Ιταλία Napule, σ'αγαπώ!

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?

3 Ιανουαρίου το ρίξαμε στο θρησκευτικό τουρισμό. Σουλατσάρουμε για μία φορά ακόμα τη Spaccanapoli και κατευθυνόμαστε για την εκκλησία Sant’Angelo a Nilo, η οποία πήρε το όνομά της από το αρχαίο άγαλμα του Νείλου στο Largo Corpo di Napoli. Η ίδια η εκκλησία ήταν δωρεά από τον καρδινάλιο Rinaldo Brancaccio και ήταν υπό κατασκευή μέχρι το 1428.
Λίγα μπορεί να δει κανείς από το αναγεννησιακό κτίριο σήμερα λόγω των αλλαγών στην περίοδο του μπαρόκ. Ο αναγεννησιακός τάφος του ιδρυτή της εκκλησίας, Rinaldo Brancaccio, βρίσκεται στο παρεκκλήσι στα δεξιά του υψηλού βωμού. Είναι έργο των Donatello και Michelozzo από την Πίζα. Ολοκληρώθηκε το 1428 και στη συνέχεια στάλθηκε στη Νάπολη.

20250103_114241.jpg 20250103_114537.jpg

Συνεχίζουμε με τον Καθεδρικό της πόλης (San Gennaro - στην πραγματικότητα Santa Maria Assunta). Πρόκειται για τη μεγαλύτερη εκκλησία στη Νάπολη. Είναι χτισμένος σε γοτθικό στιλ κάτω από το Angevin. Ανεγέρθη στις αρχές του 14ου αιώνα από τον Κάρολο Β ́ και τον γιο του Ροβέρτο το Σοφό. Παρά τις πολυάριθμες ανακατασκευές και αλλαγές σε μεταγενέστερους χρόνους,είναι εμφανής ακόμα ο γοτθικός χαρακτήρας του Καθεδρικού.
Αφιερωμένος στον προστάτη άγιο San Gennaro, όπως με ενημέρωσε ο συνοδός Γερμανός αρχαιολόγος, σε ένα σημείο του ναού βρίσκεται ακόμα το λείψανο του Αγίου καθώς και δύο φιαλίδια του αίματός του. Εγώ σκιάχτηκα, αλλά τέλος πάντων, γενικά δεν το έχω με το θρησκευτικό τουρισμό, η ημέρα αυτή ήταν χάρη στον συνταξιδιώτη που είχε αντάλλαγμα γαστρονομικό τουρισμό το βράδυ (η ειδικότης μου).
Ο San Gennaro, για να το ολοκληρώσω σε περίπτωση που υπάρχει μεγάλη περιέργεια, έπαιξε μεγαλύτερο ρόλο στην ιστορία της πόλης από οποιονδήποτε άλλο άγιο σε οποιαδήποτε άλλη πόλη του κόσμου (δεν ξέρω τι ακριβώς και πώς μετριέται αυτό, ό,τι μου είπαν οι ειδικοί γράφω). Προφανώς άγιασε γιατί αποκεφαλίστηκε γύρω στο 305 στο Ποτσουόλι (σήμερα προάστιο της Νάπολης)· Λέγεται ότι το αίμα υγροποιήθηκε θαυματουργά στα χέρια του επισκόπου Σεβήρου. Από τότε φυλάσσεται στον καθεδρικό ναό και υγροποιείται αρκετές φορές το χρόνο (το αφήνω σκέτο εδώ όπως μου το είπαν, ασχολίαστο). Αυτό πάντως εκλαμβάνεται ως κακός οιωνός και προμήνυμα φυσικών καταστροφών (π.χ. ο σεισμός του 1980).
Από τον καθεδρικό είναι εύκολα προσβάσιμη και η αρχαία βασιλική της Santa Restituta με ανάγλυφα από τον 11ο αιώνα και ένα ψηφιδωτό από τις αρχές του 14ου αιώνα.

santa restituta.jpg

Κλείνω την εκκλησιαστική τριπλέτα με την πραγματικά εντυπωσιακή Santa Maria Donnaregina Vecchia και Nuova (παλιά και νέα).
Σήμερα είναι εκεί το Επισκοπικό Μουσείο (Complesso monumentale di Donnaregina-Museo Diocesano di Napoli), ενώ για σχεδόν 1000 χρόνια, μέχρι το 1861, ήταν μοναστήρι για Βενεδικτίνες μοναχές. Η εκκλησία συνδέεται στενά με τη σύζυγο του βασιλιά Καρόλου Β΄του Anjou, Μαρία της Ουγγαρίας, η οποία εισήλθε στο μοναστήρι μετά το θάνατο του βασιλιά και της οποίας ο διάσημος τάφος βρίσκεται τώρα στην εκκλησία.

santaMaria2.jpg santa Maria.jpg santaMaria4.jpg SantaMaria5.jpg SantaMaria6.jpg SantaMaria7.jpg

Το λίγο περίεργο εδώ είναι ότι, κανονικά, μεσαιωνικές εκκλησίες ανακατασκευάζονταν αργότερα και συχνά τους έδιναν έναν χαρακτήρα "μπαρόκ". Εδώ μια εντελώς νέα μπαρόκ εκκλησία χτίστηκε το 1620-49 μπροστά από τη μεσαιωνική εκκλησία, πολύ καλά διατηρημένη.
Ο τάφος της Μαρίας της Ουγγαρίας είναι δημιούργημα του Tino di Camaino (1325/26), γλύπτη από την Τοσκάνη, ο οποιος εργάστηκε στη Νάπολη κατά τη διάρκεια αυτών των ετών. Μπροστά από τη σαρκοφάγο απεικονίζονται οι 7 ενήλικοι γιοι της βασίλισσας.

Σε όλη την εκκλησία, καθώς και στους τοίχους της Αίθουσας των Μοναχών, υπάρχουν frescoes από τις αρχές του 14ου αιώνα, κάποια κατεστραμμένα από τη μεγάλη φωτιά του 1390. Στην είσοδο της εκκλησίας υπάρχει ένα μνημειώδες έργο του Pietro Cavallini, το οποίο αναπαριστά την τελική Κρίση. Στις δύο πλευρές της Αίθουσας των Μοναχών υπάρχουν καθίσματα του 16ου αιώνα, αρχικά πιθανώς από το San Lorenzo Maggiore, το καθένα με σκαλιστές φιγούρες, όλες διαφορετικές μεταξύ τους: κεφάλια από γκροτέσκες φιγούρες, σφίγγες, κάποιες που απεικονίζουν καρδιαναλίους, κλπ.
santaMariavecchia.jpg santaMariavecchia2.jpg santaMariavecchia5.jpg


santaMariavecchia3.jpg santaMariavecchia4.jpg santaMariavecchia6.jpg santaMariavecchia7.jpg santaMariavecchia8.jpg santaMariavecchia9.jpg

Ομολογώ ότι εντυπωσιάστηκα από τη συγκεκριμένη επίσκεψη, είναι μέρος που δεν το επισκέπτονται πολλοί, τριγυρίζαμε άνετα ελάχιστα άτομα στους μεγάλους χώρους, έβρεχε κιόλας εκείνη τη μέρα, αλλά πραγματικά είναι μεταξύ αυτών που θα πρότεινα.

Μετά από τόση τέχνη και θρησκευτικό συναίσθημα, ήρθε η ώρα για φαγητό. Είχαμε ήδη κλείσει στην Antica Latteria, ένα μικρό και cosy εστιατόριο που είχαν προτείνει ντόπιοι γνωστοί.
Φάγαμε πολύ καλά και οικονομικά, εγώ ταλιατέλες με τόνο, πήραμε και κάτι γλυκάκια για το σπίτι για να πάει κάτω η κουλτούρα (της ημέρας, καθότι η επομένη είχε Αρχαιολογικό Μουσείο Νάπολης).

 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.382
Likes
4.422
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Καλώς την! Περιμένω με χαρά τη δική σου ματιά :D
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.521
Likes
13.052
Αντε σιδεροκεφαλη στη συγγραφη! Σιγα σιγα να παιρνουν σειρα και οι αλλοι προορισμοι... εχεις κανει ταξιδαρες....
 

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
30 Δεκεμβρίου λοιπόν, πηγαίνουμε Ελ. Βενιζέλος όπου είδαμε και πάθαμε να βρούμε θέση parking αν και είχα κλείσει αρκετό καιρό πριν. Η μεσημεριανή πτήση με EasyJet μια χαρά, 1,5 ωρίτσα άνετα, στο αεροδρόμιο της Νάπολης έφτασε γρήγορα και η βαλίτσα και κατευθυνθήκαμε προς τη στάση του Alibus, του λεωφορείου για το κέντρο της πόλης (κεντρικός σταθμός). Το εισιτήριο, διάρκειας 90 λεπτών, το οποίο ισχύει και για άλλους τύπους δημόσιων συγκοινωνιών στη Νάπολη, κοστίζει 5 ευρώ όταν το αγοράζετε στο λεωφορείο από τον οδηγό όπως κάναμε εμείς. Το εισιτήριο μπορεί επίσης να αγοραστεί ηλεκτρονικά στη διεύθυνση terravision.eu ή στην εφαρμογή Unico Campania για κινητά.
Η διαδρομή προς τον κεντρικό σταθμό θα διαρκούσε κανονικά ένα τέταρτο, άντε είκοσι λεπτά.
Αμ, δε!
Απίστευτη κίνηση, φωνές, πολυκοσμία, σε σημείο να μου θυμίζει ένα αξέχαστο πρωινό (04:30 για την ακρίβεια) ενός Μάρτη που προσγειώθηκα Δελχί και έβλεπα στη διαδρομή από το αεροδρόμιο ανθρώπους να πηγαινοέρχονται, αγελάδες και αγριογούρουνα στο δρόμο, αυτοκίνητα να πηγαίνουν σαν τρελά, απόλυτο χάος.
Φτάσαμε στο σταθμό μετά από 40 λεπτά, εγώ ήδη λίγο φουντωμένη καθότι νηστική (σημείωση συγγραφέως-τρομάρα μου-όταν πεινάω ΔΕΝ είμαι ο εαυτός μου). Προκειμένου να βρω κάτι να πάρω πρόχειρα στο δρόμο, αποφασίζουμε να μην πάρουμε το μετρό αλλά να πάμε στο κατάλυμα με τα πόδια, άλλα 25 λεπτά περπάτημα. Όλοι δε μου έλεγαν για το φοβερό φαγητό της Νάπολης, λέω κάτι ουάου θα βρω. Τίποτα, να έχω ζαλωθεί και το σάκο, να λυσσάω της πείνας και να περπατώ σε δρόμους με τόσο κόσμο που ο ένας έπεφτε πάνω στον άλλο. Άρχισα να θυμάμαι και κάποιους που μόλις είπα προορισμό στραβομουτσούνιαζαν, μα είναι βρώμικα, μα οδηγούν σαν τρελοί. Σιγά έλεγα, από την Αθήνα είμαι, όχι τη Ζυρίχη, δεν πτοούμαι.
Με τα πολλά, βρίσκω κάτι νόστιμο στο δρόμο και φτάνουμε στο κατάλυμα όπου ενθουσιάζομαι και μου φεύγουν τα νεύρα. Αφήνουμε πράγματα και βγαίνουμε αμέσως στην εορταστικά στολισμένη piazza del gesù nuovo.

20241230_183405.jpg η εσωτερική είσοδος του σπιτιού 20241230_183640.jpg 20241230_192747.jpg

Εν συνεχεία πάμε για την πρώτη περατζάδα στην πόλη, ξεκινώντας φυσικά από το Quartieri Spagnoli, άλλη κοσμοσυρροή. Είχα, λανθασμένα όπως αποδείχθηκε, την εντύπωση ότι αυτή την εποχή η Νάπολη δε θα είχε πολύ κόσμο. Πως οι επισκέπτες θα προτιμούσαν πιο παραδοσιακούς χριστουγεννιάτικους προορισμούς. Είχε απίστευτο κόσμο, όχι μόνο ντόπιους, καθώς, όπως η Αθήνα είναι μια πόλη με περισσότερους κατοίκους από όσους σχεδιάστηκε να αντέχει, αλλά και πολλούς Ιταλούς από άλλες πόλεις.
Αφού κάναμε μία μεγάλη βόλτα και ο Άντυ ζήτησε από τον κύριο την άδεια να τον φωτογραφίσει

IMG-20250105-WA0001.jpg

καταλήξαμε στην Pasticceria Armando Scaturchio Napoli – Pasticceria Napoletana για εσπρεσάκια στα γρήγορα και για αυτά:
20241231_093831.jpg 20241231_093841.jpg

Με τα γλυκά έπαθα μεγάλη ζημιά στη Νάπολη. Σεργιανίσαμε κι άλλο αναγνωριστικά μέχρι που νύχτωσε οπότε, αφού πήγαμε ένα σούπερ μάρκετ για προμήθειες, γυρίσαμε σπίτι για να ξεκινήσουμε από την επόμενη ημέρα τις εξερευνήσεις.
 

Samion

Member
Μηνύματα
10.588
Likes
9.805
Επόμενο Ταξίδι
Παλέρμο
Η πολη εχει μεγαλη παραδοση για Χριστουγεννα, φτιαχνουν φατνες απο το 1000μΧ. Υπαρχει δρομος,via s. Gregorio armeno μονο με φατνες. Πολη των 4+εκ με κοντα 400.000 τουριστες στις γιορτες. Δηλ μακρια, εχουν προβλημα τυπου Βενετιας τετοιες μερες.
 

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
Η πολη εχει μεγαλη παραδοση για Χριστουγεννα, φτιαχνουν φατνες απο το 1000μΧ. Υπαρχει δρομος,via s. Gregorio armeno μονο με φατνες. Πολη των 4+εκ με κοντα 400.000 τουριστες στις γιορτες. Δηλ μακρια, εχουν προβλημα τυπου Βενετιας τετοιες μερες.
Αυτό ακριβώς, στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα!
Επιπλέον, είναι ήπιος και ο καιρός, ήταν λίγο καλύτερος από ό,τι ήταν εκείνες τις ημέρες στην Αθήνα, οπότε ευνοούσε την κοσμοσυρροή.
 

Vicks

Member
Μηνύματα
736
Likes
2.519
Επόμενο Ταξίδι
Εντός Ευρώπης
Ταξίδι-Όνειρο
?
Τι φωτογραφίες είναι αυτές βρε παιδιά;
Πως θα είχε τέτοιο χαμό και κοσμοπλημμύρα την χριστουγεννιάτικη περίοδο δεν το περίμενα...
Ούτε εμείς το περιμέναμε. Χαμός!
 

alma

Member
Μηνύματα
4.222
Likes
18.136
Ούτε εμείς το περιμέναμε. Χαμός!
Πήγατε και μετά τα Χριστούγεννα κιόλας.
Επειδή είναι οικογενειακή γιορτή κι εμείς προτιμάμε να φεύγουμε Πρωτοχρονιά.Πολύ χρήσιμες πληροφορίες, γιατί θα το επιλέγαμε το μέρος για τέτοια εποχή. Θα περιμέναμε να έχει σπάσει η πολυκοσμία.
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.935
Μηνύματα
919.274
Μέλη
39.648
Νεότερο μέλος
LiPa

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom