Vicks
Member
- Μηνύματα
- 736
- Likes
- 2.519
- Επόμενο Ταξίδι
- Εντός Ευρώπης
- Ταξίδι-Όνειρο
- ?
Η επόμενη ημέρα ήταν αφιερωμένη σε μεγάλο μέρος στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης. Απλά, must see. Μαζί με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, το σημαντικότερο αρχαιολογικό μουσείο στον κόσμο. Τοιχογραφίες, ψηφιδωτά, αγάλματα και αντικείμενα καθημερινής χρήσης από τις ανασκαφές των πόλεων του Βεζούβιου, την περίφημη Collezione Farnese. Το κτήριο: χτίστηκε τον 17ο αιώνα ως πανεπιστήμιο (Palazzo degli studi). Οι συλλογές μεταφέρθηκαν σε αυτό από τα τέλη του 18ου αιώνα και μετά.
Στο υπόγειο βρίσκεται η συλλογή αιγυπτιακής τέχνης (όχι πάντα προσβάσιμη) και στο ισόγειο η συλλογή Farnese: Ercole Farnese, Farnese Bull, μια πλούσια γκαλερί αυτοκρατορικών πορτρέτων, οι λεγόμενοι τυράννοι δολοφόνοι (πολύ καλό αντίγραφο από τη Villa Adriana της ελληνικής ομάδας μορφών αυστηρού ρυθμού, που αρχικά βρισκόταν στην Αθηναϊκή Αγορά). Οι Τυραννοκτόνοι, ένα αριστούργημα αρχαίας γλυπτικής τέχνης του 5ου αιώνα π.Χ., δημιουργήθηκε από τον Αντήνωρα και έχει χαθεί. Υπάρχουν διάφορα αντίγραφά του σε μουσεία όπως στο Βερολίνο και τη Νάπολη. Αυτό της Νάπολης είχε βρεθεί στον αρχαιολογικό χώρο της έπαυλης του Αδριανού.

Από τα εντυπωσιακότερα εκθέματα είναι η περίφημη Tazza Farnese, φτιαγμένη στην Αλεξάνδρεια:

Είχα διαβάσει για αυτή, έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείς, αλλά από κοντά ήταν πραγματικά εντυπωσιακή.
Τα εκθέματα που ήθελα να δω ακόμα περισσότερο όμως ήταν στον ημιώροφο: ψηφιδωτά από βίλες στην Πομπηία και το Ερκολάνο. Ουσιαστικά έβλεπες τι έλειπε από την Πομπηία. Πολλά αντικείμενα που μαρτυρούσαν την καθημερινή ζωή μια ακμαίας πόλης που εξαφανίστηκε ξαφνικά από προσώπου γης.
Στο χώρο αυτό υπάρχει και το Μωσαϊκό του Αλεξάνδρου από την Casa del Fauno της Πομπηίας. Όταν πήγαμε εμείς, γίνονταν εργασίας και δε μπορούσαμε να το επισκεφθούμε. Υπήρχε βίντεο για αυτό που αναπαριστούσε τις λεπτομέρειές του, πώς βρέθηκε, κλπ.
Στον επάνω όροφο βρέθηκαν πολυάριθμα χάλκινα αγάλματα από τη Villa dei Papiri (υπέροχη βίλα κοντά στο Ercolano, μπορεί να ανήκε στον πεθερό του Ιουλίου Καίσαρα, στη βίλα βρέθηκαν περίπου 1.800 πάπυροι μιας ελληνικής βιβλιοθήκης, πιθανώς γραπτά που μπορούν να συνδεθούν με την επικούρεια φιλοσοφία).
Υπήρχαν πίνακες ζωγραφικής από τοιχογραφίες που κόπηκαν από σπίτια και βίλες στις πόλεις του Βεζούβιου τον 18ο και 19ο αιώνα, πίνακες του Ναού της Ίσιδας της Πομπηίας, πολυάριθμα καθημερινά αντικείμενα (ποτήρια, μαγειρικά σκεύη, μάσκες μονομάχων κ.λπ.). Μόνο ένα κλάσμα των συλλογών μπορεί να εκτεθεί.

Περάσαμε ένα τετράωρο στο μουσείο και συνεχίσαμε για τις κατακόμβες San Gennaro, μία επίσκεψη που την προτείνω ανεπιφύλακτα. Πρόκειται για ένα ευρύχωρο συγκρότημα δύο επιπέδων λαξευμένο σε μαλακό πέτρωμα, που καταλαμβάνει μεγάλη έκταση κάτω από την περιοχή Rione Sanita. Οι Κατακόμβες του San Gennaro αποκαλούνται συχνά η «Κοιλάδα των Νεκρών». Στη σημερινή τους μορφή, δημιουργήθηκαν συνδυάζοντας τρία ξεχωριστά νεκροταφεία.

Πληρώσαμε γύρω στα 15ευρώ το άτομο για μία ξενάγηση περίπου 1,5 ώρας. Τις ξεναγήσεις κάνουν επαγγελματίες οι οποίες ανήκουν σε ομάδες πολιτών που έχουν εδώ και μερικά χρόνια δημιουργηθεί προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα της πόλης. Τα έσοδα από τα εισιτήρια πηγαίνουν για αυτό το σκοπό.
Η μέρα συνεχίστηκε με βόλτες στην πόλη

για να καταλήξουμε εδώ:

Δύσκολη η επιλογή αλλά την έκανα:
Στο υπόγειο βρίσκεται η συλλογή αιγυπτιακής τέχνης (όχι πάντα προσβάσιμη) και στο ισόγειο η συλλογή Farnese: Ercole Farnese, Farnese Bull, μια πλούσια γκαλερί αυτοκρατορικών πορτρέτων, οι λεγόμενοι τυράννοι δολοφόνοι (πολύ καλό αντίγραφο από τη Villa Adriana της ελληνικής ομάδας μορφών αυστηρού ρυθμού, που αρχικά βρισκόταν στην Αθηναϊκή Αγορά). Οι Τυραννοκτόνοι, ένα αριστούργημα αρχαίας γλυπτικής τέχνης του 5ου αιώνα π.Χ., δημιουργήθηκε από τον Αντήνωρα και έχει χαθεί. Υπάρχουν διάφορα αντίγραφά του σε μουσεία όπως στο Βερολίνο και τη Νάπολη. Αυτό της Νάπολης είχε βρεθεί στον αρχαιολογικό χώρο της έπαυλης του Αδριανού.





Από τα εντυπωσιακότερα εκθέματα είναι η περίφημη Tazza Farnese, φτιαγμένη στην Αλεξάνδρεια:

Είχα διαβάσει για αυτή, έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείς, αλλά από κοντά ήταν πραγματικά εντυπωσιακή.
Τα εκθέματα που ήθελα να δω ακόμα περισσότερο όμως ήταν στον ημιώροφο: ψηφιδωτά από βίλες στην Πομπηία και το Ερκολάνο. Ουσιαστικά έβλεπες τι έλειπε από την Πομπηία. Πολλά αντικείμενα που μαρτυρούσαν την καθημερινή ζωή μια ακμαίας πόλης που εξαφανίστηκε ξαφνικά από προσώπου γης.
Στο χώρο αυτό υπάρχει και το Μωσαϊκό του Αλεξάνδρου από την Casa del Fauno της Πομπηίας. Όταν πήγαμε εμείς, γίνονταν εργασίας και δε μπορούσαμε να το επισκεφθούμε. Υπήρχε βίντεο για αυτό που αναπαριστούσε τις λεπτομέρειές του, πώς βρέθηκε, κλπ.
Στον επάνω όροφο βρέθηκαν πολυάριθμα χάλκινα αγάλματα από τη Villa dei Papiri (υπέροχη βίλα κοντά στο Ercolano, μπορεί να ανήκε στον πεθερό του Ιουλίου Καίσαρα, στη βίλα βρέθηκαν περίπου 1.800 πάπυροι μιας ελληνικής βιβλιοθήκης, πιθανώς γραπτά που μπορούν να συνδεθούν με την επικούρεια φιλοσοφία).
Υπήρχαν πίνακες ζωγραφικής από τοιχογραφίες που κόπηκαν από σπίτια και βίλες στις πόλεις του Βεζούβιου τον 18ο και 19ο αιώνα, πίνακες του Ναού της Ίσιδας της Πομπηίας, πολυάριθμα καθημερινά αντικείμενα (ποτήρια, μαγειρικά σκεύη, μάσκες μονομάχων κ.λπ.). Μόνο ένα κλάσμα των συλλογών μπορεί να εκτεθεί.






Περάσαμε ένα τετράωρο στο μουσείο και συνεχίσαμε για τις κατακόμβες San Gennaro, μία επίσκεψη που την προτείνω ανεπιφύλακτα. Πρόκειται για ένα ευρύχωρο συγκρότημα δύο επιπέδων λαξευμένο σε μαλακό πέτρωμα, που καταλαμβάνει μεγάλη έκταση κάτω από την περιοχή Rione Sanita. Οι Κατακόμβες του San Gennaro αποκαλούνται συχνά η «Κοιλάδα των Νεκρών». Στη σημερινή τους μορφή, δημιουργήθηκαν συνδυάζοντας τρία ξεχωριστά νεκροταφεία.







Πληρώσαμε γύρω στα 15ευρώ το άτομο για μία ξενάγηση περίπου 1,5 ώρας. Τις ξεναγήσεις κάνουν επαγγελματίες οι οποίες ανήκουν σε ομάδες πολιτών που έχουν εδώ και μερικά χρόνια δημιουργηθεί προκειμένου να βελτιώσουν την εικόνα της πόλης. Τα έσοδα από τα εισιτήρια πηγαίνουν για αυτό το σκοπό.
Η μέρα συνεχίστηκε με βόλτες στην πόλη







για να καταλήξουμε εδώ:


Δύσκολη η επιλογή αλλά την έκανα:
