Ιταλία Napule, σ'αγαπώ!

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?

Εδώ είμαι πάλι, προσπαθώντας να τελειώσω την ιστορία πριν φύγω για το επόμενο ταξίδι (την ερχόμενη Παρασκευή by the way).
2 Ιανουαρίου λοιπόν και Πομπηία, την οποία ονειρευόμουν από τη στιγμή που κανονίστηκε το ταξίδι. Έβρισκα πάντα συναρπαστικό το πώς χάθηκε μέσα σε μία μέρα ολόκληρη πόλη. Για άλλη μια φορά πέσαμε στη λούμπα του "έλα μωρέ, ποιος θα τρέχει τώρα Πομπηία την επομένη της Πρωτοχρονιάς..." (γέλια κοινού).
Ξεκινάμε λοιπόν από το διαμέρισμα για τον κεντρικό σταθμό μετρό (Piazza Garibaldi).
Εκεί, αγοράζουμε τα εισιτήρια για Circumvesuviana με κατεύθυνση Sorrento.
Και πάλι ο κόσμος πολύς. Τη φαεινή ιδέα την είχαν κι άλλοι. Η διαδρομή έφτασε τα 40 λεπτά, ήμασταν όχι απλώς όρθιοι αλλά ο ένας πάνω στον άλλο. Και όλοι φυσικά κατεβήκαμε στη στάση Pompeii Scavi- Villa dei Misteri. Εκεί είχε έξτρα αναμονή για όσους ήταν μεμονωμένοι. Έβλεπα τα groups να περνάνε γρηγορότερα. Επιπλέον, πήγαιναν πιο γρήγορα όσοι είχαν ήδη προμηθευτεί τα εισιτήριά τους online:
Pompeii - TicketOne
Εμείς γενικά είχαμε αφήσει το πρόγραμμα χαλαρό, όπως έρχονταν οι μέρες, γι΄αυτό και δεν είχαμε κλείσει από πριν. Περιμέναμε ένα μισάωρο στη μεγάλη ουρά μέχρι να πάρουμε τα εισιτήριά μας, Pompeii plus, 22 ευρώ έκαστος.
Στην Πομπηία μπαίνεις από την Porta Marina και βλέπεις αριστερά τη Basilika.
Με την είσοδο ακόμα, καταλαβαίνεις ότι βλέπεις κάτι ξεχωριστό, αυτή την ακμάζουσα κάποτε πόλη των περίπου 30.000 κατοίκων, που ιδρύθηκε τον 8ο αιώνα π.Χ. και είχε να επιδείξει επαύλεις και έργα τέχνης, σαφώς επηρεασμένα από τον ελληνορωμαϊκό πολιτισμό.
Η πόλη καταστράφηκε ολοσχερώς από έκρηξη του Βεζούβιου, στους πρόποδες του οποίου βρισκόταν, το 79 μ.Χ., 17 χρόνια από έναν μεγάλο σεισμό-πρόγευση της επερχόμενης καταστροφής.

Η Πομπηία εξαφανίστηκε από το χάρτη στις 24&25 Αυγούστου του 79 μ.Χ., με τους κατοίκους της να ξαφνιάζονται εντελώς από τη γρήγορη και απόλυτα καταστροφική επέλαση της λάβας. Τα ευρήματα που αναπαριστούν τις τελευταίες στιγμές πολλών εξ αυτών, το μαρτυρούν.

Μας βοήθησε πολύ για την περιήγησή μας ο χάρτης που μας έδωσαν στην είσοδο, ενώ ο καιρός τελικά ήταν σύμμαχος, είχε ηλιοφάνεια με περίπου 15 βαθμούς, ό,τι έπρεπε για περπάτημα. Φίλοι που είχαν πάει Αύγουστο-Σεπτέμβριο, μας το είχαν παρουσιάσει ως βασανιστική εμπειρία λόγω της ζέστης.
Περπατώντας συνειδητοποίησα και την έκταση, καθώς εννοείται πως για μένα θέλει ή άπειρες ώρες (εμείς μείναμε μέχρι που έκλεισε, ένα 5ωρο συνολικά περίπου) ή πάνω από μία επισκέψεις.

Θα προσπαθήσω να δώσω ένα διάγραμμα με τα SOS:

Forum: πρόκειται για κτήρια από διάφορες χρονικές στιγμές της ιστορίας της πόλης. Εκεί βρίσκεται αντίγραφο μίας χάλκινης μορφής η οποία προέρχεται αρχικά από τη διάσημη Βίλα των Παπύρων (Villa die Papirii) στο Ercolano. Την ίδια τη Βίλα δεν μπορεί κάποιος να τη δει, αλλά τα θεμέλιά της βρίσκονται σήμερα στο πανέμορφο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νάπολης στο οποίο πήγαμε μία από τις επόμενες μέρες, εν μέρει και από τη μεγάλη περιέργεια να δούμε τα ευρήματα του Ερκολάνο και της Πομπηίας που είναι εκεί.
IMG-20250102-WA0035.jpg IMG-20250102-WA0036.jpg 20250102_122736.jpg
Στη βόρεια πλευρά του Forum βρίσκεται το Καπιτώλιο με το Ναό του Δία
20250102_121533.jpg 20250102_121951.jpg

Η συνέχεια περιλαμβάνει τις Terme Stabiane, τα παλαιότερα και μεγαλύτερα λουτρά της πόλης με ζωγραφισμένα με όμορφες εικόνες και διακόσμηση του 3ου και 4ου Στυλ. Ο κόσμος ήταν απίστευτα πολύς για να βγουν καλές φωτογραφίες, εντούτοις το προσπαθήσαμε:
Stabiane .jpg Stabiane2 .jpg

Σε ένα δωμάτιο των Λουτρών βρίσκoνται και τα αποτυπώματα των νεκρών της Πομπηίας, τα οποία δημιουργήθηκαν όταν οργανικό υλικό άφησε κενά στις ηφαιστειακές αποθέσεις.
Να πω ότι εμένα γενικά αυτές οι αποτυπώσεις των ανθρώπων κατά την ώρα του ξαφνικού και τραγικού θανάτου, με φρίκαραν και με φρικάρουν γενικά. Γι΄αυτό και συνεχίσαμε προς το Μεγάλο θέατρο και το Ναό της Ίσιδας:
Ισιδα.jpg Ίσιδα2.jpg

Όπως είπα πριν, λίγο σοκαρίστηκα με τις εικόνες των αντιγράφων ουσιαστικά των νεκρών, αλλά όχι τόσο ώστε να μου κοπεί η όρεξη (δε συμβαίνει ποτέ). Με τόσο κόσμο όμως ντρεπόμασταν και λίγο να μη φανεί ότι δε σεβόμαστε το χώρο. Μέσα από τα στενά της Πομπηίας, βρήκαμε τελικά μια γωνίτσα να φάμε στα γρήγορα τα arancini που είχαμε από το πρωί προμηθευτεί και ευτυχώς.
straßePompei.jpg straßePompei2.jpg

Σχετικά χορτάτοι ή τουλάχιστον όχι πεινασμένοι, πιάσαμε τα Σπίτια στη σειρά:
  • Casa del Menandro: πολύ μεγάλο σπίτι του Quintus Poppaeus. Εδώ βρέθηκε μεγάλος θησαυρός από αντικείμενα από ασήμι που βρίσκεται - πού αλλού; - στο Αρχαιολογικό Μουσείο.
  • Casa dell’Efebo: μία σειρά από μικρότερα σπίτια, τα οποία αργότερα δημιούργησαν ένα μεγάλο σπίτι με διάφορα Άτρια σε διαφορετικά επίπεδα. Στο συγκεκριμένο σπίτι βρέθηκε χάλκινο άγαλμα εφήβου, ο οποίος κρατούσε ένα κερί - εξ ου και το όνομα της οικίας.
  • Casa del Fauno: πολύ μεγάλο σπίτι. Πήρε το όνομά του από τη μπρούτζινη φιγούρα ενός σάτυρου που χορεύει και το οποίο (το πρωτότυπο) βρίσκεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο. Το σπίτι ήταν διακοσμημένο με πολυάριθμα μωσαϊκά. Και πάλι τα περισσότερα βρίσκονται στο Αρχαιολογικό Μουσείο, συμπεριλαμβανομένου και του πολύ όμορφου που απεικονίζει το Μέγα Αλέξανδρο, ένα από τα πιο διάσημα μωσαϊκά της αρχαιότητας (χρονολογείται περίπου στο 150-100 π.Χ.) Σημειώνεται ότι το πρωτότυπο, στο Μουσείο, βρίσκεται σε φάση εργασιών συντήρησης και δεν είναι επισκέψιμος ο χώρος στον οποίο τηρείται.
casa del Fauno.jpg casa del Fauno2.jpg casa del Fauno3.jpg casa del Fauno4.jpg
  • Casa dei Vettii: το σπίτι πλούσιας οικογένειας εμπόρων, διακοσμημένο με όμορφα μωσαϊκά:
casa dei Vetti.jpg casa dei Vetti2.jpg casa dei Vetti6.jpg casa dei Vetti3.jpg casa dei Vetti4.jpg casa dei Vetti5.jpg

Πιο πέρα, πίσω από την Porta Ercolano και πολύ κοντά στην έξοδο, βρίσκεται η περίφημη Villa die Misteri. Μέχρι να φτάσει κάποιος εκεί περνά από ένα δρόμο με πολλούς ρωμαϊκούς τάφους, δεξιά κι αριστερά.

Η Villa die Misteri είναι, όπως φαίνεται από την ονομασία της, μία μεγάλη βίλα από τον 2ο αιώνα π.Χ., η οποία σε κατοπινά χρόνια επεκτάθηκε και ανακατασκευάστηκε. Είναι κυρίως γνωστή για τις τοιχογραφείες της, οι οποίες απεικονίζουν διονύσεια μυστήρια.
IMG-20250102-WA0060.jpg dei Misteri.jpg dei Misteri2.jpg

Σε αυτό το σημείο, αρκετά κουρασμένοι, αφήσαμε την Πομπηία από την έξοδο πίσω από τη Villa die Misteri. Περπατήσαμε περίπου 10 λεπτά έως το σταθμό Pompeji Scavi για να πάρουμε το δρόμο της επιστροφής, λίγο αφού έκλεισε για τους επισκέπτες η Πομπηία, κατά τις πέντε δηλαδή το απόγευμα.
Τι να σας περιγράψω από την επιστροφή, χειρότερη από το πρωί που πήγαμε. Πραγματικά, ο ένας πάνω στον άλλο σε τρένο και μετρό. Δεν ξέρω αν η λύση θα ήταν συχνότερα δρομολόγια, αλλά όντως το πήγαινε - έλα με το τρένο ήταν ταλαιπωρία. Άξιζε; άξιζε!

Ήμασταν τόσο ψόφιοι που πήγαμε κατευθείαν στο σούπερ μάρκετ να πάρουμε κάτι να μαγειρέψουμε στο διαμέρισμα. Φανταζόμασταν ότι η Πομπηία θα μας έτρωγε όλη τη μέρα και θα γυρίζαμε κουρασμένοι, γι΄αυτό είχαμε αφήσει τις κρατήσεις για φαγητό για τις επόμενες μέρες.
Περνώντας από τα στενά κοντά στο σπίτι, πήραμε και το γλυκάκι μας για μετά, για να ανεβεί λίγο το ζάχαρο από την ταλαιπώρια.

20250101_203633.jpg 20250101_210721.jpg 20250102_183738.jpg

Με τα γλυκά γενικά στη Νάπολη ξετρελάθηκα, έφαγα ιδιαίτερο δε κόλλημα με τους μπαμπάδες, που δοκίμασα από διάφορα μέρη, αυτά στη φωτό από το Blanco Pasticceria Blanco | Torre Del Greco, Ercolano, Portici, San Giorgio a Cremano, Napoli, Casoria, Volla, Giugliano, Melito, Aversa, Torre Annunziata, Trecase, Boscotrecase, Boscoreale, Terzigno, San Giuseppe Vesuviano, Ottaviano, Poggiomarino, Striano, Angri, Scafati, Pompei, Pagani, Sarno, Nola, Palma Campania, Nocera Inferiore, Nocera Superiore, Cava de' Tirreni, Salerno, Castel San Giorgio, Mercato San Sverino, Fisciano, Baronissi, Pontecagnano, Bellizzi, Battipaglia, Eboli, Campagna, Sicignano, Polla, Atena Lucana, Sala Consilina, Lagonegro, Padula, Potenza, Avellino, Montoro, Serino, Atripalda, Caserta, Benevento, Grottaminarda, Castellammare di Stabia, Vico Equense, Sorrento, Positano, Maiori, Minori, Aversa, Giugliano, Castel Volturno, Licola, Caserta, Benevento, Maddaloni, Campania, Lombardia, Veneto, Piemonte, Toscana, Liguria, Lazio, Umbria, Marche, Abbruzzo, Puglia, Calabria, | Blanco Pasticcieri dal 1891

Το άλλο στη φωτογραφία λέγεται maritozzo con la panna, pas mal.

Όπως ήταν το πρόγραμμά μας ήταν αδύνατο να χωρέσει το Ερκολάνο. Το αφήσαμε για σκ, ουσιαστικά βλέποντας και κάνοντας, αφού αποφασίσαμε να πάμε πρώτα στο Αρχαιολογικό Μουσείο.
Αυτά από την επομένη, για την ώρα ήμασταν κατάκοποι αλλά ευχαριστημένοι.

 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.382
Likes
4.422
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Καλώς την! Περιμένω με χαρά τη δική σου ματιά :D
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.521
Likes
13.054
Αντε σιδεροκεφαλη στη συγγραφη! Σιγα σιγα να παιρνουν σειρα και οι αλλοι προορισμοι... εχεις κανει ταξιδαρες....
 

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
30 Δεκεμβρίου λοιπόν, πηγαίνουμε Ελ. Βενιζέλος όπου είδαμε και πάθαμε να βρούμε θέση parking αν και είχα κλείσει αρκετό καιρό πριν. Η μεσημεριανή πτήση με EasyJet μια χαρά, 1,5 ωρίτσα άνετα, στο αεροδρόμιο της Νάπολης έφτασε γρήγορα και η βαλίτσα και κατευθυνθήκαμε προς τη στάση του Alibus, του λεωφορείου για το κέντρο της πόλης (κεντρικός σταθμός). Το εισιτήριο, διάρκειας 90 λεπτών, το οποίο ισχύει και για άλλους τύπους δημόσιων συγκοινωνιών στη Νάπολη, κοστίζει 5 ευρώ όταν το αγοράζετε στο λεωφορείο από τον οδηγό όπως κάναμε εμείς. Το εισιτήριο μπορεί επίσης να αγοραστεί ηλεκτρονικά στη διεύθυνση terravision.eu ή στην εφαρμογή Unico Campania για κινητά.
Η διαδρομή προς τον κεντρικό σταθμό θα διαρκούσε κανονικά ένα τέταρτο, άντε είκοσι λεπτά.
Αμ, δε!
Απίστευτη κίνηση, φωνές, πολυκοσμία, σε σημείο να μου θυμίζει ένα αξέχαστο πρωινό (04:30 για την ακρίβεια) ενός Μάρτη που προσγειώθηκα Δελχί και έβλεπα στη διαδρομή από το αεροδρόμιο ανθρώπους να πηγαινοέρχονται, αγελάδες και αγριογούρουνα στο δρόμο, αυτοκίνητα να πηγαίνουν σαν τρελά, απόλυτο χάος.
Φτάσαμε στο σταθμό μετά από 40 λεπτά, εγώ ήδη λίγο φουντωμένη καθότι νηστική (σημείωση συγγραφέως-τρομάρα μου-όταν πεινάω ΔΕΝ είμαι ο εαυτός μου). Προκειμένου να βρω κάτι να πάρω πρόχειρα στο δρόμο, αποφασίζουμε να μην πάρουμε το μετρό αλλά να πάμε στο κατάλυμα με τα πόδια, άλλα 25 λεπτά περπάτημα. Όλοι δε μου έλεγαν για το φοβερό φαγητό της Νάπολης, λέω κάτι ουάου θα βρω. Τίποτα, να έχω ζαλωθεί και το σάκο, να λυσσάω της πείνας και να περπατώ σε δρόμους με τόσο κόσμο που ο ένας έπεφτε πάνω στον άλλο. Άρχισα να θυμάμαι και κάποιους που μόλις είπα προορισμό στραβομουτσούνιαζαν, μα είναι βρώμικα, μα οδηγούν σαν τρελοί. Σιγά έλεγα, από την Αθήνα είμαι, όχι τη Ζυρίχη, δεν πτοούμαι.
Με τα πολλά, βρίσκω κάτι νόστιμο στο δρόμο και φτάνουμε στο κατάλυμα όπου ενθουσιάζομαι και μου φεύγουν τα νεύρα. Αφήνουμε πράγματα και βγαίνουμε αμέσως στην εορταστικά στολισμένη piazza del gesù nuovo.

20241230_183405.jpg η εσωτερική είσοδος του σπιτιού 20241230_183640.jpg 20241230_192747.jpg

Εν συνεχεία πάμε για την πρώτη περατζάδα στην πόλη, ξεκινώντας φυσικά από το Quartieri Spagnoli, άλλη κοσμοσυρροή. Είχα, λανθασμένα όπως αποδείχθηκε, την εντύπωση ότι αυτή την εποχή η Νάπολη δε θα είχε πολύ κόσμο. Πως οι επισκέπτες θα προτιμούσαν πιο παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς. Είχε απίστευτο κόσμο, όχι μόνο ντόπιους, καθώς, όπως η Αθήνα είναι μια πόλη με περισσότερους κατοίκους από όσους σχεδιάστηκε να αντέχει, αλλά και πολλούς Ιταλούς από άλλες πόλεις.
Αφού κάναμε μία μεγάλη βόλτα και ο Άντυ ζήτησε από τον κύριο την άδεια να τον φωτογραφίσει

IMG-20250105-WA0001.jpg

καταλήξαμε στην Pasticceria Armando Scaturchio Napoli – Pasticceria Napoletana για εσπρεσάκια στα γρήγορα και για αυτά:
20241231_093831.jpg 20241231_093841.jpg

Με τα γλυκά έπαθα μεγάλη ζημιά στη Νάπολη. Σεργιανίσαμε κι άλλο αναγνωριστικά μέχρι που νύχτωσε οπότε, αφού πήγαμε ένα σούπερ μάρκετ για προμήθειες, γυρίσαμε σπίτι για να ξεκινήσουμε από την επόμενη ημέρα τις εξερευνήσεις.
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.588
Likes
9.805
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Η πολη εχει μεγαλη παραδοση για Χριστουγεννα, φτιαχνουν φατνες απο το 1000μΧ. Υπαρχει δρομος,via s. Gregorio armeno μονο με φατνες. Πολη των 4+εκ με κοντα 400.000 τουριστες στις γιορτες. Δηλ μακρια, εχουν προβλημα τυπου Βενετιας τετοιες μερες.
 

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
Η πολη εχει μεγαλη παραδοση για Χριστουγεννα, φτιαχνουν φατνες απο το 1000μΧ. Υπαρχει δρομος,via s. Gregorio armeno μονο με φατνες. Πολη των 4+εκ με κοντα 400.000 τουριστες στις γιορτες. Δηλ μακρια, εχουν προβλημα τυπου Βενετιας τετοιες μερες.
Αυτό ακριβώς, στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα!
Επιπλέον, είναι ήπιος και ο καιρός, ήταν λίγο καλύτερος από ό,τι ήταν εκείνες τις ημέρες στην Αθήνα, οπότε ευνοούσε την κοσμοσυρροή.
 

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
Τι φωτογραφίες είναι αυτές βρε παιδιά;
Πως θα είχε τέτοιο χαμό και κοσμοπλημμύρα την χριστουγεννιάτικη περίοδο δεν το περίμενα...
Ούτε εμείς το περιμέναμε. Χαμός!
 

alma

Member
Μηνύματα
4.222
Likes
18.136
Ούτε εμείς το περιμέναμε. Χαμός!
Πήγατε και μετά τα Χριστούγεννα κιόλας.
Επειδή είναι οικογενειακή γιορτή κι εμείς προτιμάμε να φεύγουμε Πρωτοχρονιά.Πολύ χρήσιμες πληροφορίες, γιατί θα το επιλέγαμε το μέρος για τέτοια εποχή. Θα περιμέναμε να έχει σπάσει η πολυκοσμία.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.935
Μηνύματα
919.275
Μέλη
39.648
Νεότερο μέλος
LiPa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom