travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.901
- Likes
- 16.526
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Από το Προκόπι στο Ικόνιο. Μαλακοπή.
Είναι ωραίο να ξυπνάς το πρωί και να βλέπεις από το παράθυρό σου τα αερόστατα στο βάθος να ίπτανται. Το ζήσαμε στα τρία πρώτα πρωινά της παραμονής μας στην Τουρκία, δηλαδή στο Παμούκαλε μια φορά και στο Προκόπι άλλες δύο. Περίπου στις 6:30 με 7, την ώρα δηλαδή που αρχίζει να χαράζει και πριν εμφανιστεί ο ήλιος, σηκώνονται ψηλά και βλέπεις πότε πότε μία φωτιά να ανάβει για λίγα δευτερόλεπτα σε κάθε ένα από αυτά για να τα σηκώσει λίγο πιο ψηλά. Μια κοπέλα ανέβασε στο viber μικρά βίντεο από την πτήση που είχε με το αερόστατο και σίγουρα ήταν πολύ όμορφα. Όμως να σου ζητάνε και 90€ παραπάνω από την κανονική τιμή που δίνουν τα πρακτορεία στην Τουρκία είναι καθαρή κλοπή. Δεν στεναχωριέμαι που δεν ανέβηκα, αφού και το θέαμα που έβλεπα τα πρωινά με τα αερόστατα ήταν πολύ όμορφο. Βέβαια την ώρα εκείνη που ξεκινούσαν, η θερμοκρασία ήταν σίγουρα πολύ κοντά στο μηδέν και οι άνθρωποι πάνω σε αυτά θα κρύωναν πολύ αν δεν υπήρχε η φωτιά που συντηρούσε την πτήση του αερόστατου. Για το θέαμα που έλεγα όμως ότι βλέπαμε, ήταν πάρα πολύ όμορφο αν και εμείς ήμασταν σχετικά μακριά από το σημείο που εκείνα πετούσαν. Αλλά είναι ωραίο να βλέπεις αυτά που πετάνε πιο ψηλά να φωτίζονται από τον ήλιο, που ξεκινά να εμφανίζεται στην ανατολή, ενώ αυτά που είναι πιο χαμηλά να είναι σκοτεινά, αφού ακόμα δεν τα έχει δει ο ήλιος.
Θα ήθελα να κάνω πτήση κι εγώ, αλλά δυστυχώς η τιμή που μας πρότειναν ήταν 200€, που είναι πάρα πολλά. Κάνοντας βόλτα στην πόλη, στο Προκόπι είδαμε σε πρακτορείο να δίνει την τιμή 110€ για βόλτα με αερόστατο. Είναι κρίμα αυτά τα ελληνικά πρακτορεία να ζητούν τόσα πολλά εις βάρος του πελάτη τους και να αναγκάζουν πολλούς να μην πάνε να κάνουν αυτή την πτήση. Από το δικό μας γκρουπ μόνο 9 άτομα πήγαν ενώ αρχικά είχαν δηλώσει ότι θα πήγαιναν 15. Να μην τα χρεώνω όμως όλα στο πρακτορείο. Ρωτώντας άλλους που πήγαν την ίδια εποχή με εμάς με άλλο τρόπο, έμαθα ότι υπήρχαν τιμές μέχρι και 400 ευρώ για την πτήση. Αυτό έγινε μια ημέρα που την προηγούμενη οι πτήσεις δεν έγιναν λόγω του δυνατού αέρα. Την ημέρα της αναβολής το κόστος ήταν 250 ευρώ. Όμως την επόμενη μέρα, που πολύς κόσμος ζητούσε να πετάξει και τα αερόστατα ήταν λιγότερα, η τιμή αυξήθηκε στα 400 ευρώ. Λογικό είναι. Η τιμή των 110 ευρώ που είδαμε, ίσως αναφερόταν σε μια περίπτωση που δεν υπήρχε μεγάλη ζήτηση και να ήταν η κατώτατη τιμή. Αν δηλαδή πηγαίναμε την επόμενη μέρα για να αγοράσουμε την πτήση, δε θα μας έλεγαν τα 110 αλλά ίσως 200 ή 250 ευρώ.
Πολύ σύντομα για το ταξίδι μας, την τέταρτη μέρα του ταξιδιού μας δηλαδή, άρχισε η επιστροφή. Φύγαμε από το Προκόπι χαλαρά, μετά από ένα καλό πρωινό, λίγο μετά τις 8:00 το πρωί με δυτική κατεύθυνση. Αφού περάσαμε μέσα από την πόλη κατευθυνθήκαμε στο χωριό Μαλακοπή, Derinkuyu τουρκικά, για να δούμε την υπόγεια πολιτεία Kaymakli. Η απόσταση από το Προκόπι ως εκεί ήταν μικρότερη από μία ώρα και η μέρα φυσικά ήταν ηλιόλουστη αν και ως πρωί είχε το κρύο του. Λέγεται ότι η υπόγεια πόλη στη Μαλακοπή μπορεί να είχε και 40.000 κατοίκους. Είναι περίεργο πώς σκέφτονταν κάποτε οι άνθρωποι. Δεν ξέρω αν τους οδήγησε στο να ζουν υπόγεια το κρύο ή η ζέστη του καλοκαιριού. Οι κλιματολογικές ακραίες συνθήκες δηλαδή που πιθανώς υπήρχαν, ή ο φόβος των ερχόμενων εχθρών οι οποίοι θα τους λεηλατούσαν. Έτσι αναγκάστηκαν να σκάβουν για να μένουν υπόγεια και όταν οι εχθροί έρχονταν δεν μπορούσαν να τους βρουν εύκολα. Αλλά και αν τους έβρισκαν είχαν τρόπους να κλείνουν τις διόδους και να μην επιτρέπουν σε αυτούς τους εισβολείς να προχωρήσουν πολύ.
Είχαν περίπου 10 ορόφους, σε 10 επίπεδα δηλαδή, με κατοικίες. Επισκέψιμα ήταν μόνο τα τέσσερα πρώτα επίπεδα, όπου η πρόσβαση θεωρώ ότι ήταν σχετικά εύκολη. Την περίμενα σίγουρα πολύ πιο δύσκολη. Είχε αρκετά σκαλοπάτια που κατέβαινες προς τα κάτω και οι αίθουσες ήταν σχετικά ευρύχωρες με έκταση γύρω στα 10 τετραγωνικά μέτρα η κάθε μία, ίσως και παραπάνω. Σε πολλά σημεία για να προχωρήσεις αναγκαζόσουν να σκύψεις, αλλά όχι και να γονατίσεις. Για ένα κοντό επισκέπτη θα ήταν πολύ εύκολο να το κάνει, αλλά ακόμα και για μένα, με ύψος 180 εκατοστά, ήταν μία χαρά. Η διάρκεια της επίσκεψης ήταν περίπου μισή ώρα και ήμασταν τυχεροί γιατί δεν είχε παρά ελάχιστους άλλους επισκέπτες, αφού ήταν αρκετά πρωί. Όταν βγήκαμε είδαμε ότι είχαν έρθει τουλάχιστον άλλα 3 γκρουπ.
Εμείς τότε κάναμε μια μικρή βόλτα δίπλα σε μία εκκλησία, των Αγίων Θεοδώρων. Ήταν όμως κλειστή και δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα.
Η επόμενη στάση μας ήταν στην ονομαζόμενη κοιλάδα των μοναστηριών, Καρβάλη, Güzelyurt. Εμείς το μόνο που επισκεφτήκαμε ήταν μία εκκλησία, του Αγίου Γρηγορίου. Εδώ στις εκκλησίες έχουν είσοδο η οποία είναι συνήθως περίπου 3 με 4 ευρώ. Δηλαδή ενώ μπαίνεις σε ένα αρχαιολογικό χώρο πληρώνοντας μία είσοδο για να δεις κάτι επιπλέον μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις, αν και όχι πάντα. Στην Καρβάλη όμως δεν υπήρχε άλλη είσοδος εκτός από την εκκλησία. Δεν μείναμε περισσότερο από 15 λεπτά, αν και η κοιλάδα ήταν πολύ μεγάλη και θα μπορούσαμε να την επισκεφτούμε για τουλάχιστον μία ώρα και να δούμε και άλλες εκκλησιές και ενδιαφέροντα πράγματα. Να σημειώσω επίσης ότι στο χωριό που ήταν ακριβώς δίπλα, είδαμε πάρα πολλά ωραία και καθαρά σπίτια, τα οποία είδαμε απ’ έξω. Για να πούμε την αλήθεια παντού στην περιοχή αυτή της Καππαδοκίας υπάρχουν υπόσκαφα. Εμείς απλά πηγαίναμε σε ένα μέρος και κάναμε μία πολύ μικρή επίσκεψη.
Φωτογραφίες από το διπλανό χωριό:
Επόμενη στάση ήταν στην περιοχή Ihlara. Εκεί είναι ένα φαράγγι που έχει ύψος περίπου 50m και σε αυτό ρέει ένας μικρός ποταμός, ο οποίος ονομάζεται Μελέτιος, Melendiz. Το φαράγγι ήταν πολύ απότομο δηλαδή σαν να έβλεπες δύο τοίχους να έχουν το ύψος που είπα των 50 μέτρων. Η απόσταση ανάμεσα τους ήταν μπορεί και 200 μέτρα και στο βάθος ήταν το μικρό ποτάμι και πάρα πολλά δέντρα. Το μήκος του φαραγγιού δεν μπορέσαμε να το εξακριβώσουμε αφού είχε περιστροφές και δεν μπορούσαμε να δούμε μέχρι που έφτανε. Είχε ένα μικρό εισιτήριο στα 3€ για να μπεις μέσα από την είσοδο και να κάνεις βόλτα στο φαράγγι μέσα, δίπλα στο ποτάμι. Εμείς φυσικά χρόνο δεν είχαμε για τέτοια πράγματα και έτσι αφού μείναμε 20 λεπτά βλέποντας από ψηλά, μπήκαμε στο πούλμαν για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς το Ικόνιο , Konya, που θα ήταν και ο τελικός μας προορισμός.
Όντως φτάσαμε σχετικά νωρίς στην πόλη Ικόνιο. Η διαδρομές γενικά, εκτός από την Καππαδοκία, δεν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φυσικά μέρη που αξίζει να δεις υπάρχουν αλλά πρέπει να ξέρεις και να τα επισκεφτείς. Δεν περάσαμε σχεδόν σε καμία περίπτωση βουνά. Κάτι λίγα, αλλά ήταν σχετικά χαμηλά και με ομαλή διαμόρφωση. Κάποια ψηλά βλέπαμε από μακριά. Μερικά από αυτά ήταν παλιά ηφαίστεια. Οι περισσότεροι δρόμοι ήτανε μέσα από πεδιάδες και κοιλάδες. Και όπως έχω ξαναπεί οι δρόμοι είναι καταπληκτικοί. Όπου και να πήγαμε είχαν από 2 έως 3 λωρίδες κυκλοφορίας. Φυσικά στους επαρχιακούς έχουν μόνο μία λωρίδα, αλλά μιλάμε για πολύ καλό οδόστρωμα με φρέσκια διαγράμμιση. Η οδήγηση επομένως στην Τουρκία είναι πάρα πολύ εύκολη όπου και να πας.
Η Τουρκία φαίνεται πολύ περιποιημένη χώρα. Δεν είδαμε σχεδόν πουθενά φτωχικά σπίτια. Βέβαια δεν πήγαμε σε κανένα μη τουριστικό χωριό, για να έχουμε πλήρη άποψη. Ούτε γυρίσαμε όλη την χώρα. Στα χωριά υπάρχουν σπίτια που φαίνεται ότι δεν είναι πλούσια, αλλά είναι σχετικά περιποιημένα και αυτά. Σχεδόν όλα τα κτίρια που είναι στους δρόμους φαίνονται βαμμένα και καινούργια. Εκείνο που προκαλεί πιο μεγάλη εντύπωση από όλα είναι τα πολλά συγκροτήματα μεγάλων πολυκατοικιών, τα οποία όλα είναι καινούργια. Σίγουρα είναι χτισμένα την τελευταία δεκαετία. Όταν λοιπόν σε μία χώρα βλέπεις τόσο καλό οδικό δίκτυο και τόσο καλές κατοικίες δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να είναι φτωχή. Ζητιάνους δεν είδαμε ούτε για δείγμα. Μπορώ να πω ότι δεν είδαμε και κάποιους για να ψάχνουν σκουπίδια. Ίσως να υπήρχε μία εξαίρεση μόνο. Γενικά οι πόλεις αλλά και η ύπαιθρος είναι πολύ καθαρές.
Στη διαδρομές που κάναμε είδαμε απέραντες καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Η καλλιέργειες μπορεί να ήταν είτε σε μονοετή φυτά είτε σε πολυετή δέντρα. Δηλαδή πολλά σιτηρά και πολλά δέντρα, αυτά που λέμε φυλλοβόλα, όπως ροδακινιές, ροδιές, κερασιές και λοιπά. Είδαμε και πολλές ελιές.
Φτάσαμε στο Ικόνιο λίγο μετά τις 3:30 το μεσημέρι και κατευθείαν παρκάραμε κοντά στο μουσείο και ταυτόχρονα μαυσωλείο του Μεβλανά, Mevlana. Ο Μεβλανά ήταν ένας Σούφι μυστικιστής και ποιητής στην περιοχή του Ικονίου τον 13ο αιώνα. Από τότε στην περιοχή του μουσείου υπήρχαν υπό τις οδηγίες του οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες.
Εκεί πήγαμε με τον Μεχμέτ για να μας ξεναγήσει λίγο στο χώρο όπου υπήρχε το μαυσωλείο με πολλούς τάφους των σούφηδων. Το περίεργο είναι ότι δεν είχε κανένα εισιτήριο να πληρώσουμε και ο χώρος ήταν πολύ όμορφος. Είχε πάρα πολύ κόσμο. Η 29η Οκτωβρίου είναι εθνική γιορτή για τους Τούρκους αφού γιορτάζουν την ίδρυση της Δημοκρατίας τους. Εμείς ήμασταν εκεί στις 28, τη δική μας εθνική γιορτή. Η μέρα που βρισκόμασταν εκεί ήταν Δευτέρα και η δικιά τους αργία ήταν η Τρίτη. Άρα και η Δευτέρα για αυτούς κατά κάποιο τρόπο ήταν αργία, αφού συνδυαζόταν με το Σαββατοκύριακο. Πιστεύω ότι γι’ αυτό είχε τόσο πολύ κόσμο.
Αφού είδαμε τον χώρο είχαμε δύο ελεύθερες ώρες μέχρι να φύγουμε για το ξενοδοχείο. Οι περισσότεροι έκαναν λίγη βόλτα και κάθισαν για καφέ. Εγώ με τη Ντίνα περπατούσαμε όλη αυτή την ώρα. Είχε πολύ όμορφα τζαμιά το ένα πολύ κοντά στο άλλο και μία καταπληκτική αγορά. Ειδικά η αγορά μου έκανε εντύπωση γιατί ήταν πολύ καθαρή και τα μαγαζιά ήταν τα περισσότερα θα έλεγα πολυτελείας. Εκείνα βέβαια που είχαν την πιο πολύ κίνηση ήταν τα ζαχαροπλαστεία. Σε ένα από αυτά μπήκαμε και εμείς και φάγαμε τα τελευταία μας χρήματα σε κάποια γλυκά σαν λουκούμια που πήραμε μαζί μας για να τα φέρουμε στην Ελλάδα.
Η ώρα πέρασε ευχάριστα και για ακόμα μία φορά διαπιστώσαμε πόσο μπροστά είναι η Τουρκία σε σχέση με τις δικές μας επαρχιακές πόλεις. Βέβαια το Ικόνιο είναι μία πόλη που έχει μεγάλη βιομηχανία και πληθυσμό 2,5 εκατομμύρια. Δεν θα το έλεγες δηλαδή και τόσο επαρχία. Πήγαμε στην ώρα μας στο πούλμαν και φύγαμε για το ξενοδοχείο που ήταν 5 αστέρων και το όνομά του ήταν Anemon. Εκεί δώσαμε ραντεβού 8 με 8:30 να πάμε για φαγητό.
Πήγαμε λοιπόν στις 8, αλλά αυτό δεν ήταν σαν τα άλλα ξενοδοχεία με πάρα πολύ κόσμο. Από γκρουπ ήμασταν μόνο το δικό μας. Αλλά είχε κάποιους άλλους πελάτες που είχαν έρθει για φαγητό, που όμως καθόντουσαν στον εξωτερικό χώρο. Το φαγητό ήτανε σχετικά καλό, αλλά δεν είχε ποικιλία αφού δεν είχε κόσμο. Αφού φάγαμε, όλοι πήγαν στα δωμάτιά τους γιατί την επομένη είχαμε πρωινό ξύπνημα και ώρα αναχώρησης 5:30, για να προλάβουμε το πλοίο από τον Τσεσμέ στις 6 το απόγευμα. Το ίδιο κάναμε και εμείς.
Είναι ωραίο να ξυπνάς το πρωί και να βλέπεις από το παράθυρό σου τα αερόστατα στο βάθος να ίπτανται. Το ζήσαμε στα τρία πρώτα πρωινά της παραμονής μας στην Τουρκία, δηλαδή στο Παμούκαλε μια φορά και στο Προκόπι άλλες δύο. Περίπου στις 6:30 με 7, την ώρα δηλαδή που αρχίζει να χαράζει και πριν εμφανιστεί ο ήλιος, σηκώνονται ψηλά και βλέπεις πότε πότε μία φωτιά να ανάβει για λίγα δευτερόλεπτα σε κάθε ένα από αυτά για να τα σηκώσει λίγο πιο ψηλά. Μια κοπέλα ανέβασε στο viber μικρά βίντεο από την πτήση που είχε με το αερόστατο και σίγουρα ήταν πολύ όμορφα. Όμως να σου ζητάνε και 90€ παραπάνω από την κανονική τιμή που δίνουν τα πρακτορεία στην Τουρκία είναι καθαρή κλοπή. Δεν στεναχωριέμαι που δεν ανέβηκα, αφού και το θέαμα που έβλεπα τα πρωινά με τα αερόστατα ήταν πολύ όμορφο. Βέβαια την ώρα εκείνη που ξεκινούσαν, η θερμοκρασία ήταν σίγουρα πολύ κοντά στο μηδέν και οι άνθρωποι πάνω σε αυτά θα κρύωναν πολύ αν δεν υπήρχε η φωτιά που συντηρούσε την πτήση του αερόστατου. Για το θέαμα που έλεγα όμως ότι βλέπαμε, ήταν πάρα πολύ όμορφο αν και εμείς ήμασταν σχετικά μακριά από το σημείο που εκείνα πετούσαν. Αλλά είναι ωραίο να βλέπεις αυτά που πετάνε πιο ψηλά να φωτίζονται από τον ήλιο, που ξεκινά να εμφανίζεται στην ανατολή, ενώ αυτά που είναι πιο χαμηλά να είναι σκοτεινά, αφού ακόμα δεν τα έχει δει ο ήλιος.
Θα ήθελα να κάνω πτήση κι εγώ, αλλά δυστυχώς η τιμή που μας πρότειναν ήταν 200€, που είναι πάρα πολλά. Κάνοντας βόλτα στην πόλη, στο Προκόπι είδαμε σε πρακτορείο να δίνει την τιμή 110€ για βόλτα με αερόστατο. Είναι κρίμα αυτά τα ελληνικά πρακτορεία να ζητούν τόσα πολλά εις βάρος του πελάτη τους και να αναγκάζουν πολλούς να μην πάνε να κάνουν αυτή την πτήση. Από το δικό μας γκρουπ μόνο 9 άτομα πήγαν ενώ αρχικά είχαν δηλώσει ότι θα πήγαιναν 15. Να μην τα χρεώνω όμως όλα στο πρακτορείο. Ρωτώντας άλλους που πήγαν την ίδια εποχή με εμάς με άλλο τρόπο, έμαθα ότι υπήρχαν τιμές μέχρι και 400 ευρώ για την πτήση. Αυτό έγινε μια ημέρα που την προηγούμενη οι πτήσεις δεν έγιναν λόγω του δυνατού αέρα. Την ημέρα της αναβολής το κόστος ήταν 250 ευρώ. Όμως την επόμενη μέρα, που πολύς κόσμος ζητούσε να πετάξει και τα αερόστατα ήταν λιγότερα, η τιμή αυξήθηκε στα 400 ευρώ. Λογικό είναι. Η τιμή των 110 ευρώ που είδαμε, ίσως αναφερόταν σε μια περίπτωση που δεν υπήρχε μεγάλη ζήτηση και να ήταν η κατώτατη τιμή. Αν δηλαδή πηγαίναμε την επόμενη μέρα για να αγοράσουμε την πτήση, δε θα μας έλεγαν τα 110 αλλά ίσως 200 ή 250 ευρώ.
Πολύ σύντομα για το ταξίδι μας, την τέταρτη μέρα του ταξιδιού μας δηλαδή, άρχισε η επιστροφή. Φύγαμε από το Προκόπι χαλαρά, μετά από ένα καλό πρωινό, λίγο μετά τις 8:00 το πρωί με δυτική κατεύθυνση. Αφού περάσαμε μέσα από την πόλη κατευθυνθήκαμε στο χωριό Μαλακοπή, Derinkuyu τουρκικά, για να δούμε την υπόγεια πολιτεία Kaymakli. Η απόσταση από το Προκόπι ως εκεί ήταν μικρότερη από μία ώρα και η μέρα φυσικά ήταν ηλιόλουστη αν και ως πρωί είχε το κρύο του. Λέγεται ότι η υπόγεια πόλη στη Μαλακοπή μπορεί να είχε και 40.000 κατοίκους. Είναι περίεργο πώς σκέφτονταν κάποτε οι άνθρωποι. Δεν ξέρω αν τους οδήγησε στο να ζουν υπόγεια το κρύο ή η ζέστη του καλοκαιριού. Οι κλιματολογικές ακραίες συνθήκες δηλαδή που πιθανώς υπήρχαν, ή ο φόβος των ερχόμενων εχθρών οι οποίοι θα τους λεηλατούσαν. Έτσι αναγκάστηκαν να σκάβουν για να μένουν υπόγεια και όταν οι εχθροί έρχονταν δεν μπορούσαν να τους βρουν εύκολα. Αλλά και αν τους έβρισκαν είχαν τρόπους να κλείνουν τις διόδους και να μην επιτρέπουν σε αυτούς τους εισβολείς να προχωρήσουν πολύ.
Είχαν περίπου 10 ορόφους, σε 10 επίπεδα δηλαδή, με κατοικίες. Επισκέψιμα ήταν μόνο τα τέσσερα πρώτα επίπεδα, όπου η πρόσβαση θεωρώ ότι ήταν σχετικά εύκολη. Την περίμενα σίγουρα πολύ πιο δύσκολη. Είχε αρκετά σκαλοπάτια που κατέβαινες προς τα κάτω και οι αίθουσες ήταν σχετικά ευρύχωρες με έκταση γύρω στα 10 τετραγωνικά μέτρα η κάθε μία, ίσως και παραπάνω. Σε πολλά σημεία για να προχωρήσεις αναγκαζόσουν να σκύψεις, αλλά όχι και να γονατίσεις. Για ένα κοντό επισκέπτη θα ήταν πολύ εύκολο να το κάνει, αλλά ακόμα και για μένα, με ύψος 180 εκατοστά, ήταν μία χαρά. Η διάρκεια της επίσκεψης ήταν περίπου μισή ώρα και ήμασταν τυχεροί γιατί δεν είχε παρά ελάχιστους άλλους επισκέπτες, αφού ήταν αρκετά πρωί. Όταν βγήκαμε είδαμε ότι είχαν έρθει τουλάχιστον άλλα 3 γκρουπ.
Εμείς τότε κάναμε μια μικρή βόλτα δίπλα σε μία εκκλησία, των Αγίων Θεοδώρων. Ήταν όμως κλειστή και δεν μπορέσαμε να μπούμε μέσα.
Η επόμενη στάση μας ήταν στην ονομαζόμενη κοιλάδα των μοναστηριών, Καρβάλη, Güzelyurt. Εμείς το μόνο που επισκεφτήκαμε ήταν μία εκκλησία, του Αγίου Γρηγορίου. Εδώ στις εκκλησίες έχουν είσοδο η οποία είναι συνήθως περίπου 3 με 4 ευρώ. Δηλαδή ενώ μπαίνεις σε ένα αρχαιολογικό χώρο πληρώνοντας μία είσοδο για να δεις κάτι επιπλέον μπορεί να χρειαστεί να πληρώσεις, αν και όχι πάντα. Στην Καρβάλη όμως δεν υπήρχε άλλη είσοδος εκτός από την εκκλησία. Δεν μείναμε περισσότερο από 15 λεπτά, αν και η κοιλάδα ήταν πολύ μεγάλη και θα μπορούσαμε να την επισκεφτούμε για τουλάχιστον μία ώρα και να δούμε και άλλες εκκλησιές και ενδιαφέροντα πράγματα. Να σημειώσω επίσης ότι στο χωριό που ήταν ακριβώς δίπλα, είδαμε πάρα πολλά ωραία και καθαρά σπίτια, τα οποία είδαμε απ’ έξω. Για να πούμε την αλήθεια παντού στην περιοχή αυτή της Καππαδοκίας υπάρχουν υπόσκαφα. Εμείς απλά πηγαίναμε σε ένα μέρος και κάναμε μία πολύ μικρή επίσκεψη.
Φωτογραφίες από το διπλανό χωριό:
Επόμενη στάση ήταν στην περιοχή Ihlara. Εκεί είναι ένα φαράγγι που έχει ύψος περίπου 50m και σε αυτό ρέει ένας μικρός ποταμός, ο οποίος ονομάζεται Μελέτιος, Melendiz. Το φαράγγι ήταν πολύ απότομο δηλαδή σαν να έβλεπες δύο τοίχους να έχουν το ύψος που είπα των 50 μέτρων. Η απόσταση ανάμεσα τους ήταν μπορεί και 200 μέτρα και στο βάθος ήταν το μικρό ποτάμι και πάρα πολλά δέντρα. Το μήκος του φαραγγιού δεν μπορέσαμε να το εξακριβώσουμε αφού είχε περιστροφές και δεν μπορούσαμε να δούμε μέχρι που έφτανε. Είχε ένα μικρό εισιτήριο στα 3€ για να μπεις μέσα από την είσοδο και να κάνεις βόλτα στο φαράγγι μέσα, δίπλα στο ποτάμι. Εμείς φυσικά χρόνο δεν είχαμε για τέτοια πράγματα και έτσι αφού μείναμε 20 λεπτά βλέποντας από ψηλά, μπήκαμε στο πούλμαν για να συνεχίσουμε την πορεία μας προς το Ικόνιο , Konya, που θα ήταν και ο τελικός μας προορισμός.
Όντως φτάσαμε σχετικά νωρίς στην πόλη Ικόνιο. Η διαδρομές γενικά, εκτός από την Καππαδοκία, δεν έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Φυσικά μέρη που αξίζει να δεις υπάρχουν αλλά πρέπει να ξέρεις και να τα επισκεφτείς. Δεν περάσαμε σχεδόν σε καμία περίπτωση βουνά. Κάτι λίγα, αλλά ήταν σχετικά χαμηλά και με ομαλή διαμόρφωση. Κάποια ψηλά βλέπαμε από μακριά. Μερικά από αυτά ήταν παλιά ηφαίστεια. Οι περισσότεροι δρόμοι ήτανε μέσα από πεδιάδες και κοιλάδες. Και όπως έχω ξαναπεί οι δρόμοι είναι καταπληκτικοί. Όπου και να πήγαμε είχαν από 2 έως 3 λωρίδες κυκλοφορίας. Φυσικά στους επαρχιακούς έχουν μόνο μία λωρίδα, αλλά μιλάμε για πολύ καλό οδόστρωμα με φρέσκια διαγράμμιση. Η οδήγηση επομένως στην Τουρκία είναι πάρα πολύ εύκολη όπου και να πας.
Η Τουρκία φαίνεται πολύ περιποιημένη χώρα. Δεν είδαμε σχεδόν πουθενά φτωχικά σπίτια. Βέβαια δεν πήγαμε σε κανένα μη τουριστικό χωριό, για να έχουμε πλήρη άποψη. Ούτε γυρίσαμε όλη την χώρα. Στα χωριά υπάρχουν σπίτια που φαίνεται ότι δεν είναι πλούσια, αλλά είναι σχετικά περιποιημένα και αυτά. Σχεδόν όλα τα κτίρια που είναι στους δρόμους φαίνονται βαμμένα και καινούργια. Εκείνο που προκαλεί πιο μεγάλη εντύπωση από όλα είναι τα πολλά συγκροτήματα μεγάλων πολυκατοικιών, τα οποία όλα είναι καινούργια. Σίγουρα είναι χτισμένα την τελευταία δεκαετία. Όταν λοιπόν σε μία χώρα βλέπεις τόσο καλό οδικό δίκτυο και τόσο καλές κατοικίες δεν νομίζω ότι θα μπορούσε να είναι φτωχή. Ζητιάνους δεν είδαμε ούτε για δείγμα. Μπορώ να πω ότι δεν είδαμε και κάποιους για να ψάχνουν σκουπίδια. Ίσως να υπήρχε μία εξαίρεση μόνο. Γενικά οι πόλεις αλλά και η ύπαιθρος είναι πολύ καθαρές.
Στη διαδρομές που κάναμε είδαμε απέραντες καλλιεργήσιμες εκτάσεις. Η καλλιέργειες μπορεί να ήταν είτε σε μονοετή φυτά είτε σε πολυετή δέντρα. Δηλαδή πολλά σιτηρά και πολλά δέντρα, αυτά που λέμε φυλλοβόλα, όπως ροδακινιές, ροδιές, κερασιές και λοιπά. Είδαμε και πολλές ελιές.
Φτάσαμε στο Ικόνιο λίγο μετά τις 3:30 το μεσημέρι και κατευθείαν παρκάραμε κοντά στο μουσείο και ταυτόχρονα μαυσωλείο του Μεβλανά, Mevlana. Ο Μεβλανά ήταν ένας Σούφι μυστικιστής και ποιητής στην περιοχή του Ικονίου τον 13ο αιώνα. Από τότε στην περιοχή του μουσείου υπήρχαν υπό τις οδηγίες του οι περιστρεφόμενοι δερβίσηδες.
Εκεί πήγαμε με τον Μεχμέτ για να μας ξεναγήσει λίγο στο χώρο όπου υπήρχε το μαυσωλείο με πολλούς τάφους των σούφηδων. Το περίεργο είναι ότι δεν είχε κανένα εισιτήριο να πληρώσουμε και ο χώρος ήταν πολύ όμορφος. Είχε πάρα πολύ κόσμο. Η 29η Οκτωβρίου είναι εθνική γιορτή για τους Τούρκους αφού γιορτάζουν την ίδρυση της Δημοκρατίας τους. Εμείς ήμασταν εκεί στις 28, τη δική μας εθνική γιορτή. Η μέρα που βρισκόμασταν εκεί ήταν Δευτέρα και η δικιά τους αργία ήταν η Τρίτη. Άρα και η Δευτέρα για αυτούς κατά κάποιο τρόπο ήταν αργία, αφού συνδυαζόταν με το Σαββατοκύριακο. Πιστεύω ότι γι’ αυτό είχε τόσο πολύ κόσμο.
Αφού είδαμε τον χώρο είχαμε δύο ελεύθερες ώρες μέχρι να φύγουμε για το ξενοδοχείο. Οι περισσότεροι έκαναν λίγη βόλτα και κάθισαν για καφέ. Εγώ με τη Ντίνα περπατούσαμε όλη αυτή την ώρα. Είχε πολύ όμορφα τζαμιά το ένα πολύ κοντά στο άλλο και μία καταπληκτική αγορά. Ειδικά η αγορά μου έκανε εντύπωση γιατί ήταν πολύ καθαρή και τα μαγαζιά ήταν τα περισσότερα θα έλεγα πολυτελείας. Εκείνα βέβαια που είχαν την πιο πολύ κίνηση ήταν τα ζαχαροπλαστεία. Σε ένα από αυτά μπήκαμε και εμείς και φάγαμε τα τελευταία μας χρήματα σε κάποια γλυκά σαν λουκούμια που πήραμε μαζί μας για να τα φέρουμε στην Ελλάδα.
Η ώρα πέρασε ευχάριστα και για ακόμα μία φορά διαπιστώσαμε πόσο μπροστά είναι η Τουρκία σε σχέση με τις δικές μας επαρχιακές πόλεις. Βέβαια το Ικόνιο είναι μία πόλη που έχει μεγάλη βιομηχανία και πληθυσμό 2,5 εκατομμύρια. Δεν θα το έλεγες δηλαδή και τόσο επαρχία. Πήγαμε στην ώρα μας στο πούλμαν και φύγαμε για το ξενοδοχείο που ήταν 5 αστέρων και το όνομά του ήταν Anemon. Εκεί δώσαμε ραντεβού 8 με 8:30 να πάμε για φαγητό.
Πήγαμε λοιπόν στις 8, αλλά αυτό δεν ήταν σαν τα άλλα ξενοδοχεία με πάρα πολύ κόσμο. Από γκρουπ ήμασταν μόνο το δικό μας. Αλλά είχε κάποιους άλλους πελάτες που είχαν έρθει για φαγητό, που όμως καθόντουσαν στον εξωτερικό χώρο. Το φαγητό ήτανε σχετικά καλό, αλλά δεν είχε ποικιλία αφού δεν είχε κόσμο. Αφού φάγαμε, όλοι πήγαν στα δωμάτιά τους γιατί την επομένη είχαμε πρωινό ξύπνημα και ώρα αναχώρησης 5:30, για να προλάβουμε το πλοίο από τον Τσεσμέ στις 6 το απόγευμα. Το ίδιο κάναμε και εμείς.