, μου ‘πε με περίσσιο θράσος ο Περουβιανός ξεναγός βλέποντας τα ξενερωμένα σχεδόν μούτρα μου.
  • Βλέπεις να βοηθάει; Του απάντησα με απορημένο ύφος δυσανασχετώντας λες κι έφταιγε αυτός…
  • Εμπιστέψου με και δες σε λίγα λεπτά, αποκρίθηκε με βεβαιότητα και να που δικαιώθηκε!

DSC_0296.JPG


Ε συγχωρήστε με, κάπου εδώ όμως δε μπορώ να σας μεταφέρω αυτούσιο το συναίσθημα όταν ο ήλιος ξεκίνησε να διαλύει σιγά – σιγά τα σύννεφα. Ότι και να γράψω είναι φτωχό, ωχριά μπροστά στο υπερθέαμα που είδαν τα μάτια μας και το δέος που νιώσαμε ξαφνικά στο μυαλό και το κορμί μας.

Τα μάτια μας, που δυσκολεύτηκαν να μη δακρύσουν, ευρισκόμενοι πλέον στο ιερό "αρχαίο βουνό" ή περισσότερο γνωστό ως Μάτσου Πίτσου, στο αντιπροσωπευτικότερο δείγμα του μυθικού πολιτισμού των Ίνκας, σε ένα από τα επτά νέα θαύματα του κόσμου:

DSC_0298.JPG


Τι να σχολιάσει κανείς για όσα επιτέλους βιώναμε; Προσπαθούσαμε απλά να απολαύσουμε τη στιγμή, ξεχνώντας ταλαιπωρία, βροχές και κρύο, αυπνίες, χώρια που μόλις βγήκε ο ήλιος και μείναμε με τα κοντομάνικα αρχίσαμε να πασαλειφόμαστε με αντηλιακά μη καούμε άλλη μια φορά.
Aκολουθήσαμε τον Λίο που μας οδήγησε σε μια πλατφόρμα με άπειρο κόσμο, ως το καλύτερο σημείο θέασης και λήψης εικονών, πλάι από ένα περιφραγμένο σημείο με αναβαθμίδες στο οποίο είχαν πρόσβαση μόνο οι κάτοχοι άλλου τύπου εισιτηρίου, αυτοί που έφταναν στον ιερό χώρο με τα πόδια:

DSC_0301.JPG
DSC_0306.JPG


Δε ξέρω και δε μπορώ να περιγράψω πάλι την απέραντη ομορφιά και την ιδιαίτερη ενέργεια του τόπου αυτού. Ας μιλήσει για άλλη μια φορά η εικόνα. Μόνο η εικόνα:

DSC_0308.JPG



Ξεκινήσαμε να κατεβαίνουμε κι εμείς, ζώντας από κοντά το όνειρο όσο πλησιάζαμε περισσότερο τα 200 περίπου κτίσματα των Ίνκας, χωρισμένα αρχικά σε αγροτικό κι αστικό τομέα αλλά και βάσει κατηγοριών, όπως σπίτια, χώροι λατρείας, εκπαίδευσης, αποθήκες τροφίμων κ.α.

DSC_0309.JPG

DSC_0314.JPG


Το σηματοδοτημένο δρομολόγιο ήταν πολύ συγκεκριμένο, με τον εξαιρετικό ξεναγό μας να μη διστάζει να μας εξηγεί κάθε λεπτομέρεια χωρίς να του το ζητάμε πολλές φορές:

DSC_0319.JPG

DSC_0318.JPG

DSC_0324.JPG


Όπως ενημερωθήκαμε ήμασταν μπροστά στο χώρο όπου οι Ίνκας είχαν αποθηκεύσει τους αμύθητους θησαυρούς τους πίσω από τα άπειρα βράχια με σκοπό να μείνουν υπό την κατοχή τους, κάτι που εν τέλει δε συνέβη καθώς κάποια χρόνια μετά εντοπίστηκαν από τους «κυνηγούς» με ανιχνευτές μετάλλου:

DSC_0325.JPG

DSC_0327.JPG


Περπατούσαμε ήδη στο σημείο που γινόταν οι θρησκευτικές τελετές από τους ιερείς, οι οποίοι σε κατάσταση ευφορίας (ή καλύτερα μέθης) με το παραδοσιακό τους ποτό έκαναν τα δικά τους:

DSC_0331.JPG
DSC_0332.JPG


Αυτός είναι ο περίφημος ναός του ήλιου, με το παραθυράκι του να βρίσκεται σε καθόλου τυχαίο σημείο ώστε να δέχεται τις ακτίνες του κατά τις ισημερίες του έτους. Στη δεύτερη εικόνα είναι ο πέτρινος βωμός των θυσιών, όπου οι ιερείς του Μάτσου Πίτσου ασκούσαν τις ιδιότητες τους:

DSC_0336.JPG

DSC_0339.JPG


Δεν έχει νόημα ίσως να εισέλθω σε περισσότερες λεπτομέρειες. Γράφω από μνήμης, με τα περισσότερα εξάλλου να είναι λίγο πολύ γνωστά για όποιον έχει διαβάσει λίγα πράγματα για το σπουδαιότατο αυτό μνημείο, που η τύχη και η επιμονή που δείξαμε μας αξίωσε να δούμε από κοντά.

