taver
Member
- Μηνύματα
- 12.612
- Likes
- 29.891
- Ταξίδι-Όνειρο
- Iles Kerguelen
Κεφάλαιο 28: Centro - μέρος 2
Έφτασα στην πλατεία συντάγματος, ή Plaza de la Constitución. Εκεί δεσπόζει το προεδρικό μέγαρο , και για την ακρίβεια η πίσω του πλευρά. Το Palacio de La Moneda είναι και σήμερα η επίσημη κατοικία του προέδρου της δημοκρατίας, αλλά στεγάζει και το υπουργείο εσωτερικών της Χιλής. Εδώ, το 1973, συνέβησαν τα γεγονότα του στρατιωτικού πραξικοπήματος, κατά τη διάρκεια του οποίου αυτοκτόνησε (?) κι ο εκλεγμένος πρόεδρος Allende. Το κτήριο είναι νεοκλασικό, σχεδιασμένο από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Joaquin Toesca στα τέλη του 18ου αιώνα, πριν την ανεξαρτησία της Χιλής, ως επίσημο νομισματοκοπείο (εξ ου και το όνομα του, που σημαίνει παλάτι των χρημάτων).
Στην πλατεία επίσης βρίσκονται τα αγάλματα κάποιων πρώην προέδρων της χώρας, με αυτό του Allende να καταλαμβάνει περίοπτη θέση, κοντά στο σημείο όπου συνέβησαν τα γεγονότα. Το κέντρο της πλατείας το είχε καταλάβει αυτή τη μέρα μια ξενάγηση ενός γκρουπ από μια κρουαζιέρα της Hurtigruten, οπότε άραξα για λίγο σε ένα από τα παγκάκια που βρίσκονται περιμετρικά της πλατείας.
Στην άλλη πλευρά του παλατιού, εκτός από την Κύρια είσοδο πίσω από μια ακόμα πλατεία, βρίσκεται και το υπόγειο πολιτιστικό κέντρο και μουσείο «Centro Cultural Palacio La Moneda», όπου στεγάζονται διάφορες εναλλασσόμενες εκθέσεις, εκδηλώσεις κλπ. Ήθελα να το επισκεφθώ, αλλά η έκθεση που είχε δε με ενδιέφερε καθόλου (κάποια εκθέματα από το μουσείο του Βατικανού στη Ρώμη).
Και μ’ αυτά και μ’ αυτά, βρέθηκα στην κεντρική λεωφόρο της πόλης, που ο κόσμος και η μισοί χάρτες την ξέρουν Alameda, και οι άλλοι μισοί χάρτες και ο δήμος την ξέρει ως «Avenida Libertador Bernardo O'Higgins». Κι αν απορείτε τι δουλειά έχει εδώ ένα Ιρλανδικό όνομα, είναι επειδή ο O’Higgins που ήταν νόθο τέκνο ενός Ιρλανδού, ήταν και ο πρώτος πρόεδρος της Χιλιανής Δημοκρατίας…
Η λεωφόρος έχει… πολλά. Το Πανεπιστήμιο της Χιλής, όπως και στην Ελλάδα, διακρίνεται από τα πανό. Τα τροχοφόρα τρέχουν, με κίνδυνο για τους πεζούς που περνάγανε απ’ όπου βρίσκανε ως ότου μπήκε ένας φράχτης στη μέση του δρόμου.
Ποιο κάτω ένα μοναχικό Μοάι από το νησί του Πάσχα (αντίγραφο) στέκει μόνο του στο πλάι του δρόμου, θυμίζοντας την κυριαρχική σχέση της Χιλής με το νησί, και σε μένα ότι πρέπει να κάνω on-line check-in για την πτήση μου για το νησί σε 40 ώρες περίπου.
Λίγο πιο πέρα, η εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου θεωρείται η παλιότερη στη χώρα, από το 1586. Το επίτευγμα δεν είναι καθόλου μικρό, αν σκεφτεί κανείς τη σεισμικότητα της χώρας που δεν έχει επιτρέψει και σε πάρα πολλά αυθεντικά κτήρια της αποικιακής περιόδου να παραμείνουν όρθια τόσους αιώνες μετά. Πολλά κομμάτια από αυτό που βλέπουμε όμως είναι μεταγενέστερα, όπως π.χ. το νεοκλασικό καμπαναριό (1857).
Πίσω από την εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου, ξεκινά μια γειτονιά, που έχει ονομαστεί «Paris-Londres», από τα ονόματα των δυο κεντρικών της δρόμων. Η γειτονιά όλη έχει διατηρηθεί, με καλντερίμι και παλιά κτήρια, κάποια από τα οποία είναι παλιά ξενοδοχεία. Εδώ είναι και τα γραφεία του Κυβερνητικού κόμματος, στα οποία παραδόξως επικρατεί μεγάλη ησυχία δυο βδομάδες πριν τις προεδρικές εκλογές… Σήμερα εδώ έχει κι ένα σωρό αγόρια και κορίτσια που φωτογραφίζονται σε διάφορες πόζες, υποθέτω επαγγελματικά.
Από όλη την περιπλάνηση στα σοκκάκια αυτής της γειτονιάς, ειδική μνεία πρέπει να γίνει για ένα κτήριο, αυτό στην οδό Londres 38, όπου την πρώτη περίοδο της δικτατορίας Πινοσέτ λειτουργούσε ένα κρατητήριο με πολύ μαύρη ιστορία. Και τίποτα να μην ξέρεις γι αυτό, τα γκράφιτι απ’ έξω λένε πολλά.
Σε μια πιο ευχάριστη νότα, ο Πρόεδρος Κλίντον είχε έρθει στο Σαντιάγο το 1998 για μια συνάντηση κορυφής των χωρών της Αμερικής. Κάποια στιγμή δίψασε, και μπήκε σε ένα μαγαζί να πάρει ένα αναψυκτικό. Έκτοτε, το μαγαζί λέγεται έτσι:
Έφτασα στην πλατεία συντάγματος, ή Plaza de la Constitución. Εκεί δεσπόζει το προεδρικό μέγαρο , και για την ακρίβεια η πίσω του πλευρά. Το Palacio de La Moneda είναι και σήμερα η επίσημη κατοικία του προέδρου της δημοκρατίας, αλλά στεγάζει και το υπουργείο εσωτερικών της Χιλής. Εδώ, το 1973, συνέβησαν τα γεγονότα του στρατιωτικού πραξικοπήματος, κατά τη διάρκεια του οποίου αυτοκτόνησε (?) κι ο εκλεγμένος πρόεδρος Allende. Το κτήριο είναι νεοκλασικό, σχεδιασμένο από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Joaquin Toesca στα τέλη του 18ου αιώνα, πριν την ανεξαρτησία της Χιλής, ως επίσημο νομισματοκοπείο (εξ ου και το όνομα του, που σημαίνει παλάτι των χρημάτων).
Στην πλατεία επίσης βρίσκονται τα αγάλματα κάποιων πρώην προέδρων της χώρας, με αυτό του Allende να καταλαμβάνει περίοπτη θέση, κοντά στο σημείο όπου συνέβησαν τα γεγονότα. Το κέντρο της πλατείας το είχε καταλάβει αυτή τη μέρα μια ξενάγηση ενός γκρουπ από μια κρουαζιέρα της Hurtigruten, οπότε άραξα για λίγο σε ένα από τα παγκάκια που βρίσκονται περιμετρικά της πλατείας.
Στην άλλη πλευρά του παλατιού, εκτός από την Κύρια είσοδο πίσω από μια ακόμα πλατεία, βρίσκεται και το υπόγειο πολιτιστικό κέντρο και μουσείο «Centro Cultural Palacio La Moneda», όπου στεγάζονται διάφορες εναλλασσόμενες εκθέσεις, εκδηλώσεις κλπ. Ήθελα να το επισκεφθώ, αλλά η έκθεση που είχε δε με ενδιέφερε καθόλου (κάποια εκθέματα από το μουσείο του Βατικανού στη Ρώμη).
Και μ’ αυτά και μ’ αυτά, βρέθηκα στην κεντρική λεωφόρο της πόλης, που ο κόσμος και η μισοί χάρτες την ξέρουν Alameda, και οι άλλοι μισοί χάρτες και ο δήμος την ξέρει ως «Avenida Libertador Bernardo O'Higgins». Κι αν απορείτε τι δουλειά έχει εδώ ένα Ιρλανδικό όνομα, είναι επειδή ο O’Higgins που ήταν νόθο τέκνο ενός Ιρλανδού, ήταν και ο πρώτος πρόεδρος της Χιλιανής Δημοκρατίας…
Η λεωφόρος έχει… πολλά. Το Πανεπιστήμιο της Χιλής, όπως και στην Ελλάδα, διακρίνεται από τα πανό. Τα τροχοφόρα τρέχουν, με κίνδυνο για τους πεζούς που περνάγανε απ’ όπου βρίσκανε ως ότου μπήκε ένας φράχτης στη μέση του δρόμου.
Ποιο κάτω ένα μοναχικό Μοάι από το νησί του Πάσχα (αντίγραφο) στέκει μόνο του στο πλάι του δρόμου, θυμίζοντας την κυριαρχική σχέση της Χιλής με το νησί, και σε μένα ότι πρέπει να κάνω on-line check-in για την πτήση μου για το νησί σε 40 ώρες περίπου.
Λίγο πιο πέρα, η εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου θεωρείται η παλιότερη στη χώρα, από το 1586. Το επίτευγμα δεν είναι καθόλου μικρό, αν σκεφτεί κανείς τη σεισμικότητα της χώρας που δεν έχει επιτρέψει και σε πάρα πολλά αυθεντικά κτήρια της αποικιακής περιόδου να παραμείνουν όρθια τόσους αιώνες μετά. Πολλά κομμάτια από αυτό που βλέπουμε όμως είναι μεταγενέστερα, όπως π.χ. το νεοκλασικό καμπαναριό (1857).
Πίσω από την εκκλησία του Αγ. Φραγκίσκου, ξεκινά μια γειτονιά, που έχει ονομαστεί «Paris-Londres», από τα ονόματα των δυο κεντρικών της δρόμων. Η γειτονιά όλη έχει διατηρηθεί, με καλντερίμι και παλιά κτήρια, κάποια από τα οποία είναι παλιά ξενοδοχεία. Εδώ είναι και τα γραφεία του Κυβερνητικού κόμματος, στα οποία παραδόξως επικρατεί μεγάλη ησυχία δυο βδομάδες πριν τις προεδρικές εκλογές… Σήμερα εδώ έχει κι ένα σωρό αγόρια και κορίτσια που φωτογραφίζονται σε διάφορες πόζες, υποθέτω επαγγελματικά.
Από όλη την περιπλάνηση στα σοκκάκια αυτής της γειτονιάς, ειδική μνεία πρέπει να γίνει για ένα κτήριο, αυτό στην οδό Londres 38, όπου την πρώτη περίοδο της δικτατορίας Πινοσέτ λειτουργούσε ένα κρατητήριο με πολύ μαύρη ιστορία. Και τίποτα να μην ξέρεις γι αυτό, τα γκράφιτι απ’ έξω λένε πολλά.
Σε μια πιο ευχάριστη νότα, ο Πρόεδρος Κλίντον είχε έρθει στο Σαντιάγο το 1998 για μια συνάντηση κορυφής των χωρών της Αμερικής. Κάποια στιγμή δίψασε, και μπήκε σε ένα μαγαζί να πάρει ένα αναψυκτικό. Έκτοτε, το μαγαζί λέγεται έτσι: