taver
Member
- Μηνύματα
- 12.612
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 12: Νερό κι αλάτι
Η διαδρομή μας ήταν μακριά, οπότε κάναμε και μια ακόμη στάση για τουαλέτες δίπλα σε κάτι πορώδεις σχηματισμούς βράχων από λάβα. Κι εκεί τα γνωστά φιλικά μηνύματα στα Αγγλικά για τους τουρίστες που μόνο για φωτογραφίες ενδιαφέρονται. Υποτίθεται ότι από το σημείο αυτό υπάρχει όμορφη θέα προς το ηφαίστειο Ollagüe στα σύνορα με τη Χιλή, αλλά η χαμηλή νέφωση και η βροχή το είχαν εξαφανίσει…
Συνεχίσαμε δίπλα από κάτι εγκαταλελειμμένα ορυχεία, το μόνο λόγο για τον οποίο υπήρξε ποτέ ανθρώπινη παρουσία στην περιοχή εδώ. Σιγά σιγά, μπήκαμε σε ένα πεδίο αλατιού (Salar, Salt flat, δεν ξέρω ποια είναι η σωστή απόδοση στα Ελληνικά). Το μεγάλο Salar, αυτό του Uyuni θα το δούμε αύριο, ωστόσο δεν είναι το μόνο στην περιοχή, και τώρα καλούμαστε να διασχίσουμε το Salar de Chiguana.
Οι πρώτες εικόνες του πεδίου αλατιού δεν προμήνυαν αυτό που θα βλέπαμε στη συνέχεια. Γιατί η βροχόπτωση είχε προκαλέσει εδώ, σε μικρογραφία έστω, το φαινόμενο που περίμενα να προκαλέσει την επόμενη μέρα, με το νερό να μένει στάσιμο και να επιπλέει πάνω από το αλάτι, κι όλο μαζί να λειτουργεί σαν καθρέπτης που αντανακλά τον ουρανό στο έδαφος. Απολαύστε φωτογραφίες και βίντεο….
Στο σημείο αυτό οφείλω να επαινέσω το Marco, τον οδηγό μας, για τις μουσικές του επιλογές που ακούγαμε ως αυτό το σημείο στο αυτοκίνητο (ωραία κλασσικά ροκ κομμάτια κατά κύριο λόγο), αλλά και να τον κατακεραυνώσω για τις μουσικές του επιλογές σε μέρος της διαδρομής μας σήμερα. Γιατί, θέλοντας να κάνει το κομμάτι του στις Βραζιλιάνες υποθέτω, έχει βάλει να παίζει ότι βραζιλιάνικη μουσική βρέθηκε στα στικάκια του. Και κάποια είναι το απόλυτο αίσχος. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα, που θυμίζει ηχητικά λίγο το Pen-Pine-Pineapple, και λέει κάτι του στυλ «είμαι πελεκάνος, πελεκάνος, πελεκάνος». Δεν το βρίσκω και σε κάνα YouTube να σας το βάλω, αν το ξέρει κάποιος ας δώσει link…
Γενικότερα, η λατινοαμερικάνικη pop μουσική του 2017 με προβληματίζει. Γιατί, σε όσα κομμάτια κι αν άκουσα, υπήρχε ένα και μόνο ένα μουσικό όργανο: Ο υπολογιστής. Όλη η ντόπια μουσική που άκουσα στο αυτοκίνητο, είναι συνθέσεις από δείγματα ή κι από εντελώς τεχνητούς ήχους…
Στη μέση του Σαλαρ, υπάρχει και μια μονή γραμμή τρένου (narrow gauge), που ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρία, την Ferrocarril de Antofagasta a Bolivia (FCAB), και είναι μια από τις δυο κύριες σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ Βολιβίας και Χιλής, σύμφωνα με τη Wikipedia, παρότι σήμερα δεν υπάρχει τρένο για επιβάτες, περνάνε κάποια τρένα που μεταφέρουν φορτία και μεταλλεύματα. Αυτό φυσικά δεν εμπόδισε τους οδηγούς μας από το να παρκάρουν τα τζιπ ακριβώς πάνω στις γραμμές, όσο εμείς βγάζαμε φωτογραφίες το τοπίο, και το ακόμα ενεργό ηφαίστειο Ollagüe στο βάθος, που πλέον φαινόταν. Το ηφαίστειο έχει ύψος 5865 μέτρα, και σηματοδοτεί τα σύνορα της Βολιβίας με τη Χιλή.
Συνεχίσαμε την πορεία μας μέσα από ατελείωτες φυτείες Κινόα, η κατανάλωση του οποίου έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, και όλο και πιο περίεργες περιοχές βρίσκονται να έχουν όλο και περισσότερες καλλιέργειες του.
Από ψηλά, το Salar μοιάζει έτσι:
Καταλήξαμε στο δεύτερο μας κατάλυμα στη Βολιβία, ένα ξενοδοχείο φτιαγμένο από ορυκτό αλάτι από τα κοντινά Salar, στην άκρη της πόλης San Juan. Αυτή τη φορά το ξενοδοχείο μας είναι σε νορμάλ υψόμετρο και νορμάλ θερμοκρασίες, τα δωμάτια είναι δίκλινα (με κοινόχρηστη τουαλέτα), υπάρχει ντους με λογική χρέωση, και δεν υπάρχει Wi-Fi. Και είμαστε σε οικισμό, υπάρχει κι ένα μαγαζάκι κάπου εδώ δίπλα. Στείλαμε μάλιστα τους Πορτογάλους να αγοράσουν μπύρες φτιαγμένες από Κινόα, όσο περιμέναμε στην ουρά για ντους. Για σήμα κινητής ούτε λόγος (όχι ότι αν είχε θα ήταν χρήσιμο, με τις χρεώσεις που έχει το roaming…). Δεύτερη μέρα χωρίς καθόλου internet…
Σερβιρίστηκε καφές, κάναμε μπάνια, και ήρθε η ώρα για το βραδινό μας, που μας έδωσε την ευκαιρία για ατελείωτη συζήτηση μετά. Σημειώστε ότι η μπύρα από Κινόα δεν πίνεται. Ανταλλάξαμε και τηλέφωνα ομαδικώς, καθώς την επόμενη μέρα στο Uyuni θα χωριζόμασταν - οι μισοί θα συνέχιζαν προς άλλες κατευθύνσεις, και οι άλλοι μισοί θα επιστρέφαμε στη Χιλή. Μια απόφαση όμως εκκρεμούσε: Αν την επόμενη μέρα θα σηκωθούμε πολύ πριν τα χαράματα, για να προλάβουμε ανατολή ηλίου στο Salar de Uyuni, ή αν θα κοιμηθούμε περισσότερο και θα φύγουμε λίγο αργότερα (σε βάρος του μεσημεριανού φαγητού). Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε πριν το χάραμα…
Η διαδρομή μας ήταν μακριά, οπότε κάναμε και μια ακόμη στάση για τουαλέτες δίπλα σε κάτι πορώδεις σχηματισμούς βράχων από λάβα. Κι εκεί τα γνωστά φιλικά μηνύματα στα Αγγλικά για τους τουρίστες που μόνο για φωτογραφίες ενδιαφέρονται. Υποτίθεται ότι από το σημείο αυτό υπάρχει όμορφη θέα προς το ηφαίστειο Ollagüe στα σύνορα με τη Χιλή, αλλά η χαμηλή νέφωση και η βροχή το είχαν εξαφανίσει…
Συνεχίσαμε δίπλα από κάτι εγκαταλελειμμένα ορυχεία, το μόνο λόγο για τον οποίο υπήρξε ποτέ ανθρώπινη παρουσία στην περιοχή εδώ. Σιγά σιγά, μπήκαμε σε ένα πεδίο αλατιού (Salar, Salt flat, δεν ξέρω ποια είναι η σωστή απόδοση στα Ελληνικά). Το μεγάλο Salar, αυτό του Uyuni θα το δούμε αύριο, ωστόσο δεν είναι το μόνο στην περιοχή, και τώρα καλούμαστε να διασχίσουμε το Salar de Chiguana.
Οι πρώτες εικόνες του πεδίου αλατιού δεν προμήνυαν αυτό που θα βλέπαμε στη συνέχεια. Γιατί η βροχόπτωση είχε προκαλέσει εδώ, σε μικρογραφία έστω, το φαινόμενο που περίμενα να προκαλέσει την επόμενη μέρα, με το νερό να μένει στάσιμο και να επιπλέει πάνω από το αλάτι, κι όλο μαζί να λειτουργεί σαν καθρέπτης που αντανακλά τον ουρανό στο έδαφος. Απολαύστε φωτογραφίες και βίντεο….
Στο σημείο αυτό οφείλω να επαινέσω το Marco, τον οδηγό μας, για τις μουσικές του επιλογές που ακούγαμε ως αυτό το σημείο στο αυτοκίνητο (ωραία κλασσικά ροκ κομμάτια κατά κύριο λόγο), αλλά και να τον κατακεραυνώσω για τις μουσικές του επιλογές σε μέρος της διαδρομής μας σήμερα. Γιατί, θέλοντας να κάνει το κομμάτι του στις Βραζιλιάνες υποθέτω, έχει βάλει να παίζει ότι βραζιλιάνικη μουσική βρέθηκε στα στικάκια του. Και κάποια είναι το απόλυτο αίσχος. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ένα, που θυμίζει ηχητικά λίγο το Pen-Pine-Pineapple, και λέει κάτι του στυλ «είμαι πελεκάνος, πελεκάνος, πελεκάνος». Δεν το βρίσκω και σε κάνα YouTube να σας το βάλω, αν το ξέρει κάποιος ας δώσει link…
Γενικότερα, η λατινοαμερικάνικη pop μουσική του 2017 με προβληματίζει. Γιατί, σε όσα κομμάτια κι αν άκουσα, υπήρχε ένα και μόνο ένα μουσικό όργανο: Ο υπολογιστής. Όλη η ντόπια μουσική που άκουσα στο αυτοκίνητο, είναι συνθέσεις από δείγματα ή κι από εντελώς τεχνητούς ήχους…
Στη μέση του Σαλαρ, υπάρχει και μια μονή γραμμή τρένου (narrow gauge), που ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρία, την Ferrocarril de Antofagasta a Bolivia (FCAB), και είναι μια από τις δυο κύριες σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ Βολιβίας και Χιλής, σύμφωνα με τη Wikipedia, παρότι σήμερα δεν υπάρχει τρένο για επιβάτες, περνάνε κάποια τρένα που μεταφέρουν φορτία και μεταλλεύματα. Αυτό φυσικά δεν εμπόδισε τους οδηγούς μας από το να παρκάρουν τα τζιπ ακριβώς πάνω στις γραμμές, όσο εμείς βγάζαμε φωτογραφίες το τοπίο, και το ακόμα ενεργό ηφαίστειο Ollagüe στο βάθος, που πλέον φαινόταν. Το ηφαίστειο έχει ύψος 5865 μέτρα, και σηματοδοτεί τα σύνορα της Βολιβίας με τη Χιλή.
Συνεχίσαμε την πορεία μας μέσα από ατελείωτες φυτείες Κινόα, η κατανάλωση του οποίου έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, και όλο και πιο περίεργες περιοχές βρίσκονται να έχουν όλο και περισσότερες καλλιέργειες του.
Από ψηλά, το Salar μοιάζει έτσι:
Καταλήξαμε στο δεύτερο μας κατάλυμα στη Βολιβία, ένα ξενοδοχείο φτιαγμένο από ορυκτό αλάτι από τα κοντινά Salar, στην άκρη της πόλης San Juan. Αυτή τη φορά το ξενοδοχείο μας είναι σε νορμάλ υψόμετρο και νορμάλ θερμοκρασίες, τα δωμάτια είναι δίκλινα (με κοινόχρηστη τουαλέτα), υπάρχει ντους με λογική χρέωση, και δεν υπάρχει Wi-Fi. Και είμαστε σε οικισμό, υπάρχει κι ένα μαγαζάκι κάπου εδώ δίπλα. Στείλαμε μάλιστα τους Πορτογάλους να αγοράσουν μπύρες φτιαγμένες από Κινόα, όσο περιμέναμε στην ουρά για ντους. Για σήμα κινητής ούτε λόγος (όχι ότι αν είχε θα ήταν χρήσιμο, με τις χρεώσεις που έχει το roaming…). Δεύτερη μέρα χωρίς καθόλου internet…
Σερβιρίστηκε καφές, κάναμε μπάνια, και ήρθε η ώρα για το βραδινό μας, που μας έδωσε την ευκαιρία για ατελείωτη συζήτηση μετά. Σημειώστε ότι η μπύρα από Κινόα δεν πίνεται. Ανταλλάξαμε και τηλέφωνα ομαδικώς, καθώς την επόμενη μέρα στο Uyuni θα χωριζόμασταν - οι μισοί θα συνέχιζαν προς άλλες κατευθύνσεις, και οι άλλοι μισοί θα επιστρέφαμε στη Χιλή. Μια απόφαση όμως εκκρεμούσε: Αν την επόμενη μέρα θα σηκωθούμε πολύ πριν τα χαράματα, για να προλάβουμε ανατολή ηλίου στο Salar de Uyuni, ή αν θα κοιμηθούμε περισσότερο και θα φύγουμε λίγο αργότερα (σε βάρος του μεσημεριανού φαγητού). Αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε πριν το χάραμα…