DSC_0342.JPG


Ας μείνουμε στα βασικά…
 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.654
Likes
51.477
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Machu Picchu μέρος 2ο κι αλλαγή πόλης



Μπορεί να ήταν ακόμη νωρίς αλλά η ώρα περνούσε εξωφρενικά γρήγορα όπως είναι λογικό να συμβαίνει όταν βρίσκεσαι σε μέρος με τόσο ιδιαίτερο ενδιαφέρον, δεχόμενος κάθε λίγο και λιγάκι νέες πληροφορίες κι αλλάζοντας τοποθεσίες.

DSC_0345.JPG


Προχωρήσαμε κεντρικότερα, βλέποντας μάλιστα κι ένα σημείο με κάποια δείγματα καλλιέργειας, με ποικιλίες μερικές εκ των οποίων ευδοκιμούσαν από τα χρόνια των Ίνκας, κι άλλα πάλι φυτά που έφτασαν ως εδώ μέσω ακόμη και των τουριστών ανά τα έτη, χωρίς να υπάρχει πρότερη σύνδεση:

DSC_0347.JPG

DSC_0352.JPG


Ένα σύμπλεγμα ναών που είχαν να κάνουν και πάλι εν μέρει με τη λατρεία του θεού ήλιου και τη μελέτη της αστρονομίας ορθωνόταν μπροστά μας.
Πέρα απ’ αυτό, μας επισημάνθηκε να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή σ’ ένα μικρό βράχο – καθρέφτη, που αντανακλούσε πιστά σε θέση και συντεταγμένες τον αστερισμό του «σταυρού του νότου», ορατού μόνο από το νότιο ημισφαίριο όπως είναι γνωστό. Γι’ άλλη μια φορά μέσα σε λίγες στιγμές είχαμε μείνει άφωνοι:

DSC_0354.JPG

DSC_0357.JPG


Προσπεράσαμε τα παράθυρα που είχαν κι αυτά τους συμβολισμούς τους οποίους δε θυμάμαι ακριβώς, πλάι από ένα χώρο με αναβαθμίδες όχι όμως για καλλιέργειες αλλά προφανώς για εκδηλώσεις της κοινότητας όπως λέγεται βάσει ερευνών. Η δική μου απορία όμως ήταν άλλη, εύλογη, γυρνούσε εδώ και ώρα στο μυαλό μου και θέλησα να την εκφράσω στον Λίο:

DSC_0366.JPG

DSC_0361.JPG


  • Μα καλά, δε κινδύνευσε ποτέ το Machu Picchu απ’ τους σεισμούς;
  • Όχι, ούτε καν στον πολύ μεγάλο της δεκαετίας του ’50 στο Περού, έμεινε ανεπηρέαστο λόγω τις ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής στους λίθους που βλέπεις με το τραπεζοειδές σχήμα, αλλά και στις κλίσεις που υπάρχουν στους τοίχους!
Μια αλληλουχία γεγονότων που μαθαίναμε κι απλά επιβεβαιώνει εμφατικά το γεγονός των ασύλληπτων επιτευγμάτων και μυαλών αυτού του πολιτισμού σκέφτηκα, δίχως καμιά αμφιβολία. Να ακόμα ένας, μεγαλύτερος λαξευμένος βράχος και πιθανόν λατρευτικός, που αναπαριστά πιστά ένα από τα ιερά βουνά που βρίσκεται ακριβώς από πίσω:

DSC_0367.JPG


Ακόμα ένα σημείο στο οποίο δώσαμε βαρύτητα ήταν ο ναός του Κόνδορα, σκαλισμένος επίσης πάνω σ' έναν πολύ μεγάλο βράχο με τη μορφή του, κάτι που δε φαίνεται νομίζω καλά απ’ την εικόνα αυτή:

DSC_0381.JPG


Ένα εκ των περήφανων λάμα του αρχαιολογικού χώρου έκανε την εμφάνιση του ξαφνικά, δίνοντας μου εξαιρετικές λήψεις, πάντα από απόσταση ασφαλείας γιατί τα ζώα θέλουν το χώρο τους, δεν είναι αξιοθέατα και δικαίως αντιδρούν πολλές φορές:

DSC_0385b.jpg


Καταλαβαίναμε καλά πως η τρίωρη και πλέον περιήγηση έφτανε στο τέλος της, κάτι που με λύπη διαπιστώσαμε λίγο μετά, αντικρύζοντας το Machu Picchu από άλλη γωνία, αλλά και τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό ακριβώς από κάτω μας, σημείο όπου βγήκαμε κι εμείς μια τελευταία αναμνηστική:

DSC_0389.JPG

DSC_0392d.jpg
DSC_0394.JPG


Αποχαιρετούσαμε το μέρος που με τόση λαχτάρα περιμέναμε να δούμε εδώ και χρόνια, όντας ευτυχώς πολύ ευχαριστημένοι απ’ όσα είδαμε κι ακούσαμε, δίνοντας όλοι ως ομάδα κι ένα φιλοδώρημα στον ξεναγό μας, μια ομάδα στην οποία τη τελευταία ώρα είχε προστεθεί κι ένας χαζούλης Αμερικανός που ‘χε χαθεί απ’ το γκρουπ του, μάλλον γιατί ασχολούταν περισσότερο με το κινητό του και ο Λίο τον περιμάζεψε.

Αυτό ήταν το Μάτσου Πίτσου, το θαύμα του σύγχρονου κόσμου, ο σπουδαιότερος διασωθέντας χώρος αυτού του υπέρλαμπρου πραγματικά πολιτισμού και μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO που θεωρούταν χαμένο, ανακαλύφθηκε εκ νέου το 1911 και εικάζεται ότι εγκαταλείφθηκε από μια ξαφνική ασθένεια. Γραπτά άλλωστε δεν αφήσαν πίσω τους οι Ίνκας, έτσι σε πολλά πράγματα μόνο υποθέσεις και ιστορική έρευνα μπορεί να κάνει κάποιος. Κατά τα άλλα σαφώς και πρόκειται το Α και το Ω της χώρας ως αφορμή για να την επισκεφτεί κανείς και σίγουρα για το διασημότερο αξιοθέατο που θα υπάρχει όσο υπάρχει το Περού. Αυτό μόνο.

(Όπως ανάφερα και στο προηγούμενο κεφάλαιο δε θα πλατειάσω παραπάνω ούτε θα παραθέσω άλλα ιστορικά στοιχεία που πραγματικά δεν έχουν τέλος για ένα τόπο σαν αυτόν, μιας και πρώτο μου μέλημα σε κάθε ιστορία είναι να μη κουράζω κάτι που αμφιβάλλω πως πετυχαίνω. Το μόνο που ήθελα σίγουρα να κάνω, είναι να προσπαθήσω με το δικό μου αδέξιο ίσως τρόπο να μεταφέρω το συναίσθημα που νιώσαμε, όσο κάτι τέτοιο είναι εφικτό βεβαίως μέσω του γραπτού λόγου).


Με το μυαλό ακόμη αλλού και το στόμα ανοιχτό μη συνειδητοποιώντας ακόμη όσα είχαμε δει κατεβήκαμε με τον ίδιο τρόπο στο χωριό αναζητώντας τροφή μιας και ήμασταν ώρες νηστικοί, αλλά και κάποιες απαραίτητες σταγόνες δροσιάς:

DSC_0403.JPG


Να πω την αλήθεια είχα διαβάσει μόνο άσχημα λόγια για το Aguas Calientes, σίγουρα δεν ήταν τίποτε το ιδιαίτερο, όχι όμως κι απογοητευτικό όπως λέγεται, χώρια που δε ξοδέψαμε και πολύ χρόνο σ’ αυτό μιας και με το πρόγραμμα μας δε χρειαζόταν. Αρκετοί βέβαια επιλέγουν το χωριό με το έντονο υδάτινο στοιχείο του για μια διανυκτέρευση, προκειμένου να έχουν προτεραιότητα στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου:

DSC_0406.JPG


Κάπου εκεί ξανάρχισε ένα ψιλόβροχο ωστόσο δε μας ένοιαζε πλέον, μιας και νωρίς το απόγευμα θα ξαναμπαίναμε στο τρένο για να γυρίσουμε αυτή τη φορά. Η διαδρομή της επιστροφής ήταν σαφώς καλύτερη και με ωραίες εικόνες, αν εξαιρέσεις μια παρέα -μάλλον Ισπανών- που δεν έβαλε γλώσσα μέσα ενοχλώντας όλο το βαγόνι που ήθελε να ξεκουραστεί και τους έκανε παρατήρηση, τους οποίους λίγο ακόμα και θα πετούσα πολύ ευχαρίστως απ’ το τρένο. Αναγκαστικά λοιπόν ήπιαμε τις ΙΡΑ μας προκειμένου να την παλέψουμε, ήταν ένας τρόπος:

DSC_0407.JPG

DSC_0417.JPG


Η άφιξη μας στο Ollantaytambo έγινε δίχως χρονικές αποκλείσεις εν μέσω πολυκοσμίας από τα γεμάτα τουρίστες τρένα. Το μόνο που είχαμε να κάνουμε ήταν να παραλάβουμε τις μουσκεμένες αποσκευές μας από το χώρο φύλαξης και να μπούμε στο εννιαθέσιο όχημα που μας είχε υποδειχθεί προκειμένου να ξεκινήσουμε το κουραστικό δρομολόγιο άλλων δύο ωρών ως το ξενοδοχείο μας, σε μια ακόμα σπουδαία και ιστορική πόλη:

DSC_0428.JPG


Η διαδρομή με το mini van μας κούρασε, οι στροφές μας εξουθένωσαν, η ζέστη μας βάρεσε και η νύστα ήρθε. Νιώσαμε τουλάχιστον ανακουφισμένοι όταν μας εναπόθεσαν στο κέντρο του Κούσκο όπου θα βρίσκαμε το ικανοποιητικό δωμάτιο που θα μας φιλοξενούσε τις επόμενες τρεις νύχτες.

Το πρώτο μου μέλημα ήταν να δώσω τα μέχρι τότε άπλυτα ρούχα μου για πλύσιμο, υπηρεσία που προσφέρουν σχεδόν όλα τα χοστελ, βλέποντας παράλληλα την πενταπλή κουβέρτα πάνω στο κρεβάτι. Τι φάση με το κρύο ρε παιδιά σ’ αυτό το μέρος; Αφού γίναμε άνθρωποι βγήκαμε την πρώτη αναγνωριστική βόλτα κατηφορίζοντας την γνωστή κεντρική αρτηρία Sta. Clara:

DSC_0428b (1).jpg


  • Ρε φίλε μισό λεπτό, νιώθεις κι εσύ μούδιασμα και τσιμπιές στα χέρια και τα πόδια σου ή είναι απλά ιδέα μου;
  • Εννοείται, ειδικά στα χέρια.
(καλώς ήρθατε στο υψόμετρο του Κούσκο, με τα πρώτα αμυδρά ευτυχώς συμπτώματα!)

DSC_0428b (2).jpg


Πολλά έχουν γραφτεί και ειπωθεί εδώ μέσα γι’ αυτήν εδώ τη μαγική πόλη, πλέον καταλαβαίναμε το γιατί από τα πρώτα κιόλας βήματα. Ένα μοναδικό φαινόμενο αρχιτεκτονικής, μ’ ένα ιστορικό κέντρο να το πιείς στο ποτήρι:

DSC_0428b (3).jpg
DSC_0428b (4).jpg


Νομοτελειακά φτάσαμε κι ως την πολυσύχναστη «Plaza de Armas de Cuzco» λίγα μέτρα πιο κάτω, με την ομορφιά της σε συνθήκες νυχτερινού φωτισμού να ναι αδιαπραγμάτευτη:

DSC_0428b (5).jpg
DSC_0428b (7).jpg


Κάτι όμως έλειπε εδώ και ώρα, έτσι αφού αφήσαμε πίσω μας τη γεμάτη πλατεία ανηφορίσαμε λίγο πιο πάνω μέχρι την είσοδο της γνωστής ήδη «Molly’s», παράρτημα αυτής που σας έδειξα λίγα κεφάλαια πίσω στο Μιραφλόρες, προκειμένου να κορέσουμε πείνα και δίψα…

DSC_0428b (10).jpg


Με την ώρα να περνάει, την κούραση να έρχεται και μια μικρή αναζήτηση καταλήξαμε για τα τελευταία σε μια ακόμη Pub λίγο πιο κάτω με ωραία θέα στην πλατεία και το όνομα «Paddy's» και την ιδιαιτερότητα ότι είναι η «υψηλότερη» ιδιόκτητη Ιρλανδική μπυραρία του πλανήτη.

DSC_0428b (14).jpg

DSC_0428b (12).jpg


Για να γίνουμε μέρος του ρεκόρ πήγαμε παιδιά, μη φανταστείτε… :cool:
 
Last edited:

evaT

Member
Μηνύματα
1.734
Likes
14.476
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Τι ωραία αυτά τα κεφάλαια! Σαν παραμύθι, προσπαθώ να μπω στην αίσθηση, από τη μία η κούραση και η ταλαιπωρία , από την άλλη η απέραντη πλήρωση, η ικανοποίηση που σε κατακλύζει όταν φτάνεις στην άλλη άκρη του κόσμου και στέκεσαι ταπεινός μπροστά σ ένα θαύμα.
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.653
Μηνύματα
906.418
Μέλη
39.403
Νεότερο μέλος
snapthreads9

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom